HCL.HR

Bungie se rastaje s Activisionom i uzima Sudbinu u svoje ruke

Stjepan Fikter 11.01.2019.   •   23 komentara   •   Industrija videoigara


Izgleda kako sudbina nije htjela da Bungie i Activision dočekaju istek desetogodišnjeg ugovora nego je uslijedila rastava nakon devet godina suradnje i dva Destiny naslova.

2010. godine tvorci Halo serijala i izdavačka kuća Activision uzdrmali su industriju igara najavivši suradnju koja je trebala rezultirati SF spektaklom za puno desetljeće. Destiny je zadnje četiri godine imao uspona i padova, no puno desetljeće ipak neće dočekati pod okriljem Activisiona. Naime, najavljeno je kako će suradnja Bungieja i Activisiona biti okončana prije vremena.

Iako njihov odnos nije uvijek bio “med i mlijeko” te je opće poznato kako Destiny 2 nije u potpunosti ispunio Activisionova očekivanja, nije precizno navedeno zbog čega je došlo do prijevremenog prekida poslovanja između sada bivših partnera. Zna se samo da je Bungie izvukao sretniji kraj u priči i navodno su vijest o rastavi s Activisionom dočekali uz otvaranje šampanjca. Osim što su se maknuli od Activisiona, uspjeli su sa sobom povući Destiny franšizu tako da Activision s njom ubuduće neće imati više ništa.

Na službenoj stranici kreatora Destiny franšize stoji izjava: “Uživali smo u uspješnoj osmogodišnjoj suradnji i želimo zahvaliti Activisionu na njihovom partnerstvu za Destiny. Gledajući unaprijed, sretni smo što možemo objaviti planove da Activision prenese izdavačka prava za Destiny u Bungie. S našom fantastičnom Destiny zajednicom, spremni smo samostalno izdavanje dok će Activision povećati fokus na vlastite franšize.”

Inače, Destiny franšiza je zamišljena kroz četiri nastavka uz ekspanzije i DLC pakete, a kroz ovu suradnju vidjeli smo samo dva dijela. Sada kada Bungie ima Sudbinu doslovno u svojim rukama i nemaju nikoga da im diše za vratom, možemo pretpostaviti da će Destiny 3 biti igra kakvu je razvojni studio oduvijek htio napraviti. No, kada izdavač uloži 500 milijuna dolara u projekte, neki kompromisi ipak moraju postojati.

Također, sredinom prošle godine, Bungie je objavio kako su ušli u partnerstvo vrijedno 100 milijuna dolara s kineskom tvrtkom NetEase. Time su si kreatori Halo serijala osigurali značajnu financijsku injekciju za samostalno izdavanje novih naslova, a njihovi partneri su dobili manji udjel u tvrtki i mjesto u upravnom odboru. U svakom slučaju, bit će zanimljivo pratiti budućnost ovog studija.

Označeno sa:

Komentari (23)

  • 312AE

    11.01.2019 - 09:57

    No, pa nadam se da budu od sad imali manje pritiska i više slobode,ali i sigurno manje para. Nek se Activision i Blizzarda ostavi! Baš sam ovih dana gledal na Youtubu interesantni video o krizi velikih AAA Publishera i ljudi se sve manje daju vuči za nos. Dobro je to za nas gamere, ali i kaj drugo očekivati, kad su svi ti veliki igrači i dionočka društva. Nisam žalostan, možda budemo sljedečih godina imali manje igara, ali zato se nadam kvalitetnih.

    • funky0308

      @312AE, 11.01.2019 - 15:36

      Ne treba ni biti zalostan, to su dobre stvari za gejming. Izdavaci ovakvog kalibra kao sto je Activision ili EA namecu neke svoje filozofije, najcesce potpuno promasene gledajuci s nase strane, samo se koncentrira na dobit i pare i naravno da to ne funkcionira. Ja se samo nadam da ova financijska injekcija nece uskoro znaciti veci fokus na mobilne igre ili, ne daj Boze Destiny 3 kao iskljucivo mobilnu igru, to bi stvarno bilo svetogrdje.

    • Demon90

      @funky0308, 11.01.2019 - 18:30

      U prijevodu mikrotransakcije. Ni grindanje do besvijesti više ne pomaže jer tonu stvari u većini današnjih igara možeš samo kupiti

    • funky0308

      @Demon90, 11.01.2019 - 19:15

      A grindanje odrade tako da ti prisjedne i da kupis i ako nisi planirao. Ja se ne dam, nista ne kupujem osim igara i seasson passova ili DLCa ako su stvarno dobri.

    • Demon90

      @funky0308, 11.01.2019 - 21:04

      Isto. Dlc kupujem samo na sniženju manje više a koje kakve iteme oružja ili bilo što drugo nikada za pravi novac

    • moordrak

      @312AE, 12.01.2019 - 17:44

      Bungie je zamijenio jednu pijavicu drugom. Puno sreće im želim! Oni koji financijski ne uspiju, nestaju sa scene. Gaming je prvenstveno business. Ako si mislio da su izdavači tu zbog velike ljubavi prema igrama, pogriješio si. Para vrti svijet frende moj, a bez pare svi mi ćemo dobiti jedno veliko ništa. Dobra i kvalitetna igra od tridesetak sati trajanja nije jeftina. Govorimo o proizvodu kojeg netko treba osmisliti, uložiti tisuće sati u razvoj i na kraju plasirati. Razvojna studija sama nemaju resursa kako bi izgurali produkciju kompliciranih, tehnički zahtjevnih naslova. Zaboravljaš kako se vrhunske igre rade četiri do pet godina u kontinuitetu. Netko mora davati plaće tim ljudima, kupovati tehniku , održavati “hladni” pogon. Sa druge strane, novih, uspješnih IP-ova ima sve manje i manje, a prevladavaju ziheraški, već dobro poznati naslovi. Tragično, ali istinito.

    • 312AE

      @moordrak, 12.01.2019 - 19:56

      Ma sve ja to kužim i imaš pravo, malo sam čital o tom novom kineskom investoru, te niti taj nije ništ bolji od Activision i fokusiran na mobile gaming. Znam da se vrte velike pare, ali isto tak znam da kaj je Publisher i Developerteam veči, to više pare se daje za kojekakve menadjere i gluposti i samo jedan dio ide u razvitak igara. I ko veli da je igra kvalitetna ako traje 30 sati? Baš to i je problem Assasins Creedova i co., da je tolko resursa i para utučeno u njih, a puno ljudi ih ne dovrši i nikad više ne kupi nastavak. Znam da je velikim Publisherima lakše ići na sigurne i etablirane Ip-ove, nego na nove, jer su ti uvjek rizik, kak ih bude publika prihvatila itd. No moja poanta je, what ever, za igranje bude uvjek dovoljno mogućnosti, dali retro, dali kolekcije koje sam si s godinama skupil, dali indie, ili novi studio s nečim novim. Zato možda i treba renesansa ili revolucija ili nazovi kak očeš u gamingu. Crash velikih otvara put za male, pa bude nama gamerima svakak dobro. Ne možeš poreći, da su neki veliki Publisheri jednostavno pretjerali i zato sad i gube pare, jer je ljudima dosta. Ili te strah gubitka dragih igara, ako neki Publisheri nestanu?

    • moordrak

      @312AE, 12.01.2019 - 21:11

      Ništa u industriji zabave nije slučajno. Microsoft čini mi se, dobro glumi nezainteresiranost, ali Bungie je sada free… PokemonGo (Pokemon općenito), pa prije toga Minecraft, pa Call Of Duty serijal, pa Halo, World of Warcraft, GTA , Witcher, ElderScrolls, Assassins Creed da ne nabrajam dalje. Sve su to neki formati igara koje su ljudi “pili” i još ih piju dan danas preko nastavaka i klonova. Etiketu revolucionarnog možeš priljepiti Batle Royalu. Naziv igre biraj sam. Ja ga izbjegavam k’o kugu. Malo koja napucačina danas nije na ovaj ili onaj način kopirala formulu BR-a. Da ga *ebeš, ne sviđa mi se ta revolucija. Nikako 🙂 Imamo i VR. E to je čudo. Meni je VR nešto neviđeno dobro. Toliku eksploziju kreativnosti što se gameplaya tiče, nisam već dugo, dugo vidio. Format igara u VR-u je onakav kakav je gaming nekada bio: jednostavan i zabavan. Nekada se nismo opterećivali stelarnom grafikom, FPS-om, 4k rezolucijama monadama i glupostima. Samo zabava. Na određeni način, igre u VR-u označavaju neki novi počatak u gaming industriji. Ne govorim o igrama koje su prilagođene VR-u. One su velikom većinom loše. Govorim o novim naslovima. Ne bojim se gubitka dragih , starih igara jer se nadam da će ih zamijeniti neki drugi, novi, još draži naslovi 🙂

    • 312AE

      @moordrak, 12.01.2019 - 21:38

      Je, ne znači, da se nam bude nužno svidjala svaka promjena. Meni BR isto nije dobar, a VR me i malo plaši, mogel bi taj VR neke ljude psihički malo destabilizirati. Probal do sad, ali kolko mi je fascinantno, tolko me i plaši. ?

    • funky0308

      @312AE, 12.01.2019 - 21:12

      Nije on rekao da igra mora trajati 30h da bi bila kvalitetna, izvukao si malo to oz konteksta ali da, sve ostalo stoji i ovo bi moglo odvuci i ovaj, inace zanimljiv maslov na kinesko trziste mobilnih igara koje zaradi u mjesec dana ono sto neke igre ne zarade u tri nastavka

    • 312AE

      @funky0308, 12.01.2019 - 21:30

      Ma i ti?, to je više bilo retoričko pitanje, nego da sam mu htel tupiti. ? Razgovaramo, diraju nas takve teme zadnjih mjeseci.

    • moordrak

      @312AE, 12.01.2019 - 23:04

      Izgleda da je Forsaken dobrano podbacio. Destiny je solidna igra vođena u potpuno krivom smjeru. Franšiza se još uvijek može spasiti, ako Bungie bude imao snage napraviti nešto novo i odustane od forsiranja samo i isključivo MP-a. Vidjeti ćemo. Sada se radi o još jednom generičnom MP grind-fest naslovu SF tematike. Neka slobodno idu kod kineza ako kod njih mogu zaraditi više nego za “stan i hranu” 🙂 Kina se probudila iz sna. Ogromno je to i gladno tržište. Veći je problem kako spriječiti plagijate i kopije. Opće je poznato ako se kinezima nešto svidi, oni brže bolje naprave svoju kopiju. E sad, zaštita autorskih prava kod njih baš ne funkcionira kao na zapadu. NetEase je velika zvjerka na istoku pa je pitanje hoće li se netko usuditi kopirati nešto što je pod njihovom kapom. Samo ću podsjetiti, na vrata kuca i Anthem. Još ga nisam igrao ali po onome što se može iščitati između redova, Anthem bi trebao biti Destiny 3 🙂

    • 312AE

      @moordrak, 13.01.2019 - 00:57

      Ja sam igral Destiny 2 kad je izašel i bil mi je super,pogotovo gameplay. Sve tri klase leveliral na max i na max sva svijetla na početku. Bilo sve zabavno i cool do prvog dlc-a, onda su več počeli forsati, ako si nisi kupil, nisi mogel dalje napredovati, dlc-ovi skupi, a dobil si jako malo. I onda sam odustal. Onda je došel forsaken i cjena mi bila pre skupa, koštal kolko i igra prije godinu dana iz Engleske. I još bi si ga i kupil, ali najgore mi je bilo, da su forsali, da si kupiš i prva dva dlc-a. Mislim da je bundle bil 60 €,znači nisam mogel kupiti ekspanziju bez onih jadnih dlc-ova, koji su bez popusta koštali 35 €, to je bil razlog zakaj sam ja rekel ne. A sad zamisli da sam kupil sve i igru za 60-70, a ne 40. Razumjem da Dlc mora nešt koštati. Ali po njihovoj računici,ko got da je tu sad kriv,trebam dati okruglo 150 € za puno iskustvo. Za te pare, ja si nabavim 3-4 igre, ako kupujem iz Engleske ili tražim popust ili barem 2. Cjela ekonomija im je jednostavno… ? Tak da mi je na kraju svejedno, makar je Desteny zabavna franžiza. Anthem me nešt ne vuče tolko,prvo da vidimo, kaj to opče bude. Ovaj mjesec Resident Evil, a drugi Metro, a onda Sekiro itd. ?

    • moordrak

      @312AE, 13.01.2019 - 02:18

      Slažem se da bi DLC trebao imati određenu cijenu ali ovo što su oni napravili je drek na šibici. Definicija money graba. Skoro sam siguran da su Curse of Oziris i Warmind trebali biti unutar osnovnog paketa, a onda je Activision odlučio da se svaki pojedinačno naplati. Puna igra je, ako ćemo gledati dužinu misija, totalna sprdačina od nekoliko sati, a DLC-ovi su dvije dodatne misije, jedna kraća od druge. Warmind je bio takva bezvezarija da je to strašno. Raidovi su valjda bili dobri dok se nije raspala baza igrača (nisam igrao D2 čim je izašao), a sada, svijećom ne možeš pronaći ekipu koja bi završila Leviathan, pogotovu nakon Forsakena. Ja nisam kupio ovu zadnju ekspanziju i ne mislim je kupiti. Ne igram na PC-u nego isključivo na plejki. Možda je na PC-u drugačije ali ubaciti se u neki klan u kojem su članovi aktivni je živa muka. U zadnjem u kojem sam bio bila je neka ekipa iz indije, a znaš kako je zabavno kad oni počnu pričati i tipkati na onoj svojoj ćirilici. Prije toga sam igrao sa kinezima, japancima boga pitaj a još prije toga sa saudijcima. Svi pričaju engleski ala materjebat. Ne možeš igrati ovakvu igru bez suradnje ili još gore, ako neznaš što trebaš raditi jer igraš prvi put, a svi šute k’o drvene Marije. Kad mi se grinda, igram Pladinse 🙂

    • 312AE

      @moordrak, 13.01.2019 - 02:27

      Je, je, tak je nažalost. Joj, mogu si misliti, kak je to izgledalo ili zvučilo. ? Bez ekipe, nemaš šanse na raid. Najzabavniji mi još i na kraju PVP bil, iako u takvim igrama više volim coop. No i to su onda zeznuli,jer su rascjepali ekipu. Pa nadam se da ti bude možda Anthem legel, tu su bar rekli, da prva tri dlc-a dobiš gratis. ? Ja se opet više fokusiram na singelplayer, no Battlefield V igram online na plejki.

  • NeoGames

    11.01.2019 - 10:15

    Hcl
    HCl
    HCL
    DOSTA S PUNOVIMA! ???

  • Lord_Sec

    11.01.2019 - 11:27

    Neka se i to desilo

  • IvanHR

    11.01.2019 - 12:05

    Super mi je ta igra riječi 🙂

  • Negan

    11.01.2019 - 12:07

    Mislim da se najviše sralo po igrama zbog pohlepnih DLC-ova. Same po sebi su više nego primjeri klasičnog FPS iskustva. Sad kad je sve u rukama developera umjesto korporativnog dreka zvanog Activision vidjet ćemo hoće li uspjeti dostaviti što je obečano već davne 2014. Mislim da D2 neće vidjeti puno promjena tijekom svog vijeka trajanja, a za sljedeću igru im želim svu sreću jer mislim da je u najboljem interesu i za Bungie i za fanove da dostave igru dostojnu očekivanjima.

  • siblyx

    11.01.2019 - 13:50

    Samo sto je NetEase jos gori od Activisiona.

    • Negan

      @siblyx, 11.01.2019 - 15:29

      Kolko je poznato javnosti kupili su manji dio dionica i dobili mjesto na odboru. S Activisionom su sklopili jasan ugovor da će im ovi izdavati igre.

  • snooker

    11.01.2019 - 21:13

    gdje će se sad moći igrati destiny, oće li biti još na onom blizzard netu?

    • Negan

      @snooker, 11.01.2019 - 22:33

      Ostaje gore do daljnjega.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?