HCL.HR

Nikako na zelenu granu s Anthemom, odgođeno je sedam stvari koje su igrači iščekivali

Zoran Žalac 24.04.2019.   •   14 komentara


Anthem je jučer dobio veliko ažuriranje, ali i lošu vijest za sve one koji su se nadali igrati igru nadolazećih mjeseci.

Svi već znamo da je kooperativna pucačina Anthem bila loša po izlasku. Mnogi igru zato nisu ni igrali nego su se nadali da će postati bolja s vremenom kako budu dolazili novi sadržaji. Nakon deset tjedana i nekoliko problematičnih ažuriranja, novi sadržaji došli su jučer u obliku dodatnog Strongholda zvanog The Sunken Cell.

Igri je također dodana i mogućnost pristupa Forgeu bilo gdje u svijetu, kao i mogućnost odlaska na novu ekspediciju bez povratka u Fort Tarsis. Međutim, kao i s dosadašnjim ažuriranjima, za svaku dobru vijest došla je i jedna loša. U BioWareu su tako shvatili da su se precijenili i da neće moći pratiti zacrtani kalendar dodatnog sadržaja.

Stoga je odgođeno sedam stvari koje smo trebali dobiti do ljeta. Među tim stvarima su guildovi, mastery sustav, leaderboards ljestvice, tjedni Stronghold izazovi, druga faza legendarnih misija, freeplay događaji i jedan veliki event zvan Cataclysm.

U BioWareu kažu da su su svjesni kako igrači nakon ovoga neće biti sretni ni zadovoljni. U svoju obranu kažu samo da i dalje vjeruju u Anthem i da će raditi na tome da igru učine boljom. Doduše, sada se više ne zna koliko će taj rad potrajati jer BioWare više ne želi postavljati rokove za dostavljanje dodatnog sadržaja.

To što BioWare vjeruje u Anthem nije baš neka utjeha jer ako nadu izgube sami igrači, ili barem ono malo njih koji su ostali uz igru, interes bi mogao izgubiti i Electronic Arts, što znači da bi igra u konačnici mogla biti prekrižena i prije vremena.

Komentari (14)

  • dzele

    24.04.2019 - 11:50

    usraše i šefa i stanicu :/
    da bar ubace guild pa da možemo jadikovat u igri a ovako po forumima valja plakat 🙁

  • funky0308

    24.04.2019 - 12:17

    Radi EA developer zbrza i zezne, EA pocne s priglupim opravdanjima dok u isto vrijeme trazi cuda od developera, developer pokusava svim silama nesto promjeniti ali ne ide, nisu uspjeli u proslih par godina, tesko je sada to zgurati i popraviti u dva mjeseca. Ovdje postoji jedsn specifican problem, developer radi na necemu sto ne razumije, a EA ne zna objasniti iako i to mi je nekako nategnuta prica. Nije inace slucaj da studio, odnosno developer daje ideju i pokazuje neki pilot, demo ili artwork izdavacu? Ovdje ispada da je EA narucio igru po nekim svojim idejama sto je poprilicno cudno. Biowareovi ljudi se pravdaju da zapravo pojma nemaju sto rade i na cemu rade, a tako je gotovo nemoguce odraditi posao. Ja mislim da za Anthem pomoci nema ako su stvari zaista takve kakve mozemo citati. Ne igram Anthem, igrao sam betu i nije to dobra igra bila ali to je ipak beta bila. Tesko ce se ovo popraviti, ako je istina sto kazu iz Biowarea, popravak Antheme bi bio kao da slijep objasnjava gluhom kako naslikati nebo koje, jadan, nikada nije vidio. Naslikati ce njega gluh, makar i po svome ali to nike ono sto je ovaj zamislio

    • moordrak

      @funky0308, 24.04.2019 - 14:49

      Anthem pomalo počinje poprimati oblik gotove igre. Nakon zabrinjavajuće pozadinske priče i opće panike u Bioware-u zbog negativnog prijema Anthema, pravo je čudo kako su devovi uopće bilo što napravili.
      Sve što smo “novoga” dobili napravljeno je u zadnjih par mjeseci, doslovno u letu. Imam razumijevanja no sve što se događa oko Anthema posljedica je cijelog niza loših odluka i očajne komunikacije na više razina u samom Biowareu. To mene kao kupca i igrača savršeno ne zanima. Neću ja raditi red u njihovoj kući.
      Znam, neki će me sada popljuvati, upitno je koliko je EA uopće kriv u ovoj sapunici. Obično ih svi gledamo kao zle dečke gaming industrije no ovaj puta, stvarno neznam koliko je ovaj fijasko uistinu njihova krivica. Oni su lupili šakom o stol i rekli: platili smo vam za igru. Imate što imate. Na sunce sa njom! Bioware je u trenutku izdavanja Anthema imao kostur, poodmaklu alfa verziju u najboljem slučaju. To su sklepali u godinu i pol. Znači nekoliko prethodnih godina su se očito bavili nečim drugim. EA im je dao lovu pustivši ih neka “kuhaju”. Eto što su skuhali. Splačinu. Sada su i jedni i drugi dobili po prstima pa spašavaju što se spasiti može. Kolika je baza igrača na dnevnoj bazi, nitko nezna, ali već sada na GM3 težini u free-roamingu, misijama i strongholdima pronaći trećeg i četvrtog igrača predstavlja izazov. Zabrinjavajuće je to jer očito, igrači odlaze. Pogotovu oni “jaki” što će reći najuporniji. Bilo bi mi žao da se Anthem ugasi, ali realno, ne pljusnu li dodatne sadržaje jako brzo ma kakvi god oni bili, Anthem neće preživjeti ljeto, a kamoli dočekati Božić…

    • justgamer

      @funky0308, 24.04.2019 - 18:54

      Ne ne. BioWare je sam kriv, ili nisi upoznat sa dešavanjima? Ja jako mrzim EA jer mi od Fife i BFa radi nepotpune ili loše nastavke ali ovdje je sam BioWare kriv. Imali su 6 godina da naprave igru. 6 godina je igra bila u pred-produkciji i tek su godinu dana radili kako treba zbog lošeg BioWareovog vodstva. Opet, treba biti iskren i reći da je ovdje EA goodGuy jer su dali ovim idiotima svaku šansu da naprave dobru igru.

    • funky0308

      @justgamer, 25.04.2019 - 10:24

      Pogledaj malo bolje sto se zbivalo i kakve glasine izlaze iz samog Biowarea. Poznavajuci EA i kako i sto rade, prije sam sklon povjerovati Biowareu nego njima. EA navaljuje sa svojim idiotskim idejama i tako su upropastili hrpu studija, zele da rade ono sto njima stima, sto njima donosi pare, a kako kazu iz Biowarea, ne znaju niti objasniti sto zele, niti su organizirali sve skupa kako treba. Da je ovo prvi puta, jos bi i povjerovao EAu ali nije prvi puta, imali smo prilike vec vidjeti ovakav scenarij. EA je htio jedno pa kada nije islo onda su htjeli nesto drugo, u takvoj situaciji jasno mi je da se Bioware jako tesko moze organizirati i napraviti nesto smislemo. Nakon toliko izmjena, EA je ponovno dosao na ideju izmjene svega pa su god dana pred izlazak sve bacili i krenuli iznova s time da nitko u Biowareu nije razumio sto tocno rade. Kako biti kreativan i raditi na necemu kao sto je igra ili film ako ti netko konstantno mijenja pricu, likove i mjesto radnje?! Stavi stronhold, makni stronhold… Veliko je pitanje sto se tu na kraju zbilo ali kao sto sam i sam rekao, vise vjerujem ljudima iz Biowarea koji su rekli otprilike ovo sto sam napisao, nego postenom EAu koji govori da je Bioware zajebao stvar. Gdje je EA bio to cijelo vrijeme? Zasto nisu povukli projekt, dali ga drugom studiju ili odustali? Zato sto su oni zasrali

    • justgamer

      @funky0308, 25.04.2019 - 11:25

      Imaš tonu videa, razgovora sa zaposlenicima BioWarea- bivšim i sadašnjim, imaš događaje vezane uz Anthem poput smjene lošeg direktora koji nije radio ništa organizacijski. Malo se informiraj. Ovaj put EA nije kriv. Ako ti se ne da, ja ću i uzeti 5-minutnu pauzu na da ti pošaljem linkove o toj temi. Ok je mrziti EA ali ovdje je 90% grijeha čisto BioWareovo. Loši uvjeti rada, nisu znali kojim smjerom će igra ići. Na prvom E3u gdje su pokazali igru- to je sve što su od igre imali. Više puta su radili promjene o smjeru igre. Daj malo prouči bolje. Da ne bi bipo da pametujem ili nešto, nisam ja Darcoolio da napišem glupost bez ikakvih činjenica- pogledaj sam o čemu se radi. Ako ne želiš, ja ću ti poslati preko 10 linkova u kojima možeš vidjeti puno više o toj temi nego što ti sada znaš.

    • funky0308

      @justgamer, 25.04.2019 - 11:42

      Haha…nisam ja Dracolio 😀 . Cak i da je 100% krivica Biowarea, sto nije sigurno ali cak i da je, sto je EA radio svih tih godina? Razumna si osoba i vidim da se s tobom moze razgovarati bez vrijedjanja i lupetanja ali ipak bih rekao da je stvar u percepciji i da je s naseg mjesta tesko vidjeti i shvatiti istinu. Bioware govori jedno, EA drugo. Znam da postoji masa info o krivnji Biowarea i dijelom se i slazem, oni su developeri i oni su morali odraditi zadano ali s druge strane je masa info gdje se govori o krivnji EAa, o katastofalnim uvjetima rada gdje ljudi doslovno nisu znali na cemu i sto rade, nego su dobili zadatak da napisu kod za to i to, tako je jako tesko raditi, moze se ali onda ispadne ovo sto je ispalo…. Tesko je tu biti pametan i znati tko govori istinu, a tko prica gluposti samo da se iscupa. Iza Biowarea nisu samo 3mj rada na igrama, iza njih stoje odlicni proizvodi, a dva puta kada su suradjivali s EAom dogodio se katastofalan fijasko, kao i sa vecinom studija koji su unazad par godina radili s EAom, bas zbog toga svega skloniji sam vjerovati da je EA krivac. Ali opet cu ponoviti, tesko je znati, moguce je, naravno i da si ti u pravu, a ja potpuno u krivu ali i tada ostaje ono pitanje – sto je EA radio dok se netko kockao s njihovom reputacijom (kakvom-takvom) i pogotovo parama?! Gdje su bili svih tih silnih godina da im uzmu projekt, odgode ga ili im pomognu? Jednostavno mi je tesko shvatiti da nekome das pare za nesto i iako bi ga trebao nadzirati i provjeravati sto on to radi s parama, ti ne radis nista, nego god dana prije izlaska radis reda? Pa tako se jos jedino kod nas u Hrvatskoj u brodogradilistima radi 😀

    • justgamer

      @funky0308, 25.04.2019 - 12:56

      Realno možemo samo špekulirati. A nije samo pitanje developmenta nego izgleda je je bio problem vodstva. 6 godina pred-produkcije. I BioWare i EA je trebao puno prije reagirati. Ne znam. Sve to skupa izgleda zbunjujuće. Ali ima jedna stvar koja mi smeta u svemu- da je EA znao u kakvom je rasulu produkcija Anthema zar ne bi reagirali? Ne znam to kako nisu znali. Da li su samo napisali ugovor da BioWare napravi igru? Ok. Ali da im je trebalo nekoliko godina da provjere da li ovi rade nešto? Ne znam, ja bi periodicki provjeravao, osim ako te provjere nisu bile samo čitanje sa papira. Jer je najinteresantnije što sam pročitao to da je prvo igra trebala imati letenje pa da su onda odustali i radili mapu drugačije i nisu je prilagodili tome i onda je došaao neki eAov big boss pogledati igru i vidio da letenja nema pa su onda opet napravili letenje, pa je opet došao taj big boss, odigrao taj dio što smo vidjeli na prvom “gameplay” videu (jer po izjavama developera koji su tamo radili) taj prikazani dio je bio jedina gotova stvar – veli taj big boss da mu se to sviđa i to je to. U međuvremenu su smjenili vrh vodstva u BioWareu, jedam dio ljudi je otišao. Programeri su radili pun kufer sati i u manje od dvije godine došli od pred-produkcije do izlaska. Tako da ako je ovo istina onda BioWare ima strašnu ekipu ali loše vodstvo. A možemo mi reći da je EA kriv ali ta igra je krenula u izradu nakon što je ME3 bio gotov a on je izašao prije 6 godina. Govori se da je sam početak bio negdje 2012. Što podupira činjenicu da je Anthem bio u izradi prije izlaska Destinya 2014. Samo StarCitizen se radi duže od Anthema od igara takve masivne produkcije. Ok. EA je kriv ali BioWare ne samo da dijeli krivnju nego po tome što zadnjih tjedana izlazi na vidjelo imaju jako velik udio u tome zašto je igra nepotpuna, zašto su namjerno stavljali neke glupe prepreke u samu igru, zašto je dio mehanika odličan a nema dobre mape i očito je limitirano letenje jer nisu radili igru od samog početka takvu kakvu su nam prikazali na E3 i kakva je izašla. EA je kriv jer bi oni trebali znati bolje i bolje pratiti što se dešava sa razvojem ali BioWare je jedini razlog zašto je ta igra izašla nepotpuna. Kod NoMansSky je slična situacija. Praktički ista. Sony laže da uvjeri igrače da je NMS ono što nije, sa developerima rade dogovor da će se skriptirati “slučajnost” E3 gameplaya i što smo dobili? Muku, kao i sa Anthemom. A opet ja jako volim Sony ali tu su oni sjebali podosta. Na kraju krajeva šteta da se to dešava jer sama mehanika letenja u Anthemu je zarazno dobra. Možda najbolja od svih igara sa takvom mehanikom do sada 😀

    • Darcoolio

      @justgamer, 25.04.2019 - 11:11

      Lupi čovek i ostade živ.

    • justgamer

      @Darcoolio, 25.04.2019 - 11:30

      Ja imam iza svojih riječi dokaze, hvala lijepo. A ti si guglaj.

  • delight353

    24.04.2019 - 13:55

    Reci cu samo: No man’s sky. Igra bez nade, koja je postala pravi mali dragulj. Vidjet ćemo što će na kraju biti s Anthemom.

    • Darcoolio

      @delight353, 25.04.2019 - 11:12

      Ništa, bukvalno, završiće kao Andromeda, možda će se malo duže koprcati.

  • moordrak

    24.04.2019 - 14:00

    Eto info iz prve ruke od nekoga tko se dobro “navukao” na Anthem.
    Osim pomalo mršavih novih sadržaja, popravljeni su mnogi bugovi, uključujući osvajanje trofeja. Konkretno, meni su bila zbugana tri komada koja sam jučer uspješno “okinuo”. Pri izlasku iz javelina dodane su izlazne animacije, a u free roamingu primjećujem neke nove misije. GM3 težina je i do sada bila prilično izazovna ali odnos težina/nagrade je bio loš. Ima li promjene, još neznam. Nisam igrao dovoljno dugo za nekakvu točnu usporedbu. Mogu samo reći, u prvih dva sata dobio sam tri legendarna dropa… Ponovno, to ne mora značiti ništa jer je utorak dan kada resetiraju statse.
    Loot sistem je definitivno tweekan. Donosi bolju opremu na većim težinama prijelaza, a novi stronnghold je uz Tyrant Mine, prava poslastica za igranje. Tko je igrao Destiny, sjetiti će se Bungijevog sistema otključavanja napretka u ključnim misijama…
    Opet su čačkali po opremi, sada legendarna i masterwork oružja imaju malo više snage (modali su dmg/explosion/roll vrijednosti). Dodane su neke nove komponente ( postoji legenda o masterwork i legendary support komponentama ali takve se nisu još nikome ukazale u dropovima… ).
    Napredak u odnosu na par mjeseci prije je itekako vidljiv. Nastave li ovako, Anthem može biti samo bolji, nikako lošiji.

  • Cros70

    24.04.2019 - 14:31

    End game

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?