Najbolje igre desetljeća: #8: The Elder Scrolls V: Skyrim
S godinom na izmaku odbrojavamo deset najvažnijih igara koje su obilježile eru desetih godina 21. stoljeća.
8. The Elder Scrolls V
Malo koja lista najboljih igara desetljeća može proći bez Skyrima. Teško je zamisliti kako je ovaj, peti nastavak popularne The Elder Scrolls franšize izašao još davne 2011. godine. Naročito s obzirom na status koji igra drži i danas. Gotovo da nema platforme na kojoj ga nije moguće zaigrati, a količina portova donekle doseže meme status.
Nakon odličnog te izuzetno atmosferičnog Morrowinda te fantasy klišeja koji nam je donio Oblivion, peti nas je nastavak odveo u hladnije predjele. U Bethesdi kao da su sjeli za stol i upitali se što sve kul i popularno možemo ugurati u jednu igru? Vikinšku tematiku? Zmajeve? Građanski rat? Igra je, po uzoru na prethodne nastavke obećavala više, bolje, detaljnije i uvelike to ispunila.
Danas je lako reći kako Skyrim možda nije najbolje što RPG žanr pruža, ali u trenutku njegovog izlaska na Xbox 360, PlayStation 3 i PC – isčekivanje je dostizalo točku usijanja. Usijanja koje je uvelike personalizirano u kratkom uvodnom segmentu igre u kojem bespomoćno moramo bježati ispred apokaliptičnog zmaja Alduina kako bi sačuvali živu glavu.
No, kao i u prethodnim igrama, tek nakon završetka obveznog uvoda dolazimo do onoga što čini jednu Elder Scrolls igru, a to je veličina svijeta, količina sadržaja i osjećaj istraživanja nepoznatog. Nisu samo gradovi, naselja, dvorci, tamnice i slično sadržavali svoje misije i mikro priče, već se na gotovo svakoj travanatoj ravnici, gustoj šumi, jezeru i snijegom okupanoj planini moglo naći nešto zanimljivo i vrijedno istraživanja.
Nije to bila prva igra otvorenog tipa, ali količina detalja koji su njen svijet činili življim i interaktivnijim bila je na zavidnom nivou. Igra nas je stavila u svijet koji je po mnogočemu izgledao kao da funkcionira i bez našeg prisustva i gdje NPC likovi imaju svoje dnevne rutine i realne reakcije na ono što se oko njih zbiva.
Svime je navedenim Skyrim uspio zadržati nešto što uistinu rijetko kojem RPG-u pođe za rukom – osjećaj da više nemate što raditi ili ništa novo za otkriti. Vjerujem kao bi da i danas igru zaigram po nebrojeni put, otkrio neku novu misiju, NPC-a, pećinu, zanimljivu knjigu ili slično. Po tom pitanju, Skyrim je uvelike igra koja personalizira RPG igre gdje sporedne misije vode do još sporednih misija do mjere da zaboravite na glavnu priču.
Ona nas je u ovom slučaju stavila u ulogu Dragonborna – ratnika koji ima krv i dušu zmaja što mu omogućava da nauči njihov jezik, ali i upija njihove duše. Ako ste odlučili pratiti glavnu priču, ona bi vas odvela na neka uistinu impresivna i atmosferična mjesta te suočila s nekim vrlo zanimljivim likovima. Sve je dakako bilo začinjeno epskom, tematskom glazbom gdje posebno izdvajam glavnu glazbenu temu te onu koja svira prilikom odlaska u Sovngarde.
Naravno, u duhu pravog Elder Scrollsa, mogli ste glavnu priču u potpunosti ignorirati i biti ono što vi želite biti. Znači li to kako ćete se pridružiti jednoj od frakcija (ili svim), postati vukodlak, vampir ili jednostavno provesti 300 sati kao usamljeni lovac u šumi – na vama je. Prava čar Skyrima je što vam je mehanički dao dovoljno da svaka od tih aktivnosti može biti igra sama za sebe.
Igrače u uživanju u svijetu Skyrima nije spriječila niti tehnička neispoliranost po kojoj je Bethesda donekle poznata. Dobar dio njihovih igara i slovi kao platforma koju će igrači popraviti i poboljšati modovima. Skyrim ima jednu od najaktivnijih moding zajednica i upravo su oni velik razlog zašto je igra i danas vrlo igrana. Samo popularna stranica Skyrim Nexus broji preko 50 tisuća modova koji potencijalno donose na stotine sati gameplaya, next-gen grafiku, poboljšanja u mehanikama i koješta drugo.
Posljednji put kad sam ga osobno zaigrao, po 30. put, napravio sam to sa samo 200 modova i već imao osjećaj kako ga mogu igrati još nekoliko godina. Kako nas upravo toliko vremena dijeli do izlaska iduće Elder Scrolls igre ne sumnjamo kako će se brojka od 30 milijuna prodanih primjeraka ipak još malo povećati. Potpuno zasluženo.
Chaos777
24.12.2019 - 19:20Nisam neki veliki fan Skyrim-a ali zreli ste za jedan Fus Ro Dah nakon ovog…
moordrak
24.12.2019 - 19:30Planet Nirn, kontinent Tamriel, područje Skyrim.Trenutno najbolja epizoda Elder Scrolls serijala igara. Lore nevjerojatan, gameplay nikada dosadan, a modovi, modovi su nešto najbolje što se moglo dogoditi industriji igara. VR inačicu se još nisam usudio pokrenuti. Bome, žestoka konkurencija za sada…
Darcoolio
24.12.2019 - 19:38Sreća pa je ESO opravljen, a Skyrim modovan do savršenstva.
Realno, u je negde smešten na osmo mesto.
sergej bozovic
24.12.2019 - 19:49ja ne mogu naći br.9.
Tony Ghost 1811
@sergej bozovic, 24.12.2019 - 19:52Pise u tekstu gta v.
Sick Individual
24.12.2019 - 21:22Uz San andreas i homm3 igra u koju sam ulupao najviše sati.. da mi je nekako izbrisat moždanu memoriju samo da mogu iskusiti onaj prvi prelazak igre još jednom… Platio bih bez problema 400, 550kn ili god koliko dođu nove AAA igre, vjerojatno i više samo da još jednom mogu taj osjećaj imat ?
karlo_cro555
24.12.2019 - 21:50Iznenadio sam se kada sam ugledao Mass Effect 2 na desetom mjestu, pomislio sam kako ce biti neke po MOM misljenju bolje igre, zatim sam se iznenadio sa GTAV na devetom mjestu, jer sam ga, iskreno, ocekivao vislje na listi, isto tako i za Skyrim, koji osobno nisam puno igrao, samo kod prijatelja par sati, dok GTA imam puno sati, sto na PS3, sto na PS4…. Nitko ne zna sto ce jos biti do prvog mjesta…. Ovaj komentar je napisan iskljucivo na mom misljenju, i po mojoj procijeni… Lijepi pozz
Saren
24.12.2019 - 21:54Moram priznati, od samog izlaska Skyrima opirao sam se jedno 4 mjeseca pitajuci se sto je to uvuklo moje frendove i da nemam s kim ni pivu popit jel su svi u “nekom Skyrimu”. Do onda nisam niti odigrao ijednu Elder Scrolls igru, medjutim na nagovor prijatelja, popustio sam i odlucio zaigrati. I ostao zapanjen. Od price, besmrtnog (meni bar) soundtracka, misija i svega ostaloga, a da ne pricamo o svojoj sili modova ovo mi je i dan danas jedan od najdrazih RPG-ova zbog svega navedenog. Nakon Skyrima zaigrao sam i ostale pripadnike Elder Scrolls familije i moram priznat da su mi ostali takodjer u vecoj il manjoj mjeri itekako zabavni no Skyrim je Skyrim. Mozemo zbijat sale na racun “skyrim na tosteru ili ves masini”, ali cinjenica da ga se toliko kupovalo i pricalo o njemu – mislim da ce ostat u sjecanjima vecine nas dugo vremena jos ili barem dok 6-ica ne izadje 🙂
rsye
25.12.2019 - 00:05foreal
shepard-fan
@rsye, 25.12.2019 - 21:38Ja sam skyrim igrao ko lud , i ljudi ga još špilaju ima i dosta njih koji strimaju na twitchu skyrim
l)oolvl
25.12.2019 - 00:59zasluženo u top 10 !
butjer1010
25.12.2019 - 03:01Najjednostavniji komentar za ovu igru je – E pa to se zove igrom!!! ….. ili možda još jednostavnije – bolesnoooooo 🙂
fajer dregon
25.12.2019 - 10:55Smatram da je igra jedino u polju grafike napredovala naspram Obliviona. Skyrim je nažalost zaglupljen maksimalno naspram Obliviona u svim mogućim aspektima osim grafike. Priče u raznim guildovima kojima se igrač može pridružiti kao i same misije su smiješne. Još se sjećam gotovo svega iz Obliviona kojega sam prešao 2006. godine, dok se recimo iz Skyrima (2011.g.) gotovo ničega ne sjećam.
Rekao bih da je za 2006. g kada je Oblivion izašao bio daleko impresivniji nego Skyrim 2011. Pretpostavljam da je razlog popularnosti Skyrima naspram Obliviona razlog šta je on 2006. praktički bio nextgen launch naslov, dok je 2011.g. broj igrača bio daleko veći.
Nadam se samo da novi Elder scrolls neće biti još dodatno zaglupljen, no kako stvari stoje i što Bethesda radi u zadnje vrijeme nekako i nisam previše optimističan 🙁
croBilly394
@fajer dregon, 25.12.2019 - 13:18E baš to! Skyrim je zabavno ali ne previse pamtljivo iskustvo, dok se Oblivion i Morrowind pamte dugo. Možda čak najviše Morrowind jer te ne vuče za ruku već tjera da naučiš pravila u tom svijetu i da se snalaziš ako želiš opstati i napredovati. Takve igre više ne prave i nisam optimističan što se TES 6 tiče
fajer dregon
@croBilly394, 25.12.2019 - 14:46u Morrowindu sam također imao preko 100 sati igre ali ga nikada nisam završio. ako se dobro sjećam svi questovi su bili spremljeni u kao neki dnevnik, i ako si uzeo neki quest i recimo stoji na 6. stranici a ti si već napunio 50 str. u dnevniku svaki put bi morao manualno listati natrag 40tak stranica da vidiš šta se događa. nako što mi se mnogo questova tako izmiješalo više mi se nije dalo igrati. ali možda sam ja nešto krivo tada radio, možda je postojao bolji način za praćenje, hmmmm…
croBilly394
@fajer dregon, 26.12.2019 - 10:43Nisi krivo radio, bio je smotano dizajniran quest log ali kasnije su ga popravili i u GOTY izdanju je postao puno pregledniji
deanHR
25.12.2019 - 19:46Odigrano na x360, PCu, PS4 i PSVRu.