HCL.HR

Red Dead Redemption 2 – godinu dana kasnije

Zoran Žalac 04.10.2019.   •   79 komentara


Red Dead Redemption 2 uskoro će proslaviti svoj prvi rođendan. Tom prigodom, a i povodom objave da igra dolazi na PC platformu, vrijedi se još jednom osvrnuti na Rockstarov ep o odmetnicima.

Već sam neko vrijeme imao u planu napisati tekst o Red Dead Redemptionu 2, godinu dana nakon izlaska igre. Sad kad je veliki Rockstarov hit potvrđen za PC, mislim da je pravo vrijeme za to. Naime, igru sam prije godinu dana ocijenio s 95 i kasnije sam primijetio da se određeni dio igrača nije slagao s tako visokom ocjenom. Korisnička ocjena igre kod nas je bila 93, neznatno manja od moje ocjene, no u komentarima se moglo pronaći i drugačijih stavova. Morao sam se stoga zapitati, jesam li kao recenzent, barem mrvicu, podlegao hajpu i olako prešao preko nekih mana.

Bio mi je izuzetni izazov recenzirati RDR 2. Igru smo dobili otprilike dva tjedna prije izlaska i u to vrijeme igrao sam ju jedini na ovim prostorima, što mi je bila velika čast. Igrao sam ju maratonski, zanemarivši skoro sav drugi posao na portalu. Nikada se ranije nisam toliko zadubio u neku igru i konzumirao je tako mazohistički. Ipak, na kraju nisam ostao potpuno zaslijepljen te sam u recenziji istaknuo kako igra ima određene probleme, prvenstveno u sustavu ekonomije i pružanju izazova.

Međutim, nezadovoljstvo pojedinih igrača nije se izričito vezalo uz te stvari. Mnogima je sporna bila količina jahanja u igri. Ne jahanja kao takvog, nego putovanja od točke A do točke B. Jahanje je u konačnici bila stvar koja je spajala slobodu otvorenog svijeta s linearnim sekvencama (misijama), a takav dizajn gameplaya zapravo je već tvrdo kuhana Rockstarova formula iz GTA igara. Dođeš do misije i onda ti je misija da negdje dođeš i nešto radiš. I tako u 90% slučajeva. Istina je – dosadi to malo s vremenom.

Razlog zašto sam Rockstaru tu zadnji put progledao kroz prste jest vrhunska naracija koja se najčešće izvodi kroz dijaloge prilikom jahanja, a u RDR 2 su ti dijalozi interaktivni do neke mjere. Kad malo razmislite, u RDR-u 2 zapravo nema ništa više ili manje jahanja nego u Zeldi ili u Witcheru, koje najčešće uzimamo za primjere vrhunskih ostvarenja u igrama otvorenog svijeta. Razlika je samo u količini priče koju te igre nastoje svaliti na igrača prilikom kretanja od jedne točke do druge.

Gledajući šire u samom gameplayu, RDR 2 je iznimno skriptirana igra koju morate igrati po njezinim pravilima. Nema tu mnogo eksperimentiranja u gameplayu, većina toga jesu režirane scene. Netko može biti stava da ocjenom 95 ne bi trebalo nagrađivati igru koja toliko diktira svoje uvjete za zabavu, ali mislim da je nepravedno osuditi RDR 2 kao najistaknutiju igru koja radi takvo što. Sve nas igre pomalo vode za ruku i nude nam smjernice, neke više neke manje, a ja vjerujem da igre mogu i trebaju biti više od običnog pješčanika za igranje.

Igre pamtimo prvenstveno po pričama – bilo onima koje si stvorimo sami ili onima kojima svjedočimo. Vjerujem da svi imamo neku priču o omiljenoj igri i to samo potvrđuje veliku vrijednost narativnog aspekta u igrama. Zbog toga mi je sasvim svejedno je li igra ocijenjena s 90 ili 95 dok god mogu reći da ima nešto za pamćenje. A Red Dead Redemption 2 takvih stvari zaista ima. Možda se morate u potpunosti posvetiti igri da biste ih prepoznali, možda morate prijeći preko nekih mana da biste ih vidjeli, ali činjenica je da su te kvalitetne stvari prisutne.

Ako išta nosi Red Dead Redemption 2 u njegovoj single-player kampanji onda je to fenomenalni Arthur Morgan, jedan od najboljih likova koje je ekipa iz Rockstara ikada dizajnirala. Arthur savršeno predstavlja dio čovjekove prirode koja ga tjera da se bori protiv razilaženja s duhom vremena, koliko god se činilo da je ta bitka uzaludna. Njegova je priča predivna crtica o egzistenciji u kojoj vječno nepovoljan položaj ima neku svoju čar, možda čak i poantu koja na kraju vodi prema želji za iskupljenjem. Najbolje to sažima sljedeći dijalog – ne brinite, ne spoila vam ništa što vam standardni traileri ne bi otkrili:

Na to se nadovezuje i savršena glazba unutar igre. Red Dead Redemption 2 se isplati igrati i samo zbog te glazbe, ne treba vam nikakav drugi motiv! Naravno, glazbu možete poslušati i na YouTubeu, ali za pravi kontekst i doživljaj ipak treba zaigrati za igru. Već sam ranije pisao o tome kako se igra prelomi pomoću glazbe, no najdraža mi je stvar zapravo „That’s the Way It Is“, laganica koja svojom melodijom naprosto ulijeva neku utjehu kad god čovjeka stisnu životne nedaće.

Tako vam je to s Red Dead Redemptionom 2, i godinu dana kasnije. Nisam promijenio svoj stav i definitivno vjerujem da se tu radi o jednoj od ponajboljih igara ove generacije. Određeni problemi u gameplayu postoje, no upravo se zbog toga veselim dolasku PC verzije i modificiranju igre po volji korisnika. Previše jahanja? Sigurno će postojati modifikacija koja to popravlja. Nemate na što potrošiti sav novac u igri? Ma bit će i to ispravljeno – samo se uzdajte u zajednicu moddera koja je i s GTA naslovima napravila čuda.

Ako ste pak na konzoli i ne možete se nadati modifikacijama, utjehu potražite u činjenici da se igra na popustima može naći i u pola cijene, a za 230 kuna baš nikako nećete naći bolju avanturu na Divljem Zapadu.

Komentari (79)

  • deanHR

    04.10.2019 - 21:47

    Meni će uvijek toj igri faliti nešto da mi bude odlična a i smeta mi puno stvari da postane odlična.

    • rokonja

      @deanHR, 04.10.2019 - 22:12

      Baš ono da bude savršena ko ti.

    • deanHR

      @rokonja, 04.10.2019 - 23:01

      Ja sam točno 50IQ bodova do savršenstva 😛

    • symbi0n

      @deanHR, 04.10.2019 - 22:14

      Sta ti fali i sta ti smeta?

    • deanHR

      @symbi0n, 04.10.2019 - 23:00

      Falila mi je dobra ekonomija u igri. Upotreba bandana je bezveze jer ionako protivnici znaju tko si. Ne znam čemu je služilo to da cijelo tvoje selo daje novac za napredak kad je 90% napretka od tvojeg novca. Fast travel su trebali uvesti u igri barem između velikih gradova; ovo što postoji je jadno. Moral je bezveze računat jer padao mi je uglavnom u misijama gdje nisi mogao odabrati put u kojem ti ne pada a i puno puta se zbog igrinih animacija dogodilo da sam ubio slučajno NPCa pa odmah sranje. Mikrotransakcije u onlineu su iznimno naporne ali to prati R* već todinama. Ako već rade online/offline igru onda su mogli staviti da vrijeme provedeno offline znači barem nešto online jer ne da mi se igrsti 50 sati kampanje pa onda opet toliko u onlinu da nešto imam; nije igra tako dobra da trošim baš toliko vremena. Hrpa in-game bezvezarija. I još neke stvari ali mislim da sam ih naveo dosta. To je ono što nije najbolje napravljeno. I nemoj mi tu u realnosti jer ako ja ne mogu od mrtvog neprijatelja uzeti oružje onda to nije realno. Ako ne mogu sam opljačkati banke ili pošte sa onim visoki rizik-visoka isplata opet nije realno. A sad što mi fali? Fali ono iz RDR1 kad si ozlijeđen da šepaš. Fali mi to što se malo igra protiv indijanaca i što se ne igra sa njima. Ne u smislu da ih kontroliram nego da me recimo izliječe sa onim svojim biljem… Premalo je side misija u New Austinu. Fali mi što ne mogu zategnuti konja na bilo koju kočiju. Fali mi što tek kad kontroliramo Johna radimo te neke sitnije poslove koji su interesantni i trebaju postojati prije. Fali mi što ne mogu kupovati kuće. Fali mi da nema više meksikanaca. Fali mi što ja ne mogu imati neki respekt kao CJ iz GTA SA i što ne mogu stvoriti svoju bandu. Osim da kupim kuću fali mi i da ju sređujem. Sigurno ima još toga ali sigurno je da će veliki dio doći sa modovima tako da mi je plan ovaj put ne kupiti igru nego pričekati da bude na torrentu; pričekati modove i odigrati najbliže onome kako sam želio. Mislim. Igra je jako, jako dobra ali zadnju trećinu sam se silio da ju prođem. To i nije tako dobro. A tek sam poslije glavnog dijela kampanje dobio dio toga što sam želio. A onda sam opet zbog loše ekonomije imao previše a nisam više imao na što trošiti. Ulaganje u dionice mi isto fali. Zlatna groznica i rudnici mi isto fale. Ma, puno toga mi fali. Zašto? Jer se ne radi puno igara u divljem zapadu a Rockstar bi mogao te sve stvari napraviti u igri. No nisu

    • nixxxa120

      @deanHR, 04.10.2019 - 23:21

      Potpuno se slažem s tvojim mišljenjem. Ja još mislim da su animacije jako nespretne i predetaljne (da li je stvarno potrebno da Arthur podigne svaku stvar koju nađe i gleda ju 10 sec). Također mislim da je priča jakooo rastegnuta nema tu sadržaja za tolko sati. Dosta sličnih misija po chapterima koji uvijek isto završaju , a ni Arthur mi baš nije sjeo ko lik.

    • deanHR

      @nixxxa120, 05.10.2019 - 00:45

      Da…Malo mi je bio ako me shvaćaš premoderan divlji zapad po pitanju likova. Bilo bi mi draže da su bili na razini Dobar, loš zao i takvih filmova. Od igara koje se ne rade tako dugo ne očekuješ nešto ali od rdr2, gta 6 i cyberpunka 2077 ipak očekujem da budu na višoj razini od većine AAA igara. Uglavnom je moglo puno bolje a i dosta mi je R laži ra će dodati SP dlc u igru. Tu je CDPR nedodirljiv, samo da se ne pokvare

    • rokonja

      @deanHR, 05.10.2019 - 01:36

      Ma igra se sve i svašta u današnje vrijeme, tako da je ovo sasvim super vjest za pc gaming. I da ove grafe od 4000kn na više budu od nekakve koristi.

    • marko1106

      @deanHR, 05.10.2019 - 06:21

      Rekao si neke ok stvari ali vise gluposti. Slucajno ubio NPC-a. Covjece pa nemoj slucajno ubiti, to je i u stvarnom zivotu opasnoat nosenja oruzja. I R nikada nije rekao da ce dodati single dlc cak su neki dan objavili da ga nece biti. Nije mi jasno gdje si ti vidio da su rekli da ce biti. Igra ima svojih nedostataka ali traziti od igre da bude i Sims 5 i jos 15 stvari iz razlicitih igara je puno. Ne bi izasla jos 5 godina da su isli na sve sto si nabrojao.

    • deanHR

      @marko1106, 05.10.2019 - 09:31

      To je tvoje mišljenje da su gluposti. Ako ne znaš čitati ne mislim na slučajno ubio oružjem nego animacijom konja i takvim glupostima…nehotice…sa prevelikom kaznom.

    • funky0308

      @deanHR, 05.10.2019 - 10:08

      Onaj tko te htio shvatiti i igrao je igru zna o cemu pricas. U pu o stvari se nas dvojica ne slazemo ali ovdje smo na istoj stranici. Ja je ipak kupujem ali i dalje mislim isto kao i prije godinu dana. Recimo ona misija u kojoj ides osloboditi onog svog legu iz zatvora (kojega orebacuju brodom). Ja sam valjda pet puta uletio na to podrucje i ginio ko blesav dok nisam shvatio da je ovo igra u kojoj moras leci na tocno odredjenu tocku da misija krene i tek tada sam uspio zavrsiti misiju i krenuti dalje. Taj dio mi nije sjeo najbolje. OK, jasno je da neku triggeri moraju postojati da igra shvati sto zelis ali da mora biti bas ta tockica na mapi gdje ces kleknuti ili bas ta tocka gdje ces ostaviti bas tu kociju i ni jednu drugu…uff..nije dobro za jednu igru otvorenog svijeta. Vise bi volio Witcher stil u kojemu se ponudi misija koju pritiskom na tipku prihvacas i samo nastavljas prema njoj. Ali OK, nije tako i dobro. Igra je po meni i dalje igra koja treba biti ocjenjena i zasluzuje ocjenu visu od 90, samo bi volio da su neke stvari drugacije. I da..bio sam uvjeren da ce, kada najave RDR2 za PC odmah najaviti i remaster jedinice za PC ali nista od toga..steta. nikada necemo ubijati zeceve, s konja, koji jedu mrkvu na PCu, barem ne u pravom, sluzbenom izadnju bez streamanja i takvih fora.

    • deanHR

      @funky0308, 05.10.2019 - 10:20

      Ma da. Tko je igrao rdr1 zna koliko je rdr2 manje dobar nego je mogao biti. Ali opet… Svatko gleda neku igru na svoj način i ja razumijem ako je ovo nekome igra bolja od svih drugih. Igrat ću i na PCu ali tek kada omoguće modove da bude igra bolja i za mene.

    • marko1106

      @deanHR, 05.10.2019 - 10:45

      Al znam sta zelis RPG koji RDR nije. I to je to. Fulao si zanr igre i to je to. I ja bih htio da je COD prije 10 godina bio otvoreni svijet ali onda bi izgubio a necem drugom.

    • Antonijo K

      @deanHR, 05.10.2019 - 01:43

      Puno tražiš.?

    • deanHR

      @Antonijo K, 05.10.2019 - 09:33

      Ne shvaćate. Pitao me što fali igri da bude odlična i što mi smeta. Napisao sam točno što joj fali i što mi smeta. Sada vam nije drago što sam ugrubo napisao neke stvari a ima ih još dosta. Igra je ok. Uglavnom malo iznad prosjeka. Da nema animacija kod ubijanja životinja i dobre glume ne bi bila ništa neviđeno.

    • Ezio assassin

      @deanHR, 05.10.2019 - 20:49

      Mislim da je igra daleko iznas prosjeka, ne zato sta je vrhunska, nego jer je prosjek na zalost u zadnje vrijeme jako nizak

    • deanHR

      @Ezio assassin, 05.10.2019 - 23:32

      Ili mi imamo nerealna očekivanja. Tko zna?

  • Tommygun

    04.10.2019 - 22:03

    Ma meni je bila vrh,stvarno jedno predivno iskustvo..tolko se uzivis u te likove da brzo dode kraj..tako da veselim se sada gra6,posto msm da im je to sljedeca igra koju ce izbacit.

  • symbi0n

    04.10.2019 - 22:19

    A nema onoga koji je svima udovoljio. Tako nece ni ova igra. Meni osobno ta kolicina jahanja i je dozivljaj. Trudim se ne koristiti uopce malu kartu, vec nauciti mapu napamet. Otvorim velilu kartu, vidim gdje je nesto pa ucim put do tu. Isao sam do te mjere da sam na gotovo sve lokacije mogao doci bez pomoci karte. I to je nevjerojatno pomoglo u hrpi onih potraga za blagom, za kostima dinosaura, za svim onim sitnicama koje tvoji iz kampa traze da im pronadjes. Ili kad naletis slucajno na neke likove, ili jos gore zivotinje, a bez oravog oruzja za neku od njih. Ovo je jedna od igara ciji sam svijet najvise dozivio bas zato sto nije bilo precaca u kretanju po njemu.

    • delight353

      @symbi0n, 05.10.2019 - 10:59

      Ti bome imas puno slobodnog vremena… No, svaka cast na strpljenju.

    • StJimmy90

      @delight353, 06.10.2019 - 13:23

      Slobodno vrijeme je jako relativan pojam. Ako si tip igrača koji mora odigrati što više igara i imaš ( što je meni potpuno neshvatljivo ) veliki backlog igara, onda razmišljaš kao ti.
      Ako si tip igrača kao ja, onda igraš samo određene igre i njima posvećuješ svoje slobodno vrijeme.
      Ja sam RDR2 prelazio tri mjeseca. I to nije imalo nikakve veze sa slobodnim vremenom već sa mojom predanošću samo toj igri.

    • StJimmy90

      @symbi0n, 06.10.2019 - 13:17

      Ljudi se žale jer nema fast travela iako on postoji između svih većih naselja.
      Žale se što nema fast taravela između bilo koje dvije točke na mapi iako to u potpunosti poništava smisao igre otvorenog svijeta. Imaš ogroman svijet, predivnog dizajna s pregršt detalja, koji vrvi životom, i onda bi oni to preskakali. Oni bi to preskakali!
      Žale se na jahanje. Kupili su igru western tematike i onda se žale da ima puno jahanja. To je kao da ja kupim Need for speed i žalim se da ima previše vožnje autima.
      Problem sa RDR-om je što je hype bio ogroman i kupovali su ga svi. Ljudi koje western uopće ne zanima. I očekivali su nešto što na kraju nisu dobili.
      Ne možeš kupiti igru tematike koja te uopće ne zanima i onda se žaliti. To je idiotizam.
      Ja volim western. Zato ga i pogledam. Ne volim Super junake. Zato ih ne gledam i ne kupujem igre pa taman i da je to igra godine. Jednostavno.
      Ja sam baš poput tebe upijao svaki komadić igre. Zato sam ju i prelazio tri mjeseca.
      Za razliku od onih koji su ju “prešli” u tjedan dana, proglasili ju sranjem i stavili na njuškalo.
      RDR2 ima svojih mana, ali stojim iza toga da je u pitanju remek djelo od igre.

    • marko1106

      @StJimmy90, 06.10.2019 - 14:47

      Odlicno receno. Neki ljudi igraju igre kao da im je to posao (cast izuzetcima sa HCL-a). Nije cilj maknuti sve tockice,slova ili sta ja znam sa mape, Cilj je u tome uzivati ako mozes ako ne idi dalje i to je to. Osobno sam isto veliki fan Western-a i ne sumnjam da je to utjecalo sto mi je igra vrh, ali jednostavno igra je jedna od najboljih te tematike. Svi hvale Call of Juarez 2 da je odlican, po meni dvojka COJ nije ni do koljena jedinici gdje igras sa indijancem i svecenikom i gdje je puno otvorenije a prica je jedna od jacih ikada u igrama. Ali opet o ukusima se ne raspravlja.

  • vragec25cro

    04.10.2019 - 22:35

    Jedino što je vrhunsko u igri jeste open world jako detaljan i duh divljega zapada uz ppmoć glazbe ostalo sve meni bilo osrednje.

  • Toma_HR

    04.10.2019 - 22:50

    Igra je dobra, jako dobra. Puno stvari je fantastično. Zavisno od afiniteta, ako je nekome kaubojski djir vrh onda nema bolje igre na svijetu, realno za prosječnog korisnika – prosijek.

  • Filip Zorić

    04.10.2019 - 22:51

    Ako ću išta istaknuti kod RDR 2, to je Arthur Morgan. Sjajno razrađen glavni lik, a naročito mi se svidjela gluma Rogera Clarka. Zaslužio je nagradu na The Game Awards.

  • armin221186

    04.10.2019 - 23:02

    Iskreno rockstar pocinje smarati sa ovim krajevim price aka la noir rdr1 rdr2 gtav, vise volim krajeve kao u gta vc ili sa

  • InDy4962

    04.10.2019 - 23:15

    Igra je podbacila u mehanikama napucavanja, koje je jednostavno previše ukočeno, dijelom zbog šugavih 30 fpsa na konzoli ali i zbog krivnje developera. Ali preko te “sitnice” mogu prijeći jer mi je upravo sve ostalo o čemu Zoran priča popravilo dojam. Naravno da određenoj publici smeta jahanje ali ja u svemu vidim dublji smisao a RDR ga itekako ima na svakom galopu. Netko to vidi, netko vidi nešto drugo i that’s the way it is.

    • funky0308

      @InDy4962, 05.10.2019 - 10:37

      Pucanje je ono sto se i ceka na PCu. Meni je to bas ubilo dozivljaj, uz ono ostalo nabrojano. Ne samo da je problem u nepretnom nisanjenju s kontrolerom – sto stvarno i je, pogotovo u trku, s konja nego i upravo taj nizak frame rate koji je jos vise otezavao sve skupa. Ja sam uoravo iz tih nekih razloga i prestao igrati RDR2 i planirao ga jednom odigrati ako i kada dodje na PC. Mis i tipkovnica ce ovdje biti jako dobro oruzje i 100% sam siguran da ce mi cijela igra biti puno, puno bolja na PCu. Svaka cast ljudima koji igraju samo na PS4 ili im je kontroler u ovakvim igrama dovoljan ali meni nije. Ja shootere ili igre u kojima ima elemenata shootera volim igrati s misem i tipkovnicom u sto je vise fpsa moguce. Necu sada u natezanje s ljudima sto je bolje, bolje je ono sto ti vise pase, a meni pasu mis i tikovnica, viskoke rezolucije i visok i stabilan FPS sto na PS4 S nisam imao. U vecim gradovima FPS mi je toliko znao pasti da sam znao ugasiti igru. Izbaci me to iz tog trenutka i tog svijeta i vise to nije to. Ma super..igra dolazi tamo gdje ih volim igrati i to je stvarno odlicna vijest

    • delight353

      @funky0308, 05.10.2019 - 11:02

      Mos ga hebat; igranje na PCu je komotnije. Moje misljenje. Posudio mi je frend plejku kad je RDR2 izasao. Naprosto sam mu vratio konzolu kada sam vidio 30- fpsa i slampavo napucavanje…

    • funky0308

      @delight353, 06.10.2019 - 10:58

      Ma da..dok se ja s tim gljivama izvrtim oko mene nestane sve ono sto sto sam htio uhvatiri ili vidjeti. PC verzija ovakve igre biti ce fantasticna. Meni i dalje stoje one mane u igri o kojima sam sto puta pricao. (Otvoreni svijet a na trigger koji nesto pokrece doslovno se mora u milimetar pogoditi i stati na njega ali to su stvari preko kojih se u ovakvoj igri moze prijeci), nadam se samo da ce moderi, kao i u GTA V sa policijski, vatrogasnim i hitna pomoc modom (a i ostalima) i ovdje popraviti neke stvari i malo te neke dosadnjikave stvari promjeniti. Ma jedna cekam da ovo dodje..odbrojavanje je pocelo, 29 dana josssss 🙂 dok cekamo, ovo nije lose za pogledati, detalji su nevjerojatni. RDR2 detalji gameplaya

    • InDy4962

      @funky0308, 06.10.2019 - 18:12

      Ja sam cijeli život na gamepadu a miš i tipkovnicu imam samo za LoL i MMORPG. Ipak me pucanje nije toliko odbilo da odustanem i čekam PC, jer nemam ni potreban hardver a niti skill s misom. Ali razumijem što hoćeš reći. Svakako ću otići u neku igraonu da pokrenem na max settingsima i da se riješim tih 30 fps. Pa možda i odigram još jednom cijelo, najviše očekujem od PCa da bude osvjetljenje još bol

  • Cros70

    04.10.2019 - 23:24

    Igra je na divljem zapadu. Neces letjeti helikopterom! Normalno da ćeš jahati. Bolje nego da oni jasu vas… hahahhaa

  • svraka12_LIX

    04.10.2019 - 23:53

    Uz ove navedene mane meni je i dalje najbolja igra ikad.

    • deanHR

      @svraka12_LIX, 05.10.2019 - 00:46

      Meni ni u top 10…

    • Zaratino

      @deanHR, 05.10.2019 - 09:25

      Aj daj par primjera tvojih top 10.

    • deanHR

      @Zaratino, 05.10.2019 - 09:42

      Elders Scrolls neke igre iz serijala kao 1. odabir. The Witcher serijal kao 2. odabir. Mass Effect Serijal kao 3. odabir. Spell Force Order of Dawn (sa dvije pune igre ekspanzija) kao 3. odabir. Gta serijal kao 4. odabir. 《Budimo iskreni, ovdje već ima više od 10 boljih igara ali računao sam da uzmemo samo najbolje igre iz serijala). Horizon Zero Dawn kao 5. odabir. The last od us kao 6. odabir. Zelda serijal kao 6. odabir. Neke igre iz SW serijala recimo da računam kao 7. odabir. Divinity original sin 2 kao 8. odabir. Stalker serijal kao 9. odabir. Half-life 2 kao 9. odabir. Devastation kao 10. odabir. Metal gear solid serijal kao 11. odabir. Uncharted serijal kao 12. odabir. Onda ih sigurno ima još barem desetak starijih popout RDR, COD MW, Spec ops the line, Pokemon serijal, Super mario igre, Elite serijal, ….ne da mi se baš nabrajati a i ne mogu se trenutno sjetiti. Rdr2 je ono…u top 20 vjerojatno meni osobno. Klasu ispod gta serijala. Definitivno

    • Zaratino

      @deanHR, 05.10.2019 - 10:30

      Potpuno se slazem. Uncharted igra za ubiti vrime, a HZD je meni osobno dosadan.

    • funky0308

      @deanHR, 05.10.2019 - 10:40

      OK, tebi je poredak takav ali reci da je HZD prosjecna igra..hmm..ne mogu se s time nikako sloziti. Sto se Uncharteda tice, gameplay je solidan ali price su odlicne. Ne samo price, nego i dijalozi i karakterizacija likova, scenarij i rezija perfektni…nije sve u coveru i pucanju ali OK, svatko ima svoje razloge zasto nesto voli odnosno ne voli

    • deanHR

      @deanHR, 05.10.2019 - 10:44

      Uncharted ima odlične skripte i glumu i detalje i zanimljive misije. Kao takva igra meni je dobra. HZD puno ljudi ne voli a ja stvarno ne znam zašto… Ali ajde, ja volim Elite Dangerous a siguran sam da jako mali broj ljudi to uopće ovdje igra a kamoli voli na razini kao ja. Sve u svemu ako se slažeš sa mojom brzopletom listom barem u dihelu igara mi je drago 😀 Ne možemo se u svemu složiti.

    • The_Miks

      @deanHR, 05.10.2019 - 20:54

      Evo ja ne volim HZD, jednostavno mi igra nije u potpunosti legla, daleko od toga da je losa ali meni je tek solidna… mozda bi mi bila bolja da mogu koristit mis i tipkovnicu jer ciljanje sa gamepadom mi totalno upropastava svaku igru u kojoj ima ciljanja.

    • deanHR

      @The_Miks, 05.10.2019 - 23:37

      Razumijem te. Ciljanje sa gamepadom je problem ako nemaš tu naviku. Kao da sada idem voziti na tipkovnicu recimo PC2… nema šanse više.

    • MightyAloy

      @The_Miks, 06.10.2019 - 13:47

      Ja evo nemam nikakav problem ciljanja i igranja s kontrolerom i preferiram ga u odnosu na miš i tipkovnicu. S druge strane imam problem s tipkovnicom u third person view igrama, ne mogu nikako probaviti da tipkama kontroliram kretanje lika umjesto analog stickom, no naravno igram kad moram.

    • MightyAloy

      @deanHR, 05.10.2019 - 21:20

      Jasno mi je da svi mi imamo svoj ukus i preferencije, no živo me zanima kakve su to igre tebi fantastične kad sve koje si nabrojao da tebi nisu nešto, meni su odlične. I Uncharted, i The Last of Us i HZD su meni za svaku pohvalu i veoma sam uživao igrajući ih. Gameplay u Horizonu je fenomenalan, a i priča (svijet) je odlična. Gameplay u TLOU je barem što se mene tiče vrlo prikladan s obzirom na setting igre. Upravo ga ponovo prelazim i vrlo ugodno sam iznenađen koliko se dobro drži. Kažeš da si igrao HZD 3-4 sata, ja ću samo reći, nit si vidio G od gameplaya, a niti P od priče. Možeš jedino reći da ti igra (setting) nije legla i to je ok, ne možemo svi voljeti iste stvari niti imati isti ukus.

    • MightyAloy

      @MightyAloy, 06.10.2019 - 13:43

      Hvala na odgovoru. Naravno svi mi percipiramo i doživljavamo stvari na različit način i to je ok. Ja navedene igre doživljavam skroz drugačije od tebe. BTW svaka čast za nabrojane naslove, nemam što nadodati. ? Pozdrav.

    • deanHR

      @deanHR, 05.10.2019 - 10:46

      Fali mi još recimo Gothic… Fallout serijal… Vidim da imam i dva broja tri pa mi je cijeli niz sj…

    • SanKa

      @deanHR, 09.10.2019 - 11:21

      koji je point ovih rasprava ? svatko ima svoj ukus i to je ok

  • GAMEmaher

    05.10.2019 - 00:10

    Story sam igrao samo prvi chapter i bio se okrenuo online-u koji me više trenutno tad zanimao al kako je stalno izbacivalo sa free roam serverske greške onda od igre odustao na ps4 i pod delete do daljnjega. Ne znam jel se do danas što popravilo po tom pitanju…

    • Darac83

      @GAMEmaher, 05.10.2019 - 11:00

      Puno je bolje sada…

  • SeaNN

    05.10.2019 - 00:46

    Daleko najbolja igra ove generacije. Glazba savrsena, prica savrsena, atmosfera savrsena. Ma igretina jednostavno. Nemogu docekat da vidim kakvih sve modova ce biti :).

  • Antonijo K

    05.10.2019 - 01:40

    Svaka igra ima mane tako i ova

  • Agent

    05.10.2019 - 09:37

    Na PC se bude našao naćin da se teleportiraš kao i u gta 5 pa se bude tako riješio najveći problem xD

    • funky0308

      @Agent, 05.10.2019 - 10:46

      Ma nije jahanje problem, problem je sto mapa nije dovoljno dobro pokrivena side questovima i aktovnostima i nakon vekog vremena sve skupa dosadi….pa vec u pocetku mozes kupiti karte za vlak sve gradove i to je fast travel sustav ove igre. Kada doslovno 10 min moras jahati da dodjes do necega i tako stalno kroz cijelu igru, stvar postaje naporna. Ne mozes stalno voziti onu gospodju kojoj je crkao konj ili onoga sto je nogu slomio…dosadi to sve skupa. Ali OK, to su neke sitnije stvari. Boli to sto se to dalo rijesiti vrlo jednostavno… kako su napravili onu foru da za duga putovanja odes u cinematic view, tako su mogli napraviti da stavis marker, krenes jahati i kada se prebacis u cinematic da dobijes izbor da se scena zavrsi i pokrene scena kako dolazis na odrediste. Vrlo jednostavno njima za izvesti, a svi imaju ono sto zele. Zelis vidjeti cijeli put – gledaj i jasi, zelis vidjeti put ali ne da ti se stiskati tipke – imas cinematc view, zelis “realni” fast travel – eto i toga. I svi sretni. Mapa je velika i cesto prazna sto je normalno, mora biti, nismo u New Yorku 2019 ali mogla se i ta sitnica dodatni kada se vec islo u cinematic i ocito bili svjesni da ce nam biti dosadno. Cinematic je fora prvih par puta, odnosno dok ne upoznas mapu, kasnije je dosadno gledati to

  • Duje0506

    05.10.2019 - 09:51

    Sve lipo rečeno Zorane. Super igra. Nije bez mana, ali rijetko mogu reći da sam utuka 100+ sati u neki naslov i da mi ni u jednom trenu nije bilo dosadno..jedna od (ako ne i naj) imerzivnijih gaming iskustava. Uživajte PC igrači. Preporuka: Samo pomalo, isključite HUD u potpunosti i naučite se orijentirati po okolišu..izgubit ćete se koji put, često u početku, ali rockstar se potrudija napravit bogat svit i vjerojatno ćete naići na nešto zanimljivo i to i je (jedna od) lipota ove igre. I..jesam li reka…samo pomalo! 😉

  • funky0308

    05.10.2019 - 10:01

    Tesko je objasniti zasto RDR2 nije ono sto bi svi (kojima nije genijalna) htjeli. Igra je u istom vremenu fantasticna i naporna, genijalna i cudna… Da se radi o jednoj od najdetaljnijih i najboljih igara po mnogim aspektima po kojima ocjenjujemo igre – sigurno da da ali Rockstar kao da se nije mogao odluciti sto zeli napraviti. Prvih sat vremena u igri je sve savrseno. Odes u lov u planine, ubijes jelena i vidis fantasticno odrsdjen snijeg, lesinu i krv koju snijeg lagano upija, vjetar fijuce i savija stabla, ti se smrzavas jer nisi ponio kaput…ma genijalno.. I onda krenu misije. Misije u kojima, primjerice, moras oteti kociju kojom ces opljackati vlak (ili sto je vec bilo). Ne, ne mozes uzeti koju god hoces i ne mozes je sakriti gdje hoces ili barem u na jedan oznaceni dio mape…ne, moras kociju sakriti tocno na onu zutu tocku koju je Rockstar oznacio na mapi. Meni to unistava imerziju same igre i gameplaya i bas kida tu slobodu i otvorenost koja je morala postojati u jednoj ovakvoj igri. Skupljanje resursa za kamp je po meni takodjer veliki promasaj jer ih opet ti dolazis uzimati i ne vidim smisao svega, jer sve to i tako donosim ja ili sve to mogu uzeti u prvoj trgovini. Masa je takvih stvari u igri i sve skupa nakon nekog vremena postaje pomalo naporno i dosadno. Shvacam da je nekakva prica morala postojati i da bez price ne bi igra bila igra, barem ne onakva kakva je ali sve je razvuceno previse, mapa nije dovoljno pokrivena side questovima i cesto postaje dosadna i monotona. Zasitis se konstantnog lova i jahanja i nekako mi se bas tesko bilo natjerati prijeci je. Presao sam moze 50% igre, ako i toliko i dalje nisam ni htio ni mogao. Prodao sam igru i rekao sam sebi da cu je zavrsitinjednog dana kada dodje na PC. Kupujem je svakako, uzeti cu Bully uz nju (dobiju se dvije igre uz preorder, ostale sve imam) i igram je do kraja obavezno ali kako kazu mnogi – mozda puno trazimo od Rockstara ali od njih ja ocekujem savrsenstvo. Da je netko drugi radio igru vjerojatno bi dobio i vece ocjene, jbga, neposteno ali tako je. Vjerujem da ce uz modove ovo biti nesto genijalno.. vidjeti cemo ubrzo. Tekst je odlicno napisan i slazem se sa svakim slovom. Tocno te zamjerke imam i ja ali bez obzira na sve, odlicna je vijet da RDR2 stize na PC. Ni u ludilu ga nisam ocekivao ovako brzo, mislio sam da ce najava ici 2020 godine, a igra, u najboljem slucaju oko Bozica 2021 god ali eto, dobili smo jako ugodno iznenadjenje. Onaj tren kada je Rockstar izbacio svoj launcher mislim da je svima bilo jasno da nam stize RDR 2 🙂 . Nadam se da me se nece shvatiti krivo, ne mislim da je RDR2 smece, bas naprotiv, odlican je ali ima tih nekih mana i bas mu fali jos sadrzaja da pokrije tu ogromnu mapetinu. Kome god nije jasno sto hocu reci mogu objasniti i kroz primjer Witchera. Koliko ljudi ima kojima je Witcher 3 fantasticna igra, a nisu je zavrsili? Otprilike nesto slicno, samo sto je Witcher 3 prevelik i zbog toga mnogi nisu uspjeli doci do kraja ali otprilike se stvar tu negdje. Igra moze biti genijalna, a da te nesto jednostavno odvraca od toga da je zavrsis ili igras.. uff. Dosta je pisanja

    • deanHR

      @funky0308, 05.10.2019 - 10:23

      Ti si elegantnije napisao to što su moji bitni problemi sa igrom. Hahaha

    • funky0308

      @deanHR, 05.10.2019 - 10:48

      Koliko vidim i cujem, to i jedu zamjerke vecine kojima nije sjela 100%. Ja i dalje tvrdim da je igra stvarno dobra i jedva cekam krenuti s igranjem na PCu, pucati u dio tijela koji zelim, a ne vrtiti gljive po zvijezdama 🙂

    • deanHR

      @funky0308, 05.10.2019 - 10:48

      Hahaha

  • savo

    05.10.2019 - 10:28

    Za mene je igra cista 100-ka! Vredi svaku paru.

  • PrydaCro

    05.10.2019 - 11:37

    Igra je vrh vrhova nema se tu sta reci.

  • matadig

    05.10.2019 - 12:12

    mao sam PC na kojem sam igrao Call of duty 2 prije mnogo godina, nakon duze stanke od gaminga kupio sam ps4. Razmisljajuci kako je jeftinije imat konzolu i ne upgrejdat svakih godinu, dvije… Ali konzola jednostavno nema taj gaming feel, usporedba misa i joysticka je presmijesna, od 30 fps-a, do original igara, i aim assist je najveca glupost u povijesti gaminga, skilla nigdje i na kraju kad sve zbrojis sto se tice ulaganja za sve te novce u konzole se moze fini gaming PC slozit. Grafika je neusporediva, jednostavno sve nakon full HD-a to je drugi svijet. Rdr 2 za pc ce biti nesto predivno i cisto gustanje, konzole su buducnost zbog cijene i igrica eskluziva, ali pc je za staru gardu!!

    • MightyAloy

      @matadig, 05.10.2019 - 21:23

      Ja sam stara garda i preferiram igranje na konzoli u odnosu na PC. ? No naravno svakom svoje.

  • Kratosov Boy!

    05.10.2019 - 22:17

    Po meni su jedino zeznuli misije. Dođi ovdje pa jaši do tamo pa pucaj sve sto se miče pa odi nazad. I tako u krug. Ali svejedno mi je najdraža igra koju sam igrao

  • habo

    05.10.2019 - 22:49

    @deanHR ti prijatelju sto si sve nabrojao da si prošao od igara preko sto tisuća sati sve skupa čudim se kako ne radiš u Microsoftu ili ubisoftu…
    Jer ti si nabrojao sve igre od moje generacije sto su bile popularne 90-ih pa do sada znaci čudi me kako ti nisi neki novinar ili nešto… #ajdedeckoprestanisrat

    • funky0308

      @habo, 06.10.2019 - 15:23

      Nisi ti to bas najbolje shvatio..nije rekao da je sve odigrao, iako, zasto ne? Vecinu toga sto je nabrojao igrala nas je vecina ovdje. Neke smo zavrsili do kraja, neke ne ali nije to bas toliko igara koliko se tebi cini. Nabrojao koje igre smatra boljima od RDR2 (dvojka, ne RDR sto je bitno za naglasiti). Da li su bolje ili ne to je svakome subjektivna stvar ali sve sto je nabrojao dobro je i stvarno se radi o vrhunskim igrama. Reci da je RDR2 medju njima nije nikakva uvrijeda ili nesto lose. To je kompliment, radi se o vjerojatno 20ak najboljih serijala i fransiza uopce.

  • k4rlovc4n

    06.10.2019 - 06:56

    Slažem se sa svime što je Zoran napisao u textu!

  • k4rlovc4n

    06.10.2019 - 07:00

    BTW, infa radi, igra je ogromna, na ps4 ima 103,5 GB! XD

    • funky0308

      @k4rlovc4n, 06.10.2019 - 15:18

      Verzija za PC bi mogla biti i veca, iako, vec i PS4 verzija ima HD i vise rezolucije pa mozda i ne bude..vidjeti cemo, MP ++ sama igra, moglo bi to biti i preko 110GB ali neka, barem net danas nije problem

  • funky0308

    06.10.2019 - 15:17

    Kad smo se vec raspisali o svemu i svacemu, da samo malo skrenem s teme kada su odlicne igre u pitanju. Od 01.11 Origin (EAov katalog i launcher igara) je bespla u basic izdanju i ako imate nekoga da odigra s vama A Way Out – odigrajte svakako. Ja sam je maloprije zavrsio (sin i ja presli u dva dana igre), iznenadjujuce dobra igra. Odlicne ocjene i kritike i je dobila ali, koliko vidim vecini je prosla ispod radara ili im se nije ucinila dovoljno zanimljivima. Igra se na hrpi lokacija, zatvor je samo pocetak, roni se, skace iz aviona, puca i tuce ali prica je stvarno dobro ispricana. Dok cekamo RDR2 🙂 sorry za off topic

  • Darac83

    06.10.2019 - 23:10

    Svatko ima svoje, ali neki prigovori su mi presmiješni, kao da ih ljudi izmišljaju u hodu… Da igra ima dosta elemenata gdje je moglo biti bolje, ima, ali prvo, kritičari nek se odluče prvo žele li realizam u igri ili ne, a drugo; “ne mogu upregnut konja u kočiju”, “ne mogu me liječit indijanci” ili “divlji zapad mi je premoderan” mi je za upišat se…

  • moordrak

    07.10.2019 - 09:45

    Gledajući retrospektivno, godinu dana kasnije, nisam promjenio mišljenje. Western saga koja nije niti western niti saga nego nešto između. Neću izmišljati razloge što valja ili ne valja jer sam već zaboravio o čemu se u igri uopće radi. Činjenica je da me RDR2 nije uspio uvući i zadržati u svojem svijetu do samog završetka. Nije me bilo briga niti za jednog lika niti što će se sa njime dogoditi,a interes sam izgubio već na pola igre. Sve dalje bilo je čisto mučenje. RDR2 izgleda fantastično, tu nema spora, aktivnosti ne nedostaje, ali skupljati neznam koliko materijala da bih dobio pištolj koji mi u konačnici ne služi ničemu jer već imam bolji mi jednostavno nije dovoljno jaki motiv za prijelaz bilo koje igre. RDR2 je za mene bio jedan veliki antiklimaks, stalno čekanje da se nešto dogodi, a ne događa se baš ništa.

  • Darac83

    07.10.2019 - 18:15

    Zvučiš mi kao da si igrao igru do trećeg poglavlja gledajući jednim okom tv… ? Ali ne shvaćam ovo “nije western”, više vas je imalo tu pritužbu… Ne sjećam se da je R* obećavao čisti western. Cijeli motiv igre se vrti oko ukroćivanja divljeg zapada i izumiranja “pravog westerna” i to igra prikazuje. A ovo “skupljanje materijala” pogotovo ne kužim. Oružje ili kupiš ili nalaziš kod posebnih protivnika. Ako kupuješ, usporediš statse s ovim kojeg imaš i ako je lošiji, ne kupiš ga…

    • moordrak

      @Darac83, 07.10.2019 - 23:25

      Ono na čemu je ekipa iz R* diplomirala i doktorirala je gubljenje u detaljima što su maestralno demonstrirali u svim svojim igrama. Ne kažem da je to loše, ali od šume ne vidiš drvo. Nakon 70 sati “divljeg zapada”, RDR2 mi je postao naporan, dosadan i zamoran. Jednostavno više nisam imao nikakve volje prelaziti mapu uzduž i poprijeko po nekoliko puta. Druga stvar, kada sam već u nekakvoj bandi, želim pobiti sve što je više od pola metra bez ikakve grižnje savjesti i moraliziranja. E tek sam onda ebo ježa jer eto, u skripti po kojoj se događaji vrte, nije zamišljeno da si državni neprijatelj broj jedan u većini područja. Igra tjera na upravo onakav razvoj događaja kako je to propisano scenarijem. Onda one akcije pljačkanja, točno moraš preskočiti bure koje su oni zamislili jer inače gineš. Naravno, to otkriješ nakon 10 pokušaja jer uopće tu akciju ne povezujem sa ovakvim pi*darijama. Ma mogu nabrojati još 10 primjera. Ovakve mehanike mi nisu niti napete niti zabavne niti ih smatram izazovom nego mi samo dižu tlak i živciraju me. Ekskluzivu za živciranje jedino ima moja žena. Kod igri imam nultu toleranciju na takva sranja. U trenutku kada počnem gubiti živce u igri, to je njezin kraj.

    • Darac83

      @moordrak, 08.10.2019 - 07:13

      Pa sve su igre skriptirane. Ok, ne slažemo se i dobro. ?

    • moordrak

      @Darac83, 07.10.2019 - 23:47

      Samo mali dodatak prethodnom komentaru, , traperi ti daju što? Što radiš u dućanima i čime trguješ? Buhama i muhama? Sistem ekonomije postoji. Čemu prigovarati onda. To što je beskoristan, manje bitna stvar. Jel tako. Tko još igra RPG igru u kojoj se trgovinom dolazi do moćne opreme kad ionako vrhunska oprema izleti iz guzice neprijatelja čim ga rastaviš od života…

    • Darac83

      @moordrak, 08.10.2019 - 10:24

      Ali po meni RDR nikako nije RPG… ?

    • moordrak

      @Darac83, 09.10.2019 - 09:53

      Imaš pravo. Službeno, RDR je akcijska avantura. Kad smo već kod avanture, jedna od napetijih stvari mi je bilo brijanje, šišanje i pranje glavnog lika. Sljedeće na listi je timarenje konja, a onda izmjena odjeće ovisno o vremenskim uvjetima. Naravno, konja je uvijek trebalo četkati, nahraniti, reći mu koju toplu riječ, počešati po jajima… usred potjere … Gledam koji klinac konj divlja, kad ono, on bi baš sad jednu jabuku…. Ne smijem zaboraviti ni navigaciju po onom divnim izbornicima. Nikada nisam bio 100% siguran sa čim ću zapucati. Odabrati neko drugo oružje, e to je bila umjetnost. Pripreme prije bilo kakve akcije su izgledale kao pakiranje mlade pred svatove… Realno, prvih nekoliko sati sam bio oduševljen – vizualima. Što sam dalje napredovao, to su me osnovne mehanike sve više počele zamarati. Nije mi se ovo dogodilo niti u jednoj igri ovakvog profila. Ne odustajem olako od prelaska igara ali u RDR-u sam jednostavno izgorio. U nebitnim stvarima se išlo u ekstremne detalje dok su one bitne napravljene ofrlje.

    • Darac83

      @moordrak, 09.10.2019 - 13:01

      Ok, moram priznat da mi se ništa od navedenog nije dogodilo… Ne znam kako si zaključio da konj divlja zbog jabuke (nije da ima hunger bar kao Simsi), jer podivljaju zbog više razloga, ovisno o situaciji i vrsti konja. Bilo kako bilo, tebe igra nije uspjela “kupiti” i to je ok… ?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?