HCL.HR

Zašto igram Rocket League na Switchu, najružniju verziju od svih?

Zoran Žalac 13.10.2020.   •   16 komentara


Ponekad je praktičnost kod igranja vrjednija od izgleda, rezolucije i piksela, a tu čak i najjeftinija konzola na tržištu može ponuditi više od najskupljeg PC-a.

Otkako je Rocket League postao besplatan prošlog mjeseca, instalirao sam tu igru na tri različita uređaja. Na matičnom računalu, dakako, pa na PlayStationu 4 Pro i zatim na Nintendo Switch konzoli. Verzije za PC i PS4 su grafički raskošne, PC inačica s nativnom 4K rezolucijom, a PS4 verzija s podrškom za HDR. No, većinu vremena kojeg provodim igrajući Rocket League, skoro 90% provodim na Switch konzoli koja ima najružniji Rocket League od svih. Na 720p rezoluciji u prijenosnom modu, a rekao bih da pada i niže jer se zrnatost slike itekako primijeti u pojedinim arenama.

Kad već mogu birati, zašto ne bih odabrao najljepšu verziju igre? Razmišljao sam malo o tome i došao do zaključka da mi kod verzije za Switch savršeno odgovara jedna stvar koja nije u potpunosti izvediva na drugim platformama. A to je automatsko pokretanje igre tamo gdje sam stao s igranjem čim upalim Switch. Za brzu partiju od 2-3 meča koja se lako razvuče na 5-6 mečeva, nema mi idealnije nego brzinski uključiti Switch. Dakako, vrsta igre tu isto ima utjecaja na razlog, no najprimamljivija stvar jest da za igranje moram pritisnuti svega dvije tipke. Nema paljenja TV-a/monitora, nema pokretanja kojekakvih launchera…

Ako izuzmem obaveznu potvrdu kontrolera na Switchu, koja traje cca 2-3 sekunde, niti na jednom drugom uređaju ne mogu se brže posvetiti igranju i prekinuti isto. Mogu PlayStation 4 staviti u sleep mod što će isto tako pauzirati igru tamo gdje je stala, ali u tom slučaju PS4 troši do deset puta više struje nego Switch (zanemariv trošak, no svejedno – činjenica). Uz to se PS4 pokreće sporije, a najgore mi je to kad mi je DualShock 4 kontroler spojen bežično na neki drugi uređaj pa ga onda na PS4 konzoli moram nanovo spajati pomoću kabela… Ah, problemi prvoga svijeta!

Koliko god preferirao PC, i koliko god brz disk imao, još uvijek me čeka pokretanje Windowsa, pokretanje Epic Games Storea pa tek onda pokretanje igre. Doduše, postoji opcija hibernacije uz koju mi sve to može ostati već pokrenuto, a uvijek mogu ostaviti Rocket League da mi radi u pozadini pa staviti računalo u sleep mod. Međutim, to bi imalo smisla jedino da PC ne koristim za rad jer pokrenuti Rocket League u pozadini uzima 15% resursa memorije i do 10% resursa procesora. To jest, imalo bi smisla kad bi na PC-u postojala opcija poput Quick Resumea na nadolazećim Xbox Series X i S konzolama.

Quick Resume je vrlo slična funkcionalnost kakvu ima Switch konzola. Čak i kad je Xbox Series konzola ugašena, igre ostaju u njezinoj memoriji. To jest, ne baš u radnoj memoriji nego na SSD disku na kojega se prebacuju podaci iz RAM-a. I to se radi specifično za igre/aplikacije, ne i za cijeli sustav (kao kod hibernacije na PC-u), što znači da na disku ostaje zapamćeno zadnje stanje igre, ali ta igra nije pokrenuta u pozadini (kao na PC-u) pa to ne ostavlja efekta na izvedbu drugih pokrenutih igara.

Krajnji je rezultat taj da Xbox Series konzole obećavaju relativno brzo prebacivanje između više igara bez da jedna drugoj utječu na dostupne resurse procesora. To je primjer jedne od onih stvari koje konzole imaju, a PC trenutno nema, o čemu sam jednom pisao na zgražanje nekih PC gamera. Naravno, nekima je ideja o brzom šaltanju između igara potpuno nepotrebna i smiješna stvar, ali u domeni praktičnosti, gdje su konzole ipak u prednosti (sve odmah radi iz kutije), Quick Resume funkcionalnost se zapravo čini kao jako korisna i dobrodošla stvar.

Za početak, eliminira pokretanje 10 tisuća animacija i poruka prije glavnog menija. Nadalje, eliminira glavni meni kao takav. Zatim eliminira potrebu držanja konzole u sleep modu ako ste usred igre i između checkpointa, a trebate prekinuti igranje na nekoliko sati. Eliminira i potrebu zatvaranja igre ako neki drugi korisnik na konzoli želi igrati nešto drugo. Ili ako vas frend usred igranja pozove na brzinsku multiplayer partiju u nekoj drugoj igri. Quick Resume ima daleko više potencijalnih primjena od pukog prenemaganja u šaltanju „sad ću igrati ovo, sad ću igrati ono“.

Zbog takvog doprinosa praktičnosti voljan sam se odreći marginalno bolje grafike na PC-u, naravno – samo u slučajevima da igre idu u 60 fps-a 😛 kao i Rocket League na Switchu. Doduše, nisam siguran da mi je isplativo nabavljati Xbox Series konzolu pa nemojte misliti da sad tu navijam za jedan, drugi ili treći kamp. Pobogu, hvalim Nintendovu konzolu – koliko se to često događa? Zapravo i dalje tepem isti stav: uopće me ne svrbi to što (Xbox Series) konzola ima funkcionalnost koje na PC-u nema; ako će to jednoga dana koristiti i PC-u onda mi je i drago jer ne vjerujem da sve inovacije i poboljšanja za gaming moraju dolaziti isključivo iz jednog izvora, s jedne strane ili na platformi koja nudi najviše ako u nju najviše i uložim.

Ako imam luksuz biranja na čemu ću nešto igrati, slavit ću platformu koja ima meni korisne funkcionalnosti za igranje igara. Ako nemam taj luksuz, neću te funkcionalnosti otpisivati kao smiješne već ću se nadati da će te stvari jednoga dana biti usvojene kao standard na svim platformama.

Komentari (16)

  • SonOfZeus

    13.10.2020 - 13:12

    Dobar pokušaj obrane na kraju teksta Zorane, ali PC elitisti oštre noževe i dolaze po tebe.

  • marko1106

    13.10.2020 - 13:13

    Zorane tebi se cudim koliko sve razlicitih igara uspiješ igrati. 🙂

    • almoustevil665

      @marko1106, 13.10.2020 - 21:38

      Pa to mu posao

    • marko1106

      @almoustevil665, 14.10.2020 - 07:00

      Zato i kažem. To mu je posao ali uspije još odigrati nešto što je davno bila vijest.

  • beerbong

    13.10.2020 - 13:33

    za svakog ko ozbiljno igra rocket league, sve osim pc verzije je doslovno neigrivo. nemoguce je izvest aeriale u 30fps.

    • GTA222

      @beerbong, 13.10.2020 - 16:41

      Nemoj to govorit, 30fps-a je dosta šta će ti više od 30, ljudsko oko ne vidi više od 30 fps-a muh.

    • pleto

      @beerbong, 13.10.2020 - 21:35

      Ja ga ne igram već dugo vremena ali dok sam igrao sasvim uspješno sam izvodio ariale na ps4, tako da tvrdnja ti baš ne drži vodu. E sad u kolko se fps-ova vrti na ps4 prou ne znam, možda u 30 ili 60.

    • almoustevil665

      @beerbong, 13.10.2020 - 21:39

      Na PS4 je 60 fps

    • bibe9999

      @beerbong, 14.10.2020 - 09:55

      Ne slažem se, bio sam jako konkurentan na ps4 dok sam igrao na njemu u champion 1 ranku

  • Zoran Žalac

    13.10.2020 - 13:41

    Srećom pa se na svim konzolama igra može izvoditi u 60 fpsa tako da je doslovno svejedno na čemu igraš.

  • Bio_Hazard

    13.10.2020 - 15:16

    Zašto piše “dok na PC-u treba čekati dok se pokrene windows i dok popališ launcher-e”? Realno ako imaš komp, on će radit skoro uvijek, uvijek nešto na njemu “klikćeš”. Ne znam baš da neko ima PC i da je ugašen cijelo vrijeme i samo ga upali kad mu se zaigra malo RL, ali eto sve je moguće. Mislim hoću reć dok je upaljen PC i normalno launcher da je otvoren u pozadini možeš relativno brzo ući u igru, možda je i dalje sporije i nema neke prednosti kao na switchu, al mislim da ne pravi baś toliku razliku, a usput igra nije zahtjevna i uz monitor od 144hz ma za prste olizat što bi Igor rekao 😀

    • Dragan[MKD]

      @Bio_Hazard, 13.10.2020 - 21:09

      Ja, jer najcesce koristim laptop, a PC upalim kad hocu nesto zaigrati.

    • Bio_Hazard

      @Dragan[MKD], 14.10.2020 - 15:12

      Pa dobro eto, svako ima svoje rutine 😀

  • Hrvoje Smoljić

    13.10.2020 - 20:36

    Zato jer svi trebamo razlog da pobrišemo prašinu s Switcha

  • pleto

    13.10.2020 - 21:45

    “Ako imam luksuz biranja na čemu ću nešto igrati, slavit ću platformu koja ima meni korisne funkcionalnosti za igranje igara. Ako nemam taj luksuz, neću te funkcionalnosti otpisivati kao smiješne već ću se nadati da će te stvari jednoga dana biti usvojene kao standard na svim platformama.” Ove dvije rečenice zlata vrijede, zdrav razum.

  • NormalanLudjak

    14.10.2020 - 08:52

    Koja je poanta ovog članka? Neka igra tko što želi ali čemu pokušaj branjenja igranja na nekoj platformi? Ako netko radije igra na prijenosnoj konzoli koja je 10x slabija u prijenosnom modu nego Pro recimo zašto bi to morao drugima objašnjavati? Ima nas koji radije biramo najveću kvalitetu izvođenja koju na buđet dozvoljava ali ne vidim uopće isto tako potrebu pisati članak da je najbolje igrati na PCu. Isto tako PS i X imaju prednosti. Opet, koja je poanta ovog članka Zorane i stare igre? Radije nam piši o nekoj tehnologiji i igri koja dolazi 💪💪

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?