Zaigrali smo Marvel Tokon: Fighting Souls i pretukli Spidermana, evo kako je to izgledalo
Marvel Tokon: Fighting Souls nedavno je imao zatvoreno testiranje na kojem smo prisustvovali te se i sami uvjerili kako je riječ o naslovu koji bi lako mogao uzeti titulu najbolje nadolazeće borilačke igre.

Nije tajna kako su ljudi iz Arc System Worksa prekaljeni profesionalci u žanru borilačkih igara. A kad se njihovo majstorstvo spoji s mega-popularnim imenom kao što je Marvel, rezultat ne može biti drugačiji od hita u nastajanju.
Marvel Tokon: Fighting Souls u mnogočemu podsjeća na Dragon Ball FighterZ i Marvel vs. Capcom, što je zaista odlična kombinacija. Već pri prvim dodirima i duplim skokovima, osjeti se iznimna glatkoća kojom se likovi kreću po ekranu. A baš poput FighterZa, i ovdje je moguće u svega nekoliko trenutaka imati kontrolu nad cijelom arenom, zbog čega se neutralno pozicioniranje za početak napada odvija znatno drugačije no u igrama poput Tekkena ili Mortal Kombata.
Osim brzine i glatkoće, odmah je vidljivo kako je ovo tip borilačkih naslova koji objeručke prihvaća nove igrače, što je itekako pametan potez. Baš kao u Dragon Ballu, ovdje jednostavnim pritiskanjem iste tipke možete napraviti auto-combo, a uz tek nešto više napora i specijalne napade, što omogućava iznimno lagan ulazak u igru.

Iako mislim da auto-combo radi u trenutnoj fazi radi previše štete te da je s njime prelagano kontrolirati prostor na podu, njegova namjena i sama poanta još uvijek je ista: možete vi mlatarati jedno te istim napadom prvih nekoliko mečeva, no onog trenutka kad naletite na igrača koji zna što radi, samljet će vas ko Hulk Lokija! Iako Marvel Tokon: Fighting Souls ima puno pomagala i pomoćnih kotačića, oni igrači koji razumiju pojmove poput neutral, okizemi ili dragon punch neće gubiti protiv novajlija koji u nedogled lupaju istu tipku.
Naravno, kada imate tako popularan IP kao što je Marvel, svima je jasno da će igru uzeti i neki igrači kojima su borilački naslovi strani, stoga je nužno osigurati im što blažu početnu krivulju učenja. Srećom, Marvel Tokon: Fighting Souls definitivno želi biti i natjecateljski naslov, stoga možete računati na raznoliku paletu kombinacija napada, spajanja s vašim pomoćnim likovima koji vam produžuju combo, učenje optimalnih ruta za svakog lika, pamćenje frameova niskih, srednjih i visokih udaraca i slično.
Da pojednostavimo, Marvel Tokon: Fighting Souls je moderan borilački naslov, što znači da na umu istovremeno ima natjecateljsku, komfornu i onu posve novu publiku, te u skladu s time svaki dio zajednice može pronaći svoju idealnu kombinaciju tabačine.

Sam lobby prije ulaska u meč je klasični ArcSys, što znači da s malenim chibi figuricama trčkarate po velikom prostoru i ulazite u razne načine igre (jednom kad ih bude), trening i samu borbu. Mnogi od vas bit će sretni zbog informacije kako će Marvel Tokon: Fighting Souls imati i međuplatofrmsku igru i rollback netcode, što su jake indikacije o tome da se Tokkon zaista namjerio na to da bude “the” borilačka igra u 2026., ako ne i duže.
Ono što Marvel Tokon: Fighting Souls razlikuje od FighterZa, MvC-a i sličnih je veliki naglasak na koncept tima i progresije vaših borilišta. Nakon što odaberete svoja četiri lika, borbu počinjete samo sa jednim likom i jednim pomoćnikom, dok ostala dva lika otključavate tako što protivnika udarite toliko jako da odleti u drugi dio arene. Naravno, osim što više pomoćnih likova znači duži i razorniji combo potencijal, okupljanjem svog tima dobivate i nešto veće zdravlje i bonus na nanesenu štetu, što je prilično fora.
Ako razmislite, ovo je prilično nov koncept, jer u borilačkim igrama navikli smo igru započinjati sa svim mogućim resursima, da bi ih tijekom meča postepeno gubili sve do dramatične završnice gdje se jedva držimo za konopce. Marvel Tokon: Fighting Souls napravio je obrnuto, što je svakako zanimljivo i moram priznati da je mehanika dosta zarazna i zapravo prilično duboka.

Primjerice, imam dva izbora kad žongliram neprijatelja u zraku: mogu ga poslati u teški nokaut, što će rezultirati velikim pritiskom i potencijalno još jednim žongliranjem, ili pak mogu napraviti potez koji će ga poslati na drugi dio mape te si tako osigurati još jednog člana tima, no bez mogućnosti daljnjeg pritiska.
Ovdje treba naglasiti kako svi likovi imaju zajedničko zdravlje, a važno je spomenuti kako se cijela borba može odviti samo s jednim likom. Drugim riječima, da bi bili barem naizgled dobri, potrebno je naučiti igrati samo jednog lika, a ostale članove tima možete koristiti isključivo kao combo alat. Ova odluka sigurno je još jedan u nizu pomagala za nove igrače, no jednako tako, mogla bi se pokazati prilično problematičnom u budućnosti ako balans likova ne bude na vrlo visokoj razini.

Kad smo kod likova, treba reći da su napravljeni vrlo vjerno izvornom materijalu, izgledaju i zvuče perfektno, a u isto vrijeme odišu vrlo prepoznatljivim ArcSys stilom. Vrhunska prezentacija vidljiva je i u samim borilištima, koja su jedna od najživljih koja sam ikada posjetio. Pozadine su malo crtićolike, no svejedno u duhu stripova, a zbog svoje živosti znao sam se uloviti kako više pratim pozadinu no vlastiti meč: koga briga za Iron Mana kad se u prašumi T-Rex i Triceratops bore do smrti, a u gradu gore neboderi zbog podivljalih Sentinela!

S obrizom da je igra u beti, ne mogu ništa reći o izboru likova jer nije ni približno konačan, no bit će svakako zanimljivo pratiti kako će ArcSys to odraditi, jer natjecateljske borilačke igre obično nemaju previše boraca zbog lakšeg balansiranja, a osim toga ArcSys uvijek ima relativno mali broj likova, prvenstveno zato jer jako puno vremena i truda ulažu u svakog pojedinog borca. Ako na ovo nadodate buduće dodatne sadržaje, kojih će neminovno biti jednom kad igra izađe, te golemu paletu omiljenih likova iz Marvela, jasno je zašto mnogi strepe oko toga hoće li njihov omiljeni lik biti dio početnog sastava.
Naše kratko druženje s Marvel Tokon: Fighting Souls bilo je prilično pozitivno, no ipak treba naglasiti kako smo isprobali zatvorenu betu, tako da završni proizvod u teoriji još uvijek može ispasti nešto sasvim drugačije. Bilo kako bilo, Marvel Tokon: Fighting Souls zaigrat ćemo iduće godine na PlayStationu i računalima.


































































Motor City Bengals
23.12.2025 - 15:47Ne da mi se citati, hoce l’ bit besplatno?
Darcoolio
@Motor City Bengals, 23.12.2025 - 17:54Sve i da čitaš i da ne čitaš jasno je od ptvog dana da neće biti besplatna igra.