Battlefield 5

BETAFIELD v0.7

SINGLE-PLAYER BY ZORAN

Glavna ideja iza Battlefielda 5 je pun pogodak. Ovo je valjda tisuću i prva igra smještena u Drugi svjetski rat pa zato pozdravljam inicijativu da nas ovaj BF odvede na neka manje poznata ratišta. Za pohvalu je što u igri posjetimo Norvešku, Nizozemsku i druge zemlje koje nisu bile epicentri presudnih događaja za najkrvaviji sukob u povijesti.

Ima li to nekog konkretnog utjecaja na način kako se Battlefield 5 igra? Isrekno baš i nema. Ovo je pucačina u kojoj pucate. Znam da biste me najradije zatukli zbog ovakve rečenice, ali moram biti toliko banalan da naglasim kako je Battlefield 5 prije svega igra. A od igre je suludo očekivati da do najsitnijih detalja bude autentična reprezentacija povijesti.

Ipak, Battlefield 5 u single-player kampanji nastoji biti historijski točan s činjenicama koje nisu na prvim stranicama udžbenika i enciklopedija. Kroz tri ratne priče upoznat će vas s gerilskim taktikama norveškog pokreta otpora, senegalskim trupama u okupiranoj Francuskoj i britanskom SBS jedinicom iza neprijateljskih linija. Zajednička tema svih tih priča jest da nisu sva herojstva slavljena jednako. Nisu svi doprinosi okončavanju rata prepoznati kao takvi.

Battlefield 5 tu hvale vrijednu lekciju iz povijesti ističe na solidan način uz nekoliko vrlo usputnih mudrosti. Sve je kod Battlefielda 5 kao „u prolazu“ jer priče traju kratko. Sve kampanje imaju po tri misije od kojih se svaka može završiti za dvadesetak minuta do najviše pola sata. Single-player komponentu možete odigrati kroz otprilike tri sata. Bit će ona proširena još jednom ratnom pričom u 12. mjesecu, ali i s njom je paket siromašniji od prosjeka. Generalno nisam protiv toga da su misije kraće jer izmjena likova i ratišta drži kampanju dinamičnom. Međutim, bilo bi optimalno kad bi igra u startu imala barem pet kampanja kao i prethodni Battlefield 1.

Ako ništa, ono što je dostupno kratko barem je donekle i slatko. Ima tu dosta rešetanja, dovoljno vožnje, malo skrivanja pa čak i slobode u pristupu misiji. Lokacije su raznovrsne i atraktivne. Cijenim pokušaj uvođenja skijanja, čak i ako je to najgore skijanje koje sam vidio zadnjih godina. Sviđa mi se također što igra ima dionice u kojima su neka oružja efikasnija od drugih tako da igrača nenametljivo potiče na korištenje cijelog arsenala, a ne samo strojnice.

Cijenim pokušaj uvođenja skijanja, čak i pokraj činjenice da je to najgore skijanje koje sam vidio zadnjih godina.

Naravno da ima i loših stvari u kampanji. Umjetna inteligencija neprijatelja je prilično razočaravajuća. U smislu „stojim i čekam da me pogodiš“ loša. Ili „nekoliko metara dalje ne čujem pucnjavu“ loša. Često sam imao dojam kao da su neprijatelji na mapi raspoređeni tako da ih ja što lakše sredim. Prostori u igri su ogromni, a neprijatelja nema toliko mnogo jer igrač u suprotnom ne bi imao velike šanse da iz sukoba izađe živ.

Battlefield 5 je inače jako lijepa igra, što je vijest ako je novost da je sol slana. Jasna je stvar da igra izgleda divno s oštrim teksturama, hrpom čestica i provjerenim osvjetljenjem Frostbite pokretača. U jednoj od kampanja imate čak i dostojan ugođaj jeseni uz simulaciju raznošenja uvenulog lišća na vjetru. Takvi detalji su vrlo zgodni. Nije zgodno kad animacije neprijatelja polude pa oni stoje u zraku ili im tijelo nakon smrti izvodi neke čudne stvari. Nije da se samo trzaju; ovdje trupla znaju odskočiti sa zemlje, iz nekog razloga. Uzalud vam realistično lišće pokraj toga.

Jasna je stvar da igra izgleda divno s oštrim teksturama, hrpom čestica i provjerenim osvjetljenjem Frostbite pokretača.

Ukratko, dojmovi su mi podijeljeni oko single-player kampanje Battlefielda 5. Priče nisu loše, ali ih ima premalo da biste zbog toga igrali igru. Ispada kao da Battlefield 5 ima single-player komponentu više iz nekakve pristojnosti, da se podmiri i ta norma. Iako su kampanje same po sebi pristojno zabavne, ukupan doživljaj umanjuju tehničke stvari poput priglupih protivnika. U konačnici je najspornije to što je sadržaja moglo biti više da igra nije bila pod striktnim rokom kada mora biti izbačena na tržište. A kako razumijem, nije to specifična situacija samo za single-player.

O stanju mrežnog multiplayera u Battlefieldu izvijestit će vas kolega Stjepan.

Multiplayer BY STJEPAN

Battlefield se ovim dijelom vratio razdoblju u kojemu je serijal započeo svoje postojanje. Povodom tog “punog kruga” švedski studio DICE nije uveo neke lude promjene u srž same igre. Umjesto toga igrali su na sigurno, možda i suviše ležerno s količinom sadržaja koja nije za pohvalu. Istina je da će se igra s vremenom nadograđivati mapama i modovima, no prilikom druženja s multiplayerom odmah po izlasku itekako se osjeti da je dobar dio posla ostavljen za kasnije pod izlikom da je to “usluga”, a ne gotov proizvod. S tim da tu uslugu plaćate unaprijed.

Istina je da će se igra s vremenom nadograđivati mapama i modovima, no za sada je količina sadržaja blago razočaranje.

Nije krivo kreći kako Battlefield 5 ne ponavlja efekt svježine kakav je serijalu donio Battlefield 3. Ne donosi čak ni ono divljenje vizualnoj raskoši kao Battlefield 1 u svoje vrijeme. Osobno sam sklon stavu da je prethodna igra bila mrvicu impresivnija s lokacijama i Juggernautima kojih ovdje nema. Od osam dostupnih mapa ovdje nijedna ne ostavlja dojam toliko snažan da odmah znate kako će ući u selekciju legendarnih mapa. Ne izgleda mi kao da će ijedna od mapa u trenutnoj ponudi biti referentna točka za rasprave o budućim Battlefield igrama.

To je vrlo subjektivan dojam, ali s objektivne strane smatram kako bi igra ovakvog kalibra i budžeta trebala imati minimalno deset bojišnica u trenutku kada pristup istima krene naplaćivati. Ovako je jedina utjeha što je šarolikost mapa dobro izbalansirana pa nakon sukoba na planini prekrivenoj snijegom idete na urbane ulice Rotterdama, zatim na vrući afrički pijesak itd.

Kako to obično biva, nisu niti sve mape dostupne u svim modovima. Conquest je i dalje najpopularniji i najzabavniji kad se igra timski. Operacije iz Battlefielda 1 vraćaju se u Grand Operations formatu po kojemu se kampanja odvija s tri segmenta po mapi, a svaki segment je jedan dan. Napadačima je potrebno ostvariti potpunu pobjedu radi bonusa koji se prenosi na idući dan, s time kako prvi dan uvijek počinje skokovima iz aviona kao respawn točka ako su svi iz skupine šest metara pod zemljom.

Ostatak modova svodi se na prisnije sukobe između pješadije. U trenutku pisanja ovog teksta njihova popularnost na PC-u je toliko mizerna da se jedva može pronaći jedan popunjen server. To je  donekle i razumljivo jer je Battlefield najzabavniji kada pruža punu grandioznost kombinirane snage pješaštva, oklopnjaka i aviona. Početkom idućeg mjeseca dolazi Tides of War koji će biti prva nadogradnja besplatnim sadržajem, a do tada većina vojnika će svoje vrijeme osvajati zastave po Conquestu. Do Firestorma ilitiga Battlefieldovog battle royale moda morat ćemo se strpjeti još više jer je to tek planirano za treći mjesec iduće godine. Do tada – tko živ, tko mrtav.

Battlefield je ponovno najzabavniji kada pruža punu grandioznost kombinirane snage pješaštva, oklopnjaka i aviona.

Uz sve to stavljeno po strani, Battlefield 5 je svejedno zabavna igra za timski multiplayer. Štoviše, novi Attrition sustav ograničenih resursa stavlja još veći fokus stavljen na timsko igranje. Najveća promjena odnosi se na obnavljanje zdravlja kojega više nema. Drugačiji je i način oživljavanja pa se sada mora duže čekati prije dizanja suborca. Medic klasa najbrže obavi posao dok ostale tri standardne klase trebaju više vremena zbog čega oživljavanje ulazi u taktički segment.

Bolničari će također ostatku ekipe bacati i zavoje s kojima si mogu poboljšati zdravlje jer je njihova količina ograničena, baš kao i količina municije koja se može veoma brzo potrošiti. Attrition sistem funkcionira onako kako je i zamišljeno u teoriji jer uhodana grupa igrača može napraviti mnogo toga za razliku od onih koji love samo bodove pa brzo ostanu bez metaka i zavoja. Još jedna novost je mogućnost građenja obrambenih točaka za koje je zadužen inženjer. Budući da Attrition sistem treba potaknuti veću mobilnost u gameplayu, obrambene točke znaju biti iznimno važne radi lakše obrane. Ostale klase također mogu sudjelovati u izgradnji postavljanjem mjesta za opskrbu na točkama koje su pod kontrolom vlastitog tima.

Uhodana grupa igrača može napraviti mnogo toga za razliku od onih koji love samo bodove pa brzo ostanu bez streljiva.

Igrači kojima je važno kako će izgledati prije odlaska na bojište doći će na svoje jer su proizvođači pripremili gomilu toga za otključati. Sustav napredovanja uz koji se konstantno osvajaju nove stvari isti je kao i u prethodnoj igri, a broj odrađenih akcija i eliminiranih protivnika podiže level klasi i oružju koje se koristi. Valutu za kupovinu kozmetičkih dodataka i odjeće zarađujete na dnevnim i posebnim zadacima. U današnje vrijeme ipak je bitno kako se izgleda na virtualnim ratištima, a Battlefield 5 ima šaroliku paletu odjevnih kombinacija za izabrati što isto vrijedi i za oružja. Važnija stvar u napredovanju odnosi se na biranje stila igranja jer svaka klasa ima dodatnu podklasu pa se Assault primjerice može specijalizirati za uništavanje vozila. To je pak potrebno otključati pa se samim time uvijek postoji razlog za vraćanje u igru. U tom aspektu Battlefield 5 nije nimalo siromašan.

Gledajući u globalu, Battlefield 5 je ono što se i očekuje od njega – zabavna pucačina koja se sada još više fokusira na timsku igru. I dalje se radi o arkadnom napucavanju prepoznatljivom za serijal u kojemu će se veterani osjećati ugodno, a novi se igrači mogu brzo snaći u kaosu. Nekoga bi prezentacija tog kaosa mogla razočarati jer zbog umjetničke direkcije Battlefieldu 5 nedostaje surovosti u prikazu onoga što je Drugi svjetski rat stvarno bio. Prvi i drugi svjetski rat donijeli su dosta različite pristupe sukobima, no ta se tranzicija u Battlefieldu ne osjeti te se ovaj stil masivnih sukoba ne razlikuje previše od onih iz prijašnjih igara u serijalu.

Ipak, ako prilikom nišanjenja zažmirite na jedno oko, Battlefiled 5 je i dalje naslov vrijedan igranja. Svojim zadovoljavajućim napucavanjem i bogato razrađenim sustavom napredovanja može vam ponuditi brojne sate zabave. Nije upitno isplati li se ovu igru zaigrati – odgovor na to je potvrdan. Pitanje je samo kada vam je to isplativo. Iduće godine igra će biti jeftinija, a sadržaja će biti više.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin proizvođač.

Nije upitno trebate li igrati Battlefield 5 ako volite pucačine u multiplayeru. Pitanje je samo kada će biti najisplativije zaigrati ovu igru, što zbog cijene što zbog količine sadržaja.

83 Naša ocjena