Desperados 3

Taktikadosi

Originalni Desperadosi ostali su mi u jako lijepom sjećanju. Baš sam u vrijeme izlaska te igre prešao s konzola na PC platformu i guštao sam u taktiziranju na Divljem Zapadu. Kasniji nastavci okaljali su ime Desperadosa, ali nada je došla najavom trećeg dijela kojega potpisuje ekipa zaslužna za hvaljeni Shadow Tactics iz 2017. godine. U toj sam igri također iznimno uživao pa sam od Desperadosa 3 očekivao zaista mnogo.

Najveći dio mojih očekivanja ova je igra ispunila. Od samog početka vidi se da su igru radili ljudi koji razumiju privlačnost taktičkih operacija iz prvog Desperadosa, ali i ljudi koji razumiju da ta igra nije savršena i da ima mjesta za napredak. Modernija izvedba Desperadosa uglavnom nudi vrhunsku zabavu sve dok je igrač spreman na učenje iz grešaka.

OSVETA, OPET

Iako nosi brojku 3 u nazivu, Desperados 3 je kronološki gledano nulti dio serijala jer donosi priču o porijeklu glavnog junaka Johna Coopera. Centralna premisa je u osveti, pomalo klišeizirana, ali ima neke svoje preokrete koje možete cijeniti. Priča je dovoljno razrađena da ima glavu i rep, kemija među pojedinim likovima je skroz solidna i cijela Cooperova avantura je zabavna.

Osobno bih volio da je glavni negativac u igri obavijen s malo više misterija, slično kao El Diablo u prvom dijelu. No eto, imamo ogorčenog Franka s kratkim fitiljem koji je cijelu igru onakav kakvog ga vidite čim ga prvi put upoznate.

Također moram priznati da sam očekivao više od Cooperovih prvih susreta s Docom i Kate. Nisu ti susreti loši kao takvi, ali jednostavno nisu ništa posebno. Na primjer, Cooper se jednostavno nađe u istom vlaku na kojemu se nalazi i Doc McCoy i tu počinje njihova suradnja. S druge strane, Kate O’Hara ima zanimljiviji susret, ali ne zbog Coopera nego zbog okolnosti u kojima se nađe. Jedina pozitivna stvar u tome što je ovo prequel priča jest rast Coopera kao lika. U originalnom Desperadosu on je ravna ploha, a ovdje ipak pokazuje svoju emocionalnu stranu.

Jedina pozitivna stvar u tome što je ovo prequel priča jest razvoj Coopera kao lika.

Što se novih likova tiče, ne mogu reći da su me se posebno dojmili. Bradati gigant Hector dobroćudnija je verzija Sancheza, ali mi nije jednako humorističan kao šupljoglavi Meksikanac prije dvadeset godina. Voodoo vještica Isabelle mi je omiljeni novi lik, ali u smislu gameplaya. U kontekstu priče njezina mi je pojava bila dosta nasumična.

UBADANJE PRIJE PALJBE

Desperados 3 se po principu gameplaya ne razlikuje mnogo od svojih taktičkih korijena. I dalje se sve bazira na tome da igrač ima vizualiziranu vidljivost jednog protivnika i prema tome planira svoje akcije kako bi anulirao činjenicu da je protivnik brojčano jači. Baš kao i u Shadow Tacticsu, ovdje neprijatelj ima dvije razine percepcije – bližu i udaljenu, a ona udaljena znači da primijeti stvari koje se događaju u visini, a ne vidi likove koji leže ili čuče. Iskorištavanje te zone polu-vidljivosti je najčešće ključ uspjeha u ovoj igri, a katkad o tome odlučuju sekunde, pa čak i milisekunde.

Igrač zato na raspolaganju ima i takozvani Showdown mod u kojemu se igra pauzira kako bi igrač svakom svom liku zadao određenu akciju koju individualno ili grupno može aktivirati u željenom trenutku. To je bilo moguće i u prvoj igri, ali bez pauziranja. Ako pak želite takvo iskustvo, pauziranje je po želji moguće isključiti u Showdown modu. Za razliku od prvog dijela, u trojci je daleko lakše izvršavati pojedinačne dijelove plana, primarno ako koristite tipkovnicu na PC-u. Iako ovo nije neka brza pucačina i sve glavne akcije možete odraditi mišem, za punu efikasnost ipak se koriste prečaci za akcije na tipkovnici.

U Showdown modu možete pauzirati cijelu igru, ali ako želite iskustvo sličnije prvoj igri, pauziranje možete i isključiti.

Ponekad igra zna biti frustrirajuća jer milisekunde ovise hoće li protivnik nešto spaziti ili neće. Primjerice, možete jedan udarac izvesti dvaput, jednom će biti sporiji, drugi put mrvicu brži. Nije te veliki problem ako često snimate, ali mene je malo živciralo. Doduše, Desperados 3 ostavlja više prostora za pogrešku u smislu da je ne kažnjava automatskim game over ekranom kad vas neprijatelji spaze. I dalje je misija gotova čim vam jedan lik pogine, ali sada troje od petero likova ima mogućnost liječenja i ta je mogućnost neograničena. Jedina kazna za glasan i izravan pristup jest ta što se u tom scenariju pojavljuju dodatni protivnici prema pokrivenosti zone alarma.

Fanovi RTT žanra znaju koliko je zadovoljavajuće kad se složeni plan izvede bez greške i tu Desperados 3 nudi najviše gušta. Svaki lik ima neke svoje prednosti i mane, a tu ne mislim samo na vještine kojima raspolaže. Primjerice, neki likovi mogu plivati i penjati se po bršljanima, dok to drugi ne mogu, ali zato su u stanju nositi dva protivnika odjednom ili se neometano kretati dijelovima mape gdje drugi nemaju pristup. Šteta je što među likovima nema izravne poveznice kao u Helldoradu, da svoje vještine kombiniraju u nešto skroz treće.

Fanovi RTT žanra znaju koliko je zadovoljavajuće kad se složeni plan izvede bez greške i tu Desperados 3 nudi najviše gušta.

Najzanimljiviji lik u Desperadosu 3 bila mi je vještica Isabelle koja ima moći manipulacije protivnicima, kao i povezivanje sudbina dvaju protivnika. Kad je ona u grupi, jednim potezom može srediti znatno više protivnika nego inače i istinski sam uživao koristiti njezinu voodoo magiju. Šteta je jedino što se vrlo malo misija igra s punom postavom likova. Ovdje imamo ukupno petero likova (jednog manje nego u originalu), a od 16 misija samo se jedna cijelo vrijeme igra sa svim likovima.

Glavna razlika koju sam primijetio u odnosu na dosadašnje igre iz serijala jest ta što više ne možete pucati sa svim likovima istovremeno. Sjećam se kako sam u prvom dijelu većinu protivnika sređivao u sačekuši sa svim likovima, a ovdje to jednostavno ne pali. Čak i da namamljujete protivnike pucnjem u prazno, cooldown za vatrena oružja je toliki da taj pristup jednostavno ne dolazi u obzir. Umjesto toga preferira se korištenje hladnih oružja, a tu četiri od pet likova imaju tu opciju, dok jedan ima opciju nesmrtonosnog napada.

Cooldown za vatrena oružja je toliki da se glasni pristup ne može koristiti kontinuirano.

Izostanak napucavanja nadoknađuje se raznim prilikama u stilu Hitmana. Postoje tako neki dijelovi mape u određenim misijama na kojima protivnike možete eliminirati da to izgleda kao nesretni slučaj. Primjerice, možete na njih gurnuti gromadu, srušiti zvono, otrovati im piće i sl. Ponekad morate prisluškivati druge likove da biste otkrili te prilike, a u pojedinim misijama prisluškivanje vas spašava od dodatnog posla. Svidio mi se takav Hitmanovski pristup kod Desperadosa, ponajprije u tome jer u više misija igrač ima slobodu biranja više ruta preko kojih će doći do svog cilja. Taj novitet je pun pogodak za igru.

Desperados 3 igrača šalje na interesantne lokacije. Osobno mi je prvi dio po tom pitanju bio malo raznovrsniji, bilo je tamo plantaža, kanjona, spilja i golemih utvrda, ali nije ni ovaj nastavak loš s velikim željezničkim mostom, močvarnom regijom, New Orleansom i sl. Svaka misija dovoljno je ogromna da u prosjeku potraje po sat vremena, a za cijelu kampanju potrebno je izdvojiti oko dvadesetak sati, što je više nego pristojna trajnost. Osim toga, naknadno dobivate i posebne izazove na već posjećenim mapama, a tu su misije kreativnije nego inače – opet kao u Hitmanu. Na primjer, morate ubiti pilića zvanog Mateo, ali ne bilo kako nego da to izgleda kao da je bila nesreća.

Svaka misija dovoljno je ogromna da u prosjeku potraje do sat vremena.

Po pitanju dodataka za gameplay istaknuo bih vrlo važnu i korisnu opciju ubrzavanja vremena (na PC-u dok držite tipku X). Ovo dobro dođe kad promatrate putanju neprijatelja i čekate odgovarajući trenutak za napad, odnosno podešavate akcije u Showdown modu. Druga korisna stvar jest označavanje svih neprijatelja na mapi siluetama, kao i isticanje svih interaktivnih dijelova okoliša. Po pitanju propusta istaknuo bih to da neprijatelje iz nekog razloga ne možete nositi dok su ošamućeni nego ih prvo morate svezati, osim ako se radi o Kate koja ih ne može svezati nego samo vući.

Televisa presenta

Desperados 3 je igra prosječnog izgleda. Svidjelo mi se to što je manje stripolikog izgleda nego Shadow Tactics, ali ne treba tu očekivati razinu detalja kao u jednom Red Dead Redemptionu 2. Pristojno, ali ništa više od toga. Slično se može reći i za zvuk u igri, a taj dio me ponajviše razočarao ako ovo gledam kao nastavak igre s početka stoljeća.

Jednostavno rečeno, glasovna gluma mi je lošija nego u originalu. Znam da je Cooper ovdje mlađi, ali njegov hrapavi glas iz originala je nešto što ga je obilježilo kao lika i sve drugo sada zvuči za nijansu lošije. Slično je i Docom koji zvuči kao da se prenemaže umjesto kao da ga stvarno iritiraju drugi ljudi.

Ni glazba mi nije uspjela nadmašiti original. Ima tu melodija koje su mi ušle u uho, posebice jedna na nivou dokova New Orleansa, ali su generalno podijeljene na dva stanja – kad je sve ok i kad je u tijeku akcija. Originalni Desperados imao je dinamičnu izmjenu na tri sloja, i onaj srednji – kad su neprijatelji bili u stanju sumnje i pripravnosti, igraču je glazbom dodatno podizao napetost. To u trojci nisam osjetio.

Dovoljno za legendu?

Kad pogledam listu onoga što mi se svidjelo i čega nisam baš fan u Desperadosu 3, zaključujem da je ovo vrlo dobra igra dostojna originala u većini svojih segmenata. U nekim je stvarima treći dio baš napredovao, na primjer u raznovrsnosti gameplaya i modernim opcijama poput ubrzavanja vremena ili fleksibilnog Showdown moda, a smetale su me sitnice poput toga da protivnike prvo treba svezati, a onda nositi, što je katkad nepotreban problem bez kojega bi se izbjegle neke komplikacije. Isto tako nisam baš sretan sa zvukom, no kad je zvuk problem u igri onda je to najmanje štetna stvar. Uostalom, ako niste igrali originalne Desperadose, neke od mojih primjedbi neće vas ni smetati. U tom slučaju ovo je itekako igra vrijedna igranja za sve igrače koji obožavaju taktizirati u virtualnom svijetu.

Recenzija je rađena na digitalnoj kopiji igre u izdanju za PC. Kopiju igre ustupio nam je njezin izdavač.

John Cooper možda zvuči drugačije, ali onaj osjećaj taktiziranja jako je blizu onome iz prvih Desperadosa otprije dvadeset godina.

86 Naša ocjena