HCL.HR

Recenzija

Elden Ring

OOOOOO ELDEN RING

Filip Zorić

Igre otvorenog svijeta već su neko vrijeme među najpopularnijima, ali smatram da se dosta njih limitira na klasičan dizajn po kojem pratite zacrtane putanje za napredak i imate jasno strukturirane misije. Sve je to zabavno, naravno, ali mislim da postoji strana open world igara koja daje dojam neiskorištenog potencijala.

Fali mi više igara koje traže od igrača da stvarno otkriva svijet na prirodan način. Fali mi više iznenađenja i trenutaka u kojima ne znam što očekivati iza idućeg ugla.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
60€ PlayStation 5 Ustupio izdavač

S veseljem vam mogu reći kako Elden Ring, najnoviji naslov od tvoraca Dark Soulsa, predstavlja upravo tu vrstu open world igara kakvu rijetko viđamo. Ekipa From Software stvorila je ambiciozan naslov koji nastavlja graditi na principima koje je postavio Zelda: Breath of the Wild, a da pritom ne napušta svoje Souls korijene. Ukratko, mislim da će ovo biti igra koja će mnogima ostati u pamćenju daleko u budućnosti.

Glavna premisa igre je ta da ste vi Tarnished ili Okaljani koji se vratio u razoreni svijet The Lands Between. Tu ste kako biste vratili moć Elden Ringa, prstena koji je razoren na dijelove. Većina tih fragmenata sad je u posjedu neodgojene djece bivše kraljice. Dakle, vaš zadatak je pronaći dijelove Elden Ringa i tako postati novi Elden Lord.

Otprilike sam ovako kriptičnu i grandioznu priču očekivao od ovakvog naslova. Još uvijek ovo nije jednostavna radnja čije je konce lako pohvatati, a ni način naracije definitivno nije za svačiji ukus. Svakako mislim da ovo ne oduzima previše od sveukupne kvalitete igre jer vam se ne nameće previše, a i Souls igre su već izgradile reputaciju za svoj specifičan stil priče.

Osobno sam kod Souls igara najviše poštivao maštovitost i ambiciju koje su prisutne kad je u pitanju izgradnja fiktivnog svijeta. Sretan sam što takve pozitivne stvari definitivno mogu prepoznati u Elden Ringu. Svijet The Lands Betweena ima bogatu povijest, sačinjenu od legendarnih kraljeva i kraljica, veličanstvenih borbi i nadnaravnih sila.

U raznim intervjuima nam je rečeno kako je veliku ulogu u smišljanju ove povijesti imao George R.R. Martin, autor poznat po serijalu romana Pjesma leda i vatre. Martin je inače tip koji voli ostaviti dušu na papiru, pogotovo kad je u pitanju pisanje povijesti za fiktivni svijet. Drago mi je što se i u Elden Ringu može vidjet takva predanost i strast.

Mislim, bi li odmah prepoznao da je ovo Martinov rad da nije tako pisalo u apsolutno svakom traileru? Vjerojatno ne bih, ali možda je to znak kako su on i kreativni redatelj Elden Ringa, Hidetaka Miyazaki, samo slični umovi koji cijene fantaziju. Primijetio sam da obojica vole dekonstruirati legendarne figure u svojim djelima.

Svijet The Lands Betweena ima bogatu povijest, sačinjenu od legendarnih kraljeva i kraljica, veličanstvenih borbi i nadnaravnih sila.

Iznenadilo me što su mi se ovdje većinski svidjeli tihi trenuci u kojima samo ćaskate s nekim likom. Dok sam u nečemu kao što je Bloodborne većinski pomislio: “Okej, evo još jedan luđak koji će mi održat predavanje o nečem apstraktnom”, u Elden Ringu sam uživao u humanim dogodovštinama sporednih likova.

Ima tu komičnih avanturista koji vode svoj život u The Lands Between, a ima i tragičnih pripovijetki o gubitku bližnjih. Mislim da ovakve stvari mogu pomoći igračima da se bolje povežu s pričom – podsjećaju da nije ovdje sve o čarobnim stablima, runama i lordovima.

Iznenadilo me što su mi se ovdje većinski svidjeli tihi trenuci u kojima samo interaktirate s nekim likom.

Možda je priča Elden Ringa bolje reprezentirana u avanturama koje vi sami možete stvarati tijekom istraživanja. Naravno, u igri imate glavne ciljeve i pojedini vizuali mogu vam pomoći naći interesantne puteve. Međutim, gotovo od samog početka ste pušteni s lanca da istražujete kako vi želite.

Ta sloboda je jedna od ključnih stvari koja omogućuje Elden Ringu da bude jedinstven u moru open world igara. Ovdje nema klasičnih misija ni naznaka koje vam govore točno što je što na mapi. Dapače, na samom početku ni nemate mapu. Morate prikupljati fragmente mape kako bi otkrili pojedinačne regije. To je suptilan, ali genijalan potez jer vam dopušta da u svako područje ulazite s osjećajem znatiželje.

Ovaj manjak vođenja za ruku stvara avanturistički osjećaj koji je prisutan u skoro svim Souls igrama, ali pomnožen sa 100 jer ovdje imate puno više toga za istražiti. Redovito bih u Elden Ringu samo bacio pogled na mapu, vidio dio topografije koji mi se činio zanimljivim i samo otišao vidjeti što tamo ima.

Još mi je bolje bilo kad bih uočio nešto u daljini i rekao sebi: “E ono mi se čini kao idealno mjesto za zabavu i puno umiranja!” Zbog ovakvih trenutaka Elden Ring ima posebnu kvalitetu. The Lands Between je opasno i nepoznato mjesto, ali svejedno sam priželjkivao vidjeti što sve ima za otkriti.

Naravno, ništa od ovog ne bi imalo vrijednost da vas igra ne nagradi za vašu znatiželju. Sjećam se kad sam slučajno shvatio da se iza nekog brda vide dvije kule. Zaintrigarala me ta veličanstvena arhitektura pa sam odmah otišao provjeriti u čemu je stvar. Očekivao sam možda neko šamaranje sa slabijim neprijateljima ili borbu s mini bossem, ali na kraju sam upao u epsku pustolovinu koja ma zaokupirala idućih par sati. Provalio sam u dvorac, pronalazio tajne, borio se s vitezima te se redovito zapitao kako sam izvukao živu glavu.

Ta avantura je bila moja odluka, ne nešto što je dio glavnog questa ili slično. Ja sam taj koji si je skrojio ovu priču kroz svoje istraživanje. Ovakvi elementi čine Elden Ring jednom od onih igara koja je idealna za diskusiju među igračima.

The Lands Between je opasno i nepoznato mjesto, ali svejedno sam priželjkivao vidjeti što sve ima za oktriti.

Nitko neće otkrivati lokacije na isti način i ničija priča neće biti ista. Razgovori o Elden Ringu me podsjete na one momente u fantazijskim pričama kad se nađe grupa pustolova i svaki govori o svom iskustvu u svijetu.

Ključno je za spomenuti kako je The Lands Between ogroman. Ostao sam šokiran tim koliko toga ima za vidjeti u ovoj igri. Svaki put kad bih otkrio novi fragment mape, mislio bih da je Elden Ring gotov s iznenađenjima. Nekoliko sati kasnije ekipa From Softwarea zadala bi mi epsku pljusku u obliku nove, ogromne regije za istražiti.

Ne mogu dovoljno nahvaliti developere za sav trud koji su stavili u kreaciju svih ovih okolina. Čudo je to što su skrili pojedine dijelove mape koji bi vjerojatno bili među boljim segmentima nekih drugih igara.

Ne mogu dovoljno nahvaliti developere za sav trud koji su stavili u kreaciju svih ovih okolina.

Jedan od najpamtljivih trenutaka u mom igranju Elden Ringa je bio kad sam nabasao na građevinu za koju sam mislio da će biti nebitna. Aktivirao sam lift koji me odveo put dolje i pomislio kako se vjerojatno upuštam u jednu od brojnih tamnica u igri. Moje reakcije na ono što sam ubrzo otkrio su bile sljedeće:

“Ma nisu valjda…”
Deset minuta kasnije…
“MA NISU VALJDA?!”

Trudim se ovakve trenutke opisati što bez da išta spoilam jer oni čine jezgru ove igre. Iznenađenja i neočekivane priče su stvari zbog kojih će mi uspomene igranja Elden Ringa biti jasne slike u glavi.

Jedna jako bitna novina za serijal koja je vezana uz istraživanje je jahanje. Ovo dodaje dimenziju mobilnosti kakvu Souls serijal prije nije imao. No, svidjelo mi se što se developeri nisu zaustavili samo na tome. Također možete napravit dvostruki skok, a tu su vam i točke na mapi koje će vas poslati u velike visine. Borbe tijekom jahanja su malo smotane, ali općenito je ovo dodatak koji čini stvari praktičnijima.

Moram reći kako The Lands Between vjerojatno neće impresionirati one koji traže next gen kvalitetu grafike. Nije Elden Ring moćna igra kad su u pitanju teksture ili osvjetljenje. Elementi okolina poput stabala, trave ili kamenja mogu izgledati kao da im je mjesto u dosta starijoj igri. Čak bih rekao da teksture izgledaju “najispranije” kad ste na otvorenim poljima. Čim uđete u neki dvorac ili tamnicu, sve je grafički dosta finije.

Iznenađenja i neočekivane priče su stvari zbog kojih će mi uspomene igranja Elden Ringa biti jasne slike u glavi.

Općenito je ovdje puno veći fokus na umjetničkom stilu. Bilo je stvarno brojnih trenutaka kad sam bio očaran vizualnom kreativnošću Elden Ringa. Na primjer, postoji više situacija sličnih prvom pogledu koji sam bacio na The Great Plateau u Breath of the Wildu. Tada bi mi se činilo kao da sam ja samo mali dio ove slagalice koja se zove The Lands Between.

Developeri su u pojedinim regijama otišli u totalno lude smjerove, ali na dobar način. Velik razlog zašto sam toliko bio voljan istraživati je taj da sam jedva čekao vidjet kakvi me ludi koncepti i dizajnovi neprijatelja čekaju.

Definitivno ću se složiti da Elden Ring nije najbolji pokazatelj nove generacije konzola i da vizualni detalji nisu na razini visokobudžetnih naslova. Međutim, ne mogu reći da nisam bio sretan s bajkovitim, ambicioznim i grotesknim stilom igre. Više zamjerki mogu uputiti kad je je u pitanju tehnička strana Elden Ringa. Najviše su mi smetali razni slučajevi pop-ina. Jednostavno bi naštetilo ugođaju kad bih vidio da teksture u daljini izgledaju kao suho blato, a ne lijepo zelenilo.

Nemam previše riječi hvale ni za frame rate u verziji za PlayStation 5. U linearnijim dijelovima igre nisam naišao na previše problema, ali na otvorenim poljima se Elden Ring ne vrti uvijek u stabilnih 60 sličica po sekundi. Uzmite u obzir da sam igrao na performance modu gotovo stalno. Činjenica da je frame rate limitiran na 60 FPS-a na PC-u je specifična stvar koja mi stvarno nije jasna.

Jednostavno bi se naštetilo imerziji kad bih vidio da teksture u daljini izgledaju kao suho blato umjesto toga da izgledaju kao lijepo zelenilo.

Vjerujem da će mnogima Elden Ring biti prva Souls igra. To je po mom mišljenju dobro jer je ovo na mnoge načine najpristupačnija igra svoje vrste. Možda se to čini kontradiktorno jer je ovo i daleko najambicioznija From Softwareova igra. Međutim, dizajn igre i sustava borbe nudi toliko opcija da ovdje stvarno ima nešto za svakoga. Na početku birate vašu klasu, ali možete kasnije mijenjati vaš pristup. Ja sam u početku odabrao put klasičnog viteza.

Kasnije sam uvidio da sam kukavica pa sam uložio u magiju i napade s daljine. Sve se to opet promijenilo kad sam pronašao rijetko oružje zbog kojeg sam postao agilna nindža u borbama. U Elden Ringovim bitkama vam se nudi slična sloboda kao i kod istraživanja svijeta.

Općenito sam zadovoljan s tim kako je napravljen sustav borbe u Elden Ringu. Mislim da je ovdje tempo idealan. Šamaranje s neprijateljima nije totalno agresivno kao što je to bio slučaj u Bloodborne, ali mislim da nije ni previše sporo.

Elementi poput guard countera (protunapad koji možete izvesti nakon uspješne obrane) i razbijanja protivnikovog borbenog stava dovode do zanimljivih duela. Tu su nam i Ashes of War, posebne moći koje možete dati oružjima. Ima tu skromnijih moći, ali ima i nekih koje totalno mijenjaju vaš pristup. Mislim da je ova mehanika ključna jer dodaje taj začin koji je potreban da borbe u Elden Ringu budu još uzbudljivije.

Šamaranje s neprijateljima nije totalno agresivno kao što je to bio slučaj u Bloodborne, ali mislim da nije ni previše sporo.

Još jedna opcija koju imate na stolu je stealth/šuljanje, koji nije bio previše prisutan u ostalim Souls igrama izuzev Sekira. Nije šuljanje u Elden Ringu previše kompleksno, ali funkcionalno je i reprezentira pristupačan način za eliminirati pojedine neprijatelje.

Jedna od novijih mehanika koja me nije baš očarala je crafting. Možda sam ja samo lijen, ali manevriranje po menijima i provjeravanje sastojaka koje moram pronaći nije nešto što nisam htio raditi u Elden Ringu. Mislim da je Breath of the Wild odradio dosta bolji posao u sličnom segmentu tj. učinila je proces stvaranja predmeta uzbudljivijim.

Sad kad sam spomenuo manevriranje po menijima, moram reći kako korisničko sučelje može predstavljat problem nekim igračima. Elden Ring vam nudi brojne magije, alate, oružja i napitke, a za upotrebu istih se većinski koriste strelice na D-padu. Nisam siguran kako funkcionira na tipkovnici, ali ovaj minimalistički sistem na konzoli mi je zadavao brojne muke.

Možda sam ja samo lijen, ali manevriranje po menijima i provjeravanje sastojaka koje moram pronaći nije nešto što sam htio puno raditi u Elden Ringu.

Čak i uz prisutnost pouch mehanike (koja vam dopušta da brže koristite ključne alate) previše sam se puta osjećao kako je baratanje predmetima smotana stvar – pogotovo kad bih se borio protiv teškog neprijatelja. Ne pomaže to što Elden Ring ne provede previše vremena objašnjavajući vam ovakve stvari, tako da sam se i ja često znao izgubiti u menijima.

Kad su u pitanju vaši protivnici u Elden Ringu, nema čega nema – zmajevi, biljke koje vas truju, čarobnjaci s čudnim kacigama…Vjerojatno najdraži neprijatelji su mi bili tipovi koji se zovu Demi-humans. Oni se kreću u skupinama i često vam pokušaju prirediti zasjedu kad istražujete. Fora je u tome što su oni toliko smotani da se ne sjećam da je ijedna njihova zasjeda bila uspješna. Puknuo bih od smijeha svaki put kad bi ih vidio jer bi izletili s tolikim ponosom i onda svi pomrli. Eto, dodajte Elden Ring u skupinu humorističnih igara.

Kad su u pitanju vaši protivnici u Elden Ringu, nema čega nema – zmajevi, biljke koje vas truju, čarobnjaci s čudnim kacigama…

No, boss bitke su vjerojatno neprijatelji koje ćete najviše pamtiti. Prisutno je puno sporednih bosseva i moram priznati da mi većina njih nisu zadavali previše problema. Pravi izazov igre su glavni bossevi, koji su me u pojedinim momentima tjerali da blizu sebe držim nešto što mi je dopušteno razbiti na dijelove. Nije ništa ovdje previše nepošteno, ali ovi protivnici su testirali svaku moju vještinu koju sam pokupio u The Lands Between.

Ono što čini ovaj segment pristupačnijim jest struktura igre. Ako ne možete poraziti nekog bossa, jednostavno možete otići istraživati kako bi nadogradili vašeg lika ili našli bolje oružje. Nakon toga se možete vratiti po slatku, slatku osvetu.

Svakako moram pohvaliti dizajn bosseva u Elden Ringu. Ovo su među najepskijm i najuzbudljivijim boss bitkama koje je From Software ikad osmislio. Ne mogu ni izbrojati koliko sam puta protiv ovih bosseva sebi rekao: “Ovo je nemoguće”. Ne mogu izbrojat koliko sam puta mislio da sam na putu prema pobjedi, da bi onda smrad od bossa ušao u drugu fazu… Ipak, nakon dovoljno truda, osjećao bih se kao kralj svijeta kad bih napokon porazio ove titane. To je jedan od ključnih elemenata Souls igara koji je ovdje fenomenalno prezentiran.

Još moram napomenuti kako u Elden Ringu postoji PvP multiplayer, ali iskreno se nisam previše upuštao u taj mod. Nije to nikad bila moja šalica čaja, ali vjerujem da postoje mnogi koji će ovdje naći užitak.

Da zaključimo, mislim da je Elden Ring ispunio, i u nekim pogledima, nadišao moja očekivanja. Najviše me iznenadilo koliko su developeri podigli ljestvicu za Souls formulu općenito. Uzeli su sve lekcije koje su naučili u tim igrama, sve principe po kojima su ih napravili – i oko toga su izgradili jedan od najbogatijih i najpamtljivijih svjetova u igrama.

The Lands Between vas neće natjerati da odete zacrtanim putem, već samo stavlja brdo opcija ispred vas i govori vam da sami složite svoju priču. Gotovo svaki dio igre se osvrće oko toga. Čak i sustav borbe vam dopušta da izaberete kakav točno tip pustolova želite biti.

Elden Ring nije savršena igra. Ima tu tehničkih problema i još uvijek nije ovo vrsta naslova koja će biti po svačijem ukusu. Svejedno, obožavam ovu igru jer je dašak svježeg zraka kad je u pitanju dizajn modernih igara s otvorenim svijetom.

From Software je s Elden Ringom napravio svoju najbolju igru do sada - skrojili su nevjerojatnu avanturu koja se ambicioznijim idejama ističe u žanru igara otvorenog svijeta.

94 Naša ocjena
  • vaša se znatiželja konstantno nagrađuje zanimljivim otkrićima
  • struktura otvorenog svijeta dopušta visoku razinu slobode
  • brojne opcije u sustavu borbe čine stvari zabavnijima i pristupačnijima
  • fenomenalno dizajnirane boss bitke
  • The Lands Between je pun kreativnih vizuala i raznovrsnih neprijatelja
  • tehničke poteškoće pomalo ostavljaju ljagu na odličnom istraživanju
  • dijelovi korisničkog sučelja su mogli biti spretnije dizajnirani

Filip Zorić

Od djetinjstva obožava platformere. Ponekad taj žanr zamijeni za razaranje glava u FPS-ovima.

Komentari (125)

  • darijoman

    21.03.2022 - 15:14

    Da se zanemare ovi minusi tehničke prirode, igra sama po sebi je onda stotka 🙂

    • Stitrek

      @darijoman, 21.03.2022 - 20:33

      Recenzija je odlicna, detaljna i objektivna👍
      Netko tko nije ljubitelj ovog zanra treba cijeniti sve kvalitete i ono sto ova igra prezentira na svoj nacin.
      U danasnje vrijeme gaminga, rijedak biser koji zasluzuje ocjenu 94👍

    • Duanador

      @Stitrek, 22.03.2022 - 05:57

      Ja sam je ocjenio sa 80 a igra mi trga zivca 100 na sat. Ali kao sto kazes. Ako mi se ne svidja tip igre ne znaci da je igra smece kao sto neki ocjene sa 1.igra ima fenomenalan svijet, pun cuda i zamki, stvari za vidjeti i naci. Neprijatelji su unikatni, mocni i svaki je na svoj nacin poseban. Mekanika borbe je odlicna pogotovo kada pocnes kombinirat oruzija. Cudesno. Ali po mom ukusu je toliko teska da imam osjecaj da igra vara. 🤣

    • esse

      @Duanador, 22.03.2022 - 15:48

      prva lagana souls igra ….

    • ImeiPrezime

      @esse, 22.03.2022 - 16:43

      Lagana? Bossevi pri kraju su brutalni (neću spominjat imena radi spoilera ali znaš na koje mislim) A i Margit kao prvi boss je teži od prvih u ostalim soulsovima i to daleko. Meni definitivno najteža u serijalu.

    • Duanador

      @esse, 22.03.2022 - 20:17

      Uzmi u obzir da ne koristimo svi chitove u igrama.

    • esse

      @Duanador, 23.03.2022 - 17:39

      Kako se moze varat u souls igrama ?
      ma margit je bila zid dok ne skuzis koliko je lagano …
      astrologer op u elden ringu,poceo sa samurajem i patio se (da je bar bio u proslim igrama ,bio bi gust) , ali astroboy rastura… bar je meni to easy mod u elden ring , dok mi je easy mod ds igrama bio obicni mac+ nesto , magija ni na kraj pameti … ovdje bas kontra …

    • Ravel

      @darijoman, 24.03.2022 - 23:04

      Te brojke na kraju recenzije su tako i tako sasvim nebitne i čisto ukrasa radi, bitan je sam tekst.

    • darijoman

      @Ravel, 26.03.2022 - 16:30

      Ma jasno iako nisam pročitao recenziju radi evntualnih spoilera

  • Danilo Boljevic

    21.03.2022 - 15:19

    Cak pocinjem razmisljati i da uzmem igru.(ne zato sto sam mislio da je losa vec zato sto nikad nisam probao neku souls like igru a i ono sto sam vidio nije mi bilo zanimljivo. Plus svi su govorili(i jos govore) kako su bas teske a ja nemam zivaca da se toliko nerviram(ok je ako je izazovno ali nije ok kad je tesko do te mjere da postaje naporno)).

    • marko1106

      @Danilo Boljevic, 21.03.2022 - 15:43

      Znaci ginit ces 100 puta na jednom bossu to su ti dark souls igre

    • NomadCro

      @Danilo Boljevic, 21.03.2022 - 16:37

      Ovoliko zagrada nisam vidio jos od srednje skole sa sati matematike.

    • SanKa

      @Danilo Boljevic, 22.03.2022 - 08:53

      zastiti zid oko tva sa spuzvom, a bome i tv zastiti

    • Duanador

      @Danilo Boljevic, 22.03.2022 - 20:20

      Tesko je do te mjere da je stvarno naporno. Znaci,kada pomislis koliko igra moze biti teska. E to sto si pomislio je tek prvih 15min igre. Ostalo je da pomnozis sa 100.

    • Kruger

      @Danilo Boljevic, 23.03.2022 - 00:12

      Nemoj kupit igru

  • Deadshot

    21.03.2022 - 15:20

    Za mene i viša ocjena.. nevjerojatno koliki je uzitak istrazivat svijet u ovoj igri, uvijek te nesto novo ceka, nepredvidljivo. Po meni igra je masterpiece, goty sigurno..svaka cast fromu na jos jednoj genijalnoj igri

  • Rastmahatta

    21.03.2022 - 15:27

    Napokon je došao i taj dan 😀 odlična recenzija i samo da napomenem da je ocjena očekivana, mislim da sam čak u jednom komentaru napisao 95, eto gospodin Zorić je dao 94, sve u svemu igra je vrh vrhova.

  • Otrovna_peCurka

    21.03.2022 - 15:28

    Mislim da si malo prekritičan bio.. igra ima malih mana, ali to je ništa naspram ponuđenog svijeta 😁

  • Klepetan

    21.03.2022 - 15:28

    94 nije lose za vjerovatno jednu od najboljih igrica unazad par godina. Ali ispada da je ova igrica za dlaku bolja od GT 7 koji je dobio 93 a ima nikad manjih 2.0 score od korisnika na Metacriticu. Nevjerovatan omjer naspram kritike koja je ocijenila igru sa 87 . Mislim znamo zašto ali cudi me da kritičar ne korigiraju svoje recenzije jer ce i drugi publisher početi uvoditi sranja tek nakon recenzija .

    • Faris.com

      @Klepetan, 21.03.2022 - 15:53

      Protip: Nikad ne gledaj user score na Metacriticu.

    • StargateFan

      @Faris.com, 21.03.2022 - 16:50

      Protip: nikad ne gledaj Metacritic 😅

    • KimiSha19

      @Klepetan, 21.03.2022 - 16:20

      User Score na Metacriticu ti je najgore mjerilo kvaliteta neke igre ikada.

    • Lazy

      @Klepetan, 21.03.2022 - 18:16

      GT7 ima svako pravo na na ocjenu 93, osobno bi mu dao 95,ER nisam igrao pa ne mogu suditi, a revieweri koji daju ocjenu nula, to puno govori o njima, samo toliko.

    • Dajsikeks

      @Lazy, 21.03.2022 - 23:17

      Wow 95 ocjenu za igru 80€ koja ima teški grind i time potiče na mikrotransakcije, također neigriva ukoliko internet otiđe ili slično kako se desilo neki dan

    • Lazy

      @Dajsikeks, 22.03.2022 - 06:28

      Wow je sigurno,jesi igrao da sudis, ja nisam igrao bolju racing igru godinama,i naveo sam JA bi mu dao tu i tu ocjenu isto ko sto bi netko ER-u da ocjenu 20,30 ili 0…

    • Zelе

      @Klepetan, 21.03.2022 - 19:59

      Porediš babe i žabe.

    • SanKa

      @Klepetan, 22.03.2022 - 08:54

      metacritic je toksicno mjesto….tamo debilcine daju 0 jer igra mora bit online. daj nemoj me jebat, 99% vremena ti je konzola spojena i sve radi…ista stvar za mikrotransakcije, ok ima ih. AL NEMOJ IH KORISTIT. ne nabijaju ti na nos nista. sve se da rijesiti i bez njih

  • Emexs

    21.03.2022 - 15:31

    Kako je Filp ovo napisao i onaj ko ne voli ovakav tip igara, nakon procitanog zavolio bih 😁

  • hexagram

    21.03.2022 - 15:32

    Naravno da je iznad 90!

  • Smike

    21.03.2022 - 15:33

    Ako je 94 ja sam budala. Znaci igra je za određeni broj igrača! ,a priča joj je ništa. Ja ju uzeo od frenda i igrao pola sata i necu više nikad. Sad znam 50 igara bolje od nje a dobile su manje ocjene.

    • darijoman

      @Smike, 21.03.2022 - 15:51

      A gle to ti je tako; soulse ili voliš ili ne voliš, nema sredine. Ne znači to apsolutno ništa da igra ne zaslužuje visoku ocjenu

    • Agent

      @Smike, 21.03.2022 - 16:20

      To što je za određeni broj igrača ne znači da bi morala dobit manju ocjenu

    • marko1106

      @Smike, 21.03.2022 - 19:28

      Ja je necu ni igrati vjerojatno. Probao sam Dark Souls i nije za mene. U biti nije za moje vrijeme koje imam, previše vremena gubim na takve igre.

    • The_Miks

      @Smike, 21.03.2022 - 20:22

      “Za odredeni broj igraca”. pa kako je to minus? Bolje da se fokusira na fanove nego da bude smece napravljeno da se svida masama kao 90% AAA igara.

    • esse

      @Smike, 22.03.2022 - 15:49

      prica je fenomenalna samo ju moras otkriti,da igra te vodi za ruku kao u vrticu ali ne znaci da je nemoguca,opet trazi od tebe angazman a ne ljenost …

    • Kruger

      @Smike, 23.03.2022 - 00:16

      Odi igrat Fortnite, bolje za tebe i za sve ostale

  • Smike

    21.03.2022 - 15:37

    Zaboravih još grafiku spomenuti koja je jako Prosječna i ispod prosjeka..

    • kokodix

      @Smike, 21.03.2022 - 15:49

      Art style i njegova imerzija su puno važniji faktori od grafike. Tako da ova igra izgleda bolje nego novi Far cry , Valhalla i Horizon zajedno. Zalosno je da to ne kuzis.

    • Duanador

      @kokodix, 21.03.2022 - 15:54

      E bome ga sada pretjerivas. Igra graficki nije da se usporedjiva sa tvojim navedenim igrama jer nije na njihovom lvl-u. Ali sta vadi stvar je sto Elden Ring i ne pokusava graficki postavit neke standardne ili biti usporedjivan graficki.

    • darijoman

      @Duanador, 21.03.2022 - 15:57

      Ljudi se uvijek love na grafiku u soulsima koja nikad nije plijenila pažnju, niti je to ikada bio fokus igre, ali umjetnički dizajn je ispred ostalih sigurno

    • Smike

      @kokodix, 21.03.2022 - 15:59

      Koji dizajn sto grane prolaze kroz noge i sto sve izgleda isprano. Upravo igram Ghost of tsushima e to ti je sine art dizajn

    • Gebro_gaming891

      @kokodix, 21.03.2022 - 16:22

      Žalosno je što ti stvarno smatraš da ER bolje izgleda od Horizona. HZD iz 2017. ima odličnu grafiku i još izgleda bolje od nekih igara danas, a nastavak pogotovo.

    • MAJSTOR RINGO

      @kokodix, 21.03.2022 - 18:23

      Art style jeste druze, i to sam naglasavao ranije u komentarima, cak sto vise graficki mi izgleda dosta dobro i nisam je nikada licno kritikovao kao losu ili slicno, cak sto vise FS nije ni poznat po wau grafici ali realno trebali bi vec promeniti engine a ne ono na kasicicu ga upgrejdat, vidi sto se tice same igre i ocenu necu komentarisati jer ne igram souls igre uopste, stvar je iskljucivo licnog ukusa gde ne volim taj gemeplay, tako da moze dobiti i 194 ocenu, mene ne zanima to, ostavljam kritike ljudima i igracima koji igraju igre iz pomenutog studija, samo cu ti replicirati sto vizuela tice, prvo uporedio si je sa hzd FW, prvo nemaju isti graficki stil, ajde i da ih uporedjujemo, druze ER ne moze prici FW u grafici ni u jednom segmentu, teksutre, osvetljenje, fizika itd..a sta tek reci o facijalnim animacijama u FW, posto je jos uvek igram, ja u zivotu nisam video a odigrao sam na stotine i stotine da ne kazem hiljade igara za 25 god. koliko imam staza u gejmingu, da NPC-jevi obicni, ne glavni likovi imaju tako detaljne animacije i ekspresije lica, neverovatno zaista, u dijalozima tacno vidis emotivno stanje, ponasanje odredjenog npc-ja do najsitnijih detalja, tako druze da apsolutno nisi u pravu, ne znam jel si bio ozbiljan ili si se salio ali ta tvoja tvrdnja je presmesna da upotrebim najblazu rec!

    • SanKa

      @kokodix, 22.03.2022 - 08:57

      sad si ga i ti lupio. ova igra ne izgleda bolje od niti jedne navedene, a pogotovo od Horizona, daj nemoj me jebat. Vi souls igraci morate isto malo samokriticni bit, i ne pljuvat ostale igre ako vam je from software igra odlicna. Horizon FW izgleda 700 puta bolje od Elden Ringa, i to je ok. Drugaciji je tip igre, Elden Ring ima svoj forte, Horizon svoj.

    • SanKa

      @Smike, 22.03.2022 - 08:56

      zoric to nije zaboravio spomenut, dapace, na par mjesta je to rekao, i sta sad ? nije ni meni grafika prekrasna,ali navikao sam se. igram ju radi drugih stvari, osobno bih dao ocjenu oko 90, ali to sam ja. da sam souls igrac, dao bih ovoj igri 120 od 100. kuzim zasto ju obozavaju svi.

  • fajer dregon

    21.03.2022 - 15:45

    Znaš da se radi o odličnoj igri kada vidiš da je 90% ocjena od 0-5 na Metacritic-u od novo napravljenih account-ova samo s “recenzijom” elden ringa ili od account-ova koji obavezno uz lošu ocjenu elden ringa imaju još ocjenu 9-10 za jednu od Sony-evih ekskluziva (horizon forbidden West, ghost of tsushima, god of war i tome slično) 😁

    • SanKa

      @fajer dregon, 22.03.2022 - 08:58

      user score na metacriticu je prevara. neces nikada dobiti pravu sliku

  • Faris.com

    21.03.2022 - 15:52

    Trenutno u igri imam oko 50 sati, 67. level. Kao neko ko prije nije igrao fromsoft igre, mogu reći da me igra izula iz cipela, ima tu još za igrati, ali bih se složio sa recenzijom. Dobra recenzija Filipe.

  • Demon90

    21.03.2022 - 16:03

    Ok recenzija al ipak mislim da ne zasluzuje vise od 90. Ono sto me bode u oci je score za inovativnost. Ono sto je tocno toliko inovativno? Jel inovaticno za souls igre pa eto. Mislim ok inovativan je sam pristup igri u vezi bossova al to je to.

    • ScoobyDooo

      @Demon90, 21.03.2022 - 20:37

      Frende ne kmeci vec odigraj i predi pa onda ocijeni igru 😛

    • Demon90

      @ScoobyDooo, 21.03.2022 - 21:38

      Frende nemoj sliniti na video igre. Tebi je elden ring mozda nesto najbolje sto si odigrao u zivotu, meni nije.

    • ScoobyDooo

      @Demon90, 22.03.2022 - 13:37

      Pa nije mi ni medu 3 najbolje al igra definitivno zasluzuje 95+ Kao sto sam rekao predi igru pa ces vidjeti,mani se inovativnosti 😂😂

    • Demon90

      @ScoobyDooo, 22.03.2022 - 15:04

      Nemam potrebe da prelazio cijelu igru. Probao sam i vidio dovoljno. Nije moj tip igre i isto tako ne umanjujem ocijenu zbog toga sto meni ne paše nego na osnovu nekih meni logicnih zakljucaka koje sam donio.

    • barba_Foka

      @Demon90, 21.03.2022 - 21:23

      Istina, neznam kako ocjeniti inovativnost u igrama. Al ovoj igri bi dao za to sto daje igracu ogromnu slobodu u tome kako ce igrat samu igru. Od tog sto ima preko 100 oruzja razlicitih moveseta posebnih napada koje mozes na neka postaviti, a o magiji i inkatacijama da ne govorim. Po meni je to inovativno.

    • Demon90

      @barba_Foka, 21.03.2022 - 21:42

      Druge igre posjeduju isto. Kao sto rekoh osim te same slobode ne vidim sto je drugo inovativno. Doslovno svaki pristojni RPG naslov posjeduje ostalo sto si nabrojao.

  • zlakob

    21.03.2022 - 16:06

    Vrh igra, meni tehnikalije cak ni nisu minus, meni je minus, sto osim istrazivanja i borbe nema druge dubine igra, fali mi mozda malo vertikalnosti, penjanja, rjesavanje nekih zagonetki i tako.. Sve u svemu 9 od 10 po meni, treba svakako odigrat i moze samo preporuka

  • kebbab

    21.03.2022 - 16:12

    Stvarno je interesantan ovaj gaming. Nekad neznam šta da si mislim kad pročitam recenziju i vidim ocjenu 94 a nakon toga idem na Metacritic i tamo za istu igru ima 1204 ocjene manje od 5 sa strane usera a kritičari imaju raspon između 80 i 100. Postavljaju se pitanja, jesu li ti ljudi igrali istu igru? Kako je nekome neka igra 10/10 a drugome ista igra 0/10? Razumio bih da neko da ocjenu 7, drugi 7,5 a treci 8 ali da je tolika razlika?

    • Zoran Žalac

      @kebbab, 21.03.2022 - 16:18

      User score na metacriticu nije nikakvo mjerilo jer bilo tko može dati bilo koju ocjenu iz bilo kojeg razloga. Ako ti je do nekakvog mišljenja publike odi na Steam, tamo barem ocjene daju oni koji su igrali.

    • Mamba_

      @Zoran Žalac, 22.03.2022 - 19:34

      Steam je vjv i najbolji za gledanje ocjena za igre i dosta ljudi napravi mini recenzije gdje kažu šta je dobro, šta loše, ali ni to ne mora značiti ništa jer na kraju odigraj igru sam i vidi da li ti se svidjela ili nije.

    • darijoman

      @kebbab, 21.03.2022 - 16:19

      Ne znam šta se tu čudiš. To ti je kao da ja iz neke osobne mržnje roknem nula ili 1 npr. GTA 5 kojeg ne volim, odnosno nije moj đir igre niti sam ga igrao. To ti je ta vrsta ljudi. O Eldenu mogu suditi samo oni koji poznaju souls serijal i amen, jer teško je slijepcu od rođenja objasniti šta je to zelena boja

  • Soulforged

    21.03.2022 - 16:40

    Dvoumim se izmedu toga da igru uzmem odmah ili da pricekam jos patch ili dva posto igra nije bas smooth na PC-u. Neki dan je izasao jedan veci patch.

    • Cipelcug

      @Soulforged, 21.03.2022 - 18:11

      Isto, s time da sam se odlučio na čekanje. Nek oni sve to fixaju pa onda krećem.

    • Soulforged

      @Cipelcug, 22.03.2022 - 00:03

      I ja, ovaj zadnji patch izgleda nista nije promijenio po pitanju performansi.

  • Robotz

    21.03.2022 - 18:02

    Daleko najbolja open world igra prije mi je na nb1 mjestu sto se tice open world igara Zelda BOTW bila broj 1 Witcher 3 broj dva.

    Witcher mi je drazi i bolji po prici i likovima ali Elden Ring je daljeko najbolja open world igra ikada,art style je divan grafika nista posebno ali uvijek cu izabrati fenomenalan art style nego neku next gen grafu koja je genericnoga izgleda i stila.

    Ovi koji ne razumiju zasto ova igra ima ovako visoke ocijene zao mi vas je jer ne kuzite jednu od najboljih stvari u gamingu osjecaj istrazivanja i raznoraznih iznenadjenja i avantura koje vas cekaju u ovako dobrom napravljenim igrama.

    • Berserk

      @Robotz, 21.03.2022 - 18:56

      Ako ti je elden Ring bolja open world od Witchera i Zelde onda nemamo šta pričat…

    • ImeiPrezime

      @Berserk, 21.03.2022 - 19:57

      Ako tebi nije nemamo o čemu pričat. Odličan je Wither, daleko od toga, ali u uspiredbi sa Elden Ringom combat i istraživanje su krajnje smiješni.

    • pleto

      @ImeiPrezime, 22.03.2022 - 13:53

      Igrao sam i igram souls igre ali sad ispada je elden najbolja igra ikada i svi koji kažu da im nije odma su popljuvani. Ma daj molim te. Ako ti je super OK za tebe pusti i druge da imaju muišljenje. Souls igre igram zbog meni odličnog combata, izazova i odličnih bossova i boss bitki. Ne znači ni da je bolji od witchera, Horizona, GT-a i ostalih s kojima je vamo uspoređuju. Nabrajaš ovdje u čemu je Elden bolji od witchera, ali reci i u čemu nije. Ja ću ti reći da je lošiji u grafici, priči, nema nikakve animirane scene, likove…osim toga da ne kažem da uspoređuješ igre koje su izašle u velikom vremnskom rasponu. Nb.1 igra na svijetu i tko se protivi na lomaču s njim…daj poštedite me sranja

    • SanKa

      @pleto, 22.03.2022 - 14:23

      to je moj glavni issue sa souls igracima. vole svoju igru, i to je ok, ali iz nekog razloga moraju pricat o drugim igrama i pljuvat po njima..to je ko da je idem na recenziju od ne znam, Horizona novog i kaze: Kako je prekrasna igra, grafika i prica su fenomenalni. kad smo kod price i grafike, elden ring ima sranje grafiku i pricu. Niđe veze. (disclaimer: ne mislim to o elden ringu)

    • pleto

      @SanKa, 23.03.2022 - 13:10

      Istina, meni se igra isto sviđa ali mislim da se stvarno pretjeruje. Drugim igrama se nađu zamjerke i tamo gdje se ne bi trebale, a Eldenu se za svaku manu ima neko objašnjenje.

    • ImeiPrezime

      @pleto, 22.03.2022 - 16:45

      Ja samo repliciram na komentar korisnika Berserk i dajem mu kontru. On kreće sa usporedbama i govori šta je bolje ša nije.

    • pleto

      @ImeiPrezime, 23.03.2022 - 13:11

      Ma ne shvaćaj moj komentar baš potpuno namjenjen samo tebi, mislio sam i na sve ostale komentare koje sam pročitao prije tvoga i moj se odgovor odnosi na sve te postove ali evo došao sam do ovog tvog slučajno i tu se odlučio nadovezat.

    • Robotz

      @Berserk, 22.03.2022 - 18:15

      Asolutno da a presao sam W3 3 puta i BOTW 2 puta a i zaboravio sam spomenuti rdrd2 koji je isto apsolutni gem i fanasticna open world igra.

    • Toma_HR

      @Robotz, 21.03.2022 - 19:28

      Ima nas koji ne volimo art style, osim dishonored-a to je uglavnom izlika za lošu i ispodprosjećnu grafiku – pa kažemo da je art

    • SanKa

      @Robotz, 22.03.2022 - 14:25

      ajde udahni malo..nije da ne kuze nego from software igre nisu za sve, tako ni ova koja je najpristupacnija po meni. ako netkome ovo nije dobra igra jer mu ne pase from software mazohizam, ne znaci da ne razumije nego nije njegov/njezin đir.

    • Robotz

      @SanKa, 22.03.2022 - 18:14

      Udahnuo sefe ! moj komentar se odnosio na komentare likove koji su igrali 30min i zakljucili da je igra smece da nema story ni likova itd itd….nisam tip osobe koja ako se meni igra svidja da se mora svima svidjeti ali kazem opet komentar “gamerskih genija” koji su igrali 30min i zakljucili da je ovo losa igra su zalosni.

    • SanKa

      @Robotz, 23.03.2022 - 13:41

      evo ja recimo nisam igrao Dark Soulse, Sekiro sam igrao i to mi je smeće mazohisticko, ali Elden mi je legao ko kec na desetku. patio sam se na pocetku ko nitko, ali sad sam se malo levelao i uz pomoc par divnih ljudi s hcla, koji su mi dosta pomogli, dali mi runa, pomogli ubit Margita, dali neke savjete, sad sam vec pristojno leveliran, ubio dosta mini bosseva, ubio godricka 2 puta s frendom, sad mi je igra baš gušt i zabavna.

    • Robotz

      @SanKa, 30.03.2022 - 12:53

      Drago mi je da uzivas u igri jer ovo je stvarno jedna vrhunska open world igra i sto joj vise ljudi da sansu to bolje za njih.

    • AshenOne

      @SanKa, 05.08.2022 - 00:27

      zamisli bit tolko ocajan u igricama i rec da je igrica s objektivno najboljim combatom sranje

  • Smike

    21.03.2022 - 18:29

    Sta serete za ocjene,evo vidim 5 ih je dalo ocjenu 100,pa jel vi znate sta je ocjena 100 hahahahah. Jebo te jedan rdr2,koja je remek djelo nije dobila tu ocjenu ili Last Of Us

    • ILoveGaming

      @Smike, 21.03.2022 - 19:15

      Čovječe nezna se koji je gori, ti kojemu su remek djela akcijske avanture bez sustava napredovanja i razvijanja koje pređeš jedanput u 10-15 sati ili mali Mihael koji svršava po Fifi, Conter Strike-u i Fortnite-u. Ti se pod hitno moraš uozbiljiti i zakoračiti malo u RPG.

    • Smike

      @ILoveGaming, 21.03.2022 - 21:54

      Nije istina,ja redovno igram i igre gdje postoji bas razvijen sistem napredovanja. HzD AC,zadnja tri,Wicther 3…Jel moguće da ti ovo “smeće” porediš sa TlOUs ili RDR2? Haj mi objasni sta je ovdje tako dobro.

    • fajer dregon

      @Smike, 21.03.2022 - 22:46

      witcher 3 i razvijen sistema napredovanja… ne moram dalje više nikad ništa ni čitati

    • Bronson

      @ILoveGaming, 27.03.2022 - 15:47

      I akcijske avanture kao zanr mogu da imaju svoja remek dela a RDR2 je svakako jedno od njih. Ali da Smike pise gluposti, pise.

  • EazyGaming

    21.03.2022 - 18:37

    Witcher nebi dobio vjerojatno 85 da nisu recenziju pravili kad je izašao sa hrpom bogova i svega 😉..
    Ja nisam fan igara koji nemaju nekakvu priču i gdje se nerviraš jer je nenormalno teško..

    I ako jesam fan fantasy svijeta,povijesne tematike i slično…ova igra me nije privukla i ako sam je bio kupio i odigrao sve ukupno 15 sati igre..
    A RDR2,Witcher itd…ne možeš da mjeriš sa ovom igrom…dva različita svijeta!

    • fajer dregon

      @EazyGaming, 21.03.2022 - 19:06

      onda jednostavno nisi za takve igre. ne kužim ljude koji nešto moraju odigrati jer se priča o tome a nisu za to. kao da ja idem ocjenjivati loše survival igre koje ne mogu smisliti. i prošao sam i rdr2 i witchera i ne smatram da je i jedna od tih igara u gampelayu bolja od elden-a

  • Berserk

    21.03.2022 - 18:59

    Ima boljih igara od Elden Ring svakako…
    Svatko će hvaliti igru koju voli i to je normalno…
    Dok ja obožavam Putovati sa Arthurom u RDR2 i istraživati sa Geraltom u Witcheru..
    Netko voli da 305876 puta umire od istog Bossa i tek kad ga ubije nakon 276368 puta osjeća se kao Bog i to je sasvim normalno..
    O ukusima se ne raspravlja

    • Robotz

      @Berserk, 22.03.2022 - 18:24

      Ako uz mogucnost overlevelanja i spirit summona ili player summona gines na bossu 276368 puta mislim da je problem u tebi ne igri .

    • Rick Sanchez

      @Robotz, 28.03.2022 - 15:21

      Potpuno si fulao poantu komentara.

  • Toma_HR

    21.03.2022 - 19:33

    Sigurno je igra remek djelo, ali radi tih boss bitaka je nikad neću odigrati i žao mi je radi toga

  • djosic85

    21.03.2022 - 19:48

    Pročitao recenziju cijelu, svaka čast, uživao čitajući ali ostajem pri svome da me takve igre ne zanimaju još od vremena kad sam se borio s dark souls. Možda je ipak malo previsoka ocjena obzirom na pročitanu recenziju ali neću cijepidlačiti.

  • Cone3006

    21.03.2022 - 19:53

    Dobro si se dosjetio Filipe izbaciti recenzija.Sve u svemu odlicno prezentirana recenzija!

  • ImeiPrezime

    21.03.2022 - 20:10

    Nakon dobrih 150+ sati završio i ja Elden Ring. Šta reći osim da nikad bolju igru nisam odigrao. Svijet, combat, istraživanje, bossevi (glavni)… sve je na najvišoj razini. Mini bossevi su postali mrvu repetitivni, ali nerealno je očekivat da neće bit ponovljenog sadržaja s obzirom na veličinu igre.
    Dao sam 99 a ne 100 zbog jedne stvari: nerfali su jednog od najboljih bosseva do neprepoznatljivosti u zadnjem updateu. Fromsoft vraćajte Radahna na staru slavu.

    • Kruger

      @ImeiPrezime, 23.03.2022 - 02:22

      Sviđa mi se ovaj dio za Radahna haha. Mene najviše muči to što sam ga ubio, ali nisam siguran je li to bilo dan prije ili dan poslije nerfa. U svakom slučaju želim ga natrag u staroj formi.

    • ImeiPrezime

      @Kruger, 23.03.2022 - 13:58

      E nisam siguran točno koji je datum bio uodate, al ja sam ga rješio prije nerfa i stvarno je bio mrcina. Čudno mi je bilo kako ti igra da neograničene summone na njemu i dosta ljudi je govorilo da im boss ne valjda vjerojatno jer su summonali pa se stvori puno RNGa. Al za 1v1 fight sa melee oruzjem, bio mi je definitivno među najbojim bossevima u serijalu.

    • andjel

      @ImeiPrezime, 25.03.2022 - 16:06

      moje iskustvo borbe s Radahnom. Prva stvar koju sam napravio nakon updatea je otišao na radahn festival. prvo lagana ali epska glazba, zatim borci koji te čekaju spremni pomoći, pa uvodna animacija, zatim teleport na polje, pa poruka igrača da koristim torrenta s kojim uspijevam izmaknuti se projektilima, veliki strah uopće doći blizu bossa, otkrivam da mogu prizvat ratnike, jašim oko bossa dok mu oni prilaze i zaletavam se da ga udarim kad mi okrene leđa, jedan njegov udarac mi uzima 80% zdravlja, pozivam nove ratnike, gubim sve napitke zdravlja, a ratnici umiru jedan za drugim i ja u očajnom jurišu jer nemam više što izgubiti radim dupli skok preko njegovog napada, udaram tri puta po njemu i on pada mrtav od prvog pokušaja. Za mene je ovo u svakom slučaju bila neponovljiva borba. drago mi je da je pao od prve, ali eto ne znam kakvo je iskustvo tući ga 1 na 1 s borbe na nogama, niti se obrušio kao komet na mene.

    • ImeiPrezime

      @andjel, 30.03.2022 - 11:19

      Malo kasno odgovaram, ali moje iskustvo je totalno suprotno bilo. Išao u Caelid dosta rano i krenem ja solo na njega očekujući lošeg bossa jer je masa ljudi govorilo online da je boss loše napravljen. Nakon 2 pokušaja odma mi je bilo jasno da su to gluposti. Išao melee sa strength oružjem bez konja solo na njega. I tribao mi je popriličan broj pokušaja ali je bio neponovljiv gušt. Zato mi je žao šta su ga nerfali. Baš je bio spektakl. Samo još jedan boss me namučio više od Radahna u igri, mislim da svi koji su igrali znaju o kome pričam. Neću spoilat.

  • Darac83

    21.03.2022 - 20:59

    Jel teži od Bloodborne-a?

  • Gregor74

    21.03.2022 - 21:05

    Igra je solidna,zbog dugotrajnosti i ogromne mape dobija +(hzd fw dobija -).prije se svi aspekti igre uzimali u obzir pa davala ovijena,sad ovo spada pod soul igre ono pod real ,fantasy itd.svatko ima svoj žanr,netko više, netko samo 1.

  • MaliMicek

    21.03.2022 - 21:16

    Igra kada se uspoređuje sama sa sobom (I ostalim igrama tog tipa) zaslužuje i više nego joj je HCL dao. Kada se uspoređuje s ostalim RPG-ovima otvorenog tipa zaslužuje puno puno manje. Ja bih dao neku sredinu izmedju toga tipa 8/10. Jako sam se dvoumio bih li nabavio Elden Ring pa pogledao sate i sate walkthrougha. Ne znam ja se osobno ne mogu zakačiti na taj tip igara. Možda se varam, a možda nakon RDR2 i W3 ništa mi više nema smisla 😀

  • Sick Individual

    21.03.2022 - 23:50

    Uvijek sam mislil da smo mi gameri onako kul openminded ljudi koji vole igre i uživaju u onim igrama koje vole bez da omalovažavaju one igre koji možda nisu njihov đir ili druge gamere. Da smo iznad tih nekih jadnih poriva “ako se meni ne sviđa nesmije se ni tebi sviđat” “Ja sam upravu ti nisi” “Platforma na kojoj ja igram je super uber duper bolja od tvoje” itd itd
    Koji vrag se desil.. jel prije bilo bolje ili ja to samo kroz nostalgične naočale gledam

    • Saren

      @Sick Individual, 22.03.2022 - 02:47

      Ne vec su individualci znali misliti svojom glavom umjesto da su mlitavi idioti ispranih mozgova koji dozovoljavaju da im Twatter i druge platforme ispiru mozgove. Sve za zajednicu, kriticko i samo-kriticko razmisljanje nula. Ja nisam fan souls igara uopce, jos manje Elden Ringa, cisto zato jer to nisu igru za mene. Vise sam nego svjestan da igra nije za svakoga, no opet ima ljudi koji to vole i obozavaju. Postujem tudje misljenje i da se nekome to svidja, dok meni ne. I to je ok. No ne pada mi napamet ici da prostis,srati drugima kako su zatucanci jer vole ovakve naslove ili ne znam davati igri namjerno losu ocjenu, a nisam je upalio uopce. Takve stvari samo govore of IQ-u onih koji to rade, kako rekoh zatucanci koji nisu izasli iz roditeljskog podruma, bez kritickog razmisljanja imalo, vec ako ne procitaju na netu, ne znaju misliti za sebe. S tim recenim, sa takvima se najbolje ne zamarati, jer im pomaze samo sok terapija i lobotomija. Ne i vrijeme utroseno na njih, na kraju dana i dalje ce ostati zatupljene budale koje ne vide dalje od nosa. I slozio bih se sa tobom – prije je bilo bolje. Igrao si sto si i kako htio, danas je to ocito nepocudno 😉 Zivio i svako dobro.

  • Donat Miletic

    22.03.2022 - 02:57

    Imam preko 100h u Elden Ringu i igra je fenomenalna. Jedini veliki minus po meni je sto igea nema znacajan OST kod bossova kao Dark Souls i Bloodborne

  • vragec25cro

    22.03.2022 - 07:21

    Zaletio se u Elden Ring ko budala u kredit 🙂 Nisam znao o kakvoj je igri riječ i o cemu se radi i vec jedno 20 puta mi doslo da obrisem igru(preorderal 2 dana prije izlaska),mali milijun puta sebi reko koja sam budal kaj sam ju kupio,a vec sam na nekih 100h i dalje igram 🙂 Ovo mi prva souls igra i najveca mana igre mi je sama tezina,a opet to me dalje drzi uz igru i vuce da napredujem.Grafika ko grafika na momente izgleda vrhunski,a na momente nikakva,ali kad se sjetim igara typa Teletele Twd ili Borderlandsa onda je grafika cak i vrhunska naspram njih.Sta se tice zanra igre rpg tu mi se svida sto nema previse dosadnih i predugih cut scena typa ko u Horizon Fw i sto imam full slobodu kako cu i kamo dalje.Sam combat mi nije nesto inovativno i vrhunski,na mahove cak i trom naspram AC valhalle,ali svaki udarac je bitan i pozicioniranje tjekom napada,a bogami i povlacenje u pravom trenutku,a nije ko u Miles Moralesu samo spamanje tipke i odredenom trenutku,tako da combat ipak ispada odlican jer dosta treba razmiljati i gledati pokrete neprijatelja.Sve ukupno nema igre kojoj bi dao ocijenu preko 90 iako me neki serijali oduševljavaju iz nastavka u nastavak,ali sve preko 90 moke ocjene bi bilo blizu savrsenstva a takve igre nema.To mi i najveca ocijena koju dao nekoj igri do sad i to naivise zbog igrine unikatnosti i težine koja me vracaa u djetinjstvo i igre typa Prehistoric,Contra i klasicni super mario koje bile teske a opet me vukle da igram dalje.P.S. isprike na gramatickim greskamq

  • SanKa

    22.03.2022 - 08:35

    docekao sam ovo ko novi testamenat. pa zoricu otajstva ti, napokon. odo čitat

    • SanKa

      @SanKa, 22.03.2022 - 09:40

      dobra recenzija, ali zoricu ocekivao sam jos 3 kartice tekst, toliko pises ovo, ko evanđelje hahah.

  • vragec25cro

    22.03.2022 - 11:12

    Takav je dojam na mene ostavila u prvih par cut scena prije nego dosla dp prvoga sela.Facu pravila kao da joj se pustaju vjetrovi ili da joj sila na veliku nuzdu,kasnije nisam niti gledao vise jer mi bile naporne i preduge cut scene.Znači onaj uvodni dio kad priča sa crncem onim prije velkoga sela ima par cut scena gdje kad prica takva joj faca i facijalne animacije.

  • Zoran Žalac

    22.03.2022 - 11:18

    Pobrisano je dosta komentara, nepotrebnih. Mihael5555 dobio 10-dnevni ban za pecanje komentara. Smike dobio 5-dnevni ban za vrijeđanje darcoolia. To je ujedno i upozorenje obojici pred trajni ban.

  • Marac Marko

    22.03.2022 - 11:22

    Super igra, jebem ti takvu igru di moram samo 10 sati ptica bacati u provaliju😈
    Definitivno pre teško ali ovako je vrh, uz bok i bolje od Zelde 😀😉

  • SanKa

    22.03.2022 - 14:30

    Jedini issue kojeg moram spomenuti, i Zorić je to trebao spomenuti, jer je to objektivno minus igri. Ali kuzim da njemu kao From Software fanu to nije nedostatak. Ali ! Treba biti objektivan. Kronično slabo objašnjeno, pa evo, sve…Hrpu toga sam saznao guglajuci, ne postoje neke osnovne informacije, tutoriali, Inventory sustav je daleko najgori kojeg sam vidio u zivotu kao i bindanje. Uzasno nespretno. To po meni zasluzuje jos koji poen dolje.

  • departed1983

    22.03.2022 - 14:42

    95 samo zbog tehnickih nedostataka. FS je napravio za mene savrsenu igru. Ja joj ne mogu naci mane.

  • PrydaCro

    22.03.2022 - 15:14

    Od mene je igrao dobila 100. Znam da nema savrsene igre i nije ni elden savrsen. Al ono sto je ova igra za mene uspila rijetko koja uspije, a to je da me zalijepi pred ekran i natucem skoro 60 sati u nepuni 10 dana. Posebna igra opet naglasavam za mene u svakom smislu. Art style, svijet, borba bas sve lijepo ukomponirano. 10/10.

  • Ignaccius

    22.03.2022 - 19:20

    Da li neko zna kako se igra vrti na Playstation-u 4?

  • Kruger

    23.03.2022 - 01:16

    Nakon detaljnog proučavanja komentara, dolazim do sljedećeg zaključka:

    Publika je podijeljena na dva dijela(oni koji su igrali fromsoft igre prije Elden Ringa, i oni kojima je Elden Ring prva fromsoft igra). Ako usporedite najveći broj aktivnih igrača na Steamu za Elden Ring(764000) i Dark Souls 3 (129000, što je drugi najveći broj među fromsoft igrama), očito je da je Elden Ring privukao puno veću publiku od bilo koje druge fromsoft igre. Bilo to zbog hype-a ili spomena George RR Martina, puno ljudi je kupilo ovu igru bez da su uopće pogledali kakav tip igre je Dark Souls ili Bloodborne, a jedino što su znali o tim igrama je da su “teške”… I tu sada nastaje problem. Hrpa ljudi piše stvari kao: “Elden Ring nema priču…” ili “Ne znam gdje trebam ići u Elden Ringu…”, a nađu se i počasni članovi koji kažu “Elden Ring je pretežak…” unatoč tome što je u igri moguće overlevelat, summonat igrače ili mobove da ti pomognu, i u krajnju ruku napraviti OP build.

    Stoga, prije nego što kupite igru (ne samo Elden Ring, već bilo koju igru), provjerite što kupujete.

    Ako želite pravu avanturu i RPG, sa pričom koju morate sami otkrivati bez da vam se daje na dlan, sa otvorenim svijetom koji morate sami istraživati i sa combatom koji vas nagrađuje za upornost i snalažljivost, Elden Ring ne samo da je jedina nova igra koja ovo zadovoljava, već je jedna od najboljih ikad napravljena.

    Elden Ring NIJE za vas:
    – Ako ste navikli na ‘open world’ igre koje vas cijelo vrijeme vode za ruku kroz questove sa quest logom i ne želite sami istraživati previše van onoga što je obavezno.
    – Ako se lako naživcirate i niste voljni pokušati jednog bossa/moba ubiti 10,20,30 ili čak 50 puta.
    – Ako planirate kupiti igru isključivo jer ste čuli da je “teška” i želite se dokazati, nećete iskusiti sve što igra ima za ponuditi.
    – Ako želite samo čuti priču koju je (djelomično) napravio George RR Martin. Priču u ovoj igri morate sami shvatiti, i teško da ćete to uspjeti bez većeg napora i/ili gledanja dodatnih youtube videa koji pojašnjavaju priču, a pogotovo ako ne istražujete 100% igre.

    Sve ovo ne znači da Elden Ring nije igra za znatiželjne. Štoviše, preporučam ovu igru svakome tko je otvorenog uma i ne planira uspoređivati Elden Ring sa ostalim “sličnim” igrama jer igra poput Elden Ring nije izašla već puno puno godina. Uđite u igru s mentalitetom: “Ne znam što se događa u ovom svijetu, ali napraviti ću sve što mogu da saznam.”

    Za one koji žele probati igru ali ih je strah da je igra preteška, uvjeravam vas da, iako igra nema strogo određeni “easy mode”, igru je moguće značajno olakšati kroz brojne alate unutar same igre. Ukoliko i to nije dosta, uvijek postoje i guide-ove na internetu koji će vam nešto olakšati.

    Za kraj, ako je pravi open world RPG nešto što želite, Elden Ring je jedna od najboljih igara ikad napravljenih. Za takve igrače ova igra može pružiti doživljaj koji svega nekolicina, ako ijedna može.

    Iz tog razloga, za mene je Elden Ring čisti 10/10.

    • ImeiPrezime

      @Kruger, 23.03.2022 - 01:53

      Mini recenzija i “before you buy” u jednom komentaru. Slažem se sa svime rečenim. Vjerojatno najbolja igra za igrače koji imaju volje istraživati i izgubiti se u igrinom svijetu.

  • moordrak

    23.03.2022 - 12:45

    Zoriću, umalo si me navuk’o recenzijom, al’ nedam se! Budem li kupio Eldena, pljusnut ću 600kn za*rac i onda ću biti jako nervozan. To je moja sudbina sa souls-like igrama. Niti jedan From Softwerov uradak do sada nije bilo moja šalica čaja, neznam zašto mislim da bi bila dobra ideja kupiti ovo. Radoznao sam? Njurg. Pričekat ću kakvo sniženje k’o i svaki prosječni Hrvat …

  • sljuk

    23.03.2022 - 14:07

    Kupio je jucer…odradio tutorilal u kojem na svakih pola km pise nesto sto sam mogao upotrijebit od pocetka….smjernice su krivudave…ali svidja mi se vise od bilo kojeg soul naslova jer bas tak tesko nije

  • Aldin219

    23.03.2022 - 20:36

    Hvala Filipe, da se pita neimenovane druge clanove redakcije, oni bi jos trazili dlaku u jajetu i nacin kako diskvalifikovati jednu ovakvu igru. Cijela moja licna poenta o From Software igrama jeste da su developeri ulozili svoju svu energiju postujuci igraca itd. To je nesto sto bi se trebalo nagraditi u svakom smislu. Gaming novinarsto se maltene svelo na “Ova igra nema bas tako dobre teksture, stoga nije remek djelo” – Da slazem se da tehnicki problem predstavljaju veliki problem, ali se ipak developeru kao From Soft to moze pogledati kroz prste u smislu da su to zasluzili svojom reputacijom. Postoje stotine sitnih elemenata i detalja kod davanja presude koji moraju biti uzeti u obzir. Jedan level u Elden Ringu je bolji od BILO CEGA sto je Ubisoft izbacio u posljednjih 10 godina i to je ocigledna istina. I zato im sad nije jasno kako ovako “los UX design” moze proci kod igraca. Zamisli koliko moras biti zaludjen da mislis da je dobar UX design pretrpan ekran i nekih milion nebuloza. NE! Dobar UX design je zapravo KVALITET, to je ono sto ovi ne shvataju. From Soft igre jesu teske i izazovne, ali glavna privlacnost je u level designu, soundtracku, voice actingu, gameplayu, multiplayeru, lore-u, itd da ne duljim.

  • Marac Marko

    25.03.2022 - 19:36

    Baš me zanima tko je riješio onog jebenog diva od kad su pokrali igru da ga ne može s natjerat da si slomi noge..
    Kfff, koji kk….
    Nemoguća misija jedan na jedan a ako ću da ga gadjam sa samostrelom to će trajati jedno dva dana..
    Užas
    😡

  • Bocwana

    26.03.2022 - 11:23

    Igra godine…?!?pfff kako da ne..
    Kad ‘dođe …God of War….
    Pa če se mijenjati ploča…
    Al ok…kužim… trenutak je bitan..

    Čeka se …Ragnarok.. . .. .💪

    • ilfenomeno11

      @Bocwana, 03.02.2023 - 10:50

      hahaha koji gow ne znam koliko svjetlosnih godina daleko…ne znam tko uopće može uspoređivati to sa Eldenom

  • darijoman

    26.03.2022 - 16:35

    Evo da i ja donesem relativan zaključak o igri na nekih 20-ak sati odigranih. To je zapravo ono što sam oduvijek želio vidjeti u nekoj budućnosti dok su DS igre bile aktualne, a to je DS u otvorenom svijetu. Iako DS igre nikada nisu bile čiste linearne, ali ova je baš otvoreni svijet i to mi je jedno veliko osvježenje u DS svijetu. Dobili smo neku kombinaciju soulsa i novijih AC igara. Kako mi je DS3 najbolja igra Elden je preuzeo titulu trona. Od mene 98

  • SanKa

    30.03.2022 - 13:18

    ja sam sad 50ak h u igri , lvl 62, gustam neizmjerno. dizajn svijeta je fantastican, siofra sa svojim dizajnom i muzikom nema ravne…u caelidu si zelis isprati oci kiselinom koliko je poremeceno, liurnia isto ima svoj đir…igra mi je sve bolja i bolja. svaka čast from software..

    samo da poprave malo co op, malo radi u nekim regijama, malo ne…

  • dame05

    25.10.2022 - 11:54

    Izvrsna recenzija, sveobuhvatna, hvala.

  • ilfenomeno11

    03.02.2023 - 10:48

    ovo nije igra, ja ne znam što je ovo, ovo je bolesno, ovaj Elden jbm pas ovo je nemoguće, nikad nisam igrao niti jednu igru od From Softwarea, al ovo je bolesno, ovo je nemoguće da se takva igra može napraviti, ovo nije igra ovo je film, serija, 100 igara u jednoj, ovo je bolesno, a nisam niti na pola igre…kako je ovo moguće? ovo nije igra godine ovo je igra stoljeća… sickkk

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?