Final Fantasy VII Remake Intergrade

MATERIJE I IGARA

Žarko Ćurić

Final Fantasy VII Remake izašao je prošle godine za PlayStation 4 te nas očarao svojim modernim pogledom na RPG klasik. Godinu i kusur dana poslije izašla je Intergrade edicija, ovoga puta za PlayStation 5. Ista nam donosi grafička poboljšanja, nekoliko poboljšanja kvalitete života i poglavlje priče pod imenom EPISODE INTERmission.

79,99€ PlayStation 5 Ustupio izdavač

Prije svega mala napomena za ekipu koja je već kupila original prošle godine. Ako imate kupljen Final Fantasy VII Remake za PS4, nadogradnja za PlayStation 5 je besplatna. No, DLC nećete dobiti s tom nadogradnjom, nego ga je potrebno kupiti odvojeno. Osim toga, ako ste preuzeli verziju koja je dijelila besplatno uz pretplatu PlayStation Plus, istu nećete moći nadograditi na Intergrade verziju – ni besplatno ni uz plaćanje. Zašto? Jer Square Enix voli novac, pa ako vam je nešto poklonio, to vrijedi samo za staru generaciju konzole. Što je tu je, idemo mi redom vidjeti najprije poboljšanja, prije nego se bacimo na sočni materijal u vidu novom proširenja priče.

DA, TEKSTURA VRATA JE POPRAVLJENA!!!

Prerada sedmice je izgledala odlično već prošle godine, no određene teksture su bile stvarno niske rezolucije. A to je posebno odskakalo pokraj detaljnih tekstura likova. Čak smo dobili i meme sa zloglasnim vratima koja su izgledala kao da dolaze iz generacije PlayStationa 2. Upravo zbog toga prvu stvar koju sam odradio bila je provjera navedenih vrata. I stvarno, sada sve izgleda kao što bi trebalo biti. Slično je moguće vidjeti na još određenim sekcijama iz kasnijeg dijela igre, no nećemo sada ulaziti u otkrivanje radnje.

Osim poboljšanja tekstura dobili smo i brže učitavanje igre pa se iz menija u igru možete prebaciti u nekoliko sekundi. No, možda najveća nadogradnja dolazi u vidu dva grafička moda koji se mogu odabrati. Grafički mod igru pokreće u 4K rezoluciji i 30 sličica u sekundi, dok se Performance mod vrti u prilično stabilnih 60 sličica po sekundi. Zadnje grafičko poboljšanje je uključivanje napredne magle na određenim dijelovima mape, koja stvarno daje noćnim dionicama neki novi šarm.

Što se tiče samog gameplaya, tu smo ipak dobili manju količinu poboljšanja. Možda i najznačajnija novost je uključivanje photo moda, koji je iskreno je samo ok i ništa više od toga. Kameru nije baš moguće previše udaljiti pa igranje s detaljima i slikanje nečega iz željenog ugla baš i nije ostvarivo. Osim toga, dobili smo novu lakšu težinu za klasični mod te manje izmjene kod određenih materija.

NEKI NOVI I STARI KLINCI

‘Ajmo mi na EPISODE INTERmission DLC, zbog kojega vjerojatno i čitate ovu recenziju. Kroz ovo proširenje priče upoznat ćemo se s Yuffie, fanovima originala poznatu ninja ratnicu Wutaija te lovca na materije. Radnja ovog dodatka odvija se paralelno s događajima glavne priče iz prerade te nam daje novu perspektivu na čitav događaj. U tom pohodu pridružit će joj se i Sonon, potpuno novi lik u serijalu koji je također ponosni ratnik Wutaija. On je tu da pomogne Yuffie u krađi super moćne materije iz pogona Shinra te pomogne u borbi između ove dvije nacije.

Radnja ovog dodatka odvija se paralelno s događajima glavne priče te nam daje novu perspektivu na čitav događaj.

Iako je ovaj DLC moguće zaigrati i bez originala, preporučio bih vam ipak prelazak osnovne igre. Primarno jer DLC nema nikakve tutorijale te vas baca u radnju očekujući da znate osnove iz Remakea. To je vidljivo i po levelu naših likova, koji ne startaju na lv1 kao što je slušaj s prošlogodišnjom igrom. U INTERmissionu Yuffie i Sonon kreću od 25. levela te već imaju određene materije u svojim oružjima.

Što se tiče same priče, bit će zabavna ljubiteljima serijala čisto radi uključivanja Yuffie. Međutim, ne očekujte tu puno. Pogotovo ćete biti razočarani da su većina lokacija koje ćemo posjetiti bile već dostupne i u Remakeu. Naravno, fora je bilo izvući par sitnica iz tih lokacija, no ipak sam se nadao većem proširenju Midgara te možda pogledu na neki novi sektor. Jer upravo to mi se svidjelo kod Remakea, produbljivanje priče te prikazivanje do tada neviđenih dijelova u odnosu na original.

ŠURIKENOM DO SLOBODE

Kao i svi likovi do sada, Yuffie ima unikatan stil borbe koji se zasniva na korištenju raznoraznih šurikena. Osim standardne bliske borbe korištenjem kocke, šuriken možemo baciti korištenjem trokuta te izvesti napad iz daljine. Dalekometni napadi osim toga mogu dobiti i elementarne note korištenjem Ninjutsu tehnike, pa možete se lako poigrati s protivničkim elementarnim slabostima. Od svih do sada dostupnih likova, Yuffie mi se najviše svidjela svojim stilom borbe te je pravi užitak kombiniranje bliskih i dalekih napada.

Yuffie ima unikatan stil borbe koji se zasniva na korištenju raznoraznih šurikena.

Nažalost, drugog sporednog lika Sonona ne možemo direktno upravljati, nego mu samo davati naredbe uz pomoć ATB menija. Osim toga, tu je i uključivanje sinkronizacijskog napada s L2 koji nam otvara malo taktičnosti u korištenju Sonosa. Jednom kada aktivirate sinkronizaciju, Sonos će napadati u jednakim intervalima kao i Yuffie te ćete brže ošamutiti protivnika.

Sigurno se sada pitate: zašto onda to stalno ne koristiti? E pa za vrijeme sinkronizacije ATB barovi se puno sporije pune te samim time imate manje specijalnih napada po borbi. Stoga je jako bitan balans u aktiviranju sinkronizacije napada, ali i prepoznavanje pravog trenutka kada vam je to veći teret radi sporog punjenja ATB mjerača.

Zadnja novost koja je ubačena jest nova strateška mini igra na ploči Fort Condor. Ista se svodi na pozicioniranje trupa po bojištu te uništavanje protivničkih baza. Borbe s protivnikom se svode na tipični pristup papir-škare-kamen, uz dozu pravovremenog korištenja specijalnih napada. Nema tu neke pretjerane taktike i mudrovanja, nego vam ovo više dođe kao fina razbibriga za sat ili dva s kojom ćete dobiti neke zgodne predmete.

Na duele izazivate NPC-ove iz priče. Poznavatelji sedmice znaju da su se Fort Condor borbe odvijale i u originalu, ali ne kao igra na ploči, nego kao stvarna lokacija na mapi. Tako da je pitanje hoćemo li ikada posjetiti stvarno ovu lokaciju u Remakeu te koliko će radnja biti izmijenjena, s obzirom da je mini-igra prebačena na ploču.

MALA DOZA PRIJE NASTAVKA

Final Fantasy VII Remake Intergrade na kraju sasvim pristojan paket. Ako ste kupili originalnu verziju, dobivate besplatne nadogradnje za PlayStation 5 koje osim par grafičkih poboljšanja donose i par gameplay unaprjeđenja. Nažalost, mod za slikanje me osobno najviše razočarao, jer je prilično rudimentaran u odnosu na sličan dodatak iz drugih naslova. Izvan toga nema se što dodati osim palca gore za grafički aspekt.

Što se tiče samog DLC-a kojeg je potrebno platiti, dojmovi su mi nekako su mi polarizirani. Borba s Yuffie je stvarno dinamična i osvježenje je u odnosu na klasičnu podjelu bliskih i dalekometnih boraca. Fort Condor je dovoljno zabavan da vam ukrade koji sat. Ali, sama priča na kraju i nije nam nešto previše otkrila, nego je više tu kao sporedna stvar, čisto da nam predstavi Yuffie. Nije pomoglo ni recikliranje lokacija iz Remakea.

Ako ste fan serijala, Intergrade ste već vjerojatno odigrali ili to planirate napraviti kad nabavite PS5. Tu vam moj savjet realno i ne treba. Svima ostalima preporučio bih da pričekaju neku akciju za kupnju ovog DLC-a jer nije da ćete dobiti pretjerano puno novog sadržaja.

INTEGRADE donosi fina grafička poboljšanja, no ostaje tuga što DLC s Yuffie ne nudi dovoljno sadržaja za fanove serijala, unatoč zabavnoj bobi i Fort Condor mini-igri.

82 Naša ocjena
  • Yuffie je do sada najbolji lik u borbi
  • grafička i tehnička poboljšanja za već lijepu igru
  • Fort Condor je dobar za promjenu ritma i ubacivanje mini-igre
  • priča DLC-a ne donosi previše u cijelom kontekstu FF7 svijeta
  • iskorištavanje već postojećih lokacija
  • Photo mode ne donosi opcije na koje smo se već naviknuli

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.