HCL.HR

Recenzija

Ghost of Tsushima

vjetre s Tsushime...

Zoran Žalac

Nedaleko od ribarskog sela Ohama na japanskom otoku Tsushima, podno litice izgnanih i iznad pašnjaka Kishija, ima jedno uzvišeno mjesto na kojemu sam, kao Jin Sakai, sjeo i razmišljao o smrti. Igra mi je tako naredila jer je trebalo napisati haiku upravo na tu temu. Haiku se u Tsushimi piše tako da imate tri ponuđena odabira za svaki od triju stihova. Nekad napišete drljavi haiku, a nekad se stihovi fino poslože u nešto smisleno. Moj haiku iznad sela Ohama ispao je ovako:

U tom sam trenutku dobio potvrdu da istinski uživam u ovoj igri. Naime, Ghost of Tsushima ima fenomenalan uvod, onako kako to od jedne samurajske avanture očekujete. Velika bitka, 3D zvuk od kojega se naježiš, glazba dostojna hollywoodske produkcije i krvava akcija na plaži Komoda. No, evo u čemu je stvar – da je cijela igra samo takva akcija, ne bi mi ovo bio cjeloviti prikaz života jednog samuraja. Baš kako Witcheri nisu obični plaćenici nego poznaju alkemiju, skidanje uroka i sl., tako ni samuraji nisu bili samo ratnici koji sijeku protivnike nego su bili vrsni poznavatelji književnosti, meditacije i spiritualnosti. Čim me u Tsushimi dočekalo pisanje haikua, znao sam da se igraču doživljaj samuraja nudi kroz nešto više od samog baratanja katanom.

Zapravo, samurajski kodeks glavnog lika Jina Sakaija ovdje je nešto što se stavlja na preispitivanje i baš je iz tog razloga vrlo važno da igrač može u cijelosti razumjeti doktrinu samuraja. Naime, radnja počinje invazijom Mongola na otok Tsushima. Mongole vodi Khotun Khan koji za samuraje ima poseban plan (rimovani haiku) te na njihov teren dolazi s razrađenim metodama za osvajanje. Te ciljane metode predstavljaju problem za samuraje jer se Mongoli bore nečasno, odnosno kukavički. Strategija im pali pa se samuraji moraju prilagoditi ako misle spasiti svoj otok.

Protagonist Jin Sakai shvaća to uz podosta objašnjavanja sa strane kradljivice Yune. Ona mu otkriva da Mongoli ubijaju zatočene civile svaki put kad ih samuraji izravno izazovu na sukob, pa je jedini način za spašavanje civila taj da Jin rješava Mongole u tajnosti – potiho, bez dizanja alarma; da protivno kodeksu samuraja suparnike eliminira napadom s leđa. No, dok je Jin primoran prihvatiti taj stil borbe, njegov ujak Shimura ne želi čuti za to pa Jina nastoji vratiti na pravi put istinskog ratnika.

Dok je Jin primoran prihvatiti drugačiji stil borbe, njegov ujak Shimura ne želi čuti za to pa ga nastoji vratiti na pravi put istinskog ratnika.

Izvrsna je to problematika koja bi savršeno odgovarala za Assasin’s Creed u feudalnom Japanu, ali s obzirom koliko je dobro ta tema odrađena u Ghost of Tsushimi, Ubisoftu je bolje da se japanskih assassina kloni čitavu sljedeću generaciju igara. Priča Ghost of Tsushime na trenutke pomalo podsjeća na namjerni klišej, ali se do kraja razvija u napetu i krajnje nepredvidivu fabulu. Većina likova je razrađena onoliko koliko im vremena posvetite jer svaki od njih ima neku svoju pripovijetku preko koje se možete povezati s njima. Znate ono kad pred veliku bitku želite provesti kvalitetno vrijeme razgovarajući s likovima koje ste upoznali tijekom svoje avanture, tipa kao u Dragon Age ili Red Dead Redemptionu? Nešto vrlo slično dostupno je i ovdje, kao opcionalna stvar.

Jedino što me malčice smetalo jest često ponavljanje problematike u okosnici priče. Ujak Shimura pomalo je naporan sa svojim stalnim naglašavanjem da bi se Jin trebao boriti kao samuraj, a ne Duh/assassin. Ali, to je naporno u smislu kao kad vam stariji ljudi konstantno ponavljaju nešto što vi ne želite slušati, u kontekstu priče to je zapravo dobro izvedeno. Igra traje dosta dugo, barem tridesetak sati za glavnu priču, i u konačnici mislim da za samu naraciju, razvučenu na toliko vremena, nije zgorega ponoviti osnovnu problematiku više puta pa makar igrač nakon toga i pomislio: „Daj mi više sjaši s grbače, ujače dragi!“

Posebno bih nahvalio emotivni aspekt priče. Uživao sam u Jinovim prepričavanjima uspomena iz djetinjstva. Osjetila se uvijek nostalgija u tim pričama, kako su nekoć stvari bile jednostavne, a sada ni prijatelji više nisu ono što su nekad bili. Jedan trenutak u igri bio mi je posebno dirljiv, popraćen glazbom uz koju mi je zamalo suza kanula niz lice. Na kraju ipak nije bilo plača jer sam ja stijena od čovjeka, ali da me pogodilo više nego sam se nadao, to svakako jest.

Khotun Khan je također vrlo dobro razrađen negativac. Iako iza sebe ima ogromnu vojsku, on nije njezin ultimativni vladar – iznad njega je ipak viši Khan. Ovaj je zato spletkaroš, ali i vrsni taktičar. Kako on sam za sebe kaže, zna koja sela treba spaliti, a koja ostaviti na životu. Priča se u nekoliko navrata prezentira iz njegove perspektive (doduše, ne Abby stilom – samo su animacije u pitanju), što je dobrodošla stvar jer na taj način vidimo što on misli o Jinovoj transformaciji u Duha čak i onda kada s njim nema izravan doticaj.

Khotun Khan je kao spletkaroš, ali i vrsni taktičar vrlo dobro razrađen antagonist.

Kad sam već kod te transformacije iz samuraja u Duha, ona je u Tsushimi prisilna za potrebe priče i ne može se izbjeći. Izvan linearne priče igrač može odabrati hoće li favorizirati samurajski pristup ili će igrati kao assassin, ali je u glavnim misijama sve strogo zacrtano. Malo igrate kao samuraj, malo kao assassin. Ima tu misija u kojima sudjelujete u otvorenim bitkama s drugim suborcima, a postoje i misije u kojima ste sami te vas neprijatelj ne smije vidjeti. Ugodan je to miks jednoga i drugoga, koristan za raznovrstnost gameplaya jer sama igra traje dosta dugo.

U većini sporednih misija možete sami birati kako ćete rješavati neprijatelje, kao samuraj ili Duh. A odlična je vijest da da su oba pristupa jako zabavna. Kao samuraj možete izazvati protivnike na obračun i onda počinje mini-igra u kojoj preciznim napadima možete instantno eliminirati 1-3-5 protivnika (ovisno o otključanoj vještini i opremi). Napeta je to mini-igra živaca – držite tipku trokut i morate ju pustiti u trenutku kad neprijatelj krene s napadom na vas. Isprva se čini jednostavno, ali kasnije vam neprijatelji pokušavaju podvaliti lažne napade. Ako vi napadnete prvi, automatski gubite 90% zdravlja, a ako tipku pustite prekasno, onda vam propada šansa da zaredate niz brzih egzekucija. Uglavnom, ovo je izvrsna mehanika koja mi nije dosadila ni nakon 30 sati igranja.

U većini sporednih misija možete sami birati kako ćete rješavati neprijatelje, kao samuraj ili Duh.

S druge strane, Duh ima neke svoje specifične igračke. Primjerice, može baciti dimnu bombu pa tako protivnike u vidokrugu napraviti lakim metama. Ili može koristiti puhaljku kojom otruje neprijatelje i natjera ih da se bore jedni protiv drugih. U arsenalu su još i bombe, dvije vrste luka, dvije vrste strijela, petarde i sl.

Malo je veći fokus ipak stavljen na samurajske vještine i njih ima više. Otključavate tako vještine blokiranja napada i izmicanja napadima, četiri posebna napada, a zatim i četiri stava u borbi. Stavovi su ključni začin Ghost of Tsushime zbog kojega je borba iznimno slojevita. Stavovi su važni jer Jin Sakai nikad ne koristi drugo oružje osim svoje katane, ali to ne vrijedi za neprijatelje pa oni imaju koplja, sjekire, duple mačeve i sl. Svakom protivničkom oružju najbolje odgovara jedan samurajski stav. Na primjer, stav vode najbolje funkcionira protiv mačevaoca, stav kamena probija štitove, stav mjeseca omogućuje da protivnike s kopljima napadate nogom, a stav vjetra je za krupne protivnike.

Stavovi borbe su ključni začin Ghost of Tsushime zbog kojega je sustav borbe iznimno slojevit.

Ta se četiri stava moraju izmjenjivati tijekom borbe. Kad pritisnete tipku R2, vrijeme se lagano usporava (ali ne zaustavlja) i onda tipkama kontrolera s desne strane birate željeni stav. To funkcionira dosta intuitivno i nije mi bio problem svako malo mijenjati stil borbe. Važno je samo prepoznati s kakvim se protivnikom suočavate, a to se vidi prema oružju kakvo on koristi. Naravno, to ne znači da s jednim stilom ne možete poraziti suparnika protiv kojega taj stil nije učinkovit – to nije nemoguće, ali se u tom slučaju morate malo namučiti da mu probijete obranu. Na kraju krajeva, ne garantira ni odgovarajući stav uspješan udarac nego postoje dodatni napadi koje možete otključati. Primjerice, u stavu vode držanjem tipke trokut izvodi se napad probadanja koji je vrlo efektan – ako protivnika pogodite.

Taj dio s ciljanjem protivnika malčice je problematičan jer ne postoji naredba za zaključavanje kamere na protivnika, što je pomalo neobično za igru u kojoj se borba odvija kroz mačevanje. To jest, postoji ovdje lock-on, ali samo u izdvojenim obračunima 1 na 1 ili kada neprijatelje izazovete na obračun – onda se kamera okreće automatski prema njima. U ostatku igre toga nema i povremeno se zna dogoditi da vam pogled bude blokiran nekim objektom. Ne često i nije situacija jako strašna, ali ne pomaže ni to što su napadi postavljeni na tipke kvadrat i trokut pa ne možete istovremeno upravljati kamerom i davati naredbe za napad, kao npr. u novijim Assassin’s Creed igrama.

Postoji ovdje lock-on kamere na protivnika, ali samo u izdvojenim obračunima 1 na 1.

Srećom, sve ostalo funkcionira gotovo besprijekorno. Borba je izazovna, ali ima dijelova u kojima vas pušta da budete badass. Primjerice, ako nanižete nekoliko eliminacija bez da primite ikakvu štetu, onda možete aktivirati mod zastrašivanja protivnika te jednim potezom pokositi trojicu dok drugi strepe u šoku. No, takve trenutke treba zaraditi i tu je Ghost of Tsushima maestralno posložio svoj sustav borbe. Naime, ovdje se svaki primljeni udarac masno plaća, neprijatelji vas mogu ubiti u 3-4 udarca, a izliječiti se možete jedino ako ste dobri pa vi njih sredite u 3-4 udarca. Liječenje ide preko bodova odlučnosti koji se pune kroz uspješno ubijanje protivnika, a kasnije kroz blokiranje napada i sl. Isti ti bodovi odlučnosti koriste se i za specijalne napade pa nekad morate procijeniti je li pametnije napraviti neobranjivi napad ili je bolje sačuvati odlučnost za liječenje.

Kao što sam rekao, borba je izazovna, ali ovo nije igra koja drakonski kažnjava igrača zbog umiranja. Jedina je kazna ovdje to što izgubite sve bodove odlučnosti i neki se protivnici vrate u život, ali to je sve – igračev XP ostaje netaknut, svi pokupljeni resursi također. Zbog toga nema mnogo živciranja, a u boss bitkama treba samo čitati napade protivnika. Prvi put u obračunu imate najviše šanse za pobjedu jer imate najviše odlučnosti, svaki sljedeći pokušaj gubite odlučnost, ali upoznate uzorak protivnikovih napada pa vam se šansa time izbalansira.

Maksimalna količina odlučnosti povećava se svakih 5-10 levela, ali ju i sami možete povećavati zanimljivom mini-igrom rezanja bambusa. U toj mini igri jednim potezom morate posjeći prvo tri bambusa, pa onda pet i zatim sedam. Za svako drvo bambusa imate jednu tipku, što znači da u konačnici morate pritisnuti niz od sedam tipki određenim redoslijedom u otprilike sekundu i pol. Na početku djeluje komplicirano, no osjećaj je jako dobar kad ovladate kombinacijom i srežete taj bambus u jednom preciznom zamahu.

Udarci bambusa jedna su od sporednih aktivnosti Ghost of Tsushime. Ostale su sljedeće:

  • Vrela – kupaonice koje povećavaju maksimalno zdravlje, u njima Jin razmišlja o ljudima, pojavama i događajima, zanimljivo je slušati te priče
  • Šintoistička svetišta – predstavljaju izazove kretanja okolinom, igrač se mora penjati i skakati do njih, nagrada mu je amajlija koja poboljšava neke statistike u borbi ili skrivanju
  • Svetišta Inarija – svetišta do kojih se dolazi tako što slijedite lisice; nema tu nekog izazova, svako svetište pomaže igraču da otključa prostor za dodatnu amajliju
  • Stupovi časti – mjesto na kojemu pronalazite nove izglede za mač, držač mačeva i bodež; ništa posebno ne traže
  • Svjetionici – interesantno, nisu za otkrivanje mape, nego samo povećavaju XP kad se popnete na njih i upalite ih
  • Dvoboji – mini-boss bitke (ukupno ih je pet komada), igraču donose maske i šešire
  • Haiku – pisanje haikua igraču otključava različite marame
  • Kampovi – kao i u svakoj igri otvorenog svijeta, čišćenjem kampova dobivate tehnički bod ili otključavate nove stavove u borbi promatranjem/eliminacijom mini-bossa

Sve ove aktivnosti na mapi se otkrivaju inovativnim načinom – pomoću vjetra ili žutih ptica. Kad ste u blizini neke aktivnosti, onda ćete vidjeti žutu pticu koju možete slijediti do zanimljive lokacije. Ako pak otključate potrebnu vještinu, možete narediti vjetru da vas vodi do najbliže sljedeće aktivnosti određenog tipa. Kad sam čuo za tu „navigaciju vjetrom“ mislio sam da to neće funkcionirati baš najbolje, no istina je totalno suprotna. Vjetar se fino uklapa u okoliš, možete ga prizvati u bilo kojem trenutku i ugodno je rješenje za navigaciju jer nije upadljiv kao indikator. Čak i kad nema vizualnog efekta „strujanja“, jasno se vidi smjer u kojemu se kreće padajuće lišće i odmah znate kamo trebate ići.

Osim glavnih misija i spomenutih aktivnosti, Ghost of Tsushima ima i vrlo zanimljive sporedne misije. Najbolje među njima su mitske priče u kojima tražite opremu ili likove iz legendi. Te su priče ispripovijedane na bajkoviti način koji vas užasno zaintrigira za potencijalnu nagradu. Često ta nagrada nije toliko dobra kao u pričama, npr. u priči djeluje kao da tražite oklop koji će vas učiniti besmrtnim, a onda taj oklop na kraju ispadne kao i svaki drugi. Ali, i to zapravo ide u prilog igri koja je prizemljena i trudi se biti realistična pa ovdje nema nikakvih mitskih bića, Yokai demona ni ničega sličnog – sve ima neko logično objašnjenje, a u slučaju mitskih priča objašnjenje je da u njima ima jako mnogo laičkog pretjerivanja.

Najbolje sporedne misije su mitske priče u kojima tražite opremu ili likove iz legendi.

Sporedne misije su tu da vas provedu kroz samu Tsushimu jer glavnom pričom ne posjetite ni 50% otoka. A lokacije su zaista maštovite već po samim nazivima. Zamislite si samo greben Kubaru, slapove Kamigata, svratište Shinboku, Gorke bregove, Mamushijevo imanje, zaton Komodu… Igra ima mnoštvo predivnih pejzaža, prirodnih ljepota i istočnjačke romantike. Šteta je samo što se to malo razvodni u općenitoj veličini mape. Toliko je toga da mi ništa ne djeluje kao da je za pamćenje. Primjerice, jasno pamtim divna sela iz zadnje Zelde – od Karika do Hatena; u Skyrimu već po imenu znam raspoznati Whiterun od Falkreatha. U Tsushimi sam vidio svega i svačega, od rižinih polja do različitih utvrda, ali ništa mi specifično nije ostalo u sjećanju.

Nemojte me krivo shvatiti, svaka lokacija u Tsushimi je drugačija i izgleda sjajno. Ali, ima nešto u tome da je dosta lokacija dizajnirano generički, slično kao i zadaci na njima. Na primjer, u sklopu mitske priče o Nesalomljivom Gosakuu, igrač mora posjetiti šest imanja na kojima će dobiti ključeve za lokaciju gdje se nalazi jedan legendarni oklop. Svako je imanje drugačije, ali zadatak na svakome je da spasite tri taoca i uvijek će onaj zadnji imati ključ koji vam treba. Prihvatio bih to kao slučajnost da na tri imanja imamo po tri taoca, ali ovako mi je to bilo baš „videoigra scenarij“ – baš su se Mongoli koordinirano išli dogovoriti da uzmu po tri taoca na šest zasebnih mjesta. Ne dva taoca, ne četiri, nedajbože pet – nego baš po tri taoca, uvijek razdvojena po imanju, da nakon svakog možemo dobiti checkpoint. Totalno nebitna generičnost, ali je pridonijelo tome da lokacije gledam kao točke na mapi, a ne kao stvarna mjesta od kojih svako ima svoju drugačiju situaciju.

Utješna stvar u svemu tome jest da Tsushima izgleda prelijepo. Ako volite šarenilo krajolika, ovdje je to dočarano kao jesen na kvadrat. Predivni zalasci sunca, zapanjujući pogledi u daljinu, ples krošnji na vjetru… priroda Tsushime je maksimalno romantizirana, kao da svaki sljedeći kadar nastoji nadmašiti onaj prethodni. Igraču se pritom dopušta da upija te prizore, događa se ponekad da po nekoliko minuta jašete bez ikakvih prekida i distrakcija, jednostavno uživate u pejzažu oko sebe. Možete to zvati praznim hodom, ali mislim da je i to namjerni dizajn – ljepote Tsushime stalno su vam pred očima kao podsjetnik za ono što se borite. Kontrastno njima imate palež na obzoru, mongolske krijesove i njihove brutalne dekoracije.

Tehnički gledano Tsushima nema detaljnost kakvu smo vidjeli u The Last of Us Part II, ali zato svoje ljepote predočava drugačijim stilom – prenaglašenim kontrastima, širokim vidicima, nemirnom vegetacijom… Sve su to vizualni trikovi zbog kojih igra na trenutke izgleda božanstveno, bolje od svega što su nam oči pasle tijekom ove generacije. No, ako baš želite tehničko cjepidlačenje, ima ovdje momenata kad likovi nisu u stanju hodati po stepenicama bez da im noge propadaju kroz teksture (clipping), a ni modeli lica nemaju baš širok raspon animacija za ekspresivnost. No, sve se to nekako sakrije različitim kutovima kamere i sl.

Predivni zalasci sunca, zapanjujući pogledi u daljinu, ples krošnji na vjetru… priroda Tsushime je maksimalno romantizirana

Ghost of Tsushima igrao sam na PS4 Pro konzoli i ona na tom modelu nudi dva moda izvođenja: jedan s višom rezolucijom i drugi s boljim fps-om. Iskreno rečeno, na ovom s višom rezolucijom igra izgleda mrvicu bolje, ali zato konzolu često stavlja na muke tako da „diše“ glasno kao konj nakon maratona. Mod za bolji fps donosi tiši rad konzole, ali broj sličica po sekundi nikako ne ide iznad 30, na koliko se igra vrti i kad je na višoj rezoluciji.

Tehnikalije su pak savršene što se zvuka tiče. Već sam spomenuo podršku za 3D audio ako igrate koristeći slušalice, tu je doživljaj apsolutno vrhunski. Dodajte tome još i mogućnost igranja s japanskim govorom, što bih vam definitivno preporučio – doživljaj je neusporedivo bolji nego na engleskom. A ako imate problem da vam engleski titlovi djeluju zbunjujuće dok slušate japanski, vrijedi spomenuti i to da je igra u potpunosti lokalizirana za hrvatsko tržište, s kompletnim prijevodom sučelja i s hrvatskim titlovima.

Doživljaj igranja uz japanski govor i hrvatski prijevod neusporedivo je bolji nego igranje na engleskom.

Maksimalnu ocjenu za zvuk zaokružuje nevjerojatno dobra glazbena podloga. Možda nije razina Hansa Zimmera i njegovih skladbi za The Last Samurai, ali se može reći da je autentično jer je na glazbi za Tsushimu radio japanski skladatelj Shigeru Umebayashi, zaslužan za skladbe filmskog hita Kuća letećih bodeža iz 2004. Umebayashi je svoj posao odradio bez mane, dokazao da je na poznatom terenu te dostavio jednaku količinu dirljivih melodija i junačkih skladbi za akcijske dionice igre. A glazba je čak i dio gameplaya utoliko što možete skupljati kutije s cvrčcima koje vam otključavaju dodatne melodije za Jinovu frulu, korištenu za ubrzavanje izmjene dana i noći.

Kako stvari trenutno stoje, Ghost of Tsushima je zadnja Sonyjeva ekskluziva za PlayStation 4 konzolu. Ne ponavljam to kako bih nekome utrljao sol na ranu, samo je prigodno da se ponovno opraštamo od vremešne platforme jednim velikim hitom zavidne kvalitete. A Ghost of Tsushima je upravo to – zabavna avantura koja na respektabilan način obrađuje pitanja časti i obitelji. Pet je godina ova igra bila u razvoju i prilično sam siguran da je dosta vremena otišlo na puko proučavanje materije, a tu je Sucker Punch Productions odradio perfektan posao. Vidi se, iz svake pore ove igre, da je tim istinski uživao radeći na ovom projektu, jer su pogodili bit prezentacije samuraja, a mogli su vrlo lako otići banalnim smjerom.

Nakon glavne priče Tsushima vam ostaje na otvorena. Oslobađanje otoka ide kroz doslovno kompletiranje igre i tu bih kod drugih igara inače podvukao crtu jer nemam ni vremena ni želje ganjati 100%-tni prelazak. No, u slučaju Tsushime volio bih tu avanturu zaključiti časno, kako i priliči samurajskoj tradiciji, a bome i oproštaju od PlayStationa 4. Možda me čak malo strah toga da će proći još dugo vremena dok neka druga igra na temu samuraja nadmaši ovo što je Sucker Punch dostavio s Ghost of Tsushimom.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na digitalnoj kopiji igre u izdanju za PlayStation 4. Kopiju igre ustupio nam je njezin izdavač. 

Najbolji Assassin's Creed do sada. Šalu na stranu, Ghost of Tsushima je trijumfalni oproštaj od Sonyjevih ekskluziva za PlayStation 4.

94 Naša ocjena
  • fenomenalno fleksibilan sustav borbe pruža veliko zadovoljstvo
  • dirljiva i realistična priča s odličnom glumom i razrađenim likovima
  • predivan pejzaž popraćen je fantastičnom grafikom i zvukom
  • izvrsne sporedne misije, pogotovo mitske priče
  • zavidna trajnost, ovo je igra koju želite kompletirati 100%
  • fali zaključavanje kamere na protivnika
  • povremeno se osjeti blago ponavljanje

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (227)

  • BozanicJosip

    14.07.2020 - 16:14

    Wow, očekivao sam da će biti dosadna igra otvorenog svijeta. Iznenadila me pozitivna recenzija i definitivno ide na listu

    • Dejan_ASSassin

      @BozanicJosip, 19.07.2020 - 17:44

      A mozda je i dalje dosadna? moze li netko objasniti na koji nacin su questovi raznovrsni? Cini mi se da je combat dosta repetitivan i da nema puno drugih sistema osim toga.

  • vojnovic4

    14.07.2020 - 16:16

    Prednarucujem odmah

    • ScoobyDooo

      @vojnovic4, 14.07.2020 - 16:57

      Ja se mislim jos..CItao sam dosta recenzija al samo 3 su dala ocjenu vecu od 90.Neki je bas hvale al cini mi se da je to potplaceno kao i TLOU2 recenzija……Dosta ih govori da je igra genericna…..Hrpetina istih pristupa proteže se kroz citavu igru. Istrazite tri objekta, nadite trag, slijedite tragove u blatu, pobijte sve u kampu i po potrebi zakoljite vodu.

    • mili1985

      @ScoobyDooo, 14.07.2020 - 17:03

      To je nekako boljka svih sandbox igara. Sve ovisi o developeru kako te generične situacije učiniti zanimljivijima.

    • personauser

      @ScoobyDooo, 14.07.2020 - 17:07

      Npr. drugi hrvatski portal FFA je za igru dao ocjenu 72. Za mene recenzent treba uvijek biti objektivan, a ne subjektivan, npr. sto je sonyjeva ekskluziva. Nije bitno sto je sonyjeva ekskluziva nego je bitna sama igra i sadrzaj u njemu, tj. treba zanemariti sta je sonyjeva ekskluziva.

    • Hrvoje Smoljić

      @personauser, 14.07.2020 - 19:54

      Isprobajte ovo jednom – uđite u i pročitajte recenziju bez da uopće pogledate i opterećujete se ocjenom. Transformativno iskustvo!

    • kebbab

      @personauser, 14.07.2020 - 22:08

      Pa i na metacritic imaš raspon ocjena od manje od 50 do 100??? Jedva čekam petak da pogledate spojlere na youtubeu pa onda počnete raspravu kako igranevalja. Mislim da ide istim putem kao TLOU 2.

    • movie

      @personauser, 14.07.2020 - 22:25

      Svaka recenzija je subjektivno viđenje autora recenzije o igri koju recenzira. Što znači objektivno? Čovjek je sa svog stajališta odradio objektivnu recenziju jer ga je igra tako dojmila. Ako se nekom drugom ne sviđa to ne znači da je recenzent neobjektivan. Onda tako možemo reći da je i kritičar recenzije neobjektivan jer daje subjektivno mišljenje. I tako u krug. Najbolje je pročitati recenziju i na osnovu nje izvući neke zaključke bez obzira na ocjenu. Ocjena je ionako samo figurativna. Sadržaj teksta je puno bitniji. Iz njega se da puno toga isčitati.

    • personauser

      @movie, 15.07.2020 - 08:15

      Angry Joe po meni ima najobjektivnije recenzije o nekoj igri. On ce iskreno reci sta valja, a sta ne valja u igri

    • Fenner

      @personauser, 15.07.2020 - 11:56

      Tako je i meni još jedna osoba SkillUp…

    • Laufer989

      @personauser, 15.07.2020 - 14:08

      Kaj onda radiš tu? Čitaj/ gledaj njega i najbitnije… Ne konstruktivne komentare za raspravu ostavljaj tamo! Hvala!

    • personauser

      @Laufer989, 15.07.2020 - 15:17

      Volim citati i recenzije od HCL-a ali je Angry Joe najobjektivniji recenzent sto se tice igara

    • Drunkenstein

      @personauser, 15.07.2020 - 15:16

      Ti i nekolicina pojedinaca često argumentirate svoje stavove (stav je isključivo subjektivne prirode) nekakvom, tobože, objektivnošću, a da pritom imate slabo razumijevanje principa subjektivizma i objektivizma, pa samim time niste u stanju prepoznat upotrebu tih alata u nekoj materiji, niti ih upotrijebit u praksi, kao šta se vidi iz tvoje tvrdnje; Angry Joe po meni ima najobjektivnije recenzije o nekoj igri. On ce iskreno reci sta valja, a sta ne valja u igri . Svrha objektivnog pristupa je u neutralnosti, koja se temelji na činjenicama, odnosno zaključcima koji proizlaze iz opažanja dostupnih podataka, a koji su očiti i lako dokazivi. U objektivnom promatranju nema mjesta za iskrenost/neiskrenost i valja/ne valja, i samim time je to subjektivne prirode, odnosno vlastita interpretacija, koja je nastala na gradiranju dostupnih podataka – činjenica, šta nas dovodi do drugog dijela ove problematike:

    • Drunkenstein

      @Drunkenstein, 15.07.2020 - 15:59

      Recenzija nekog proizvoda može bit isključivo objektivna, a i ne mora. Subjekivan pristup u predstavljanju proizvoda može bit nedostatak, a i ne mora, ovisno o sposobnosti i dostojanstvu recenzenta, odnosno njegovoj ukupnoj kvaliteti. Time rečeno, objektivno orijentirane recenzije su same po sebi oskudne, nedovoljne za određeni dio publike, za one koji žele znat nešto više, jer objektivnost ide u širinu, a subjektivnost u dubinu. Kvalitetna recenzija zahtijeva oba pristupa, primjerice u omjeru 80% – 20% u korist objektivnoga, kako bi se dobilo nešto na dubini, ali ne toliko da se naruši stvaranje dojma primatelja sadržaja. Evo jedan lagani primjer ovog odnosa: prilikom kupnje auta razgovaraš sa stručnom osobom/mehaničarom; ako inzistiraš na neutralnom/objektivnom pristupu, on će ti izrecitirat sve podatke, no ti mnoge od tih podataka nečeš bit u stanju interpretirat zbog nedostatka znanja i iskustva, pa samim time i kritičkog mišljenja, a to su kvalitete koje posjeduje ta stručna osoba, koja ti svojim mišljenjem može prikazat dubinu te situacije, a i ne mora ako je neiskrena, pa te jednostavno izmanipulira zbog vlastitog interesa. Vidiš li poantu? Proizvodi se vrlo često razlikuju u teoriji i u praksi; zbog toga je subjektivan pristup nužan, ali samo od strane stručne i transparentne osobe. Na taj način dobiješ kvalitetno mišljenje, koje visoko nadilazi čistu objektivnost. Drugim riječima: nije problem u subjektivnom pristupu kao takvom, problem je u primatelju sadržaja (primjerice tebi), koji nije sposoban procijenit kvalitetu tog pristupa, koja, ponavljam, proizlazi iz stručnosti i transparentnosti prezentera sadržaja. Nesposobnost procijene proizlazi iz nedostatka kritičkog razmišljanja.

    • Fenner

      @Drunkenstein, 17.07.2020 - 13:22

      Sve to stoji šta si gore naveo, ali brate mili previše ga kompliciraš!

    • AZRAELxXxGhost

      @personauser, 15.07.2020 - 03:40

      FFA FOGGY ILI kako ja volim zvat fag€t…je recenziju odradio da mi je igru omrzio i Japan i zivot i kao da je pospan igrao i pisao, bio prehladen i povrh svega ne dobro raspolozen za igranje….kao da skine ljagu sto je dao TLOU2 visoku ocjenu, lik je popljuvo sve Japansko, samuraje, nije se zainteresirao za bit price niti je uzivao u svijetu. Ta je recenzija dobra za one koje ne vole Japan i Samuraje i one koji nisu nikako upuceni u Japan i Samuraje i nezele biti. HCL recenzija me oraspolozila njegovu sam procito prvu jer mi lik inace pise lose recenzije i jedva cekao da dodem na HCL. Hcl je recenzija za one koje vole taj svijet i koji ga zele upoznati.
      Tako da za mrzitelje-74 normalne igrace-84 za obozavatelje-94…ocigledno

      Sta bi ja dodao, ovoj igri je problem sto nema puno nerealnih stvari , nije ovo naravno simulacija zivota vec zna se na sto se misli odredeni elemnti krse realnost ali opet ne prelaze u fantazi park ili stvar kao npr. Zelda pa se moze dodat zanimljivih stvari koje u stvarnom svijetu nema (iz kamena izade div) i daju igri WAUU efeket. Da je ovo fantasy igra, sa takvim pristupom igra bi se svima svijdela jer zamisli nades neki legendarni mac, sretnes divove planinske u visokim planinama Japana sa 2 metra snijega itd…ali to nije takva igra, ja kako vidim ovo je neka mjesavina smirujuce igre pisanja pjesmica, pitanje casti i uzivanja u svijetu upijajuci prirodu i ljepotu pejzaza uz borbu…
      Mislim da svaka igra koja ide na “realizam” nema puno mehanika za ponudit, druga stvar je Skyrim i Witcher gjde imas zmajeve, vukodlake i zene sa kozijim nogama, da su igri tako pristupili bila bi zanimljivija siroj masi, mogucnost misija i raznolikost veca u svijetu, misijama, zapletu i likovima. Ovako ce privuci manji broj publike, dobit ocjene od onih koji pristupaju igri hladno 78-84 oni sa emocijom 87-94…
      Ja mislim da svakako igra bude 84… mada ja volim Samuraje i bitno mi je da se mogu u gri opustit i samo jahat po svijetu uzivat u pejzazima, borit se i necu biti objektivan i vjerovatno dati 99, ali cu znati da igra ipak 84. Ali nista jos dok ne odigram.

      Povuci cu samo neke za jezik meni igra TLOU2 na kraju bila 78, jer nisam bio nahajpan i nije me igra zanimala, ali kao nastavak TLOU jeste, prvi dio mi je bio dobar, postala mi je ubrzo dosadna i prica mi je bila tak-tak…grafika super-extra. Za GoT cu reci vise kad zavrsim igru.

      P.s boli me 🤯 i za sony i za pc da kazem. Imam oboje igram oboje… nisam fanbooJ a niti onaj sto tvrdi samo 60fps boli me glOva od 30fps, ja imam ljuljacku od 3000€ ti od 400€ nja nja nja…tako da me ti ne spopadaju i nek me zaobidu.

    • personauser

      @AZRAELxXxGhost, 15.07.2020 - 08:12

      Ja sam veliki ljubitelj japanske povijesti pa cu zato odigrati ovu igru jer me boli briga za ocjene, tj. sta recenzenti kazu o igri

    • chocobo_047

      @personauser, 22.07.2020 - 20:55

      To sam i ja rekao. Nisam igrao samuraje još od Soul of the Samurai i Way of the Samurai i nije bilo šanse da ovu igru propustim.

    • SanKa

      @AZRAELxXxGhost, 15.07.2020 - 09:11

      koliko vidim iz tvog opisa, taj faggy je neki teži idiot koji recenzira igru za samog sebe…on hejta japan i sve vezano za njega, i igra automatski ne valja ? zato i pise na inferiornom portalu

    • personauser

      @SanKa, 15.07.2020 - 09:40

      Foggy je veliki ljubitelj JRPG kao i ja. Npr. jedan recenzent se zali sta ovu igru nisu radili japanci jer mu smeta sta su ameri radili tu igru

    • SanKa

      @personauser, 15.07.2020 - 12:59

      koji idiotizam. who cares ako je igra dobra. frajer je ocito pun sebe i sere bzvz samo da bi srao

    • chocobo_047

      @personauser, 22.07.2020 - 21:20

      Hahah jesi vidio onog luđaka Michael does Life?? Taj bedak pljuje po svakoj igri i žestoko proziva sve PlayStation vlasnike nazivajući ih fanboyevima. Mislim da dosad nije niti jednu igru pohvalio. Ima onu foru kad navuče majicu preko glave i uđe u svoj element🤣

    • chocobo_047

      @AZRAELxXxGhost, 22.07.2020 - 21:16

      ”ovoj igri je problem sto nema puno nerealnih stvari” -znaš, i ja sam očekivao bar malo nekakve nerealnosti u igri, pogotovo one koja se inače pripisuje samurajima. Da imaju nekakve moći, nadljudsku snagu ili što već. Ugodno sam se iznenadio kada sam otkrio da toga u igri nema. Postoje nekakvi mitski potezi nastali po mitovima u igrinom svijetu ali su dobro napravljeni pa i ne izgleda kao nekakva super moć koju nitko osim samuraja ne bi mogao izvesti. U suštini, to može svatko sa običnim štapom. Dueli (boss bitke) su fantastične. Trebaš pogledati onu protiv Kaede u ljubičastoj kruni. Svaka borba je na tu shemu i nema prejakih neprijatelja koji bi te doveli do ludila nakon desetak bezuspješnih pokušaja, osim prve protiv Khotun Khana, ali ta je skriptirana na poraz. Sve bossove možeš poraziti i na najtežoj težini, potreban je samo skill i naravno, pokoji dobro uložen tehnički bod. U jednom trenutku mi se učinilo kao da gledam nekakav film o samurajima iako nisam uključio Kurosawa efekt i to bih možda jedino zamjerio igri jer previše pokušava izgledati kao Kurosawin film u cutscenama, ali ne zamjeram ništa igri jer su mi samuraji tema u igrama i filmovima. Jednostavno mi je užitak sjesti na konja i jahati po poljima pampasa na mjesečini i obračunavati se sa mongolskim patrolama. Questove gotovo da i ne rješavam, samo istražujem po mapi i nastojim što bolje shvatiti igrine mehanike.

    • Emperor Ghaleon

      @AZRAELxXxGhost, 30.07.2020 - 15:00

      Ne diraj mi kolegu foggyja. Ako ga ja nisam zamrzio zato jer hejta Dark Souls 2…

      Mislim da vi ljudi pridodajete preveliku pažnju tim recenzijama. Kao da su one nekakvo mjerilo kvalitete i da vama diktiraju što ćete kupiti, a što zaobići. Ko onaj lik od prije par dana koji je rekao da će napustiti portal jer TLoU2 pobjeđuje u anketi. Ono, kog boli ku*** za Naughty Dog i anketu?

    • Zoran Žalac

      @ScoobyDooo, 14.07.2020 - 17:13

      Razmišljao sam dosta o tome, povremeno je malo postajalo repetitivno, ali onda se promjeni okoliš u svakom poglavlju pa to pomaže. Uglavnom, poanta je ta da su sve igre otvorenog svijeta do neke mjere repetitivne. Čak i Rockstarove, čak i Witcher, čak i Skyrim, čak i Zelda. Stvar je očito onoga što nekome odgovara. Meni je recimo Days Gone bio prilično dosadna igra. Ne užasno loša igra – mislim da je skroz ok, ali vidio sam kasnije da je dosta ludi uživalo u tome. Tako da ono – možda setting pomogne, možda priča. Iako stoji da ova igra nije puno toga donijela otvorenom svijetu. Ali mini-igre poput rezanja bambusa i sekvence istraživanja svetišta bile su mi zgodne. Taman traju toliko da ne budu naporne.

    • ScoobyDooo

      @Zoran Žalac, 14.07.2020 - 17:43

      Ma da,sve potpisujem.Kupit i uzivat ne moze biti zgorega

    • AZRAELxXxGhost

      @Zoran Žalac, 15.07.2020 - 03:42

      Tako je Zorane, ja sam jedan od tih sto sam uzivao u Days Gone i sad ne znam zasto…ali jedva cekam je opet proci jednom.

    • vojnovic4

      @AZRAELxXxGhost, 15.07.2020 - 07:36

      Ja sam uzivao u days gonu i olatium osvojia mkzda pridem pricu samo prid izlazak drugoga za koju godinu

    • vojnovic4

      @AZRAELxXxGhost, 15.07.2020 - 07:37

      meni je days gon odlicns igrs osvojia sam platium i mozda pridem jos samo glavne misije lrid izlazak drugog djela za koju godinu

    • PppPP

      @ScoobyDooo, 14.07.2020 - 17:45

      Joj dajte više s tim “repetitivna je”. Koja to igra nije repetitivna? Pogotovo uz trajanje od 20+ sati? Ako igraš fps, vidi vraga, cijelu igra češ pucat iz prvog lica, šokantno…

    • ScoobyDooo

      @PppPP, 14.07.2020 - 18:02

      Repetivno moze biti i dobro prijatelju,ne mislim bas na sve lose..Ponavljanje igre se događa kada ponovljena radnja ili zadatak više ne dodaju vrijednost za igru. Grinding u rpgu općenito je prihvatljiv jer igrač dobiva nagradu, novac, predmeti, potezi i statistike. Njihovi zadaci uključuju više istog igranja, ali oni otkrivaju sadržaj priče i često dovode do težeg neprijatelja ili šefova koji pružaju izazov. Igre koje pružaju misije koje ne nude velike koristi ili igranja koja se već ne mogu postići drugim sredstvima osjećaju ponavljanje i dosaduju igrača. Zadaci postaju sitnice, a ne traženi sadržaj.

    • PppPP

      @ScoobyDooo, 14.07.2020 - 19:24

      kako misliš ne dodaju vrijednost, pa igra ima priču, i to odličnu koliko sam shvatio? i još zoran kaže ima dobre i sporedne misije što je rijetkost. ako ti se gameplay sviđa nikad ti neće bit repetitivno u smislu da je loše. ljudi pucaju iz prvog lica u igrama već 20 godina pa nikom nije dosadilo hah

    • doctorsparta

      @ScoobyDooo, 14.07.2020 - 17:53

      Istina. Dugo nisam naišao na tolike oscilacije u ocjenama. Meni se po čitanju čini repetativno dosta. Svi hvale combat, setting i grafiku. Za sve ostalo drugi javljaju probleme. 94 je jako visoko. Bolja od TLOU2, te u rangu s epohalnim GTAV koji je jedini “ture sandbox” po meni. Baš dobit tako visoku ocjenu a priznati da se ništa novo ne unosi u sandbox žanr je nekako… zanimljivo ili je sve ostalo napravljeno maestralno dobro. MIslio sam TLOU2 zamijeniti za ovo, ali sada sam u dilemi.

    • ScoobyDooo

      @doctorsparta, 14.07.2020 - 18:10

      JA sam svoj primjerak odmah proslijedio dalje nakon sto sam presao igru.Mislim na TLOU2…Nije vrijedna cuvanja,mijenjaj odmah 😀

    • SanKa

      @ScoobyDooo, 15.07.2020 - 09:12

      koliko bi objektivno ti dao ocjenu igri bez ovih SJW sranja ?

    • Masterchief

      @doctorsparta, 14.07.2020 - 18:54

      Gta V nije pravi sandbox, Minecraft je pravi sandbox. Možeš interaktati s apsolutno svime te promijeniti svaki dio svijeta.

    • Tomina

      @ScoobyDooo, 15.07.2020 - 07:58

      ma ovaj portal uopće nema adekvatne ocjene…Čitam rane usporedbe po iskustvu tipa Witcher3 i ovo – svi su na strani W3. A koliko je on ono dobio ocjenu? Ajde bježite.

    • MightyAloy

      @ScoobyDooo, 15.07.2020 - 08:37

      TLOU 2 recenzija potplaćena. 😂 Wow, koju li je samo akciju Sony izveo, svaka čast. 👏💪 I meni su isto kao igraču platili da mi se igra sviđa. Svih 40 sati za prvi prelazak sam plaćen. I za sve što mi se navodno sviđa u igri sam isto plaćen. Pogotovo Abby. I što dišem sam plaćen. Sve Sony. 💰Nažalost ipak nisu imali za sve, otud one silne 0 na Metacriticu od strane igrača koji nisu igru ni igrali, ljuti jer Sony nije i njima odriješio kesu. Ne znam samo kako li je samo uspio napraviti propust sa Days Gone, odlična igra, a recenzije loše, to su sigurno recenzenti protestirali jer nisu dobili pare pa su Sonyju poručili što ga čeka ove godine ako se ne ispravi. Sony je naučio lekciju i iskeširao se za TLOU II i Tsushimu, no čini mi se da je jedna kesa s parama zaboravila stići na FFA.hr. 😂

    • ElricX

      @MightyAloy, 15.07.2020 - 16:23

      Tebi nisu platili ti im vrsis kontrolu stete besplatno poput roba.

    • SanKa

      @ScoobyDooo, 15.07.2020 - 09:09

      dobro jebote irud, potplaceno od strane koga ? gdje vi izvlacite ove teorije zavjere ? iz istog vrela di žive bil gejci i 5G mreze ? Sucker Punch je dosao HCL-u i rekao : recite cifru. Daj ne njajke…Cini mi se objektivno recenzija, ofc nece se svi slozit s ocjenom, al to ne znaci da je loša. Kad tako cjepidlacis, sve igre su na taj kalup, napravi bolje ako znas kako

    • lukakeanu

      @ScoobyDooo, 15.07.2020 - 16:20

      TLOU je platio svim novinarima na planet zemlji da ostave dobru ocijenu???? Sto ces sljedece rec? Zemlja je ravna? Ljude kontroliraju gusteri koji zive u mjesecu???

  • marko1106

    14.07.2020 - 16:16

    94 opa. Visoko i hrabro. Sta ce Zorane na to reci YouTube samuraji. Ali drago mi je zbog visoke ocjene. Ju cu evo tek sada krenuti Death Stranding a to cemo pricekati akciju dostojnu moga novcanika. Iako malo žalim što je ne mogu sada igrati, dobro puno žalim.

  • kozmos098

    14.07.2020 - 16:17

    I ova igra ima hr. Prjevod, svaka cast Sonyu što nas dozivljava kao trziste na ovom svjetu, a ne ko umisljeni microsoft kojeg nikad nebi kupio

    • xx1111

      @kozmos098, 14.07.2020 - 16:31

      Xbox i PC je dosta zakržljao ove godine dok samo za ps4 izlaze dobre igre.

    • personauser

      @xx1111, 14.07.2020 - 16:35

      Zaboravio si na NS koji je dobio odlicne igre ove godine

    • vragec25cro

      @xx1111, 15.07.2020 - 06:13

      Grounded,M&B banerlord,flight simulator samo neke koje izlaze ovih dana za pc i xone.

    • xx1111

      @vragec25cro, 15.07.2020 - 11:19

      Ps4 ekskluzive su zanimljivije od tog šta si nabrojao, i mislim da te igre neće imat dobru prodaju jer nisu previše zanimljive većem broju ljudi.

    • vragec25cro

      @xx1111, 15.07.2020 - 11:51

      Sve je to do ukusa.Ja zato uzeo i pc i ps4 i xbox jer niti na jednoj platformi ne mogu igrati sve igre koje me zanimaju.Nego ako tolko dobre šta onda spominjete bezveze druge platforme gdje im nije mijesto.

    • ElricX

      @xx1111, 15.07.2020 - 16:26

      Care ti ako si punodoban mene nek jebe cijel isvijet.

    • personauser

      @kozmos098, 14.07.2020 - 16:36

      Shvati da je Xbox isto super konzola kao PS

    • personauser

      @personauser, 14.07.2020 - 16:37

      Svaka konzola je super na svoj nacin

    • undisputed_kiki

      @personauser, 14.07.2020 - 22:18

      Xbox nije podrzana sluzbeno kod nas, znaci za mene je srot konzola pa makar tjerala igre u 8k i 120fps, nedam lipe microsoftu..krenite od sebe, sebe postivati pa ce vas i drugi postivati..

    • chocobo_047

      @undisputed_kiki, 22.07.2020 - 21:26

      undisputed stav👍👍👍

  • Anthemm

    14.07.2020 - 16:18

    Drago mi je što je igra dobila ovakvu ocjenu. Zasluženo

  • Xknight

    14.07.2020 - 16:22

    Sve mi pare uzese -_- i opet ce xD nista, odo je uzeti

  • Noproblemoguy

    14.07.2020 - 16:24

    Mislim da ce lock on sistem dodat malo kasnije u nekim patchovima

    • Noproblemoguy

      @Noproblemoguy, 14.07.2020 - 16:26

      Usput odlicna recenzija jedva čekam da mi special edition padne u ruke

    • Zoran Žalac

      @Noproblemoguy, 14.07.2020 - 16:30

      Sumnjam, kontrole su popunjene. Ne mogu tek tako ubaciti to bez da nešto izbace.

    • kebbab

      @Zoran Žalac, 14.07.2020 - 23:25

      Čekaj ali ako nema lock on sistema onda moraš s desnom gljivicom pratit protivnika? U zadnja dva ACja mi je to bilo super jer lakše izbjegavaš napade kad aktiviraš lock on na protivnika.

    • SonOfZeus

      @kebbab, 15.07.2020 - 12:45

      Prošao sam apsolutno svaki AC, nikad nisam koristio lockdown. Isti može poslužiti (po meni) samo u 1 na 1 borbama, u svemu ostalom ti je dodatni uteg na nozi. Sad naravno, ovisi kako si spretan s gljivicama.

    • Noproblemoguy

      @SonOfZeus, 15.07.2020 - 18:35

      Cek u AC ima lock on? Salim se, ali u originsu nisam ni zna da postoji tek sam u Odysseyu vidio da postoji na locetku same igre

    • SonOfZeus

      @Noproblemoguy, 15.07.2020 - 20:25

      Upravo, natjeraju me da ga iskoristim jednom u tutorailu i nikad vise.

    • kebbab

      @SonOfZeus, 16.07.2020 - 20:46

      Rado bi vidijo tvoj gameplay. Ako si igrao AC odyssey onda bi trebao znati da ti lock on koristi protiv jačih plaćenika jer imaju dosta helta i moraš izbegavat napade i udarat ga taktički. I ti si ga koristijo jednom u tutorialu i nikad više?

    • SonOfZeus

      @kebbab, 17.07.2020 - 13:45

      Evo Oddisey još završavam lvl 37 cca. Snimit ću ti nije problem, ali tek navečer ili sutra još malo idem u smjenu. 🙂

      Jesam, da. Općenito ti lock on ne koristim gotovo nikad ikada.

    • kebbab

      @SonOfZeus, 16.07.2020 - 20:48

      Malo mi smeta da ga nema u Ghost of Tsushima ali možda je sustav igre takav da nije ni potreban.

    • SonOfZeus

      @kebbab, 18.07.2020 - 15:22

      https://streamable.com/86ijw2

      Evo kratki isječak kad sam navukao cijeli outpost na sebe, kao što vidiš nemam apsolutno nikakvih problema da udaram koga želim udarit u tom trenutku, i ne ”fulavam’ udarce. Stavio bi više od minutu ali i ovako je 150mb fajl.

    • Noproblemoguy

      @SonOfZeus, 18.07.2020 - 18:45

      Tako sam ja slucajno dignio uzbunu u cijelom Spartanskoj tvrđavi, htio sam za jedan quest di moraš za jednog atenskog polemeriha skupiti 3 spartanke kacige(ako se dobro sijecam) i htio ja to napravit kao assassin i krenuo i nekome vidio cijeli kamp navalio pa su pozvali one pojacanje(oni koji dodu kada netko zapali vatru kao signal za pomoc) i plus su dosla dva placenika moga lvl i nisam uopce iskoristio lock on sistem i preživio bez da mi je helth pao ispod 30%(plus sam imao heal ability a cesto sam ga korisrio kad bi mi bio oko 50%)
      Htio sam ovo spomeniti zato sto u ac odisseyi lock on sistem nevalja ako ih je vise(ajd ako ih je npr 2 ili 1) ali ako ih je vise kamera ti sam ide uokolo i nista nes pogodit jer kad krenes na nekog kamera ode na drugog i fulas a i nevidis iza ako te netko napadne.

    • chocobo_047

      @SonOfZeus, 22.07.2020 - 21:32

      Čovječe. kako ih rasturaš. Može se i bez lock on igrati ali treba biti brz i stalno se kretati i izmicati.

    • chocobo_047

      @kebbab, 22.07.2020 - 21:30

      Jin se sam usmjeri na najbližeg neprijatelja. To može malo frustrirati jer će biti okrenut prema neprijatelju koji ga uoči čak iako je on npr. sto metara udaljen od bitke.

  • Okramtaker

    14.07.2020 - 16:24

    Vau…Kad sam prije dva mjeseca pre-ordao očekivao sam ocjenu 90, što je i dalje super, onda kad sam na internetu vidia videe Ghost of Thushima-15 things you need to know, malo sam se razočara i ocjena je pala na 85, ali kad sam ovu pročita mi se igra čini koda zaslužuje 95 i koda će mi bit jedno od boljih igara desetljeća, isplatilo se dat toliko para, isplatilo se…

  • mika76

    14.07.2020 - 16:27

    ja cu da igram! ja cu da sjeckam! mika sjeckati.
    https://www.youtube.com/watch?v=A3Qt71D4UUM

    • ScoobyDooo

      @mika76, 14.07.2020 - 18:11

      HAhahahahahah ovo je prejako

  • Oblakoder

    14.07.2020 - 16:28

    Da nije malo mnogo bez obzira sto je u pitanju Sony ekskluziva? 🙂

    • playbox124

      @Oblakoder, 14.07.2020 - 18:11

      A nego hahahaha

    • ElricX

      @Oblakoder, 14.07.2020 - 18:20

      Ghost of potplaćima

    • SonOfZeus

      @Oblakoder, 14.07.2020 - 18:27

      Igrao si?

    • marko1106

      @Oblakoder, 14.07.2020 - 20:24

      Ma sta god vi rekli o Sonyevim eksluzivama, sa njima se ne može mjeriti mnogo igara. Ima ih ali Sony je Gazda single player igara i ispricanih priča. A sad odite na MC i dajte ocjenu za igru koju nikad necete igrati.

    • Oblakoder

      @marko1106, 14.07.2020 - 21:28

      Delim tvoje misljenje ali sto je mnogo mnogo je. Metacritic prosek je 84 sto valjda dovoljno govori o kakvoj igri se ovde radi, znaci dobra igra ali nikako jedna od najboljih svih vremena 🙂

    • SanKa

      @Oblakoder, 15.07.2020 - 09:14

      tko je napisao da je to najbolja igra svih vremena ? vas nintendo bagru fkt jebe vid, em vam paše grafika (minus zelda) stara 15 godina, em u tekstu nalazite nepostojeće rečenice.

    • Darac83

      @SanKa, 15.07.2020 - 15:46

      😂😂😂

    • personauser

      @marko1106, 14.07.2020 - 23:33

      Jedino koji se moze mjeriti sa Sonyjevim igrama su nintendove igre, ali po kvaliteti nintendove igre su bolje od sonyjevih

    • AZRAELxXxGhost

      @personauser, 15.07.2020 - 03:49

      Meni nintendove igre ne sjedaju, uzeo sam konzolu par puta od rodaka i Zelda igrao ali nije mi to to… probao hrpu drugih igara drze me 1h-2h sto se mene tice nikad ih vise ne moram probati…. pokemone sam igrao imam DS, svi su mi isti, kao FC3, FC4 i FC5 samo “bolja”grafika drugo mjesto drugi neprijatelji ili drugi pokemoni. Nuzno to ne mora biti lose, mom prijatelju sve FC igre sjedaju, drugi dere pokemone svaki nabije 300h… meni ne pije vode ni jedno ni drugo.

    • kebbab

      @AZRAELxXxGhost, 15.07.2020 - 17:16

      Pokemone moraš razumit. Iza igre postoji anime (mislim da ima više od 1000 epizoda) po kojem prave igre.To je za ljubitelje animea. Što se tiče Switcha nekako bolje ispada vizualno a naručito što se tiče atmosfere na velikom TVu.

    • moordrak

      @Oblakoder, 15.07.2020 - 09:15

      Čitaš li između redova, velika većina recezenata kaže da smo dobili vrlo solidnu igru na kraju PS4 ere. Žalac ne odskače svojim mišljenjem od drugih zato što je dao par bodova više u konačnoj ocjeni. Imam dojam da mu se igra svidjela iako se radi o zeru “egzotičnoj” tematici nama zapadnjacima.

    • Wolfboy

      @Oblakoder, 30.07.2020 - 14:52

      Koliki ti hejt imaš prema PSu i njihovim igrama to je strašno.

  • ffranz13

    14.07.2020 - 16:29

    Hvala Zoki na odličnoj recenziji. Prednaručio sam ovo davno još i mislio ako bude 85 ocjena da ću biti zadovoljan. Sada ne mogu dočekati petak da je zaigram.

    • Okramtaker

      @personauser, 14.07.2020 - 16:34

      Molim te, kvariš ni izbuđenje da zaigram.

    • personauser

      @Okramtaker, 14.07.2020 - 16:40

      Gamespot je dao ocjenu 70, a IGN 90 za igru. Da je Gamespot dao 80 ili vise mogla bi ocjena biti oko 85

    • snooker

      @personauser, 14.07.2020 - 17:41

      u zadnje vrime najviše virujen gamespotu, daju najmanje i najrealnije ocjene

    • Lovac

      @snooker, 14.07.2020 - 20:52

      Ja sam se isto iznenadio, jedno vrijeme su zastranili, al zadnje vrijeme se čini da ne gledaju kroz ružičaste naočale. Iako vjerujem da ću se u ovoj igri jako zabaviti, sve je to malo na sigurnu recepturu već. Ne mora značiti da je loše, pa i ocjena koja su joj dali znači da je igra dobra, no ne i remek-djelo. U svakom slučaju s odgodom C2077, haklat će ovo na godišnjem.

    • SanKa

      @personauser, 15.07.2020 - 09:14

      IGN ignoriraj komotno

    • KhorneFlake

      @Okramtaker, 14.07.2020 - 17:47

      A čemu to? U svom igračkom životu imao sam više zabave i vremena u nekim igrama od 70 i kusur nego u pojedinim koje kupe nagrade i pohvale, ali koje na kraju ne znače ništa jer se većina tih igara zaboravi do kraja godine u kojoj su izašle.

    • Demon90

      @KhorneFlake, 14.07.2020 - 19:56

      Složiti ću s s tobom nikada mi ocjena igre nije utjecala na iskustvo. Neke igre popit npr shadow hervest igre koja je popljuvana skoro svugdje meni je bila jako zabavna ima igra svojih problema . Svatko ima svoj ukus i igru gotovo uvijek kupim nakon pogledanog gameplaya i najmanje mjesec nakon izlaska

    • SanKa

      @Demon90, 15.07.2020 - 09:15

      upravo to…Ja sam najvise uzivao (moja osobna sramota sto jos nisam presao) igrajuci kingdom come: deliverance…igra je ovdje dobial ne znam, mislim da je 80ak…ali uzivao sam u njoj vise nego recimo u GoWu kojeg isto obozavam..sve je to subjektivno

    • AZRAELxXxGhost

      @KhorneFlake, 15.07.2020 - 03:55

      I ja cu se slozit ocjena igre mi nikad nije davala neki znacaj, mada opet izbjegnem igru kad je niska ocjena ili kupim za par eura kad bude ultra snizenje tip 90% neke igre od 60 ocjene su mi pruzile veliku zabavu dva bisera u kojima sam uzivao i sam sebe pitam zasto; agent of mayhem i ancestors the humankind odyssey. Sve na stranu meni su recenzije pokvarile hajp na Days Gone i dugo je cako da dode na red za igranje no pak sad mi je na mojoj top 10 ljestvici.

    • personauser

      @Okramtaker, 14.07.2020 - 18:46

      84 je super ocjena posto je sada na 84. Nitko nije ocekivao vecu ocjenu od 90 na metacriticu nego izmedu 80-90. Trebas sam odigrati da bi donio sud o igri. Moze tebi igra biti npr. za 100 ako ti se jako svidjela

    • Trickster

      @personauser, 14.07.2020 - 16:57

      Druze ohladi malo, ocigledno je sta pokusavas..ne kvari drugima zabavu.

    • personauser

      @Trickster, 14.07.2020 - 17:02

      Koga boli briga za recenzije, tj. sto recenzenti kazu o igri. Nekome ce ova igra svidjeti, nekome ne. Zelim reci da netko mora prvo odigrati da bi donio zakljucak o igri, a ne kupovati igru na temelju recenziju

    • butjer1010

      @personauser, 14.07.2020 - 23:41

      Yebeno si u pravu, ali ako si shvatio u ovih par godina, na svim forumima, ne samo ovdje, došlo je vrijeme gdje nema više ljudi koji imaju svoje mišljenje, odnosno razmišljaju svojom glavom, nego mišljenje im je isto onakvo kakvo su pročitali na netu. Bez imalo razmišljanja, bez traženja sredine…. samo ono što su prvo pročitali. Tužno, ali tako je….

    • kebbab

      @butjer1010, 14.07.2020 - 23:59

      Vidjet ćete u petak kada će ovi koji neće kupiti igru, a vole gledati spojlere na YouTubeu, početi komentirati da je igra sranje. Bit će isto kao i sa TLOU 2.

    • butjer1010

      @kebbab, 15.07.2020 - 08:22

      Yep, sve znaš…… a ja se budala opet iznerviram, hhhhh

    • blacklist0907

      @kebbab, 15.07.2020 - 10:58

      Tlou2 je odlicna igra jedino malo prica steka al sve ostalo je na nivou…kad ju prodes drugi put neke stvari imaju malo vise smisla a tsushima se ne igra bas strogo zbog price nego je bitniji gameplay koji hvale svugdje

    • KhorneFlake

      @personauser, 14.07.2020 - 17:43

      Nije dovoljno stanin en brejv.

  • mili1985

    14.07.2020 - 16:33

    Fino, visoka ocjena. Kakvi su side questovi, tj njihova priča? Nadam se da nije baš da se sve svodi na traženje mitskih oklopa?

    • Zoran Žalac

      @mili1985, 14.07.2020 - 16:40

      Uvijek nešto tražiš. Ali, ima varijacija. Npr. nekad dobiješ mapu na kojoj ti je nacrtan prizor i onda taj komad krajolika tražiš po tim detaljima, npr. imaš tri brda i tri drveta i kućicu i gledaš okolo gdje bi to moglo biti. Ili moraš tražiti nekog ubojicu kojemu svi pale neke bijele vatre, pa onda gledaš po nebu gdje su te vatre.

    • mili1985

      @Zoran Žalac, 14.07.2020 - 16:59

      Hmm ne znam baš koliko će me to zaintrigirati. Vjerujem da će taj stil questova u početku biti zanimljiv, ali s vremenom malčice i dosaditi.
      Sjećam se u Witcher trojci tog mukotrpnog traženja različitih oklopa i mačeva,koje su u početku još bili i zanimljivi.

  • Kralj Budala

    14.07.2020 - 16:33

    Dogodilo se to da nakon dugo vremena, nakon pročitane recenzije nekog recenzenta, promijenim mišljenje o nekoj igri.

    • ScoobyDooo

      @Kralj Budala, 14.07.2020 - 16:59

      Po recenzijama sto sam citao bit ce waste of money al et probat cu.Nije da je hvale puno…

    • Fenner

      @ScoobyDooo, 15.07.2020 - 11:47

      Koje recenzije, gdje si to čitao? IGN, Kotaku i takvi, ili?

    • SonOfZeus

      @Fenner, 15.07.2020 - 12:49

      Kotaru ne komentira igru nego standardnu geopolitičku situaciju feudalnog Japana i zašto se nije vise fokusiralo kako su samuraji zapravo gamad 🤣🤣 najradije bi da ne svaka igra političko edukacijska izjava.

    • Fenner

      @SonOfZeus, 15.07.2020 - 13:33

      Zeusov sine, ja tebe sada nisam ništa skužio? 🙂

    • SonOfZeus

      @Fenner, 15.07.2020 - 14:37

      Jebe me nedostatak opcije editiranja posta, valjda najgora boljka ovog portala. 😂 Ako ne provjerim tri puta garant će pola toga biti izmasakrirano jer jako brzo tipkam. Uglavnom evo ispravljen post: “Kotaku ne komentira igru već, kao i obično, geopolitičku situaciju feudalnog Japana i glavna boljka im je sto se u igri nije fokusiralo na prikazivanje samuraja kao šljama društva. Oni (kotaku, op.a) bi najradije da je apsolutno svaka igra politički i edukacijski statement iliti komentar u odnosu na moderno društvo negoli oni sto i treba bit – igra. “ Nadam se da si sada shvatio, treći put ne ponavljam. 😜

    • Fenner

      @SonOfZeus, 15.07.2020 - 14:53

      E to stari… 😉

  • cmicko22

    14.07.2020 - 16:50

    Ovo je prvi puta da je recenzija utjecala na mene ovako dobro,prije čitanja nisam niti razmišljao o kupovini iste dok sada sam napravio okret od 180 stupnjeva,idem pogledati gameplay i ako mi ispuni očekivanja onda kupujem igru.Svaka pohvala još jednom recenzentu.

  • mr.labud

    14.07.2020 - 16:50

    Hmmm… Veca ocijena nego TLOU P2. Znam da je tsushima vrh i jedva cekam petak da ju zaigram, ali cvrsto vjerujem da nije bolja od ND masterpiecea

  • Trickster

    14.07.2020 - 16:55

    Wow 94, jos ACG kaze buy , i Skill Up je nahvalio samo tako..to je to,jedva cekam 🤗

  • Bojko77

    14.07.2020 - 17:19

    Pročitao prvo ovdje, sve ok dok mudrac nije spomenuo plačenu recenziju TLOU2, pa preskočio na kraj i nevjerojatnih 94/100..Inače i ludim danima pred izlazak TLOU2 prednaručio Deluxe za 80€, skinuto neki dan, 34GB…no,sad ACG što kaže, taj je jedini realni recenzist s stavom i j*benom iskrenošču, kako bilo kupljena, nadamo se konačnom dobrom guštu u novom naslovu, još bude Assassin’s Creed, i tek dogodine o novoj konzoli početi donositi završnu odluku, a sad na YouTube…

    • Bojko77

      @Bojko77, 14.07.2020 - 22:41

      Ne znam do kad besplatni kod za dinamičku temu GoT, za Eu područje, PS4 :
      8T2T CRNJ FM72

    • SeaNN

      @Bojko77, 15.07.2020 - 05:16

      Hvala 🙂

  • Lord_Sec

    14.07.2020 - 17:53

    Mislim da ce mi ovo bit ko i days gone.mislia sam da igra nije nista posebno i na kraju najvece iznenadenje,jedna od drazih igara ove generacije

    • marko1106

      @Lord_Sec, 15.07.2020 - 06:06

      Days Gone je vrh igra. Jedino što mi se nije svidjelo što kad kupiš nešto ili bereš cvijece animacija traje malo duže i ne možeš ju prekinuti.

    • playbox124

      @marko1106, 15.07.2020 - 17:59

      Ti bis bio vrh recenzent.

    • marko1106

      @playbox124, 16.07.2020 - 09:08

      Ne znam da li si sarkastičan ili ozbiljan. Ako si ozbiljan ne znam kako si došao do tog zaključka jer ne bi bio ni blizu.

  • Smike

    14.07.2020 - 17:56

    Wow, ovo nisam očekivao. Iz teksta sam zaključio da je igra fenomenalna i pod mora se nabaviti. Volio bih da postoji demo da probam. Ovako cekat sniženje 😁

  • Gamingground

    14.07.2020 - 18:04

    Posto obozavam Kurosawine filmove svakako sam mislio odigrat igricu, a sada kad vidim recenziju, ne mogu docekat da je odigram. Hvala Zoki na jos jednoj odlicnoj recenziji.

    • Smike

      @Gamingground, 14.07.2020 - 21:30

      Hahahah Akiro Kurosawa hahahah,gledao sam njegove filmove, frajer nije normalan 😁

    • SanKa

      @Gamingground, 15.07.2020 - 09:17

      imas i kurosawa mod za upalit u igri, mislim da to zoki nije spomenuo

    • Gamingground

      @SanKa, 15.07.2020 - 10:03

      Znaci dva puta se prelazi, odlicnoo 🙌🏻

  • Deadshot

    14.07.2020 - 18:06

    Ovdje mi nes ne stima

  • playbox124

    14.07.2020 - 18:12

    84 na meta + besplatna kopija od sonya + 10 =94😂😂

    • SonOfZeus

      @playbox124, 14.07.2020 - 18:29

      Vise gledam User ratings nego meta critics. Primjerice na RT kad god neki film ima los critics score a odličan User score znam da je odličan film, i obrnuto.

    • kebbab

      @SonOfZeus, 16.07.2020 - 21:08

      Zanimljivo kritičarima neverujete jer su im kao platili ali vjerujete userima gdje svako može opaliti ocjenu 0 ??? Treba napraviti sistem da uz igru dobiješ kod. Za ocjenu na metacriticu bi morao upisati taj kod. Da vidim posle koliko bi bilo ocjena 0? Dali bi posle netko kupijo 20+ kopija samo zato da bi lupao ocjenu 0?

    • SonOfZeus

      @kebbab, 18.07.2020 - 17:41

      Znas zašto? Zato sto apsolutno svaki put kada sam gledao na stranu User reviewsa (pa makar sa tvojom logikom da svatko može lupit 0, jerbo tako i fanboyevi mogu lupiti 10) sam UVIJEK bio zadovoljan filmom/igrom sto god. Da se razumijemo ako su i reviewsi u User ratingsi odlični također znaci da će mi igra biti vrhunska. Primjera radi pogledaj Alita na RT odnos User ratinga i critic, a film meni osobno jedan od najboljih u zadnjih nekoliko godina. Sad pogledaj seriju Dear white people odnos ocjena, a serija smeće nad smećem.

  • Dajsikeks

    14.07.2020 - 18:13

    Eh da bar imam ps4, niš gledam na youtube-u

  • TataMataAkrobata

    14.07.2020 - 19:08

    Samo ocjene komentirate kao slijepci. Najbolje bi bilo recenzirati bez konacne ocjene pa neka ljudi procitaju i razmisle je li igra za njih. Jednom je ovo 100 drugom je 22, objektivna ocjena je nepoznanica N ili ‘upisi sam’, cudno kako to jos u 2020 nije svima jasno.

    • tomekplejka89

      @TataMataAkrobata, 15.07.2020 - 02:21

      I stalno iste rasprave…objektivnost recenzenta…ostali sajtovi…ovi oni…vasi nasi..daj brate mili…Mene igra ne zanima ali bi je sad probao na nekom debelom popustu i oke. Ali na kraju krajeva koga briga za broj ako te zanima i tvoj omiljeni sajt ima rijeci hvale za neku igru jos bolje. Stalno se vrtimo u krug. Doslovno svaki “tip” clanka ima svoj “tip” komentara. Od FPSa 60 vs 30..PC vs The World..EGS vs Steam…PS vs The Universe…Paid DLC vs Free DLC…Fifa vs PES…pa dokle cemo jest govna i mlatit praznu slamu..

    • marko1106

      @TataMataAkrobata, 15.07.2020 - 06:13

      Ta ideja bez ocjene mogla bi biti odlična. Jer danas ocjene ne piju vodu. Izgube se ljudi u ocjenjivanju. Watch Dogs 2 ima 87 što je po meni previše ali opet u to vrijeme možda i nije. Znam šta su htjeli staviti ocjenu do 100 da imaju prostora za manevar, ali po meni bi bilo možda bolje da ima što manje prostora, od 1 do 5. Ili cak samo napisati na kraju loša, dobra ili odlicna. Bilo bi manje pobune. Primjera mislim da ovdje FF15 ima ocjenu višu od 90 što je po meni isto malo pretjerano ali po nekom nije.

    • Bojko77

      @marko1106, 15.07.2020 - 09:32

      Biti recenzist nije za svakog. Treba znati subjektivno odvojiti i napraviti racenziju koja može pokriti večinu igrača. Meni je to ACG. Čovjek odvojeno dijeli priču, gemplej, grafiku i zvuk. Pa onda ne ocjene koje su subjektivne, nego da li igru kupiti odmah, čekati popust ili izbjegavati. Primjer je TLOU2, kupiti samo na visokom popustu i to zbog grafike. U toj priči, prodaje se njihova priča, i mnogi vide čega nema, moć uvjeravanja, nikad nisam vidio toliko članaka i videa nakon recenzija u kojima nam moraju objasniti što je pisac htio reči, što je indikativno u rupama priče i recenzije za istu igru.

    • butjer1010

      @Bojko77, 15.07.2020 - 14:19

      Biti čitač recenzija također nije za svakoga! Što te toliko (ne samo tebe) muči ocjena, koja je normalno subjektivna??? Pa ti, Zoran ili bilo tko drugi, gleda tu igru svojim očima, zar ne? Njemu je ta igra odlična, nekom drugom recenzentu, vrlo dobra, nekome možda i samo dobra. Pogledaj malo na internetu gameplay, i odluči se jeli vrijedna novaca ili nije! Svi ste zapeli za neke teorije zavjera, o potplaćivanju, o nekim drugim sranjima, a ovo je samo stranica koja nama igračima pokazuje jednu subjektivno viđenje te igre! I to je to! Nitko ti ne frče ruku da ju moraš igrati, zato jer je Zoran napisao da je igra izvrsna. Daj malo ohladite svi, naporni ste…..sorry što sam baš tebi ovo odgovorio, ima još ovdje takvih komentara, ali sad mi je došlo da odgovorim…..

    • Bojko77

      @butjer1010, 17.07.2020 - 11:14

      Sve ok, ali posao je posao, ako si recenzist trebao bi znati posao, a subjektivno biti svedeno na minimum, iako po pitanju subjektivnosti na TLOU2 ne vjerujem, posebno ako je uopće igrao prvi dio, tu je bilo nešto drugo, što večina već zna…

  • Lazy

    14.07.2020 - 19:15

    Zorane hvala na izvrsnoj i vrhunskoj recenziji, this is the way😎!

  • DjokaBA

    14.07.2020 - 19:31

    Jel moguce da je svaka Sonijeva ekskluziva remek delo.. ili su jednostavno placene recenzije..

    • personauser

      @DjokaBA, 14.07.2020 - 19:38

      Npr. Days Gone nije remek djelo prema recenzentima

    • PeroPoplava

      @DjokaBA, 14.07.2020 - 19:44

      A zasto ne bi bilo moguce🤣, ne kazem da je, ali je sigurno moguce

    • Trickster

      @DjokaBA, 14.07.2020 - 20:38

      Ne znam za placanje ali iz iskustva mogu reci da je meni svaka njihova ekskluziva ove generacije bila vrhunska,god of war je pak meni na prvom mjestu.
      I samo zato uzimam ps5 jer ce se trend nastavit.

    • SanKa

      @Trickster, 15.07.2020 - 09:19

      pa bas to..skoro svaka ekskluziva im je master piece….GoW, TLOU 1, Horizon Zero Dawn, za Death Stranding se ne slazem recimo, nije toliko kvalitetna igra…Zato volimo sony

    • Zoran Žalac

      @DjokaBA, 14.07.2020 - 21:17

      Objavili smo i Iron Man Vr recenziju isto, pa pogledaj tu.

    • Smike

      @DjokaBA, 14.07.2020 - 22:03

      Mora da ti nemaš ps4 i imaš PC pa ti krivo. Ja imam recimo ps4 i pc i nintendo, xbox ne. Znači imam pravo govoriti kvaliteti igara plus igram igre vec 20 godina tako da… Uncharted remek djelo,last of us 1 remek djelo, TLOU 2 meni se ne sviđa ,Horizon zero dawn možeš i ti probati na pc,vjerovatno ćeš skinuti sa torrenta, dalje spiderman rame uz rame sa arkhamom, days vala koliko su je blatili odlična igra i za kraj GOW igra generacije..Zaključi sam,ja mislim da sony pravi fenomenalne igre..

    • SonOfZeus

      @Smike, 15.07.2020 - 12:52

      Vjerojatno ćeš skidati sa torrenta. 🤣🤣🤣

    • ElricX

      @Smike, 15.07.2020 - 16:38

      Krivo mu sto nema konzolu od 250 eura ahahahahahaah car si majke mi.

    • butjer1010

      @ElricX, 15.07.2020 - 20:51

      Al’ zato sirotan ima komp od 2000€, hhhhh. i tužan je zbog plejke….

    • Smike

      @butjer1010, 16.07.2020 - 11:33

      Može imati od 4000 eura neće na njemu poigrati ovu igru hahah hahah hahah

    • butjer1010

      @Smike, 16.07.2020 - 12:45

      hhhhhhhhhh, je, u pravu si, ali nisam na to ciljao. Netko tko ima love za komp, definitivno ima i 200€ viška za PS, to mi je bio “point”.

    • Smike

      @ElricX, 16.07.2020 - 11:31

      Pa da se ne lazemo, nije stvar cjene konzole nego igara. Ja sam ima praksu da nabavim skup PC jer poslije igre skidam free,znam da nije ok ni tad bilo,ali nije se imalo keša. Ja sam ps4 plati 300 eura,što kažeš nije puno, ali su mi igre koje posjedujem 4 puta skuplje od same konzole. Sam izracunaj da sad kupis samo dvije igre ps ekskluzive TLOU2 i Ghost to ti je 100 eura,pola konzole..

    • ElricX

      @Smike, 16.07.2020 - 22:33

      Ako ima love za gaming pc ima i za to..

    • Smike

      @ElricX, 17.07.2020 - 14:13

      Gaming PC jednom platis i miran,torrent i skidaj. Kod pleja je najjeftinija konzola,igre su skupe…

    • Smike

      @ElricX, 24.07.2020 - 23:51

      Ti si igri dao ocjenu 1,toliko si ogorčen. Jado jadni.

    • DjokaBA

      @Smike, 16.07.2020 - 09:13

      Da, to je u pitanju krivo mi je. Pogodio si u centar, kao i to da cu Horizon skinuti sa torenta. Bravo.

    • SanKa

      @DjokaBA, 15.07.2020 - 09:18

      placene su..uhvatio si ih…..svaka čast

    • Fenner

      @DjokaBA, 15.07.2020 - 13:42

      DjokaBA, realno niti jedna igra ne može biti remek djelo, jer svaka od njih ima neku manu ili negativnu stranu. I sami znamo što znači remek djelo. E sad što se tiče recenzija i plaćanja, to ne znam ali već dugo godina ne čitam od nikoga recenzije, osim na HCL-u. Najviše recenzija gledam na youtubeu, kao i sam gameplay.

    • butjer1010

      @DjokaBA, 15.07.2020 - 20:53

      Ja čuo da glavni gazde Sony-ja često čitaju hrvatske portale, i da Zoki i Igor voze Bentley. Yebaj ga, krivu sam školu išao, mogao sam kao i oni biti plaćen za ovakve recenzije…..

  • zvoninjo

    14.07.2020 - 19:40

    Opa.Ovo bi se moglo zaigrati.

  • goran022

    14.07.2020 - 20:00

    Znaci super je. Dobili smo ovo ljeto cetiri odlicne igre. F1, last of us, desperados i ovo. I vise nego dobro. Kako je nam trener jednom rekao dok sam igrao nogomet, kad smo isli na gostovanje sa 7 igraca. Bolje 7 pravih nego 11 nikakvih 😁

    • tomekplejka89

      @goran022, 16.07.2020 - 15:42

      Hahahah…svaka cast za trenera.

  • NomadCro

    14.07.2020 - 20:04

    Jel ovo horrorac? Tj. Ima li čudovišća ili su samo ljudovi?

    • Zoran Žalac

      @NomadCro, 14.07.2020 - 21:18

      Nema, osim ako te divlje svinje plaše.

    • NomadCro

      @Zoran Žalac, 15.07.2020 - 07:28

      Hvala, živio!

    • playbox124

      @Zoran Žalac, 15.07.2020 - 18:04

      Kladim se da taj lik ima selfie na fb profilnoj i na naslovnoj str

  • Sinek

    14.07.2020 - 20:39

    collectibla ko u spyru

  • IvanDado

    14.07.2020 - 20:43

    Dosta ljudi po netu ocekuje od ovog da se radi o dobroj igri, ali ne sad u top tier Sony 1st party games. Osobno cu jos pricekat kad igra izadje u prodaju i kad se dojmovi malo slegnu. Bilo bi mi drago da se radi o odlicnoj igri jer obozavam setting.

  • DiVojic

    14.07.2020 - 21:29

    Par pitanja (ako poštovani Zoran može odgovoriti, bilo bi odlično):
    1.) da li igra ima samo 1 kraj ili više njih?
    2.) da li se može naslutiti da li će bit koji DLC?
    3.) da li je bolji voice-acting na ENG il JPN?

    Ne namjeravam pročitati recenziju i komentirati išta prije nego što je završim solo igru.

    • Zoran Žalac

      @DiVojic, 14.07.2020 - 21:45

      1. Imaš izbor na kraju.
      2. Mislim da neće.
      3. Japanski efektniji za ugođaj, engleski bolji za lip sync, tj. Sinkronizaciju usta likova s izgovorenim

  • kebbab

    14.07.2020 - 22:40

    Ja sam prednaručijo kolektorsko izdanje tako da u petak idem preuzet pa šta bude bude.

    • personauser

      @kebbab, 14.07.2020 - 23:35

      Koliko ti kolekcionarskih izdanja imas

    • kebbab

      @personauser, 15.07.2020 - 06:14

      Pa imam skoro sve playstation ekskluzive TLOU 2, iz Death Stranding onu bebu u koferu,Spider-Man,God of War+PS4Pro GOW limited edition,Days Gone, Horizon Zero Dawn (nemam Uncharted 4).Imam i od drugih igara recimo Sekiro, DBZ Kakarot, DBZ FighterZ, One Piece Pirate Warriors 3, One Piece World Seeker, AC Origins i AC Odyssey + replica broken spear,RE2 Remake,FarCry 4 i FarCry 5,Rage 2,Ni no kuni 2,Shenmue 3,Batman Arkham Knight,Watch Dogs 2,Deus Ex Mankind Divided,Mirror’s Edge Catalyst,Rise of the Tomb Rider i za Switch Mario+Rabbids Kingdom Battle, Zelda BOTW pa za PS3 imam još GOW Ascension, DukeNukem Forever,OnePiece Pirate Warriors 2,Batman Arkham Origins,Infamous 2… skratka ogromno.

    • gundogan

      @kebbab, 15.07.2020 - 06:53

      Lijepa kolekcija. Bili mijenjao BOTW za Nier Automata steelbook.

    • SanKa

      @kebbab, 15.07.2020 - 09:21

      aj sad iskreno, koliko ti je death stranding dobar ?

    • SonOfZeus

      @SanKa, 15.07.2020 - 12:55

      Imam i ja collector’s death strandinga, evo beba mi svijetli u gaming sobi. 🤣 Meni je igra odlična ali i specifična, definitivno nije za svakoga, i shvacam ako neki odistabu u prvih nekoliko sati jer je zamorno ali kasnije igra postaje gotovo apsolutno drugačiji žanr. Jedini veći minus su mi BT koji postanu zaista zamorni nakon nekog vremena.

    • SanKa

      @SonOfZeus, 15.07.2020 - 13:02

      ako nisam kontroler zafitiljio u zid svaki put kad me BTovim bace u blato i popušim sve, još beba pocne plakat, jesus…rage quit odmah…ma dobra je igra al na kraju mi je vise postala ko zadaca da ju predjem, ne gušt

    • SonOfZeus

      @SanKa, 15.07.2020 - 14:39

      Da ima mod da ušutkam bebu, ne bi razmišljao ni sekunde. 🤣 a podugačka je, istina. Mogla je biti kraća, ali mislim da je to i cilj na neki način.

    • kebbab

      @SanKa, 16.07.2020 - 23:07

      Death Stranding je meni u top 5 igara definitivno. Zavisi kako gledaš na Death Stranding. Ako voliš takve igre onda nije problem ali ako ne onda bolje ne igraj jer za skupljanje kofera i dostavljanje istih treba imat strpljenje inače postane dosadno. Od mene je na HCLu dobila ocjenu 89 ako se ne varam.

    • kebbab

      @personauser, 15.07.2020 - 06:19

      I sada idu još u petak Ghost of Tsushima onda Cyberpunk 2077 i normalno, da se popuni sva trojica AC Valhalla.

  • tres tolker

    14.07.2020 - 22:55

    Ja mislim da će igrica biti odlična, iako svi kažu da su recenzije “potplaćene”, ja ne vjerujem u to i mislim da je igrica izvrsno odrađena i jedva je čekam igrati.

  • Dr.Gamer

    14.07.2020 - 23:33

    Zna li neko, koliko je igra zahtjevna, ppdržava li DX12 i Vulkan 😂.

  • Perfect Sense

    15.07.2020 - 00:40

    Khotun Khan ima vrlo nervoznog brata, zove se Nadr Khan

    • Smike

      @Perfect Sense, 15.07.2020 - 08:54

      Hahahahaha a imaju rodjaka koje je po prirodi težak i Zajeb Khan..

    • tomekplejka89

      @Perfect Sense, 16.07.2020 - 15:46

      Da i onaj treci narkoman, Uro Khan…

  • Premelo172

    15.07.2020 - 03:35

    Kupit cu ovo jer mi vizualno prejebeno izgleda a i dugo nisam pravi assasin odigrao, al još nemogu dokučiti kad su to Mongoli bili okupirali ista u Japanu, koliko ja znam dvaput su probali i dvaput im je tajfun razjebao flotu

    • AZRAELxXxGhost

      @Premelo172, 15.07.2020 - 04:21

      Volim povijest pa evo malo; nekad 1200 i neke godine su napali Japan, znam da je bilo price da su imali 500-600 brodova i 15 000 svojih vojnika te tada vec pokorene Koreje 8000 k
      Korejskih vojnika i ostalih oko 3000… olako su osvojili Tsushimu i jos jedan otok…onda su napali ostale dijelove ii vrlo lako su mogli pokoriti Japan jer Japan nije imao vecih bitki prije toga previse, barem ne zadnjih 100 godina a ni dobru taktiku za takvu vojsku koja ih napada, upravo taj kodeks casti, samuraji moglo ih kostat te ih je isti sputavao da budu uspjesniji u borbama, no desila se ta bitka kod “Buneja” i tada im je nevrjeme razjebalo flotu…Japan bez obzira na sve vodio je i dalje bitke prsa na prsa i da se bore sa njihovim pogledom na “cast”, a dok su Mongole smatrali prljavim-psima bez casti.

    • AZRAELxXxGhost

      @AZRAELxXxGhost, 15.07.2020 - 04:23

      Edit; postojale su dvije inavzije Mongola i velika zelja vladara bila da zavlada Japanom. Ovo sa Tsushimom je bila kolilo se sjecam prva invazija…

    • personauser

      @AZRAELxXxGhost, 15.07.2020 - 08:20

      Tako je. Prva je bila 1274. na Tsushimi jer je blizu Koreje

    • Premelo172

      @AZRAELxXxGhost, 15.07.2020 - 13:10

      Hvala na pojasnjenju 😀

  • Fenner

    15.07.2020 - 07:34

    Jedva čekam da zaigram ovu igru 🙂

  • Fenner

    15.07.2020 - 07:56

    Čitam recenziju i ježim se…uh Mongoli su nadrapali kad kupim igru i primim joypad u ruke.

  • moordrak

    15.07.2020 - 09:32

    Visoka ocjena. Lijepo. Sa dalekoistočnom tematikom imam toplo-hladni odnos što će ga reći, dogodi se da “ubodem” nešto što mi se sviđa. Iskreno me zanima kako će ovo biti igrati u 4k jer vizuali su prekrasni. Za 3D zvuk su pretpostavljam potrebne Sonyeve sluške.

    • Zoran Žalac

      @moordrak, 15.07.2020 - 10:14

      Ne, mogu bilo koje sluške. Tj. *mogu* ali naravno da doživljaj nije isti sa sluškama od mobitela, jel.

    • moordrak

      @Zoran Žalac, 15.07.2020 - 10:38

      Mislio sam na onaj njihov 3D sorround što imaju na Gold i Platinum sluškama. Recimo na HZD-u ili Days Gone se baš lijepo osjeti prostornost zvuka kad je to upaljeno. U drugim igrama i nisam primjetio neku bitnu razliku.

    • AZRAELxXxGhost

      @moordrak, 15.07.2020 - 13:50

      Jedno pitanje imam te gold slusalice… uzasno me zivcira prekidanje cesto zvuka tj wireless… ps4 je relativno blizu di sjedim i opet puca cesto zvuk…netko mozda zna zasto?

      P.s ako povezem sluske sa dzojstikom hocu li imat isti taj efekat 3D zvuka ili ipak mora biti prikacen na wireless-usb-konzolu?

    • Fenner

      @AZRAELxXxGhost, 15.07.2020 - 14:41

      Iskreno, ne znam za ovu igru, ali recimo ja gotovo sve igre igram tako da su mi sluške spojene na joypad i zbilja nemam nikakvih problema sa zvukom, jedina mana je što se baterija na joypadu brže prazni.

    • moordrak

      @AZRAELxXxGhost, 15.07.2020 - 15:02

      Probaj dongle upiknuti u prednje USB-ove. Nažalost, neke verzije njihovih sluški imaju problema sa dometom zato zvuk prekida. 3D zvuk funkcionira isključivo u Wireless načinu rada. Sony je ne malo, nego jako spetljao ovaj bežični dio. Blesavo mi je što uopće moraš koristiti dongle dok sama konzola ima BT.

    • Masterchief

      @moordrak, 16.07.2020 - 09:37

      Mislim da te Sonyeve slušalice imaju virtualni sorround sound, za pravi surround sound bi trebao imati full 7.1 setup s 7 (ili koliko već) zvučnika

    • moordrak

      @Masterchief, 16.07.2020 - 10:40

      @Masterchief Imam i takve sluške… ima svaka po 5 zvučnika u sebi. Ugl, smetje. Ne preporučujem nikome da ih kupi. Sonyeve sluške su mrvicu drugačije konstruirane (imaju kosinu u slušalici, teško objasniti, trebaš je vidjeti uživo) koja navodno pomaže stvoriti prostornost zvuka.

      @Fenner Platinum i nove serija Gold sluški imaju virtualni sorround (oni to zovu 3D zvuk) koji se pali samo u nekim igrama i radi kako spada sa Sonyevim sluškama za PS4. Razer navodno isto ima podršku za 3D zvuk i još neki modeli sluški. Preko kontrolera koliko znam, 3D zvuk ne radi, samo “obični” stereo.
      Ne brini se za zvuk. Biti ćeš zadovoljan. Osim ako ne koristiš neki zvjerski sorround sa atmosom u svojoj vlastitoj gaming sobi 🙂 Te Trustice znam ponekad koristiti jer su mi vrlo udobne. Nećeš trebati ništa drugo 🙂

    • personauser

      @moordrak, 16.07.2020 - 10:50

      Podrzava li PS4 sve bluetooth slusalice

    • Fenner

      @Zoran Žalac, 15.07.2020 - 14:48

      Ja imam TRUST GXT 322D sluške, nadam se da će prijenos zvuka biti dobar, ili mi trebaju jače?

  • tryon

    15.07.2020 - 11:26

    ne mogu vjerovat koliko glupih komentara ima koji se kače na ocjenu. jel moguće da je youtube ekipa stigla do portala

  • Beli

    15.07.2020 - 12:43

    Ovo jedna od onih o kojoj ne želiš znati ništa i potajno se nadaš da će nekad, možda, doći na PC.

    • Fenner

      @Beli, 15.07.2020 - 13:50

      🙂

    • butjer1010

      @Beli, 15.07.2020 - 14:25

      Yes, ili ću na par dana posuditi PS. Izgleda (i to još od prvog prikaza) fenomenalno. Takva grafikica te baš privuče…..

  • Masterchief

    16.07.2020 - 09:33

    Gameplay koji sam vidio me ugodno iznenadio, šteta što mi se PS4 pokvario

  • Smike

    16.07.2020 - 11:40

    Idemo sad svi ovi sto imaju PC i Xbox brzo na youtube da gledate kako ljudi igraju

  • dinokanesic

    16.07.2020 - 13:11

    SNIMI NEŠTO O REINBOW SIX QARANTIN

  • Whitewalker

    16.07.2020 - 15:51

    Preskočio TLOU2 i prednaručio ovo. Nemoj da me ko traži ovih dana, nema me!

  • Bojko77

    17.07.2020 - 11:24

    U ponoć počeli, do negdje 4h ujutro, sad se budimo, pa nastavljamo… igra za sad je dobra i vrijedi preporuka za kupnju, ako imaš ne čekaj popust nečeš požaliti, ocjena od 95/100 je pretjerana, uostalom ne uzimam više ovog recenzistu kao realnog i objektivnog, pa tako i ti koji kupuješ nemoj ulazit u to da je je savršensvo jer nije, ali definitivno je igra koja te hvata od početka, i privlači da igraš još, priča nije nešto posebno, što defnitivno izbacuje ocjene ceće od 9/10, jer priča je itakako bitan dio igreali ima sve ostalog, atmosferu, gemplej, ukratko preporuka za kupovinu, kako sam napisao, tek 4 h igre, a jedva čekam da opet startam, ne kao Death strending koji po nekima treba igrati 20 h da počne biti zanimljiva dostava paketa… Ukratko ako uložiš sad paru u ovo, nećeš požaliti, lp

    • Zoran Žalac

      @Bojko77, 17.07.2020 - 17:31

      Znači ti si igru igrao 4 sata, priča ti nije nešto posebno i to odmah izbacuje mogućnost ocjene 9/10. Kako je to realno i objektivno, lol?

    • Bojko77

      @Zoran Žalac, 17.07.2020 - 21:45

      Evo sad i preko 10h. Sve napisano stoji, kao i da tvoje ocjene treba izbjegavati jer pojma nemaš u objektivnoj ocjeni neke igre, ljudi trebaju pročitati recenziju, i vidjeti da li ih privlači, otići na ACG i onda donijeti definitivnu odluku o kupovini, jer ako budu po tvojim ocjenama mnogi mogu ostati prerazočarani, stvarno, nije za tebe recenzija, mislim krajna ocjena, ne kužiš se u to, posebno kad svaki put moraš navesti uz visoku ocjenu nije za svakoga pa još 4, 5 članaka što je pisac htio reč… Ako po pisanju TLOU2 je 90/100 onda ovo ti je trebalo bioti 130/100. No ajde, ne živciram se više, jednostavno prihvatiš da ima oni koji tvrde da je Alfa bolja od Audija, kome par pića po njemu ne utječe na vožnju pa krene se voziti, a kome odluka da glumi u Wild Wild West je mudrija nego u The Matrix… Ja ću čitati recenzije a ocjene preskakati u širokom luku, jer su bačene ili bez veze ili pak sponzorirane… Uglavnom, moj stav, tko ima love neka ne čeka popuste, jer se isplati igrazi, dobra je, lp

    • Zoran Žalac

      @Bojko77, 17.07.2020 - 22:52

      Sori, ali osoba koja proocjenjuje igre od 30 sati na temelju trećine viđene priče nema mi što propovjiedati o objektivnosti. Ne moraš se slagati s mojim stavovima o igri, ali nemoj ni pričati o nekakvoj objektivnosti dok sam sebi skačeš u usta. Toliko o tome.

    • Bojko77

      @Zoran Žalac, 17.07.2020 - 23:10

      Ja sam jasno napisao, do sad, to točke koje sam igrao. Nemoguče je da igra nakon par sati postane toliko loša da je odjednom ne preporučujem, nešto što te tjera da se vratiš po još, lijepo sam napisao do sad, i dajem preporuku za kupnju. A taj kome je TLOU2 s pričom slabiji od TLOU1 ali ga smrt Joela kao NPC ne dira, ono da te copy/paste nemoj ni pričati o nekakvoj objektivnosti dok sam sebi skačeš u usta. Ili ne razumiješ što igraš ili bo… Toliko o tome.

  • kebbab

    17.07.2020 - 11:26

    Očigledno je onemogučeno ocjenivanje Ghost of Tsushima na metacriticu. Sada nije moguče lupati 0 😂

    • Fenner

      @kebbab, 17.07.2020 - 13:34

      Vjeruj mi ova igra imat će vrlo malo nulica…

    • SonOfZeus

      @kebbab, 18.07.2020 - 17:43

      Fulao si cijeli nogomet prijatelju.

  • kebbab

    18.07.2020 - 19:20

    Nakon 5 sati sam ovo izbrisao. Sada znam zašto je FFA.hr ocjena 72.

  • N1ko i N1sta

    20.07.2020 - 21:54

    Najbolja igrica na svijetu(moje misljenje. Da mi ne laprdate u komentare). Preso je za 25+ sati zanimljiva i jedna od igara koje vrijedi kupit. Kupio sam collectors edition svidja mi se ona maska u paketu i neke zastave/ bannere sta je vec i naravno samu igricu.

  • PeroPoplava

    24.07.2020 - 02:19

    Molio bih da se bana debila koji je dao ocjenu 1

  • ilfenomeno11

    01.08.2020 - 11:28

    Najljepša igra ikad napravljena

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?