HCL.HR

Recenzija

Ghost Recon Breakpoint

Pucanje po šavovima

Hrvoje Smoljić

Nije nova činjenica da većina Ubisoftovih igara dijeli istu DNA. Već unatrag nekoliko godina franšize kao što su Far Cry, Watch Dogs, Assassin’s Creed i The Division međusobno posuđuju mehanike jedne od drugih. Nije to samo po sebi ništa loše dok god svaka od njih ima „ono nešto svoje“ – jednu nit prepoznatljive osobnosti i ponešto mehanika koje ih čine jedinstvenima. Imajući to na umu, optimistično sam pristupio Ghost Recon Breakpointu. No, što sam duže igrao, sve sam više uviđao kako je prepoznatljivost Ghost Recona ovaj put potpuno izostala.

Prethodni nastavak ove franšize, Ghost Recon Wildlands, bio je solidna igra koja je znala što želi biti. Velika, otvorena, taktička pucačina iz trećeg lica s naglaskom na kooperativnu igru. U srži je bila vrlo repetitivna, ali je imala trenutke kada je njena gameplay petlja znala pružiti vrlo zabavne trenutke, naročito u društvu. Recept za nastavak takve igre trebao bi biti jednostavan. Još raznovrsniji sadržaj, zanimljiviji svijet i priča, više kooperativnih modova i naravno bolji vizuali. No, čini se kako u Ubisoftu imaju neke druge prioritete.

Za razliku od Wildlandsa, Breakpoint se seli na izmišljeni otok imena Auora kojeg je korporacija Skell Technology odlučila pretvoriti u svojevrsni visokotehnološki raj. Okosnica Skell Techa je proizvodnja dronova za komercijalnu i vojnu upotrebu, a korporacija upošljava i malu plaćeničku vojsku imena Sentinel za osiguranje otoka. Nakon što otok u potpunosti prekine komunikaciju s vanjskim svijetom, a američki teretni brod biva uništen blizu njegove obale, a CIA odlučuje poslati jedinicu Ghost Recon da dozna što se tamo događa.

Zanimljiva premisa Breakpointa vrlo je površno istražena i jedino ju spašava osobni ulog glavnog lika.

Stvari vrlo brzo pođu po zlu te transportne helikoptere sruši roj naprednih dronova, a vaš lik, Nomad, je naizgled jedini preživjeli. Ubrzo otkriva kako je Sentinel preuzeo otok te kako ga vodi Walker, bivši član njegove postrojbe, kojeg glasom i stasom utjelovljuje Jon Bernthal. Nomadov je zadatak pronaći preživjele članove postrojbe, povezati se s lokalnim stanovništvom te zaustaviti Walkera u zlonamjernom iskorištavanju Skell tehnologije.

Odmah ću reći – jedini dobar dio čitave priče ovdje je Jon Bernthal. Kao i u The Punisheru, odlično mu stoje uloge opakog lika pa vođu Wolves postrojbe čovjek ovdje odrađuje kao od šale. Zaista ga je gušt gledati i nema scene gdje nisam pomislio kako bih radije igrao s njim nego s Nomadom. Ne samo to, njegova poveznica s glavnim likom donekle priči daje osobni ulog pa ju se barem iz tog aspekta isplati izgurati do kraja.

Jon Bernthal jedini je dobar dio priče, a prava je enigma zašto s njim ne igramo kroz ovu igru.

Kažem izgurati jer je njen ostatak potpuno generičan do razine preskakanja dijaloga, što sam pri kraju redovito radio. Imao je tu Ubisoft neke dobre ideje, ali se svake dodirnuo dosta površno. Žalosno je to budući su odmakom od Wildlandsovih kartela i prelaskom iz Bolivije u izmišljeni svijet imali slobodne ruke napraviti doslovno bilo što. Breakpoint je trebao istraživati kako usamljeni vojnik preživljava na nepoznatom terenu i u neprijateljskom okruženju, koristeći sve metode kako bi izašao kao pobjednik. Imam osjećaj kako su  ga su ga zamišljali kao nešto nabrijaniju verziju prvog Rambo filma, no to je ostalo samo na papiru.

Prvi problem u tom pogledu je igrino nepotrebno HUB područje u spilji Erewhon. Prije svega, teško je osjećati se kao usamljeni vojnik kada tim područjem trčkara 50-tak drugih igrača. Očito je kako u postojanju tog HUB-a, Ubisoftu namjera nije bila prodati narativ usamljenog vojnika već pokoji kozmetički predmet vidljiv na drugim igračima. Igra sve relevantne NPC likove strpa na ovu lokaciju i stalno tjera na povratak kako bi igrač što češće bio izložen i namamljen dodatnom trošenju novaca. Osim toga, Erewhon je zbunjujuće dizajniran, a dodatno ga obilježavaju česti padovi frameratea. Ubisoft je pokušao donekle emulirati Destiny, ali što god o njemu mislili, tamo zajednički HUB ima smisla iz perspektive priče, ali i gameplaya.

Mikrotransakcije je moguće ignorirati, ali se Ubisoft uistinu potrudio da su uvijek dostupne i pri ruci.

Kad smo kod gameplaya – ako vas privlači petlja viđena u Wildlandsu, ona je i ovdje prisutna. Mapa je prepuna baza napučenih neprijateljima u kojima je moguće pokupiti nova oružja, opremu, resurse i slično. Njihova raznovrsnost donekle smanjuje repetitivnost jer im se ovisno o terenu, razmještaju zgrada i konfiguraciji neprijatelja pristupa na različite načine. Kao i u Wildlandsu, to se postiže kombinacijom izviđanja dronom, šuljanjem i napucavanjem. Potonje je i ovdje vrlo efektno i zabavno, a svaki je ispaljeni metak i uspješan pogodak izrazito osjetan.

Posvetite li se tim segmentima igre, bilo u single-playeru, bilo u multiplayeru, moguće je dobro se zabaviti. Igra sadržava čitavu hrpu solo misija, mnoge od kojih su strukturirane u više etapa poput traženja tragova o meti, infiltriranja u bazu, eliminaciju ili ekstrakciju određenog NPC-a i slično. Ne treba ni spominjati kako je kooperativna igra s prijateljima iznimno zabavna, a isto vrijedi i za Ghost War PvP mod. Tamo se nude Elimination koji na omanjim mapama sučeljava dva tima sa po četiri igrača, te Sabotage koji tu formulu začinjava potrebom da se određena lokacija sabotira ili brani.

Napucavanje i infiltriranje u baze vrlo je dobro mehanički odrađeno i zna biti iznimno zabavno – naročito u društvu.

Izvan toga, stvari vrlo brzo krenu nizbrdo te postane očito kako je Breakpoint igra prepuna kontradikcija i nesparenih mehanika koje su ili polupečene ili ne trebaju uopće biti u Ghost Recon igri. Prvi sustav koji bode u oči, preuzet je iz The Divisiona, Assasin’s Creeda i posljednjeg Far Cry-a, a radi se o levelu opreme. U prijevodu, svaki komad odjeće ili oružja ima svoj level čiji prosjek igra uzima kako bi prikazala progresiju lika, ali i ograničila pristup određenom sadržaju. U teoriji, igrač čiji je prosjek opreme 50, nema što raditi na dijelu mape napučenom neprijateljima levela 150.

No, Breakpoint bi istovremeno htio biti The Division, ali bi donekle htio zadržati svoju labavu realističnost i taktičnost. Gotovo svakog je neprijatelja, neovisno o njegovom levelu, i dalje moguće ubiti jednim pogotkom u glavu što čitav sustav levela opreme i unaprijeđivanja iste čini gotovo zanemarivim. Od toga da je potpuno nepotreban spašavaju ga samo dronovi i visokotehnološki tenkovi koji nemaju glavu u koju ih možete pogoditi. No, i njih je moguće vrlo lako pobijediti upotrebom teškog naoružanja poput bacača raketa koje je sustav levela opreme čudnovato zaobišao.

Sustav levela opreme potpuno je suvišan, nepotreban i u kontradikciji s Ghost Recon franšizom.

Ima tu i klasičnih bodova iskustva koji se ulažu u vještine raspodijeljene u četiri klase – field medic, assault, panther i sharpshooter. One imaju nešto veći utjecaj na sam gameplay jer se tu mogu otključati korisne vještine kao i alati poput rezača žice za lakšu infiltraciju u baze i slično.

Breakpoint također bezuspješno pokušava biti i igra preživljavanja povećavanjem značaja izdržljivosti i ozljeda, mogućnošću kampiranja, i crafting sustavom. Našem elitnom vojniku izdržljivost opada bilo trčanjem ili klizanjem niz bilo kakvu minimalnu padinu. Nakon što padne na nulu, on se počne nekontrolirano kotrljati i gubiti zdravlje, a teško mu bude preskočiti i najmanji zidić. Nosi on i pljosku koju može napuniti vodom kako bi si obnovio izdržljivost, no ta je mogućnost toliko efektna da sam je u čitavoj igri koristio svega tri puta.

Realističnije nije uvijek i zabavnije, naročito kada je odrađeno površno kao u Breakpointu.

Zdravlje se puni automatski, no ako Nomad zadobije težu ozljedu, potrebno ju je sanirati brzo djelujućom injekcijom ili zavojima za čije zamatanje ipak treba malo više vremena. No, kako su zavoji dostupni u neograničenim količinama, izrađivanje injekcija od prikupljenih resursa također postaje suvišan aspekt gameplaya. I na kraju, tu je kampiranje. Igrinim svijetom su velikodušno razasuti kampovi koje je potrebno otključati te je između njih moguće brzo putovati. Ne samo to, u njima je moguće jesti, piti, i vježbati pucanje te tako na određeni vremenski period poboljšati statistike ili otpornost na ozljede. Osim za brzo putovanje, ponovno se radi o blago kuhanoj mehanici čije zanemarivanje ne donosi nikakve penale niti otežava igru.

U tom smislu pomaže i umjetna inteligencija protivnika kojima je najveći doseg čučnuti iza zaklona samo ako se iza njega već nalaze. U suprotnom će zbunjeno reagirati na obližnje pucnjeve, ostati stajati na otvorenom ili bezglavo trčkarati. Vrlo je lako iskoristiti uzak prolaz ili vrata gdje će ih se 20 zaredati i popiti metak, a hakiranje neke od stacionarnih topovnjača znači postati nepobjediv. Stvar se ne poboljša ni na višim postavkama težine gdje su nedostatak inteligencije pokušali nadomjestiti boljom detekcijom igrača, ponekad do te mjere da protivnici vide i kroz zidove.

Breakpoint je prepun bugova, a teško ga je gledati kao ozbiljnu taktičku igru s obzirom na lošu umjetnu inteligenciju.

Osim problema s umjetnom inteligencijom, i drugi segmenti igre su prožeti bugovima do te mjere da sam morao imati zaseban mali notepad u kojem sam ih popisivao. Samo neki od njih su: problemi s animacijama glavnog lika prilikom puzanja ili penjanja po ljestvama i zidovima te silaženja niz stepenice, kilometrima udaljenih neprijatelja koji pozivaju pojačanje na moju lokaciju, vozila koja prestaju raditi, NPC likova koji se ne pojavljuju ili odlutaju u planinu, kiša koja pada kroz strop, izostanak ili preklapanje dijaloga i slično.

Ne pomaže ni činjenica kako igra čak i u single-playeru mora stalno biti online pa izbacivanja servera mogu koštati napretka kroz ponekad dugotrajne misije. Vozni model je poboljšan u odnosu na Wildlands, no ne značajno. Iako su cestovna vozila nešto teža i realističnija, skreću kao da cijelo vrijeme imaju podignutu ručnu kočnicu pa su scene gubitka kontrole vrlo česte. Helikopteri ostaju jednostavni za upravljanje, ali i poželjno prijevozno sredstvo za prelaženje velikih udaljenosti na mapi.

Iako igrin svijet grafički zna izgledati vrlo dobro i veoma atmosferično zahvaljujući dobrom osvijetljenju i vremenskim efektima – vrlo je isprazan, čak u većoj mjeri nego što je to bio slučaj s Wildlandsom. Nedostaje mu poliranja, a potencijal ove izmišljene lokacije u potpunosti je potraćen budući se sastoji od standardnih šuma, snijegom prekrivenih planina viđenih u svakoj igri ovog tipa. Tu i tamo se nađe neki visokotehnološki gradić ili građevina, ali nedovoljno da začini ovaj uvelike dosadan svijet.

U konačnici, Breakpoint je kotao različitih ideja i mehanika koje su razvodnile ionako razvodnjenu Ghost Recon franšizu. Većina njegovih noviteta loše je izvedena ili potpuno suvišna što i njega samog uvelike čini suvišnim nastavkom. Ono što ga čini dobrim bilo je dobro odrađeno i u Wildlandsu, pa je ispod svih problema i dalje moguće pronaći igru koja vam može pružiti zabavne trenutke, naročito u društvu. Za sve ostalo, vidimo se opet možda za dvije godine – nakon jedno 70-tak ažuriranja.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Breakpoint je živi dokaz da Ubisoftovim igrama šteti kada si međusobno posuđuju mehanike bez razmišljanja hoće li se one dobro uklopiti u samu igru i učiniti ju boljom.

59 Naša ocjena
  • taktiziranje, šuljanje i osjećaj napucavanja
  • kooperativa i PvP igra vrlo je zabavna
  • hrpetina sadržaja
  • Jon Bernthal
  • površno odrađene, nebitne i nepotrebne mehanike
  • dosadna priča i nezanimljivi likovi
  • tona bugova i tehničkih problema
  • neiskorišten potencijal nove lokacije i repetitivnost

Hrvoje Smoljić

Strastveni igrač svega što je RPG. Kada se ne troši u nekom MMO-u, u konstantnoj je potrazi za novim gaming iskustvom koje će mu proždrijeti dušu.

Komentari (74)

  • BeLLicus

    10.10.2019 - 13:28

    Svaka čast na recenziji, žao mi što si gubio svoje vrijeme igrajući ovo smeće.

  • pleto

    10.10.2019 - 13:31

    Opa koji promašaj, nisam ovo očekivao. Čak sam razmišljao o kupnji al ne bi imao s kim igrat pa odustao, sreća.

    • Ipe77

      @pleto, 10.10.2019 - 16:54

      ajme ljudi kako niste ocekivali promašaj pa dajte ovo ipak radi ubisoft (bugisoft) nista ti neznaju napraviti kako spada….laka lova brza zarada i okreći naslove

    • funky0308

      @Ipe77, 10.10.2019 - 17:52

      Joj daj pricas gluposti. Ubisoft ima odlicnih igara, to sto se tebi ne svidjaju ne znaci da ne znaju nista napraviti kako spada. Division je odlican, ACa ima odlicnih, trkacih naslova brdo – dobrih. Steep je zanimljiv, FarCry ima pdlicnih nastavaka, Anno serijal odlicnih nastavaka.. bas pricas gluposti. GRW je odlicna igra, ova je smece i OK. Ubisoft je jedan od rijetkih izdavaca/developera koji se ne boje isprobati nesto novo i drugacije i daj Boze da nastave. Neka bude pet losih igara na jednu dobru – opet dobro. Gods and monsters su najavili, pokusavaju nesto novo, Steep su napravili, For Honor su napravili. Dobre ili lose to je subjektivna stvar (kod igara koje nisu pokidane i rade kako trebaju, naravno). Malo je firmi koje se trude donijeti nesto novo i svijeze i koji nisu ziherasi. Cinjenica je da je ovo lose, isto je tako i cinjenica da imaju losih igara ali reci mi tko to ne radi ponekada i losu igru ili film? Nemoj samo generalizirati bio to Ubisoft ili EA. EA ima smeca ali isto tako ima i odlicnih igara, Nintenfo ima genijalnih igara ali i prosera i smeca…nisu jedini

    • MatrixSOURCE

      @funky0308, 11.10.2019 - 01:27

      Sorry nisam mogao da zaobidem ovaj komentar. Naravno tko voli Nek izvoli no developer koji u 5 razlicitih serijala igara koristi iste mehanike l, pristupe koji su vrlo cesto popraceni bugovima, losim ai- em, ispraznom pricom I repetitivnoscu na maximum ne mozes rec da je ubisoft dobar. GRW je daleko od odlicne igre, far cry trojka jedini do neke polovice dok be postane iznimni repetativna, assassin’s creed da ne govorim. Kao da se Trude napravit Sto dosadniju prezentaciju price. Origins pocne zanimljivo,world fenomenalan I nakon 3 sata igra the pretrpa apsolutno u svemu sto je moguce I naravno postane repetativna. Da NEMA lijepo dizajniranog worlda nitko joj prismrdio nebi. Watch dog ne spominjem, zali boze rijeci utrosenih. Wildlands sve receno, rainbow six siege iako dobar otisao u multilayer vode, splinter cella nema, mozda I bolje. Ali slazem se da tobom da ima odlicnih igara no iz proslog desetljeca. Bilo koji splinter cell, dark Messiah rainbow six Vegas 1 I 2, Rayman origins I legends iako su Oni “noviji”od spomenutih, assassin’s creed 2 jedini dobar ac, cetvorku nisam igrao pa necu rec nista drive jesam nazalost, prince of Persia evil within I two thrones, brothers in arms trilogija, ma ima ih Ali sve je to staro I ne zivi se na staroj slavi. Realno nista novo Sto su izbacili Nije bilo remek djelo niti odlicno, nista. Ili je dovoljno dobro da se donekle do neke mjere zabavis bar do pola ili je lose. Zasto, ne znam a bili si mi najdrazi developers prije desetak godina. Sto si I rekao uvijek su pokusavali nesto novo, Dali mehanike borbe kao nor u dark Messiah, Dali nice mehanike u stealthu u splinter cellu Dali taktiziranja u rainbow sixu I ghost reconu itd stvarno Jesu no sada je sve kao da je netko imao dobru ideju koju prezentiraju kroz marketing I vidis najbolje kao u trailerima danasnjih filmova I onda samo nagli pad. Sve si vidio I cuo u 2 3 sata igre I znas sta te ocekuje jos 76 ostalih. A I bilo to je nesto poznato jer si slicno odnosno isto vidio iz njihove druge igre od sasvim druge fransize. Jednostavno nema smisla stajat u obranu ubisofta koliko god bio fan nekih njihovih igara. Ja Sam takoder ogromni fan kojime Ali sa pravom takoder tvrdim da je napravio isprdak od the phantom paina Dali svojom ili konamijevom krivicom. Nije bitno igra je repetativni nedovrseni srot bez smislene price likova sa odvratno ispraznom svijetom.

    • delight353

      @MatrixSOURCE, 11.10.2019 - 07:20

      Slazem se u 95% tvog komentara. No izdvojio bih AC Odyssey koji je po prvi puta postao punokrvni RPG. Ima i starih mehanika, ali odabir dijaloga i odluka je nesto sasvim novo u tom serijalu. Osim toga, igra, meni osobno, je bila zarazno zabavna. Govorim to kao netko kome su svi ACovi prije Originsa i Odysseya dosadni i niti jedan nisam zavrsio.

    • funky0308

      @MatrixSOURCE, 11.10.2019 - 20:52

      Ja sam vecinu njihovih igara odirao od pocetka do kraja i i dalje stojim pri tome da konstantno rade na novim stvarima i donose nesto novo. Mozda su pomaci mali ali su dobri. Cak i ovako los Ghost recon ima dobrih strana i vec iduca ce biti bolja (GR ili neka druga). Normalno je da jedan studio koristi svoje ideje u vise igara. Recimo, nakon sto su isprobali neke nove kretnje lika u Ghost Reconu, slicne su donijeli i u Division. Ubisoft ima odlicnih igara, igara koje se prodaju u velikim kolicinama i puno kopija. Naravno da se ne svidjaju svima ali pogledaj samo koliko razlicitih zanrova i IPa pokriva jedan Ubisoft i sto rade. Od sportskih igara, utrka, simulacija i RPGa, akcija i RTSova i svega ostalog da sada ne nabrajam. Nekima te igre stimaju, nekima ne ali svake godine imaju barem jednu, dvije igre, a cesto i vise koje izuzetno dobro prolaze na trzistu. OK, tebi se ne svidjaju ali daleko je od istine da su im igre valjale prije 10 i vise godina, a sada ne. GRW je odlican, Division je odlican, Anno je odlican, ShouthPark skroz OK i brdo drugih igara, to sto se tebi ne svidjaju ne znace da ne valjaju. Prodajni rezultati ipak vise govore od nas dvojice. Launcher im je dobar i stabilan, korektni su prema svojim kupcima i na svaku ali bas svaku njihovu igru dobiti ces 20% popusta samo zato jer igras njihove igre. 20% nije malo i ceeto su im cijene bolje nego na IGu ili G2A. Ne boje se probati (Steep, For Honor pa cak i SouthPark gdje su se jbno mogli okliznuti). Ja takve stvari cijenim i iako postoji dosta igara u katalogu koje ne bih igrao ni da mi oni plate, smatram ih jednim od korektnijih studija i izdavaca danasnjice. Tebi je FC3 jedini dobar, meni je recimo i petica bila skoz OK. Ukusi se razlikuju i to je u redu ali postoje drugi pokazatelji koji pokazuju da Ubisoft zna sto radi. Pogledaj Division 2 u 1080 ili 1440p rezoluciji, pogledaj razinu detalja i sve ono sto igra nudi. OK je ako ne volis takve igre ali radi se o stvarno dobroj igri po svim mjerilima. Igri koja ce kao i jedinica dvije godine nakon izlaska dobijati besplatne nadogradnje i to ne kao skinove za puske nego nove dijelove mape, nove misije i nove stvari. Malo je onih koji to danas rade. Pogledaj sto su napravili u AC Originsu i Odysseyu sto se tice i same igre i povijesti kroz prolazak kroz svijet i ucenje povijesti. Rade odlicne stvari, samo se te odlicne stbari iz nekog razloga redovito ne spominju ali se spomene nesto lose. Cinjenica je da imaju promasaja, vecina ih ima ali masa je i dobrih stvari. Usporedjivati ih sa EAom nikako ne pije vodu. Nema ih se zasto braniti niti kuditi, nemamo mi nista od toga ali treba biti realan i priznati dobre stvari ako cemo spominjati i lose.

    • MatrixSOURCE

      @funky0308, 12.10.2019 - 02:33

      Mislim da jesam spomenuo dobre no ocito ne dovoljno. Ideja Im je uglavnom dobra te potencijal velik no gotovo uvijek ispadne nesto vec videno I najgore nedovoljno neiskoristeno. Istina je da mnogi zanrova pokrivaju I skidam im kapu na tome daleko od toga. Kao Sto Sam I naveo ko voli neka izvoli no Sto se same kvalitete tice a pod Time mislim na kategorije poput soundtracka, price, gameplaya, atmosfere, karakterizacije likova itd gotovo uvijek sve iskusis prvih par sati dok I ponekad ostanes odusevljen videnim dok ne Keene ponavljanje istonga odnosno repetativnost u sadrzaju. Likovi gube na karizmi ako su je uopce I imali, main story ode u zaborav, sa mehanikama si upoznat gotovo odma u privh sat dva te su prisutne kroz cijelu igru a problem je Sto su njihove igre uglavnom open world tipa I postanu zamorne vec na polovici igre. Problem je u tome Sto se vidi na cemu I’m je fokus igara a to je open world kojemu je bitna kvaliteta dizajna okoline I kvantiteta sadrzaja (misija, side questova itd) izlaze u kratkom Roku bazirane na istom principu sa kvazi RPG elementima u drugacijem okruzenju. I ok opet kome pase neka izvoli no Delano ne predstavlja kvalitetu kada je 10 proizvoda gotovo identicno u prezentaciji gameplaya I mehanika. Svaka cast na dizajnu worlda. Tu su prakticki nenadmasivi. Za origins bi pogotovo Tu nema sumnje. no Tu prica staje. The division 2 nisam komentirao jer nisam igrao niti mi se ne svida posebno najvise zbog pristupa kvazi RPG elemenata koji se mijesa da Salim gameplayom odnosno direktno je povezan da sustavom levelanja gdje mi je main Boss covjek ili mini boss Nije bitno za kojeg mi trebaju rocket launcher 76 metaka iz ak47 ispucanih direktno u glavu da bi ga ubio. Opetoj ukus I ne spominjem. Jedinicu Sam bas iz tog razloga prestao igrat. Svijet je odlica ugodan isto detalji vrhunski I kao Sto Sam naveo to je prisutno u svakoj njihovoj igri. Pogledamo recimo god of war serijal I koliko je promjena donio. Realno ne toliko puno uzevsi u obzir prva Tri dijela. No igra ima fokus I doneseno je dovoljno promjena u svakom nastavku da bude zanimljivo. Mozda cak I premalo za jedan punokrvni nastavak no poanta je Kako te igra upoznaje sa mehanikama. Kada CE ti prestaviti nesto novo kada CE te iznenaditi staviti nesto pred igraca I upoznati GA sa necime novim. I naravno Gow je linearan pa je I u tome razlika. No uzmi recimo breath of the wild na koji nacin stavlja igraca u nove izazove, “usmjerava” po mapi upoznaje sa svijetom I mehanikama. Uzmi witchera 3 iako Nije Mon omiljeni Sto Sam naveo par puta na koji nacin funkcioniraju side misije, Kako su 99 posto likova okarakterizirani fenomenalno, uzmi rdr2 sustav interakcije sa npcovima I imerzijom uzmi gothic 2 ili 3 koji je bugfest ok Ali na koji nacin je funkcionirao dizajn napredovanja kroz world itd. Svaka od njih ima mana no igre znaju sta zele bit I sta Jesu I u tome Sto zele prikazat su vrhunske. Ubisoftove su zalosno igre koje pate bit skoro pa sve navedene gore igre odjednom I iako je pohvalno da se uzimaju inpiracije od vrhunskih igara ne odusevljavaju prikazom istog I drze se principa kao npr otkrivanje mape preko tornjeva I slicnog I mnostvo nabacanih misija. Prodajni rezultati me govore nista. Po tome bi Fortnite bila najbolja igra ikad napravljena. Uzmi si Witcher 1 I 2, stalker, metro 2033, planescape torment itd. Ako cemo realno pogledaj si razliku korisnickih ocjena na meta I recenzenata zadnjih nez 5 AAA ubisoftovih igara I vidi koja je razlika. I ponovno se ponavljam ne znam koji put da budem jasan. Gledam objektivno kvalitetu naracije, price (ako im je barem iakkav fokus), karakterizacije, mehanika, zvuka, same zabave ili sta god igra se Trudi prezentirat igracu I gameplaya. Nazalost premalo je dragulja danas.

    • The_Miks

      @funky0308, 11.10.2019 - 19:27

      Slazem se da imaju nekih dobrih igra ali da pokusavaju nesto novo… pa ono… sve igre su im na isti kalup samo uz drugi setting/razdoblje

    • marko1106

      @funky0308, 29.04.2020 - 12:24

      Oke sviđaju ti se sve njihove igre jer su na isti kalup a ocito voliš taj kalup. Ali reći da uvode neštoo svježe stalno je blago rečeno pretjerivanje.

  • GAMEmaher

    10.10.2019 - 13:40

    Ubisoft jednostavno previše štampa tih igara u kratkom roku da bi većina ih kroz godinu dvije tek postala igriva s tim updateima…
    Bolje da smanje tempo i potrude se ispeglat kako treba, ionako imaju dosta igara koje bi bilo zanimljivi ažurirati još nekim free dlc-ima za nove i postojeće kupce

    • funky0308

      @GAMEmaher, 10.10.2019 - 17:54

      Istina…pametno zboris. Steta, GRW mi je skoz OK igra, steta sto se ovo zaje. Meni se nije svidio RPG dio igre pa je nisam kupovao niti hocu, ostavio sam pare za Gods and Monsters. Bas se nadam da ce ta igra biti ono sto AC Odyssey nije bio (naravno u drugacijem vizualnom stilu)

    • funky0308

      @funky0308, 11.10.2019 - 21:00

      A napraviti ce ono sto u Odysseyu nisu mogli i nisu im dozvolili. Gods and Monsters je nesto sto me vas bas zanima i stvarno se nadam da ce biti dobra. To je taj dio koji kod njih volim – probati ce nesto sto nikada nisu i ocito je da neki od njihovih studija imaju prave entuzijaste i gejmere koji vole ono sto rade i rade igre u koje vjeruju. Naravno, mora se nesto i zaraditi pa se nekada i proseru, to je svakako stvar koja nije u redu, imaju igara koje su stvarno smece, kao zadnji GR ali samo neka nastave. Ovo cemo preskociti, reci da su se prosrali i cekati nesto potpuno novo i drugacije. Daj Boze da su svi toliko losi kao Ubisoft i da svi igraju ziheraski kao oni – gejmeraki svijet vi bio puno sarolikiji. Je, bude slicnih igara ali izmedju slicnih igara stizu i novi IPi i potpuno nove stvari kakve se rijetko tko usudi raditi. Da je Ubisoft najbolji – nije ali da imaju odlicnih igara u koje sam utukao stotine sati – e to je… Stvar je istao kao i kod ostalih oa cak i kod EAa. To sto su EAu neke igre katastrofalno lose u zadnje vrijeme, ne znaci da im je svaka igra losa.

    • Pararera

      @funky0308, 12.10.2019 - 01:35

      GRW je meni The Division u divljini

    • funky0308

      @Pararera, 12.10.2019 - 08:45

      Ma nije, nije ni blizu. Ne znam koliko si igrao spomenute igre ali GRW i Division, osim sto su iz treceg lica nemaju nikakve veze jedna s drugom. Razlicite mehanike, loot sustav, gameplay je potpuno drugaciji – ma nemaju nikakve veze jedna s drugom. Slicnosti su kao da usporedjujes Tomb Raider i The Last of Us. Mozda na prvu covjek i vidi neke slicnosti ali oni koji ih igraju znaju da nemaju nikakve veze jedna s drugom. Od RPG elemenata i slaganja opreme do mehanika gameplaya, potpuno su razlicite igre. Zato i kazem, svaka cast ako se nekome nesto ne svidja ali igru covjek mora duze igrati da vidi sve njene mane i vrline.

  • IvanHR

    10.10.2019 - 13:55

    Pa vidi se da Ubisoft više ne želi raditi punokrvne kampanje nego samo nešto ovako
    mislili su da ako nešto paše u The Division da mogu to progurat i u druge svoje igre, ali kada to naprave onda igra gubi svoj identitet.

  • deanHR

    10.10.2019 - 14:14

    Opa. Ovo nisam očekivao a bila mi je to igra koju bi kupio inače da ima bolje ocjene. Ovo je jako niska ocjena.

    • tomekplejka89

      @deanHR, 10.10.2019 - 15:34

      Mene nije briga za ocjene, ali ovaj RPG sustav me je totalno odvratio od kupnje. Probao sam Betu i znao sam da se u tako kratkom roku nista znacajnije ne moze promjenit.

    • funky0308

      @tomekplejka89, 10.10.2019 - 17:55

      Ista stvar i kod mene. Bas taj skill tree i kompletan RPG sustav u igri mi ne funkcionira, nije ni vizualno privlacan niti funkcionalan. Meniji kao u Wordu..nije dobro. Ako je i prica losa onda se covjek stvarno nema uhvatiti za sto…jbga, biti ce druga bolja 😉

  • Mr.MafiJoza

    10.10.2019 - 14:24

    Očekivana ocijena igra je dosadna i ima previse bugova.

  • darijoman

    10.10.2019 - 14:27

    Da, da Wildlands je znao što želi, to je sad kao neka izlika kojem ste također lupili ponizno ocjenu 65. Ne kažem da igra nema bagova, ispolirat će se sve to, ali recenzija je pisana kao sa željom da se igra gurne na samo dno. Kad počistiš bazu na extreme i bez HUD-a da te nitko ne primijeti onda možeš nešto reći i o umjetnoj inteligenciji. Ovako nisko igra sigurno ne zaslužuje

    • Hrvoje Smoljić

      @darijoman, 10.10.2019 - 14:35

      Da postigneš to što opisuješ mogao si i dalje igrati Wildlands bez da trošiš novce na Breakpoint.

    • darijoman

      @Hrvoje Smoljić, 10.10.2019 - 14:50

      Mogao sam ali nisam, htio sam nastavak. I kao takav ima znatnih promjena naspram prethodnika. Glavna promjena u srži igre je to što je otišao na RPG. Nekome će se svidjeti a nekome ne, svi smo različiti. Meni iskreno ne smeta dok je god na terenu Wildlands. Druga stvar u gameplayu su ubačeni survival elementi OK to si naveo, koliko god mislio da su nebitni ali ipak imaju svoj utjecaj. Nema više maratonskog trčanja kad te potjeraju, podložan si i ozljedama i bla bla. Tijela pogođenih ostaju, jedna bitna stavka koja jako jako puno mijenja cijeli koncept taktičkog igranja. Mislim Ghost Reacon se treba “znati” igrati. Nije mi ta igra nikada bila za puškaranje iako baš i nije toliko izvedivo na većim postavkama Ima i stvari koje mi se ne sviđaju da sad ne pišem cijelu recenziju. Recimo to što možeš uzeti bilo koje oružje iz inventorija u svakom trenutku mi ubija imerziju. Beskonačnost zavoja također glupost i regenerirajuće zdravlje

    • Zaratino

      @darijoman, 10.10.2019 - 15:01

      Kad san ja bia mlad, za ovakvu igru reci da je RPG bila bi komedija.

    • darijoman

      @Zaratino, 10.10.2019 - 15:26

      Šteta što si ostario jbg

    • funky0308

      @Zaratino, 11.10.2019 - 21:04

      Imam jednog legu koji ne moze shvatiti da RPG nije igra u kojoj si vitez u fantasy svijetu nego svaka igra koja ima role play elemente. Kako onda Ghost Recon nije RPG, odnosno akcijski RPG? Ja bi stvarno zeliosmisleno objasnjenje jer njegovo objasnjenje – jer mi jednostavno to nije RPG ni malo ne lezi. Daj mi molim te reci, sto je onda RPG po tebi.

    • tomekplejka89

      @darijoman, 10.10.2019 - 15:45

      Odlicno sroceno…mozda neke stvari jos rijese sa nekim updateom.

    • deanHR

      @Hrvoje Smoljić, 10.10.2019 - 15:46

      E upravo to sma ja napravio. Vratio sam se Wildlandsu jer izgleda da je ovo sve isto, samo u novoj mapi.

    • darijoman

      @deanHR, 10.10.2019 - 16:59

      Kako sve isto ? U taktiziranju ima promjene : tijela ostaju a to puno znači. Neprijatelji ako digneš alarm duže su pod smotrom i dosta dalje izlaze na teren u potragu i nema poslije više mirne situacije kao da se eto ništa nije desilo. Osim svagdašnje cestovne patrole i helikoptera imaju i dronovi koji te mogu uočit i dignuti frku. Naš lik je podložan ozljedama i ima staminu. Dakle, nema više maratonci trče počasni krug. Sniperski nišan nije više miran kao da je zabetoniran nego se trese što otežava daleke pogotke, Igra ima RPG elemente, crafting, šoping side misije itd. Nisi ti izgleda upoznat sa Brekpointom

    • deanHR

      @darijoman, 10.10.2019 - 17:09

      Malo sam odigrao betu ali tih par sitnica koje ti spominješ su samo to…sitnice.

    • Zaratino

      @darijoman, 10.10.2019 - 21:13

      U gta V mos igrati tenis. Jeli onda gta sportska simulacija?

    • Masterchief

      @Zaratino, 11.10.2019 - 08:40

      Nije sportska simulacija, ali ovaj novi update za GTA Online definitivno je simulacija kockanja…

    • blacklist0907

      @darijoman, 16.10.2019 - 12:15

      Stari moj… Dali i dalje uzivas igrajuci ovo smece od igre ili ti je tesko priznat da si odustao?

    • blacklist0907

      @darijoman, 10.10.2019 - 14:39

      Ako si igro betu sve bi ti trebalo bit jasno…igra je katastrofa i brzo dosadi tak da je ocijena primjerena

    • darijoman

      @blacklist0907, 10.10.2019 - 14:52

      Igrao sam i betu a trenutno igram punu verziju. E kako kome prijatelju ! Ja sam dao svoju ocjenu, stoga svoju primjerenost zadrži za sebe

    • blacklist0907

      @darijoman, 10.10.2019 - 16:08

      Ok… Znam kak je kad potrosis novce pa gledas lose recenzije i zabrijes u glavi da su svi u krivu i da igra ide u dobrom smjeru

    • deanHR

      @blacklist0907, 10.10.2019 - 16:51

      Tako ja na svakoj vijesti o StarCitizenu govorim da će doći do 2030. 😛

    • darijoman

      @blacklist0907, 10.10.2019 - 17:02

      U kojem bi to smjeru trebala ići ? Neka poprave bagove a to će svakako uraditi kroz neku buduću zakpu i riješena stvar. Ja sam zadovoljan. Recenzija je također nečije mišljenje sa kojim se možeš ali isto tako i ne moraš složiti

    • blacklist0907

      @darijoman, 10.10.2019 - 18:18

      Ma i kad poprave bugove imaju puno toga za dodat… Nekak mi se svijet cini prazan a ogroman je a da ne pricam o dosadnim dijalozima koje sam preskako obavezno sto se ne dogada u dobrim igrama i mogu do sutra pisat…

    • blacklist0907

      @darijoman, 16.10.2019 - 12:16

      Hvala bogu pa ne pises recenzije jer bi prevario dosta ljudi

    • tomekplejka89

      @darijoman, 10.10.2019 - 15:41

      Donekle se slazem sa tobom..Frend i ja smo rokali co-op sa full HUD-om u Tier modu. Jako je malo onih koji mogu to sto si naveo. Znali smo po sat vremena suljat se, dronat-spotat, taktizirat da bi se cak ne tako rijetko dogodilo da zbog nekog xy raloga dobijemo Alert. Ali eto to je danas neki nacin razmisljanja ljudi. Nikome se neda trudit oko pravog steltha kad je u biti sam stealth nagrada za mene kao ljubitelja tog zanra opcenito. Dok je za vecinu igraca ipak potrebna neka “nagrada” nakon toliko “muke”.

    • funky0308

      @tomekplejka89, 10.10.2019 - 18:05

      Ghost Recon treba znati igrati, s time se apsolutno slazem. Iako se na prvu cini da se moze uletiti i rokati – to nije tako. Mozes to raditi u prve dvije tri misije ali kako se tier podize, a i sami lvl, sve skupa postaje puno teze i mora se planirati i taktizirati. Ne kazem da je GRB dobra igra, ocito se promasilo i to poprilicno ali ako gledamo i GRW stoji ista stvar. Masa ljudi je popljuvala GRW koji je stvarno dobar, upravo radi tih stvari i radi toga sto nemaju strpljenja, a neki ni znanja za takve igre. Ali ok..promasili su, zajebali su i dobro, losa je igra, idemo dalje.

    • tomekplejka89

      @funky0308, 10.10.2019 - 18:37

      Ljudi ne vole odredjen tip igre ilitk zanr pa onda pokusavaju nesto a to ne ide. Ja npr. nikad nebi igrao neki JRPG naslov ni za zivu glavu ali onda ni nisam mjerodavan donosit sudove ili cak tvrdit da igra ne valja i da nije dobra. Posljednjih godina je stealth kao takav zapusten i nema bas puno AAA stealth naslova…cak je i jedan Hitman ostao kao neki svojevrsni posljednji stup. Ocito je problem u percepciji ljudi koji misle da je GRB ili bilo koji Ghost Recon nesto drugo a ne stealth igra zamaskirana u FPS/TPS. Onda ljudi probaju, pa to ne ide bas, a ni prica u tim igrama nije neka i na kraju to sve skupa zavrsi razocaranjem. Bilo bi super kad bi Ubi napravio neki Splinter Cell kao neki AAA naslov za malo sire mase a i da igraci znaju sta ocekivat ovako to sve skupa ispade grbavo iskustvo za sve.

    • funky0308

      @tomekplejka89, 11.10.2019 - 21:08

      Istina..dobro kazes. Ljudi se zalete u nesto u sto ne bi trebali i onda im je cijeli svijet kriv. Ja ne kazem da je GRB dobra igra, ocito nije (barem ne bolja od GRW) ali to je tip igre, kao i Division. Nece sjesti svakome ali ako ih znas igrati i imas dobru ekipu, postsju stvarno super zabavne i jbno dobro funkcioniraju kao takve. Raidovi i sl stvari kao DZ recimo, kao i coop pokazuju svu snagu tih igara samo..jbga, ljudi ocekuju pricu ala TLOU i onda se razocaraju. Ovo su akcijski RPGi u kojima je naglasak na team playu i kao takve funkcioniraju savrseno. Naravno, ovdje ne miskim na GRB. Nisam igrao cijelu igru i mogu suditi samo po beti koja mi zaista nije sjela..

    • dukicas

      @funky0308, 11.10.2019 - 14:00

      Bravo. Pa stariji igrači znaju da su sve današnje igre 10 puta lakše od starih igara i čim se napravi neka teža bude ispljuvana kao npr. Sekiro. Vidim ljudi jako hvale Diviziju a pljuju Ghost Recon zato što je divizija arkada, nema veze sa realnošću, Divizija je IGRICA u pravom smislu te reči uzmi mitraljez, stavi prst u uvo i deri sve redom, metaka neograničeno i možeš pobiti milion neoprijatelja uz hvatanje zaklona i korištenje pomoćnih tehnoloških spravica.
      A Ghost Recon je pokušaj simulacije prave diverzantske vojne akcije upadni tiho, neopaženo, obavi posao, ukradi, uslikaj dokumente, sabotiraj postrojenje, hakuj računar i izvuci se isto tiho bez dizanja alarma jer onda si mrtav. Problemi i grešk u igri će biti ispeglani vremenom, a taman će tad i pojeftiniti igra. Najgluplji su mi ovi što odmah polete i iskeširju minimum 60€ za nedovršenu igru i obnda kme kme. Ja nakon pola godine platim 50% jeftinije i dobijem završenu ispeglanu igru. A priča jeste slabašna a likovi u igri su očajni kao i mogućnost kreiranja sopstvenog lika je dosta lošija nego u Diviziji 2.

    • funky0308

      @dukicas, 11.10.2019 - 21:14

      Nema u Divisionu neograniceno metska i potrebna je i tu taktika ali kuzim sto hoces reci i slazem se. Bas zbog toga i govorim, ni malo fanboyski, da Ubosoft rsdi siroku paletu igara gdje si vecina ljudi moze pronaci nesto za sebe. Neki ih vole, neki ne i to je OK ali od launchera do 20% popusta na igre, preko pretplate do stvarno sarolikih igara od Raymana do Grida, preko Divisiona i Splinter Cella , SouthParka i ACa…stvarno svega ima. A dobro..previse komentiram ovdje pa ce opet mudre glavice reci kako slijepo trcim za Ubisoftom i branim neobranjivo. Ja znam da sam se u Divisionu i Divisionu 2 super zabavio i jos uvijek zabavljam. Division 2 izgleda fantasticno, odlicno radi ono sto treba i svakim danom je sve bolji. Nisam to izmislio ja, to govore tisuce ljudi koji ga igraju. Ja ga igram u 1440p, optimizacija je odlicna i svaki puta se divim koliko su detaljno i dobro odradili taj svijet

    • Aerys Targaryen

      @darijoman, 10.10.2019 - 17:44

      Na lopate ima indie smeća, a i općenito, svega ostalog smeća u kojeg nije uloženo 1% truda koliko u ovu igru. Igre koje po kompleksnosti, sadržaju, grafici, kvaliteti animacija, zvuka, glazbe, općenito izvedbe ne mogu ulaziti u istu kategoriju sa ovakvim igrama. Da se razumijemo, svaka čast malim programerima, dizajnerima i ostalima koji ulažu svoju ljubav, inspiraciju, pa čak i u nekim slučajevima puno vremena, ali po meni se ocjene tako nekih igara nebi smjele stavljati u isti koš sa velikim, AAA, AA, A igrama. Uzmimo link: https://www.hcl.hr/oznaka/indie/ i SAMO prve dvije recenzije sa vrha popisa članka. Nemojte me jebat da jebena igra sa guskom i onaj overland imaju za minimalno 10 postotnih bodova bolji rezultat od ove igre. Zbilja, dali je netko ovdje neozbiljan? U redu, gledamo inovativnost, količinu zabave koju nam igra pruža i ono nešto, ali hej, ajde neka me netko uvjeri da je igra sa jebenom guskom bolji proizvod koji mi se isplati kupiti više od ove igre koja je dobila ovakvu ocjenu. Kažem, trebalo bi možda postojati više kategorija u kojima bi se različite igre ocjenjivale zasebno, ovako to nema smisla.

    • Zoran Žalac

      @Aerys Targaryen, 10.10.2019 - 19:49

      Znači sve igre visoke produkcije trebaju automatski dobivati višu ocjenu od indie stvari? Te stvari se uopće ne bi trebale gledati na taj način jer: 1) niti su te igre isti žanr kao ova igra 2) niti je cijena tih igara ista kao cijena ove igre i 3) niti su te igre dio 18 godina starog serijala kao ova igra.

    • Aerys Targaryen

      @Zoran Žalac, 10.10.2019 - 20:57

      Ne automatski dobivati višu ocjenu, ali se možda zasebno ocjenjivati. Kako se ne mogu gledati je nisu isti žanr, tako se ne mogu ni svrstavati u isti koš po količini sadržaja, i ostalih svari koje čine ovu igru daleko superiorniom. Nisam jednom pročitao da je loša ocjena neke igre odvratila neke osobe od kupnje. Znači li to da će ljudima biti bolje uložiti novac u igru sa guskom, neovisno o žanru?

    • Masterchief

      @Aerys Targaryen, 11.10.2019 - 08:43

      Znaš što? Ja bih rađe platio 20$ ili koliko već za Untitled Goose Simulator nego 60$ na ovo smeće, rađe bi uživao u nečemu originalnom i kvalitetnom, ali kratkom nego ovom AAA 60$ smeću.

    • Aerys Targaryen

      @Masterchief, 11.10.2019 - 14:42

      Sve 5, tvoj odabir, i svatko bi ga trebao poštovati. Samo ću se osvrnuti na izrečenu kvalitetu. Originalnost da, ali kvaliteteta, možeš li mi malo pojasniti pliz? Dosta developera koristi stiliziranu, pojednostavljenu grafiku, ne zato što oni baš to tako žele, već zbog manjih raseursa ili nedostatka šireg znanja. I ne, tu ne spadaju samo indie developeri. Takva grafika u određenim slučajevima može izgledati simpatično, ali kvaliteta… Hej, i ne, nije fora raditi 8 bitne u 2019. godini. Hoćemo o ostalim komponentima koje su manjim studijima i indie developerima ograničene, o ostalim elementima koje bi trebale ući u konačnu ocjenu neke igre? Svaka čast originalnosti i faktoru zabave koje neke “manje” igre mogu izazvati, ali jebemu, ta dva faktora nisu sve.

    • funky0308

      @Aerys Targaryen, 11.10.2019 - 21:28

      U pravu si..kada mi se ppd originalost uvaljuje 8 bitna grafika, dodje mi da komp zauvijek ugasim. Nemam nista protiv da se neke stvari odrade na drugacije nacine ali i ti drugaciji nacini se u 2019god mogu i moraju odraditi na kvalitetniji nacin. Ta ista guska s istom idejom se mogla odraditi i kroz nesto slicno stop animaciji u glini, malo vise truda i vise resursa..meni to nije ni malo simpaticno i generalno ne zelim igrati takve igre. Gledam ih na HCLu radi Igora jer je presmjesno sto radi s tom blesavom guskom. Ispadne covjek plitak kada tako nesto kaze i nije mozda ni ta guska pravi primjer jer cak i nije losa ni vizualno ali hrpa je nekakvih poluuradaka koja nam prodaju maglu kroz nekakve retro sentimentalne fore. Kome su one OK neka igra, prva liga ali ja stvarno nisam dao i ne dajem tolike pare za konzole i PCe da bih igrao igre kakve sam igrao prije 30 godina na Commodore64. Smatram da svako vrijeme ima svoje stilove i ideje i da se tako stvari trebaju i razvijati. Najbolje da se vratimo i na crno bijele lampase i tako gledamo ocajno snimljene filmove koji sadrze odlicnu pricu. Lijepo je da je prica odlicna ali proizvod treba biti kompletan i (po meni) radjen u onom vremenu u kojemu jesmo. Jednostavno ne mora biti stil iz 80ih, moze biti i moderan, a jednostavan, inovativan i pametno dizajniran. Znam da se puno ljudi nece sloziti samnom, ni s tobom ali bas neki dan na Gameranxu gledam nove RPGe i od 20 igara, valjda je 15 bilo na foru 8 bitne grafike ili nekakve 2D fore…a dobro, valjda se zato i danas moze prodati “drveni” Atari koji pokrece igre iz 1987 godine. Ja sam obozavao tu konzolu, podmornice i one neke ronioce smo igrali do besvjesti ali nemam nikakvu zelju da mi sutra SilentHunter izadje u takvom obliku.

    • Aerys Targaryen

      @funky0308, 12.10.2019 - 19:25

      Slažem se sa svime napisanim, samo bih napomenuo da je igra sa gustom ovdje čisto kao bzvz primjer. Obožavao sam igrati fallout 2, takva priča i atmosfera ne znam dali će ikada više biti nadmašena. Ok, i stare TR igre, ali fallout… Realno, ta igra je bila dobra za svoje vrijeme, ali danas ni po ćemu ne može konkurirati modernim igrama, osim možda po radnji. Kao što ne može konkurirati naslov koji je radio netko ograničenih resursa/znanja/vremena. Da se razumijemo, takva igra može biti odlična, ali kao takva se nebi trebala svrstavati u isti koš sa igrama koje su rađene sa daleko većim resursima, gdje su orkestri odsvirali glazbenu podlogu pisanu samo za tu igru, gdje su vrhunski glumci dali glas likovima u igri, gdje su sudjelovali iskusni lvl dizajneri, pisci, programeri… I sam sam se okušao u izradi manjih igara za mobitele. U prvoj koju sam radio, glavni lik je bila kornjača koju sam tjedan dana crtao u photoshopu i animirao njezine pokrete u najsitnije detalje. Kada je to bilo gotovo prebacio sam se na pozadine (radilo se u 2d platformeru). Nakon drugih tjedan dana, bile su gotove pozadine. Tada sam shvatio da je puno lakše napraviti stiliziranu grafiku.

    • deanHR

      @Aerys Targaryen, 11.10.2019 - 09:57

      Slažem se. 80 kod AAA naslova nije 80 kod indie naslova.

  • SanKa

    10.10.2019 - 14:49

    koliko košta ovo smeće ? ne znam kako nije sram Ubisoft

  • invictum

    10.10.2019 - 15:06

    zaslužena ocjena… prvih nekoliko sati igra je zanimljiva, te kasnije postaje dosadna

  • DiVojic

    10.10.2019 - 15:38

    Nije vezano za temu ali – isplati li se uzet The Division 2?

    • SeaNN

      @DiVojic, 10.10.2019 - 16:00

      Ako volis setting i ako ti nesmeta takav “rpg” isplati se ali na popustu. Meni igra nije losa i uzivao sam igrajuci je

    • funky0308

      @DiVojic, 10.10.2019 - 18:07

      Apsolutno…ako volis akcijske RPGe, vizialno prekrasne, ako imas koga za coop, ako volis multyplayer (imas tri stvarno razlicite MP mape) – neces pogrijesiti. Probaj prvo, cesto imas free vikende pa probaj prvo ili uzmi pretplatu mj dana

    • delight353

      @funky0308, 10.10.2019 - 18:37

      Ne znam zasto se ovakve igre zovu RPGevima??? To su akcijske igre s perkovima. Witcher, Skyrim, Divinity, i sl. su RPG igre.

    • deanHR

      @delight353, 11.10.2019 - 10:02

      Upravo to. RPG elementi i ništa više. Tu se jedino ne slažem sa našim funkyem i modernim pogrešnim nazivima akcijski rpg. RPG ima svoje značenje a ovo je samo taktički shooter sa RPG elementima. Nikako mi se ne sviđa taj opis akcijski RPG. Znam da krati vrijeme pisanja jer bi trebalo pisati akcijska igra sa RPG elementima ali akcijski RPG je sasvim pogrešan naziv. Ja se ne sjećam da sam ikad vidio akcijski RPG. Ne znam…podsjetite me ako uopće postoji.

    • tomekplejka89

      @deanHR, 11.10.2019 - 14:56

      Mozda bi Fallout bio akcijski RPG…a to je opet neki survival…ma ko ce ga znat kad je to sve ispromjesano. Mozda bi pravi naziv bio Open World Tactical First Pearson Shooter and Tird Person Shooter with Role Playing Game Mechanichs Survival Simulator?!

  • KPsrna

    10.10.2019 - 15:40

    hmmm izgleda da katastrofa igre su dolazile zadnjih mjeseci, s obzirom da nijedna nije imala neku ocjenu u recenziji… očito garbage sami, sreća pa već nekoliko mjeseci igram witchera pa mi nije sila kupovat neku igru, jer očito bi se zeznuo.. 2018. je bila vrh, a ova jedna od gorih godina po igrama.. al po najavama 2020. bi opet trebala biti u rangu pa čak i bolja u odnosu na 2018.godinu

  • Wolfensteiner

    10.10.2019 - 15:40

    Posudio mi frend ghost recon: wildlands, znaci toliko dosadno da ja to nemogu opisati; kazem ajde proci cu je kad je vec besplatno imam,no evo stoji na polici hahahah. Zamor tezi…zao mi je sto je izgleda i ova igra ispala slicno

  • Jokerhere

    10.10.2019 - 15:48

    Shitballs izgleda?

  • Metalni

    10.10.2019 - 17:26

    Šteta, baš šteta… iako je na prvom tehničkom testu igra izgledala kao dobro zamišljena cjelina i potencijalno dobar nastavak prethodnog dijela, kako je vrijeme prolazilo i kako su se redali ostali testovi i verzije, tako je i postalo očigledno da tu nema šta da se očekuje- ništa puno više od onoga što je već prikazano.
    Izlaskom zadnje Bete, postalo je jasno da ovo nema smisla kupovati- barem ne u idućih 5-6 mjeseci.

    Osobno, smatram ocjenu preniskom- ali realno, nije ni puno promašeno.
    Od mene, 75/100… za sada.

  • tomekplejka89

    10.10.2019 - 18:40

    Koji kurac…tu pisem po komentarima i sad skuzim da ste dali 59/100.. ???

  • rsye

    10.10.2019 - 22:07

    Vrlo niska ocjena,ocekivao sam vise jer mi se Wildlands dosta svidio,ali nazalost cini se da je ovo jos jedan Ubisoftov fail

  • Tommygun

    11.10.2019 - 14:20

    Grw je tata mata za ovo..steta..a stvarno sam mislio da ce biti dostojan nasljednik grwa…
    Nista ponovo palim grw…

  • Zagorhac

    12.10.2019 - 09:33

    Konačno da imam priliku pitati nekog novinara zašto se sve češće vidi i čuje u pismu/govoru: “budući su” umjesto “budući da su” (ili “budući je” umjesto”budući da je”)? Zamijenjujete veznik i pridjev, odnosno veznik pridjevom! Pošto ovdje ima puno mlade publike, ona bi trebala čitati ispravno formirane rečenice (barem u članku)!
    No, da se vratim na pitanje, zašto to tako koristite (vidim da ima sve više zamaha kao i “zamalo promašaj” kada se promaši gol, umjesto “zamalo gol” kada se isti promaši)? Da li vam je to ljepše čuti? Jer meni to u rečenici uopće nema smisla!

  • moordrak

    12.10.2019 - 10:10

    Znači niš specijalno. A dobro. Ionako je nisam imao namjeru nabavljati.

  • mrbelickov

    14.10.2019 - 04:14

    Jel se meni čini ili ubisoft igre postaju sve više krcate mikrotranzakcijama, postaju kao EA. Nije im to dobro. Jedina igra u zadnje vrijeme koja me zanima kod njih je Watch Dogs, to je jedino, ovo ostalo mi je sve fuj.

  • deanHR

    16.10.2019 - 06:15

    Odigrao sam sada nekih 15 sati. Igra je užas. Bugovi, glitchevi, čudne animacije, vozila su ostala koma a čak bi rekao u nekim stvarima su i gora nego u Wildlandsu. Ova igra je tehnički gora nego Wildlands a osim tekstura i nekih novijih tehničkih stvari (što nije čudo, s obzirom da je novija od GRW) donosi dosadniju mapu, mapu koja nije toliko raznovrsna te i u tom smislu Bolivija u GRW je daleko bolja. Mikrotransakcije mi ne trebaju utjecati na ocjenu jer je ona ionako niska. Od mene 65 a to je sa dosta darivanja za Božić

  • Wuks12

    25.10.2019 - 20:28

    Sva sreča da imam pretplatu na Uplay+ i nisam kupio cijelu igru jer je mi je katastrofa. Samo bi bacio novce nepotrebno, jer u nekih 3 sata igranja uopće me nije igra zainteresirala, sve mehanike u već viđene u Ubosoftovim novijim igrama. Mislio sam da će igra biti puno bolja od beta verzije ali i nema neke velke razlike. Nekako mi je Wildlands puno bolji od ovoga. Mislim da bi se teško kod Breakpointa natjerao da ju prođem 100%

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?