Ghostrunner

SKAČI JACK, SKAČI

Kada bih opisivao iskustvo igranja Ghostrunnera kroz stupnjevanje to bi zvučalo otprilike kao: mrtav, odapeo, ne trza (op. ur. Stjepan ne zna gradaciju). Nije Ghostrunner nikakav Souls naslov gdje smrt najčešće dolazi od protivnika. Ovo je igra preciznosti u skakanju i zadržavanja momentuma kretanja. Jedno bez drugoga znači sigurnih plus jedan na statistici smrti.

29,99€ PC Ustupio izdavač igre

Dovoljno je za reći kako sam prvu boss bitku ponavljao 203 puta, a tamo čak ni nema borbe nego samo vještog skakutanja po platformama. Srećom, neuspjeh u Ghostrunneru ne znači frustraciju jer se iz mrtvih brzo vraća na noge, ništa se ne gubi u smislu bodova ili opreme, ali je potrebno biti što fokusiraniji kako bi se izbjegle pogreške zbog kojih je i došlo do restarta.

Ova cyberpunk platformerska avantura stavlja nas u cyber noge nindže Jacka koji nije otporan na metke iako brzo vitla katanom. Kad ga ne ubije pad s visine, presudi mu protivnički metak – jedan jedini je dovoljan da vas pošalje natrag na checkpoint. Stoga je svjesnost unutar okruženja također vrlo važan element jer se broj neprijatelja po “sobama” povećava kako napredujete kroz igru. S druge strane, protivnici također nisu imuni na našu oštricu pa svi umiru nakon jednog poljupca sa čelikom. Međutim, bez obzira na oštrinu tog mača, čak i onaj najobičniji protivnik može biti jednako smrtonosan kao i lik koji se voli teleportirati na bojištu.

Jack inače ima zadatak popeti se uz toranj koji je interesantno dizajniran po omjeru skakanja, borbe, kombinacije oba elementa te slobodnog hodanja kada uzimamo predah. Svi leveli su linearni, no postoje segmenti u kojima imamo slobodu kako pristupiti borbi protivnicima. Tu su mašta i snalažljivost ključni jer protivnici postupno dobivaju bolje naoružanje. Nije isto kad u Ghostrunneru gledate u cijev pištolja ili automatske puške jer bez obzira na to što možete usporiti vrijeme, jedan je metak lakše izbjeći nego kišu metaka.

Svi leveli su linearni, no postoje segmenti u kojima imamo slobodu kako pristupiti borbi protivnicima.

U prijevodu, stajanje na mjestu tijekom borbe znači smrt. No, prije nego što se dođe do borbe, potrebno se naučiti kretati. To uglavnom znači trčanje po zidovima uz druge zračne vratolomije u obliku korištenja “kuke” te vješanja po zračnoj tračnici. Većina platformskih elementa je fantastično dizajnirana s time da je osjećaj kretanja isto vrlo kvalitetan, što u konačnici rezultira zabavnim gameplayom.

Igra ima mnoštvo dionica koje traže fokusiranost i vještinu jer jedan krivi doskok ili gubitak brzine može završiti smrtonosno. To je i najbolje demonstrirano u zadnjem levelu koji je suma svega što naučite o kretanju, a ujedno se radi i o vrlo zabavnom levelu u kojima se prsti dobrano razgibaju.

Igra ima mnoštvo dionica koje traže fokusiranost i vještinu jer jedan krivi doskok ili gubitak brzine može završiti smrtonosno.

Niti jedan level vizualno nije dosadan premda bi moglo zvučati tako jer su svi smješteni u isti toranj. Jedan od razloga za to jest cyberpunk tematika, ali isto tako to što igra izgleda vrlo lijepo. Nije riječ o vrhunskom grafičkom bombonu jer ima tekstura koje su niže kvalitete, no sveukupni dojam je vrlo pozitivan, vjerujem još i više ako imate kartice koje podržavaju raytracing.

Osim trčanja i skakanja, već spomenuta borba je drugi segment koji se odlično uklapa u cijelo “nindža iskustvo”. Sukobi su dobro osmišljeni jer su dizajnirani da vas uvijek drže na prstima. Usprkos vještinama koje imate, nikada ne dobivate osjećaj nadmoći nad protivnikom. Potpuno ste si ravnopravni, samo je pitanje čije će oružje prije pogoditi metu.

Usprkos vještinama koje imate, nikada ne dobivate osjećaj nadmoći nad protivnikom.

Kako bi borbe bile nešto lakše s više protivnika na sceni, postoje i neke dodatne vještine. Na raspolaganju je njih četiri, što zvuči malo, ali su zapravo vrlo dobro osmišljene jer niti jedna ne postaje nepotrebna kada se otvori nova. Uz to, sam proces stjecanja nove vještine je također dobro osmišljen.

Radi se tu o virtualnom svijetu koji je zapravo puzzle level u kojemu je uvijek potrebno riješiti zagonetku da bi se otključalo poboljšanje za nindžu. Zagonetka je prezentirana kroz segment koji podsjeća na Tetris zbog oblika poboljšanja koje se slažu unutar matrice. Tako je moguće slagati kombinacije poboljšanja kako bi se odgovorilo situaciji na ekranu. Tijekom trčanja i skakanja nije potrebno imati borbena poboljšanja i obratno. Vrlo jednostavan, ali vrlo kvalitetno osmišljen sustav kojim igra potiče na eksperimentiranje s različitim stilovima igranja.

Nadogradnje se otključavaju kroz zagonetke koje podsjećaju na slaganje blokova u tetrisu.

Primjerice, možete se naći u situaciji u kojoj će više odgovarati ako imate mogućnost za tri brza izmicanja, ali je negativni dio toga što vam se to sporije puni za novo korištenje. Druga opcija jest olakšati si odbijanje metaka ako se uvidi kako je to lakši način za riješiti se određenog tipa protivnika.

Protivnika također nema previše u smislu raznovrsnosti, što je razumljivo jer je riječ o distopiji u kojoj nije ostalo puno od čovječanstva. Međutim, oni koji se nalaze pred oštricom dobro su osmišljeni, odnosno svi osim jednog tipa protivnika – onih koji eksplodiraju. Takvi se nalaze pred kraj igre i dobrano mogu narušiti doživljaj igranja jer od preciznog gameplaya odjednom se sve pretvara u kaos zbog toga što se mora bježati sve dok ti momci eksplodiraju.

Pojava eksplodirajućih protivnika pred sam kraj igre pretvara precizan gameplay u kaos.

Vrlo čudna odluka da se ubaci takav protivnik. Pogotovo zbog toga što su svi prijašnji puno bolje zamišljeni. S normalnim protivnicima se ne može stajati na mjestu, a s ovima čak niti kompletni fokus ponekad nije dovoljan jer se skok na prazan zid vrlo brzo može pretvoriti u brzu smrt kad se oni mogu pojaviti doslovno od bilo kuda.

Slično vrijedi i za boss bitke. Prva boss bitka je fantastična i podiže očekivanja za iduću koja je opet dobra, ali nije jednako napeta kao prijašnja. Zadnja boss bitka je također dobra, no opet ne ostavlja dojam fascinantnosti kao što je to bilo prvo boss iskustvo.

Gledajući kako Ghostrunner kombinira platformske i borbene elemente, može se reći kako je riječ o vrlo zabavnom naslovu u kojemu se pogreške ne praštaju. Ponekad se zna dogoditi kako to bude zbog same igre jer doskok na zid nije bio uspješan iako je izgledalo kao da će biti ili metak pogodi, a izgleda kao da će promašiti. No, to su situacije koje su vrlo rijetke i većinom će se pritiskati restart zbog toga što sami moramo prvo naučiti što nas čeka u dionici ispred nas.

Zbog toga su i checkpointi vrlo česti što opet rezultira manjkom frustracija kod neuspjeha, ali isto tako i potiče da probamo opet i opet dok se ne savlada taj dio. Jer u tome se i krije zabava: svladati i što elegantnije odskočiti, doskočiti i sasjeći/odbiti metke. Povremeno Ghostrunner podsjeća na Super Meat Boya, a to je usporedba koja dovoljno govori o zabavnoj izazovnosti.

Cyber nindža Jack traži visoku razinu koordinacije oka i ruke, a s borbenim segmentom i visoku razinu svjesnosti u okruženju jer se od jednog metka umire što rezultira izazovnim, napetim i zabavnim gameplayom.

77 Naša ocjena
  • izazovnost u platformskom i borbenom segmentu
  • kombiniranje vještina i poboljšanja