HCL.HR

Recenzija

Horizon Zero Dawn

LOVAČKE PRIČE

Zoran Žalac

Svatko tko često putuje zna za onaj fenomen smanjivanja udaljenosti kad se istom rutom prolazi više puta. Prvo je putovanje uvijek najduže jer je doživljaj neponovljiv, a što je migracija na nekoj ruti češća to je putovanje svaki sljedeći put manje uzbudljivo. Slično je i u igrama, pogotovo onima sandbox tipa u kojima loš dizajn svijeta može ubiti osjećaj slobode ako se igrača forsira da se stalno vraća prema određenoj točki na mapi. Srećom, otvoreni svijet Horizon Zero Dawna je poput onog prvog putovanja – svijet „raste“ kad glavna junakinja Aloy krene u traženje odgovora na osobna pitanja pa se nađe u mnogo većem i važnijem spletu događaja.

Uvod u post-apokalipsu ove igre je savršeno pogođen. Aloy ne poznaje svijet dalje od malog komadića mape koji vam je ponuđen u prologu. Sam početak traje dosta dugo, oko dva sata, a taman kad vam ograničeni teritorij postane tijesan, Aloy u čudu izlazi u ostatak svijeta ne znajući što se ondje nalazi – baš kao što to ni vi ne znate. Volio bih jedino da su developeri u potpunosti zamaglili mapu da veličina inače ogromnog svijeta bude iznenađenje za igrača. Ovako u startu vidite do kamo možete ići, iako barem ne znate kakav je tip terena pred vama – je li to šuma, džungla, pustinja, zaleđeno tlo i sl.

Horizon Zero Dawn™_20170218183339

Svijet Horizon Zero Dawna je predivno mjesto. Većinu vremena provodite u prirodi koja sama po sebi nema nekih lokacija za pamćenje. Svejedno, dizajn okoliša je takav da ćete garantirano naletjeti na prizore koji izgledaju lijepo, bilo da se radi o zalasku sunca koje se probija kroz gusto raslinje, mjesečinom okupanoj džungli ili pak pogledu na obzor s neke planine. Mjesta za pamćenje rezervirana su za gradove, odnosno naselja četiriju plemena. Svako pleme ima različitu kulturu, a najraskošnija je ona u gradu Meridian koji bi vas mogao podsjetiti kako još nismo dobili igru s pravim ugođajem drevnog Egipta, ili barem igru koja se tome primakla bliže od Horizona.

Dizajn okoliša je takav da ćete garantirano naletjeti na prizore koji izgledaju lijepo, bilo da se radi o zalasku sunca koje se probija kroz gusto raslinje ili pak pogledu na obzor s neke planine.

Meridian je također mjesto kojemu ćete se najčešće vraćati jer služi kao glavni hub, što znači da otvoreni svijet Horizona nije u potpunosti lišen trčkaranja po istim rutama. Na svu sreću, to je moguće svesti na minimalan broj posjeta ako igri pristupite na „lovački način“ – tako da questove završavate kad se vratite u grad da prodate resurse i kupite novu opremu. Igra je zapravo dizajnirana da ju igrate kao lovac i po tome se razlikuje od sličnih naslova kakve smo viđali ranije.

Horizon Zero Dawn™_20170218101059

A viđali smo ih, bome, jako često. Osnova igre vrlo je slična novijim Tomb Raiderima – Aloy koristi stealth jednako kao i Lara, penje se i istražuje „grobnice“. Crafting je skoro identičan onome u Far Cry igrama, detektivski mod sličan je Batmanu i Witcheru, misije su uglavnom poštarske kao u Dragon Ageu, otkrivanje mape je kao penjanje na tornjeve u Assassin’s Creedu, sustav borbe s komadanjem neprijatelja preuzet je iz Killzonea, označavanje neprijatelja je iz MGS-a, tema igre vrlo je slična Enslavedu… Ukratko, svaki djelić Horizona podsjeća na nešto drugo pa čitava igra nije osobito originalna.

Horizon je elemente gameplaya pokupio iz Tomb Raidera, Far Cryja, Witchera, Dragon Agea, Assassin’s Creeda, Killzonea i još hrpe drugih igara, što je novčić s dva lica.

Pitanje je samo je li to minus, odnosno negativna stavka za igru. Postoje, naime, i dobre strane te neoriginalnosti. Ako poznajete slične mehanike iz spomenutih igara u Horizonu ćete se snaći brzo i lako, bez nekakvog napornog tutoriala koji bi vam iskakao nasred ekrana i/ili pauzirao igru. Osim toga, u svim aktivnostima ima dovoljno svježine da vas recimo i pri poznatom penjanju dočeka neki zaplet. Primjerice, na jednoj takvoj misiji morat ćete se popeti na hodajućeg dinosaura s neprijateljske baze, dok ćete na drugoga skakati s obale izbjegavajući pritom krokodile koji se ondje sunčaju.

Horizon Zero Dawn™_20170219230632

Jedini dio igre koji nije baš raznovrstan jesu sporedne misije. Ranije sam naveo da su „poštarske“, što znači da imaju dvije ili tri sheme koje se na kraju svode na istu stvar u različitim kombinacijama – pronađi, eliminiraj, spasi: misija obavljena. Premda u igri postoji sustav dijaloga i odabira što ćete reći, on služi samo za produbljivanje priče iza zadatka, tako da vi nemate gotovo nikakav izbor kako ćete riješiti pojedine situacije nego se one mogu odviti samo na jedan način. Možete eventualno izvući drugačiji komentar, tj. reakciju nekog lika, ali ne i alternativni ishod.

Neprijatelje u igri ne smije se podcijeniti jer su oni predatori sve dok vi ne postanete iskusan lovac.

Ono što spašava dosadne misije i manjak originalnosti u mehanikama je ranije spomenuti lovački gameplay. Naime, neprijatelje ovdje ne smijete podcijeniti nego im morate pristupati s oprezom. Robotski dinosauri, a i ostale životinje poput bikova, nosoroga, ptica, tigrova i sl., imaju svoje specifičnosti i daleko su najbolji dio Horizona. S vremenom ih možete srušiti i na silu, ali prvi susret sa svakom vrstom je poseban, tako da vam igra nakon nekog vremena utjera strah u kosti od napadanja novog tipa neprijatelja, ali vam svejedno podgrijava želju da se dokažete kao lovac i zaradite iskustvo za nove vještine.

Horizon Zero Dawn™_20170219005105

Primjerice, vrsta Stalkera ima sposobnost da postane nevidljiva, a osim toga po terenu mogu razbacati detektore koji će ih obavijestiti gdje se nalazite ako im se približite. Uz veliku pokretljivost imaju i dalekometni napad topom, ali sve te stvari možete im onesposobiti vještim ciljanjem. Ovisno o situaciji, možete im postaviti zamke koje će ih usporiti, ili ih možete namamiti fićukanjem pa im zadati kritični udarac dok se skrivate u grmlju.

Raznolikost neprijatelja i njihovog ponašanja daleko je najjača strana Horizon Zero Dawna.

Mnoštvo je načina za lov i borbu s neprijateljima. Želite brzo srediti krdo robotskih konja? Popnite se na neku žicu, praćkom ih natjerajte u stampedo, a onda naciljajte klade uz put koje će se urušiti i poklopiti dio stampeda. Gnjavi vas velika ptičurina u zraku? Uzmite bacač užeta i privežite ju na tlo da joj pokažete tko je gazda. Treba vam krv velikog Thunderjaw dinosaura? Umjesto da sami ulazite u opasnost, prišuljajte se i hakirajte drugu grdosiju pa gledajte kako se dva titana udaraju dok tlo oko vas podrhtava, a vi jedete kokice. Nisu to lovačke priče – stvarno možete regrutirati „T-Rexa“ da odradi posao za vas.

Horizon Zero Dawn™_20170219194317

Tijekom glavne priče igra vam daje takve prilike, ali da biste ih mogli iskoristiti morate paralelno utrošiti vrijeme i na ostale aktivnosti poput istraživanja tvornica u kojima se robo-dinosauri stvaraju. Ta slagalica ujedno nadopunjuje pozadinsku priču iz prošlosti koja je jednako interesantna kao i glavni zaplet. S obzirom da sam hrpu usporedbi s drugim igrama već napravio, neće škoditi ako napravim još jednu, pozitivnu. Priča u Horizon Zero Dawn ima slojevitost kakvu je recimo imao Assassin’s Creed. Istina da je podjela na prošlost-sadašnjost za AC serijal kasnije postala teret, ali mislim da ovdje nema straha od toga jer su obje priče isprepletene u jedno događanje, tj. kroz isti lik.

Suzdržana, ali brbljava Aloy bez sumnje je najsimpatičnija nova protagonistica u zadnjih nekoliko godina.

Aloy je bez sumnje najsimpatičnija nova protagonistica u zadnjih nekoliko godina. Prilično je suzdržane osobnosti i nema neke izrazito emotivne predstave, ali je brbljava poput Nathana Drakea te korisnim komentarima dočarava situaciju i proširuje radnju. U nekoliko navrata možemo vidjeti njezinu ciničnu crtu koja joj u ovoj avanturi odgovara, s obzirom da je djetinjstvo provela izopćena iz plemena. Moglo bi se reći da je njezin lik još uvijek prazno platno za buduće pustolovine, a ako je tako, ubuduće bih volio vidjeti kako se snalazi u vezama s više odgovornosti, možda uz nekog pomoćnika ili pak uz romantični interes.

Horizon Zero Dawn™_20170218165955

Glasovna gluma je vrhunski odrađena i na dijalozima se nije štedjelo. Za sve nepoznanice u svijetu Horizona možete dobiti objašnjenje i upiti bogati lore oko kojega su se tvorci igre vidno potrudili. Jednak trud uložen je u tehničku izvedbu igre koja je uz pravo dostignuće, ravno uz bok Unchartedu 4 i Witcheru 3. Na trenutke se u akciji nađe i do dvadesetak NPC-jeva / neprijatelja na ekranu uz doista minimalno opadanje performansi, a teksture, boje i efekti su na zavidno visokoj razini, uz destrukciju okoliša koja nije često vidljiva, ali je prisutna taman toliko da vas u nekim situacijama iznenadi.

Igra je s tehničke strane pravo dostignuće na razini Uncharteda 4 i Witchera 3, pogotovo radi činjenice da se i na slabijem PlayStationu 4 vrti bez većih problema.

Kompromisa ima, ako ćete gledati detalje. Efekti vode su ispod standarda kakvog očekujemo od današnjih igara; vegetacija je većinom statična i Aloy kroz nju prolazi kao da ne postoji; tranzicija vremenskih uvjeta i doba dana često je naglo i neprirodno prikazana; učitavanja tekstura povremeno znaju kasniti i sl. Svejedno, impresivno je kakav je draw distance ostvaren čak i na starom modelu PS4 konzole, na kojemu smo igru i testirali (sve priložene slike uhvaćene su u samoj igri, bez dodatnog uljepšavanja u photo modu),

Horizon Zero Dawn™_20170219144356

Također je hvale vrijedno da se Guerilla Games ovakvim hitom dokazao izvan njima familijarnog žanra pucačina. Mislim da je ovom igrom postavljen čvrst kamen temeljac za dalje. Dobili smo virtualni svijet koji definitivno ima još dosta toga za ponuditi i šire od ove avanture za koju vam prosječno treba oko 30-ak sati. Kaže se da je svaki početak težak pa vjerujem da prerastanjem u serijal Horizon ubuduće može postati samo još bolji, nadam se i malo originalniji.

Petogodišnji trud Guerilla Gamesa na ovom projektu rezultirao je igrom koja će obilježiti trenutnu generaciju jednako kao što su eru PlayStation 3 konzole, primjerice, obilježili Uncharted i inFamous. Ni ta dva serijala nisu startala s remek-djelima od igara, ali su kasnijim nastavcima postali premijerne ekskluzive PlayStation brenda. Imam vrlo optimističan predosjećaj da bi istu sudbinu mogao doživjeti i Horizon serijal, stoga preporučam da budete uz njega već na „nultoj zori“.

Ako se ne bojite par spoilera s početka igre, za puniji dojam o Horizon Zero Dawn provjerite naš serijal video komentara u kojima naš urednik Igor pripitomljava, jaše i mlati robotske dinosaure dok istražuje igrin svijet, raznolike skillove i komentira cijelim putem.

Recenzija je rađena na fizičkoj promo kopiji igre na PlayStation 4 konzoli. Kopiju igre ustupio nam je njezin izdavač. 

Horizon Zero Dawn nema klasične lovačke priče – doista možete natjerati dva ogromna dinosaura da svojim obračunom izazovu potres dok vi čučite u žbunju i čekate zeca od čijeg ćete krzna napraviti novu torbicu.

90 Naša ocjena
  • lovački gameplay je izazovan i zabavan
  • zanimljiv i raznovrstan svijet za istraživanje
  • priča, glavni lik i glasovna gluma su na kvalitetnoj razini
  • grafički slatkiš i tehničko dostignuće
  • većina mehanika igre je dobro poznata i već viđena
  • sporedni zadaci svode se na jednu shemu bez različitih završetaka

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (67)

  • darijoman

    23.02.2017 - 12:51

    Nisam očekivao vrtoglavih 90

  • Tony Ghost 1811

    23.02.2017 - 13:12

    Hajde super. Kupujem. Samo da minus bude mehanike koje su vec vidjene? Dok u drugim igrama u kojima je isto vidjeno nije minus. Mislim ono, stani na loptu kako se kaze. Koje su to mehanike toliko inovativne? Mogu se izbrojat na prst jedne ruke.

    • Lovac

      @Tony Ghost 1811, 18.03.2017 - 12:26

      Meni više smeta backtracking i resource managment. Isto tako kada želiš kupiti specifični item za kojeg moraš ubiti recimo 10 lisica, jasno je da će ti taj “task” postati zamoran. Zapravo nakon cca 15 sati igre toliko je monotono da se moram siliti nastaviti zbog odlične priče, tj. navedeni elementi previše staju na put istraživanju, odličnom combatu i naravno priči.

  • DINEK

    23.02.2017 - 13:19

    Super recenzija! Ovo ide čim Nioh završim.

  • pesfan

    23.02.2017 - 13:19

    Pozdrav kolege gejmeri, dobil sam neke steam ključeve za igre koje već imam pa koga zanimaju neke od igara a nemaju ih nek ih slobodno iskoristi 😉
    THREE DEAD ZED: XV9EY-PDFX5-R53DP
    KEEBLES: IQA7M-NYV2H-NKWIZ
    DIRT SHOWDOWN: 9Y4TD-4Q87K-8D60C

    • Igor Belan

      @pesfan, 23.02.2017 - 13:39

      Ovakav off-topic sadržaj u komentarima zapravo podržavamo 🙂 GG

    • pesfan

      @Igor Belan, 23.02.2017 - 13:54

      Zaključil sam da bi HZD mogel zainteresirat dosta ekipe pa reko da puknem ključeve u ovu temu 🙂

  • blacklist0907

    23.02.2017 - 13:21

    Super recenzija…ovo se mora odigrat

  • ANGMAR

    23.02.2017 - 13:28

    HDZ je ispao bolji od očekivanog, pa zar ste mislili da bi Kojima uzeo Guerillin engine da je vidio da je HDZ napravljen loše…..

    • RapthorPechina

      @ANGMAR, 23.02.2017 - 13:47

      Da! Što će tek Kojima u tom enginu napraviti!

    • niksa_91

      @ANGMAR, 23.02.2017 - 13:56

      Kako sam se scimo na HDZ…a ono..krivi HDZ.. x)

    • ANGMAR

      @niksa_91, 23.02.2017 - 15:01

      heheheh

    • Dragon3

      @ANGMAR, 23.02.2017 - 15:46

      Hm , mislim da ipak nije HDZ već HZD 🙂

  • Goran1234

    23.02.2017 - 13:51

    Za ljubitelje RPG i otvorenog svijeta(poput mene) trebala bi biti ok igra,ali opet igra je lijepa vjerujemo i zanimljiva,ali nije me osobno oduševila…čak me i ta velika čudovišta podsjećaju malo Xenoblade Chronicols X….sve u svemu ok…

  • Eldar Tutnić

    23.02.2017 - 15:15

    Poprilično loša recenzija. Iako, mislim da bi se u recenzijama mogle manje detaljisati neke stvari koje se otkriju u toku igre. Ovako, imam osjećaj da je mi većina stvari sad otkrivena. Ne znam da li i drugi to tako vide, ali ova je meni recenzija puna “spojlera” 😀 Uglavnom, igra je vrhunska očigledno i morat će se poigrati.

    • Eldar Tutnić

      @Eldar Tutnić, 23.02.2017 - 15:16

      Ispravka: Poprilično dobra recenzija* 😀

    • Zoran Žalac

      @Eldar Tutnić, 23.02.2017 - 15:50

      E jesi ga sad 😀
      Nego, mislim da nekih spoilera nema, pazim uvijek na to. Ovo malo što sam napisao o priči doznaš već u prvih pet minuta, a to da npr. možeš overrajdat T-Rexa, a i nije neko otkriće. Uostalom, to je opcionalni feature koji uopće ne moraš koristiti. Može se tehnički završiti igru i s defaultnom postavom opreme igrajući samo na jedan način, uopće ne mora značiti da će tvoj stil igranja uključivati sve ono što igra nudi.

    • maxim.x

      @Eldar Tutnić, 23.02.2017 - 15:51

      Slazem se. Odustao sam vec od citanja i gledanja recenzija igara jer uvijek previse spojlaju. Samo pogledam ocjenu, pluseve i minuse i to je to.

    • Dragon3

      @Eldar Tutnić, 23.02.2017 - 16:00

      Recenzija po pitanju otkrivanja spojlera vam je skroz na mjestu po tom pitanju pošto ne otkriva skoro pa ništa , pročitao sam par stranih recenzija i na pola njih odusto od čitanja jer su stvarno pretjerali sa spoilerima .

    • mokrEE

      @Dragon3, 24.02.2017 - 12:33

      pa otkriveno je jedino da je radnja smjestena u nekakvom postapokalipticnom svijetu u kojemu protagonist zapocinje svoju avanturu u nepoznato iz malenoga sela u kojemu provodi citavo svoje djetinjstvo. takodjer, moze se naslutiti da se prica vrti oko nekakve “zle korporacije” koja je zamjenila ljudski rad modernim strojevima i njima ocito kontrolira kretanje i ponasanje populacije. nagadjam da je nas glavni lik iz osobnog razloga (strojevi su joj ubili oca/brata ili spalili rodno selo…) odlucio uzeti stvari u svoje ruke i stati na kraj izrabljivanju ljudi od strane zle korporacije i krece u osvetnicki pohod u kojemu ce pretezito koristiti silu u svrhu ostvarivanja cilja. Ako sam puno falio, a osim ove recenzije nisam niti rijec procitao o ovoj igri, znaci da je a) gosp. Zalac napravio dobar posao ili pod b) imam percepticnih problema i bujnu mastu 😉

    • Goran1234

      @mokrEE, 24.02.2017 - 14:39

      Haha,scenarij lako moguć!! 😀

    • Dragon3

      @mokrEE, 24.02.2017 - 18:22

      Mislim da je bit priče “What the heck happenedd to his world ? “

  • Dragon3

    23.02.2017 - 15:51

    Jako sam oduševljen 🙂 napravljenom recenzijom i ocijenom pošto su mi vaše (HCL) recenzije poprilično realne na osnovi mog i vašeg iskustva sa samom igrom.

    • borna8

      @Dragon3, 23.02.2017 - 19:38

      sve su recenzije na mjestu osim witchera 3

    • chupacabra1

      @borna8, 24.02.2017 - 04:54

      Meni je bas ta na pravom mjestu, iskreno

    • Dragon3

      @borna8, 24.02.2017 - 18:24

      Slažem se za Witchera 3 jer sam ga prije mj.dana završio pa sam odlučio da bacim oko na HCL recenziju te bih mu ja dao ocjenu 98 🙂

    • Toma_HR

      @borna8, 25.02.2017 - 10:42

      Nemojte spominjati to “o čemu se ne priča”, na spomen te katastrofalno loše recenzije uredništvo HCL-a dobiva ospice 🙂

    • zorinho20_hr

      @borna8, 27.02.2017 - 17:21

      Bas sam na to pomislio.

  • YeYa

    23.02.2017 - 16:37

    Bravo na fantasticnoj recenziji! Igra je ocito vrhunska te je vjerujem i zasluzila tako visoku ocijenu. 😀

  • funky0308

    23.02.2017 - 17:13

    Skocio sam na ocjenu, kasnije pogledam tekst (krenula je beta GRW, nema me) ali nekako si mi previsoku ocjenu dao. Repetitivnost u sode questovima se jako zamjerala nekim igrama (necu ih imenovati jer ce krenuti rasprava) , kopiranje mehanika takodjer. Siguran sam da se radi o dobroj igri, iako sam bio skeptican ali da li je bas toliko dobra? Lil prolazi kroz objekte ili objekti kroz nju, svejedno, neke teksture i animacije, kao npr voda izgledaju poprilicno lose, ne malo losije nego lose… Nekako mi bas i nije to sve skupa za ocjene koje dobija. Ne samo od tebe, ti si jos i objektivan. Dosta njih je dalo 10/10, 98, 99 i sl.. po meni, ovako, na prvu, dok je nisam igrao i presao – 75-80 max. Ali ako je prica na nivou, mozda bih se na kraju i slozio s tobom.

    • baDarmageddoN

      @funky0308, 26.05.2017 - 18:18

      90 je prenisko kada bi odigrao, vjeruj mi barem ovo 😀

  • Waffen-SS

    23.02.2017 - 19:18

    Iskreno nisam igrao, no definitivno te Tomb Raider glupave igre nisu moj tip.

    Savjetujem da recenzenti prije recenziranja ne piju Viagru i još je miješaju sa alkoholom. Ja bi dao 10/10 samo modelu ove ženske čiju guzicu kažu ljudi da vole gledati. Makar, nisam baš zagrižen u Neandertalce.

    Ok, ovo je moja šala… Ali zbilja mislim da 90% dadete ovakvoj igri je koma. Nisam igrao, no ono što sam vidio dosta po gameplay videima je katastrofa. Možda priroda je dosta lijepa. No ipak, previše danas igara sa ženama kao protagonisticama. Moj džep je sretan 🙂 Stavite 99% igara sa ženama i LGBT zajednicom… Podržavam 100%! Jer ću masne pare štedjeti 😀 Kako sam reko svojem drugu, tih 400 kuna za igru bi rađe koristio kao toalet papir poslije nužde nego dao na ovu igru. Eto, moje mišljenje… Po mojoj ocjeni nekih 30/100. Ima onih koji se slažu, ima i onih koji se ne slažu. Jedva čekam kako će u ovogodišnji COD koji navodno ide u 2. svj. rat. opet umetnuti žene hahah XD To me najviše interesira. I ne, ne trebam igrati ovakvu igru da prosudim o njoj. Igrao sam slične, samo puno bolje. I njih je već puna kapa.

    Eto… Da sam dobio na nekoj nagradnoj igri, dao bi vama ljudima, za đabe 🙂

    • Waffen-SS

      @Waffen-SS, 23.02.2017 - 19:20

      I nije samo zbog mog “konzervatizma” i mizoginizma. Sama premisa igre je glupa pun k*. Pračovjeci i robotski dinosauri. Bože mili… Kad nema ideja svašta niče XD

    • Tony Ghost 1811

      @Waffen-SS, 23.02.2017 - 19:27

      Nije da branim igru ali ne mogu a da se ne osvrnem. Nisu praljudi nego je igra u buducnosti. A kad si na pustoj zemlji ne znam kako bi ti drugacije zivio. U danasnjem vremenu vec radimo robote. A radnja igre se desava u 3000… i nekoj godini tako da robodinosauri su i te kako tad moguci. Nisi igrao igru a dao bi 30 ocjenu? Pretjerujes. Ako se tebi nesto ne svidja ne mora znacit da ne valja. Vecina recezenta je ocijenila igru sa 90 ili preko pa sad jesu li glupi, neupuceni ili korumpirani prisudi sam.

    • Waffen-SS

      @Tony Ghost 1811, 23.02.2017 - 19:35

      Aha, a sve što je dobro ocijenjeno je ultimativno dobro? Ahhh, blago tebi 🙂 Ja sam igrao poljuvane igre i uživao. Pa nisam dao 0/100. 30/100… Pogledao sam 1 sat gameplaya i sasvim dovoljno. A i ne igram se na PSu. Doduše i Xbox je imao onaj kraval sa onom sličnom igrom. Zaboravih joj ime. Ma nije bitno… Ali za mene ići u 54354353 godinu i smišljati priče je debilno. Interesantne su mi igre sa sadašnjom radnjom ili u prošlosti do rimskog carstva/grčke. Koj me k* boli za igru koja je u takvoj fantaziji da su je smjestili tisuću ili nešto godina poslije? I COD je zbilja odvratan kada su je stavili u svemir. Ne zanima me budućnost. Živim ionako još uvrh glave 40 godina. No, ja nisam rekao da branim ili nedaj bože vršim parade protiv igre da je zabrane XD Tko voli nek izvoli. Iskreno meni je i drago. Ponavljam… 400 kn za igru nije malo. A danas je hrpa glupih igara, tako da sam sretan jer štedim. I? Meni je totalno bezveze, kao što je tebi možda prvi COD, ili nekakva Whispered World P&C avantura koja je gle, u izmišljenom svijetu, skroz dok ne dođeš do kraja i skužiš u biti kako je sve samo san jednog dječaka koji je nastradao u nesreći i u komi je. Malo je para i u igrama pogotovo ne vrijedi uvijek pravilo: Dobro ocijenjeno=odlično! BF1 je dobro ocijenjen a očajno dočarava 1 svj. rat.

    • Tony Ghost 1811

      @Waffen-SS, 23.02.2017 - 19:42

      Kako god. Igraj sto volis. Ali glupo je ismijavat i ponizavat ono sto ti ne volis. Sto je jos gore igra uopce nije fail. U pravu si, ne volim CoD, kao klinac jesam. Ali poanta je iako ga ne volim nikad nisam vrijedjao ni ismijavao tu igru. Igram ono sto volim i komentiram o toj igri. Ostale niti citam niti komentiram.

    • Waffen-SS

      @Tony Ghost 1811, 23.02.2017 - 20:06

      A eto, drukčiji si. Postoje ljudi koji se sprdaju sa glupostima, postoje ljudi koji šute i gutaju to.

    • Tony Ghost 1811

      @Waffen-SS, 23.02.2017 - 20:43

      A postoje i trolleri

    • l)oolvl

      @Waffen-SS, 23.02.2017 - 23:11

      okej, piši što hoćeš o igri koja je recenzirana, ali zašto potreba za spojlanje kraja jedne sasvim desete igre koja nema veze s ničim ? Osim toga, postoji li netko u uredništvu HCL-a tko se bavi nickovima i slikama korisnika, ovo “Waffen-SS” djeluje prilično sumnjivo, ali makar objašnjava tvoje stajalište spram žena, gayeva, a vjerojatno i svega što je drukčije od tvog pogleda na svijet.

    • borna8

      @Waffen-SS, 23.02.2017 - 19:41

      ma ti si debil

    • Waffen-SS

      @borna8, 23.02.2017 - 20:08

      Bio je u pravu funky… Komentiraj Horizon: 0/100 down i eto ti rasprave haha 🙂 Debil koji pljuje igru, a ne tebe. Ja sam samo rekao što ja mislim o njoj. A to što se ti ne slažeš, uopće me ne dira 🙂 Ja nikoga ne napadam… Koliko je svake godine prepucavanja oko fife i pesa? Pa i meni je zabavno gledati rasprave. Uživaj u igri 🙂

    • Igor Belan

      @Waffen-SS, 24.02.2017 - 10:48

      Što si ti testirao ako možeš privući pozornost na sebe malo idiotskim, kontroverznim stavovima i nepismenim komentarima? Pa evo, uspio si očito. Bravo? 🙂 Ajde probaj ne raditi to više jer nama stvaraš malo dodatnog posla oko brisanja takvih komentara da održimo rasprave razumnima i normalnima, pa nam je samo lakše jednostavno te banati.

    • Tony Ghost 1811

      @Igor Belan, 24.02.2017 - 11:06

      Ja sam se navukao i ispao kao budala. Idem nesto pokusat na mirni nacin raspravit. Umjesto da ga pustim pa neka pise sta hoce.

    • Dragon3

      @Tony Ghost 1811, 24.02.2017 - 18:26

      +1

    • Tony Ghost 1811

      @Dragon3, 24.02.2017 - 20:55

      ?

    • Dragon3

      @Tony Ghost 1811, 24.02.2017 - 21:55

      Samo moralna podrška zbog waffena

    • Valmorph

      @Waffen-SS, 11.03.2017 - 18:45

      To što si mizoginist i homofob ti je sasvim hvalevrijedan životni stav s obzirom na to da živimo u 21. stoljeću. Mada, kad bolje razmislim, možda bi s takvim stavovima ti trebao/mogao biti glavni protagonist u recimo Far Cry: Primal ili nečemu sličnom. Vjerojatno bi onda Ubisoft trljao ruke od prodaje igre s glavom jednog trogloida koji dolazi iz budućnosti na coveru umjesto mamuta. Mamuti i inače nisu baš nešto fotogenični.

    • Valmorph

      @Valmorph, 11.03.2017 - 22:14

      troglodita*

    • fez

      @Valmorph, 14.03.2017 - 16:48

      Bolje biti mizofonist nego sjw ako mene pitaš.

  • bartul_9

    23.02.2017 - 19:59

    Odlicno, ovo ce se morat odigrat cim prije..

  • Lazy

    23.02.2017 - 20:50

    Vrhunski, isse boze unistit ce me ove sony excluzive.

  • Dilo_trasul

    23.02.2017 - 22:04

    Jos uvijek nemam interesa ovo odigrat,ne znam zasto al ova igra mi ni sekunde nije napeta,igra lijepo izgleda,zanimljiv svijet al kako su je nabrijavali da ce nesto posebno bit,brate mili nije.Jako solidan naslov i nista vise.Covjek nece nista izgubit ako se ovaj naslov i preskoci.

    • Tony Ghost 1811

      @Dilo_trasul, 23.02.2017 - 22:50

      Pa nebi bas rekao da su je nabrijavali. Barem nisam upucen u to. Mislim da je kod dosta ljudi odbojna ideja robodinosauri. A ni sam ne znam zasto jer mislim da je civilizacija to u stanju napravit. Tako da nije neki pretjerani sf. Mislim ljudi se zapali za carobnjake zmajeve, a roboti im odbojni. Ne znam ni sam. U svakom slucaju bolje da ne kupujes nesto sto te ne privlaci. Ja kupujem samo ono sto osjecam u sebi da bi to bilo bas to sto zelim.

  • moordrak

    23.02.2017 - 22:50

    Ok. Navučen sam. Enslaved? Stvarno!? To mi je bio jedan od skrivenih bisera na Xboxu kojeg publika nije baš najbolje prihvatila. Recenzent pokušava reći kako je igra pomalo dosadnjikava jer nema nešto “svoje” navodeći cijelu hrpu vrhunskih igara iz kojih je HZD pokupila najbolje elemente. Zanimljiv pristup. Ako je HZD stvarno hibrid svega navedenog , onda ću uživati k’o prasac u blatu. Zeru me plaše te “poštarske” misije koje su kvalitetno udavile npr DA: Inquisition jer su zapravo nepotrebne ali dobro. Treba s nečim izgraditi karakter. Za sada sam pročitao samo jednu ozbiljno lošu recenziju (a i taj lik k’o da nije dobio *čke 3 mjeseca) . Definitivno nabavljam. Mislim da je ovo početak jednog dugogodišnjeg prijateljstva.

  • Dragan[MKD]

    23.02.2017 - 23:13

    Pa dobro ne znam sta ljudi ocekuju iz open world igara, jednostavno je to to, ne moze se izmisljati tople vode. Sony nije samo Naughty Dog i Santa Monika, i nz neke linearnosti kakvu ljudi ocekuju, i ubjeden sam da ce se lik razvijati kros buduci nastavci, sad mozda fali ta definicija lika u pocetku i to prazno platno kako sto ga sam autor naziva, naravno dobro bi bilo da ima i buduci nastavci, ali opet ljudi ne treba da ocekuju previse. To za losu vodu i staticnu vegetaciju, to stoji ali opet mora se zbog ogranicenje na obicni PS4, i nije ovo neku linearnu igru gde kreator ima kontrolu nad svaku scenu u igru i zna tocno gde moze otici igrac i kako da postave kameru i kakvu grafiku da izvuce. Ali opet iako sam fan ovakvi igara, moram reci da ne zasluzuje 90, mozda 80-85max, ni pod razno nije mi na razina Witchera i Skyrima, dobro nije bas dobra sporedba jer to su igre sa ozbiljne RPG mehanike, ali na razinu WD2 svakako je i mozda malo bolja.

  • Nikola1997

    24.02.2017 - 02:08

    Izvinite sto pitam, dali nego zna mozda neki program ili neke gamerske titlove koji prevode igricu, jer postoje nazalost oni koji ne znaju engleski jezik a jako vole pricu kao pricu, i bas bi voleo da zaigram neke naslove koji imaju jako dobru pricu, kao sto su TLOS ili pak U4 i dosta drugih igara koje imaju pricu, voleo bih i da odigram neki Assassing Credit jer ono gledam prolaz iz jednog sveta u drugu a uopste ne mogu da skontam tacno sta se desava, pa bas zato pitam dali iko zna dali postoji nesto slicno za nas Jugoslovenski jezik, jer bi jako voleo kad bi to postojalo, veliki ljubitelj video igara ali nemam potpunu uzivanciju bas zbog toga a takodje veliki i tutuban kad je u pitanju kapiranje jezika, kad nesto ne ide ne ide, NAJBITNIJE: DALI IMA PROGRAM ILI GAMES TITLOVI KAKO BI RAZUMEO IGRE?? KO ZNA NEK MI JAVI.

    • moordrak

      @Nikola1997, 24.02.2017 - 09:37

      Jedino što mi pada na pamet je da koristiš google prevoditelja na mobitelu. Postoji opcija prevođenja teksta u realnom vremenu pomoću kamere. To je mučenje, znam, ali je barem nešto. Tehnički, svaka novija igra ima mogućnost titlovanja scena u kojima se rezgovara samo treba ukopčati opciju titla u postvakama igre. Drugi problem je sučelje. RPG igre obično imaju dosta pisanih dijaloga u kojima su ponuđene opcije odgovora. I to bi trebalo biti prevedeno. Nažalost, mi smo previše sitno tržište za ovakvo nešto. Čisto pitanje, znaš li koji drugi jezik? Dosta igara ima opcije biranja drugog jezika tipa talijanski, francuski, njemački, španjolski, ruski…

    • darijoman

      @moordrak, 24.02.2017 - 11:59

      Haha dobar si sa tom zadnjom rečenicom 😉

    • moordrak

      @darijoman, 24.02.2017 - 22:38

      a pokušao sam… nikad ne znaš…

    • l)oolvl

      @Nikola1997, 24.02.2017 - 16:18

      zapravo će ti biti korisnije “na teži način” čitati titlove i malo pomalo učiti drugi jezik, pa probaj to gledati s te strane. Evo za početak, probaj otići na google translate i upiši Assassin’s Creed (ne Assassing Credit).

  • Mojoo

    25.02.2017 - 10:04

    jedva cekam srijedu da pocnem igrat 😀

    super recenzija ,a obzirom na minuse ocekivao sam i maaaalo manju ocjenu.

  • Toma_HR

    25.02.2017 - 11:58

    Odlična recenzija, neka su poznate mehanike a ako je priča dobra uz odličnu glumu i izvedbu mogao bi biti pravi pogodak. Za mjesec dana kad cijena padne na pola kupujem.

  • besantesteras

    04.03.2017 - 03:29

    Definitivno planiram da kupim ovu igru, ne mogu meni da stoje 100$ na PSN duže od 5 dana a da ih ne potrošim, do sada sam uglavnom bacao pare na igre koje nisam znao ili nisam mogao baš najbolje da igram, jer sam vlasnik PS4 pro konzole od januara, koja je btw moja prva konzola…
    Jedno pitanje za sve vas koji se više razumete, da li više dobijam sa kupovinom
    Horizon Zero Dawn Digital Deluxe Edition ili da uzmem samo običan paket?
    Hvala unapred

  • sedf

    06.04.2017 - 12:40

    Nije fer,minus zato sto ima poznate mefanike Far Cry,ajde da vidimo vas mozete li da napravite nove mefanike.

  • baDarmageddoN

    26.05.2017 - 18:17

    Sada sam odigrao igru uzduž i poprijeko. Svaka sekunda igre je zanimljiva, za razliku od 99% igara u niti jednoj sekundi nisam osjetio da mi je dosadno ili naporno raditi bilo što. Grafički je ovo na najvišoj razini. Animacije su među najboljima što sam vidio u igrama uopće. Emocije sa lica ljudi su nevjerojatne. RPG elementi su savršeno potrebni za prolazak igre. Igra nudi neke nove izazove kako vrijeme prolazi, nikada ne postaje previše lagana. AI je taman kakav treba biti. Detekcija jr na zavidnoj razini, ne sjećam se da sam igdje vidio nešto tako blizu savršenstva. Mehanički neprijatelji su savršeno različiti, svaka vrsta pruža zahtijeva neke srugačije pristupe borbe i daje nam različite komponente za kreiranje naoružanja. Priča i likovi je na razini Uncharted serijala a od toga teško da može bolje. Side misije, makar sa vremenom postaju polako repetativne mi nisu dosadile ni nakon 50ak sati. Sakupljanje resursa je nekako nagonski, nemam najmanje problema provoditi puno vremena na te stvari koje u većini drugih ugara izazivaju dosadu. Igra jednostavno ima pogođeno otkrivanje neprijatelja i kroz misije idemo na sve teže i interesantnije protivnike a zadnja misija je najslađi šlag na torti, kao što je zo u sve manje igara pošto su krajevi kampanja obično nekako mlaki. Završetak kampanje nije kraj igre, želim odigrati čim više mogu i čim duže uzivati u njoj. Nadam se DLCu i nastavku jer ovo može biti serijal koji ima toliko za ponuditi da je uzbudljivo uopće razmišljati o tome. Svaki dio igre ima svoju logiku. I borbe i neprijatelji i oružja…sve. lokacije u igri oduzimaju dah. Pustinje, rijeke, drevni gradovi, podzemne lokacije, šume i jezera su predivna i puna života. Noć izgleda predivno. Mjesec, oblaci, sjene, refleksije svjetlosti i općenito kontrast je zadivljujući. Mapa je velika, pregledna. Sviđa mi se mogućnost teleportacije da se ne troši vrijeme na glupe šetnje. Mana skoro da i nema, par sitbih i to je to. Moj GOTY godine. Bez ikakve sumnje. Igra vrijedi za 99 ali dao sam joj 96 jer mi prema kraju fali dodatna emocija kakva se nudi na početku dok Rost nije ubijen. To je jedina zamjerka. Skoro savršena igra i vrlo jaki adut Sonya. Tko može i tko se premišlja neka nabavi. Soty, Zorane, postujem te ali ovo je igra daleko iznad 90. Daleko iznad!

  • GhostMan

    11.07.2017 - 20:28

    Igra je odlicna ali nema bas neki open world

  • cro8991

    05.02.2018 - 17:27

    Naigro sam se dosta toga u zivotu, al ovo mi je uzelo tridesetak sati u 4 dana i jos su mi ostali skoro svi side questovi u koje mi nece bit zao uloziti jos svog slobodnog vremena.. Znaci prica, grafika, gameplay, prezentacija, ideja – vrh…. Od mene 95
    Od mene 96
    Neko ko je igro dlc dodatni, se isplati dat jos 150 kuna za to?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?