Lego Batman

Zvonimir Lolić

Lego Batman je unikatan u odnosu na prethodne nastavke, ima originalnu priču koja se ne bazira ni na jednom filmu ili stripu već su sami proizvođači imali slobodu da sami osmisle priču. Ali, u ovoj igri priča i nije toliko bitna, dovodi nas u situaciju kada su zločinci pobjegli iz zatvora, a Batman i Robin su tu da ih pohvataju i pošalju gdje im je i mjesto. Radnja se dalje ne zakomplicirava, ali to kao što rekoh nije bitno jer ono što imamo od nje je sasvim dovoljno, ovu igru igramo zbog razbijanja objekata, platformanja i lova na zlikavce.

Dakle, na sceni su Batman i Robin, a igru možete igrati solo vodeći jednog lika (tada računalo preuzima ulogu drugoga) ili kooperativno sa drugim igračem. Ako igrate solo, pripremite ogromnu količinu živaca jer bi vas u suprotnom igra mogla dotjerati do ruba. Naime, AI vašeg kolege kojim upravlja računalo je toliko katastrofalno odrađen da ćete ponekad izbezumljeno gledati u monitor, a nakon nekoliko trenutaka shvatiti da vam je razbijena tipkovnica/gamepad. Kada u nekim djelovima igre oba lika moraju povući poluge u isto vrijeme kako bi se otvorila vrata, pokrenulo dizalo i sl., vi možete stajati kraj svoje poluge do kraja svog života, dok se vaš GLUPI AI partner ili neće mrdnuti od mjesta koje si je zacrtao gdje će stajati, ili će veselo trčkarati uokolo nemajući na umu da morate ZAJEDNO aktivirati poluge. Nakon nekog vremena, partner će se sjetiti da bi mogli krenuti dalje jer je već lagano dosadno biti na istom djelu staze cijelu vječnost, ali tada ćete već biti pri kraju sa svojim živcima, pa ako već niste bijesni deinstlirali igru i poslali je u ono mjesto koje često znamo izgovoriti kad smo ljuti, onda ćete to zasigurno napraviti vrlo ubrzo čim ponovo dođete do zagonetke za čije je riješenje potrebno oba lika. A takvih zagonetaka ne nedostaje. Nažalost.

Igrajući igru, u prvom planu je razbijanje objekata koji iza sebe ostavljaju Legiće. Možete razbiti stvarno puno toga i takvih objekata je pregršt. Postoje čak i usputne mini-zagonetke čijim rješavanjem dolazite do nekih vrijednih objekata. A zašto bi se mučili i upuštali u rješavanje takvih mozgalica kada je i ovih za prelaz igre neophodnih previše? E pa skupljanjem Legića i ostalih skrivenih djelova po svakom levelu kupujete nove likove kojima onda možete igrati u Free playu, pa ćete neke nivoe prelaziti i više puta nebili istražili što više toga i pokupili što više skrivenih predmeta.

Uz zabavno premlaćivanje Lego protivnika i razbijanje svega na što naletite, rješavati ćete i zagonetke koje će vam vrlo često zadavati glavobolje. Zagonetke čine veliki dio igre i ponekad će vam trebati jako puno vremena da ih riješite. Jednostavno zapnete u nekom dijelu i nađete se u situaciji da ne znate o čemu se radi i kako i gdje dalje. Razlog tome nije što su zagonetke teške. Problem je u nelogičnosti istih, i ne gine vam primanje za glavu i mrmljanje neke psovke kada shvatite koliko je rješenje zapravo banalno, a vi ste toliko vremena odvojili na tu zagonetku zbog njene nelogičnosti i lošeg level desinga. Omjer akcije i mozganja je vrlo dobro izbalansiran, a da zagonetke imaju više smisla to bi bio puni pogodak.

Prava zabava dolazi igranjem u co-opu sa živim kolegom. Dvoje igrača će zajedno rješavati zagonetke, što je sa AI-om ponekad bilo mučno. Zajedno ćete razbijati objekte, skupljati bodove, ali tu i tamo “slučajno” udariti jedno drugo što može prerasti u tučnjavu. Da, i to je zabavno, možete premlatiti vašeg co-op kolegu te nakon što mu oduzmete i zadnji atom energije pokupiti njegove Legiće, koje je tako brižno skupljao nebili na kraju levela, kada se zbrajaju bodovi, imao imao onaj slatki osjećaj “igramo-zajedno-ali-ipak-imam-više-bodova-od-njega”. Rješavanje zagonetaka bi u co-opu trebalo ipak biti lakše, jer kažu, dvije glave su pametnije od jedne. Batman i Robin imaju neograničen broj života, ali zato je tu ograničena energija čijim gubitkom ostajete bez dijela sakupljenih Legića/bodova koji su vam potrebni za otključavanje drugih likova. Tako da ako vam je stalo do otvaranja novih likova posebno ćete paziti da ne skočite u provaliju ili kiselinu te da ne ostanete bez energije. Ako vas za to nije briga, tada ne trebate tražiti skrivene predmete, razbijati objekte i čuvati enrgiju nego “udri-brigu-na-veselje” i ofenziva na neprijatelje!

Nažalost, postoji i jedan nedostatak ovomu. Ako dvoje igrača žele zajedno lumpovati Gotham Cityem, moći će to raditi samo na jednom računalu. Ne postoji mogućnost igranja online co-opa. Tako da ćete se sa kolegom morati nagurati na jednu tipkovnicu ako nemate Gamepada.

Igra je podjeljena u šest činova. Prva tri čina igrate sa Batmanom i Robinom, a ostala tri sa negativcima. Ovakvim pristupom možemo vidjeti obje strane priče, koje se upotpunjuju. Svaki čin sadrži nekoliko nivoa, a igrajući sa pozitivcima se na kraju svakog levela borimo sa zločinačkim Bossom. Igrajući sa zločincima saznat ćemo kako je svaki od njih kovao svoj zločesti plan te steći uvid u stvari koje su se događale prije dolaska Batmana i Robina. Igrajući sa zlikavcima svaki level će vam završiti prije susreta sa dvojicom heroja ostavljajući tako negativce bez šanse za pobjedom. Točnije, negativce ste porazili već prije, kada ste igrali na strani dobra.

Likovi zaslužuju poseban odlomak u ovoj recenziji. Cijela igra dovedena je na jedan poseban nivo zbog ultra zabavnih i smiješnih likova. Svaki lik ima svoj karakter. Primjerice, Batman je ozbiljan i većinom se čudi glupostima koje izvodi Robin, u stilu nevjerice “koji je zapravo Robin kreten”. Robina su stvarno iskretenizirali do krajnjih granica. On recimo skoči sa zgrade nakon čega se samo čuje krš i lom, a Batmen se primi za glavu i stubama se spusti sa zgrade. Cijela igra je prožeta humorom od kojeg ćete se dobro nasmijati. Svi ti Legići izgledaju jako simpatično, smiješno, i još sa karakterima koji su i pridodani stvaraju jednu veselu atmosferu koja će vas uistinu zabaviti i nasmijati. Svaki od likova ima svoje sposobnosti koje će biti ključne za odigravanje nekih dijelova u igri. I te sposobnosti su izvedene, kao i sve ostalo u igri na smiješan i smipatičan način.

Igru ne krasi revolucionarna grafika, što u ovom slučaju i nije toliko bitno. Gotham City ponekad stvarno zna biti jednoličan i monoton, a malo kreativnosti ipak nebi škodilo jer Gotham ima potencijala. Cijela igra ponekad zna krenuti u tom crnom smjeru monotonosti, ali ju tada spašavaju nivoi u kojima vozite aute, avione i brodove te se na taj način probijate kroz horde neprijatelja, a svaki čin sadrži jedan takav level. Glazba u igri je ona poznata Batmanovska, ali se ponavlja i često dosadi. Problem je u tome što se ponavlja bez ikakve povezanosti sa trenutačnom situacijom. Zvukovi su sasvim solidno odrađeni, i lijepo je čuti slaganje ili prosipanja Legića u igri.

Sve u svemu, Lego Batman je zabavna igra. Muči ju poneki bug, nedostatak online co-opa, vrlo glup AI vašeg suigrača ako igrate solo, ponekad besmislene zagonetke i još neke ne tako strašne sitnice. Ipak, razna odjela za likove i njihove specijalnosti, mogućnost kupovanja dodatnih likova, odlična izbalansiranost akcije i zagonetki, razbijanje objekata, humor, vesela atmosfera i još puno toga čine ovu igru vrlo dobrom i zabavnom. Ako želite dobru co-op opuštajuću zabavu na nekih 15 sati, Lego Batman je prava stvar za Vas.

A Vi?Jeste probali igru? Ostavite nam komentar ispod i recite nam kako vas se dojmila. Ako imate kakava pitanja oko ove ili bilo koje druge igre, dođite na naš forum i slobodno nas pitajte.

Lego Batman izašao je u nezahvalno vrijeme te ga okruženi većim hitovima nismo stigli odigrati… sve do sada. Pročitajte recenziju i saznajte kako se Batman i Robin snalaze u svijetu Legića.

79 Naša ocjena