MLB The Show 22

UDRI JAČE MANIJAČE

Dominik Vadas

MLB The Show 22 dugo je najavljivao dolazak baseballa na konzole nove generacije. Spektakularne animacije, poboljšana grafika i popravljanje već tradicionalno zapostavljene glavne single-player komponente Road to the Show, samo su neke od brojnih promjena koje su igrači željno iščekivali. Treba biti pošten pa priznati kako je posljednji izdanak franšize uistinu donio neke novitete. No, postavlja se pitanje jesu li ti noviteti dovoljno važni da opravdaju sasvim novu igru? Naime, sportske igre već godinama spadaju u kategoriju one narodne: tresla brda, rodio se miš!

60€ PlayStation 5 Ustupio izdavač

It’s sho-time

MLB je veliki dio marketinga posvetio inovaciji u komentatorskoj kabini. Nakon dugih 16 godina, Matt Vasgersian ustupio je mikrofon Chrisu Singletonu i Jonu “Boog” Sciambiju. Dvojac je navodno trebao donijeti revoluciju virtualnog praćenja utakmice. San Diego Studios naveliko je pričao kako je duo, u gotovo 300 sati snimanja, odradio preko 45 tisuća različitih replika.

Nažalost, upravo mi je zvučna podloga u igri predstavljala ponajveću zamjerku u ovogodišnjoj inačici. Linije teksta koje komentatori izgovaraju, premda dobro odglumljene, vrlo brzo postanu repetitivne. Često ćete slušati iste replike i to posebno dolazi do izričaja tijekom duljih okršaja, gdje ćete unutar jedne utakmice neke fraze čuti više puta. Osim što će vam u potpunosti uništiti autentičnost, opetovano razglabanje s identičnim frazama brzo će vam postati naporno.

Nadalje, postoje određeni trenuci u kojima će komentatori legende ovog sporta prozivati samo po broju na leđima. Ovakva praksa je razumljiva za neka manje bitna imena, ali ne smije se dogoditi situacija da igrača kao što je Babe Ruth oslovljavaju s “Number 3”. Iako takve situacije nisu česte, pri svakoj od njih ljubitelji baseballa doživjet će blagi napadaj.

Treba spomenuti kako je svaki zvučni element izuzev komentatora odrađen kvalitetno. Od hukanja publike, pljeska i razdragane vike punog stadiona nakon što udarite home run, pa sve do tupog odjeka koji vam signalizira da ste loptu udarili krivim dijelom palice. Svaki zvuk predstavlja vjerno i autentično iskustvo jedne baseball utakmice, no to je činjenica na koju su fanovi serijala ionako navikli.

Po pitanju vizualne prezentacije MLB 22 ostaje nedorečen, no odmah postaje očito kako s ovim naslovom nismo dobili očekivani grafički pomak. U igru je dodan poveći broj novih animacija koje rezultiraju prirodnijim i realističnijim ponašanjem igrača. Pored animacija, unaprijeđen je izgled samih sportaša, pa tako sada još lakše možete prepoznati popularne zvijezde poput Shoheia Ohtanija, komentatorima poznatijeg kao broj 17.

Uz poboljšanja na terenu vrijedi spomenuti kako je u igru konačno dodana opcija igranja noćnih utakmica na kreiranim stadionima. Naravno, povećan je i broj uvodnih animacija prije početka utakmice, no ta stavka i dalje je zanemariva, te ne donosi konkretnu razliku u odnosu na prošlogodišnji MLB.

S druge strane ostaje nejasno zašto je trava odrađena tako loše – u sportu gdje neprestano gledate varijacije pokošenih travnjaka. Ozbiljno, travnjaci u igri bliže su onima iz ere PlayStation 3 naslova nego nekakvom next-gen iskustvu. Jednako je loše napravljena prašina koja djeluje jako umjetno i neprirodno. Sveukupno gledano, zbog nedosljednosti pojedinih segmenata vizualna prezentacija više je podbacila no što je napredovala. Kad bih morao jednom riječju opisati ovogodišnju grafiku, rekao bih- meh!

Ovdje treba istaknuti kako MLB The Show 2022 nije isti na svim platformama. Igra se znatno razlikuje ovisno o tome igrate li ju na konzolama stare ili nove generacije. Određene animacije ekskluzivne su samo za verziju igre na novim konzolama. Još važnije, popularni mod Stadium Creator također je dostupan samo vlasnicima konzola novije generacije.

MLB 2022 prvi je nastavak franšize dostupan za Nintendo Switch konzolu. Iskustva igrača koji su igrali na Switchu nisu pretjerano pozitivna. Uz manju razinu detalja, na Switchu su navodno prisutni i neki glitchevi koji se ne pojavljuju u verzijama za ostale konzole, stoga se smatrajte upozorenim.

Strike One

Nakon razočaravajuće audiovizualne prezentacije, sav teret očekivanja pao je ne leđa gameplayja. Ljubitelji ovog prekrasnog sporta mogu odahnuti, jer bez puno zadrške tvrdim kako The Show 22 pruža najzabavniji te najkompleksniji osjećaj baseballa. Svaka mehanika koja je dobro funkcionirala u prošlogodišnjem izdanju ovdje je unaprijeđena te dodatno poboljšana. Ove godine tako imamo čak tri različita načina za udariti loptu; uz klasičan swing sada imamo jaki i kontaktni način zamahivanja.

Naravno, svaki od njih idealan je za pojedine tipove lopte koje bacaju protivnički bacači. Na primjer, PCI (Plate Coverage Indicator) pruža mnogo više informacija. Preciznije rečeno, on sada puno vjerodostojnije simulira način na koji će visina i pozicija vašeg zamaha utjecati na konačan udarac.

Pitcheri, iliti bacači, s druge strane nisu osuđeni na nemoć, jer i njima je poboljšan način tempiranja i usmjeravanja lopte. PAR (Perfect Accuracy Region) mehanika također je doživjela poboljšanje. Ona je sada dodatno produbljena tako što, prilikom bacanja, na ekranu vidite sjene koje ocrtavaju najbolju moguću putanju lopte. Osim toga, statistika preciznosti ruke sada ima veći utjecaj na animacije samog bacača. Odnosno, vrhunski bacači izvest će bržu i posebniju animaciju zamaha, što će dakako dodatno otežati posao udaraču.

Neki od ovih elemenata starijim će igračima na prvu djelovati konfuzno, no MLB 22 upravo zbog toga uvodi fielding opciju u poznatom modu Custom Practice. Na vježbalištu možete podešavati različite scenarije koji se mogu dogoditi u meču, a konačno je dostupna i opcija brzog ponavljanja određenih segmenata.

Ovogodišnji MLB The Show odlučio je napraviti iskorak prema igračima koji nisu upoznati s ovim serijalom. Pri prvom pokretanju igra vas kroz fino dizajniran tutorial postepeno uvodi u načine na koji se udara, baca, optrčava i hvata. Štoviše, MLB vam dopušta da sami odredite koje ćete stvari odrađivati vlastoručno, a koje ćete prepustiti umjetnoj inteligenciji. U prilog  pristupačnosti ide i činjenica kako su u igru dodane dvije dodatne opcije težine.

Nadalje, unaprijeđen je sustav Dynamic Difficulty, stoga igra sada još bolje prati vaš napredak i mijenja težinu na način da vam igranje uvijek bude izazovno. Doduše, na najtežoj postavci i dalje su prisutne neke stare boljke poput protivnikovih prečestih savršeno odrađenih bacanja ili hvatanja, zbog čega sam često imao dojam kako svaku utakmicu igram protiv legendarne postave Yankeesa iz ’98. Jedina mana ovakvog pristupa je izostanak tutoriala koji bi vam objasnili pravila igre.

Sve u svemu, ako postoji dio koji San Diego Studios zna i može napraviti kako treba, onda je to vjerno prenesen i zarazan gameplay. Kada je riječ o igri na terenu, MLB serijal ponovno nam je uspio dostaviti ono najbolje od sporta.

Strike Two

Jedna od glavnih stvari koje su fanovi serijala zagovarali ticala se single-player iskustva. Road to The Show već dugi niz godina nepravedno je zanemaren, a značajniju promjenu nismo doživjeli ni u posljednjem dijelu. Najveći novitet predstavlja mogućnost kreiranja više igrača. Također, u odnosu na prošlu godinu ubrzano je napredovanje vašeg pulena. Izuzev toga, neznatan broj ispoliranih animacija, uz pojedine nove segmente podcasta u kojima pratite promišljanja Kena Griffeyja mlađeg i Joea Mauera ni uz najbolju volju ne mogu se nazvati značajnom inovacijom.

Pomalo je zbunjujuće da je March to October mod iznenađujuće produbljen. Umjesto jednogodišnjeg pohoda na tron, igrači su dobili mogućnost ulaženja u nove sezone i nastavak vođenja odabranog tima. Ova promjena, premda dobrodošla, zapravo samo dodatno ocrtava zanemarenost Franchisea. Franchise je još uvijek glavni dio kampanje za jednog igrača. Brojne žalbe igrača niti ove godine nisu urodile plodom, pa tako ponovno možemo dozlaboga iskorištavati umjetnu inteligenciju koja nam je spremna svoje najbolje igrače ustupiti za koštice i kikiriki.

Uz standardno vođenje svakog aspekta vaše momčadi, možete mijenjati temelje kluba, što naravno uključuje i stadion. Izrada stadiona sada se vrši puno jednostavnije i glađe. Uz velik broj detalja koje možete podešavati i lakše kretanje kamere tijekom same izrade, Create a Stadium ove godine nije razočarao. Iskreno rečeno, nemoguće je ne pohvaliti element sportske igre koji vam dopušta da imate pravog tiranosaura kao maskotu kluba. Kako smo već napomenuli, jedini “problem” je taj što je izgradnja vlastitog stadiona moguća samo u verziji za next-gen konzole.

Diamond Dynasty je opet mod kojemu je posvećeno najviše pažnje. Za razliku od sličnih modova u drugim sportskim serijalima, Dynasty već nekoliko godina slovi kao najizdašniji i najpošteniji koncept sakupljanja sličica igrača. Ionako brzi napredak dodatno je olakšan ubacivanjem takozvanih malih sezona.

Mini Seasons je single-player natjecanje u kojemu se sa svojim odabranicima borite s timovima drugih igrača kojima upravlja umjetna inteligencija. Na ovaj način igrači će skupljati iskustvo, otključavati i rješavati razne misije te jačati statistike svojih kartica. Osim sezona, Dynasty je dodao i co-op mehaniku u kojoj istovremeno mogu sudjelovati do tri igrača. Igranje s prijateljima dodatno je potpomognuto cross-play opcijom.

Naposljetku, valja istaknuti i Moments, dio igre u kojima morate ponovno (is)pisati povijest. Konkretno, igra vas stavlja u ključne dijelove nekih od najvažnijih utakmica, a vi preuzimate kontrolu nad slavnim igračima koji moraju na povijesno autentičan način osigurati pobjedu svojoj momčadi. Ništa spektakularno, ali ukoliko ste megafan baseballa, računajte da bi u Momentsima mogli provesti nekoliko sati.

Da zaključimo – MLB The Show 22 nije igra za svakoga. Baseball je poseban sport koji od gledatelja zahtijeva pomno praćenje i veliku koncentraciju koja mu omogućuje da shvati njegovu ljepotu. Budimo stoga iskreni: ako Boston Red Sox u vašem rječniku predstavlja firmu uvoznih čarapa, a za Dinger tvrdoglavo pitate “tko je”, zaobiđite ovaj naslov. S druge strane, ako su vam ovi termini sasvim jasni, sva je prilika kako vam ova recenzija nije niti potrebna.

Označeno sa: ,

MLB The Show 22 donosi napredak u određenim segmentima, dok u drugima djeluje pomalo zastarjelo. Ipak, ono glavno je zabavno i autentično iskustvo sporta, a i nije da poklonici baseballa imaju više igara između kojih mogu birati.

• najbolje, ali i jedino iskustvo virtualnog baseballa
  • cross-play i co-op dobrodošle su inovacije koje spajaju zajednicu
  • pristupačan za početnike i nove igrače
  • nema očekivanog next-gen pomaka
  • modovi za jednog igrača ostali su nepromijenjeni
  • komentatorski dvojac prečesto ponavlja iste linije teksta

Dominik Vadas

Beznadni zaljubljenik u naslove koji ga vode u svijet prošlosti ili mašte. Glavni porok u životu su mu sportske igre. Osim gamepada, u rukama često drži knjige, sportske rekvizite, zemljopisne karte i svog mačka.