NBA 2K24

FADEAWAY

Josip Klanfar

Uvijek je drugačije iskustvo recenzirati sportske igre, a pogotovo je drugačije kada igra koju recenziraš zapravo nema nikakvu konkurenciju i pri tome izlazi redovito svake godine. Proizvođači se ne trebaju previše truditi da bi bili sigurni kako će istu tu igru prodati, ali opet moraju ostvariti nekakav napredak u odnosnu na prošlu igru – jer tko će onda kupiti novi proizvod koji je isti kao lani? NBA 2K serijal je u jednoj od takvih pozicija gdje iz godine u godinu nešto se promijeni i poboljša, ali uvijek ostaje ono ključno pitanje je li napredak dovoljan i dostojan našeg novca? Prošle godine definitivno je viđen veliki pomak u mnogim stvarima vezanim za gameplay, a ove godine serijal slavi 25. obljetnicu pa su očekivanja shodno tome malo i veća. No, jesu li ispunjena?

80€ PlayStation 5 Ustupio distributer (CD Media)

PRO PLAY

Jedna od velikih zamjerki ovog serijala je tretiranje PC platforme kao inferiornije. Svakim novim izdanjem od pojave novih generacija konzola, te iste konzole dobivaju bogatije iskustvo dok PC igrači gledaju po strani. Ista stvar je i s NBA 2K24 gdje su određene stvari implementirane samo u next-gen verzijama, a jedna od njih je glavni novitet u cijeloj igri, takozvani ProPLAY.

U najkraćim crtama objašnjeno, ProPLAY je tehnologija koja snima pokrete i ponašanje pravih NBA igrača na parketu i implementira ih u igru. I ne, nije samo teoretski, već je stvarno dobro odrađeno, do te mjere da sada igrač ima osjećaj kao da gleda utakmicu na televiziji. Pokreti su prirodniji, zakucavanja, dodavanja, šutevi, driblinzi, cijela utakmica od početka do kraja je podignuta za stepenicu iznad zahvaljujući ProPLAY tehnologiji.

Od ostalih promjena u samom igranju nemam ništa za reći, jer je sve manje – više ostalo isto od prošle godine. Grafika i modeli igrača su minimalno napredovali ili su isti u većini slučajeva, dok glazbena podloga već standardno prevladava u rap stilu, uz pokoji rock ili pop. Izgleda kako se ekipa iz Visual Conceptsa vodi onom starom: ako nije pokvareno, ne popravljaj.

BLACK MAMBA

Već smo se upoznali s konceptom igranja izazova gdje proživljavamo velike momente jedne od zvijezda NBA lige. Prošle godine smo to radili s Jordanom, a ove u čast Kobe Bryanta. Za razliku od prethodne godine, ovdje izazovi počinju u 2001. godini, četvrta utakmica, polufinale zapadne konferencije, gdje je Kobe protiv Sacramenta utrpao 48 poena i uzeo 16 skokova. Ruše se i tadašnji rekordi po broju trica, 62 poena u tri četvrtine, ali na žalost nedostaje legendarna utakmica protiv Toronta, gdje je Kobe Raptorsima uvalio 81 poen. Isto tako, treba napomenuti da je znatno manje izazova nego prošle godine.

Osim izazova, upoznali smo se s MyNBA Eras koje su prošle godine dale priliku igračima da prožive povijest. Ove godine se taj mod zove MyNBA Lite i uz prošlogodišnje četiri, donosi i LeBron eru pa ih sada ima ukupno pet. Ostatak modova je svim ljubiteljima NBA serijala već dobro poznat. City je sada ljepši, ispunjeniji i nudi zanimljive lokacije. Gdje ćeš bolje od 3v3 na plaži ili samo stati i gledati u kip Kobe Bryanta. Uz MyCAREER mod, City nudi više sadržaja i sporednih stvari, iako je i dalje fokus na “putu do legende”, naravno samo za novu generaciju konzola.

I NEED A DOLLAR DOLLAR…

Eh te mikrotransakcije, što ćemo s njima? Čini mi se kako su ove godine još agresivniji po pitanju napretka u svim online modovima pa se postavlja logično pitanje: do kada ćemo tako? Želite uzeti nove patikice? Plati virtualnom valutom. Želiš biti bolji igrač? Plati virtualnom valutom. Hoćeš si poboljšati statistiku? Plati…

Najveći problem ove igre je godinama nepošten sustav napretka. Nije da ne postoji alternativni način da se napreduje, ali ako iole želiš biti kompetentan u online igranju, tu kompetitivnost će ti NBA 2K24 i dobro naplatiti. Rekao sam da se može i bez plaćanja, ali onog trenutka kada uđeš u igru, ekipa je već dobro razvijena i bez potrošnje eurića nije moguće parirati drugima.

A na temu online igranja, možda i najveći novitet je da po prvi puta u povijesti franšize, NBA2K24 podržava crossplay. Pogađajte, samo između PlayStationa 5 i Xbox Series konzola, što znači da je ostatak platformi opet ostao zakinut za jednu od dugo traženih opcija.

I to nas dovodi natrag na početak recenzije i pitanje je li NBA 2K24 ispunio očekivanja? Kratki odgovor bi bio možda. Sve ovisi o tome što se od njega očekuje i na kojoj platformi igrate. S obzirom na to kako je ovo jedina dobra simulacija košarke na tržištu, rekao bi da su sa ProPLAY i crossplay implementacijom napravili taman dovoljno da fanovi kupe novi nastavak.

Međutim, ako želite biti kompetentni nije dovoljno samo kupiti igru, a uz sve to morate posjedovati i konzolu nove generacije ako želite iskusiti sve što igra nudi. Ako ste zagriženi fan serijala, vjerojatno ste ovu igru već kupili, ali ako ste casual igrač koji baci nekoliko egzibicijskih utakmica kada mu dođu prijatelji, onda vam vjerojatno ništa neće značiti noviteti koje je 2K24 dostavio i vjerojatno ćete tek razmisliti o kupnji kada igra bude na popustu.

NBA2K24 napravio je napredak točno onoliko koliko treba da nitko ne može reći kako ga nema, ali i dalje je to ona stara pay-to-win formula i dok god ne bude konkurencije, vjerojatno se neće ništa promijeniti.

• ProPLAY dobro funkcionira
  • crossplay
  • LeBron era