HCL.HR

Recenzija

Pumpkin Jack

strašni tikvan

Zoran Žalac

Uvijek me fasciniraju igre koje samostalno napravi jedna soba. Dok neki drugi timskim radom nisu u stanju napraviti nešto značajno, jedna osoba može napraviti igru o kojoj se priča godinama. Stardew Valley, Undertale ili Spelunky neke su od igara pri čijem je razvoju jedan developer na sebe preuzeo ogroman obujam posla. Takvim kreatorima zasigurno treba skinuti kapu u divljenju pa mi je pomalo neugodno kad moram kritički pristupiti njihovim igrama, ne želeći ikakvim prigovaranjem skrenuti pozornost s činjenice da su odradili lavovski posao. Slično je i s igrom Pumpkin Jack koju je samostalno razvio developer Nicolas Meyssonnier.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
29,99€ PC Ustupio proizvođač igre

Pumpin Jack je akcijski platformer kome ne treba dugo tražiti usporedbu. Igra je inspirirana kultnim MediEvilom s prvog PlayStationa pa samim time ima nezavidnu zadaću „ispuniti oklop“ takve legende. Meni je MediEvil jedna od dražih igara iz djetinjstva i upravo sam se zato bacio na rezbarenje ove bundeve. Odmah mogu reći da Pumpkin Jack nije na istoj razini produkcije kao prošlogodišnja prerada MediEvila. No, za razliku od te igre koja je ekskluzivna za PlayStation, „Tikvan“ Jack je dostupan na svim platformama pa može poslužiti kao dostojna alternativa.

Pumpkin Jack je igra jednostavne premise i još jednostavnije izvedbe. Priča ide tako da je vragu bilo dosadno pa je poslao čudovišta u jedan gradić, no ljudi su pozvali čarobnjaka u obranu pa je vrag morao uzvratiti slanjem svog prvaka smicalica – Bundevu Jacka. On dobiva zadatak da ukloni čarobnjaka, ali kako bi došao do njega treba se prvo probiti kroz vojsku neživih čudovišta. Iako su čudovišta tehnički na Jackovoj strani, igra objašnjava da su to bezumni zombiji koji ne prave razliku između pomagača i protivnika. Jack je stoga prisiljen udružiti se s jednom vranom i tada kreće u svoju avanturu.

Iako su čudovišta na Jackovoj strani, igra objašnjava da su to bezumni zombiji koji ne prave razliku između pomagača i protivnika.

Priča Pumpkin Jacka ima nekoliko interesantnih preokreta i šarolike likove, poput vještice vegetarijanke ili arhitekta pakla. Također se trudi biti humoristična u dijalozima koji su izvedeni kroz mrmljanje likova. Ne očekujte previše od tog narativnog dijela, ali je svakako dobro da postoji neka priča koja cijelu stvar drži na okupu. Trajnošću je dosta skromna pa vas čeka 4-5 sati igranja bez ikakve potrebe ili motivacije za ponovnim prelaskom.

Pred igračem je ukupno šest različitih levela od kojih prvi traje 20-ak minuta, a ostali po 40-ak. Leveli su tematski klišeji – groblje, močvara, rudnik, ratište, ali to je u ovom slučaju dobra stvar. Međutim, tu se primijeti da je developer pravio duže levele jer mu je to iziskivalo manje posla nego da su leveli bili kraći, a raznovrsniji. Zbog toga svaki level ima jasnu strukturu i malo ponavljanja koje se pokušava zamaskirati kroz zadatke traženja nekih predmeta. Na taj se način od ove vrlo linearne avanture nastoji napraviti malo otvoreniji 3D platformer.

Primijeti da je developer pravio duže levele jer mu je to iziskivalo manje posla nego da su leveli bili kraći, a tematski raznovrsniji.

Isprva mi se činilo kako tu neće biti skoro pa nikakvog izazova jer se borba u igri svodi samo na dvije stvari: udaranje tipke za napad te izbjegavanje tuđeg napada. Dobro, tehnički imate dvije vrste napada: bliski i dalekometni s cooldownom, ali većinu vremena cilj je u borbi bilo kojom metodom zatući neprijatelje prije nego oni zatuku vas, bez razmišljanja što slijedi kasnije. Jer nema nekih posljedica ako iz borbe izađete slaboga zdravlja kad ga možete obnoviti doslovno na svakom koraku, a života imate neograničeno. No, zato su zanimljive boss bitke u kojima ipak treba proučiti protivnikov uzorak napada. Obračuni s glavnim protivnicima bili su mi najzabavniji dio Pumpkin Jacka.

S obzirom na to da igra demonstrira kako ima potencijala za zabavne stvari, žao mi je što oružje ne igra veću ulogu u samom gameplayu. Tehnički je sasvim svejedno koristite li mač, sačmaricu ili kosu. Sve je podjednako učinkovito za tamanjenje protivnika i igra vas nikada ne tjera da za pojedine protivnike koristite specifična oružja. To jest, nema potrebe da oružja uopće mijenjate… ikada. Nema čak ni tipki koje bi služile kao prečaci za brzo biranje oružja – npr. D-pad tipke na kontroleru cijelo vrijeme ostaju potpuno neiskorištene.

Sasvim je svejedno koristite li mač, sačmaricu ili kosu – sve je podjednako učinkovito za tamanjenje protivnika.

Gameplay osim borbe tvore poneke mini-igre. Obavezne su on-rails sekcije u kojima nešto vozite ili jašete pa morate izbjegavati prepreke kao Hugo u svoje doba. Ti dijelovi igre nisu osobito zabavni kad se ponavljaju 2-3 puta po levelu i tehnički su gotovo svi na istu foru. Nešto zanimljiviji jesu dijelovi u kojima si glavni lik otkine bundevu pa ju onda kontroliramo. Tu ima šutanja eksploziva, igranja memoryja i sl. Naravno, taj je segment igre očita preslika mehanike iz MediEvila 2.

Glazba za moje uši
Najkvalitetniji i najimpresivniji dio Pumpkin Jacka jest njegova audiovizualna prezentacija. Tu igra savršeno pogađa ugođaj fantastičnog svijeta sa zombijima, vješticama i vitezovima – maglovit i sablastan, ali u isto vrijeme šaren i maštovit. Verzija za PC, koju sam igrao, ima podršku za raytracing efekte i s njom različita osvjetljenja izgledaju još izraženije, a dobra je vijest da nije zahtjevna pa se ti efekti mogu koristiti i na starijim GTX karticama.

Rekao sam na početku da igra nije na razini jednog MediEvila, ali u jednom segmentu ipak mu može parirati. Glazba je fenomenalna i mislim da je to jedini dio igre na kojemu Meyssonnier nije radio, ali je njegova vizija zasigurno odredila mjesto za takvu orkestraciju. Kao u dobra stara vremena, glazba svira cijelo vrijeme dok igrate te bih se usudio reći kako bi ugođaj svijeta bio znatno siromašniji bez tih melodija. Glazba je jednostavno rečeno polovica doživljaja u ovoj igri.

Da ova igra ima neki poseban tretman ocjenjivanja zato što ju je napravio jedan jedini developer, Pumpkin Jack bi skakao visoko. Međutim, kad tu zanimljivu činjenicu stavim po strani još uvijek nam ostaje igra koja ima svoje prednosti i mane. Ne bih rekao da je Pumpkin Jack obavezno štivo, ali može biti idealan „napitak“ jezive fantazije. Manjkavosti igre vidljive su upravo kroz to što je ovo manji projekt jednog čovjeka, pa imajte to na umu ako se odlučite za igranje. Ako ne, šansu barem dajte glazbi iz igre, cijeli album imate na Spotifyju.

Označeno sa:

Izvrstan uradak u dočaravanju ugođaja mračne fantazije, koji je unatoč rastezanju levela ipak malo kratak i plitak.

70 Naša ocjena
  • izvrsna glazba i vizualno pogođen ugođaj
  • solidna priča s humorističnim likovima
  • boss bitke su interesantne
  • nema potrebe za mijenjanjem oružja
  • leveli djeluju razvučeno i neke se mini-igre ponavljaju
  • ne traje dugo

Zoran Žalac

Dežurno piskaralo. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Slab je na estetska rješenja u sučeljima. U slobodno vrijeme magistar opskurne kulturologije.

Komentari (6)

  • Veblar

    27.10.2020 - 14:36

    ja sam tek na drugom nivou, fakat igra predivno izgleda, makar je minimalistički. volim 3D akcijske platformere, iako ono što sam do sada vidio nije izazovno platformiranje, a bome ni combat do sada nije izazovan, ali nema veze. Nostalgija za ovim žanrom i fakat super prezentacija su mi dovoljna motivacija za odigrati ovo

    • Zoran Žalac

      @Veblar, 27.10.2020 - 14:56

      Na kasnijim levelima postane malčice izazovnije, ali najčešće na boss bitkama i on-rails sekcijama. Mislim da sam možda 1-2 puta umro baš od neprijatelja i to čisto nepažnjom; jednostavno za sve dobivaš zdravlje natrag – kad ih utučeš, kad slomiš nešto od okoline, stalno se vraća energija. 90% umiranja u igri mi je bilo instakill situacija.

  • Fenner

    27.10.2020 - 15:03

    Za zabavit se odlično.

  • razer1234559

    27.10.2020 - 15:24

    Malo je skupa ali nema veze, lijepo izgleda i definitivno ću zaigrati ovu igru na halloween. Kupujem naravno

  • Lazy

    27.10.2020 - 16:22

    Uh muzika je ko iz the nightmare before christmass, moooozeee…

  • kuky90

    27.10.2020 - 17:10

    Slažem se s negativnim stvarima u potpunosti. Ovo mi zapalo za oko jer sam fan Medievila, ali ipak je ovo samo kao kopija ispalo. Iako je slično, Medievil je duži, sa boljim level designom i moraš mjenjati oružje. Najgora mi je bila ta reciklaža nekih stvari, baš naporno ispalo.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?