HCL.HR

Recenzija

Broken Roads

Aussie, Aussie, Aussie

Lovro Maroševac

Ne mogu reći kako sam nakon Disco Elysiuma imao sreće s narativnim igrama specifičnih vizuala. Ashwalkers nije ostavio pozitivan dojam na mene, a tim je putem krenuo i Broken Roads. Obje su igre u mojem dalekozoru imale jednaku putanju kretanja. Na početku vrlo zanimljiv koncept koji je mogao doći uz bok Discu, no ne mogu reći da se to uopće ostvarilo.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
34€ PC Ustupio izdavač

U jeku izlaska Fallout serije stigla nam je igra koja neodoljivo podsjeća na prve dvije Fallout igre. Izometrijska perspektiva igranja u postapokaliptičnom svijetu vrlo je brzo prozvana australskim Falloutom. Da, kao što je odmah u startu rečeno, Broken Roads nas baca u pustoši Australije nekoliko stotina godina, kad je 80% stanovništva pomrlo, a preostali dio snalazi se kako zna.

Život se odvija u različitim zajednicama koje međusobno komuniciraju te pokušavaju surađivati, dok se u isto vrijeme brane od kriminalaca i bandita koji ih žele opljačkati. Vi ste u koži likova čije pozadinske priče možete birati. Jedna od četiri pozadinske priče vaših likova odlučit će odakle ćete krenuti i kako će se vaš lik ponašati tijekom igranja. Ono što igri daje dodatan vjetar u leđa jest činjenica da svaka pozadinska priča nudi različito mjesto igranja kao početak. Neki se čak nadopunjuju pa jednom kad prelazite igru ponovno, imate osjećaj kao da ste dio (pred)nastavka određenog dijela priče.

Hoće li on biti vrstan umjetnik, snagator, odličan u borbi prsa o prsa ili nešto četvrto je u potpunosti ostavljeno vama na biranje. Ako pak ne želite ići u preodređenom smjeru, već na početku igre možete birati gdje vještine vašeg lika želite iskoristiti. One vjerno prate opcije koje dobivate tijekom igre. Ako niste dovoljno vješt govornik, ne možete iskoristiti određeni dijalog i slično. Znate već kako te stvari idu.

Ono što vam ova igra još nudi, uz spomenute atribute, jest odabir četiriju filozofskih strana. Prva pomisao na postapokalipsu sigurno nije filozofija, no nerijetko u posljednje vrijeme dobivamo takve izbore. To se u igri zove moralitet i pred vas baca moralni kompas koji odlučuje kakav ćete vaš lik na kraju postati.

Na izboru imate četiri filozofske strane: humanističku, nihilističku, utilitarističku ili makijavelističku. U suštini, na vama leži izbor želite li mariti za opće dobro, vlastitu personu, ljude kao individue ili uopće nikoga. Rekao bih da je moralni kompas vrlo dobar dodatak i nazire se potencijal. Iako se predstavlja kao inovativna stvar u ovoj igri, kako ćete ju duže igrati, shvatit ćete da tu nema previše dubine.

U suštini, na vama leži izbor želite li mariti za opće dobro, vlastitu personu, ljude kao individue ili uopće nikoga.

Igra ima vrlo neobičnu šprancu u kojoj vam omogući da odaberete jedan od ponuđenih dijaloga četiriju strana. Ponekad možete birati između tri humanističkih dijaloga i jednog nihilističkog. Jednom kad odaberete stranu, vidite kojim putem bi se vaš lik mogao kretati te kako će to utjecati na svijet. No problem leži u tome što se vaša odluka vrlo brzo poništi raznoraznim, najčešće nepotrebnim, zapletima u priči.

Na samom početku dobivate dojam kako je igra slobodna u krojenju priče i vi možete na konačni ishod utjecati vašim odlukama. Međutim, to u konačnici i nije baš tako. S obzirom na to koliko se poništavaju naše odluke, imate osjećaj kao da je pred vas stavljena iluzija odlučivanja, nešto slično kao u Telltaleovim igrama, ovdje najviše mislim na The Walking Dead s kojim sam odrastao.

Ovisno o vašim odlukama, bilo običnim razgovorima i pomaganjem likovima, ili odabirom nekih od moralnih strana, u timu vam se mogu pridružiti drugi kompanjoni. Tada se krećete u grupi te zajedno sudjelujete u stvarima i interakciji sa svijetom oko vas.

Posebno mi se svidjelo da ako naiđete na neke šokantne stvari, likovi u vašoj grupi na kratko “odlutaju” jer im se gadi ono što su vidjeli. Takvi sitni detalji osobno su mi pomogli u tome da tijekom igranja na grupu ljudi gledam kao likove s karakteristikama stvarnih osoba, a ne jednodimenzionalnih robota koji se kreću gdje im kažeš da idu.

Međutim, zadatke u igri općenito ne mogu baš pohvaliti. Većina njih sastoji se od toga da ako hoćeš nešto ispuniti, uvijek nekome moraš nešto donijeti. Prepoznatljiva “poštarska” petlja zadataka ovdje je itekako prisutna. Jednom je normalno, dvaput je prihvatljivo, ali kad u svakom gradu i svakom mjestu moraš raditi iste “idi i donesi” zadatke, smuči vam se prelazak cijele igre.

Prepoznatljiva “poštarska” petlja zadataka ovdje je itekako prisutna.

Borba je također poprilično je jednostavna za shvatiti. Upravljate vašim likovima po rundama i morate ubiti neprijatelje. Na bojištu imate određene zaklone koje možete iskoristiti u vlastitu korist. Ponekad se potkrala greška da mi vješt strijelac tri puta zaredom promaši čistu metu. Očito su inspiraciju uzeli iz XCOM-a. Ne mogu reći da je to pohvalno, pogotovo kad vidite završni produkt.

Ne sumnjam kako će se postapokaliptična Australija i ljudi koji su u igri opisani svidjeti ljubiteljima australske države. Iako igra obitava tekstom i često je tiha po pitanju pričanja, tu i tamo se likovi znaju oglasiti. A kad glasovna gluma bude prisutna, mogu reći da je poprilično uvjerljiva. Šteta što ju nisu dodatno proširili jer smatram da bi itekako pridonijela konačnom dojmu igre, a vjerujem i držala pažnju unatoč nekim greškama.

Može se reći kako je puno ljubavi tijekom igrinog razvoja bilo usmjereno prema specifičnom vizualnom stilu Broken Roadsa. Australska pustoš, iako mnogima možda grafički ne toliko atraktivna, u kompletu s degradacijom društva daje poseban duh ovoj igri. Slikoviti prikaz terena na kojem se nalazite, uz trunke korozije metala i prstohvat sunčeve svjetlosti, jasno vam daje do znanja kako bi budućnost mogla izgledati… ako se u postakopalipski nađete u Australiji.

Što se tiče tehničkih poteškoća o kojima mnogi igrači bruje, ovdje mogu i potvrditi i negirati neke stvari. Meni osobno igra nije zapadala u veće probleme, no svejedno ih je bilo. Igrao sam igru i prije i nakon velikog ažuriranja od 4,5 GB, ali nisam primijetio da se stanje poboljšalo ili pogoršalo u nekom smislu.

Ja sam najčešće imao problema da mi se pri dolasku u prvo veliko mjesto jednostavno sve zamrznulo. Ne u smislu da sam imao problema s igrom na ekranu, već mi je došla obavijest za obaviti jedan zadatak. Taj zadatak nisam mogao dovršiti jer ili ga nisam mogao aktivirati ili jednostavno nije se mapi pojavila osoba kod koje sam trebao otići. Ono što je zanimljivo jest da mi se to dogodilo svaki put kad bih odabrao Barter Crew lika. Ostali nisu imali takve probleme.

Kako HCL ocjenjuje igre?

Broken Roads privukao me svojim zanimljivim idejama koje nije uspio iskoristiti na najbolji mogući način. Iako nije dosegnuo razinu Disco Elysiuma i sličnih naslova ovakvog žanra, ne može se reći kako ne odašilje potencijalom. Određeni segmenti igre pokazuju da je razvojni studio bio dovoljno ambiciozan da vlastite ideje pretvori u konačni proizvod koji iz pećnice nažalost nije izašao kako je trebao.

Ambiciozne ideje Broken Roadsa pale su u vodu prevelikih želja koje nisu ispunile očekivanja i dostavile nam jedan površan proizvod.

59 Naša ocjena
  • specifičan vizualni stil
  • filozofski kompas morala ima potencijala
  • igračeve odluke vrlo se brzo poništavaju, iluzija krojenja vlastite priče
  • tehnički problemi
  • dizajn zadataka je naporan
  • borba je mogla biti bolja

Lovro Maroševac

Fan FPS-a i RPG-a, taktiziranja, dobrih trkačina i još boljih interaktivno-narativnih priča. U slobodno vrijeme ljudima dosađuje fotografijama vlastitog psa. Inače profesionalni ronilac i propali golmanski talent.

Komentari (3)

  • superdeda2000

    08.05.2024 - 21:04

    Šteta. Čekao sam ovo i imao neka očekivanja…

  • SanKa

    09.05.2024 - 10:30

    jebote samo 59, po tekstu bih zakljucio negdje 75…steta, igra izgleda kao mad max meets fallout

  • ajdin_sa

    09.05.2024 - 13:55

    Po tekstu bi se reklo neka sredina 70tice i onda onaj popularni WaWaWa i 59 🤣

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?