HCL.HR

Recenzija

WRC Generations

Kraj utrke

Lovro Maroševac

Motorni su sportovi ove godine na prekretnici, pogotovo kad se radi o njihovim službenim videoigrama. Evo na primjer, Formula 1 je dobila nove regulacije utrkivanja, a službena je igra dobila novog izdavača. WRC je također na prijelazu prema hibridnim vozilima, a licenca za službene WRC igre od iduće će godine otići u ruke novog izdavača. Višegodišnji rad KT Racinga na WRC igrama došao je do oproštaja zvanog WRC Generations, pa idemo vidjeti li ta igra dostojan oproštaj od serijala koji je iz godine u godinu postajao sve bolji.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
40€ PC Ustupio izdavač

WRC Generations nudi nam najveći sadržaj koji jedna WRC igra može imati. Ako ste igrali prošlogodišnje izdanje igre, onda je sasvim jasno da će vam ovaj naslov biti vrlo poznat. Nema tu previše toga za reći osim da Generations vizualno izgleda praktički isto kao i njegov prethodnik.

Osim što grafikom izgleda gotovo identično, valja dodati da se ista stvar nalazi u njegovoj single-player komponenti. Karijera, solo igranje ili Time Trial – sve ove opcije ujednačene su po pitanju prošlogodišnje igre i tu nemate nikakvih značajnih noviteta, a još manje nekih promjena. Netko će reći “Ako nije potrgano, zašto bi se popravljalo” i bio bi u pravu. Međutim, dojma sam da se oko tih dijelova mogao naći neki način implementacije nečega novog kako oni koji dolaze iz prethodnih igara ne bi zapravo ponavljali jedne te iste dijelove.

Znam da je uvođenje promjena u single-player komponentama pomalo nespretno u ovakvim vrstama igara, ali neko osvježenje u vidu kratkom narativnog segmenta ili nečega sličnog svakako bi dobro došlo da suzbije monotonost već viđenog. Ono što je barem malo dobro jest da imate više slobodnog prostora za manevriranje kroz uređenje svog automobila i otključavanja segmenata u vaše R&D odjelu.

A kad smo kod automobila, valja spomenuti da po prvi put imamo hibridni sustav motora. Snaga istog sada se djelomično očituje kroz električnu energiju, a baš kao što je to slučaj u sportu tako i ovdje možemo odabrati tri načina rada. Jedan je onaj najsnažniji, ali uz boost koji traje kratko. Zatim slijedi drugi mod koji je balansiran pa imate podjednaku brzinu i potrošnju energije, dok u trećem vam je snaga najslabija, no zato baterija radi najduže.

Hibridni sustav motora pruža dodatni osjećaj izazovnosti u smislu kontrole vozila.

Bome se osjeća razlika na stazama kad se taj hibridni sustav pokrene, što ponovno pruža jedan osjećaj izazovnosti u smislu kontrole vozila. Zasad još nisam primijetio da bi potrošnja baterije stvarala probleme u vožnji, u smislu da ne funkcionira na točan način, već ide baš prema onom putu koji odredite prije samog starta.

solo igranju karijeru započinjete od prvih koraka i lagano se probijate u vrh. Kako vozite, tako otključavate mogućnosti za veći izbor vozačkih opcija i puta prema kojem ćete se kretati do titule najboljeg. Možete naravno odabrati i one modove u kojima već praktički igrate s najbržim reli autima te kroz vježbe savladavate svaku postojeću stazu i brusite svoje vještine.

Sjećate se Privateer opcije u karijeri? One opcije u kojoj radite svoj tim i dizajnirate vlastiti auto. E, pa dobra je stvar što ona više nije zaključana iza posebnih događaja koje morate ispuniti ili odraditi do kraja, već ju možete zaigrati od samog početka. Tu do izražaja dolazi ono što sam ranije pisao o tome kako je uređenje automobila puno slobodnije i nudi vam više opcija nego je to do sad bilo.

Vožnja protiv vozača umjetne inteligencije zna biti pomalo iritantna. Ne zato što ih je teško pobijediti, nego zato što im fali konzistentnosti. Na nekim su stazama jednostavno prebrzi, dok ih na drugima možete pobijediti čak i ako se vi okrenete ili zalutate u nedozvoljeni dio staze. Čini mi se kako je to problem ne samo kod WRC-a, već kod sličnih trkaćih igara. Logično da neke staze više odgovaraju nekome, međutim problem nastaje kad su vremenska odstupanja s jedne na drugu stazu masivna.

Staza ima mnoštvo – od snježne Švedske preko Lijepe naše do pješčane Kenije.

Staza ima mnoštvo – od snježne Švedske preko Hrvatske do pješčane Kenije. Odabira je stvarno puno i dokaz je kako je ovo sadržajno uistinu stazama bogata WRC igra. Snježna Švedska je užitak za voziti i prekrasno je vidjeti koliko je detalja uloženo i njezin dizajn. Snježni pokrivač i noćna atmosfera dobitna su kombinacija vožnje relija u ovoj igri. Kad odaberete kameru iz vozačevog sjedišta, praktički se osjećate kao da ste uživo tamo.

Nije samo dizajn staza u Švedskoj dobro napravljen – isto je i na drugima. Nema staze koja vam može biti dosadna za vožnju, svaka je izazovna na svoj način. Sviđa mi se i što je dorađen sustav vožnje koji je sada izazovniji i nešto teži za svladati. Puno više osjećate težinu automobila kad skrećete i pomno morate dodavati gas, odnosno kočiti gdje je potrebno. Kočenje je također osjetljivije i okrenuto više realističnom načinu kočenja pa ne trebate očekivati da će vam auto zakočiti ako želite zakočiti tik pred skretanje u zavoj. Jednostavno će vam osjećaj težine automobila poremetiti putanju.

Puno više osjećate težinu automobila kad skrećete i pomno morate dodavati gas, odnosno kočiti gdje je potrebno.

Model štete također je dorađeniji te se vidi, ali i osjeti kad nešto polomite. Prilagodba na trenutno stanje vozila jako je važna stvar ako želite završiti do kraja svoju vožnju. Potrošnja guma također je vidljiva i osjetna, pogotovo kad radite vremena na čitavim komponentama, usporedno s onima koji su na izmaku snaga. Igrina fizika vidljiva je u svakom pogledu kod oštećenja, ali i same vožnje. Tu mi se čini da su izvukli maksimum koji su mogli jer sve više od toga išlo bi u nerealistično okruženje.

Ono što mi se kod guma ne sviđa jest to da u vremenskim uvjetima jednostavno nisu napravljene da reagiraju po viđenom. Gume za suhe uvjete mogu se bez problema voziti na kišnim i to čak da ste brži na tim komponentama nego na onim predviđenima. Bilo da kiša pada jako ili slabo, meke ili tvrde gume svejedno vam dobro dođu u tom pitanju, puno bolje nego one koje su zapravo predviđene za takve situacije. Pomalo bizarno, ali što je tu je.

Zvuk automobila je i najbolji u cijelom serijalu. Iz KT Racinga potrudili su se maksimalno ispolirati i vjerno prenijeti audio segmente iz stvarnog sporta u onaj virtualni. Naravno, nije to u potpunosti jednako, ali trud vrijedi pohvaliti i samo ako ste vjerni pratitelji svakog detalja relija, tek onda ćete razaznati odstupanja između pravih i virtualnih auta. Posebno je zadovoljavajuće slušati kako automobil klizi po snježnim zavojima šumske i brdovite Švedske. Uz već postojeću kameru iz sjedišta vozača, kontrolu vožnje te zvuk, itekako imate osjećaj da ste tamo u tom trenutku, baš kao što sam ranije spomenuo.

Posebno je zadovoljavajuće slušati kako automobil klizi po snježnim zavojima šumske i brdovite Švedske.

WRC nikad nije imao neku posebnu podršku oko svoje multiplayer komponente, igrači su se morali sami snalaziti. Međutim, od ove godine nije tako jer uvođenje League opcije u mrežnom dijelu igre napravljen vrlo važan pomak prema zajedničkom igranju igre. Donosi i više nego dovoljan dodatak igri. Riječ je o ligaškom sustavu u kojem se natječete protiv drugih vozača, a na temelju ostvarenih rezultata dolazite do određenog ligaškog učinka.

Svaka liga ima podrazine u kojima su igrači podijeljeni na timske ili solo akcije. Postoje sezone i posebni ligaški događaji koji vam kroje sudbinu kroz kvalifikacije, a zatim i samu utrku. Ako je neki dodatak WRC igrama bio uistinu poželjan, to je ovakav sustav. Jedina mana multiplayera jest to što nema baš puno igrača u određenom vremenskom periodu pa su se događaji tamo događali rjeđe od očekivanog.

WRC Generations odlično se vrti na PC-ju. Do trenutka pisanja ove recenzije nijednom nisam osjetio pad performansi niti iskusio ikakva rušenja igre. Jedna od rijetkih trkaćih igara u zadnje vrijeme koja funkcionira praktički savršeno, čak i kada je vožnja na staza toliko silovita kroz skakanje te ulaske u zavoje.

Ono što vam mogu reći jest da je WRC Generations u praksi bolja igra od svoja prethodna izdanja. Zadnja je ovo WRC igra KT Racinga i mislim da su se dostojno oprostili od serijala, u stilu kakvim su radili sve dosadašnje igre. Ostaje žaljenje samo za tim što Generations ne nudi mnoštvo inovacija po tom pitanju, ali svejedno omogućuje još bolju vožnju, usudio bih se reći i najbolju koju ovaj serijal može ponuditi.

Solidan oproštaj KT Racinga od WRC serijala. Gotovo pa nimalo noviteta i inovacija, no odličan osjećaj vožnje preporuka je za sve koji se još dvoume uskočiti u rally aute.

76 Naša ocjena
  • osjećaj vožnje je najbolji do sad
  • odlično dizajnirane staze
  • tehnički ispolirano (PC verzija)
  • League opcija u mrežnom dijelu igre
  • single-player je preslika prošlogodišnjeg, bez značajnih noviteta i inovacija
  • AI vozači nisu konzistentni
  • gume za suhe uvjete brže su od guma za kišu... po kišnoj stazi

Lovro Maroševac

Fan FPS-a i RPG-a, taktiziranja, dobrih trkačina i još boljih interaktivno-narativnih priča. U slobodno vrijeme ljudima dosađuje fotografijama vlastitog psa. Inače profesionalni ronilac i propali golmanski talent.

Komentari (8)

  • Monster Tamer

    21.11.2022 - 18:10

    Odlična recenzija Lovro. KT Racing-ove WRC igre su mi najbolje Rally igre koje danas imamo i nemaš pojma koliko se bojim za taj serijal sada kada licenca ode u ruke Electronic Artsa. Prestrašno.

    • fejzer

      @Monster Tamer, 21.11.2022 - 18:31

      Zamisli Rally u bojama novog NFS.

    • Monster Tamer

      @fejzer, 21.11.2022 - 18:52

      Apsolutno nemam ništa protiv cartoon efekata u novom NFS-u. Jako me podsjetilo na Auto Modellistu, meni jednu od najdražih Racing igara.

    • SanKa

      @Monster Tamer, 22.11.2022 - 09:25

      da, EA je poznat da uzme sto valja i sjebe stvar…

  • Darac83

    21.11.2022 - 22:12

    Možda se i proba.

  • Strahinja Radonjic

    22.11.2022 - 09:06

    Gameplay ok, interfejs ok, ali zvuk….. UŽAS!!! Jel iko uopšte gleda WRC? Lovro?!! “Zvuk automobila je i najbolji u cijelom serijalu”?!!! 🤯🤯🤯 WRC 9 je imao najbolji zvuk i najbliži pravim WRC automobilima ali ni WRC 9 nije bio ni 60% realističan po pitanju zvuka ali barem solidan. Volim HCL recenzije ali ovo je jako jako loša recenzija, ne možeš na zvukove fena za kosu napisati “Zvuk automobila je i najbolji u cijelom serijalu”… 🤯 Znači nisi minut jedan WRC-a gledao.

  • manic_saltshaker

    22.11.2022 - 09:55

    Ja sam morala traziti povrat na Steamu za Generations jer mi se igra stalno rusila. Inace WRC10 mi se nije niti jednom srusila, normalno sam koristila Volan+pedale+mjenjac, a Generations mi nije otvorilo dalje od menija. Mozda je do mojeg racunala (konfiguracija u profilu) ne znam ali eto da imate na umu.

  • Stecajni_upravnik

    22.11.2022 - 14:37

    Da li je neko probao na tri monitora?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?