Soulcalibur 6

HLADNA ORUŽJA, MLAKA PRIČA

Žarko Ćurić

Soulcalibur serijal napokon je svratio na aktualnu generaciju konzola. Poslije šest godina i petog numeriranog naslova dobili smo sada i šesti numerirani naslov koji je zapravo sedmi po redu dio serijala. Zbunjeni ste? Stvar je zapravo vrlo jednostavna jer je serijal započet igrom Soul Edge za arkadne strojeve, ali to je na kraju više kuriozitet nego relevantna činjenica jer šesti Soulcalibur ne vuče za sobom masivan teret prijašnjih dijelova.

O kakvoj je igri ovdje riječ?

Soulcalibur serijal oduvijek je krasila jednostavna borba koja se više oslanjala na dobar tajming nego na pamćenje bezbrojnih kombinacija tipki za napade i sve sile povezanih komboa. Ni šesti dio ne ispada iz tih tračnica pa tako i dalje imamo četiri osnovne tipke pomoću kojih zadajemo blokiranje, horizontalne i vertikalne zamahe oružjem te lakše udarce. Horizontalni udarci očekivano su brutalni i odnose finu količinu energije, no usput su dosta tromi te vas ostavljaju otvorene za brzi kontranapad. Vertikalni zamah donosi kraće udarce koji usput sprječavaju protivnika da izbjegne napad mijenjanjem osi. Jednostavni udarci su savršeni za prekidanje tempa protivnika, no potrebno je biti jako blizu protivniku da se mogu izvesti.

Sa samo ove četiri akcije već ste dovoljno spremni za zabavnu borbu protiv prijatelja na kauču te izvođenje cool kombinacija napada. Ovo dakako nije sve što borba nudi, postoje tu i brojne druge mehanike, ali i ako ne poznajete napredne poteze nećete se osjećati previše zakinuto u odnosu na druge borilačke igre.

Za veterane serijala novost su Reversal Edge i Lethal Hit napadi. Lethal Hit udarci dosta su mi se svidjeli jer se drastično razliku od borca do borca te se aktiviraju drugačije. Reversal edge napadi se aktiviraju jednom tipkom te dovode do svojevrsnog obračuna u kojemu na principu kamen-papir-škare s protivnikom birate jedan od tri poteza te tko ima više sreće, pravi masovnu štetu. Osjećaj kada prvi put izgubite zbog ovog poteza je stvarno frustrirajući, jer se na kraju pobjeda svela na čistu sreću, a ne umijeće.

Osim poznatih lica ovog serijala i njihovih ubojitih oružja, dobili smo i tri novopridošla lika koji su osvježili ponudu.

Važan utjecaj na samu borbu nosi i oružje lika koje koristite jer se tečnost napada bitno razlikuje ako koristite nunčake, štap, zmijski mač ili divovski mač koji je veličine određenih likova. Osim poznatih lica iz serijala i njihovih ubojitih oružja, dobili smo i tri nova lika koji su osvježili ponudu.

Možda i najzanimljiviji od njih je velika grdosija po imenu Azwel koji može prizivati različita oružja, a usput ima takav izgled koji jednostavno vrišti da se radi o zlobnom tipu. Druga prinova je Groh, samozatajni borac koji koristi mač s oba kraja te usput ima mogućnost teleportacije na kraćim udaljenostima. Treća novopridošlica je poznati mutant Geralt iz Witcher serijala kojeg nije potrebno detaljno predstavljati. Sve u svemu, borci su prilično raznovrsni te nisu kopije jednih drugih, što na prvi pogled malu brojku od dvadeset boraca čini i više nego dovoljnom.

Kretanje likova je odrađeno prilično fluidno što primarno možemo zahvaliti stabilnih 60 sličica u sekundi.

Kretanje likova je odrađeno prilično fluidno što primarno možemo zahvaliti stabilnih 60 sličica u sekundi. Generalno gledano na audiovizualnu stranu, moram priznati da nisam ostao nešto posebno očaran kompletom. Melodije Soulcalibura 6 nisu za pamćenje, a nijedna od arena nije na mene ostavila onaj poseban dojam kada toliko uživate u nečemu da zbog toga izgubite meč.

Još jedna od stvari na kojoj sam ostao ne baš impresioniran su trening te multiplayer modovi. Trening mod je izgleda ubačen čisto reda radi, jer eto i ostali imaju pa neka se nađe. Čitav koncept treninga je odrađen bez nekih jasnih cjelina, na preskoke i nije baš toliko koristan koliko bi trebao biti. Slična situacija je i s multiplayer komponentom u kojoj su podržani samo osnovni rangirani i nerangirani mečevi bez neke pretjerane inovativnosti. To ne znači da mrežni kod nije dobar te da mečevi nisu stabilni, nego samo da je ponuda mrežne zabave svedena na minimum.

U multiplayer komponenti podržani su samo osnovni rangirani i nerangirani mečevi bez neke pretjerane inovativnosti.

Osim standardnog arkadnog moda, tu su i dva pričom orijentirana moda pod nazivom Soul Chronicles i Libra of Souls. Soul Chronicles je standardni niz prolaska iste priče iz pogleda različitih likova. Kao i kod većine borilačkih igara ovoga tipa, priča je rascjepkana i razbacana, a dijalozi su toliko forsirani da zvuče kao da se sprdaju sami sa sobom.

Libra of Souls je pak mnogo maštovitiji mod u kojemu kreiramo vlastitog lika te krećemo u avanturu kao u RPG-ovima. I ovdje je priča većinom zanemariva, pogotovo kad uzmete u obzir da je većina te priče ispričana kroz blokove teksta na ekranu, no ostali elementi zato uvelike čine mod zabavnim. Libra nas baca na mapu svijeta po kojoj se krećemo pomoću novca, na lokacijama uzimamo različite glavne i sporedne zadatke te samim time zarađujemo za putovanje dalje. Čak postoji i izbor odluka koji kasnije utječu na završetak priče. Puni paket!

Osim novca, u tom se modu skuplja i hrana koja može pojačati lika. Skupljaju se i bolja oružja koja možemo koristiti kad dosegnemo određeni level. Posebnost u borbama ovog moda su i razni uvjeti koji utječu na istu, poput skliske podloge ili pojačanih vertikalnih udaraca koji će vas često izbaciti iz komfora vaših spremnih napada te natjerati na promjenu strategije. Ako zanemarimo priču, ovo je najuzbudljiviji novi mod borilačkog naslova u posljednjih nekoliko godina.

I upravo taj mod najbolje ocrtava cijelu igru koja je kombinacija spretno i manje spretno odrađenih sekcija. Ako izbacimo priču iz računice, Libra of Souls mod je stvarno zabavan i inovativan za svoj žanr. Najvažnija stvar je definitivno sama izvedba borbe za koju imam samo riječi hvale ako izuzmem Reversal Edge napade. Ako možete zažmiriti na jedno oko prilikom narativnih dijelova te vam ne smeta malo siromašnija ponuda multiplayer modova, Soulcalibur 6 može biti savršena zabava za kauč multiplayer.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin proizvođač.

Ponuda mrežne komponente je dosta siromašna, a priča izaziva podsmijeh. Ipak, kvalitetni likovi, jednostavna mehanika borbe i genijalni Libra of Souls mod izdvajaju Soulcalibur 6 iz prosječnosti u žanru tabačina.

79 Naša ocjena
  • odlične mehanike borbe za početnike, ali i iskusnije igrače
  • zabavan koncept Libra of Souls moda
  • dobro odrađena raznovrsnost boraca
  • priča je tipično nemaštovita, dijalozi na rubu parodije
  • reversal edge napad produkt je sreće, a ne umijeća
  • siromašno odrađeni multiplayer i trening mod

Žarko Ćurić

Štovatelj japanske kulture i energetskih pića. Njegova gaming utočišta su čudni RPG naslovi u kojima likovi imaju šiljaste frizure. Ne nosi šiljastu frizuru, ali jednoga dana želio bi napraviti jRPG igru.