Spellbreak

MAGIC ROYALE

Filip Zorić

Spellbreak je besplatna battle royale igra koju možete zaigrati ne Epic Games Store i svim konzolama. To što Spellbreak pripada battle royale žanru može biti problematično – već tko zna koliko igara propalo je u tom živom blatu čisto zato što je konkurencija ondje užasno velika. Bogate tvrtke poput Epic Gamesa i Respawn Entertainmenta imaju prevlast u battle royale žanru, no je li developer Proleteriat uspio napraviti nešto kvalitetno sa Spellbreakom?

Ukratko, mislim da je Spellbreak jedna od najoriginalnijih battle royale igara koje sam igrao, ali nisam siguran da joj je time uspjeh zagarantiran. O tome ćemo kasnije, prvo da malo pojasnim premisu igre. Kao i u svakoj battle royale igri, veći broj igrača bačen je na ogromnu mapu. Cilj vam je da ostanete posljednji živi na toj mapi, no Spellbreak tu, za razliku od ostalih battle royale naslova, nema klasične načine borbe između igrača.

Umjesto napucavanja s oružjima, igrači koriste magiju da bi došli do pobjede. Možete izabrati dvije od šest vrsta magija po meču: vatra, led, vjetar, zemlja, otrov i munja. Svaka od ovih magija je totalno različita. Vatra eksplodira na dodiru, što znači da ne morate direktno pogoditi neprijatelja, već možete gađati blizu njih. Zemlja vam dopušta da raspuknete kamenje na tlu, tako da nećete moći nanijeti mnogo štete neprijateljima koji su u zraku.

To su samo primarni napadi, također postoje i sekundarni napad koji ima cooldown. Tako s vatrom možete napraviti vatreni zid koji nanosi štetu, a sa zemljom možete baciti ogromni kamen. Postoji i još jedna magija koju imate u igri, a to je runa. S runama možete aktivirirati magiju koja ne nanosi štetu, ali daje druge prednosti poput nevidljivosti ili teleportiranja. Malo je reći da je ovaj sustav magije u borbama daleko najbolji dio igre.

Umjesto napucavanja oružjima, igrači koriste magiju kako bi došli do pobjede.

Svaka bitka testira vaše vještine s vrstom magije koju ste odabrali i jednostavno su mehanike totalno originalne kad bacite pogled na druge battle royale igre. U Spellbreaku su bitke drugačije nego u npr. Apex Legends. Dok u Apexu koristite zaklon da biste se sakrili od pucnjave, u Spellbreaku su borbe u 90% slučajeva na otvorenom polju. Više je pitanje “Tko bolje zna koristiti svoje moći?” nego “Tko se bolje snalazi u prostoru?”.

Ovdje se više osjećate kao neki superheroj nego kao tip s puškom. Također u igri postoje zanimljive kombinacije koje možete napraviti s različitim vrstama magije. Na primjer, toksični oblak koji bacite s magijom otrova možete zalediti s magijom leda, što vam omogućava da napravite zaklon. Taj isti toksični oblak možete zapaliti, što može nanijeti ogromnu štetu neprijateljima. Vjetar, naravno, je odličan protiv vatre jer možete ugasiti vatrene zidove.

Svaka vrsta magije ima zanimljivu kombinaciju s nekom drugom i to daje dodatnu kompleksnost sustavu borbe

Svaka vrsta magije ima zanimljivu kombinaciju s nekom drugom i to daje dodatnu kompleksnost sustavu borbe. Svemu ovom pomaže činjenica što igra izgleda fantastično. Likovi izgledaju kao da su ispali iz bajke, a magije koje bacate su kristalno jasne, što je jako bitno za ovakav naslov. Animacije su također jako kvalitetne i vizualni efekti se ističu žarkim bojama. Jedino što mi se ne sviđa kad je u pitanju estetika jest mapa, koja je nekako bezdušna i ni po čemu se ne ističe.

U battle royale igri kao što je ova je dosta bitno znati svaki dio mape, a meni se svako područje na Spellbreakovoj mapi doima istim. Naiđete ponekad na ruševine koje sve izgledaju isto, a između toga su isprazna polja livada ili pustinja. Prije nego što sletite na mapu možete izabrati talente za svog lika, i ovo je opet jako zanimljiv dio igre. Imate tri vrste talenta: Mind, Body i Spirit. Mind većinski utječe na magiju – jedan takav talent vam omogućava da imate još jednu runu.

Jedino što mi se ne sviđa kad je u pitanju estetika jest mapa, koja se ni po čemu ne ističe.

S druge strane, Body i Spirit utječu na sporedne stvari kao što su brzina napadanja ili regeneraciju života. Talente možete kombinirati na različite načine i tako naći svoj idealan stil igranja. Na mapi Spellbreaka možete naći i svitke koji vam omogućuju da nadogradite vaše talente. Međutim, osim tih svitaka i talenata, ostatak opreme koji nađete na mapi je poprilično nezanimljiv. Dok u Apex Legendsu zapamtite sva najjača oružja i nadogradnje, u Spellbreaku nemate što za pronaći osim cipela koje vas ubrzaju i rukavica koje vam pojačaju snagu magije.

Volio bih kad bi i oprema koju se pronađe na mapi nekako augmentirala moći. Trenutno tijekom meča možete otključati nadogradnje za vaše moći što više istražujete mapu, ali nadogradnje su uvijek iste. Bilo bi zanimljivije kad bi određena oprema koju nađemo u igri dala različite prednosti našoj magiji.

Volio bih kad bi oprema koju se pronađe na mapi poboljšavala same moći.

Sve što ste dosad pročitali u ovom tekstu je bilo većinski pozitivno, jel da? Zašto sam onda rekao kako mislim da uspjeh nije zagarantiran ovoj igri? Osim što igra ima žestoku konkurenciju u svom žanru, moram reći da smatram kako Spellbreaku možda nedostaje “ono nešto”.

Igra izgleda fenomenalno, ali mapa, sučelje i sve ostalo što je sporedno u igri je nekako siromašno. Dok u Fortniteu ispadate iz ikoničnog autobusa na mapu, u Spellbreaku se samo stvorite u zraku i slijećete. Igra nema pamtljivih likova kao što su heroji u Apex Legendsu ili ikone pop kulture u Fortniteu. Zasad je dostupna samo jedna mapa na kojoj možete igrati sami u timu do troje igrača.

Moj glavni problem sa Spellbreakom je taj što općenito nisam siguran ima li trenutno potrebe za ovakvom igrom. Ne mislim samo na to što je battle royale igra, već live service igra koja evoluira s vremenom. Hoće li igrači napustiti kompletne igre poput Apex Legendsa, Fortnitea ili čak Call of Duty: Warzonea za igru koja nema dovoljno sadržaja? Naravno da neće. Unatoč originalnim mehanikama Spellbreaka, jednostavno postoji već dovoljno opcija. Nadam se samo da će igra uskoro dobiti više sadržaja, i da će tako doći do uspjeha kojeg zaslužuje.

Recenzija je rađena na digitalnoj verziji igre u izdanju za PC.

Spellbreak je jedna od rijetkih originalnih igara u battle royale žanru, ali joj barem za sada nedostaje više sadržaja.

• originalan koncept za battle royale igru