Star Wars: The Force Unleashed [PC]

Duje Kozomara

Ako vam je uvod u recenziju pomalo nejasan, ne brinite, sve ćemo vam pojasniti: naime, ako nas pitate, ne možete se smatrati pravim fanom Star Wars franžise ako nemate barem jedan Jedi kostim koji navlačite svaki put kada idete gledati Star Wars film, čitati knjigu ili, jeli, igrati Star Wars igru. Naravno, akcijske figurice, posteri, majice, zastave, šalice, privjesci za ključeve, minijaturni lightsaberi te Chewbacca u prirodnoj veličini nikako ne odmažu vašem statusu fana. Nekolicina Star Wars fanova nema tu sreću da posjeduje jednu od next-gen konzola, pa su se momci i cure jako razveselili kada je objavljeno da posljednja Star Wars igra, prvobitno najavljena samo za konzole, ipak dobiva svoju PC inačicu.

Dapače, PC verzija imati će, rekle su najave, i neke dodatke, pa je nazvana Star Wars: The Force Unleashed – Ultimate Sith Edition. Sreći i veselju fanova uistinu nije bilo kraja. No, kao recenzent HCL portala, nužno je da svučem svoj Jedi kostim i potrudim se biti što objektivniji u pisanju recenzije. Za početak, bitno je napomenuti kako ovo „Ultimate Sith Edition“ u naslovu igre uistinu nije ništa ultimativno. PC verzija dobiva tri nove misije, a gameri sa konzolama imali su prilike odigrati dvije kao DLC, tako da navedeni praktički nemaju pretjeranih razloga za nabavu i igranje PC inačice. Osim toga, imam potrebu odmah, na samom početku recenzije, ukazati na činjenicu da je igra jako, jako loše izveden port sa konzola.

Budući da sigurno postoji velik broj gamera koji i nisu baš upućeni u priču The Force Unleasheda, slijedi par kratkih crtica. Dakle, priča, na kojoj je radio i sam George Lucas, smještena je u vremenskom razdoblju između Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith te
Star Wars: Episode IV – A New Hope, a stavlja nas u čizme Darth Vaderovog tajnog učenika, koji ima misiju pomoći svom učitelju da se riješi svih Jedia na svijetu. Kao što sam spomenuo, dvije „nove“ misije: Jedi Temple i Tatooine, gameri su već mogli skinuti i odigrati na konzolama (PS3 i X360), dok je treća, u potpunosti nova misija, smještena na planetu Hoth. Ne želimo vam previše spoilati, no moramo priznati kako nas je Hoth ipak malo razočarao – imao je mnogo potencijala, a pružio je dosta manje zabave nego što smo očekivali.

Što se gameplaya tiče, mora se priznati da su developeri imali kvalitetnih ideja, korištenje Sile zna biti ultra zabavno: tu su Force push, grip, repulse i lightning, sigurni smo da znate što je moguće napraviti s kojim, a kombinirajući ih, naš lik je u stanju napraviti zapanjujuće kul comboe. Imao sam priliku igrati igru na Xboxu 360 i moram priznati kako me jednostavna činjenica da nakon nekoliko godina ponovo mogu rukovati sa Silom i lightsaberom poprilično uveselila. Ipak, koliko god gameplay imao potencijala i koliko god vas moglo razveseliti rukovanje svjetlonosim mačem, igranje sa Silom te razotkrivanje priče koja se dogodila između treće i četvrte epizode, ova igra ima nešto što bi moglo uništiti sav taj entuzijazam – svoju tehničku stranu.

Unatoč svoj sili tehnologija i enginea (Havok, Euphoria, Digital Molecular Matter), koji čine fiziku u igri fascinantnom, igra je još u rujnu prošle godine (kada je izašla na konzolama) imala problema s nekolicinom bugova te povremeno dosta neposlušnom kamerom. Za očekivati bi bilo kako će momci iz LucasArtsa u ovih 14 mjeseci uspješno srediti tih par problema te nama, vjernim PC gamerima, izbaciti kvalitetan i što igriviji proizvod. Ali ne! Osim što su stari bugovi još tu, PC port je ustvari napravljen tako loše da nisam siguran odakle bih počeo.

Čim prvi put upalite igru, postati ćete svjesni činjenice da, što se grafike tiče, možete podesiti samo rezoluciju te razinu brightnessa. Razne opcije na koje smo navikli, poput anti-aliasinga, vertical synca i pustih slidera vezanih uz kvalitetu prikaza u različitim aspektima, u ovom naslovu jednostavno ne postoje.

Ako je usporedimo s drugim naslovima današnjice, igra je relativno zahtjevna, a bitno je spomenuti i činjenicu da ima FPS lockan na 30. U prijevodu, koliko god jaku „mašinu“ imali, The Force Unleashed nećete vrtjeti poviše (za neke zasigurno nezadovoljavajućih) 30 frameova po sekundi. Naravno, u malo žeščim scenama, česta je pojava da ta brojka padne i ispod 20-tak. Osim grafike, događaju se problemi sa zvukom koji povremeno nekontrolirano „pucketa“ ili preskače. Kao značajku lošeg porta treba naglasiti i činjenicu da nijedan menu u igri ne prepoznaje miš, pa ćete za svaku akciju poput upgraedanja Sile vašeg lika, morati navigirati uz pomoć tipkovnice.

Naravno, igra je primarno namijenjena gamepadu, tako da će kontroliranje likova pomoću miša i tipkovnice povremeno stvarati probleme, no igra, čuda li, ne prepoznaje nijedan gamepad osim onog Microsoftovog (patch je malo poboljšao situaciju, no brojka podržanih gamepadova još uvijek je dosta mizerna). Čovjek se nakon svega toga zapita kako momci koji su radili na portu igre mogu noću sklopiti oči i mirno spavati.

Star Wars: The Force Unleashed – Ultimate Sith Edition igra je s interesantnom pričom, kvalitetnom idejom i fascinantnom fizikom, a neke će privući podatak da već u prvoj misiji mogu kontrolirati samog Darth Vadera. Nažalost, više nego solidna ideja upropaštena je jako lošom tehničkom izvedbom, zahvaljujući vrlo nezgrapno izvedenom portu. Momci su imali punih godinu dana da solidnu igru s nekoliko problema ispoliraju i pretvore u možda najbolju Star Wars igru do sada, no uspjeli su, nismo ni mi sigurni kako im je pošlo za rukom, napraviti naslov koji će neki gaming portal za koju godinu zasigurno uvrstiti u svoju top listu desetak najgorih portova ikada (možda čak i HCL). Osim ako nemate jako čvrste živce i mnogo slobodnog vremena, preporučamo vam da ovaj naslov ipak preskočite. Dragi fanovi Star Warsa, čuvajte vaš Jedi kostim za bolje prilike. Čujemo da uskoro stiže MMO 🙂

A vi? Jeste igrali Star Wars The Force Unleashed? Jeste probali ovaj preloš PC port? Sve nas to zanima, pa nam svakako ostavite kakav komentar u boxu ispod, a ne zaboravite i ostaviti svoju ocjenu ove igre (morate biti registrirani).

Port posljednje Star Wars igre napokon je stigao na PC, godinu dana nakon što je izašao na konzolama, a ovog puta nosi malo duže ime – Star Wars: The Force Unleashed – Ultimate Sith Edition.

65 Naša ocjena
  • engine