Starship Troopers: Terran Command

ŽELITE LI ZNATI VIŠE?

Ako niste gledali film Starship Troopers – ne znam što čekate. Ako ste ga gledali davnih dana, pogledajte opet. Ukratko, radi se tu o vrlo zabavnom uratku, baš kao što je zabavna i nova igra Starship Troopers: Terran Command. Igra od filma posuđuje dosta stvari, no ništa od toga nije potrebno prethodno poznavati. Na jednoj strani je ljudska rasa i mobilno pješaštvo, a na drugoj su bube i nema dobrosusjedskih odnosa između dvije strane. Kratko i jasno – sve se vrlo brzo pohvata.

25€ PC Ustupio izdavač

Starship Troopers: Terran Command predstavlja kampanju na planetu Kwalasha, kojeg nastanjuje hrpa buba. Netko ih mora počistiti i to naravno pada na mobilno pješaštvo, jer ovdje nemamo kontrolu na zrakoplovstvom. Samo “čizme na zemlji” i naše taktičke odluke. U igri nema klasične gradnje pa se sva akcija odvija kontroliranjem zasebnih skupina različitih vojnika.

Doduše, neke jedinice dolaze u skupini, a neke su samostalne, poput veziste ili taktičkog časnika. Upravo u tom segmentu igra pokazuje dio svojih pluseva. Šarolikost jedinica je ono što taktiziranje čini zabavnim. U igri postoji desetak vrsta trupa i to je više nego dovoljno, pogotovo što kasnije misije dopuštaju da sami odabiremo način na koji ćemo rješavati zadatke. Naravno, neke se jedinice bolje snalaze u specifičnim situacijama, no igra ne forsira korištenje samo određenih kombinacija.

Napredak u dostupnosti jedinica odvija se uspješnim završavanjem misija u kampanji. Njih ima 19 što ne zvuči puno, ali svaka od njih je zabavna i niti u jednoj nisam osjetio zamor, dosadu ili nekakvo ponavljanje. Čak ima nekoliko misija u podzemlju, što je očekivano jer su špilje i tuneli stanište za naše protivnike, no zadaci su zabavni i u takvom okruženju. Tim više što niti jedna od misija nema nešto unikatno ili neviđeno kad ju se gleda iz perspektive gameplaya. To sad možda zvuči malo čudno jer u zraku visi pitanje: a gdje je onda zabava? Po čemu su te misije toliko dobre?

Odgovor je zapravo vrlo jednostavan – zadaci su strukturirani bez ubacivanja nepotrebnih gluparija. Da se razumijemo, kontroliramo pješaštvo i film je predložak za igru pa samim time razvojni studio nije išao izmišljati nešto novo. No, isto su se tako držali onoga što gameplay čini zabavnim i ne umara igrača. Bube su masovno mnogobrojnije nego ljudi na planetu, ali niti jedna misija nema milijardu protivnika koji samo dolaze i dolaze.

U nekim misijama branimo položaje, u nekim napadamo, a tu je i kombinacija to dvoje uz nekoliko dodatnih zadataka, poput pratnje određene osobe kako bi sigurno stigla na određenu lokaciju. Ta jednostavnost bez korištenja glupih elemenata je ono čime Terran Command gura igrača da nastavi dalje u kampanji. Dodatni razlog zbog čega je kampanja zanimljiva je i medijska propaganda koja je uvod u misiju.

Ovdje nema herojske priče, junaka niti zamršene radnje i obrata. Sve je kratko, jasno i idemo u čišćenje buba jer propaganda to nalaže. Pohvale developerima što su obuhvatili taj segment koliko je bilo moguće bliže filmu, jer se dobiva dojam militarističkog režima koji ima glavnu riječ u svemu. Sve je dobro povezano kroz misije, a cijela radnja je zapravo vrlo prizemljena. Kao da je riječ o paralelnim događajima uz filmsku verziju, budući da je ovdje uvodna misija upoznavanje kontrola tijekom propale invazije. To je inače i početak filma.

Na tlu nema herojskih jedinica nego je svaki vojnik vrijedan jednako kao i sljedeći pokraj njega. Već je rečeno kako nema gradnje, a fokus je stavljen na direktno kontroliranje jedinica uz liniju pogleda i paljbe. U prijevodu, uzvišenje omogućava veći pogled na teren, a linija paljbe znači kako jedinice koje stoje iza drugih jedinica neće pucati. U tome se krije dio izazova na terenu jer su lokacije šarolike. Od užih puteva i širokih ulica do tunela, igra traži brzo kontroliranje trupa. Pogotovo jer u bilo kojem trenu bube mogu navaliti iz svojih špilja.

Upravo iz tog razloga i kontrola jedinica mora biti na visokoj razini. A ovdje ponekad nije najlakše pozicionirati trupe točno kako se zamislilo. To je najviše vidljivo kad se jedinice ukopaju u mjestu ako ih više prolazi istom putanjom. Odabir najbolje putanje ako ih se pošalje na duže trčanje također nije najbolji, no takve se situacije srećom ne događaju često. Zna se nekada dogoditi i da jedinice ne prihvate odmah naredbu za korištenje vještina, što može utjecati i na ishod napucavanja. No opet, nema nekog pravila kad se to događa.

Ostaje pitanje zašto su kretanje i pucanje zasebna naredba. To je jedna od prvih stvari na koje se mora naviknuti jer jedinice neće same stati i pucati ako se nađu pod napadom. Malo čudna odluka, ali što je tu je. Trupe treba držati na životu kako god se okrene jer sudjelovanjem u borbi dobiju iskustvo, koje im omogućava odabir druge vještine za korištenje. Tako vojnici koji koriste jurišnu pušku mogu za dodatnu mogućnost birati između sačmarice ili jačeg eksploziva.

U slučaju da iskusne jedinice padnu na terenu, nije game over. Buba ima dovoljno da svježe trupe dobiju iskustvo, a za to moramo biti uz postaje gdje pojačanja mogu sletjeti. Postoje i jedinice koje za vještinu imaju mogućnost slijetanja pojačanja pored njih, što je opet zanimljiva taktička opcija. Taktički časnik recimo može zvati zračni napad, a postoje i snajperi koji za vještinu imaju baklju koja je mamac za bube. Svaka od njih ima svoju ulogu na terenu, a na nama je pronaći kombinacije koje najbolje odgovaraju ne samo našem stilu igranja nego i stanju na bojištu.

Situacija se može promijeniti u sekundi ako uletimo među bube. Tad je šansa za masakr na visokoj razini ako se ne postavi dobra odstupnica koja će pokrivati jedinice u nevolji. Ne treba posebno objašnjavati kako su bube brže od većine naših jedinica pa bijeg nije izgledna opcija, osim ako se neće raditi žrtva. Bolje je žrtvovati nekoliko trupa kako bi ostale mogle napredovati nego izgubiti bazu i time mogućnost dolaska svježih jedinica.

Iako sam već pričao o misijama, nisam spominjao šarolikost zadataka što je još jedan plus kod igre. U jednoj misiji tako moramo odvesti zarobljenika osuđenog na smrt, zatim braniti bazu, pa opet čistiti probleme jer su zatvorenici napravili pobunu. Neke misije pružaju slobodu u načinu napredovanja i prikupljanju resursa za mogućnost zvanja više trupa. U jednoj misiji osim što moramo držati liniju obrane, ne smijemo niti propustiti određen broj buba da ode iza leđa.

Nakon završetka kampanje, koja traje više od deset sati, postoje još dva zasebna scenarija za odigrati. Oni su opet posebna stavka, odnosno nisu vezani uz misije povezane pričom i imaju svoja pravila. Riječ je o malo težim zadacima u odnosu na kampanju, koja usput nema skokove u težini što je još jedan plus i primjer konzistentnog dizajna. Nažalost, kad se završe ta dva scenarija, nema više sadržaja. Jedino ostaje ponovni prolazak na većoj težini, ali to nije drugačiji sadržaj nego dodatno testiranje taktičkih vještina.

Starship Troopers: Terran Command je ugodno iznenađenje jer je riječ o zabavnom taktičkom naslovu koji uz to kvalitetno iskorištava materijal na kojemu je baziran. Bolje rečeno, vjerno iskorištava podlogu i pri tome donosi zabavno iskustvo čišćenja planeta Kwalashe. Postoji pokoji problem tijekom kontrole trupa te u nedostatku odabira formacija barem na širem terenu, no to neće uništiti iskustvo igranja. Isto tako, nije riječ o grafički impresivnom naslovu, ali vizualno igra izgleda sasvim zadovoljavajuće i uz to nema problema sa stabilnošću.

Najveća mana odnosi se na količinu sadržaja jer dva scenarija nakon kampanje nisu nešto što će se posebno pamtiti. Srećom, kampanja je odlična, zabavna i dovoljno izazovna u određenim misijama te uz to ima zadovoljavajuću šarolikost u zadacima. Ovaj naslov je svakako nešto što bi ljubitelji taktiziranja trebali odigrati i time dati svoj doprinos u borbi protiv buba.

Starship Troopers: Terran Command ugodno je iznenadio zabavno postavljenim gameplayem te kvalitetnim iskorištavanjem materijala na kojemu se bazira..

• zabavna kampanja i zadaci u misijama
  • šarolikost jedinica i linija paljbe