HCL.HR

Recenzija

Torchlight 3

TRULI TEMELJI

Stjepan Fikter

Nakon odlično prihvaćenog drugog dijela, Torchlight 3 ne može popuniti čizme koje je ostavio njegov prethodnik. Ovdje nije riječ o naslovu koji je loš u smislu da nije nimalo zabavan, ali gledajući prethodne dvije igre u serijalu, kao i konkurenciju, developeri s trećim dijelom nisu pogodili treću sreću. Leži li razlog u tome što je igra tijekom razvoja promijenila smjer u kojemu je projekt nastavio sa životom ili u nekim drugim faktorima, sada manje je bitno. Konzumira se proizvod koji je na našim ekranima, a on se ni po čemu ne ističe. Udaranje protivnika i već standardno skupljanje opreme mogu činiti zabavnu gameplay petlju, ali Torchlightu 3 nedostaje konkretne dubine, poznatog šarma te općenito kvalitetnijeg doživljaja tijekom igranja.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
33,99€ PC Ustupio izdavač igre

Torchlight 3 u početku razvoja nosio je naziv Frontiers i bio je najavljen kao F2P naslov u kojemu će avanturisti dijeliti svjetove. Kasnije je igra predstavljena pod aktualnim nazivom i prebačena u formu čistokrvnog nastavka, ali nažalost dijelovi prijašnjeg DNK-a su ostali ovdje. U besplatnim igrama radnja nije toliko bitna, a ovdje postoji čisto kako bi se mogla povezati sva tri poglavlja koja tvore kampanju. S jedne strane igra ima rukom crtane animacije koje se ne mogu pohvaliti kao nešto vrhunsko, a s druge strane onih nekoliko likova po gradovima koji daju zadatke nemaju snimljen govor. Vrlo nepamtljiv segment kojeg se može potpuno preskočiti i kompletno se fokusirati na vlastitog lika.

Animated GIF

U avanturu se može krenuti s jednom od četiri dostupne klase: Sharpshooter, Dusk Mage, Forged i Railmaster te svaka od njih ima dvije specifične vrste vještine. Kako bi se to začinilo, igrač na izbor ima još pet Relicsa koji su zapravo dodatni set vještina. Budući da stablo razvoja ovdje ne postoji, nema nikakvih ograničenja u izboru toga što će naš lik moći sve raditi protivnicima. U jednu ruku se čini kako igra pruža potpunu slobodu u razvoju, no u drugu zapravo je riječ o pojednostavljenju gameplaya jer se ne može ništa krivo složiti. Ne sviđa vam se vještina? Postoji mogućnost promjene toga što se koristi bez ikakvih posljedica.

Čini se kako igra pruža potpunu slobodu u razvoju lika, no zapravo je riječ o pojednostavljenju gameplaya jer se ne može ništa krivo složiti.

Ono što spašava ne baš šarolik izbor vještina jesu spomenuti Relicsi koji se dijele među svim klasama. Stoga je moguće napraviti zanimljive kombinacije vještina od kojih se većina njih može nadograditi na tri razine. Što veća razina, to više efekata i učinkovitosti pružaju, no problem se javlja kako većina njih u početku ostavlja mlak dojam. Kombinirajući to s veoma sporim napredovanjem koje počinje biti brže krajem drugog poglavlja, najbolji dio igre do izražaja dolazi tek pred kraj avanture. Osim toga, dok se ne otključa nova razina vještine, ti bodovi koji se ulažu između razina ostavljaju dojam kao da bačeni u prazno jer efekt povećanja levela vještine nije baš vidljiv.

Utvrde bez značaja
Stanice između lokacija su zapravo dolazak do utvrde, što je još jedan segment igre kojemu nedostaje razrade. Valjda su utvrde trebale imati veću prisutnost u F2P modelu jer ovdje nemaju konkretnu svrhu. Postoji nekoliko građevina koje se mogu koristiti i to je to. Čak i skupljanje resursa za vizualno uređivanje utvrde nema smisla jer se do endgamea tamo neće provoditi nimalo vremena. Doduše, netko tko voli uređivati svoju lokaciju za odmor može tamo trošiti vrijeme jer postoji dosta šarolikih predmeta za ukrašavanje. No, gledajući širu sliku, ako se ne igra u multiplayeru to neće nitko vidjeti.

Valjda su utvrde trebale imati veću korist za gameplay u F2P modelu jer ovdje nemaju konkretnu svrhu.

Vraćajući se na sam svijet, njega nastanjuje šarolika postava protivnika među kojima se nažalost boss protivnici neće previše pamtiti. Bilo to da su oni na kraju poglavlja ili na kraju standardnih lokacija, rijetko koji će pružiti kvalitetan i zabavan izazov. To doduše vrijedi za cijelu igru koja je na normal težini prelagana, no srećom, tijekom avanture se to može i povećati. Ispada kako je hard težina zapravo ona koja bi trebala biti normal jer prelagana igra nije nešto posebno zanimljivo za igranje. Kad se većina pravih izazova počinje javljati tek nakon druge polovice igre, to govori kako nije baš previše vremena posvećeno balansiranju težine.

Nakon što se završi radnja otvara se endgame dio koji je opet niti lijevo nit desno. Utvrda tek tada ima konkretniju svrhu jer se otvara mogućnost nadogradnje opreme kao i mapa u kojima se skuplja bolja oprema. Tako će Fazeer Shah’s Dun-Djinn pružati mogućnost izbora između tri mape po levelu od kojih svaka ima svoje prednosti i nedostatke nakon čega se otvara nova težina i tako u krug.

Naspram Mapworksa iz dvojke, ovo izgleda kao jeftinija verzija, no skoro je zabavnije takve mape igrati nego cijelu kampanju. Šteta što se nije malo više poradilo na tome segmentu jer je to dio igre koji se značajnije ističe i zapravo predstavlja konkretan izazov budući da smrt ovdje ima puno veći značaj nego u kampanji.

Još jedan segment igre koji ostavlja dojam kako nije smisleno razrađen je ekonomija. Kao i u prethodnim dijelovima, suputnici u obliku životinja su opet prisutni i nije im se problem vraćati u grad kako bi prodali sve smeće koje usput pokupimo. Problem je, novac se nema na što potrošiti. Kupovina nasumičnih predmeta je potpuno beskorisna jer su veće šanse za pokupiti nešto kvalitetno na bojištu. Zapravo, novac će se najviše trošiti ako se puno umire, a ni tada ne košta puno za vratiti se na točno tu lokaciju gdje vas je život napustio. Valjda je zbog toga moguće i maksimalno nositi samo 20000 zlatnika koje se neće nikada moći potrošiti.

Kupovina nasumičnih predmeta je potpuno beskorisna jer su veće šanse za pokupiti nešto kvalitetno na bojištu.

Ono u čemu je igra najvjernija prijašnjim nastavcima je grafički prikaz koji ostavlja dojam crtanog filma. Ne radi se ovdje o vrhunskom umjetničkom stilu, no ako ništa drugo barem efekti vještina izgledaju koliko toliko dobro. Veći je problem kad igra ne želi registrirati klikove što tijekom akcije može biti problematično. Osim tog tehničkog nedostatka, ostatak igre je stabilan. Samo što niti grafika se ne može posebno pohvaliti niti zvučna kulisa jer je oboje tek solidno. Na to kada se nadoda generički svijet bez imalo kvalitetne atmosfere, dobije se čista prosječnost.

Nažalost, Torchlight 3 nije nastavak kojeg će se pamtiti kao nešto posebno zabavno. Igra više naginje prema spektru tek solidnog i veoma prosječnog. Najznačajnija dva elementa su Relicsi i Dun-Djinnove tamnice. Relicsi omogućuju istu klasu igrati potpuno drugačije u drugom prolasku, a endgame mape su najbolje mjesto za testiranje opreme i odabranih vještina. Samo je pitanje postoji li uopće motivacija za još jedan prolazak kroz igru ili skupljanje nove opreme. Može se reći kako je ovaj nastavak tek solidan uvod za nekoga tko prvi puta ulazi u ARPG žanr, no veterani ovdje neće pronaći veliku zabavu.

Torchlight 3 ostavlja dojam kao da je došao na raskrižje koje vodi lijevo ili desno i zbog neodlučnosti otišao ravno što je rezultiralo neodređenošću glavnih segmenata igre te manjkom šarma kakvog su imali prošla dva dijela.

55 Naša ocjena
  • kombiniranje vještina
  • izazovne Dun-Djinnove mape
  • svijet bez mašte i ugođaja
  • priča za zaborav
  • nedorečeni segmenti igre
  • osjećaj prosječnosti kroz cijelu kampanju
  • bodovi za vještine ne ostavljaju značajan dojam dok se ne otvori novi efekt

Stjepan Fikter

Tehnologija ga natjerala na Windows 10. Hvata se čudnih i većini ljudi potpuno stranih igara ŽNJ produkcije. Važno mu je trzanje oružja u pucačinama. Igrice su zabavne.

Komentari (33)

  • SanKa

    02.11.2020 - 13:14

    čekam onog torchlight 3 lika 😀

    • _Someone_

      @SanKa, 02.11.2020 - 13:22

      Joj da, sto je spamao svaki clanak kako su RPG i Torchlight 3 bog i batina za sve igre. Mora da se oporavlja od soka 😀

    • razer1234559

      @_Someone_, 02.11.2020 - 13:28

      RPG je Bog i batina svih žanrova a to se i vidi. Torchlight 3 je teški promašaj. Odustao nakon par sati igranja.

    • Nemanjazzz

      @SanKa, 02.11.2020 - 13:26

      Hahahahah

    • razer1234559

      @SanKa, 02.11.2020 - 13:42

      Evo me. Jedva si čekao jel…

    • SanKa

      @razer1234559, 02.11.2020 - 16:06

      živio druže ! 🙂 žao mi je što si ostao razočaran, doduše

  • razer1234559

    02.11.2020 - 13:41

    Štefek.. nisi napisao kako u toj igri možemo imati vlastitu tvrđavu i graditi buildinge i postavljati razne dekoracije kako bi uljepšali tvrđavu i nisi napisao kako se igra fokusira na skupljanje Petova tj. ljubimaca sa više razina rijetkosti što je fora jer ih ima stvarno puno i nisi napisao kako postoji jedno drvo koje moraš hraniti sa opremom i tako ga levelaš i za svaki level dobiješ 1%gear lucka. Igrao sam Torchlight 3 i brzo odustao.

    • razer1234559

      @razer1234559, 02.11.2020 - 15:20

      Pardon, napisao si kako možeš imati tvrđavu ali ti si to nazvao utvrda…. NIJE UTVRDA NEGO TVRĐAVA!!!!!!!

    • Stjepan Fikter

      @razer1234559, 02.11.2020 - 16:25

      Urednik je prebacio u utvrda. No, sve ovo što si naveo nema nikakav konkretan utjecaj na gameplay i samim time nije ni potrebno spominjati.

    • Darac83

      @Stjepan Fikter, 02.11.2020 - 17:23

      Da, ali nisi naveooo!

    • Stjepan Fikter

      @Darac83, 04.11.2020 - 09:12

      Po meni, nema potrebe navoditi svaki element unutar igre u recenziji, pogotovo ako nema konkretnu svrhu koja značajno utječe na gameplay. To drvo, nema značajan utjecaj niti je značajan faktor za kvalitetu igre.

    • Darac83

      @razer1234559, 02.11.2020 - 17:23

      Utvrda je. 😉

  • razer1234559

    02.11.2020 - 15:39

    Ja želim objašnjenje kako je Serious Sam 4 dobio ocjenu 75. Da, ona grafički ružna pucačina sa robotiziranim likovima gdje samo trčiš kao idiot i pucaš i to je to. Po svemu sudeći Torchlight 3 je bolja igra a dobije tako nisku ocjenu.

    • Agent

      @razer1234559, 02.11.2020 - 15:54

      Torchlight 3 je daleko lošija,moraš malo sagledati van toga da voliš samo RPG i to najbolje

    • marjanovicut

      @razer1234559, 02.11.2020 - 16:02

      Torchlight 3 nije bolja igra ni od Pes-a 20/21, a tek od Serious Sam-a.

    • SanKa

      @razer1234559, 02.11.2020 - 16:07

      samo malo pa i ti si ga posrao…ali slazem se, nekak im ocjene nemaju veze sa samim tekstom..tipa nahvale mafiju zesce, ocjena 81. wtf , po tekstu ocekujes 90 bar

    • razer1234559

      @SanKa, 02.11.2020 - 16:19

      Ma jesam da, Torchlight 3 je loša igra ali mi je drag serijal i teško mi je vidjeti ovakvu ocjenu.

    • marjanovicut

      @SanKa, 02.11.2020 - 16:53

      Witcher 3, 85 ocena, ali dobro realno imao je svoje probleme Witcher, pogotovo sa tehnicke strane ali i dalje je ostao u top3 rpg-a i po meni zasluzuje bar 90.

    • SanKa

      @marjanovicut, 03.11.2020 - 09:10

      85 ?? wow…to je dosta lose

    • hrga007

      @razer1234559, 02.11.2020 - 18:03

      znas kako, eto zato što se dragi portal hcl ne želi previše zamjeriti croteamu. Jadno zar ne?

    • PppPP

      @razer1234559, 02.11.2020 - 18:07

      Kao lik kojem je rpg bog i batina, nisi baš objektivan huh?

    • razer1234559

      @PppPP, 02.11.2020 - 18:35

      Nema tu objektivnosti. Igre su igre.

  • 312AE

    02.11.2020 - 16:01

    Vrijeme je da se onda opet instaliral Torchlight 2👍🏽😊

    • razer1234559

      @312AE, 02.11.2020 - 16:45

      Ja sam nedavno igrao Torchlight 2 pa sam poginul na hardcore pa sam ga stero u pm i obrisao

    • 312AE

      @razer1234559, 02.11.2020 - 18:26

      Ne velim da budem igral na hardcore, ja to više chill. 😁

  • Lovac

    02.11.2020 - 16:26

    Igra je takav flop da bi mi trebala kolumna da izrazim mišljenje. Nakon par sati instalirao T2 da isperem gorak okus kojem ova smartphone F2P igra prerađena u desktop nije ni do koljena. Kod 1.0 releasea, ne možeš slobodno “kliknuti” na broj i assignati skill nego si trebao to izravno iz skill tree-a (koji je ograničen i kid friendly), fali 80% statsa na itemima, ne pokazuje ništa što je zapravo bitno u ovakvoj igri. Ako ste igrali Eternium na mobitelu, ovo je JAKO slično samo s Torchlight skinom. Dosadne omale mape bez osjećaja napretka, loš combat, loši skillovi, nepostojeći balans, atributi itd. Uglavnom užas kojem bi bilo bolje da nikad nije izašao jer nisam siguran da li eventualni Torchlight 4 može ispraviti ovu nepravdu. 35/100 od mene.

    • razer1234559

      @Lovac, 02.11.2020 - 16:33

      Joj igrao sam Eternium. Na početku je zabavan ali vrlo brzo dojadi.

    • Saren

      @Lovac, 02.11.2020 - 16:36

      Bilo je i za ocekivati cim je Runic Games potpao pod PWE izdavaca, ovakvo nesto je bilo ocekujuce. Nadao sam se drugacijem ishodu, ali ispalo sta je ispalo. Steta.

  • Draloez

    03.11.2020 - 12:37

    Djeco prošao jest Cartoon Network. Torchlight – e saga od 3 dijela je na razini Diabla, a isti developeri koji su radili Diablo su radili i Torchlight. Pametnom dosta.

  • Virty

    03.11.2020 - 15:34

    Kupit ću svejedno igru jer volim ovaj serijal.

    • Lovac

      @Virty, 03.11.2020 - 16:18

      Nemoj se zeznuti kao ja. Vjeruj mi, ovo nema veze s Torchlight 2. Ako je recimo Diablo 3 pojednostavio mehanike naspram D2, onda je u jednakoj mjeri T3 pojednostavljen prema D3, a uz to je i užasno dosadan. Govorim ti ovo kao netko s par stotina sati u T2

    • Virty

      @Lovac, 04.11.2020 - 20:20

      Odigrao sam i ja hrpu sati u T2, a i sva Diabla uzduž i popreko.
      Čak mi svi nastavci krase policu za igre 🙂

      A ne mogu odolit, kupit ću pa šta bude.

  • Akull

    03.11.2020 - 17:08

    Meni je ok,dosta me opusti igra,mozak na pasu i rokaj….

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?