HCL.HR

Recenzija

Ultros

'AJMO NA RAVE

Matija Kodba

Igrama s naglašenom estetikom gotovo uvijek prijeti opasnost da će im stil zasjeniti preostale elemente. Moglo bi se reći da spomenuto vrijedi dvostruko za Ultros i njegov intenzivno psihodelični vizualni dizajn. Većina je dojmova povodom izlaska igre tako bila usmjerena upravo na grafički prikaz (na Ultrosu je inače radio dizajner zadužen i za Hotline Miami), dok se o gameplayu pričalo podosta manje. Srećom, dovoljno je provesti tek nekoliko minuta s naslovom pa da se zaključi da je on puno više od “lijepog lica”. Ultros nudi nekolicinu inovativnih elemenata i mehanika gameplaya koje odišu traženom svježinom te stoga predstavlja lijepu novopridošlicu žanru metroidvania igara.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
25€ PC Ustupio izdavač

Osnovu Ultrosovog gameplaya čini unikatna implementacija mehanike petlje, odnosno periodičnog resetiranja napretka, što je neke navelo igrače na zaključak da je riječ o roguelike naslovu. Taj je sud, međutim, tek djelomično točan. Ultros nije naslov koji se resetiranjem napretka koristi u slučaju  smrti (što je tipična odrednica roguelikeova) već je ovdje sama mehanika usko vezana uz napredovanje kroz priču. Aktivirat će se, dakle, tek nakon uspješnog izvršavanja određenih interakcija i neće predstavljati kaznu za igrača. Iako ćete se na kraju svake petlje vratiti na početak bez naučenih vještina, bit će vam otključani novi prolazi i mogućnosti istraživanja.

Jasno je da svaki gubitak napretka može zvučati stresno, čak i u ovakvom pojednostavljenom obliku, ali to doista nije nešto oko čega se trebate brinuti prilikom igranja Ultrosa. Razloga je tome nekoliko. Najprije, na svojem putovanju moći ćete predmete koji će vam omogućiti da u bilo kojem trenutku izabere i “zaključate” vještine koje želite sačuvati na kraju završene petlje. Tih predmeta ima relativno puno pa se s vremenom gubitak napretka može gotovo u potpunosti poništiti.

Iako ćete se na kraju svake petlje vratiti na početak bez naučenih vještina, bit će vam otključani novi prolazi i mogućnosti istraživanja.

Nadalje, iako sadrži razgranato stablo vještina, za uspješno igranje Ultrosa u suštini su vam potrebni samo mač i neka vrsta drona koji omogućuje posebne vještine poput dvostrukog skoka. Obje stvari pronaći ćete s relativnom lakoćom – ili će se nalaziti na lako dostupnom mjestu, ili će vam igra prilično jasno sugerirati kuda ići. Naposlijetku, iako u Ultrosu nema nekog doslovnog vođenja za ruku, mogućnosti istraživanja su vam na početku ograničene te se postepeno otvaraju kako se bolje upoznajete sa svijetom.

Ultrosov sustav unapređivanja vještina usko je povezan sa sustavom borbe, koji se pak temelji na određenoj filozofiji lova –  svaki udarac zadan neprijatelju mora imati svrhu i biti maksimalno ekonomičan. U praksi to znači da ćete prilikom borbe morati paziti da ne ponovite isti potez dvaput, a ovisno o uspjehu neprijatelji će ostavljati ostatke s različitim nutritivnim vrijednostima. Njih ćete potom koristiti za regeneraciju zdravlja i učenje vještina, koje će vam olakšati borbu, poboljšati sposobnosti kretanja ili biti od neke druge vrste pomoći.

Prilikom borbe morate paziti da ne ponovite isti napad dvaput.

Osim po sustavu borbe, Ultros se od konkurencije razlikuje i po razvijenom sustavu botanike, odnosno vrtlarstva. Svijet Ultrosa tako je prepun različitih biljaka sa specifičnim značajkama i funkcijama čvrsto integriranim u gampelay. Na primjer, postoje biljke koje rastu u visinu pa vam mogu pomoći da dosegnete nedostupna mjesta, druge omogućuju njihanje po liticama, treće mogu poslužiti za trčanje po zidovima itd. A kako budete istraživali svijet, nailazit ćete na sjemenke spomenutih biljaka, koje ćete potom moći posaditi na za to predviđenim mjestima i tako samostalno manipulirati okolišem.

Potrebno je pritom imati na umu da biljke rastu sporo pa će često biti potrebno pričekati nekoliko petlji da bi one narasle do zadovoljavajuće veličine za ispunjavanje svrhe. Proces ipak možete ubrzati korištenje komposta, kojeg ćete s vremenom naučiti pronalaziti u zemlji. U slučaju da pak posadite krivu biljku, naučit ćete i vještinu iskopavanja posađenih sjemenki. Sve u svemu, riječ je o podosta dinamičnom sustavu koji naslovu daje određenu dimenziju koja nije često vidljiva u igrama.

Osim po sustavu borbe, Ultros se od konkurencije razlikuje i po razvijenom sustavu botanike, odnosno vrtlarstva.

Teško je konkretnije govoriti o priči i svijetu Ultrosa s obzirom na to da su oni usko vezana uz njegovu psihodeličnu prezentaciju. Znajte samo da se ona odvija u takozvanoj “kozmičkoj maternici”, a vaš je zadatak spriječiti rođenje demona… otprilike tako nekako. Velikim je dijelom priča prezentirana putem pripovijedanja kroz okoliš, no tijekom putovanja susrest ćete i razgovarati s nizom zanimljivih, pomalo čvrknutih likova – poput Vrtlara koji će vas podučiti osnovama vrtlarstva, ili Lovkinje koja će vas naučiti pravilnom lovu.

Zanimljivo implementirani sustavi borbe i vrtlarstva ipak nisu bez svojih mana te treba priznati da Ultros ima određenih problema s tempom njihove razrade. Iako se otključavanjem vještina, interaktivnost s okolišem povećava, borba relativno brzo stagnira jer ni kasniji neprijatelji ne predstavljaju neki izazov. S jedne strane, one tematske, to je razumljivo jer priča sadrži određenu subverziju – bića s kojima susrećete možda zapravo i nisu vaši neprijatelji (tako čak i možete izbjeći borbu). No, sa stajališta gameplaya to malo vrijedi te je izostanak dinamike pomalo nezadovoljavajući.

Borba relativno brzo stagnira jer kasniji neprijatelji ne predstavljaju neki izazov.

Nadalje, igru ćete vjerojatno inicijalno završiti prije nego što prijeđete granicu od deset sati i dobiti jedan od završetaka. No, tu igranje nužno ne staje jer možete pokušati otključati “pravi” kraj. Iz onoga što sam vidio, riječ je ipak o dosta napornom pothvatu koji od vas traži odlično poznavanje sustava vrtlarstva koji u tom trenutku postaje suviše kompliciran za ono što nudi. Iako ćete se s funkcijama nekih biljaka organski upoznati tijekom inicijalnog prelaska, za usavršavanje znanja potrebno je previše oslanjanja na metodu pokušaja i pogreške. Opisi različitih sjemenki u inventaru daju tek nejasne opise funkcija, a kao što je već spomenuto ranije, rast biljaka traje neko vrijeme. Tako će vam nekad da biste odredili jeste li posadili pravu biljku ponekad trebati više petlji, a samim time, i dosta vraćanja na već posjećene lokacije.

Kako HCL ocjenjuje igre?

Predstavlja li u konačnici Ultros sam vrh današnje ponude žanra metroidvanija? Rekao bih da ne, vjerojatno se nalazi stepenicu ispod naslova kao što su Hollow Knight ili Dead Cells. Ipak, i dalje je riječ o izuzetno zanimljivom naslovu, koji osim trenutno prepoznatljive estetike, nudi živ i interaktivan svijet za istraživanje, unikatnu implementaciju mehanike petlji i zanimljive likove… Sve u svemu, Ultros je definitivno vrijedan igranja, pogotovo ako ste raspoloženi za neku opušteniju, vizualno upečatljivu metroidvaniju.

Označeno sa: ,

Ultros je dobrodošla pridošlica žanru metroidvanije koja inovativno povezuje svijet i estetiku u vrlo skladnu cjelinu.

80 Naša ocjena
  • jedinstvena estetika
  • zanimljiva implementacija resetiranja napretka
  • zanimljivi načini pripovijedanja priče
  • sustav vrtlarstva ponekad traži previše nejasnog eksperimentiranja
  • mogućnosti borbe nisu u potpunosti iskorištene

Matija Kodba

Redakcijski potrčko. Dok ne kuha kavu, igra što mu se dodijeli. Ne voli skakavce.

Komentari (1)

  • 312AE

    28.02.2024 - 18:26

    Za mene zanimljivija metrovania od Princa iz Perzije po svemu,plus lijepa fizička verzija za kolekciju. Definitivno sam zadovoljan igrom,te mi šareni stil nije smetao. Mislil sam da bude instant “epileptički napad” ali tamna pozadina i OLED rade super posao.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?