Oil Rush

Što je Oil Rush – tower defense igra ili pak strategija? Rekli bismo oboje. Ovo nije prvi put da je tower defense žanr izašao iz svojih okvira, ali možemo reći da je ovo najveće odstupanje od baze žanra. Gradnja tornjeva ovdje ne postoji već je važno zauzeti toranj i držati ga pod kontrolom. Isto vrijedi za bušotine i spremnike nafte. Uz sve to, vaši tornjevi iliti baze proizvode jedinice s kojima napadate protivnika, odnosno branite svoje tornjeve. To bi ukratko bio Oil Rush, pomorska strategija u realnom vremenu gdje kontrolirate grupe jedinica.

Developeri ovog naslova odlučili su da kampanja sadrži radnju koja je toliko puta prožvakana da ćete jednostavno preskakati animirane sekvence jer one vas neće pretjerano zanimati. Još kada čujete voice acting, tek tada ćete htjeti što brže početi sa samim gameplayem. Ako zanemarimo radnju, misije unutar kampanje solidno su napravljene. Iako se većina njih odvija po principu zauzimanja čitave mape, također postoje one gdje moramo štititi prijateljsku flotu, a tu su i klasične tower defense misije. Potonje su ujedno i najzanimljivije, no nažalost nema ih mnogo.

Oil Rush sadrži nekoliko elemenata igre: zauzimanje i obrana tornjeva, napadanje neprijatelja te korištenje posebnih mogućnosti. Tornjevi su podijeljeni na tri vrste: bazu za proizvodnju jedinica, naftne bušotine koje vam donose resurse za gradnju obrane, te naftni spremnici. Oko potonja dva objekta ne možete graditi obranu pa na njih morate poslati vašu vojsku da ih štiti. Tu počinje strateški dio gdje morate odlučiti koliko jedinica trošiti na obranu resursa i tornjeva, a koliko ih slati u napad.

Tower defense misije su zanimljive, ali nema ih mnogo.

Igra sadrži nekoliko različitih jedinica koje se dijele na pomorske i zračne. Također postoji i podmorska jedinica kao specijalna vrsta koja se otključava na tehnološkom stablu. Borba u igri napravljena je tako da igrač nema direktan utjecaj na nju. Ne postoji mogućnost kontroliranja zasebnih jedinica unutar grupe, jedino što možete napraviti vratiti flotu nazad na platformu s koje ste ih poslali. Zbog toga je ključno u napadu imati različite jedinice. Isto vrijedi i za obrambene građevine. Oko svake baze možete graditi pet obrambenih tornjeva koje se dijele u tri vrste: tornjevi s mitraljezima, topovi i protuzračni tornjevi.

Prilikom borbe možete koristiti posebne mogućnosti koje otvarate na tehnološkom stablu. Postoje aktivne i pasivne mogućnosti. Pasivne se odnose na pojačavanje snage oružja, oklopa, brzine i slično, dok su aktivne one koje su važne za borbu. Prilikom sukobljavanja većeg broja jedinica poželjno je i potrebno oslabiti neprijateljsku platformu, a isto vrijedi i kada vas napada neprijatelj pa vi imate mogućnost ojačati vašu platformu. Bodove za otvaranje novih mogućnosti dobivate borbom, odnosno uništavanjem jedinica i zauzimanjem platformi. Ovisno o mapi trebate se odlučiti što ćete prvo otvarati, a to je posebno važno u multiplayeru koji pruža više izazova nego AI protivnik.

Multiplayer pruža daleko više izazova nego SP kampanja.

Tek protiv drugog igrača okusit ćete pravi strateški dio Oil Rusha – stalnu dvojbu oko toga koje ćete platforme prvo zauzeti, gdje ćete početi s gradnjom obrane, koliko ćete jedinica slati u napad odnosno obranu. Igra sadrži mogućnost da iz grupe možete odvojiti 25% i 50% jedinica s čime dijelite tu grupu na dva dijela. Isto tako možete odrediti vrstu jedinica koje će vam ostati kod tornja. Korištenje radara biti će ponekad od presudne važnosti jer je najbolje napasti platformu dok se tornjevi grade ili nadograđuju jer su tada neaktivni, pogotovo ako zauzmete toranj dok mu se obrana gradi. Negativna stvar u borbi koja će vas ponekad koštati jedinica odnosi se na to da ne možete narediti svojoj floti da napadaju najslabije neprijatelje, nego oni napadaju svojevoljno. Nije to neka ubitačna mana, ali možemo reći da je ovo najveći propust u dizajniranju igre.

Oil Rush pogonjen je Unigine pokretačem koji sadrži sva značajnija grafička dostignuća današnjice. Zbog toga igra izgleda zadovoljavajuće, a tako se i izvodi. Nažalost, to ponekad pokvari pokoje rušenje, ali vjerujemo da će se to ubrzo pokrpati. Ono što nas je razočaralo budući da se ulagao u trud u kampanju jest glasovna sinkronizacija. No to nije toliko bitno jer ta kampanja nije za pamćenje nego služi kao tutorial prije prave igre, a to je online multiplayer. Ako ste ljubitelj tower defense igara onda vam preporučamo da probate ovaj naslov. Nećete izdvojiti mnogo novca za njega, a mogli bi ste se lijepo zabaviti uz zanimljivi gameplay koncept koji se u njemu krije.

Povišena razina vode, nafta kao pokretač života i borba za crno zlato. Ovo je scenarij koji je u igri Oil Rush zadesio svijet nakon nuklearnog rata, a mi smo tu da ga promijenimo nabolje.

• interesantan koncept igre
  • multiplayer