Cyberpunk 2077 više neće podržavati hard diskove, samo SSD
Iz CD Projekt RED-a su poručili kako više nemaju namjeru službeno podržavati svoje igre za konfiguracije koje koriste tvrde diskove.
Iako su konzole još prije dvije godine uhvatile korak s PC platformom zahvaljujući SSD vrsti diskova, same igre na PC-ju još uvijek se optimiziraju za klasične hard diskove. Međutim, čini se kako u drugoj polovici ove godine tome dolazi kraj. Dvije igre tako pod službenim zahtjevima navode SSD kao minimum za igranje, a to su Starfield te Cyberpunk 2077: Phantom Liberty.
Iz CD Projekt RED-a su odlučili objasniti što to točno znači.
Ukratko, njihov Cyberpunk i dalje će se moći instalirati na HDD vrstu diska, ali igru više neće optimizirati za takve diskove. Samim time, nije njihov problem ako imate usporavanja ili trzanja igrajući igru koja je instalirana na hard disk.
“Jedna od promjena za Phantom Liberty je odluka da prestanemo podržavati HDD pod minimalno. SSD-ovi nude brža učitavanja, bolji protok podataka i generalno bolje performanse u usporedbi s tvrdim diskovima.” – stoji u objavi.
Vrijedi spomenuti da je Cyberpunk 2077 do sada među postavkama za grafiku i izvedbu imao opciju za izvođenje na sporom disku. Za pretpostaviti je da će ta opcija u novoj verziji biti uklonjena.
Evo kako će izgledati PC zahtjevi za Phantom Liberty, a samim time i ažurirani Cyberpunk 2077:
Minimalno za 1080p i 30 fps:
- Procesor: Intel Core i7-6700 ili AMD Ryzen 5 1600
- Grafička: GeForce GTX 1060 6GB ili Radeon RX 580 ili Arc A380
- Memorija: 12 GB
- Disk: 70 GB SSD
Preporučeno za 1080p i 60 fps:
- Procesor: Intel Core i7-12700 ili AMD Ryzen 7 7800X
- Grafička: GeForce RTX 2060 Super ili Radeon RX 5700 XT ili Arc A770
- Memorija: 16 GB
- Disk: 70 GB SSD
Preporučeno za 4K i 60 fps:
- Procesor: Intel Core i7-12900 ili AMD Ryzen 7 7900X
- Grafička: GeForce RTX 3080 Super ili RX 7900 XTX
- Memorija: 20 GB
- Disk: 70 GB NVME
Minimalno za raytracing, 1080p i 30 fps:
- Procesor: Intel Core i7-9700 ili AMD Ryzen 5 5600
- Grafička: GeForce RTX 2060 ili Radeon RX 6800 XT ili Arc A750
- Memorija: 16 GB
- Disk: 70 GB SSD
Preporučeno za raytracing, 1080p i 60 fps:
- Procesor: Intel Core i9-12900 ili AMD Ryzen 7 7900X
- Grafička: GeForce RTX 3080 Ti ili Radeon RX 7900 XTX
- Memorija: 20 GB
- Disk: 70 GB NVME
Preporučeno za raytracing overdrive, 4K i 60 fps:
- Procesor: Intel Core i9-12900 ili AMD Ryzen 7 7900X
- Grafička: GeForce RTX 4080
- Memorija: 24 GB
- Disk: 70 GB NVME
BeLLicus
14.06.2023 - 11:14Tim zujalicama od hardova je odavno odzvonilo vrijeme, prvi ssd sam kupio sad već davne 2014 godine, ljudi i danas kupuju hardove. “Treba mi 45 terabajta prostora jer imam filmovaaa i slikaaa” blablabla. Odličan potez CDPRa
Hadvar
@BeLLicus, 14.06.2023 - 11:16Hard diskovima nece odzvoniti tako skoro. Za igre otvorenog tipa mozda da, ali hdd će se jos dugo koristiti za sirok spektar funkcija.
BeLLicus
@Hadvar, 14.06.2023 - 11:49Tko voli 100 puta da mu bude sve sporije neka koristi 🙂
Nijam Kaj
@BeLLicus, 19.06.2023 - 04:34Imaš ssd-ove koji su toliko “kvalitetni” da su sporiji od HDD, top HDD nisu definitivno 100 puta sporiji od kvalitetnih ssd-ova, nego duplo. Ali zato možemo reći da su 100 puta sigurniji i sve dok disk nije fizički pogreban i uništen, moguće ga je popraviti. “Jeftini” SSD ispišeš par puta i možeš ga baciti. Idealno je kombinirati SSD i HDD, jer je svaki superiorniji na svojoj strani, a u kombinaciji dobiješ sve. Zato od 2012. imaš SSHD koji je malo sporiji od kvalitetnog SSD-a, a malo skuplji od kvalitetnog HDD. Tako da HDD i ta tehnologija i dalje nije za baciti.
Iron666
@BeLLicus, 14.06.2023 - 11:59Slažem se u potpunosti. Ako nekome zaista i baš zaista treba toliko ogromna količina slobodnog prostora, kupi si prijenosni, prebaci na njega šta već hoćeš i trebaš i koristi kada trebaš. Stvarno ne poznajem ni jednu osobu koja ima silne terabajte pohranjene glazbe i filmova i da ih koristi i gleda (pogotovo jer realno, hrpetina toga je zapravo piraterija). Primjerice moj strikan ima zaista pozamašnu količinu stvari koje si mogao nači jako davno na netu i jednostavno ne postoje više, čak ni na torrentima, i razumijem zašto ima eksterni disk i čuva ga. Ali 500GB ili 1TB nvme nije toliko skup i možeš imati dovoljno instaliranih igara na njemu u jednom trenu… HDD je jednostavno mrtav kao i CD/DVD-ovi na kompu xd
Hadvar
@Iron666, 14.06.2023 - 12:19Za igrice i OS je ssd najbolji, za “staticne” podatke je hdd puno bolja opcija jer je jeftiniji. Mozes koristiti SSD za to, ali onda neces iskoristiti funkcionalnosti SSD-a. Kao da kupis kosarkasku loptu da s njom igras nogomet. Skoro svi serveri na svijetu koriste HDD za storanje velikih kolicina podataka. SSD se koristi za OS i funkcije koje trebaju brzi read/write. Tako da ne, HDD nije mrtav, niti ce biti tako skoro. Bar dok se cijena SSD-a ne izjednaci s HDD-om.
Iron666
@Hadvar, 14.06.2023 - 12:40Mislim da ovdje nitko od nas ne govori o serverskim računalima, već o gejmanju i svakodnevnom korištenju računala. A kad ih već spominješ, velika većina svakako odbacuje HDD-ove, ali su naravno i dalje u uporabi. Većinom to budu kombinacije SSD-ova i HDD-ova zavisno od potrebe. Većinom su podijeljeni u “tiere” gdje prva dva tiera su SSD-ovi u RAIDu, a onda ostala 2 tiera HDD-ovi (btw, ovo znam jer se jako blizak kolega bavi upravo tim poslom)
Iron666
@Iron666, 14.06.2023 - 12:45PS. Ovi koji računalo koriste čisto za pohranu podataka (glazbe, slika i sl.) i za ništa drugo, svakako ne znam zašto bi uopće bili zainteresirani za diskusiju o samim performansama diskova, gejming i slično. A čim se tu uključi bilo koja vrsta rada sa software-om SSD je jednostavno must.
Hadvar
@Iron666, 14.06.2023 - 15:36Pa da. To i velim. SSD za OS, software i igre, HDD za staticne podatke. Puno ljudi koristi takvu kombinaciju storage-a. Puno je efikasnije i organiziranije. Spomenuo si da se moze koristiti prijenosni disk za tako nesto. Prijenosni disk je samo HDD koji se spaja na racunala izvana (moze biti i SSD). Tak da HDD ima jos uvijek jako siroku uporabu i nije ni blizu izumiranja.
Fenner
@BeLLicus, 14.06.2023 - 12:59HDD-u nije još odzvonilo i neće još dugo. Kažeš kupio si SSD 2014 godine a sada je koja godina a HDD se još uvijek drži uz bok sa SSD. Naravno SSD ima svoje prednosti ali HDD je puno jeftiniji i to ljudi najviše gledaju, barem veći postotak ljudi.
Djelo_Jerboa
@BeLLicus, 14.06.2023 - 16:40Inače treba jako ozbiljno shvatiti nekoga tko ima anime za profil pic.
snooker
14.06.2023 - 11:27Drugim riječima: počnite kupovati SSD-ove koji su puno skuplji a imaju višestruko manje memorije. Bljak.
Dajsikeks
@snooker, 14.06.2023 - 11:38Već zadnjih nekoliko godina SSD su sve jeftniji. Jedino su i dalje skupi ovi s ekstremnom pohranom koji su zamišljeni tak i nak za servere i datacenter
Agent
@Dajsikeks, 14.06.2023 - 12:00Jesu sve jeftiniji ali i dalje daleko skuplji od HDD
Dajsikeks
@Agent, 14.06.2023 - 13:31Ako možeš danas ovu igru i ostale pokrenut na 1080p medium ili više, onda sigurno imaš novaca za SSD
Mamba_
@snooker, 14.06.2023 - 12:00Jest to bi bilo tačno prije 10 godina!!!
lightstream2k
@snooker, 14.06.2023 - 12:19Da ako kupuješ u ‘rvackoj, no to je tvoj neinformirani problem. Si čuo da smo ušli u Schengenski prostor? Nema carina i gluposti? Amazon.de?
Neki dan sam kupio 4 samsungova nvmea 990pro od 2tb, svaki po 180€. Stigli za DVA DANA.
U dobro računalo se ulaže, mukotrpno se radi, kako bi “gaming hobby” bio vrh iskustvo.
A ne kupit komp ili laptop u Konzumu, Lidlu ili Sparu, pa plakat poslije na portalima da izdavači pretjeruju s preporučenim konfiguracijama.
Agent
@lightstream2k, 14.06.2023 - 14:13I za tih 180 eura kupiš 10 tb HDD
MetalicStar
@lightstream2k, 14.06.2023 - 20:54Potpisujem
Bogy
@snooker, 14.06.2023 - 12:24Tko ima konfiguraciju da može pokrenuti cyberpunk 2077 u 1080p 60 fps, mislim da ima može potrošit cca 100 eura za 1t ssd prostora. A i danas za relativno jeftino nađe xbox series s.
Bojko
@Bogy, 14.06.2023 - 13:06Sigurno si htio reći — njegovi roditelji mogu potrošit cca 100 eura za 1t ssd prostora.
Chronosus
@snooker, 14.06.2023 - 14:41SSD-ovi su suludo jeftini sad, mislim da nikad nisu bili jeftiniji. Corsair M600 1TB koji zadovoljava standarde za PS5 se nađe za 85 eur.
Naravno da će klasični HDD-i biti daleko jefitniji kad su višestruko sporiji, a uz to su i skloniji kvarenju. Bio bi lud da danas nemaš SSD kao primarni disk. HDD eventualno za storage slika/videa ali i to ima sve manje smisla kad se sve seli u cloud.
d3x
14.06.2023 - 11:42Tko jos koristi hdd u konfiguraciji???matorci neki…ja ssd imam sigurno zadnjih 7-8 godina a hdd je storage…sluslat to šrotovanje svaki dan, neka hvala
mg
14.06.2023 - 12:15Tko ima za pokrenuti Cyberpunk 2077: Phantom Liberty ima i za SSD 1TB Kingston NV2 M.2 od 50eura .Drugo nije vrijedan spomena
d3x
@mg, 14.06.2023 - 12:21Tocno
mg
@d3x, 15.06.2023 - 11:12PC Master Race:) 🙂
Outback
14.06.2023 - 12:16Hdd je pregazilo vrijeme i to je jednostavno tako. Brzina ssda je nemjerljiva sa obicnim hardom. Ja sam se preporodio od kad sam stavio ssd.
Nemanjazzz
14.06.2023 - 12:16Koristim hdd na kompu i upravo je raspisana interpolova poternica za mene zbog toga. Posaljite pomoc!!!
d3x
@Nemanjazzz, 14.06.2023 - 12:22Koristis za sta?za igranje igara tipa cp77 sigurno ne…i onda se takvi poslije zale kako igra nevalja
Darcoolio
@d3x, 14.06.2023 - 13:18ajde ne baljezgaj.
imam 2x ssd i 3x hdd, CP sam završio na hdd bez ikakvih problema.
game0wer
@Darcoolio, 14.06.2023 - 14:56E tocno tako isto i ja na launchu, a sad hrpa razmazenih derista sere po hardovima ko da su floppy diskovi. Je ssd brzi al dajte se smirite.
Nemanjazzz
@Darcoolio, 14.06.2023 - 17:15Pa to. Malo ga ocrnili hdd kao da je gaming bio nemoguc pre ssd-a. Kako kome odgovara i treba tako koristi
Nemanjazzz
@d3x, 14.06.2023 - 17:13Sto kaze kolega, radio je cp2077 dobro na hdd. Ne igram nista novije. Vise sam se nadoveyao na kmentare nego na temu clanka
Darcoolio
@Nemanjazzz, 14.06.2023 - 20:07plus to kao neće raditi na hdd, ne znam ko je poverovao u tu priču.
Bojko
14.06.2023 - 13:15Cijene SSD-ova su toliko pristupačne da ne posjedujem uređaj koji već nisam nadogradio. Tako da, koliko god mi se ove odluke nakon releasanja ne sviđaju, nisu toliko problematične (budimo realni, CDPR i optimizacija na idu ruku pod ruku). Problem je taj što bi svi, kao i kod grafičkih kartica, onaj najbijesniji SSD, kad realno i neki mid-tier SSD naspram HDD-a nudi ogroman skok u performansama.
goran022
14.06.2023 - 13:18Graficka od 10000 kn za 60 fpsa raytracing zaista krasno
game0wer
14.06.2023 - 14:53O Boze kolko razmazenih klinaca u komentarima. Sad odjednom svima se gadi hdd ajde nemojte zajebavat. Odigrao sam bas Cyberpunk 2077 NA LAUNCHU kad su ga svi pljuvali i kad je bio u najneoptimiziranijem stanju bez ikakvih problema na vecinom high postavkama uz malo raytracinga i nisam cekao loadinge 8 sati kako zvuci dok citam tu neke komtare. Imam 2tb hdd jer je bio jeftin i jedna od komponenata na kojoj mi nije bio problem usparat malo novaca i radi super. Naravno da je ssd brzi al nemojte pretjerivat ko da je nemoguce ili mukotrpno igrat na hddu. Nez kakve to vi hddove imate al moj radi posao bez problema. NVME ssd imam za OS i neke aplikacije i tu i tamo koju tek igru jer je samo nekih 500gb i je brzi je naravno al ne tolko da shvatim ovolka pljuvanja po hddu komentarima.
Wolf359
14.06.2023 - 15:03neznam ali čitakici vase komentare rekao bi da vi imate istovremeno instalirano po (max 5 ovih težih) igrica na SSD od 1TB. Ja sve igre držim na običnom HDD od 6 GB i uvijek ih imam dosta istovremeno instalirane jednostavno nisam tip koji briše sve igre kad ih pređe. na SSD držim Windows i programe. nikakvih problema nemam u igrama, nisam ih ni u CP2077 imao! koristim WD Red pro 256MB cache, 7200 okr/min
Danijel88
14.06.2023 - 21:09Frendu ja govorim daj si kupi ssd i nista ko da sam mu predlozio ferrarija da kupi a ne ssd od nekih 300kn za 256gb i kad ga napokon kupi odmah mi govori kako komp brze radi i brza ucitavanja igara haha znam sine, imam hard i namjeravam ga izbaciti jer je glasniji od gpu i cpu ventilatora
aleksandar21
15.06.2023 - 11:04Na SSD kad se ispuca max broj upisa možeš da ga baciš.
A na HDD ne postoji taj limit. HDD i posle 50god radi bez problema.
Tako da ako hoćeš bekap kupi HDD, a ako hoćeš privremeno da ga puniš sa igricama i ostalim glupostima kupi M2 ili SSD.