Je li Final Fantasy 15 danas bolja igra?

Žarko Ćurić 24.03.2018.   •   19 komentara

U zadnje vrijeme malo je teško pohvatati sve promjene koje je Final Fantasy XV dobio u proteklih godinu i pol dana, pa smo odlučili iskoristiti izlazak Royal Editiona za malu retrospektivu istoga.

Prije nepunih godinu i pol dana na tržište je izašao Final Fantasy XV te ostvario više nego solidne brojke, kako po pitanju ocjena tako i po pitanju prodajnih rezultata. No jedna od glavnih zamjerki u skoro svim recenzijama bila je pomalo razbacana priča i poneka čudna poglavlja, što smo i sami obilježili kao glavni nedostatak u našoj recenziji.

Većina gaming studija bi na ovakve kritike slegnula ramenima, eventualno si zapisala nekoliko bilješki za sljedeće projekte te nastavili dalje, no ne i direktor Tabata te njegov tim. Osim plaćenog DLC sadržaja i proširenja, njegova igra je redovito dobivala i brojne besplatne nadogradnje. Ne pričamo tu samo o sitnicama poput novih pjesama ili odjeće za glavne likove, nego i o dodavanju New Game+, povećavanju maksimalnog levela, boljem pojašnjenju zloglasnog trinaestog poglavlja kroz dodatne scene te čitav novi pogled na radnju iz očiju druga dva lika, dodavanje vremenskih zadataka, mogućnosti vožnje po čitavoj mapi s terencem, nove sporedne bossove, mogućnost upravljanja s ostala tri lika…

Final Fantasy XV je definitivno napredovao od prvog dana te danas više liči na među-nastavak nego na originalnu igru. No očekivano, nije sve ostalo na besplatnom sadržaju, jer su u međuvremenu izašla četiri DLC-a te svojevrsno GOTY izdanje, pod nazivom Royal Edition, izašlo ovog mjeseca.

No, najprije da se bacimo na DLC-ove i kratki osvrt na njih. Prvi od njih bio je Episode Gladiolus gdje smo napokon saznali gdje se istoimeni lik iz naziva izgubio za vrijeme sedmog poglavlja u glavnoj priči. Tip se uputio do dungeona i borbe sa Gilgameshom, jednom od poznatih ikona iz Final Fantasy serijala da dokaže svoju snagu i moć. Naravno, što mu neko šamara njegove suborce u međuvremenu nije važno, jer on ima ČAST i potrebu da se dokaže.

Sam DLC je dosta kratak, traje nekih sat vremena za prelazak te ne donosi ništa pretjerano novo osim drugačijeg pristupa borbi u odnosu na Noctisa. Gladiolus je dosta tromiji i više statičan u odnosu na Noctisa, zbog čega će se borba vrlo često odvijati na istom mjestu te izgledati kao niz blokiranja i uzvraćanja pomoću kojih punimo Rage bar za specijalne napade. Dungeon je dosta nakrcan raznim sitnicama i do ovog časa je sigurno jedan od najvećih, no usput i prilično nemaštovit na vizualnom planu u odnosu na druge lokacije.

Druga epizoda koju smo zaigrali vrti se oko Promptoa, brbljavog žuće kojeg vodimo kroz hladno i snježno podneblje u pronalasku svojih prijatelja nakon razilaženja u glavnom dijelu priče. U odnosu na prethodnu epizodu, ovdje dobivamo mnogo više karakterizacije lika te imamo priliku vidjeti neke od Promptovih unutarnjih borbi o kojima neću puno da vam ne pokvarim radnju. Iako je količinom sadržaja i većim područjem za istraživanje ovo poglavlje napredak, borba je užasno nezanimljiva jer se svodi na skrivanje iza zaklona te pucanje po protivnicima.

Prije mogućnosti da bolje upoznamo zadnjeg člana tima, dobili smo pristup i multiplayer modu nazvanom Commrades gdje u post-apokaliptičnom Eosu kreiramo vlastitog lika te izvršavamo brojne misije s drugim igračima. U ovom proširenju glavni fokus je na samo izvršavanje (ne pretjerano maštovitih) misija, što je kod glavne radnje samo dio čitavog doživljaja te razlog zašto me ovaj mod i nije pretjerano zainteresirao. Osim toga, čitav Commrades je prožet učitavanjima pa ćete više vremena provesti gledajući kako se puni loading bar nego izvršavajući misije.

Za kraj plaćenih DLC-ova dobili smo možda i najbolje proširenje gdje preuzimamo ulogu Ignisa prilikom ludnice u gradu Altissia za vrijeme prizivanja Leviathana. Ignis ima super zabavan način borbe sa svojim elementarnim bodežima te kombiniranje istih čini pravo zadovoljstvo, a tu je i zabavna kuka za penjanje koja je odlično došla prilikom skakanja po razorenim zgradama. Ako slučajno želite kupiti samo jedan DLC od navedena četiri, onda je to definitivno Episode Ignis.

I tako dolazimo do trenutnog mjeseca i izlaska Royal Edition proširenja. Isti donosi originalnu igru, Season Pass za prva četiri DLC-a te razne nove dodatke poput proširene mape ruševina Insomnije, kamere iz prvog lica, novih specijalnih napada te broda za upravljanje. Oni koji već posjeduju igru mogu kupiti Royal Pack u kojem dobivaju nabrojane novosti, no bez DLC-ova.

Što se tiče novih proširenja, definitivno je najzanimljivije povećanje Insomnia City Ruins segmenta s brojnim novim questovima, neprijateljima te tri velike boss borbe protiv Cerberusa, Omege te Rulers of Yorea koje će sigurno namučiti i veterane koji su dosegli maksimalni level. Od ostalih dodataka vrijedan spomena je i novi Armiger Unleashed napad kojeg otvaramo jednom kada skupimo svih 13 legendarnih mačeva, a njegova razorna moć osim što vizualno izgleda odlično dobro će vam doći protiv gore spomenutih težih protivnika.

Ono što me nije pretjerano oduševilo jest kamera iz prvog lica. Jedinu primjenu vidim ako želite nešto proučiti iz veće blizine, no u samoj borbi je beskorisna. Brod je možda i najveće razočaranje, jer sam očekivao otkrivanje brojnih tajni po morima, a zauzvrat dobio monotoni put od Cape Caema do Altissie uz par mjesta za ribarenje. Šteta, nadam se da će i brod segmenti biti malo prošireni kroz sljedeće nadogradnje.

Prilikom recenziranja Final Fantasy XV naveo sam kao najveće nedostatke čudna poglavlja i nedorečenu priču, no izgleda da se Square Enix potrudio te zaokružio produkt na puno bolju cjelinu. Osobno sam već prilikom prvog prelaska nevjerojatno uživao u kompletnom paketu, no i one male mušice koje su mi smetale su sada prilično ispeglane. Definitivno bih preporučio ekipi koja je odustala u pola prelaska da joj daju još jednu priliku sada kada je izašao Royal Edition.

A što se tiče plaćenih DLC-ova, osim ako niste baš zagorjeli Final Fantasy ljubitelj te želite znati kompletnu pozadinsku priču, nećete puno izgubiti ako ovo pogledate i na YouTubeu. Naravno, ne mislim da je Final Fantasy XV rekao svoju posljednju riječ s proširenjima te očekujem i Season 2 DLC pakete, jer ono, zašto ne ako su već krenuli u smjeru duge podrške.