Je li Final Fantasy 7: Rebirth na PC-ju doista doživio preporod?
Final Fantasy 7 Rebirth nastavlja epsku priču, no je li PC verzija ultimativna verzija igre ili još jedan Shinra eksperiment koji nije prošao testiranje?

Mislim da ne moram trošiti previše riječi na ukupnu kvalitetu Final Fantasy 7: Rebirtha. Čvrsto stojim pri tome da se radi o jednoj od najboljih igara 2024. godine. Iako nije pokupila najviše nagrada, po broju ukupnih nominacija za igru godine nije se imala čega stidjeti. Kolega Žarko je Final Fantasy fanboy, ali visoka ocjena u njegovoj recenziji po meni je potpuno zaslužena. Stoga svakako bacite oko na njegov tekst – neovisno o tome gdje planirate zaigrati igru.
Ako ste PC gamer, onda ste ovdje iz jednog specifičnog razloga – da doznate u kakvom je tehničkom stanju PC verzija i može li nadmašiti iskustvo koje se nudi na PlayStationu 5 (+Pro). S obzirom na to da sam svoj prvi prelazak odradio upravo na PlayStationu 5, mogu napraviti direktnu usporedbu i dati konačan sud o tome koja je verzija definitivni način igranja.
Naravno, prije nego se zaronimo u konkretne dojmove, uvijek je tu i marketinški popis obećanja pa evo što nam Square Enix garantira za PC port Final Fantasy 7 Rebirtha:
- realističniji model osvjetljenja u igri
- širok raspon grafičkih postavki – igra podržava tri unaprijed postavljena grafička profila, ali i mogućnost detaljnog prilagođavanja postavki
- podrška za visoki framerate – ovisno o vašem hardveru, možete igrati i do 120 fps-a, uz poboljšanja poput detaljnijeg osvjetljenja, unaprijeđene okoline i kvalitetnijih tekstura
- NVIDIA DLSS i VRR – tehnologije koje omogućuju poboljšani framerate i kvalitetu slike, pod uvjetom da imate kompatibilan hardver
- DualSense podrška – povezivanjem DualSense kontrolera dobit ćete identično iskustvo kao na PS5 verziji
- podrška za tipkovnicu i miš uz mogućnost prilagodbe kontrola
Osim što je ovaj popis prilično mršav u usporedbi s nekim boljim PC portovima, možda vam već na prvu iskaču crvene zastavice po pitanju tehnikalija. No, ajmo jedno po jedno.
PC verzija Rebirtha nudi više grafičkih postavki nego Remake, ali stvari nisu baš bajne. Prvi problem je nekonzistentnost postavki. Naime, neke opcije imaju raspon od Low do Ultra, druge idu samo do High, a neke pak nude isključivo Low i High, bez ikakve gradacije između. Povrh toga, ne postoji nikakvo pojašnjenje što pojedina opcija zapravo radi, niti vam igra prikazuje pregled promjena u realnom vremenu. Kao šlag na tortu, određene postavke, poput sjena, izgledaju identično bez obzira na odabranu razinu detalja i nemaju nikakav primjetan utjecaj na performanse. Dosta loš početak.
Određene postavke u grafičkom meniju kao da nemaju nikakav utjecaj na vizuale i performanse.
A u tom tonu nažalost nastavljamo. Igra nema klasičan fullscreen način izvođenja, već podržava samo borderless window prikaz, koji vam zaključava rezoluciju na onu vašeg monitora. Ako želite promijeniti rezoluciju – bilo smanjiti ili povećati – morate to ručno podesiti u postavkama monitora, što je, blago rečeno, iritantno. No možda najtužniji propust za moderni PC port je nedostatak podrške za široke i ultraširoke monitore, pa vlasnici istih moraju trpjeti vesele crne rubove na ekranima. A da stvar bude još gora, nema ni FOV slidera, pa ako vam smeta preusko vidno polje, nemate sreće.
Kad su u pitanju performanse, meni je uvijek draga opcija visokog frameratea, i tu stvari stoje relativno dobro. Maiksimalnih 120 fps-a je sasvim dovoljno da zadovolji i najzahtjevnije PC igrače, a u usporedbi s PS5 Pro verzijom koja je zaključana na 60 fps, PC verzija odnosi jasnu pobjedu.
Ipak, u oči definitivno bode potpuni izostanak podrške za AMD-ov FSR i Intelov XeSS. Čak je i podržani DLSS verzija 3.7, što znači da trenutno nema najnovijih poboljšanja koja su stigle s kasnijim verzijama. Pomalo bizarno, DLSS gdje nema klasičnih opcija za kvalitetu upscalinga (Quality, Balanced, Performance) već umjesto toga birate minimalni i maksimalni postotak dinamične rezolucije. Da, tehnički dođe na isto, ali se definitivno radi o pomalo bizarnom dizajnerskom izboru koji bi mogao zbuniti one koji nisu upućeni u to kako upscaling zapravo funkcionira.
Igra podržava stariju verziju DLSS-a čije postavke nepotrebno komplicira.
Nema ni Frame Generation opcije, što se na prvi pogled može činiti logičnim s obzirom na ograničenje frameratea, ali je zapravo propuštena prilika. Iako možda ne bi imao smisla za one s najjačim konfiguracijama, vlasnicima slabijih varijanti RTX 4000 serije bi omogućio poboljšanje performansi do onog framerate limita kad se stvari na ekranu ipak malo zagužvaju. Ovako su prepušteni isključivo klasičnim metodama optimizacije, bez mogućnosti da iskoriste jednu od najvažnijih značajki svog hardvera.
Ali ajde, službeni zahtjevi relativno su točni po pitanju onoga što možete očekivati, i rekao bih da 60 fps-a nije teško postići uz odgovarajuće postavke. Stabilnih 60 trebalo bi biti ostvarivo već s RTX 2070-icom ili RX 6700 XT-om, pogotovo u kombinaciji s nekim osrednjim Ryzen 5/7 procesorom ili Intelovim ekvivalentom. Sve bolje od toga u kombinaciji sa DLSS-om nosit će vam više frejmova, višu rezoluciju i naravno, više detalja.
Službeni zahtjevi su realtivno točni po pitanju hardvera s kojim možete postići 60 FPS-a.
Kad smo kod detalja, mislim da ne moram ni naglašavati koliko je Rebirth već na PS5 vizualno impresivan. Od PC portova se, naravno, uvijek očekuje da će to dodatno podići na višu razinu, i dok je to u ovom slučaju definitivno istina, postoje i neke čudne anomalije.
Prije svega, draw distance je osjetno poboljšan, što je veliki plus za velika otvorena područja, kakvima Rebirth obiluje. Ne samo to, već i DLSS-ov upscaling odrađuje bolji posao kada je riječ o artefaktima na udaljenim objektima, pa čak i pri nižim razinama detalja možete očekivati čišću i kvalitetniju sliku.
Teksture su doživjele blago poboljšanje na određenim mjestima, ali nemojte očekivati čuda – one isprane teksture pojedinih stjena i elemenata okoliša sa PS5 verzije još su uvijek prisutne i često izgledaju kao šaka u oko. Square Enix je puno pričao o poboljšanom osvjetljenju, ali moram priznati da razlike nisam primijetio, bilo u otvorenim područjima ili zatvorenim prostorima. Čak ni u scenama koje su već na PlayStationu bile problematične nema očiglednih pomaka, pa se vjerojatno radi o nekoj suptilnoj tehničkoj promjeni koja nije vidljiva neuvježbanom oku.
Pogled u daljinu značajno je poboljšan, a prikaz slike je kvalitetniji i čišći.
Vrijedi spomenuti i kompilaciju shadera na početku igre, koja je relativno brza, ali prema svemu sudeći ne obuhvaća sve vizualne aspekte. Mnogi igrači prijavljuju zamuckivanje pri prvom susretu s određenim vizualima ili pri ulasku u nova područja, što može biti posebno izraženo na slabijim do osrednjim konfiguracijama. Kod jačih konfiguracija moguće je jednostavno na silu proći kroz te tehničke probleme, ali to ne mijenja činjenicu da se radi o klasičnoj boljci lošije optimiziranih PC portova.
Unatoč tome što igra službeno podržava miš i tipkovnicu, već na početku vas dočeka poruka koja sugerira da će iskustvo biti bolje s kontrolerom – i s tim se u potpunosti mogu složiti. Igranje s mišem i tipkovnicom je sasvim korektno, no fluidnost borbe i navigacije jednostavno bolje funkcioniraju uz kontroler. Dobra vijest je da su, za razliku od Remakea, indikatori unutar igre sada prilagođeni ako koristite Xbox kontroler, pa nema više zbunjujućih situacija gdje igra prikazuje trokut, a ispod sitnim slovima piše Y što je malo, ali značajno poboljšanje za PC igrače.
Svi problemi i nedostaci PC porta već imaju rješenje u obliku modova.
Ne znam bih li ovo zadnje proglasio pobjedom PC verzije ili porazom ovog PC porta, ali jesam li spomenuo da za većinu prethodno navedenih problema već postoje modovi? Da, zahvaljujući njima možete ukloniti ograničenje frameratea, povećati rezoluciju sjena, ubaciti DLSS 4, FSR, XeSS, Frame Generation, omogućiti izmjenu FOV-a i čak dodati potpuno funkcionalnu ultrawide podršku. A da ne govorimo o “moralno upitnim” modovima koji poboljšavaju fiziku sisa, guzica i drugih elemenata od značaja.
Pomalo je tužno što PC igrači opet moraju posezati za modovima kako bi implementirali osnovne stvari koje bi trebale biti dio igre već u startu. Međutim, to je realnost PC portova – nekad briljantnih, nekad razočaravajućih, a ponekad, kao ovdje, tek prosječnih. Mislim da je ovo jedan od onih slučajeva gdje će igrači imati potpuno različita iskustva, ovisno o tome koliko su voljni petljati s postavkama i modifikacijama.
Pametan zaključak? Teško ga je donijeti, ali jedno mogu reći – Rebirth je, unatoč svemu, ipak vrijedan igranja na PC-ju.
Lepoglava
01.02.2025 - 21:27Meni je na FF VII Rebirth OG na ps5 bio izvrstan vrtio se super u obadva moda (performance i graphic). Iako pratim tehnologiju i imam novca za sve što mi treba mislim da su neki igrači postali razmaženi i izvolijevaju svašta. S obzirom da sam odrastao na Spectrumu i C64 ne smeta mi ništa osim kad je igra loša. Neki dan friendov sin mi objašnjava da nije na ps5 mogao igrati SH 2 Remake nego ga je tek na na ninja PCju i RTX ultra deluxe 4090 mogao vrtjet da ga može kao uopće igrati. Koje izdr*avanje mislim si spoiled brat….Kaj je ova igra koju sam pošteno kupio i odigrao manje vrijedna nego isto to nakrcano s grafikom shadinzima texturama i blabla..ono 120 fps. Na tolko ide i Labudje jezero u HNK
MD2
@Lepoglava, 02.02.2025 - 10:42Slažem se. Lijepo je kad ti igra izgleda najbolje što može i ima sve fancy efekte, ali finalni doživljaj igre ne ovisi o tome. Kakva god bila grafika, igrač se na nju navikne jer je fokusiran na igranje. Ako je igra stvarno dobra i imerzivna, na lošu grafiku se navikneš, a dobru kreneš zanemarivati. Ja sam dugo igrao igre prčkajući po config fileovima i na niskim rezolucijama ganjajući 40 fps-a, ali dobra igra je dobra igra i takve su meni ostale u lijepom sjećanju.
Zoran Žalac
@Lepoglava, 02.02.2025 - 11:31To jest preseravanje, da. Pogotovo jer SH2 Remake na PC-ju ima tipičnih unreal engine 5 trzanja kakvih na PS5 nema i kakve ne rješava ni najskuplja grafička.
goran022
01.02.2025 - 22:10igra je perfektna vrtim je na gtx 1660 super i zadovoljan sam
esse
04.02.2025 - 15:57Zato imas dosta modova a tek su poceli RT FG itd ..
esse
04.02.2025 - 15:59Ne znam cemu tuga, igra mi se dobro vrti na high na rx 6600,postavke od same igre,samo kliknuo play i sve 5 ..