HCL.HR

Kakav je Death Stranding: Director’s Cut na PlayStationu 5?

Zoran Žalac 23.09.2021.   •   16 komentara


Je li doživljaj Death Strandinga drugačiji za vrijeme pandemije? Je li Hideo Kojima ubacio sam sebe u Director’s Cut verziju igre?

Death Stranding je igra koja me provozala dvosmjernom ulicom ludosti i genijalnosti. Bilo je tu intrige i razočaranja, relaksacije i frustracije, zabave i dosade – sve u istom košu. Na kraju sam igru slavio zbog njezinih originalnih ideja, premda sam smatrao da joj je sama izvedba mogla biti bolja. Novu Director’s Cut verziju igre zaigrao sam ispočetka te sam unatoč prijašnjem iskustvu ponovno ostao zatečen koliko je Death Stranding inovativna igra i skoro dvije godine kasnije. Spominjem to jer vidim da se igrači često žale na recikliranje starih igara u obliku remastera ili prerada – ljudi moji, nema svježije ni čudnije kolekcije ideja od Death Strandinga.

Ako vam koncept Death Strandinga nije jasan – provjerite našu recenziju otprije dvije godine. Ovdje nećemo opisivati o čemu je igra nego ćemo se fokusirati na novitete i promjene Director’s Cut verzije.

Dakle, Death Stranding je i dan danas unikatna igra. No, istina je ipak da su Kojimine ideje izvorno mogle biti bolje posložene. Početak igre je u originalnoj verziji bio dosta spor i gameplay se otvarao tek u trećem poglavlju. Director’s Cut verzija donekle to popravlja jer vam ranije daje neke stvari s kojima je početak igre manje naporan. Primjerice, već u drugom poglavlju dobivate novi Maser Gun kojim možete onesposobiti neprijatelje, kao i Support Skeleton s kojim brže sprintate i lakše nosite teret. Već ta sitna promjena pomaže igri jer smanjuje patnje s teretom i ohrabruje igrača u sukobljavanju s lopovima.

Novu opremu sada možete testirati u trening misijama koje služe kao prošireni tutorial. Osobno nisam imao prigovor na to što se igrač ranije morao upoznavati s oružjem “na terenu” pa je dobra vijest da su trening misije potpuno opcionalne i možete ih zanemariti ako smatrate da vam ne trebaju. S druge pak strane od starta možete koristiti novu Very Hard postavku težine, što vam i preporučujem jer je sve ispod toga previše lagano za igru u kojoj tehnički ne možete umrijeti.

Uostalom, igra je olakšana na razne načine. Sada po mapi možete izgraditi dodatne ceste (čak i u mrskoj planinskoj regiji); po žičarama možete slati prikolice s teretom, a brzo dobivate i robotskog pomoćnika. Buddy Bot vam može poslužiti kao nosač tereta koji vas prati, a možete ga poslati i da sam dostavi teret na predviđenu lokaciju. Ili možete sami s teretom sjesti na robota i reći mu da vas odveze na lokaciju dostave, što je praktički auto-run opcija kao u MMO igrama. S time da u tom slučaju ne dobivate najbolji rezultat za dostavu – sve ima svoje pluseve i minuse.

Director’s Cut verzija na konzole donosi i Cyberpunk DLC koji je do sada bio ekskluzivan za PC verziju. To znači da daljinski možete hakirati lopovske senzore, a i same lopove, što je itekako korisna funkcija. Tu su još  katapultiranje tereta, odskočne rampe, nove vrste mostova te tehnologija koja vam ublažava pad s velikih visina. Uz sve te novosti Death Stranding je malo ugodnija igra za igranje.

Ako pak tražite više izazova od igre, gotovo svi segmenti imaju kompetitivni dio. Možete se natjecati u dostavama (Ranked Orders), u trening misijama za svako oružje, pa čak i utrkivanjem na četiri staze s tri vrste vozila (motor, auto i kamion). E sad, je li Death Strandingu utrkivanje uopće bilo potrebno? Pa i nije bašl Već je na prvoj utrci jasno kako igra nema vozni model za takvo što. Očito je taj dodatak igri proizašao iz neke interne šale.

Ništa značajnije proširenje nisu ni dodatne misije u zatvorenim prostorima. Jednostavno su bezidejne; npr. prva vam daje zadatak da odete na lokaciju i pokupite teret, a pritom je pametno onesposobiti sve neprijatelje na putu. Ništa drugačije od ostatka igre, što je blago razočaranje. S tim da je Death Stranding ionako dosta sadržajna igra i nove joj misije zapravo nisu ni trebale. Više vremena ionako provedete gradeći ceste – to je ionako najpametnija investicija u cijeloj igri.

Director’s Cut verzija ne rješava neke druge probleme originalnog Death Strandinga. Sučelje i dalje zna biti natrpano i rascijepano na previše zasebnih sekcija. Ne postoji opcija za isključivanje animacija koje se stalno ponavljaju prilikom preuzimanja ili dostavljanja tereta, ulaska u privatnu sobu i sl. Možda je novost to da neke animacije sada možete prekinuti pritiskom na tipku X umjesto na start-desno-skip kako je bilo do sada – nisam siguran je li to bilo dodano i original kroz neki update. U svakom je slučaju nedosljedno jer neke animacije se prekidaju tako, a neke i dalje u tri koraka.

Priča igre ostala je jednaka – tu redatelj ništa nije rezao, što znači da je kraj igre i dalje dosta težak za provariti s obzirom na količinu otkrivenih informacija u zadnja dva sata igre. Što se tiče mog prigovora na statičan svijet u originalu, mogu reći da sam ovoga puta u okolišu viđao daleko više NPC dostavljača nego prije. Najčešće samo oko distribucijskih centara, ali svejedno su nam susreti bili češći. Sad, je li to promjena do igre ili je zato što sam ovoga puta radio više sporednih zadataka te se vrtio oko istih lokacija – nisam skroz siguran. Znam samo da sam se u Director’s Cutu barem jednom iznenadio kad su me lopovi u kampu dočekali s mitraljezima koje ranije nisu imali; podsjetilo me to na ono kad su protivnici u MGS 5 doskočili igraču oklopom na glavama kako bi izbjegli headshot.

Najviše koristi od Director’s Cut verzije imat će oni koji nadograde PS4 inačicu na izdanje za PS5, a ta nadogradnja iznosi 10 eura / 75 kuna. Death Stranding definitivno ima koristi od porta za PlayStation 5 te su brža učitavanja i izvedba u 60 sličica po sekundi dvije najvažnije stvari u cijelom doživljaju igre. Igri iz glavnog menija konzole pa da gameplaya treba manje od deset sekundi, čime sam ostao ugodno iznenađen. Učitavanja su u PS verziji jako, jako brza. Igra se isto tako izvodi stabilno bez ikakvih usporavanja, a izgleda ljepše nego neke današnje igre.

Zgodna je i opcija za ultra-wide kameru koja oponaša aspekt slike 21:9. PlayStation 5 nema nativnu podršku za takvo što, ali bi nekima ova opcija svejedno mogla biti zanimljiva. Privlačnost iste je jasna jer horizontalno vidite više s lijeve i desne strane ekrana bez da vam lik postaje udaljen. Jedini minus je to što je sučelje u ovoj izvedbi sitnije te malo teže čitljivo (iako to zapravo ovisi o dijagonali TV-a i vašoj udaljenosti od ekrana).

Podrška je dodana i za specifičnosti DualSense kontrolera. Sada sa zvučnika na kontroleru ne dolaze samo plač i smijeh Bridge bebe, nego čujete i “zvuk tla” pod Samovim nogama, npr. pucketanje kamenja i sl. Vibracije su preciznije te npr. dočaravaju tenzije tereta s lijeve ili desne strane. Kad ste pretrpani i držite R2 i L2 tipke da stabilizirate teret, triggeri vam pulsiraju pod prstima, što je zanimljiv način prezentiranja težine koju nosite. Sve u svemu, Death Stranding: Director’s Cut doista djeluje kao igra za PS5, a ne kako neki brzinski port za zgrtanje novca. Na PlayStationu 5 je to stvarno obogaćena i poboljšana igra, vizualno u rangu PC verzije.

Vrijedi li dakle nadograditi Death Stranding na Director’s Cut verziju? Ako imate PlayStation 5, nemate se što premišljati – za 75 kuna dobivate značajno bolju verziju igre. Vrijedi li kupiti Death Stranding: Director’s Cut ako originalnu verziju niste igrali? E, to je već komplicirano pitanje. Zaključak i dalje ostaje isti: nije to igra koja će biti zanimljiva svakome, ali ako vas pogodi onda vas ne pušta barem pedesetak sati. Jest da je igra čudnovata i na trenutke čak i bizarna, istina je da joj je priča pretenciozna… ali nekim se čudom u njoj svejedno može pronaći jedinstvena zabava.

Meni je drugo igranje sjelo još bolje jer se ovoga puta nisam morao žuriti da dovršim igru prije recenzije, uzeo sam si vremena i uživao u izgradnji distribucijske mreže prometnica i žičara za što brže i učinkovitije dostave. Ima li takvo što ikakvog smisla osim u želji osvajanja svih trofeja? Vjerojatno baš i ne, ali ima nešto ispunjavajuće kad preživim sto muka s prikupljanjem materijala za cestu, spojim si rutu, uzmem kamion i natrpam ga do maksimuma, a onda razvozim teret kao gospodin čovjek. Osjećaj je tada kao da sam nadmudrio i nadmašio sve prepreke te uživam u plodovima svoga rada… prije nego opet naredim Normanu Reedusu da se pokaka kako bi napravio granatu od tog sranja.

Komentari (16)

  • SanKa

    23.09.2021 - 14:12

    moje misljenje: ako si igrao igru, prešao ju, nema smisla davadi novce za ovo, igra nema replay value. na kraju sam jedva cekao da ju zavrsim jer postane zamorna

    • Wildchild

      @SanKa, 23.09.2021 - 15:07

      Slažem se donekle. Pogotovo ako ganjaš platinu.

    • Lazy

      @SanKa, 23.09.2021 - 19:07

      Ja sam na kraju htio da traje bar jos 2 puta po 65 sati, koliko sam je igrao…nekako me uvuce u tu predivnu melankoliu i ne pusta, naravno nije svakom isto👍😊

    • Truegentlemanx

      @SanKa, 24.09.2021 - 09:19

      Po meni igra ima ogroman replay value baš zato što je tako otvorenog tipa, ja sam sada na trećem playtroughu, ali samo u prvoj zoni jer čekam ps5 da nastavim dalje uz directors cut, osobne limitacije koje si možeš staviti poput ne korištenja oružja, granata i slične opreme mogu jako začiniti način na koji igraš.

    • SanKa

      @Truegentlemanx, 24.09.2021 - 10:59

      po cemu ima replay value ? dostave su jednolicne ,dosadne, naporne. 90% misija je identicno. izgradis infrastrukturu i to je to..prica je ista, koja je jebena btw, al ne vidim razlog zasto bih opet igrao. svakome njegovo

    • Truegentlemanx

      @SanKa, 24.09.2021 - 16:29

      Razumijem da onoga koga nije privukao taj gameplay loop dostavljanja paketa ne vidi neki razlog replayanja igre i to u potpunosti razumijem, ali mene je iskreno privukao. Gušt mi je tražiti nove rute, pokušati dostaviti brdo paketa kroz mule camp bez oružja, šuljanje kroz BT zone bez bombi s krvi, pokrasti mule campove kako bi nadogradio strukture drugih igrača i slično. Svaka misija možda je odi od točke A do točke B, ali zabava u Death Strandingu dolazi iz samog putovanja, ne na kraju istoga. Dok recimo u RDR2 dođeš do misije kako bi pokrenuo neku zabavnu aktivnost, u DS zabava je putovanje do te točke.

    • MAJSTOR RINGO

      @Truegentlemanx, 01.10.2021 - 17:06

      Takodje druže, igre koje pravi Hideo Kojima nisu za svakoga, mislim da sto se tice njega i igre koje pravi nema sredina, ili ili😁😁😁

  • Kralj Budala

    23.09.2021 - 15:00

    Ima li opcija da dodaš ljude sa frend liste kako bi zajednički mogli koristiti iste strukture koje ste izgradili? Pri izlasku igre si mogao koristiti samo one strukture od ljudi koje su eto slučajno/nasumično učitane u tvoju verziju prelaska igre i većinom bi onda strukture od tih ljudi patile tvoj prelazak do kraja igre bez mogućnosti da dodaš nekoga sa svoje liste prijatelja koji isto igra igru.
    P.S. Nadam se da su dodali i opciju da prilikom male nužde i ptitisak na R2 popušta kako i ti prazniš mjehur.

    • Truegentlemanx

      @Kralj Budala, 24.09.2021 - 10:02

      Prema informacijama s reddita, ta funkcionalnost je dodana, za ovo s pišanjem nisam siguran da mogu reći isto, ali Kojima bi trebao definitivno zapisati tu ideju.

  • Ramzonja

    23.09.2021 - 16:56

    Odlična i orginalna igra, da ih je barem više…

  • Lazy

    23.09.2021 - 19:12

    Ja sam presao na Pc-u tako da sam vec igrao najljepsu verziju ove odlicne igre, 4k,60fps sve na ultra😊…

    • MAJSTOR RINGO

      @Lazy, 01.10.2021 - 17:00

      Pored nasminkanije grafike druze, postoje neke promene u gameplayu, ali razumem te, ja retko koju igru ponavljam dva ili vise puta, cak i da ima neki replay value, ono kad jednom dozivim igru tj. Pricu i njen zavrsetak, to je to, ne ganjam trofeje i slicno, igram ono casual za opustanje posle posla itd .. mislim da sam Detroit igrao cak tri puta dok nisam dosao do najboljeg zavrsetka!

  • sparrowpunk

    23.09.2021 - 22:18

    Nisam pratio portal kada je u pitanju death stranding director’s cut, a i ne da mi se baš čitati ova hrpa teksta…. Zanima me je li ovaj upgrade nešto poput ghost of tsushima director’s cut tj, je li dostupan i na ps4 ili je ovo baš upgrade za ps5

  • MightyAloy

    24.09.2021 - 11:38

    Otkako je igra izašla premišljam se oko nje, ponajviše jer uvijek imam nešto na repertoaru za igrati. S obzirom da su se iskazali verzijom za PS5, pogotovo DualSense podrškom, naginjem tome da je došlo vrijeme da ju odigram.

    • Bronson

      @MightyAloy, 24.09.2021 - 21:02

      Naginjaces se u igri tek..

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?