HCL.HR

Igrali smo Baldur’s Gate 3, ili bolje rečeno Baldur’s Gate: Original Sin 3

Zoran Žalac 16.10.2020.   •   18 komentara


Nismo mogli odoljeti – morali smo zaigrati Baldur’s Gate 3 dok je još igra u razvoju. Usprkos tehničkim poteškoćama, zarazila nas je jednako kao i Divinity serijal.

Baldur’s Gate 3 krenuo je u prodaju početkom desetog mjeseca, za igre belgijskog Larian Studiosa sada već tradicionalno kao early access naslov. Cijena od 60 eura to ne sugerira, ali ovo je bez pardona igra koja je u svojevrsnoj alpha fazi razvoja. U trenutku pisanja ovoga članka igrivo je tek prvo poglavlje, a igra je tehnički gledano dosta daleko od sređenog proizvoda. Svejedno, već se sada naziru konture i odlike konačnog proizvoda koji djeluje uzbudljivo. Ne samo zbog činjenice da je ovo povratak serijala koji je „spavao“ skoro dva desetljeća, nego i zbog činjenice da Baldur’s Gate 3 označava pomak na produkcijskoj razini Larian Studiosa.

Najbolje se to vidi na tome da igra svoju priču priča kroz režirane akcijske scene i svaki je dijalog popraćen kutovima kamere fokusiranim na govornike. Dakle, Baldur’s Gate 3 nije zapeo na izometrijskoj prezentaciji kao Divinity: Original Sin 2 nego je prezentacijom bliži visokobudžetnim RPG iskustvima poput Dragon Age i The Witcher serijala. Da ne bi bilo zabune, i dalje je to izometrijski RPG s borbom na poteze, samo s „filmskim“ stilom prezentiranja priče.

A priča je ta da vašeg lika zarobi Mindflayer te mu u mozak umetne malog parazita koji bi ga s vremenom trebao pretvoriti u još jednog člana rase Mindflayera. Slična sudbina zadesi još petero drugih likova koji se pridruže vašem liku s namjerom da pronađu način za odstranjivanje parazita prije nego se svi pretvore u krakate mekušce. Kako to obično biva, svi ti likovi silom surađuju jedni s drugima, ali se zapravo ne podnose jer su svojeglavi, tj. specifičnih karaktera. Vi kao vođa grupe odlučujete o njihovim sudbinama, a to može ići u različitim smjerovima – od iniciranja romantičnih odnosa s njima do tjeranja iz kampa u kojemu se ekipa okuplja noću ispred vatre.

Ovako na prvi dojam likovi u Baldur’s Gateu 3 nisu me naročito zainteresirali poput onih iz Divinity: Original Sina 2. Srećom, sama se priča čini intrigantnom na više razina. Kao prvo, razvija se tu zaplet o tome da parazit u glavi protagonista zapravo nije ono što svi misle da jest. I kao drugo, relativno rano u igri pojavljuje se sam vražji izaslanik Raphael koji je iz nekog razloga zainteresiran za sklapanje ugovora s napaćenim likovima. Osjeti se cijelo vrijeme da priča načinje nešto veliko, ali kako u trenutnom stanju nije dovršena, ne mogu joj suditi na temelju prvog čina.

Daleko je lakše suditi mehanikama gameplaya i osnovama role-playing sustava. Kako je ovo igra iz univerzuma Dungeons & Dragonsa, dosta toga odlučuje se bacanjem kockice. Na primjer, u dijalozima određene pokušaje razuvjeravanja ili zastrašivanja određuje broj koji morate dobiti bacanjem kockice da bi akcija bila uspješna. Ako dobijete manji broj od traženog, pokušaj vam propada. Zgodna je to mehanika koja pridonosi napetosti i neizvjesnosti u igri.

U dijalozima određene pokušaje razuvjeravanja ili zastrašivanja određuje broj koji morate dobiti bacanjem kockice da bi akcija bila uspješna.

Borba isto tako ovisi o hrpi nasumičnosti, premda je igračevo taktiziranje ono koje čini razliku između trijumfa i poraza. Za razliku od Divinityja, ovdje je više aspekata presudno u svakoj borbi, bilo da se radi o usputnom tamanjenju goblina ili pak epskom sukobu s križancem između medvjeda i sove. Naime, veći broj vještina likovi ovdje mogu koristiti ograničen broj puta. I tu ne mislim da su ograničeni cooldownom jer takvih ograničenja nema. Neke je moći moguće koristiti samo jednom dnevno, tako da je veća i odgovornost u biranju trenutka kada koristiti koju moć.

Igra traži da svoju družinu od četiri lika povremeno pozovete natrag u kamp kako biste ih odmorili jer je to najčešće najbrži način da im obnovite energiju. Nema ovdje, kao u Divinityju, brzog liječenja magijom izvan borbe. I najsitnije stvari su važne, pojesti koju jabuku i izdvojiti vrijeme za kratki odmor. U suštini – zdrav život prožet rješavanjima tuđih stresova. Kamp inače za sada nije ludo zabavno mjesto, ali vjerujem da će se to promijeniti u kasnijim stadijima igre.

Igra traži da svoju družinu od četiri lika povremeno pozovete natrag u kamp kako biste ih odmorili jer je to najčešće najbrži način da im obnovite energiju.

Jednako kao što je u bitkama svaki odabir napada važan, tako su važni i odabiri prilikom napredovanja likova. U Baldur’s Gateu 3 to funkcionira malčice drugačije nego kod drugih RPG naslova utoliko što ovdje nemate mnogo toga za biranje. Možete si svaki level pripremite neke nove vještine, napade ili magije i to je uglavnom to. Nema ručnog povećavanja statistika i sl. I jednom kad nešto odaberete, s time morate živjeti do sljedećeg napredovanja i rasta u levelu. Ako odaberete napad za koji kasnije shvatite da vam ne odgovara – ne možete se predomisliti pa ga zamijeniti sve do idućeg levela.

Igra inače ima hrpu klasa i specijalizacija, ali nije naročito šarolika u prezentiranju istih kroz likove koji vam se mogu pridružiti u vašu bandu. Imamo tako dva ljudska lika, dva vilenjaka i jednu pripadnicu rase Githyanki koja je možda i najzanimljiviji lik među njima. Znači, od osam dostupnih rasa, igra koristi svega tri za postavu vaših suboraca, što je pomalo promašena prilika s obzirom da svaka rasa ima svoje specifične bonuse kod statistika i vještina. No eto, možda dodaju još likova naknadno, ili kasnije tijekom razvoja.

Borba se u Baldur’s Gateu 3 odvija na poteze, ali u malo drugačijoj izvedbi nego u Divinityju. Ovdje su potezi zasebno podijeljeni na kretanje i akcije. Postoji dakle mjerač koliko kretnji možete napraviti i mjerač broja napada ili akcija poput skakanja, odguravanja i sl. Ovo je dobra stvar je omogućuje više taktiziranja nego u Divinityju, npr. prilikom pozicioniranja lika za dalekometni napad. Možete tako odabrati dalekometni napad i naciljati protivnika, a igra će vam pomoću siluete prikazati gdje se vaš lik mora pomaknuti da bi došao u domet za gađanje.

Borba se izvodi na poteze, ali je kretanje odvojeno od napada i čarolija koje se izvode.

S obzirom na to da se najčešće može koristiti jedna akcija po potezu time je isto tako stavljen naglasak da morate pametno birati što ćete napraviti. Ponekad primjerice morate vagati između napadanja protivnika i pomaganja palom suborcu. Jer ovdje se pali suborac neće podići nakon bitke nego ima nekoliko pokušaja da preživi (što opet ovisi o nasumičnom bacanju kocke) dovoljno dugo da ga netko od suboraca spasi.

Znači, ima Baldur’s Gate 3 dosta promjena i razlika naspram Divinityja, možda i više nego se na prvu čini. Međutim, moram priznati da sam svejedno dobio dojam kako je ovo bliže Original Sinu 3 nego igri koja se odvija u potpuno drugačijem univerzumu. Istina je da su oba svijeta fantazijska i da svaki ima svoje specifičnosti, ali početna regija Faerûna je područje koje izgledom podsjeća na Rivellon iz Divinityja. A definitivno mu ne pomaže to što igre dijele isti Larianov engine. Baldur’s Gate 3 koristi najnoviju verziju enginea, ali najosnovniji su materijali reciklirani i to doprinosi dojmu već viđenoga.

Nisam osjetio da je Larian uložio silan trud u dizajniranju svijeta koji bi bio prepoznatljiv. Na primjer, da me pitate kako izgledaju tamnice u Dragon Ageu, na pamet će mi pasti nekoliko motiva poput crvenog lyriuma, precizne arhitekture patuljaka i sl. Da me pitate kako izgledaju tamnice Baldur’s Gatea 3 rekao bih vam da imaju kipove, grobnice i kosture – jednako kao i one u Divinityju. To je sve što mi je od njih ostalo u sjećanju. Da se razumijemo, Divnity: Original Sin 2 je igra kojoj sam dao najvišu ocjenu otkako recenziram igre zadnjih 12 godina, ali svejedno bih volio da su se u dizajniranju svijeta potrudili mrvicu više. Ili se barem nadam da će kasnije regije u Baldur’s Gate 3 biti drugačije.

Za kraj, moram napomenuti i tehničko stanje igre. Kako smo minimalno godinu-dvije daleko od dovršene verzije, Baldur’s Gate 3 je za sada dosta „grubo brušen“ i garantirano je da ćete naletjeti na niz problema i bugova poput nestajanja likova, čudnih animacija i sl. Cutscene često nemaju prateće zvučne efekte, ponekad se događaju zamrzavanja igre na 2-3 sekunde i ono najgore, kamera divlja i često ju je vrlo teško staviti pod kontrolu da ne ode tamo negdje gdje ne treba ili da ne zapne za nešto te kompletno blokira pogled.

Sve je to razumljivo za igru koja je u alpha fazi, uz napomenu da ju se sada većini igrača ne isplati nabavljati. Kao prvo, nećete ništa uštedjeti ranom kupnjom igre dok je u razvoju – jer već sada košta 60 eura. Kao drugo, velike su šanse da napredak koji sada ostvarite u igri nećete moći iskoristiti u punoj verziji. Moj vam je savjet stoga da se strpite. Čini se da će ovo biti izvrsna igra, makar i sličnija Divinityju nego Baldur’s Gateu, ali za potvrdu toga ipak treba pričekati dodatnu godinu ili dvije.

Komentari (18)

  • NormalanLudjak

    16.10.2020 - 19:03

    Kupio sam sada dok je jeftino jer čujem puno pozitiva ali igrqm kada izađe van. Za neupućene to znači van alfe i bete

    • ScoobyDooo

      @NormalanLudjak, 17.10.2020 - 01:28

      Mozes odmah slobodno.Igra je vrh.Trenutno sam na 50+ sati i vrijedi svakog eura

  • MoGaming

    16.10.2020 - 19:16

    Ne znam zašto svima toliko smeta jer sliči na Divinity. Ni prvi ni zadnji slučaj da jedan tim Developera napravi dvije slične igre.

    • Darcoolio

      @MoGaming, 16.10.2020 - 20:32

      Zato što neću da igram Divinity, odlična igra, ali ne želim da igram Baldur sa tim stilom borbe.

    • drpiga

      @MoGaming, 16.10.2020 - 20:34

      Problem je sta su ljudi cekali 20 godina BG 3 i dobili su prekriveni Divnity 3 sa imenom BG 3 radi sto veceg hypa. Ako je Larian vec dobio licencu za Forgotten Realms mogli su napravit nesta kao Icewind Dale ili Curse of the Azure Bonds tj upotrijebiti drugo ime. Ali ne oni su morali iskoristi BG 3 i time ubiti nadu da cemo jednog dana dobiti pravog nasljednika Baldurs Gate sage. Pretpostavljam da ova igra nije losa ali nema veza sa BG 3 , uostalom i sam osnivac “Larian Studia” Swen Vincke je izjavio da nikada nije odigrao BG1 ili 2 tako da sta ocekivati ako on nije upoznat sa prvim djelovima igre.

    • afaron

      @drpiga, 17.10.2020 - 13:03

      Zar nije Divinity uvijek bio zapravo kopija BG 2? Zašto bi BG 3 bio drugačiji?

    • MoGaming

      @drpiga, 17.10.2020 - 14:41

      I ja bi najradije volio da se nastavci drže gameplay-a svojih predhodnika ali samo lud čovjek to može danas očekivat. Npr očekivat da će ikad više DIablo ličit na Diablo ili AoE, da ćemo imat city simulatore kao sto su bili stari sims city i zeus. Developeri gledaju na nove generacije a nas gejmerske fosile slabo itko gleda.

    • drpiga

      @MoGaming, 17.10.2020 - 15:12

      Nije toliko vazna ni grafika , ni gameplay (turn based vs real time) , 3D ili isometric RPG (npr Fallout 1 i 2 vs Fallout Las Vegas) . PROBLEM je sta nista u ovoj igri ne ukazuje da je ovo BG 3 , (itemi,prica,likovi) , sve je novo i baca na presliku divinitya u Forgotten Realms svijetu . Nazovi kako hoces igru i problem rijesen , cemu ime BG 3. BTW – Uvjeren sam da bi Obsidian (pillars of eternity) ili neki drugi studio napravio vjerodostojan BG 3 ali vise nece imati priliku jer je Larian i Magic the Gathering usrao sa imenom radi hypa.

    • MoGaming

      @drpiga, 18.10.2020 - 14:46

      Nisam baš toliko duboko istražio novi nastavak ali ako tvrdiš da je tako onda se s razlogom ljutiš. To je mene naljutilo kod izlaska novih Resident evil nastavaka koji su prevelika promjena na klasične 1-4. Mislim nove RE igre su dobro odrađene ali trebaju nosit novi naziv.

  • Ovcaodnovca

    16.10.2020 - 20:46

    early access treba ukinuti ili ga ograniciti iskljucivo na indie naslove. naplacivanje necega sto nije gotovo uopce nema smisla. No eto netko pristane da da 60€ u ovom slucaju i bude tester…. smijurija

    • departed1983

      @Ovcaodnovca, 16.10.2020 - 21:20

      A preorderas igru za koju vidis samo trailer?

    • BoneDigger

      @departed1983, 17.10.2020 - 09:15

      I jedno i drugo su primjeri ljudske gluposti i naivnosti.

    • Ovcaodnovca

      @departed1983, 17.10.2020 - 09:30

      napravio sam preorder do sada za God Of War, Uncharted par dijelova. i igre toga “statusa” sto po cemu BG za mene nikako nije. Preorder mozes svakako ponistit. A uglavnom se preorder radi za 5-10 eura te se ostatak placa po preuzimanju igre ili se isti stornira nakon 3 dana od datuma izlaska igre. No early access trazi puni iznos te povrata nema.

    • departed1983

      @Ovcaodnovca, 17.10.2020 - 11:32

      Pa meni je recimo DOS bolji od tih sto si ti nabrojao. I zbog reputacije tih igara, prije bih preorder baldurs gate nego neku od tih koje si ti.. Jer ovdje dobijes demo koji sadrzi 25 sati contenta, sto je otprilike 3 uncharted igre xD
      Ali slazem se sa bonediggerom, preorder za bilo koju stvar je glupost.
      U slucaju BG3, nisam uzeo EA jer zelim kompletnu igru i kompletno iskustvo i necu sebi da spojalam..

  • StatusQuo

    17.10.2020 - 03:27

    zanimljiva igra ali ne kužim zašto piše da je BG3 kad nije….nadam se bar da će ubacit kojeg like iz BG universa jer je je zanimljivo ali nema veze sa BG

  • stribor14

    17.10.2020 - 11:02

    Ima bugova, ne smetaju, ali igra je odlicno d&d iskustvo, action economy, narativni stil, …, odlicno su skinuli 5e ruleset. To sto ljudi pricaju “da nije BG”, ne smeta, BG 1/2 su napravljeni u neka druga vremena da daju feeling i ruleset ondasnje verziju ad&d u mogucnostima ondasnje tehnologije

  • Chimichangas

    19.10.2020 - 09:06

    Dal se ova igra može/ili će se moć igrat u CO-op s frendovima??

  • SanKa

    19.10.2020 - 09:06

    borba na poteze ? hard pass

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?