Kao strastveni ljubitelj akcijskih i soulslike igara, s velikim sam uzbuđenjem iščekivao Black Myth: Wukong. Rani prikazi sugerirali su da će igra biti vizualni spektakl, ali unatoč očitim uzorima, ostalo je mnogo neodgovorenih pitanja o igrinoj strukturi i opsegu. Sama činjenica da ova recenzija dolazi nešto kasnije dovoljno govori o veličini igre, a u nastavku ću vam pokušati prenijeti svoje izuzetno pozitivno iskustvo. Ono što odmah mogu reći jest da će vam, nakon što odigrate ovu igru, gotovo biti drago kada vas netko nazove majmunom.
Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
60€ | PC | Kupljen za potrebe recenzije |
Majmunska posla
Posebnost Black Myth: Wukonga je što nas njegova priča vodi u svijet kineske mitologije koja je uvelike neistražena u mediju igara. Konkretno, igra je temeljena na događajima iz romana Journey to the West, u kojem grupa, predvođena titularnim Sun Wukongom, putuje kako bi pomogla budističkom redovniku Tang Sanzangu u njegovoj misiji. Naravno, ovo je informacija koju sam saznao tek nakon igranja Wukonga, što govori u prilog činjenici da igra uspješno potiče interes za kinesku književnost i mitologiju. Međutim, oslanjanje na narativ književnog predloška u kontekstu jedne igre ima i svoje mane.
Da budemo jasni, glavna priča Wukonga i pojedinačne mikro priče prilično su jednostavne za praćenje. U spektakularnom uvodu igre, dostojnom najbolje epizode Dragon Ball Z-a, Sun Wukong se suočava s panteonom božanstava koja ga vide kao prijetnju. U ovom dijelu igre, usporedbe s God of War uvodom apsolutno stoje jer Wukong se čini izuzetno zanimljivim protagonistom. Ne samo da je scena vizualni spektakl, nego Wukong zrači rječitošću, samopouzdanjem i drskošću, doslovno dominirajući ekranom.
Wukong ima snažan uvod koji uvelike podsjeća na spektakl God of Wara.
Nažalost, nakon uvoda, stvari kreću nizbrdo kada Wukong naizgled biva poražen, a narativ se prebacuje na kriptični minimalizam nalik Souls igrama. Tu preuzimate kontrolu nad njegovim nijemim potomkom, kojem je zadatak prikupiti šest magičnih artefakata kako bi efektivno reinkarnirao Wukonga.
Kroz čitavo putovanje se priča poprilično oslanja na implicitne reference i složene odnose među likovima koje je teško pratiti ako niste upoznati s kineskom mitologijom. Konkretno, likovi i boss protivnici na koje naiđete tijekom putovanja se često šturo i kriptično referiraju na svoju prošlost ili događaje kojima niste svjedočili tijekom igre. Tek nakon što sam istražio kinesku mitologiju i priču o Sun Wukongu, uspio sam povezati neke elemente, ali čak i tada, poetičan i enigmatičan stil pripovijedanja često me ostavljao u situacijama gdje nisam bio siguran protiv koga se borim niti zašto.
Priča se uvelike oslanja na poznavanje književnog predloška i kineske mitologije.
U tipičnom souls stilu, narativ ostavlja poprilično prostora za vlastitu interpretaciju, što vas u konačnici može ostaviti zbunjenim i nezadovoljnim. Svakako je impresivna posvećenost detaljima i slojevita vjernost izvornoj legendi, ali način na koji je sve to prezentirano definitivno nije za svakoga.
Planet majmuna
Wukong je strukturiran u šest poglavlja, a svako poglavlje donosi jedinstvenu lokaciju s različitim okolišima, običnim i boss protivnicima te drugim izazovima. Iako su leveli uglavnom linearni, većina njih nudi obilje opcionalnih puteva, račvanja i tajni, što uspješno prikriva osjećaj linearnosti. Čak i kada vas igra vodi kroz uski, neizbježni put, vizualna prezentacija često stvara impresivan dojam otvorenosti s prizorima koji izgledaju zaista epski. Međutim, ta vizualna otvorenost ponekad može narušiti imerziju, jer ćete se često susresti s nevidljivim zidovima dok pokušavate skočiti na kamen ili se kretati stazom koja bi trebala biti dostupna, ali nije.
Igra nema nikakvu mapu niti pokazatelj smjera prema glavnoj misiji, što s jedne strane pridonosi osjećaju zadivljenosti i istraživanja, ali istovremeno stvara i određene probleme. Mnogi dijelovi svakog levela nemaju prepoznatljive značajke koje bi vam intuitivno pomogle u orijentaciji, pa je lutanje gotovo neizbježno. Često mi se i događalo da slučajno naletim na boss protivnika koji bi me gurnuo u iduće poglavlje, a da nisam ni izbliza istražio onoliko koliko sam želio. Srećom, igra omogućuje povratak u već završena poglavlja, pa taj osjećaj da ste propustili cijele dijelove igre nije potpuno obeshrabrujući.
Leveli su relativno raznovrsni i unatoč linearnosti pružaju mnogo prilika za istraživanje.
Igra aktivno potiče povratak na prethodne lokacije, nudeći brojne tajne koje vam neće biti otkrivene bez truda, podsjećajući na najbolje Souls igre. Neke će biti očite onima s okom za detalje, dok će druge zahtijevati dobru dozu istraživanja ili čak malo sreće (ili vodiča) da ih pronađete. Ponekad će vas tajna odvesti do impresivne boss borbe, drugi put ćete biti nagrađeni vrijednim komadom opreme, a katkad ćete otključati potpuno nova područja sa svim navedenim. Wukong je zaista igra u kojoj se isplati istražiti svaki kutak, do te mjere da čak i jedan od završetaka zahtijeva da se vratite u ranije poglavlje i otkrijete potpuno novu lokaciju – bez da vam igra to izravno kaže.
King Kong
Kroz recenziju sam nekoliko puta spomenuo Souls igre, i iako Wukong sadrži mnoge elemente tipične za taj žanr, ne može se u potpunosti svrstati u tu kategoriju. Ovdje su također prisutne mehanike poput upravljanja staminom, checkpoint sustava sličnog bonfire mehanici, gdje punite predmete za liječenje i slično. Međutim, što se tiče težine, igra je definitivno lakša od bilo kojeg Soulslike naslova, ali je istovremeno znatno izazovnija od akcijskih igara poput God of War ili Devil May Cry. Protivnici udaraju jako, ali udara i Wukong koji na raspolaganju ima zaista širok arsenal. Smrt vas ne kažnjava gubitkom iskustvenih bodova i opreme pa je cijela stvar odmah po tom kriteriju pristupačnija od većine soulslike naslova.
Međutim, postoje značajne oscilacije u težini između različitih protivnika. Primjerice, može se dogoditi da bossa, koji bi trebao biti kulminacija čitavog poglavlja, pobijedite u jednom ili dva pokušaja, dok vas prvi, naizgled najslabiji boss u idućem poglavlju, može vratiti na checkpoint desetak ili više puta. Dobra stvar je što, ako zapnete na posebno snažnom bossu, istraživanje i podizanje levela obično će vas dovoljno ojačati da ga na kraju savladate. Kad god sam naišao na nesavladiv zid, obično je to bila moja krivica jer sam se prerano zaletio na protivnike na koje nisam bio spreman.
Težina igre je vrlo dobro pogođena i gotovo nikada ne dovodi do frustracija.
Ne spominjem puno obične protivnike razasute po levelima jer oni blijede u usporedbi s uistinu impresivnim bossovima. U Wukongu ih ima preko 100, i ponekad je zaista prisutan dojam da je cijela igra jedan veliki boss maraton. Međutim, osobno nikada to nisam doživio kao nešto negativno. Upravo suprotno, bossovi su ne samo vizualno impozantni, već su i relativno kompleksni, često s višestrukim fazama u kojima mijenjaju napade ili se transformiraju u druge oblike. Iako ponekad mogu biti nerazumljivi, često utjelovljuju ključne narativne segmente igre i definitivno su jedna od najvećih svijetlih točaka ovog naslova.
No ne bi ni susreti s njima bili ni izbliza tako dobri da borba nije na mjestu. Ona je ovdje prije svega brza i super zabavna. Primarno imate lagane i teške napade koje kombinirate s magijom i pasivnim efektima raznorazne opreme i drugih predmeta. Iako se regularni i određeni specijalni napadi oslanjaju na staminu, ona je ovdje izdašna do te mjere da vas u borbi gotovo nikad neće sputavati. Wukong na raspolaganju ima i nekoliko magija koje su super korisne u borbi, a zbog čijeg je često presudnog značaja u borbi mana i nešto ograničeniji resurs od stamine.
Wukong raspolaže bogatim aresenalom zbog kojeg je borba iznimno raznovrsna i zabavna.
Da stvar dodatno, začini, po uzoru na Ghost of Tsushima, Wukong ima pristup stavovima koji mijenjaju njegov stil borbe s naglaskom na izvođenje teškog napada. Primjerice, s pillar stavom se Wukong može podići visoko na svoj štap i tako se staviti izvan dosega određenih napada dok će thrust stance moći udariti protivnike s veće udaljenosti. U defenzivnom smislu se igra uglavnom oslanja na izbjegavanje gdje imate mogućnost izbjegavanje koristiti uzastopno tri puta prije nego Wukong zatreba kratku sekundu predaha. Tehnički, postoji mogućnost pariranja, ali je vezano uz magiju koja troši manu koju je po meni bolje iskoristiti za ofenzivne i druge efekte.
Wukong daje hrpu opcija za specijalizaciju pa se sa svim alatima možete fokusirati na statusne efekte, ili sagraditi čitave buildove oko magija kao što je imobilizacija ili kreiranje klonova. Bitno je i varirati vještine jer ima bossova koji će biti potpuno otporni na vaš stil igranja. Primjerice, jedan boss sposoban je okrenuti vaše klonove protiv vas, a neki su potpuno otporni na imobilizaciju pa svakako nije dobro staviti sve žetone na jedan broj.
Wukong ima brojne rute za progresiju lika, a mnoge zahtjevaju temeljito istraživanje levela.
Već sam spomenuo koliko je istraživanje isplativo, a to se posebno odnosi na razne rute progresije. Osim standardnog levelanja skupljanjem iskustvenih bodova, igra nudi širok spektar oklopa, oružja i resursa za craftanje. Što se opreme tiče, progresija je inicijalno vrlo linearna-kako napredujete kroz levele, postupno pronalazite sve moćniju opremu. Međutim, moguće je završiti potpuno opcionalnu misiju koja otključava mogućnost nadogradnje opreme, što vam omogućava veću kontrolu. Tako možete izjednačiti statistički slabiji komad opreme s početka igre s onim iz kasnijih faza.
Posebno se ističe mogućnost transformacija, koje dolaze u dvije varijante. Prva je kratkotrajna transformacija u jednog od protivnika, koji zatim izvodi sebi svojstven, moćan napad. Druga varijanta omogućava potpunu transformaciju u protivnika, pri čemu preuzimate sve njegove sposobnosti na kratko vrijeme. Transformacije su definitivno među najmoćnijim i najzabavnijim alatima u Wukongovom arsenalu, jer ne samo da vam pružaju prostor za predah, već efektivno predstavljaju i dupli život – kada vam zdravlje u transformaciji padne na nulu, jednostavno se vraćate u Wukongov oblik. Naravno, transformacije imaju duži cooldown od regularnih magija, pa ih nije moguće prečesto koristiti. Super je što je većina transformacija također potpuno opcionalna, što predstavlja izvrstan poticaj da dodatno istražite već ionako primamljive kuteve svakog levela.
Brojne transformacije su moćan i super zabavan dio Wukongovog arsenala.
Ima tu još raznih sitnica kojima je moguće poboljšati specifične vještine, magije ili druge aspekte Wukongovog arsenala. U tom smislu, igra me podsjeća na Nioh, jer osim što je jezgra borbe zabavna, nudi i brojne mogućnosti i opcije koje, uz pažljivo kombiniranje, omogućuju poraz svakog protivnika uz minimalne frustracije, unatoč, na momente, relativno visokoj težini.
Ape-ic
Od najave da će Wukong biti naslov razvijen na Unreal Engine 5 i prvog trailera, bilo je jasno da će igra biti vizualno impresivna, a taj se sentiment prenosi i na konačnu verziju igre. Sada, nakon što sam iskusio Wukonga u punom opsegu, još sam više impresioniran njegovim vizualima. Gotovo da nema segmenta igre koji kvalitetom vizualnog prikaza zaostaje za ostalima. Sve, od okoliša – bilo da se radi o šumama, snijegom prekrivenim planinama, pustinjama ili raznim hramovima i pagodama – izgleda fantastično, a neke scene graniče s fotorealizmom. Iako postoje određeni segmenti levela koji se recikliraju i ponavljaju, što ponekad može otežati navigaciju, vizualni dojam igre je izvanredan.
Već sam spomenuo vizualnu poslasticu koju predstavljaju boss protivnici, a još je veći užitak gledati ih u pokretu, obasute spektakularnim specijalnim efektima njihovih često razarajućih napada. Igra ima vrlo jedinstven vizualni identitet, koji je u velikoj mjeri potpomognut autentičnim prikazom i odavanjem počasti kineskoj mitologiji. Slično je i s glazbom, koja je također autentična i savršeno se uklapa u atmosferu igre. Posebno bih istaknuo bezglavog gitarista iz drugog poglavlja, čija je izvedba završila na mojoj playlisti najbolje glazbe iz igara.
Igra je prava audiovizualna poslastica, ali to na momente ima svoju cijenu.
Provevši čitav život slušajući japanske glasove u igrama i animeu, pomalo mi je bilo teško naviknuti se na kinesku glasovnu glumu, ali smatram da je to pravi izbor za većinu igrača. Da, nešto je teže pratiti titlove, ali cijela stvar djeluje puno autentičnije, bolje zvuči, a važno je napomenuti da jedino na kineskom jeziku dobivate potpuno usklađene pokrete usana s onim što likovi govore.
Što se tiče optimizacije, mogu reći da je Wukong relativno dobro optimiziran s obzirom na to kako izgleda. Ipak, igra je na višim postavkama iznimno zahtjevna, a opcije poput Ray Tracinga mogu baciti na koljena i najmoćnije konfiguracije. Postoji dovoljno postavki za prilagodbu kako bi se postigao relativno visok framerate, ali u nekim scenama možete očekivati pad FPS-a, posebno u nakrcanim sekvencama ili prijelazima između filmića i gameplaya. Također, prisutni su i bugovi poput desinkronizacije zvuka, čudnih hitboxa, i povremenih rušenja prilikom kompilacije shadera, što može biti frustrirajuće, ali nije presudno za cjelokupno iskustvo igre.
Banana split
Priroda recenzentskog posla je da vam što objektivnije predstavim sve pozitivne i negativne aspekte igre, ali moram reći: ako volite akcijske igre, zanemarite sve mane i zaigrajte Black Myth: Wukong ako već niste. Možda vam pri prvom prelasku mnoge stvari neće biti jasne, ali igra će vas toliko zabaviti da vas to neće pretjerano brinuti. Štoviše, impresivna reprezentacija kineske mitologije mogla bi vas zaintrigirati dovoljno da se upustite u istraživanje te tematike, a zatim se vratite igri s još većim poštovanjem prema ovom pravom dragulju akcijskog žanra.
Gamingbalkanac
05.09.2024 - 14:13Realno ocekivao ocenu 90, ali bez obzira kupujem je cim malo padne na ceni.
pleto
05.09.2024 - 14:19Odlična reca, jako me zainteresirala za igru iako u zadnje vrijeme slabo igram SP igre.
Uglavnom s guštom sam pročitao.
MAJSTOR RINGO
05.09.2024 - 14:25Hrvoje ovo oko smera za kretanje prema glavnoj misiji da tako kazem, pa postoji, ako sam ja dobro skapirao ona kao zlatna prasina te vodi otprilike prema glavnom zadatku ili bossu. Nesto slicno kao u Elden Ringu.
Cesto sam isao, istrazivao kontra od nje, tako pronalazio sporedne secret bosseve i ostala podrucja.
Igra ima puno tajni. Treba se vracati cesto nazad. Trece poglavlje je bas ogromno. U njemu sam opet ponovo nasao skrivenu oblast gde me je igra ponovo iznenadila. Vidim da si spomenuo nadogradnju opreme, u stvari to je to. Mene podseca kao na neki HUB. Cak mozes raditi zetvu sa nekim biljkama, sto me je bas iznenadilo. Ali za to se treba resiti jedan side quest gde se dobija svitak. Iskreno tu sam malo zapeo kod jednog bossa kojeg moras da izazoves. Ali verujem s obzirom da je onako fino izazovan, donosi neki legendarni item!
Sto se tice recenzije. Ok. ja bi dao igri jos par poena vise. Znaci definitvno ulazi u kategoriju 90. I po meni bi trebalo da bude svakako u uzi izbor za Goty.
Hrvoje Smoljić
@MAJSTOR RINGO, 05.09.2024 - 14:29Možda sam ja krivo protumačio, ali mene ta zlatna prašina vodila samo prema checkpointu kad sam u njegovoj relativnoj blizini neovisno je li on na glavnom ili nekom sporednom putu. I dobro da je jer su ti checkpointi nekad toliko vizualno skriveni da ih ne bi ni skužio.
MAJSTOR RINGO
@Hrvoje Smoljić, 05.09.2024 - 14:53Hmmm… mozda, ali mislim da ipak vodi prema napred, prema glavnom bossu i misiji. Znam da sam ja u Realm Pagodi isao kontra od te zlatne prasine, nisam 100% siguran, mislim da nije je bilo, a pronasao Shrine u jednoj velikoj prostoriji, mislim da se Shrine tj. ta soba zove Great Pagoda. Tu su na zidovima postavljene one slike kao posteri kada prodjes chepter, ima ih 6.
Nebitno, u svakom slucaju svidja mi se sto igra podstice istrazivanje, nagradjuje to. Sto za side qustove mora da skapiras sam sta gde i kako. Za sada ne koristim YT guide. Stvarno bih voleo da sto vise ovakvih ili slicnih igara bude na trzistu.👌👌👌
Demon90
@MAJSTOR RINGO, 05.09.2024 - 15:16Ta soba ti je bitna kasnije Al da ne spojlam
MAJSTOR RINGO
@Demon90, 05.09.2024 - 15:27Pretpostavio sam i ja drug, s obzirom da su tu predatavljeni chepteri u igri.
Nemanjazzz
@MAJSTOR RINGO, 06.09.2024 - 02:44Sto kazes ovo za guide. Padne mi u ocima svaka igra gde moram da trazim guide ili walktrough da vidim gde i kako. Ili recimo kod moba ili kartaskih igara gde treba da trazim meta build i tako to
Llamma1
@Hrvoje Smoljić, 05.09.2024 - 23:09Hrvoje jel si dobio secret ending?
Llamma1
@MAJSTOR RINGO, 05.09.2024 - 23:07Batice jel si ubio erlang? I kakav ti bio
MAJSTOR RINGO
@Llamma1, 05.09.2024 - 23:19Nisam još. Danas sam ima toliko vremena da sam pobedio onog Tigra kovača. Jel on u trecem poglavlju?
mika76
@MAJSTOR RINGO, 06.09.2024 - 08:38Da u trećem poglavlju je. Ja sam došao skroz do zadnjeg bossa. Borba je u tri runde. Ovog kovača tigra sam ostavio za kraj. Majku mu đubre ima motor u guzici i vitla onim mačem da te bog sačuva. Nemoj mi samo reči da si ga pobjedio od prve.
MAJSTOR RINGO
@mika76, 06.09.2024 - 11:08Ne ne nisam. Odmah sam krenuo u borbu sa njim. Mozda iz 10-og pokusaja otprilike sam ga dobio. Brate sto mi je bilo krivo na onom side questu gde mi je Npc hintovao da je blago watermelon😅😅😅. Ja skroz skapirao drugacije.🤣🤣🤣.
Sad mora da trazim jebenu lubenicu😅😅😅
mika76
@MAJSTOR RINGO, 06.09.2024 - 11:34Ako si dao lekciju tom kovaču,vjerojatno si uspio aktivirati još jedan slot za talismane. Umjesto dva imaš tri slota . Ja sam se malo pogubio na qvestovima. Samo sam odradio qvest za onog lika koji je u zatvoru. Trebao sam pobjediti nekakvog dvoglavog štakora( maštoviti su im bosovi,nema šta)
Demon90
@MAJSTOR RINGO, 07.09.2024 - 19:29Sretno s nalaskom polja ja samo morao da se poslužim sa vodičem za zadnji dio
Fenner
05.09.2024 - 14:27Napokon kvalitetna Single player igra.
TitanShifter
05.09.2024 - 14:41Zasto vam recencija ovoliko kasni? Najiscekivanija igra godine je u pitanju.
Hrvoje Smoljić
@TitanShifter, 05.09.2024 - 14:43Piše ti na vrhu – nismo se našli među ekipom koja ju je dobila ranije od izdavača pa smo kao i svi morali zaigrati na dan izlaska.
TitanShifter
@Hrvoje Smoljić, 05.09.2024 - 14:50Nisam mogao da procitam recenziju odmah, pa nisam ni vidio. Donekle shvatljivo, medjutim i dalje kasno vjerujem. Nije bas neka igra od 100-200 sati, a niste ni vi vise mali. Ljudi vrednuju i cijene vase misljenje, moguci goty, kandidat sigurno. Samo dobronamjerno misljenje.
MAJSTOR RINGO
@TitanShifter, 05.09.2024 - 15:06Ne znam da li igras igru? Ali igra je bas bas ogromna. Ima puno tajni za otkriti, puno Bosseva za pobediti. Neki su izazovni poprilicno, na njima se dosta gubi vreme. Moras se cesto vracati i nazad, na prethodna poglavlja ako zelis otkriti sve tajne, dobiti sve iteme, bosseve. Mogao je Hrvoje verujem da igru zavrsi dosta ranije ako trcis od bossa do bossa. Ali tako propustas sigurno 50% mozda i vise od onoga sta igra nudi. Posto je u pitanju recenzija, moras odraditi bukvalno sve. Inace privatno mozes da igras igru kako hoces.
TitanShifter
@MAJSTOR RINGO, 05.09.2024 - 15:15Da, igram igru koliko stignem. Nisam se bas nakacio trenutno, manjak vremena, ali igra ne bi trebala biti duza od 60-70 sati max da svaki kamen izvrnes i da si najsporiji igrac. Msm da je prosjek 100% prelaska 50 sati.
MAJSTOR RINGO
@TitanShifter, 05.09.2024 - 15:32Nemam ni ja bas puno vremena za igrati. Max sat do dva dnevno, i to naravno ne svaki dan. Desava se zbog obaveza i po dan dva da ne ukljucim konzolu. Pa dobro, ja recimo igram sporim ritmom. Ali u ovakvim igrama najvise vremena oduzimaju boss borbe. Nisu svi igraci isti sa istim vestinama. jbg razliciti smo ljudi. Ako ja pobedim jednog bossa iz petog pokusaja, mozda ces ti iz 25-og recimo, i obratno. To automatski oduzima mnogo vise vremena. Tako da duzina ovakvog tipa igre moze da bude dosta fleksibilna..
TitanShifter
@MAJSTOR RINGO, 05.09.2024 - 15:37Znam o cemu pricas, posto sam ove godine tek odigrao Returnal i prvi Ghostrunner. U returnalu sam u prvom biomu umro jedno stotinu puta, i onda nisam ni jednom u drugom ni u trecem. Onda sam u cetvrtom pao, i ocekivao da cu opet ponavljati beskonacan broj puta, medjutim opet sam proletio kroz 4-6 iz drugog pokusaja. Vise srece nego pameti, ali jedno od napetijih i pamtljivijih iskustava u gamingu, u posljednje vrijeme. U ghostrunneru mi je prosjek 100 smrti po levelu, a u onom levelu sa onim bossom gdje su laseri i gdje se penjes konstantno, sam umro 224 puta ako se dobro sjecam.
MAJSTOR RINGO
@TitanShifter, 05.09.2024 - 15:54E iskreno Returnal nisam igrao jos. Mislim da ga nemam ni u kolekciji. Nije mi taj rogue like zanr nesto blizak da budem opet iskren. To vracanje ponovo na pocetak, vremenska petlja, itd… Ne znam stvarno dal bi mi legla takva igra. Ne sumnjam da je Returnal vrhunska igra. Imam isto tako deathloop odavno u kolekciji. Jos nisam krenuo da ga igram.
Mozda se predomislim oko Returnala, pa promenim misljenje🙂
PrydaCro
@MAJSTOR RINGO, 05.09.2024 - 16:23Probaj, gameplay je zakon i daj priliku igri.
Rick Sanchez
@MAJSTOR RINGO, 06.09.2024 - 10:21Mene najviše zanima zbog priče koja je navodno intrigantna, ali i mene brine rogulike format. Navodno su nekim update-om malo poboljšali checkpoint sustav.
Gebro_gaming891
@TitanShifter, 05.09.2024 - 20:18Taj toranj možeš chessat ako se dobro grapelaš. Možeš cijeli kat preskočit.
ScoobyDooo
@TitanShifter, 06.09.2024 - 01:15Treba ti NG+ za armore i neke druge stvari tak da ce tu biti i vise sati.
Rick Sanchez
@TitanShifter, 06.09.2024 - 10:19Baš zato što ljudi vrednuju i cijene njihovo mišljenje, nije nam problem pričekat tjedan dana više ako to znači da ćemo dobiti detaljniju i kvalitetniju recenziju.
kreos911
@TitanShifter, 05.09.2024 - 15:20chill out bro, pročitaj strane recenzije ako ti ovo nije bilo dovoljno brzo
TitanShifter
@kreos911, 05.09.2024 - 15:27Procitao i pogledao vecinu buraz moj, jer sam igru mogao nabavit samo za ps5. Vjerovao sam u igru, a sumnjao sam u performans. Nazalost ostario racunar. Nema potrebe za chill out i folove, nisam nista lose mislio to sam i napisao iznad. 🙂
IgorBiH
05.09.2024 - 15:15Jeste li dobili Astrobot od Sonija na vrijeme? Ako jeste, gdje je recenzija, MC i internet gori! 🔥 9️⃣4️⃣
Igor Belan
@IgorBiH, 05.09.2024 - 15:22Jesmo jesmo, stiže i to uskoro. Volimo mi objaviti recenzije na datum embarga i sve to, ali nije nešto čega se strogo držimo. Više nam je stalo do toga da su recenzije zapravo dobre.
Garl Vinland
@Igor Belan, 05.09.2024 - 15:46mislim da je uvijek bolje odigrati igru kako spada pa onda dati misljenje, a ne da se zurite i izbacite recenziju nakon 8 sati igranja u jednom danu(sto dosta ljudi radi)…tako bi trebali svi razmisljati, nebu mi nis bilo ak kupim igru tjedan dana nakon izlaska…
Rick Sanchez
@Garl Vinland, 06.09.2024 - 10:23Točno to. Ovi ”moram kupit igru prvi dan” likovi mi baš nikad neće bit jasni 🙂
Demon90
05.09.2024 - 15:20Meni je igra vrh i gotovo pa savršena. Po meni trenutno GOTY. Broj tajni i što njihovo otkrivanje donosi mi je jednostavno užitak istraživati. Ja osobno nisam ni jednom slučajno naletio na glavnog Bossa. Uz slušanje i logiku je prilično jasno gdje je tako da nije problem izbjeći. Naravno ja slušam na engleskom tako da razumije ako netko koristi matični jezik da možda neki detalji nisu dio subtitle. Uglavnom ja uživam.
MAJSTOR RINGO
@Demon90, 05.09.2024 - 15:42Jel si otkrio onaj HUB u chepter 3? O boze kako se pozitivno iznenadio time. Nije mi palo uopste napamet da ce to biti tu. Plus sto mozes raditi zetvu sa biljaka. Igra me iznenadjuje pozitivno u svakom poglavlju.
E tu se malo mucim sa gospodinom Blacksmithom, mislim pokusavao mozda 5-6 puta, ali vec mu ulazim u semu napada, par puta sam mu skinuo health do 90% Pasce i on vrlo brzo😁💪
Smike
@MAJSTOR RINGO, 05.09.2024 - 16:29Kolega jesi prije igrao igre slicne ovoj,mislim na souls ili kako se vec zove 😊. Ja kontam da uzemam ali ako ce mi biti preteška onda i ne bih. Neki dan jedan momak je prodaje bas iz tog razloga.
MAJSTOR RINGO
@Smike, 05.09.2024 - 22:33U brate sta da ti kazem. Igra je definitivno laksa od Elden Ringa, na primer, jer sam samo tu igru igrao i zavrsio od souls. Ali igrao je oko 200h😅.
E sad izazovna ili ne? Ne znam brate, za mene je laksa, ali nismo isti igraci, imamo razliciti skil. Imas dosta stvari kao u souls igrama. Moras znati koji item ili gear je za sta. Svaki item ima svoju namenu, pojacava ti odredjenu statistiku. Na to mora da obratis paznju. Imas jos dosta stvari, ali to ti je najosnovnije. Mora prvo da volis ovakve igre gde je core gamepleya boss borba. Ne mozes da pobedis bossa samo ako mlataras light napadom, igras napamet. Mislim moze i tako naravno, ali za to je potrebna vrhunska vestina, citanje napada i vrhunski refleksi. Ne znam brate, kako odlucis. Ne zelim da te ubedjujem nesto previse. Sam odluci.
Demon90
@MAJSTOR RINGO, 05.09.2024 - 17:32Naravno drug. Ja sam go pobijedio iz drugog pokušaja. Zahtjevan je itekako. Nakon što je pomeo pod samom u prvom pokušaju malo sam se pojačao pa vratio.
MAJSTOR RINGO
@Demon90, 05.09.2024 - 22:17Bravooo. Ja sam ga danas pobedio iz drugi put. Ali sam sinoc imao problema, pa mozda ukupno sam ga dobio iz 7-8 pokusaja, mozada i malo vise. Ali ja sam iso odmah da se borim sa njim. Nisam dodatno budzio lika. Znaci kada me lik sasece, bukvalno od nekoliko udaraca mi otfikari ceo health. Ima dosta napada, lik ne staje puno, imas par sekundi da lupas. Onda posle krecu barazni napadi. Moras maltene stalno da dodzas. Malo mi je trebalo vremena za timing dodzanje i kako napada. Znao sam da ce dati nesto dobro kad ga dobijes. Isplatilo se borba.👌👌👌
Fratelo
@Demon90, 05.09.2024 - 18:54Istina poznavanje eng ce dobro pomoc jer igra prati cijelo vrijeme pricu i isprica sitnice tak da se nemaju ljudi sta zalit da je tesko nekog bossa savladat, meni jedina mana sto nema mape al nije mi pretjerano to otezalo 😂
opp
05.09.2024 - 16:05Čekam na Xboxu 😂. Pohvale ekipi, dobra recenzija.
fejzer
05.09.2024 - 16:41Ako ste onome star warsu mogli dat 75 onda si je ova zavrijedila minimalno 150 ocjenu.
zlakob
@fejzer, 05.09.2024 - 17:2185 i minus nevidljivi zid u linearnoj igri, tocno tako sam i rekao da ce biti 🤣
Međutim neka, svakom svoje ilitiga otom potom 😀
Igra top topova, blizu kraja sam, a svako tko se dvoumi – uzmi neces pozalit… Jos cekam space marinca 2 i za mene i ovu godinu nema vise igara..
JCD-Bionicman
@zlakob, 06.09.2024 - 00:33Ali: Razumevanje priče zavisi o poznavanju kineske mitologije… i “po koji bug”…
Ovo kao dete da je ocenjivalo
Susjed
@JCD-Bionicman, 06.09.2024 - 01:25Na igri je kao mediju da uspješno ispriča priču ili prenese emociju itd., a dio toga je i postavljanje temelja gdje je to potrebno. Za kinesku mitologiju je prosječnoj osobi, tj. svakoj osobi zapadno valjda još od Krasnojarska potrebno postavljanje temelja. Iako ovo nije souls igra ima očito istu boljku kao souls igre, a to je nepotpuno i/ili zbunjujuće pričanje priče.
Naravno svaki developer ima pravo na vlastiti pristup pričanju igre, nažalost azijski devovi ili razrade priču na zavidnoj razini i posrame konkurenciju ili pričanje svoje priče daju u ruke fanaticima i entuzijastima motiva koje igra obrađuje.
Tako da nije dijete ocjenjivalo, nego osoba koja gle čuda ne spava s knjigom kineske mitologije pod jastukom (iako je možda počeo spavat pošto ga je igra nagnala da istraži dublje). Samim time što ga je nagnala da sam istražuje govori da je igra kvalitetna, ali ne u segmentu pričanja priče jer je morao priču tražiti van igre što prosječna osoba, a to je jako velika većina gamera jednostavno nema vremena ili želje.
JCD-Bionicman
@Susjed, 06.09.2024 - 06:17Souls like igre nikada nisu ni imale priču i dodavanje minusa tome je skaradno…a ovde je igra dobila minuse za linearnost, po koji bug i nerazumevanje priče… Ovo je gore nego da je CoD-u dat minus za linearnost…mislim stvarno…
Zoran Žalac
@JCD-Bionicman, 06.09.2024 - 07:48Sjajno izražavaš nepoznavanje materije. To što souls igre imaju drugačiju vrstu naracije ne znači da “nikad nisu ni imale priču”.
JCD-Bionicman
@Zoran Žalac, 06.09.2024 - 16:35Tako je…dovoljan razlog smanjiti igri ocenu. Hvala na pojašnjenju.
Imam predlog da kada već tako ocenjujete, počnete i sa drugim igrama pa da npr. jednog dana vidimo AC Shadows sa ocenom 45 i tako dalje..
Zoran Žalac
@JCD-Bionicman, 06.09.2024 - 16:45Nema na čemu, samo nisi shvatio. Ti predlažeš da recenzenti zanemare komentiranje priče u igrama gdje tebi nije stalo do nje ili za koje smatraš da nemaju priču, ja ti kažem da to ne ide tako u recenziranju. Nitko ne zamjera ako cities skylines ili expeditions mudrunner nemaju priču. Ali ako igra pokušava nešto ispričati, kakvim god stilom naracije, posao recenzenta je da da svoj komentar koliko je u tome uspješna ili neuspješna. Usput rečeno, posao je recenzenta i to da ne hejta igre unaprijed, kao u tvom slučaju.
Hrvoje Smoljić
@JCD-Bionicman, 06.09.2024 - 08:59Da čitaš sa razumijevanjem shvatio bi da nije problem linearnost niti nevidljivi zidovi kao takvi. Mnoge igre imaju nevidljive zidove, ali ih efektivnije zamaskiraju na način da to ne ubije imerziju, tako da ti je odmah intuitivno jasno da to nije smjer u kojem bi se trebao kretati.
Garl Vinland
@fejzer, 06.09.2024 - 15:18A jbg, ocjene su ovakve svugdje vise manje, sw 75, wukong 85…nisam igrao nijednu igru pa se ne zelim praviti pametan… Gledao sam malo po netu gameplay, dobio sam dojam da je wukong bolji bar za 15 poena…
Ali nedaj da te ovo zivcira, uvijek je najbolje pricati novcanikom, wukong cu kupiti, sw necu kao i vecina ljudi na svijetu 😉
Strange Man
05.09.2024 - 18:25Moram priznati da dosta dugo na HCL- u nisam pročitao dobru recenziju kao ovu.
Ipak, očekivao sam nešto veću ocjenu. Nisam još igrao igru, ali sigurno je igram jer sam si je ostavio za kraj godine. Zato nemam još uvijek pravo komentirati koju ocjenu igra zaslužuje dok je ne odigram.
Iako ova igra ima neke nedostatke, ostaje igra visoke kvalitete, posebno sa svojim umjetničkim prikazom. Svemu viđenom nešto napokon dobro i možda kandidat za igru godine. Trebali bismo ovom mladom razvojnom timu dati više vremena i vjerovati da u budućnosti mogu stvarati još bolje igre.
Fratelo
05.09.2024 - 18:52Ako volite tip igara kao GOW i slicno igra je 10/10 realno jedina mana ko igracu je sto igra nema mape pa ljudi koji nisu full gameri bi se mogli malo pogubit al i to je do “ukusa” sta ima u igri … ko bi volio uzet topla preporuka uzivat ce
delight353
05.09.2024 - 19:00Nakon što sam ju inicijalno probao i potom odustao jer mi jednostavno nešto nije kliknulo, ekipa me ovdje dosta popljuvala pa reko ajde. Da vidimo! Reći ću samo da je igra TOPČINA. Eto me na trećem chapteru. Kada god sam free, pali se Wukong.
DiVojic
05.09.2024 - 19:20Uživao sam u igri dok nisam naletio na sexy dame koje se pretvaraju u tarantule. Nakon toga imam bocu raida i upaljač kraj sebe. XD
Lazy
@DiVojic, 05.09.2024 - 22:39Odlicna reca i korektna ocjena,nisam u hajpu bas,jednom je odigram vjerovatno.
Emexs
05.09.2024 - 22:13Odavno nisam uzivao ovako u igri kao u ovoj, zadnji put Spider Man 2. Cak vise uzivam igrajuci nju nego GOW. Top je 😄 nocas idemo dalje sa CH 3 😆
moordrak
06.09.2024 - 12:29Uh! Sviđam! Fino posložena recka. Igram ovo kad kod ufatim vremena. Prva soulslike igra za koju sam se zalijepio k’o muha na med. Možda je Hrvoje još koji bod više trebao dati nu znam da bi mu Nezha prste odrez’o…
Sekiro1305
06.09.2024 - 12:31Dobro ljudi kako umlatiti Hundred Eyes Taoista mislim da je to kraj Charptera 4,umlatio sam Yellow Longa koji je bio poprilicno heben ovaj me levat satra 🤣🤣🤣
Demon90
@Sekiro1305, 07.09.2024 - 19:33Ja sam taoist odradio bez problema obadva puta. Nije kraj 4 poglavlja Al kad ga poraziše drugi puta otvori ti put za tajnu lokaciju i bosovi tamo nisu šala
Demon90
@Sekiro1305, 07.09.2024 - 19:37Zanemari odgovor pogrešno sam pročitao usput daioist ne taoist
Nightyx
06.09.2024 - 19:09Da nije kupljena nego poklonjena bilo bi 90, ovako jbga i ja bi im tolko dao 😛
Robi123
07.09.2024 - 11:53Vidim počinjete recenziju odma sa humorom kad Hrvoje kaže “strastveni ljubitelj soulslike igara”
Hrvoje Smoljić
@Robi123, 07.09.2024 - 12:50Vidim da si još butthurt jer se netko usudi kritizirati igre koje voliš.
Robi123
@Hrvoje Smoljić, 07.09.2024 - 13:30Pogledaj prvo vaatija na yt da razumiješ šta kritiziraš 🤣
Hrvoje Smoljić
@Robi123, 07.09.2024 - 15:43Da, kao što rekoh – povrijeđeni fanboy potpuno nesposoban za konstruktivnu raspravu oko souls igara
Robi123
@Hrvoje Smoljić, 10.09.2024 - 08:21Nije to, nego samo neznam kako uzeti za ozbiljno i ovu recenziju kad je piše netko ko uopće ne razumije način na koji je priča prezentirana u ovom podžanru igara. Samo to.
SanKa
09.09.2024 - 09:37jel moze netko povuci paralelu sa sekirom ? tu igru mrzim iz dna duše, patiš se sa bossom, prodje 5 min nakon njega i krece drugi boss..turbo linearna igra, ubila mi volju za igranjem na pola..ako je takav i wukong, ne zelim to igrat
Robi123
@SanKa, 09.09.2024 - 12:26Mogu ti ja povuć paralelu između toga šta si ti opisa i stvarnog sekira. Sekiro je poprilično nelinearna igra i nakon prvog bossa igra se grana na masu levela koje možeš prolaziti u bilo kojem redoslijedu.
SanKa
@Robi123, 09.09.2024 - 15:54osim sto je laze. doslovno neke dijelove ne mozes preci ako ne ubijes bossa. zalockani su. ako je wukong takav i takve tezine, no thnx
Robi123
@SanKa, 09.09.2024 - 17:02Pa koju igru mos pric bez da ubijes ijednog bossa? Ne kužim poantu.
SanKa
@Robi123, 10.09.2024 - 09:59jel ti imas problema sa razumijevanjem ? imas li dar čitanja ? nije problem u bossovima, bokte prosao sam elden ring 3 puta. problem je kad imas boss za bossom, a ne mozes napredovati u linearnoj igri ako ih ne ubijes. u sekiru sam krvario na lady butterfly 50 puta, iza tog igram 5 minuta i opa eto novi boss. i ne mozes progressat dalje i to zaobići. jebeš takvu igru. boss simulator
Robi123
@SanKa, 10.09.2024 - 13:02Ponavljam, nije linearna igra. Ako zapneš na jednom bossu, ajde u drugi level i igraj tu pa se kasnije vrati na ovog prvog bossa. Ista stvar kao i u Elden Ringu.
SanKa
@Robi123, 10.09.2024 - 14:18e tak mi reci. odlicno, hvala
Chimichangas
09.09.2024 - 19:39Ne kupujem jer nema na disku