Destroy All Humans!

MARS NAPADA!

Filip Zorić

Izgleda da sam postao ekskluzivni recenzent remastera koje izdaje THQ Nordic. U lipnju sam odigrao solidni SpongeBob: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated, a ovaj put bacam pogled na Destroy All Humans! U originalnoj igri smo igrali kao šašavi vanzemaljac koji uništava čovječanstvo, i bilo je stvarno zabavno. Je li ovaj remaster uspio oživjeti taj osjećaj?

Kao što sam već spomenuo, u Destroy All Humans igramo kao vanzemaljac zvan Krypto. Njegov posao je istražiti DNK ljudske rase kako bi spasio vlastitu svemirsku rasu od izumiranja. Taj plemeniti cilj je naravno izgovor za prženje, hipnotiziranje i općenito govoreći – mučenje ljudi. Priča u igri s takvom temom možda se čini totalno nepotrebnom, ali ovdje je ipak vrlo bitna zbog velikog fokusa na humoru. Mogli bi reći da je humor u Destroy All Humans pomalo zastario na nekim mjestima, ali pošteno sam se nasmijao nekoliko puta.

Postoje razne smiješne interakcije između Krypta i njegovog vanzemaljskog šefa Poxa. Situacije u kojima ta dva lika totalno ne razumiju kako funkcionira ljudska rasa i planeta Zemlja su mi naročito drage. Jedan primjer bi bio kad Krypto i Pox misle da su krave zapravo vladajuća rasa na ovoj planeti pa im narede da se predaju. Jedan od smješnijih aspekata igre je to što možete čitati drugim ljudima misli. I vjerujte mi kad kažem da ljudi u ovoj igri imaju iznimno glupe misli.

Destroy All Humans se dosta voli sprdati s tom glupošću ljudske rase i mislim da uglavnom uspijeva kad god to radi. Međutim, dosta je očigledno kako je ovo humor iz 2005. godine. Ima dosta šala koje se previše oslanjaju na onaj “toaletni” humor – primjer bi bila scena u kojoj krava obavi nuždu ispred Krypta. Nisu ovakve scene nužno loše, ali ipak ih ima dosta više u igri nego što bih volio. Sve u svemu, humoristična strana igre predstavlja jednostavnu zabavu. Igra nikad ne ide dublje od “Haha, ljudi su glupi” teme, no to je sasvim u redu.

Destroy All Humans se dosta voli sprdati s tom glupošću ljudske rase i mislim da uglavnom uspijeva kad god to radi.

Što se tiče prezentacije, Destroy All Humans me dosta impresionirao. Rekao bih da je ova mnogo bolji remaster od Bikini Bottom: Rehydrated, bar kad su u pitanju vizualna poboljšanja. Za razliku od originalne igre, ova verzija je dosta stilizirana i likovi izgledaju kao da su ispali iz animiranih serija. Ova mi se promjena dosta svidjela jer je ovo uvijek bila šašava igra u kojem vanzemaljac masakrira ljude (i krave, naravno!)

S obzirom na takvu tematiku, logično da je odabrana manje realistična prezentacija. Iznenadilo me koliko dobro izgledaju vizualni efekti poput pucanja iz električne puške ili uništavanje zgrada uz pomoć letjelice (čitaj: svemirskog tanjura). Svaki put kad razorim neki gradski objekt u ovoj igri se iznenadim što nas vanzemaljci još nisu napali – pa ovo izgleda stvarno zabavno, ljudi! Šarolike okoline također pomažu općem dojmu. Destroy All Humans vas šalje da uništite sve ljude u seoskim naseljima, tajnim vojnim bazama, lunaparkovima i ljetnim kinima. Dobro je što se nude toliko različite lokacije jer sam gameplay zapravo i nije dovoljno raznolik da sam nosi igru na leđima.

Za razliku od originalne igre, ova verzija je dosta stilizirana i likovi izgledaju kao da su ispali iz animiranih serija.

E da, taj gameplay. Na prvu se čini kao da Destroy All Humans ima najbolji koncept za gameplay ikad. Ipak ovdje kradeš ljudima mozgove i spremaš ih u svojoj leteći tanjur. Ali vrlo brzo uočite da tu baš i nema mnogo kompleksnosti. Ali hajde, prvo da pozitivne stvari spomenemo. Oružja i moći koje koristite su većinski jako zabavna.

U igri možete pucati vatrene kugle ili granate, hipnotizirate ljude da vas prate, čitati im misli itd. Daleko najzabavnija sposobnost koju Krypto ima je telekineza, koja mu omogućuje da baci koga god hoće u daljinu kao da je Sandra Perković. Jednostavno je komedija vidjeti nekog agenta kako sleti na pod nekih tri sekunde nakon što ste ga bacili u zrak.

Destroy All Humans je igra koju preporučujem ako želite jednostavnu zabavu. Kontrole igre su jako dobre i Kryptove kretnje mi nikad nisu stvarale frustraciju. Neprijatelji općenito nisu neka prijetnja što znači da možete slobodno uživati u uništavanju njihovih sitnih, nebitnih života. Međutim, volio bih da je gameplay općenito otišao u još luđem smjeru. Dizajn misija nije nešto impresivan – možda se morate prerušiti u nekog na kratko vrijeme prije nego se igra pretvori u totalni kaos.

Većina Kryptovih sposobnosti poput čitanja uma i hipnotiziranja nisu iskorištene na kreativne načine. To znači da se igra oslanja dosta na sustav borbe, koji nažalost nikad nije više od jednostavne razbibrige. Nema tu baš nekog posebnog izazova za igrača. Nakon što dobijete luda oružja na početku, igra nikad ne ponudi nešto više da malo zapapriti bitke. Svakog neprijatelja u principu porazite na isti način, a Destroy All Humans  se nikad u potpunosti ne prepusti svojoj luđoj strani.

Većina Kryptovih sposobnosti poput čitanja uma i hipnotiziranja nisu iskorištene na kreativne načine.

Cijelo vrijeme dok sam igrao sam čekao neko novo, kreativno oružje jer sam mislio da bi to kaotično napucavanje moglo biti najbolji dio igre. Htio sam neku alternativnu verziju Ratchet and Clanka, a to nažalost nisam dobio. Mislim da je Destroy All Humans sasvim solidan, ali isto tako mislim da je očito zašto originalna igra nije postigla status bezvremenog klasika. No mora se reći da igra ima i neke trenutke totalne briljantnosti u kojima vas iznenadi dobrom integracijom tematike u gameplay.

Primjer bi bio kada se u igri prerušite u gradonačelnika i morate uvjeriti narod da vam vjeruje da nema vanzemaljske invazije. Ponuđeni su vam različiti odgovori koje možete dati na pitanja publike i svaki odgovor je urnebesan. Upravo u tom trenutku Destroy All Humans pronašao je savršenu formulu za uspjeh – način za spojiti svoj apsurdni humor s gameplayom. Međutim, rijetko se kada u igri pojavi sličan trenutak – prava šteta jer je ovdje bilo prostora za sjajan gameplay dizajn.

Na kraju moram reći kako sam uživao u Destroy All Humans, ali htio sam više. Nadam se da ćemo u budućnosti dobiti potpuno novi naslov u ovom serijalu koji može iskoristiti moderne trendove za stvaranje boljeg gameplaya i još smiješnije priče. Ovaj remaster je zabavan i lud, nema što – samo mi je žao što nije još luđi.

Recenzija je pisana na temelju digitalne kopiji igre u izdanju za PC. Kopiju igre ustupio nam je njezin izdavač.

Označeno sa: ,

Destroy All Humans je zabavna akcijska avantura, ali prava je šteta što igra nije u potpunosti iskoristila svoju ludu premisu.