Dragon Quest Builders 2

POMNO OSMIŠLJENA NADOGRADNJA

Ivan Brekalo

Još nisam ni skinuo zaštitnu kacigu nakon nedavnih avantura i majstorija u Super Mario Makeru 2, kad evo još jedne igre donekle slične prirode. Kažem donekle, jer način na koji napredujete kroz Dragon Quest Builders 2 ipak je baziran na principima viđenim u RPG žanru. Usprkos tom bitno različitom sistemu napretka, baš kao i Maker 2, ova igra testira i adekvatno nagrađuje vašu kreativnost.

O kakvoj se igri ovdje radi?

Builders 2 ima nekoliko sličnosti koje dijeli s planetarno popularnim Minecraftom, ali istodobno su te dvije igre i podosta različite. Ako vam je zabavno graditi u Minecraftu, čak i ako niste ljubitelj Dragon Quest serijala i samog RPG žanra, postoji velika vjerojatnost da će vam se ova igra svidjeti. Ali, čak i ako niste oduševljeni Minecraftom, ovaj naslov je dovoljno drugačiji da vas zaintegrira.

Glavna razlika koja Dragon Quest Builders čini posebnim je ta da je cijeli gameplay zapravo dizajniran oko gradnje i to je još izraženije u ovom nastavku nego u prvom Dragon Quest Buildersu. Gradnji ne pristupate isključivo kao nekakvoj dodatnoj razonodi unutar igre, već se zbilja sve vrti oko pomnog slaganja blokova.

Gradnji ne pristupate isključivo kao nekakvoj dodatnoj razonodi unutar igre, već se stvarno sve vrti oko pomnog slaganja blokova.

Igra vas uči graditi, a često vam tijekom vaših istraživačkih ekspedicija usput daje primjere kako određene stvari mogu izgledati. Na vama je da se potrudite i poradite na estetici, nekad i funkcionalnosti. Igra vas nagrađuje ako gradite planski i smisleno, te vas blago kažnjava ako ste brzopleti i ako ne uložite dovoljno truda u taj ključni dio igre. Srećom, svaka pogreška se može ispraviti, a perfekcionizmu i usklađivanju estetike s funkcionalnošću uvijek se možete naknadno vratiti.

Vaša avantura počinje u zarobljeništvu na palubi jednog gusarskog broda. Vašeg lika kojem sami odabirete ime i izgled, zarobili su sljedbenici zlog Hargona, koji je nekim igračima poznat i kao glavni negativac iz Dragon Questa 2. Ovi zlikovci ubrzo vas počnu besramno iskorištavati za popravke njihovog broda, te vam unatoč tome cijelo vrijeme nabijaju na nos da su graditelji niža vrsta, uzrok sveg zla na svijetu i da ih treba istrijebiti.

Na ovakve se izjave ubrzo naviknete, jer kada se konačno maknete s neprijateljskog broda, nalijećete na brojne otočane koji vas obasipaju sličnim tvrdnjama. Tada zapravo shvaćate da su Hargonovi podanici zastrašili narod i zabranili mu ne samo gradnju, nego čak i bilo kakvu izradu predmeta. Zato ste vi tu, da se kao pravi buntovnik usprotivite toj tiraniji i puku pokažete da gradnja i stvaranje donose sreću i napredak.

Radnja igre odvija se u svijetu gdje je izgradnja bilo čega strogo zabranjena.

Napredak kroz igru otprilike izgleda ovako: istražujete nova područja i skupljate materijale, nalijećete na nove ljude kojima pomažete na način da sagradite sve što oni zatraže, pri tom otkrivate nove resurse i recepte za izradu novih vrsta blokova, predmeta, dekoracija i oružja. Istim tim oružjima vaše kreacije i gradove povremeno morate braniti od čudovišta koja nasrću, a nađe se i poneki boss.

Uvijek trebate paziti da je vaš lik sit, a noću ima više protivnika pa valja nekad i odspavati do jutra. U borbi vam asistira misteriozni Malroth, kojeg ste upoznali nedugo nakon što ste se maknuli s neprijateljskog broda. Udovoljavate mještanima i s vremenom se osim vašeg lika, unaprjeđujete i cijeli grad, odnosno otok. Svako unaprjeđenje otoka privlači nove naseljenike koji vam pomažu u vašim misijama. Oni nekada i grade zajedno s vama. Kada završite poglavlje plovite nazad na centralni otok u čemu vam se pridružuju neki od likova koje ste tek upoznali.

Square Enix je adresirao jednu od glavnih pritužbi koju su igrači imali u vezi prve Builders igre, a to je bila nemogućnost vraćanja kreacijama iz određenih poglavlja. Ovdje poglavlja predstavljaju otoci, te kada odradite sve potrebne zadatke i pridobite naklonost mještana – možete se vratiti i nesmetano dovršiti cijeli otok točno onako kako ste zamislili. Sve to uz manji pritisak nego što je to bilo kroz priču, dok ste morali braniti vaše selo od hordi neprijateljskih čudovišta.

Za razliku od prethodnog dijela, u ovome se možete vratiti kreacijama prethodnih poglavlja.

Svaki novi otok donosi nove izazove, zadatke i cijele nove mehanike, kao što su vrtlarenje na prvom otoku, te rudarenje na otoku s tematikom divljeg zapada. Predmete i materijale ne možete prenositi između otoka iz priče, ali postoji taj jedan središnji otok koji ubrzo postaje vaša privatna rezidencija, nije vezan uz samu priču i možete ga koristiti kao ultimativno mjesto za zabavu, gradnju i eksperimentiranje. Jedino na tom otoku možete kombinirati materijale i predmete sa svih drugih otoka.

Ovo nije jedina velika promjena u odnosu na prvu igru. Builders 2 dodaje brdo novih mogućnosti i tako uspješno popravlja brojne mane koje je imala prva igra. Ovoga put je mnogo jednostavnije putovati između lokacija. Ne samo da možete trčati, već i određeni predmeti, pa čak i prijevozna sredstva olakšavaju putovanje. Voda više nije smrtonosna, a čak je moguće i graditi pod vodom. Borba je i dalje jednostavna, ali je blago unaprijeđena u odnosu na prvu igru. Graditi se sada može i iz prvog lica što bitno olakšava stvari u uskim prostorima.

Graditi se sada može i iz prvog lica što bitno olakšava stvari u uskim prostorima.

Multiplayer komponenta omogućuje posjećivanje otoka drugih igrača i zajedničku gradnju. Iako mi ova posebnost djeluje zanimljivo, nisam ni jednom uspio posjetiti otoke drugih igrača. Dobrodošla je i mogućnost opaljivanja selfija i slikanja vlastitih uradaka koje onda drugi igrači mogu vidjeti ukoliko izgrade i provjere oglasnu ploču. Fotografije drugih igrača vrte se i tijekom učitavanja kada pokrećete igru. Ovo je odlična dostjetka developera kojom su skratili inače dodsadan, ali neizbježan dio igre.

Kao jednu od većih mana ove igre mogu navesti to da se nekada sve odvija presporo i da bi doista mogli nesmetano početi uživati u slobodi i eksperimentiranju s gradnjom, često morate proći brdo tekstualnih dijaloga, koje nekad nije pametno preskakati radi toga što bi vam mogla promaknuti neka informacija ključna za napredak u igri.

Neke vrste zadataka koje dobivate od mještana se znaju ponavljati ili ti zadaci pak znaju biti predugi. Unatoč svemu tome, isplati se malo pretrpiti kako bi došli do onih najzabavnijih dijelova gdje samo slažete, gradite i puštate mašti na volju.

Neke vrste zadataka koje dobivate od mještana se znaju ponavljati ili ti zadaci pak znaju biti predugi.

Glazbene podloge su uvijek prikladne, ali često i neprimjetne. Zvučni efekti odrađuju posao i pridonose šarmu igre, a glasovne glume nema. Što se vizuala tiče, igra ni ne pokušava u tom smislu oboriti s nogu, a upravo je na igraču zadatak da Dragon Quest Builders 2 svijet učini skladnijim i oku ugodnijim. Za dizajn likova pobrinuo se Akira Toriyama, kreator Dragon Ball serijala.

Switch verzija zna imati osjetna usporavanja, pogotovo u kasnijim poglavljima kada se na ekranu nađe nešto veća količina materijala i izgrađenih elemenata. Razlika između PS4 i Switch verzije je vidljivija nego u prvoj igri. Nemojte me krivo shvatiti, razlika nije ogromna i nije u pitanju ništa što pretjerano narušava iskustvo igranja. Ipak, ako možete birati između PS4 i Switch verzije, a portabilnost vam za ovu igru nije presudna, svakako preporučam PS4 verziju. Inače bih rekao da postoji mogućnost da će Square Enix izbaciti neku zakrpu koja bi donijela poboljšanja po pitanju izvedbe u Switch verziji, ali s obzirom da je ova igra već neko vrijeme vani na japanskom tržištu, a poboljšanja do sada nije bilo, vjerojatno ih neće ni biti.

Na kraju kada sve zbrojim, oduzmem te odvagnem, očekivanja koja sam imao od Buildersa 2, igra mi se jako svidjela, vjerojatno i više nego što sam očekivao. Malo je nezahvalno recenzirati ovu igru, a to sam shvatio upravo zato što sam često, kada bih došao do dijelova s većom slobodom i većim brojem mogućnosti – uvijek žurio dalje kako bih za potrebe recenzije čim prije vidio što sve igra nudi. Da to nije bio slučaj, vjerujem da bi me stvari nevezane za priču omele u puno većoj mjeri i da bih utrošio puno više sati gradeći svoje otoke i carstva. U svakom slučaju, namjeravam se još koji put vratiti ovom sjajnom naslovu.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Jako dobar nastavak koji popravlja gotovo sve mane svog prethodnika i izaziva još veću ovisnost.

83 Naša ocjena
  • zarazan gameplay baziran na gradnji
  • značajna poboljšanja u odnosu na prethodnu igru
  • jako šarmantna igra
  • Switch verzija pati od povremenih usporavanja
  • ponekad prespor razvoj zbivanja i predugi dijalozi
  • borba je mogla biti i bolja

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.