Često se za neke igre kaže da su vrijednije od zbroja svojih dijelova. Takve igre nisu najbolje u baš u svakom svom segmentu, ali imaju ono nešto zbog čega im se igrači rado vraćaju. Najnovija igra Romero Gamesa, zvana Empire of Sin, na neki je način antiteza toga. Ovaj spoj mafijaške tematike i taktičkog žanra je funkcionalan u dosta područja, ali nema „ono nešto“ što vas vuče da nastavite graditi svoju kriminalnu organizaciju. Rezultat je igra koja je solidna, ali također odaje tragičan osjećaj izgubljenog potencijala.
Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
39,99€ | PC | Ustupio izdavač igre |
Definirajmo prije svega što je zapravo Empire of Sin. Riječ je o taktičkoj igri u kojoj je cilj postati glavni mafijaš u Chicagu za vrijeme famozne prohibicije. Gameplay je podijeljen na borbe na poteze, lutanje gradom te razne menadžment sustave koje imate na raspolaganju. Mislim da prvo valja baciti pogled na sustav borbe, koji je dosta nalik onom kakav možete pronaći u X-COM serijalu. Vaš mafijaški šef i njegova ekipa se na poteze kreću i napadaju neprijatelje.
Ovaj aspekt igre je u početku solidan. Nije previše kompleksno niti zanimljivo, ali može se u taktiziranju pronaći zadovoljštine. Morate tako u obzir uzeti zaklon, koji može smanjiti neprijateljevu šansu da vas upuca. Većina levela je dobro dizajnirana jer vas tjeraju da pronađete idealne pozicije za svoje borce i tako ostvarite prednost. Jednu napetu bitku protiv rivalnog mafijaša uspio sam dobiti samo zato što sam dobro postavio svog šefa na pravo mjesto i obranio sve njegove slijepe točke s drugim likovima.
Jedino mi je žao mi je što nije moguće uništavati zaklon ili na neke druge načine utjecati na okoline u kojima se borite. Ovo bi sigurno učinilo konflikte zanimljivijima jer bi trebali mijenjati pristup s obzirom na stanje mape. U mafijaškim su okršajima vrlo važni likovi koje kontrolirati. Postoje različite klase: Enforcer briljira s kratkodometnim oružjima poput sačmarica, Doctor može liječiti svoje prijatelje, a Con Artist može koristiti snajpere i izvoditi lukave trikove na bojištu.
Svaka od ovih klasa čak ima drvo vještina pomoću kojih im možete dati unikatne moći. Na primjer, Con Artist može natjerati neprijatelja da izađe iz zaklona, a Enforcer može lancem povući svoju metu bliže sebi. Međutim, rekao sam kako je sustav borbe solidan u početku. Bitke se nakon nekog vremena počnu previše ponavljati. Mislim da je djelomičan krivac za to sama tematika igre. Neprijatelji nisu nešto raznoliki jer moraju biti mafijaši, većina okolina su dosadnjikava skladišta i ulice, a oružja i moći vaših likova ne mogu biti previše kreativna jer moraju biti realistične prirode.
Bitke nakon nekog vremena postanu previše repetetivne.
Smatram kako borbe na poteze općenito nisu idealne za ovakav naslov. Mafijaška tematika je više primjerena za akcijske igre, dok ovdje samo limitira gameplay dizajn. Svemu ovome ne pomaže to što se borite dosta često – više nego što bih volio, iskreno. Ovo je ogroman problem kad ste u ratu s nekim vašim rivalom i praktički ste u novoj bitci svako nekoliko minuta. Kao posljedica toga, sustav borbe postane malo naporan, unatoč tome što je solidno dizajniran. Očekivao sam nešto manje taktičkog napucavanja i više upravljanja vašim mafijaškim imperijom.
Međutim, taj drugi dio igre isto nije briljantan. Menadžment strana Empire of Sina na prvi pogled dosta podsjeća na Civilization, ali nema kompleksnost sjajnih gameplay sustava u toj igri. Postoje dva glavna resursa kojima se raspoložite u Empire of Sin: alkohol i novac. Alkohol proizvodite u pivovarama, dok vaše ostale ustanove poput bordela, barova i kazina zarađuju lovu koja vam je potrebna. Ako vam ovaj sustav zvuči jednostavan, onda moram priznati da ste u pravu.
Menadžment strana Empire of Sina je suviše jednostavna za moj ukus. Zgrade koje zauzmete u borbama s drugim mafijašima možete pretvoriti u neku ustanovu koja će vama biti od najveće koristi. Casina sa sobom nose određene rizike – mogu donijeti velike profite, ali i velike gubitke. Pivovare su osnove vašeg carstva jer vam donose alkohol, koji je ključan za unos novca. Čak vam je dostupno nekoliko nadogradnji za vaše ustanove.
Menadžment strana Empire of Sina na prvi pogled dosta podsjeća na Civilization, ali nema kompleksnost sjajnih gameplay sistema u toj igri.
Možete poboljšati osiguranje, uljepšati interijer ili poraditi na reklamiranju. Sve se ovo svodi na jedan klik na veću brojku, ali nikad nije previše naporno upravljati vašim kriminalnim aktivnostima. Nema ovdje zanimljivih odluka za donijeti, za razliku od Civilizationa u kojem morate uzimati u obzir znanost, kulturu, vojsku, geografiju i ostale mehanike. Interesantnije odluke se kriju u nekim od RPG sustava Empire of Sina. Više puta u igri možete sazvati sastanak s vođom neke bande i tu birati između različitih opcija dijaloga.
Ovo vam dopušta da igrate mafijašku ulogu koju želite. Možete biti brzopleti agresivac ili lukavi diplomat. Neki od najboljih RPG trenutaka u igri se kriju u nasumičnim misijama i zadacima koji se pojave u svijetu. Na primjer, u jednom trenutku me neki lokalni novinar pitao želim li dobiti pozitivnu reklamu u obliku novinskog članka. Naravno, zauzvrat je tražio nešto love pa sam trebao procijeniti je su li mi bitniji novci ili reputacija u gradu.
Interesantnije odluke se kriju u nekim od RPG sustava Empire of Sina.
U drugom trenutku se brat prijateljskog mafijaša opio u jednom od mojih barova. Tu sam imao različite opcije za uzeti obzir. Mogao sam ga direktno izbaciti iz bara i tako izgubiti bitnog klijenta, dopustiti da se opija do milje volje i maltretira ostale goste ili sam mogao iskoristiti svoje diplomatske vještine i uvjeriti ga da je alkohol dobar u umjerenim dozama. Ove su situacije igri dale karakter te stvarno sam se osjećao kao mafijaški koji mora dovesti stvari u red.
Prezentacija je jedno polje u kojoj je igra kvalitetna. Dok će vam okolina Chicaga s vremenom postati monotona, isto se ne može reći za glazbu i glasovnu glumu. Glazba većinski pripada žanru staromodnog jazza i svaka pjesma će vas vratiti u eru prohibicije. Glasovne izvedbe znaju biti malo pretjerane, ali svejedno dobro dočaravaju razne mafijaše na koje ćete naletjeti.
Na kraju mislim da je Empire of Sin dobra igra, ali sam razočaran manjkom kompleksnosti – naročito u management strani igre. Mislim da je to zato što su developeri bili previše ambiciozni u nekim aspektima. Empire of Sin u isto vrijeme želi biti taktička igra na poteze, RPG s puno opcija za igranje, te strateška management igra. Jednostavno mislim da bih više uživao u igri da je fokus bio stavljen na nekoliko mehanika koje bi mogle biti bolje razvijene. Ovako sam ostao pomalo rastužen gubitkom potencijala kod ovog naslova.
SanKa
17.12.2020 - 09:05meh
Dinko1203
21.12.2020 - 11:26Onaj tko je igrao Omertu, nema potrebe da kupuje ovo osim ako bas nije stovatelj zanra