HCL.HR

Recenzija

God of War

TATA OD ZANATA

Zoran Žalac

Tata Kratos i njegov sin Atreus plove jezerom koje je sjecište devet svjetova nordijske mitologije. Sin pita oca zna li kakvu priču kako bi prekinuo neugodnu tišinu. Tata Kratos preuzima ulogu pripovjedača pa kaže: „Utrkivali se zec i kornjača. Kornjača pobijedila.“ Sin mu na to odgovara: „Ti baš i nisi pričao mnogo priča, jel’da?“

Slikovit je to primjer za ono što se u God of Waru zapravo događa. Kratos sa stažem od šest prethodnih avantura apsolutno ima svakakvih priča za ispričati, ali ih želi ostaviti iza sebe, okrenuti novo poglavlje daleko od svoje grčke tragedije. Njegov sin s druge strane traži vlastiti narativ kojim bi nadomjestio preranu smrt majke, a ta njegova znatiželjnost često dolazi u konflikt s Kratosovim nesnalaženjem u ulozi oca.

O kakvoj je igri ovdje riječ?

Novi God of War je priča o sukobu mitologija, ali njegova prava vrijednost proizlazi u interpretaciji odgovornosti koja tom sukobu prethodi. Fenomenalno je kako jedna nasilna igra može progovoriti o sasvim oprečnoj tematici. U jednom trenutku Kratos bijesno kaže svom sinu: „Ne miješaj moju tišinu s nedostatkom suosjećanja“, što je lekcija o nadilaženju neslaganja i nerazumijevanja, jedna kakvu u ovoj igri nisam očekivao.

Dinamika odnosa između Kratosa i Atreusa nosi priču, ali i cijelu igru. Na neki način to je i odnos igrača i igre, ili je u mom slučaju bilo tako. Ako ćemo iskreno, nordijska mitologija već je pomalo izlizana. Prošle godine uživao sam u istoj kroz Hellblade i Thor: Ragnarok, te sam pomalo cinično, poput samog Kratosa, ušao u ovu avanturu misleći da ću vidjeti samo varijacije već poznatih motiva. No, baš kao što Atreus izražava oduševljenje razotkrivanjem legendi i mitova, tako sam i ja u God of Waru ostao zaintrigiran novim mjestom radnje od samog početka igre pa do njezinog kraja.

Dinamika odnosa između Kratosa i Atreusa na neki način je i dinamika između igrača i same igre.

S obzirom na to da ova igra nije nekakav epski RPG, priča je u nekom pogledu morala biti ograničena. Sukladno tome, devet svjetova nordijske mitologije ovdje ne znači devet različitih zapleta pa to ne treba ni očekivati. Neki svjetovi su tu čisto da posluže kao arene, što je i dobra stvar jer igra traje više od 30-ak sati, što je za jedan singleplayer naslov danas iznadprosječno, da ne kažem i malo rastegnuto. U bilo kojem slučaju, God of War nema priču koja će univerzalno kliknuti sa svim igračima, ali smatram da ima zrelu priču koju itekako vrijedi doživjeti.

Većinu te priče igrač doživi uz pomoć sjekire i šaka, odnosno kroz borbu koja je pažljivo dizajnirana tako da bude poštena i izazovna u isto vrijeme. Drugim riječima, daje vam priliku da se posvetite poštenom mlataranju jednog protivnika, a kad se ispraksate u tome, onda vam dopušta da „šarate“ – kombiniranjem različitih vrsta protivnika i različitih stilova borbe. Sve se borbe uglavnom mogu završiti bez bliskih sukoba, ili bez bacanja sjekire, a mogu se rješavati i mješovito, s desecima različitih napada. Ta fleksibilnost funkcionira odlično jer ne opterećuje igrača da bude perfektan u borbi nego ga potiče da traži kreativne načine kako bi nadmudrio neprijatelja, što posebno dolazi do izražaja u drugoj polovici igre kada mehanika borbe pomalo imitira Souls serijal.

Igra ne opterećuje igrača da bude perfektan u borbi nego ga potiče da traži kreativne načine kako bi nadmudrio neprijatelja.

Širokom rasponu napada pogoduje nevjerojatno dobra kontrolna shema zbog koje igrač postaje siguran u svoje vještine čak i kad su protivnici jači od njega. Više puta sam iz bitke izlazio uz osjećaj nadmoći iako su protivnici bili daleko jači od mene. Jednostavno rečeno, kontrole su maksimalno responzivne i lako je zapamtiti koju kombinaciju tipki treba stisnuti bez da jedan napad uskače na mjesto drugoga. Ako mi se ikada i dogodilo da neku akciju trebam pritisnuti dvaput da bi ju igra registrirala, to bi uvijek bilo izvan same borbe.

God of War je upravo na tom segmentu – izvan borbe – doživio najviše promjena. Dizajniran je kao igra „metroidvania“ stila, a povrh toga ima i statistike koje utječu na učinkovitost likova. Kratos i Atreus moraju nabaviti ili nadograditi opremu kako bi imali šanse protiv jačih neprijatelja, a sve se to odvija izvan borbe. Zapravo je sasvim svejedno koliko ste dobri u borbi, važno je samo da ju preživite jer onda slijedi istraživanje okoliša u kojemu sakupljate resurse za nadogradnju.

Kratos i Atreus moraju nabaviti ili nadograditi opremu kako bi imali šanse protiv jačih neprijatelja, a sve se to odvija izvan borbe.

Nadograditi se može hrpu toga, od opreme pa do različitih vještina. Igra na taj način nagrađuje temeljit pristup i rješavanje ponekih zadataka koji nisu primarni za samu priču, ali su jednako tako pustolovine zbog kojih nećete požaliti. Razvoj likova kroz napredovanje je konstantan, no moram priznati da mi je nakon nekog vremena postao i pomalo naporan jer sam morao dobro pročešljati svaku lokaciju kako bih pronašao resurse bez kojih likovi ne mogu postati snažniji.

Konkretno, ne sjećam se kada sam u nekoj igri otvarao toliko kovčega kao u God of Waru. Prvih petnaestak sati još sam osjećao nekakvo zadovoljstvo kad ugledam kovčeg s nagradom, no kasnije su mi ti kovčezi postali distrakcija. Igra se svega nekoliko puta potrudila da razbije tu rutinu i monotoniju otvaranja kovčega, ali nedovoljno da bi to na neki način utjecalo na sam gameplay. Na primjer, znate kako u Souls igrama postoje kutije s nagradama koje zapravo nisu kutije nego neprijatelji koji oponašaju te kutije? God of War ima nešto slično, ali me u jako malo situacija naveo da razmišljam je li neka kutija vrijedna otvaranja. Veliku većinu vremena otvarao sam te kovčege poput robota, razmišljajući kako je pristup otvaranju tih kovčega mogao i morao biti zanimljiviji.

Ne sjećam se kada sam u nekoj igri otvarao toliko kovčega kao u God of Waru.

God of Waru se najviše može zamjeriti što nije osobito inovativan, slično kao i prošlogodišnjem Horizon Zero Dawnu. U slučaju kad sve ostalo „štima“ i više nego odlično, to je prigovor s kojim možemo biti sretni. Znam da bih ja bio najsretniji kada bi o igrama imao što manje toga za reći i kada bih mogao prepustiti da njihova kvaliteta govori sama za sebe. Možemo raspravljati o tome je li ovakva promjena za God of War doista bila nužna, a možemo i uživati u onome što nam je donijela, neovisno o usporedbama s The Last of Us.

Činjenica je da je ovo PlayStation 4 ekskluziva kakvu se ne propušta. God of War je igra čijom se prezentacijom možemo pohvaliti kad pričamo o vrhunskim dosezima vizualnog i auditivnog segmenta u igrama. Jer, ne zna se što je strašnije – detaljnost Kratosove brade ili njegov hrapavi glas koji savršeno odgovara mrzovoljnom karakteru. Okej, nije da brada utječe na ukupan doživljaj igre, ali ocrtava ozbiljnost Kratosovog lika kao nikad prije. Također je zgodno primijetiti i prateću kameru u animacijama bez rezova, nešto što je jako teško za izvesti, a u ovoj igri je pomoglo ostvarivanju povezanosti igrača s likovima.

Ne zna se što je strašnije – detaljnost Kratosove brade ili njegov hrapavi glas koji savršeno odgovara mrzovoljnom karakteru.

Međutim, najbolji dio prezentacije bio mi je rastuća uloga Atreusa u samom gameplayu. Većina igara danas obećava pustolovine koje mijenjaju likove, no God of War je jedna od rijetkih avantura koja to i dostavlja. U početku mi je Atreus bio skoro pa beskoristan i sve sam borbe rješavao bez njega. Međutim, koliko god da je moj Kratos postajao snažniji, Atreus je dvaput više napredovao kao njegov pomoćnik, ne samo u narativnom pogledu nego i u gameplayu. U drugoj polovici igre Atreus me spašavao onda kada na to nisam ni računao. Njegove moći konačno su postale korisne, a korištenje istih u kombinaciji s Kratosom postalo je osnovica u borbi. God of War je takvo što postigao vrlo suptilno, bez da je Kratosu „ukrao show“ te je način opravdao svaku zacrtanu promjenu u svom serijalu.

Rijedak je slučaj da se gameplay i priča komplementiraju na takav način pa zbog toga za God of War ne mogu dati ništa drugo osim apsolutne preporuke, barem onima koji u videoigrama cijene povremene mudrosti i dirljive trenutke ostvarive jedino preko interaktivnosti. Kao što sam i ranije rekao, sretan sam kada o jednoj ovakvoj igri nemam mnogo toga za reći jer želim da ju svatko doživi na svoj način, uz što više iznenađenja, možda čak i nadmašenih očekivanja.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre ustupio nam je njezin izdavač.

God of War je kruna Sonyjevog ulaganja u PlayStation 4 platformu – avantura u kojoj su se gameplay i priča združili u isprepletenu cjelinu, te igra koju je uživancija konzumirati.

95 Naša ocjena
  • priča o odgovornosti koju vrijedi doživjeti
  • borba je adrenalinska bomba
  • vrhunska prezentacija i vizualno i auditivno
  • maksimalno ugodne kontrole
  • više nego pristojna trajnost od tridesetak sati
  • možda ipak malo previše otvaranja kovčega

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (124)

  • NeoGames

    16.04.2018 - 15:26

    Lijepo, zasluzeno!

    • God of War

      @NeoGames, 17.04.2018 - 22:04

      Bas kao sto sam predvidio jer je bilo vise nego ocito to da se otvaranje kovcega i takve tehnikalije koje oduzimaju dosta vremena nece svidjeti mnogim igracima. Iskreno govoreći i mene to ponekad smeta ali opet to je samo način popunjavanja praznina između važnih segmenata igre i služi kako bi zabavio igrača između onih napetih djelova koji slijede. Također sam priželjkivao i neki emotivniji trenutak oca i sina kao na primjer kada Kratos napokon progovori svome sinu o svojoj burnoj prošlosti i obitelji koju je izgubio. Ali na kraju gledano ovo su samo moje osobne zamjerke kako bih sam sebi upotpunio igranje igre i povezao prijašnje nastavke. U svakom slučaju igra je vrijedna svake pohvale i ovako visoke ocjene koju je dobila te se nadam da neće završiti na ovome.

    • Brok

      @NeoGames, 31.12.2018 - 01:06

      Muspalhaim. Level 6.porazim Valkiru. I pokraj nje su oni, ‘trofeji sto ih pokupim sa 0. Kaciga, rukavice, čelik,. I trebalo bi biti Plamen kaosa. Sa kojim bi nadogradio ostrice na 5 level. Ali ga nedobijem!!?!!! Kod mene pise Musaplensko oko moci, tako nes, i ostanem na levelu 4. Dok u one dvije skrinje malo dalje dobijem plameni grb, vrjedniji plameni grb, i ostala sranja. Tako mi bude i svezi sjekire!! Nedobijem Flame of Chaos. Na Youe Toubeu odmah pokraj valkire pokupi se taj plamen. Kod mene to nepise, iako ima, m na Hrvatskom titule. Kupio sam Novi Cd. Iako je i ovaj prvi Nov novcat i opet ista stvar!! Ima li tko kaki savjet, pametni. Da negovorim i o dr. Slucaju… Kad se Kratos i mali prvi put sretnu sa Brookom. Na onom mostu. Prije toga susreta ima Nord. Skrinja. Razbijem 3 ziga, otvorim skr. I uzmem Inđuinu jabuku. Upoznam patuljka pustim se niz lanac, vratim se do te iste skrinje a ona zatvorena,. Ne i zakljucana.. I otvorim ju i opet uzmem tu istu jabuku. I u roku par min. Imam vec 2 jabuke!!!!! Da stvar bude gora to mi se događa na oba nova Cd a.. Al po najviše me smeta ono svezi Plamena kaosa. Kako, zasto??!! Ima li tko sta pametnog. Bdw. Igru sam prosao bar 50 puta. Hvala

    • Cone3006

      @Brok, 13.02.2022 - 09:11

      Trebas otici kod broka ilk sindrija da ga kupis

  • PS1

    16.04.2018 - 15:33

    Jel se moze di vidjet najvece ocjene koje je dao hcl igarama

    • darijoman

      @PS1, 16.04.2018 - 15:34

      Može. Idi gore na igre pa ćeš imati tu razne mogućnosti

    • PS1

      @darijoman, 16.04.2018 - 15:43

      Hvala

    • funky0308

      @PS1, 16.04.2018 - 18:10

      Nisu nikada dali 100, ako te to zanima. Mislim da je najvise ocjenjen GTA V ako se ne varam

    • PS1

      @funky0308, 16.04.2018 - 20:18

      Je 99 pogledo sam. Zanimalo me koje su igre bolje ocijenjene od gow

    • Goran1234

      @PS1, 16.04.2018 - 20:21

      Ja znam za Skyward Sword i GTA V…

  • darijoman

    16.04.2018 - 15:42

    Čitajući tekstualni dio recenzije nikada ne bi pomislio da će igra dobiti toliku ocjenu 😀 Ono Zoran to kulerski sastavio bez nekog hvalospjeva 😛

    • vuglaaa

      @darijoman, 16.04.2018 - 16:50

      haha slazem se…dosta cudna recenzija,covjek bi se prevario…vjerojatno je jedna od onih igara koju moramo odigrat da shvatimo sta je pisac htio reci..

    • l)oolvl

      @vuglaaa, 16.04.2018 - 23:34

      prije će biti da nastoje biti usklađeni sa metacriticom, po
      običaju

    • Vaas FU SEHCTIB

      @l)oolvl, 17.04.2018 - 10:17

      Čast izuzetcima?

    • Igor Belan

      @l)oolvl, 17.04.2018 - 11:49

      Predlažem da otvoriš wiki stranicu za sve svoje teorije zavjere 🙂 Teško je pratiti postalo, svaki dan nešto novo izmisliš kao “običaj” ili “činjenicu”.

    • l)oolvl

      @Igor Belan, 17.04.2018 - 13:23

      pa nije baš svaki dan 🙂 neda mi se sad gledati vaše ocjene i uspoređivati, ali nekako sam stekao dojam da mogu očekivati ocjenu uglavnom kao i na metacriticu, koji bod više ili manje. a možda je i slučajnost što GoW ima baš 95 i na meti. U svakom slučaju, ne sjećam se kad me je HCL baš iznenadio sa ocjenom neke igre.

    • Zoran Žalac

      @l)oolvl, 17.04.2018 - 16:11

      Recenzije nisu tu da iznenađuju ocjenama nego da ponude što objektivniju procjenu igre.

  • trulex

    16.04.2018 - 15:52

    Ništa ja kupujem televizor i plejsejšn 4 radi ovog.

    • funky0308

      @trulex, 16.04.2018 - 18:13

      Nemas TV? Haha…zezanje, naravno. Ma za ovo treba PS4 PRO i TV s HDRom, ako je moguce 10bitnim i igra trebala puno bolje raditi i lijepse izgledati ..barem koliko se da vidjeti iz recenzija i usporedbi videa

    • trulex

      @funky0308, 16.04.2018 - 18:45

      Majke mi moje nemam TV nije zezanje, matere mi nemam TV što bi bezveze lago, znači nemam nikakvog TV-a. Nije to što ne mogu priuštit već što je TV stvar prošlosti, uzmi samo jutub, na njemu mogu pogledati sve što ima i na TV-u.

    • Chronosus

      @trulex, 17.04.2018 - 09:43

      Je, al na TV-u možeš gledati youtube. 😉 Ti misliš na TV program… da to će u ropotarnicu povijesti s vremenom. Ali TV i bez njega ima centralnu ulogu u konzumaciji sadržaja.

    • Sackboy

      @trulex, 17.04.2018 - 18:08

      Kakve veze imaju TV (uređaj), youtube i TV program? Kući imam 55 inčni HDR sony TV a antenu nemam spojenu u TV od dana kada je došao prvi flat rate (12+ godina)… TV uredno koristim i više nego većina ljudi ali isključivo za gledanje onoga šta se meni gleda kada se meni gleda. Youtube često koristim na TV-u, na mobu nađem nešto šta me interesira i samo stisnem cast on TV, kodi, netflix, amazon, PS4 čak i za PC mi je TV treći monitor po potrebi, za sve je samo ne za TV program 😀

    • Tommygun

      @funky0308, 16.04.2018 - 21:09

      Je brate al to i kosta haha…

    • pleto

      @funky0308, 17.04.2018 - 08:06

      Ja isto imam za gaming 108 cm sa HDR10, kolko se sjecam mislim da je to sony xd800(803, 805??) ili tako nesto, uglavnom kad sam ja kupovao to je bio jedini tv od 108cm sa 10-bitnim panelom, sa malim odzivom i još nekim funkcijama koje su mi bile bitne.

    • pleto

      @funky0308, 17.04.2018 - 08:22

      The X800D also also offers very robust wide color gamut support for a DCI-P3 color space coverage of 96%. On top of this, due to this TV’s 10-bit color, the model delivers 1.07 billion different color values.
      Za američko tržište ima naziv x800d, ja sam prezadovoljan s njim, kad gledaš neki film s hdr-om ili neki film za testiranje hdr-a, izgleda predobro, pored njega moj full hd LG izgleda smiješno i blijedo

    • SanKa

      @funky0308, 17.04.2018 - 10:04

      koja je tocno razlika ? Samsung UE55MU6172 sam kupio prije 4-5 mjeseci, ima HDR, jebeno izgleda, ali sad vidim da ne podrzava 10 bitni HDR.

    • pleto

      @SanKa, 20.04.2018 - 08:00

      HDR sa 8 bitnim tv-om ne postoji, to je samo simulacija hdr-a, tv pokušava simulirat hdr i onda ti posvjetljuje ili potamnije i sliku, radi neke softverske simulacije i to jednostvno nije to… osim toga razlika je i u broju boja 8-bit ima 16 milijuna, 10-bit ima daleko više. Meni taj hdr nešto najbolje, važniji mi je počeo biti od rezolucije, svi kupuju te 4k tv samo zbog rezolucije a ustvari slika izgleda minimalno bolje naspram fhd-a, al HDR cini ogromnu razliku naspram televizora koji ga nemaju, boje su življe, slika izgleda stvarnije nekako, ljepše, a svi izvori svjetlosti na slici izgledaju predobro (recimo sunce, sijalice s hdr-om bilo u igrama ili u nekoj dok. emisiji izgledaju ko prave, gledo sam na netflixu neke dok. emisije o životinjama i o prirodi i izgleda fantastično)

    • Sackboy

      @funky0308, 17.04.2018 - 18:22

      TV se ne kupuje prema veličini sobe nego prema udaljenosti sa koje je gledaš pa makar prekrilo cijelu jednu stranu sobe. https://www.rtings.com/tv/reviews/by-size/size-to-distance-relationship Osobno imam 55 inčni TV koji gledam na 2,2m i to je taman iako idući put kupujem 65 inča mislim da je to baš savršena veličina za tu daljinu 🙂 (te udaljenosti nisam ja izmislio samo proguglajte “tv viewing distance”)

    • Sackboy

      @Sackboy, 17.04.2018 - 20:07

      I ja sam bio naučen na mali ekran davno, onda sam kupio 32 inča i bilo mi je ogromno, nakon 15 dana potpuno normalno, ista priča sa 42 inča poslije i sa 48 nakon te sada sa 55. Gledati u 55 inča na 2,2m još je uvijek manje nego gledati u monitor koji je od 24 (po dojmu jer je monitor puno bliže).

    • pleto

      @Sackboy, 20.04.2018 - 08:03

      kupi si projektor onda, pa možeš povečavat sliku i smanjivat na zidu kako ti paše 😀

  • SemirTheChosen

    16.04.2018 - 16:00

    svida mi se dijagram “Kako je strukturirana ocjena ove igre?“! Ocjena kao na Metacriticu potpuno zasluzeno!

    • Igor Belan

      @SemirTheChosen, 17.04.2018 - 11:50

      Tek si sad ulovio taj diagram? Moramo to povećat očito 🙂 Imamo ga već dosta dugo zapravo. Nekoliko mjeseci.

    • Vexido

      @SemirTheChosen, 03.05.2018 - 18:35

      taman htio napisati o kakvom dijagramu vi pricate, i onda ga napokon nadjem , fora , ima bolji dijagram od mesija …

  • KobaMaster

    16.04.2018 - 16:04

    “možda ipak malo previše otvaranja kovčega” ( ͡ᵔ ͜ʖ ͡ᵔ )

  • Droga

    16.04.2018 - 16:11

    too much kovčegs

  • Truegentlemanx

    16.04.2018 - 16:19

    “Previše kovčega” HCL-ov too much water, u svakom slučaju odlična recenzija

    • Agent

      @Truegentlemanx, 16.04.2018 - 16:45

      mora se nešto naći da ne bude ocjena 100 😀

    • Igor Belan

      @Agent, 17.04.2018 - 11:51

      Btw, ne mora igrat imati ni jedan službeni minus i može imati ocjenu 95, 84, 73… minusi i plusevi ne stvaraju konačnu ocjenu, već igra kao igra i recenzija iste (sam tekst).

    • Vaas FU SEHCTIB

      @Igor Belan, 17.04.2018 - 12:27

      Koja je onda svrha tih pluseva i minusa koji, mora da je neka slučajnost, stoje točno ispod same ocjene? Što logički čitatelju dava do znanja, e što zbog očigledne
      vizualne blizine, da utječe na ocjenu. Logički bi bilo da su plusevi i minusi istaknute važne sažete informacije opširnog opisanog dijela iz teksta i općenito cjelokupnog iskustva, koji ukratko dočaravaju srž određene pozitivnosti ili negativnosti, usmjerenih na dotični predmet, i stvaraju konačnu ocjenu.

  • Dragan[MKD]

    16.04.2018 - 16:23

    Ljepo sto ima tih nadogradivanja lika i skupljanje resurse, bas kao neki RPG.

  • Slim1992

    16.04.2018 - 16:40

    Jel ovo neka ripovana verzija recenzije? Meh

    • Igor Belan

      @Slim1992, 17.04.2018 - 11:52

      Što to znači uopće? :)))

    • pleto

      @Igor Belan, 17.04.2018 - 13:50

      to su ti neke reperske igre tipa Eminem, 50 Cent, ovo ono, kužiš buraz 😉

    • Igor Belan

      @pleto, 19.04.2018 - 11:16

      Žimku kompa ej

  • Mrky1337

    16.04.2018 - 16:55

    Nemogu vjerovat, bio sam siguran da ce biti ocijena 100.

    • sedf

      @Mrky1337, 16.04.2018 - 17:26

      I ja kolega,ali staces,brojke nisu vazne,samo mi znamo da je God Of War razvalio.

    • Oblakoder

      @sedf, 16.04.2018 - 17:47

      Sta sad vas dvojica hocete da kazete, da je 95 malo? Samo vi znate da je God of War 4 razvalio, a Zalcu to nije jasno pa joj je dao samo 95 😀
      Ajde uozbiljite se jer je svima jasno da je igra razvalila i da je vrh. Postoje odredjene mane kao kod svake igre pa je nerealno ocekivati stotku 🙂

    • sedf

      @Oblakoder, 16.04.2018 - 18:03

      Istina,pa dobro,nepostoji zavsenu igru.

    • tomica0310

      @Mrky1337, 17.04.2018 - 01:03

      100 ide za RDR2…GTA 4 je dobio 98, GTA 5 99….. 😉

    • Igor Belan

      @Mrky1337, 17.04.2018 - 11:52

      Nismo nikada dali 100, stvarno nije bilo za očekivati da ćemo God of Waru dati 100 🙂

    • Khand

      @Igor Belan, 18.04.2018 - 17:31

      A zasto nije bilo za ocekivati? Vi ste to vec unaprijed odredili?

    • Igor Belan

      @Khand, 18.04.2018 - 19:01

      Pa samo zato jer nikada nismo dali 100… kao što rekoh :). Jer nakon 13 godina recenziranja i više od 1000 recenzija bez ijedne ocjene 100/100 čudno je vidjeti komentar koji kaže “Nemogu vjerovat, bio sam siguran da ce biti ocijena 100.”

  • YeYa

    16.04.2018 - 17:29

    Ocjena kao na metacriticu makar mislim da je ova igra zasluzila vise jer je jedini con: previse kovcega… Vidim da se moralo nesto naci da se napise pod lose, ali to je po meni previse subjektivan stav jer ce se odredenoj publici vise svidjeti malo vise rpg element u igri. Uglavnom dobra recenzija no malo je rastegnuta 🙂

    • Oblakoder

      @YeYa, 16.04.2018 - 17:59

      Mozda mi se samo cini ali rekao bih da su protivnici nemastoviti, da svi nekako lice jedan na drugog, da postoje odredjeni problemi sa kamerom tj pregledom u toku borbe i da su bosovi slicni. To je ono sto sam zakljucio iz par klipova ali se ogradjujem jer je uzorak gledanja izuzetno mali 🙂
      Ocigledno je igra vrh ali joj fali jos malo da bi bila savrsenstvo i da bi ponosno nosila ocenu 100 🙂

    • YeYa

      @Oblakoder, 17.04.2018 - 19:31

      Eh, sto se tice kamere napravili su nesto sto se cini gotovo nemoguce,a to je da nema rezova. Nisam jos nijednom vidjela neku primjedbu s kamerom u borbi no necu suditi dok ne zaigram sama igru. Protivnici poticu iz nordijske mitologije, no mislim da oboje nismo toliko igre vidjeli da mozemo bas duboko komentirati o njima… Evo jos dva dana pa ce izici na vidjelo i te stvari 🙂

    • darijoman

      @YeYa, 16.04.2018 - 18:55

      Budi sretna što je Zoran popio dobru kavu 🙂 prije nego je počeo pisati recenziju pa nije još naveo kao minus ništa inovativno. Igra je dobila i više nego dobru ocijenu, stoga pss

    • YeYa

      @darijoman, 17.04.2018 - 19:39

      GoW ima hrpu inovacija za serijal, a opcenito nesto znacajno za gaming je to sto su izveli s kamerom koja nema rezova. Takoder su vrlo dobro izveli Atreusa kao pomocnika u borbi sto je za svaku pohvalu. Eh, nijedna igra nije savrsena te se ne moze svima udovoljiti no mislim da je Zoranova ocjena zasluzena.

    • Goran1234

      @YeYa, 16.04.2018 - 19:47

      Kakvi RPG elementi….otvaranje kutija nije Rpg element…(doduše često se kutije otvaraju i Rpg igrama)….

    • YeYa

      @Goran1234, 17.04.2018 - 19:27

      Mislim na sakupljanje resursa i nadogradivanje, to po meni vise naginje na rpg. 😉

    • Goran1234

      @YeYa, 17.04.2018 - 19:56

      Skupljalo se i otvaralo i nadogradzivalo i prije u God of War,pa ni tad nije bilo neke poveznice s RPGovima…

    • YeYa

      @Goran1234, 17.04.2018 - 21:34

      Zar nije skupljanje resursa i nadogradivanje lika kroz igru zapravo jedan od temelja rpga? Ova igra niposto nije rpg, ali je od vrhunskih igara posudila neke stvari te tako koliko sam do sada vidjela ima dosta dobar sustav kustomizacije te loota. Nekome ce se to vise svidjeti, nekome manje, no to je jako subjektivno. Netko ce reci da je 2d mario bolji od 3d ili obrnuto no zar cemo to staviti u conse? Nagledala sam se puno raznih razlicitih reviewa vjv i previse te do sad nisam cula ni jednu primjedbu na kovcege vec se dapace ljudima svidjelo uvodenje craftinga.

    • Goran1234

      @YeYa, 17.04.2018 - 22:16

      Role Playing Game,temelj rpg je uloga,karakter,lik…

    • YeYa

      @Goran1234, 18.04.2018 - 08:20

      Hmmm, mogli bi poceti raspravu o tome da TW3 nije rpg onda po tvom stavu no to odlazi od mog komentara. Ja sam govorila o craftanju i lootanju koji su sastavni dio svakog rpg-a , a ne da je GoW rpg. Ova rasprava postaje sasvim besmislena jer odlazis od teme…

    • mili1985

      @YeYa, 18.04.2018 - 22:46

      Po meni je napredak lika, tkz. level up-anje jedan od nazovi temelja rpg igara. Dodao bih još i različite klase likova koje se mogu birati/otključati.
      Većina današnjih igara posuđuje te elemente i rade neki miks svega toga, ali smatram da nisu rpg u punom smislu.
      Craftanje i lootanje ubrajam u to. Primjerice TLOU donekle ima crafting i looting sistem, pa ga ne ubrajaju u rpg igru.

    • YeYa

      @mili1985, 18.04.2018 - 23:55

      Ja niposto nisam nazvala GoW rpg-em? On je naravno cista akcijska avantura. No ako me netko pogresno shvatio, rekla sam da ce se craftanje i lootanje, kao element koji je cesto viden u rpg-evima nekome svidjeti, a nekome ne te se to ne bi trebalo ubrojiti u minuse kao repetitivna mehanika igre.

  • nexus856

    16.04.2018 - 17:53

    Previse otvaranja kovcega…… nema sta…. profesionalstvo na vrhuncu. Vidi se da idete u korak s vremenom.

    • Zoran Žalac

      @nexus856, 16.04.2018 - 18:12

      Što ti je sporno? Ako je neka mehanika pretjerano učestala, i pogotovo ako nije dio standardnih mehanika za igre pojedinog žanra, naravno da strši i da je repetitivno kad u prosjeku otvaraš kovčege svake dvije do tri minute. I ne, argument nije – ne moraš otvarati kovčege – jer se dvije trećine loota i resursa potrebnih za napredovanje sakupljaju upravo kroz te kovčege, od kojih je gotovo svaki isti i ne nudi nikakvu prijetnju ili izazov otvaranja.

    • WueR

      @Zoran Žalac, 17.04.2018 - 17:29

      E moj Zole,izigravaš nekog filozofa,a ne čitaš ni covere od igrica kao npr. “A Way Out” na čijem coveru piše da je two player co-op only i daš mu minus zato što nema matchmakinga.Argumenti za minus su ti isti kao klincima kad ih starci teraju da idu radit,a oni ne žele.”Možda ipak” je argument da igra dobije jedini minus na reviewu i dobije ocjenu 95.Super recenzent.

    • Zoran Žalac

      @WueR, 17.04.2018 - 18:32

      Ne kužim kakva ti je to logika… Zašto co-op igra ne bi imala matchmaking u slučaju da nemaš s kime igrati? Baš zato što je co-op only, to bi trebala biti obavezna stvar za takvu igru.

    • WueR

      @Zoran Žalac, 18.04.2018 - 17:16

      Ja ne kužim tvoju logiku.Igrica je i izdana u tom smislu da ti suigrač ne mora kupiti igru.Po tvojoj logici bi onda svi mogli igrat besplatno ili bi je svi morali kupiti.No nismo tu da komentiramo “A Way Out” nego bi “MOŽDA IPAK” trebali pričati o tvojoj kritici za “God of War” 🙂

    • Zoran Žalac

      @WueR, 18.04.2018 - 19:05

      Okej da, može se igrati besplatno. Ali, recimo da ja iz xy razloga ne mogu koristiti tu opciju. Frendovi mi ne igraju na istoj platformi, ili nemaju vremena za to, ili ja ne želim kupovati drugi gamepad da bi s nekim igrao… ima razloga više zašto u nekom trenutku možda ne mogu igrati s nekim na friends listi, a samostalno isto tako ne mogu. Mogućnost dijeljenja igre je za pohvalu, ali to nije razlog da se ne uvrsti mogućnost igranja igre s nekim tko je igru isto tako kupio, ali mu ja eto nisam na friends listi i ne poznamo se jednako kako što se ne poznaju ni likovi u igri.

  • funky0308

    16.04.2018 - 18:16

    HCL je toliko razocaran EA experimentima da su poceli skidati i ocjene ostalih izdavaca ako imaju boxove, makar bili i ovakvi 😛 haha

  • Donat Miletic

    16.04.2018 - 18:23

    Jesu li boss borbe dobre

    • Zoran Žalac

      @Donat Miletic, 16.04.2018 - 18:39

      Okej su, ali bilo je i boljih. Draže mi je čak bilo par borbi s gomilom neprijatelja.

  • funky0308

    16.04.2018 - 18:24

    Zorane, dva pitanjca, prvo, da li je ovo greska : “što posebno dolazi do izražaja u drugoj polovici igre kada mehanika borbe pomalo iritira Souls serijal.” I drugo, kazes da ste igrali na PS4, pretpostavljam da nije PS4 PRO nego PS4 S ? Ako je PS4 (S) kako se vrti igra na toj konzoli? Zahvaljujem

    • Zoran Žalac

      @funky0308, 16.04.2018 - 18:40

      Dobro se vrti na PS4 S. Bude nekoliko usporavanja, ali ništa značajno što bi te trebalo omesti.

    • funky0308

      @Zoran Žalac, 16.04.2018 - 19:12

      E to je dobro, sa svih strana se cuju svakakve info i bas ti hvala na odgovoru..onda ne moram cekati PS4 PRO 🙂

  • Khand

    16.04.2018 - 18:57

    Totalno cudna recenzija za jednu od najvecih igara ove generacije.Mislio sam da ocjena nece preci ni 80.Nekako hladno i bez emocije sa osvrtom na nedostatke koji su presmijesni i koji nece zasmetati 98% gaming populacije

  • Goran1234

    16.04.2018 - 19:09

    Odigrao sam prave tri God of War igre i uvijek je u tih 20/30tak sati trajanja igre bila brutalna zabava.Ovu su ako smijem primijetiti odradili više “Sonyjevski”…(tipa Last of Us s Nordijskom mitologijom i Kratosovom brutalnošću). Vjerujem da je igra odlična,i kako vele “svaki gamer bi je trebao odigrati”….odličan kandidat za igru godine.

    • Goran1234

      @Goran1234, 16.04.2018 - 19:26

      A šta hoćeš da ti sad kažem?Sjećam se da mi igre trajalo oko 20/30tak sati(stvarno nebitno,jer to nije poanta teksta)….na kraju kraju krajeva i da traju i 10h ili čak 5h,u pitanju je brutalna zabava…

    • Goran1234

      @Goran1234, 16.04.2018 - 19:29

      Prvu igru sam odigrao prije 11/12g…nesjecam se koliko je točno trajala,vjerojatno kratko…Ali nebitno….borba s Aresom,to pamtim. ?

  • RocketGaming HD

    16.04.2018 - 20:25

    Hahah,u GoW ima puno chestova?…sto je onda tek s Fortnite i Clash Royale,hahah_jk

    • Darcoolio

      @RocketGaming HD, 16.04.2018 - 20:51

      Šta ti porediš…

  • JOVAN11

    16.04.2018 - 21:24

    Konačno recenzija.

  • AS1511

    16.04.2018 - 22:44

    Da li je bitno gdje igru kupit (GB, DE) ako zelim igrati na HR titlovima? Hvala

    • Zoran Žalac

      @AS1511, 16.04.2018 - 23:31

      Sve eu verzije trebale bi imati više jezika na raspolaganju

  • ShalO

    16.04.2018 - 23:31

    Vece razocarenje data ocjena nego sama recenzija. Ovom gigantu se glat stoja daje, sve ispod je prikaz mudrovanja i ne znanja 🙂 Posle GTAV najbolje ocjenjena igra za konzolu svih vremena. A posto je 12 kriticara na metacritiksu ostalo da se izjasni vidjecemo hoce li i gta peticu presisati… I onda dodju likovi i mlate o nekim otvaranjima kovcega i nekom mudrovanju

    • tree_boa22

      @ShalO, 16.04.2018 - 23:47

      Jesi ti odigrao igru?

    • Vaas FU SEHCTIB

      @tree_boa22, 17.04.2018 - 11:08

      Nije odigrao igru ali da li je tesko zaključiti da je previše otvaranja kovčega očigledno, iz aviona se vidi, subjektivan stav recenzenta na samu ocjenu. Nitko se na to nije žalio, barem što sam ja pogledao (a pogledao sam dosta reviewsa).
      Mišljenja sam da bi svatko u redakciji trebao odigrati određenu igru i donijeti zdravu ocjenu tj. sagledati je realno. I na temelju toga iznijeti konačnu kolektivnu dobivenu ocjenu. E to bi bila neka doza objektivnosti, sa svim(tj. Širim uvidom) pros And cons. Koliko bi zdravije bilo vidjeti da umjesto osobnog imena recenzenta piše: Hcl.

    • Darcoolio

      @ShalO, 17.04.2018 - 00:17

      1000 minimum.

  • l)oolvl

    16.04.2018 - 23:56

    najjači su ovi likovi koji traže veću ocjenu na temelju pogledanih trailera. Recenzija je na mjestu, ali ocjena je takva da se ne bi iskakalo iz okvira. IMO, sve je to hajp i propaganda, a da se igra ne zove God of War, dobila bi oko 80 vjerojatno

    • Nijam Kaj

      @l)oolvl, 17.04.2018 - 05:18

      I meni tako izgleda!

    • Igor Belan

      @l)oolvl, 17.04.2018 - 12:06

      Misliš da smo mi recenzeti iza kulisa neko skriveno društvo koje manipulira ocjenama temeljem naslova igre?

    • l)oolvl

      @Igor Belan, 17.04.2018 - 13:12

      ne, ali mislim da ni recenzenti nisu otporni na hajp efekt. U nekim žalosnim slučajevima, ni na “podmazivanje”. (ne kažem da je to slučaj za HCL, ali je općepoznato da to rade neki portali i influenceri). God of War je svjetski poznata franšiza, i sasvim je normalno za očekivati da će mu se i za neke manje propuste progledati kroz prste, a mislim da je interesantno barem za zamisliti kakva bi bila ocjena da se radi o potpuno novom IP-u.

    • Igor Belan

      @l)oolvl, 17.04.2018 - 13:36

      Ma recenzenti su tu upravo da se mogu odlijepiti od haypa i sagledati stvari realno i povrh svega educirano, s dubokim razumijevanjem zašto je nešto dobro, a zašto je nešto loše. Pa evo God of War: Ascension ti je upravo dobar primjer da se igre ocjenjuju neovisno o tome kakav naziv nose. Ali da, ekipa koja se tek počne baviti recenziranjem je svakako podložna manipulaciji od strane izdavača, pritisku publike i sličnim stvarima. Mi smo na sve to daaavno oguglali – prvu God of War igru recenzirali smo prije 13 godina 🙂 I tada je bio potpuno novi IP za PlayStation 2 pa je svejedno dobio vrlo visoku ocjenu (sasvim slučajno, istu kao i ovaj naslov). Doduše, tada je i naš portal bio drugačiji, recenzenta tog više nema i neke stvari o tome kako ocjenjujemo i gledamo na igre općenito su se promijenile u skladu s promjenama u industriji pa ni te stare ocjene nisu baš za direktnu usporedbu s ovim današnjima.

  • mokrEE

    17.04.2018 - 00:16

    jel bolje od zelde?

    • Igor Belan

      @mokrEE, 17.04.2018 - 12:07

      Zelda je bolja open-world igra, God of War je bolji God of War, a Fifa je bolja nogometna simulacija.

  • PppPP

    17.04.2018 - 00:40

    moglo bi se nabavit.. el more u hdr? 🙂 koje su prednosti na ps4 pro?

  • KhorneFlake

    17.04.2018 - 01:07

    Nema ništa jače nego kada vidiš ljude koji se pale na ništa manje nego metakritiks kako kukaju što ionako visoka ocjena nije još veća, kao da 5 poena pravi neku razliku, a nisu ni primirisali igri. Prost dokaz na kakve niske grane su tzv. gejmeri danas spali. Isti ljudi koji tebi trube da nisi odigrao igru ako kažeš nešto iole negativno na račun igre na koju su bili nahajpovani, te još ti vagaju koliko si minuta igrao, koliko si puta prešao, na kojoj težini, itd. Al najbolji dio bi vjerovatno bio da si jadnik koji nema dobrog kompa pa ti se zato ne sviđa igra, al i sam koristiš čak i gore od prosječne konfiguracije za današnje pojmove. A za ovo još konzola treba.
    Pa, Zoki, majku mu, zar nije moglo još kako tih 5 poena!? Stvarno, tvoj kredibilitet je pao u vodu, nikad više čitanje tvojih recenzija! NIKAD! Sve zbog tih 5 poena, kako možete da odstupate toliko od nekog tamo sajta koji skuplja poene od 1001 sajta, i broj raste stalno pošto svaki levat danas piše recenzije. Molim Vas, gledajte da se malo uskladite bolje sa metašitiksom jer cijela dva lika koja pate od skorova sa tog sajta neće moći da zaspu naveče.

  • SanKa

    17.04.2018 - 09:48

    i onda mi netko kaze da xbox ima bolje eksluzive. ovo je kap u moru fantasticnih igara za ps4, skoro svaka ekskluziva im je GOTY dok xbox ima onaj dječji sea of thieves lol

  • moordrak

    17.04.2018 - 12:01

    Ima li misla komentirati nešto od čega se očekuje izvrsnost? Onaj simpatični graf ispod teksta kaže, molim, ispravite me ako griješim: Novi GOW je tehnički odlično odrađena i prezentirana igra solidne trajnosti uz interesantan gameplay koji ne donosi ništa posebno novo i inovativno. Sublimirano, 5/6. Nije to loše. Uopće. Očekivana ocjena vrhunske PS ekskluzive i system sellera. Shvaćam euforiju, nisam ni ja cijepljen protiv nje, no izuzetno me zanimala ocjena HCL-ovog recenzenta kojeg smatram korektnim kritičarom digitalne zabave u ovom govornom području. Čini mi se Zorane da si trebao biti još zeru britkiji glede brojki…

    • Vaas FU SEHCTIB

      @moordrak, 17.04.2018 - 13:08

      Dobar komentar. Sada se dobiva pitanje da li novi Gow ne donosi ništa posebno novo i inovativno s obzirom na serijal ili općenito današnje igre? ??

    • moordrak

      @Vaas FU SEHCTIB, 17.04.2018 - 19:18

      To je pitanje za Zorana, ne za mene. Ja nemam ništa protiv skupljanja kovčega. Prema svemu viđenom, ovo će biti još jedan naslov kojega ću sa guštom platinirati. Radi li se o ocjeni 90, 95 ili 100 posve je nebitno. Sve je to kategorija koja upada pod “must play” naslove . Generalno, u recki nije napisano ništa negativno zbog čega bih podigao obrvu i odmahnuo rukom u nevjerici. Umjesto toga, sugeriram Zoranu promjenu siga na HCL-u da riječ “čangrizalo” promijeni sa “sitničavac”. 😛

  • Hellblazer

    17.04.2018 - 15:27

    Izgleda da su se gospoda sa HCL – a baš zaljubili u God of War, pa ne vide mane koje igra, kao i svaka druga, sigurno ima. Naravno, ne mogu ih kriviti zbog toga, jer sam se i ja zaljubio, jebi ga, vizuelni sam tip valjda kao i većina, a osim toga spada i u žanr igara koje jako volim. Problem nastupa kada se odlučiš da pišeš recenziju, a zaslijepljen si tom ljepotom i onda kao mane počneš navoditi nešto reda radi, kao na primjer previše otvaranja kovčega. Manjak inovativnosti bi kod neke druge igre sigurno u velikoj mjeri uticao na ocjenu i bio izdvojen kao minus, kao i linearnost i repetitivnost, što God of War svakako ima. Ono što pokušavam reći jeste da i ja smatram da je God of War odlična igra koju bih jako volio odigrati, ali mi smeta to što nisu isti kriterijumi za sve igre. Zbog toga bih savjetovao ekipi sa HCL -a da se ostave pisanja recenzija i da se fokusiraju više na ostale dobre stvari na svom portalu zbog kojih ga i čitam, kao što su vijesti, najave, popusti i giveaways igara i sl. U potpunosti se slažem i sa onim što je gore naveo Vaas FU SEHCTIB da bi trebala, ako već imate recenzije, biti zajednička ocjena HCL ekipe, a ne jednog čovjeka. Šta ako on uopšte ne voli taj tip igara? Ili ga s druge strane jako voli? Šta ako recenzent uopšte nije završio igru? https://www.hcl.hr/recenzija/subnautica-117037/ (skrolajte komentare, pa će vam biti jasno o čemu pričam) Tu nestaje objektivnost i ne može se dobiti realna slika. Što se tiče ocjena, one se potpuna glupost. Svi koji žele bolje i detaljnije recenzije, bolje da pogledaju ACG na Youtube – u koji ima Buy, Wait for sale, Rent i Never Touch it sistem ocjena koji je po mom mišljenju puno bolji i nema onih sranja, tipa da je igra savršena ili totalno smeće, nego dobiješ preporuku da li vrijedi tih para koje za nju traže, pa ko voli nek izvoli. A ako vam je baš do ocjena, onda je Angry Joe puno bolji.

    • Zoran Žalac

      @Hellblazer, 17.04.2018 - 16:21

      Znaš da igra ima linearnosti i repetitivnosti iako nisi igrao? Naravno da nisu kriteriji isti za sve igre. Pa ne možemo imati isti kriterij za jednu akcijsku avanturu s kvazi otvorenim svijetom i 2D tabačinu, npr. Kod različitih igara cijene se različite stvari. U God of Waru nema smisla gledati na to što igra npr. nema multiplayer. Da je u pitanju nekakva igra kojoj bi kompetitivni multiplayer bio izvediv i koristan, naravno da bi to bio minus onda. Tražiti da čitava redakcija odigra jednu igru i ocijeni je zajednički… je baš glupo… pogotovo što i sam postavljaš pitanje – što ako netko ne voli takve igre. U slučaju kad igru recenzira jedan recenzent, nikoga se na recenziju ne tjera – uglavnom svatko recenzira ono što želi. Što se tiče završavanja igre, ono nije glavni preduvjet za dostavljanje recenzije. Sve igre nakon 50% odigranog uglavnom prikažu sve mehanike, rijetko koja uvodi nešto novo u drugoj polovici. Najčešće se igre završavaju da se vidi priča u cjelini. Igre bez priče i sl. ne završavamo kompletno prije recenziranja. Uopće ne bi bilo nikome u interesu da nas čeka da igre završimo 100% sa svim trofejima i platinama kako bismo o njima mogli nešto napisati.

    • Hellblazer

      @Zoran Žalac, 17.04.2018 - 17:44

      E, jebi ga Zorane, pa nemoj sada praviti budalu od mene. Nisam ni mislio da se koriste isti kriterijumi za tako različite igre, nego za igre unutar istog žanra. Multiplayer niko nije ni spomenuo, ne znam odakle ti to i ovakvoj igri on ni nije potreban. Što se tiče tvog pitanje o repetitivnosti i linearnosti (za koju btw ne smatram da je kod ovakve igre loša, ali ste u recenzijama nekih drugih igara to navodili kao nedostatak, pa sam zbog toga spomenuo), na njega si sam odgovorio jer kažeš da svaka igra nakon 50% odigranog uglavnom prikaže sve mehanike, što znači da je tako i sa ovom igrom. Što se tiče završavanja igre, ciljao sam na igre sa pričom jer je potrebno završiti ih zbog sveukupnog utiska, što si mi potvrdio da radite, tako da je to pohvalno (nisam mislio na sve trofeje i platine). A žašto ne bi svi u redakciji odigrali igru? Neka ljudi različitih preferencija isprobaju igru, pa stavite na papir pozitivne i negativne stvari koje ste uočili i donesete konačan sud. Nikad se ne zna, možda se neko ugodno iznenadi i zainteresuje za žanr koji je prethodno izbjegavao. Ovako, svako igra i recenzira ono što mu se sviđa i, naravno, recenzija nije uopšte objektivna.

    • Vaas FU SEHCTIB

      @Zoran Žalac, 18.04.2018 - 00:53

      Prijedlog je glup kazes??
      Zorane, toplo se nadam da si dovoljno zreo da shvatiš da kada kažeš da je to mišljenje baš glupo, smatraš mene osobno glupim. To nije nimalo lijepo. Kako bi se ti osjećao da kažem Zorane, glup si? Ako nisi sposoban to percipirati, mislim da nemamo o čemu dalje diskutirati o ovome ili nečemu drugom. Jednostavno nema smisla;gubljenje vremena?.
      Slušaj, znam da si još u onom štihu specijala, ali to te neopravdava.
      Ps. Jako me zanima,kakav je osjećaj bio kada si napisao :”… je baš glupo… “dio rečenice???

    • Vaas FU SEHCTIB

      @Vaas FU SEHCTIB, 18.04.2018 - 11:51

      I btw. recenzent(tj. jednina) nije subjekt već objekt tj. sukladno tome objektivno misljenje/stav/ocjena, to je ono što želiš reći? Ajde mooolim te, iz dubine duše te istinski molim, prosvijetli me?!

    • Igor Belan

      @Vaas FU SEHCTIB, 19.04.2018 - 10:58

      Vaas, prelako okrećeš stvari na svađu i vrijeđanje. Ne traži uvrede gdje ih nema i pusti taj stav jer ometa normalno komentiranje, a nema potrebe za time – nitko te ne vrijeđa. Da ti probam objasniti… Ne znam čime se baviš, ali ajmo reći da baš i nisi iskusni varioc – ne baviš se tim poslom i ne znaš ništa o tome. E sad, ako se nađeš u ekipi iskusnih varioca i malo komentiraš njihov rad, a nisi iskusni varioc i ne znaš baš puno o tom poslu, sasvim je moguće da ćeš čisto jer želiš malo razgovarati jednom uputiti prema njima neku ideju, neki prijedlog vezan za varenje. I sasvim je moguće da će taj prijedlog biti glup, neiskusan, nelogičan… jer na kraju krajeva ne znaš baš variti ni ništa o tom poslu. Pa kad ti neki varioc kaže da to nije dobar prijedlog, ili nešto direktnije – da je to baš glup prijedlog… to ne znači da si glup, niti da itko misli da si glup, samo da ne znaš baš variti. Što i ne znaš – jer zašto bi znao? Ne baviš se varenjem. Isto je s ovime – niste recenzenti, ne poznajete dinamiku rada u jednoj redakciji, ne poznajete ni igre ni posao kritiziranja igara kao jedan dugogodišnji recenzent… i sasvim je u redu da propitkujete nas kao recenzente zašto nešto radimo na određeni način ili da dijelite s nama ideje koje imate o poslu recenziranja… i mi ćemo drage volje čim stignemo ovojiti vrijeme da vas prosvjetlimo o tome, da malo popričamo o tome i objasnimo koliko se može kroz par komentara. Ali kada imate ovakav pasivno agresivan stav pritom i pišete nam uvrede poput “ostavite se recenziranja” i slično, onda baš i ne radite temelj za normalnu raspravu. Što se tiče te ideje da cijela redakcija odigra određenu igru, to gotovo nitko ne radi iz vrlo praktičnih razloga – igre su duge, uzimaju puno vremena, za većinu naslova trebali bismo dobiti više kopija igre nego je običaj, žanrovi su suviše različiti da bi svaki recenznet bio stručan i zainteresiran za baš svaki žanr… hrpa problema koji čine taj koncept nemogućim.

    • Bocwana

      @Hellblazer, 25.01.2022 - 00:57

      Na Kraju… krajeva….. jesi li odigrao igru .??

  • goldfinger

    17.04.2018 - 16:43

    Zbog ovakvih igara se isplati kupiti plejka….

  • Sackboy

    17.04.2018 - 18:45

    Zašto u 2018 godini vi za VIDEO igre ne radite VIDEO recenzije? Nikoga ne briga kako igor spoila neku igru (sa “let’s play” videima). Kada u igri nešto ne valja želim da to vidim svojim očima u video formatu dok to recenzent opisuje GLASOM. Sa video recenzija ste prešli na tekstualne, šta je iduće u regresiji tehnologije? Morseov kod? Recenzija kao dimni signali?

    • Kr4t0s

      @Sackboy, 17.04.2018 - 23:51

      A tek što za filmove koriste pisane recenzije, a ne video recenzije u kojima bi nam pokazali što je dobro, a što loše u filmu. Užas!

    • Igor Belan

      @Sackboy, 19.04.2018 - 11:08

      A stari jedno je što ti želiš, a drugo je što mi možemo i što je realno 🙂 Naše video recenzije su na dugoročnoj pauzi, nisu doslovno ukinute i možda im se vratimo i to još ove godine, tko će ga znat. U međuvremenu, imaš tonu recenzija po YouTubeu kao što i sam znaš pa ako ti se neda čitati naše ili gledati naše video komentare, slobodno se okreni tim recenzijama. Na kraju krajeva, mi vam nikad ne bismo rekli da je u ovako fino razvijenom i otvorenom svijetu informacija na internetu samo jedna recenzija (naša) ultimativna i jedina preporuka koja vam je potrebna – uvijek je dobra praksa prozujati i drugdje po internetu. Čak i ako ne tražiš preporuku, zabavno je čitati (ili gledati) sadržaj o nečemu što voliš, poput gaminga, vidjeti razna mišljenja… a ako je to mišljenje nekog iskusnog recenzenta – tim bolje.

    • Tony77

      @Igor Belan, 23.11.2020 - 23:04

      I tako ja prođoh recenzijom igre najdraže franchise … I naiđoh na komentar doktora Belana da će se Video recenzije jednom vratiti … PS ja ih još uvijek čekam … Slab sam na YT jer mi kontent ide više prema smjeru prosječnih gamera balkan s da izvinete retardiranim igrama kao Hello Neighbor (Bože mi prosti) … Počeo sam vas pratiti na YT zbog tih istih recenzija ,al eto sad sam vecinom na portalu i tu i tamo pogledam zanimljivu igru što nažalost postaje prava rijetkost na kanalu … Stvarno se nadam da niste odustali od Video recenzija zbog brzog i lakog uspjeha u vidu neorginalnosti letsplay videa gdje je bit samo rokat videje a ne želit se potruditi oko recenzija … Nekažem da su recenzije originalna stvar ali vaša recenzija kao vaša je definitivno originalna k različita od drugih … I tako ništa posebno samo se nadam da će se jednom vratiti ☺️

    • Igor Belan

      @Sackboy, 19.04.2018 - 11:15

      Mi ti inače nikada nismo radili video recenzije po tome koliko je neka igra “važna”, tako da smo podjednako vrijeme trošili na video recenzije igara koje publika percipira kao “važne” i igre koje su više indie, manje poznate. Drugim riječima, radili smo video recenzije za sve igre za koje smo mogli, za koje smo imali uvjete da snimimo video i napravimo video recenziju u nekom razumnom roku, bile one “važne” ili ne. No onda smo očito skužili da uz koncept kakav danas koristimo (tekstualne recenzije + video komentari), možemo detaljnije, bolje, brže i dosljednije pokrivati igre, pa smo koncept video recenzija stavili sa strane dok ga ne vratimo u nekom drugačijem formatu koji ima više smisla i za nas i za vas.

  • _FABO_

    17.04.2018 - 20:58

    REKO SAM 90-95

  • Lord_Sec

    18.04.2018 - 10:47

    Evo taman se instalirao i samo cekanje odbrojavanja sutra do ponoci ?

  • Croflash2

    20.04.2018 - 22:23

    Ocjena 100 od mene nemam rijeci samo da ga mogu odigrati

  • maniacx

    25.04.2018 - 10:59

    ode sa igre na ekrane hahahahaha

    igrica toliko dobra da se i meni kupuje PS iako sam cili život zagriženi PC-evac

  • alen1990

    10.05.2018 - 15:13

    Da su bossovi raznovrsniji, dao bih 100. Ovako, samo 90/100 🙂

  • Brok

    30.12.2018 - 18:07

    Za recezenta koji se 15,ak god. Bavi ovim poslom ide slj. Pitanja….Gow ps 4.Muspalheim level 6.porazim Valkiru. Umjesto plamenička za nadogr. Ostrica dobijem nesto sasvum drugo. I svaki put a igrao sam bar 30 ak puta dobijem isto, neki plameni grb, tak vrijedi i za sjekiru, i ostanem na levelu 4,sa ostricama, i sa sjekirom. Da bih kupio novi Cd, a i ovaj je bio novi, i opet ista stvar. U resursuma, kupi, prodaj kad ih treba na 5 level nad. Nema, nepise.. Do levela 4 ima, pise,. Da negovorim o prvom susretu Kratosa i sineka sa Brookom, na onom mostu. Netom prije ima Noordijska skrinja sa Inđuninom jabukom.. Razbijem zigove, otvorim ju uzmem ju, upoznamo Patuljka na mostu, spustim se niz lanac a škrinja Zatvorena, ne i zakljucana..????!!!!! I sta, otvorim ju i u roku neke 3 min. 2 put izmem jabuku.. Kako?? Ajde budi pametan!!! I to Sve isto na 2 nova Cd a.. Igricu sam prosao bar 50puta . I veliki sam fanatik svih dijelova igrice. I onaj koji daje 90 ili vise od 100 do 100 malo se preracuno. Igrica osim u mom sluc. Mana ima Mana. Al to je neka druga tema. Molim za pomoc., savjet pametan, savjet.. Kako, zašto, mi se takva sranja desavaju. Hvala.

  • janisevac

    02.07.2022 - 23:49

    Igram ju vec preko 10 tak sati i stalno razmisljam o prestanku igre..nekako me podjseca na hitmana..dodjem do zida i onda moram razmisljat kako preci misiju..veceras sam 2 sata pokusavao nesta preci dok nisam upisao na yt i vidio da je lik za 2 min napravio..ne znam nisam zadovoljan ..ugl potrudio sam se sto duze da ju igram,ali mislim da ce to biti to..
    Morao sam ju odigrat samo zbog toga da vidim jel vrijedi 95 ocjenu..

  • Bocwana

    16.03.2024 - 13:28

    Za dečka koji je “igrao igru..i pisao recenziju te naveo kako je previše otvaranja škrinja i kovčega malo dosadno,mana, jednoličnost….. bla bla.

    Nemoguće je to ,iz razloga što si vjerovatno bio nestrpljiv,brzoplet, i nisi osluškivao svaki onaj pokret i zvuk,trzaj otvaranja te škrinje.
    Uživao u tome svemu .!!

    Predpostavljam da si iz nekih 20. 30 otvaranja tih škrinja i kovčega zaključio da je to mana..
    Kako si mogao znati da ona slijedeća škrinja ne donosi nešto novo, drugačije, bolje (sa obzirom da si igru igrao prvi put) Nemoguće.!!!!👈

    Kao što su ti neki u komentarima realno rekli……Jedstavno si morao nešto naći tek toliko da daš bilo kakvu recenziju..

    “Previše škrinja i kovčega ne može biti mana ili neka zapreka u smislu dosadno je . A ako i po tvome mišljenju Da, nedovoljno za neki minus u igrici.!!

    Nadam si nakon 5-6 godina i sam uvidio to.
    Žalac… Legendo 🤤

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?