Jurassic World Evolution

propalo carstvo

Kaće Ark? – pitanje je to koje još uvijek ostaje neodgovoreno pa se zato treba okrenuti prema Jurassic World Evolutionu koji nas odvodi na putovanje prema otocima koji su poznatiji kao The Five Deaths. Tehnički, u pitanju je šest otoka, no onaj posljednji spada u sandbox kategoriju. Na tim otocima preuzimamo ulogu menadžera koji mora udovoljiti dinosaurima, a i posjetiteljima parka jer ako je samo jedna skupina nezadovoljna, novci se neće slijevati u kasicu prasicu. Kako bi u tome poslu bili uspješni, treba zasukati rukave, uključiti maštu i početi generirati zaradu oživljavanjem davno izumrlih vrsta kojih ima popriličan broj.

O kakvoj se igri ovdje radi?

Dinosauri kao dinosauri nisu opasni sve dok ih se ne počne uznemiravati, bilo to nedovoljnom veličinom nastambe, manjkom šuma ili manjkom socijalizacije. Za one mazohiste koji bi htjeli gledati kako mesožderi napadaju ljude, i to je ovdje moguće organizirati. Štoviše, ponekad se i potiču takve akcije, no to nikada ne završi dobro po igrača. Barem kada je u pitanju generiranje zarade. Naime, broj ljudi u parku diktira raznovrsnost dinosaura, a što je veći broj posjetitelja veća je i zarada po minuti… To su osnove ekonomije za koju nije potrebna škola.

Tutorial je obavezan jer prvi otok služi za upoznavanje sa svim važnijim elementima u igri. To uključuje građevine, električnu energiju, istraživanje, iskopavanje fosila te druge elemente. S menadžerske strane igra nije komplicirana jer se ne morate brinuti o previše stvari, no nije ni toliko jednostavna gdje se može sve riješiti s klikom dva i gledati profit kako raste i raste. Može se reći kako je odabran dobar balans između brige za posjetitelje i brige za dinosaure.

Balans brige za posjetitelje i brige za dinosaure dobro je pogođen.

Kako bi gameplay bio dodatno zabavniji, osim prodajom ulaznica, dolari se zarađuju i izvršavanjem ugovora koji stižu od znanstvene, zabavne i sigurnosne divizije. Što se više ugovora izvršava za pojedinu diviziju, to osim dodatne zarade generira i reputaciju s kojom stižu nagrade u obliku novih građevina ili stvari za istraživanje te nadogradnju. No, tu postoji kvaka čija logika ne drži vodu jer ako svi radimo za istu tvrtku, cilj za sve zaposlene je povećanje profita.

Ovdje to nije slučaj jer izvršavanje ugovora za jednu diviziju podiže reputaciju, a za druge dvije smanjuje. Kada ljubomora od divizije s kojom se nema nikakvu reputaciju postane prevelika, slijedi sabotaža u obliku isključivanja struje što može dovesti do problema u parku. Ovo je dobro zamišljen koncept koji bi trebao utjecati na to koje ćemo ugovore uzimati jer svaki nosi različitu svotu novca po njihovom izvršavanju. U praksi, ako želite pokupiti nagrada prvo od jedne divizije, “kazna” ipak nije toliko značajna da bi se moralo uzimati svo troje u obzir prilikom vođenja parka.

Ono što je važnije za napredovanje kroz ovu dinosaursku avanturu je broj zvjezdica s kojima se otvara putovanje prema novome otoku. Njihovo zarađivanje mjeri se po tome koliko su posjetitelji sretni s infrastrukturom u parku i ono bitnije – koliko različitih dinosaura mogu vidjeti prije nego potroše novce na dodatne stvari. Infrastruktura nije toliki problem jer atrakcije kao atrakcije ne postoje, bitno je napraviti dobru pokrivenost nastambe odakle posjetitelji gledaju dinosaure i onda oko toga postavljati sadržaje koji se traže.

S druge strane, mnogo je teže isplanirati veličinu nastambe koja bi idealno trebala sadržavati više vrsta jer je prostor uglavnom ograničen. Upravo se po tome i drugim izazovima otoci razlikuju. Neki su veći, neki su manji, negdje su oluje puno učestalije, a negdje treba krenuti s velikim ulaganjima kako bi se mogla početi generirati zarada. Kao što se može pretpostaviti, svugdje se treba uspostaviti lanac koji će puniti bankovni račun, a onda se kasnije razmišlja o tome kako osvojiti svih pet zvjezdica po otoku što je ultimativni izazov.

Otoci na kojima gradite međusobno se razlikuju po prostoru, vremenskim uvjetima i potrebnim ulaganjima.

Osim standardnih ugovora, svaka od divizija ima zasebnu misiju na svakom otoku. To je uglavnom niz zadataka i znaju biti malo kompliciraniji gdje je potrebno osim planiranja i dosta ulaganja napraviti. Naravno, financijski se to kasnije vrati, a može i pomoći kod osvajanja zvjezdica jer su dinosauri uvijek u prvome planu. Upravo se u jednoj misiji traži otvaranje nastambe kako bi se mogla testirati reakcija našeg tima koji je zadužen za hvatanje dinosaura. Pozitivna je stvar što se njihovo izvršavanje uvijek može odgoditi pa je moguće postepeno planirati kako će se park razvijati.

Kada je riječ o razvijanju, dinosaure se također može genetski unaprjeđivati kroz različite “augmentacije”. Hoće li to biti vizualne, obrambene ili agresivne ostaje na nama, no to je također jedan od elementa koji će utjecati na to kako će posjetitelji ocijeniti ponudu dinosaura. Zamislite T-Rexa s agresivnim nadogradnjama i onda ga staviti među biljoždere. Kaos i panika na sve strane u nastambi, a krajnji rezultat tog eksperimenta je svima jasan.

S dinosaurima možete raditi različite genetske eksperimente te ih unaprjeđivati kroz augmentacije.

Upravo u tome segmentu je potrebno biti posebno maštovit. Svaki dinosaur ima svoje potrebe koje se ne mogu znati dok se on ne izleže. Treba spomenuti kako je njihovo puštanje fantastično odrađeno jer se dobije dojam veličine i za jednu menadžersku igru izgledaju i više nego pristojno. Na njihove potrebe treba dodatno posvećivati pažnju jer ako paničare cijelo vrijeme, onda će probijati ogradu pa ih se mora uspavljivati, popravljati, nadati se kako neće nitko biti ozlijeđen… S menadžerske strane noćna mora, sa zabavne strane zanimljivo za gledanje.

Naime, iako je riječ o vođenju parka, osjeti se manjak interakcije s dinosaurima. Nedostaje nešto poput mogućnosti uskakanja u patike posjetitelja i proživljavanja kada raptor pobjegne iz nastambe. Ovako najbliže s čime se može približiti dinosaurima su vozila čija se kontrola može preuzeti. U početku će to izgledati fantastično i impresivno kada se recimo s džipom uđe u nastambu radi slikanja dinosaura, ali drugi i treći te svaki idući put gubi se početna čar. Ostaje dojam kako je propuštena prilika za dodatnom akcijom pogotovo jer hardver više ne ograničava mogućnost silaženja u prvo lice.

Iako je igra rađena po Jurassic World licenci, ostaje pitanje je li to je jedan od razloga zašto igra nije dodatno razrađena kada su u pitanju dinosauri. S jedne strane ima smisla što se menadžerski dio nije išao previše produbljivati kada posjetitelji nisu najznačajniji gameplay element i nisu previše zahtjevni. No, onda s druge strane, svu interakciju s dinosaurima svesti uglavnom na njihovo promatranje kako bi im uvijek udovoljavali nije element koji bi trebao nagraditi njihovo puštanje u nastambe. To je pogotovo čudno jer je moguće promatrati kada mesožder uhvati nesretnike koji nisu na vrijeme uspjeli pobjeći u sklonište pa se ne može reći kako nasilje jedini razlog zašto je ograničena interakcija.

Ipak, kada se sve sagleda u cijelini, riječ je o zanimljivom naslovu koji možda i nije trebao licencu po kojoj je rađen jer zvijezde iz aktualnih i prošlih filmova koje se pojave sa savjetom ili primjedbom ne utječu previše na prezentaciju. Najveći problem Jurassic World Evolution je u tome što ne zna gdje bi se smjestio pa su oba gameplay segmenta ostali nedovoljno iskorišteni. Ljubitelji ovog žanra pronaći će zabavu tijekom planiranja, gradnje te stvaranja dinosaura, a fanovi ovih bića najviše što mogu doživjeti je njihovo promatranje u mirnom ili agresivnom obliku. Čak i kada se preuzme kontrola nad helikopterom kako bi ih se moglo uspavati neće značajno promijeniti dojam o igri. Nekako ostaje misao kako se ovim naslovom postavio temelj, a nastavak bi mogao biti prava stvar.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre ustupio nam je njezin tvorac.

Iako dinosauri imaju svoju čar, manjak interakcije s njima brzo uklanja početno oduševljenje i prebacuje fokus na ispunjavanje njihovih potreba kako bi se povećao broj zvjezdica radi daljnjeg napredovanja.

71 Naša ocjena
  • broj dinosaura i njihov izgled
  • sustav napredovanja