Knockout City

graničar je život

Josip Klanfar

Nisam siguran da bih na prste jedne ruke mogao nabrojati osobe koje znam da su voljele ići u školu. Ni meni to nije bilo drago, ali jedna od stvari kojima bih se radovao dok sam išao svakako je bio sat tjelesnog. Svakakve smo stvari tamo radili, najčešće se igrao nogomet, ali meni je nekako jednako drago bilo igrati graničara. Onaj osjećaj kada uhvatiš neku nezgodnu loptu, a protivnik je mislio da će te izbaciti pa ti na kraju izbaciš njega – neprocjenjivo!

Besplatno do 25. lvl, 20€ PlayStation 4 Ustupio izdavač

I tako dvadesetak godina nakon moje zadnje partije graničara, kada se uopće nisam nadao niti razmišljao o njemu, Electronic Arts izbaci igru naziva Knockout City. Pa kakve sad Knockout City ima veze s graničarom? Velike, jer je Knockout City zapravo graničar, samo ne onaj klasični na terenu, u ovoj igri graničar je stil života!

Na samom početku igra vas upozna s informacijom da se u gradu igra samo graničar – i to vam je to što se priče tiče, jer igra je kompetitivni multiplayer naslov. Čujete naratora koji je zapravo DJ i koji se brine da vas u meču prati ugodna pozadinska glazba uz njegov glas, ali o tome ću nešto kasnije kada budem opisivao prezentacijski dizajn igre, dok ću se za sada fokusirati na gameplay dizajn koji je ipak bitniji.

UHVATI, BACI, PONOVI

Kao što sam već rekao, suštinu igre čine pravila graničara. Imate dva tima po tri člana (zlatni i plavi tim) i cilj je pobijediti protivničku ekipu. To je to, gameplay dio recenzije je gotov? Da bar, stvarnost je ipak malo drugačija pa da krenemo redom. Svaki meč se u većini modova igra na principu tko prvi do dvije osvojene runde. U standardnom 3v3 modu, rundu osvaja onaj tim koji prvi nokautira loptom ukupno 10 puta protivnike, a da bi ih nokautirali potrebno ih je dva puta uspješno pogoditi.

Naravno da teoretski zvuči lagano, ali svaki igrač može loptu uhvatiti i vratiti vam udarac, jer kakav bi to graničar bio da se to ne može. Osim što igrači mogu uhvatiti loptu, mogu je i izbjegavati tako da koriste dash tipku, koja osim za izbjegavanje hica služi i da udarite suparničkog igrača i izbijete mu loptu iz ruke. Igra ima dupli skok i mehaniku letenja kao u Fortniteu, a sve to služi u svrhu brzog, napetog i uzbudljivog gameplaya.

Svaki igrač može loptu uhvatiti i vratiti vam udarac, jer kakav bi to graničar bio da se to ne može.

Možete se i dodavati međusobno kako bi zbunili protivnike, a ako kojim slučajem nemate loptu, možete se zakotrljati pa vas suigrač baci kao loptu i nokautira protivnika. Velika je pažnja stavljena na različitosti bacanja lopte pa tako možete loptu baciti jako, slabo, felširati ju sa strane ili pak odozgo (kao kad nabacite svijeću u nogometu) i što je posebno bitno, ako ste se zakotrljali kao lopta i vaš suigrač drži tipku za bacanje, vi se pretvarate u projektil loptu koja pada odozgo i ako pogodi neprijatelja, automatski ga nokautira, ali ako promašite, postajete kanta za nabijanje od strane protivničkog tima.

Moram se još nakratko vratiti na mehaniku ciljanja i hvatanja lopti. Igra za vas cilja automatski neprijatelja, na što sam ja pomislio kako je moguće onda biti izbijen, ali kontra mehanika je da vi znate kada vas netko cilja jer vam rubovi ekrana pocrvene. Dobro pročitajte, znate kad vas netko cilja, ali ne i kad je taj netko loptu bacio prema vama pa tu do izražaja dolazi mehanika hvatanja, gdje morate u točno određenom trenutku pritisnuti tipku za hvatanje ili izbjegavanje kako ne bi skupljali zube po mapi. Tu onda pak do izražaja dolazi ona brzina i način na koji lopte bacamo, drugim riječima – mehanike su stvarno jako dobro povezane i vidi se da su developeri znali što rade po pitanju balansa između kompetitivnosti i zabave.

Mehanike su stvarno jako dobro povezane i vidi se da su developeri znali što rade po pitanju balansa između kompetitivnosti i zabave.

Spomenuo sam standardni 3v3 mod, ali osim njega postoji još brdo modova, od onih casual za zabavu do ranked troje protiv troje i jedan na jedan moda. Pohvalno je što se casual modovi mijenjaju svaki određeni period, što daje naznaku da developeri prate situaciju i igru održavaju živom i atraktivnom. Modovi koje sam uspio isprobati su:

• Klasični i ranked KO (3v3)– timski deathmatch, prvi tim koji dođe do 2 pobjede u rundama.
  • Diamond Rush (3v3) – prvi tim koji skupi 30 dijamanata osvaja rundu, dvije runde = pobjeda. Dijamante se dobije nokautiranjem protivnika.
  • Ball Up (4v4) – ista pravila kao i za klasični KO, samo nema lopti pa se igrači moraju zakotrljati u lopte.
  • KO Chaos (1v3) – poznatiji kao Free for All, vrijede ista pravila kao i za Team KO, osim što se igra na jednu dobivenu rundu.
  • Face-off (1v1) – ranked mod u kojem je cilj nokautirati tri puta protivničkog igrača kako bi osvojili rundu, 2 runde je pobjeda

Kada je riječ o loptama, osim onih klasičnih, igra nas nauči da na početku imamo ukupno pet specijalnih lopti koje se mogu pojaviti u mečevima: Moonball, Cageball, Multiball, Bomb-ball i Sniperball. Igra na početku meča nasumičnim odabirom uvijek stavi jednu vrstu specijalnih lopti u meč. Moonball tako ima sposobnost da dok ju nosite, nema gravitacije za vas i pogotkom zapravo lansirate igrača daleko u zrak. Cageball zatvara igrača u kavez pa ga tako možete izbaciti izvan terena i dobiti instant nokaut, Multiball je jedini način da nosite više od jedne lopte – ukupno tri, Bomb-ball eksplodira nakon određenog vremena, a Sniperball vam omogućuje precizno ciljanje uz iznimno veliku brzinu lopte.

Igra na početku meča nasumičnim odabirom uvijek stavi jednu vrstu specijalnih lopti u meč.

Sve ove nabrojane informacije se ovako na hrpi čine teškima za pohvatati, ali vam u praksi treba svega nekoliko mečeva da te iste mehanike pohvatate ili se jednostavno odlučite za trening koji će vas te mehanike naučiti i tek onda ćete cijeniti koliko su zapravo mehanike gameplaya smišljeno dobro napravljene.

GRAD KOJI NIKADA NE SPAVA

Igra je zapravo smještena u jedan veliki grad, čije su različite lokacije zapravo mape na kojima se odvija borba. Ukupno za sada ima šest lokacija za posjetiti, a one su: Knockout Roundabout, Concussion Yard, Rooftop Rumble, Back Alley Brawl, Galaxy Burger i Jukebox Junction. Svaka od njih predstavlja jedan dio grada, a uz njega i različite prepreke koje utječu na gameplay. Tako ćete u Concussion Yardu morati paziti na velike kugle za demoliranje, Knockout Roundabout će imati gust promet, dok će u Jukebox Junctionu prolaziti brzi vlakovi koji ako udare igrača, nokautiraju ga.

Kompletna vizualna strana igre je odlično napravljena, kako je naš Filip rekao u svom videu „Podsjeća na Pixarove animirane filmove“, a ja se s tim potpuno slažem. Jedino što mi nedostaje u mapama je jedna noćna lokacija s kojom bi se kompetitivnost podigla na razinu više ili pak dinamička izmjena dana i noći u postojećim lokacijama.

Jedino što mi nedostaje u mapama je jedna noćna lokacija s kojom bi se kompetitivnost podigla na razinu više.

Kada je riječ o likovima unutar igre, dosta pažnje se posvetilo izradi lika, njegovom nastupu na početnim i odjavnim špicama meča, kozmetičkim dodatcima i sličnim stvarima. Možemo tako birati između nekoliko otključanih skinova, izgleda lica, tijela i ponašanja, a svaki dio možemo dodatno promijeniti kao na primjer boju kože, dodataka i slično. Postoji i trgovina unutar igre gdje se mogu naći malo vrijednije i neobičnije stvari, ali to naravno košta određeni iznos Holobuxa – valute unutar igre koju možemo zaraditi mečevima ili kupiti za stvarni novac.

Dodatne stvari se mogu otključavati i bez potrošnje Holobuxa, a za to je zaslužan Street Rank, koji je u suštini XP koji igrač zarađuje poslije svakog meča. Što je veći Street Rank – veće su i nagrade. To sad pogotovo ima smisla jer je krenula prva sezona pa je za pretpostaviti da će se i taj kozmetički dio nadograđivati s vremenom.

Dodatne stvari se mogu otključavati i bez potrošnje Holobuxa, a za to je zaslužan Street Rank.

Rekao sam u uvodu da ću se pozabaviti ukratko s glazbenom podlogom i DJ-om. Taj DJ je zapravo svojevrsni narator igre koji vam za vrijeme meča govori uzrečice poput: “Zlatni tim treba još jedan poen za pobjedu, plavi tim ih sustiže!” i slično. Dobro je to napravljeno i doprinosi ugođaju, kao i pozadinska glazba koja nije sada nešto ekstra pamtljiva, ali bolje da je tu nego da nije i dobro odrađuje svoj dio posla.

Moram spomenuti da postoji mogućnost kreiranja vlastite ekipe za graničar, kao i pridruživanja nekoj postojećoj. To nosi opet neke svoje prednosti, najviše prezentacijske pa ćete tako u početku meča imati posebne ulaske prilikom predstavljanja igrača, kao i mogućnost biranja izgleda vozila s kojim dolazite u meč. Ne trebam spominjati da je biti u ekipi dobro i zbog samog igranja, jer s provjerenim ljudima to ide puno glađe nego da naletite na neke nasumične igrače.

ČVRSTI STISAK LOPTE

Baš kao što morate čvrsto stisnuti loptu da ne ispadne, tako su i developeri morali napraviti čvrsto stabilnu igru bez tehničkih poteškoća i uspjeli su u tome. Igra je stabilna, nisam primijetio da ima nekih velikih problema u izvedbi, kontrole su brze, intuitivne i responzivne baš kako očekujete od jednog kompetitivnog online naslova. Ja sam igrao PS4 verziju igre pa mislim da na jačem hardwareu to i izgleda bolje i radi bolje, ali ponavljam, nemam se po tom pitanju što žaliti.

Kada je riječ o matchmakingu, on radi super i serveri su pripremljeni da budu izdržljivi, jer je igru do sada preuzelo preko dva milijuna igrača pa nije ni bio problem pronaći nekoga za igru. Pogotovo kada igra podržava cross-play opciju između svih platformi na kojima je dostupna, a dostupna je na svim aktualnim. Sviđa mi se što vas igra spaja s igračima vašeg ranka, dok za neke slične naslove ne mogu isto reći.

Matchmaking radi super i serveri su dobro pripremljeni da budu izdržljivi.

Sve u svemu, izuzetno sam zadovoljan s tehničkim dijelom igre, nisam naletio niti na jedan bug, serveri su odlično funkcionirali kada je u pitanju spajanje s drugim igračima i pronalazak meča. Sve ono što se tehnički očekuje od jedne igre ovdje je dobro napravljeno, pogotovo kada znamo da drugi naslovi ovakvog tipa imaju probleme čak mjesecima poslije izlaska.

GRANIČAR JE PONOVNO U MODI

Ako ćemo uspoređivati Knockout City s drugim igrama, ruku na srce nemamo baš pretjerano velik izbor igara za usporediti. Neki će ga možda uspoređivati s Destruction: All Starsom, drugi s Fortniteom zbog sličnog art stylea, ali Knockout City je zapravo unikat kada je riječ o temi koju obrađuje i načinu na koji to radi te ga to čini inovativnim naslovom samo po sebi.

Kada je igra izašla, bila je besplatna na deset dana puna verzija igre pa je zbog toga i interes za igrom bio veći. Sada je tih deset dana prošlo pa ako igru mislite nastaviti igrati, morat ćete platiti 20€, osim ako niste novi igrač ili imate manji level street ranka od 25, jer do tog levela je Electronic Arts odlučio dopustiti da igra bude besplatna.

Ujedno mislim da je ovo i najveći faul igre, jer da je besplatna puno bi više odjeknula među u gaming krugovima, dok ovako možda ostane samo usputno spomenut naslov. Da se razumijemo, nije 20€ puno, zapravo tvrdim da igra vrijedi taj novac (a dostupna je i preko pretplate), ali mislim da bi se potencijal igre maksimalno otključao da je besplatna, a da bi izdavač i developeri to puno više naplatili nego što će sada. Možda griješim, vrijeme će pokazati.

Zbog svog zanimljivog i jednostavnog koncepta ovo je jedan od rijetkih online naslova u kojem mi nije bilo pretjerano žao kada izgubim meč, već sam jedva čekao da se prebacim na drugi. Zbog toga bi po pitanju trajnosti zaključio da vam neće tako brzo dosaditi, pogotovo ako developeri nastave raditi dobar posao kada je riječ o kreiranju novih sadržaja i novih modova unutar igre, jer doslovno je lako izgubiti nekoliko sati igrajući, a da toga nisi ni svjestan.

Ako sada sve napisano zajedno zbrojimo i oduzmemo, dobit ćemo rezultat koji kaže da je ova igra zanimljivog i svježeg koncepta, da se vidi kako developeri znaju točno što rade s gameplay mehanikama, da je prezentacijski vrlo korektno odrađena, da nema većih tehničkih poteškoća u igri po pitanju izvedbe i da je prava šteta što igra nije besplatna, jer se bojim da bi mogla zbog toga ostati ne zapažena.

Moram biti iskren pa priznati da sam u početku prema ovoj igri bio jako skeptičan, što sam rekao svojim kolegama iz redakcije i da mi se na prvu činilo kako je igra zabavnija za gledati nego za igrati. Već nekoliko sati poslije, igra mi je bacila loptu u lice i razuvjerila me oko toga pa vam to prenosim kako ne bi napravili istu grešku kao ja, ako joj odlučite dati šansu. Na kraju krajeva, ništa vas ne košta, bar dok ne dođete do 25 levela, a možda se i do tada stvari promjene.

Neobična tema ove igre je nešto što privlači da ju zaigrate, a omjer jednostavnosti i kompetitivnosti je nešto što vas tjera da ju nastavite igrati.

88 Naša ocjena
  • neobičan spoj jednostavnosti i kompetitivnosti