Mortal Kombat 11

FATALNO DOBRO

Filip Zorić

Mortal Kombat je brutalna franšiza u kojoj se kosti lome već više od 20 godina. Serijal je počeo s kobnim bitkama u devedesetima, a krvoproliće se nastavilo do današnjeg dana. Nakon reboota 2011. i Mortal Kombata X iz 2015.godine, stigla nam je najnovija inačica zvana Mortal Kombat 11. Jesmo li mogli živjeti bez nje? – Vjerojatno. Je li nam drago što je sada tu? – Itekako!

Priča Mortal Kombata 11 polazi s mjesta na kojem je završila prošla inačica. Raiden je malo “pocrvenio” i odlučio postati okrutniji u svojim pokušajima da zaštiti Earthrealm. Njegove drastične akcije razljute Kroniku, gospodaricu vremena, koja želi započeti povijest iz početka. Kako bi joj to pošlo za rukom, Kronika transportira omiljene nam likove iz prošlosti u sadašnjost i ubrzo dođe do tabačine za sva vremena.

Rezultat ovih događaja je priča koja je zabavna koliko je apsurdna. Ovaj je serijal već graničio s ludilom u dosadašnjim naslovima, ali nešto je naročito ludo u tome kada se sukobe Scorpion i njegova verzija iz prošlosti. Glavna stvar koju trebate zapamtiti je da ne smijete radnju shvatiti ozbiljno. Najviše sam uživao u priči kad sam isključio mozak i prepustio se borbama maštovitih likova – u svim njihovim izdanjima.

Borci Mortal Kombata 11 su ono što čine priču ( i čitavu igru) zanimljivom. Nisu sad ovo neki prekompleksni likovi, ali je svaki od njih različit i dovoljno zanimljiv. Naročito će vas zabaviti interakcije između sadašnjih i prošlih verzija likova koje smo već spomenuli. Jednostavno je zabavno gledati sve raznolike likove kako komuniciraju jedan s drugim, a svijet Mortal Kombata ima potencijala za zabavnu priču.

Međutim, onaj dio kada sam rekao da ne shvatite igru ozbiljno je jako važan. Priča Mortal Kombata 11 je puna otrcanog dijaloga, banalnih zapleta i nelogičnih događaja. Vjerujem da će nekima od vas biti teško smatrati priču kvalitetnom jer se jednostavno nekad teško prepustiti ludilu. Osobito zato što likovi u Mortal Kombatu 11 shvaćaju sve što se događa s mrtvom ozbiljnošću. Jednostavno rečeno, trebat ćete u potpunosti opustiti moždane stanice ako želite uživati u ovom dijelu igre.

Priča nas fino vodi prema upoznavanju boraca koje sam već nakratko spomenuo. Njihove osobnosti su zapaprile priču, ali bitno je spomenuti koliko su likovi bitni za samu tabačinu koju ćete iskusiti. Mortal Kombat 11 vraća podosta likova iz prijašnjih inačica serijala, dok je novaka svega tri. Unatoč tome, svejedno smatram kako igra ima fantastičnu listu boraca. Klasični favoriti, kao što su Raiden i Scorpion, ponovno su na sceni, a vratili su se i neki iznenađujući likovi poput Nooba Saibota i Skarlet.

Svaki od boraca je fantastično dizajniran, a svi zrače osobnošću bez da moraju izgovoriti ijednu riječ.

Svaki od boraca je fantastično dizajniran, a svi zrače osobnošću bez da moraju izgovoriti riječi. Popis likova je zbilja velik i mora se pohvaliti kreativnost tvoraca Mortal Kombata. Ovo je možda jedini naslov u kojem možete igrati kao žena-insekt koja lomi kičme. Novi likovi su me također impresionirali što se tiče estetike. Geras i Cetrion su mi se svidjeli jer su dizajnirani s fokusom na njihovu magiju i kozmičke sposobnosti, a volim i četverorukog lukavca zvanog Kollector.

Mortal Kombat ne bi bio Mortal Kombat bez fatalityja, a oni su luđi nego ikad. Ekipa iz Netherrealm Studiosa još uvijek pronalazi nevjerojatno kreativne načine kojima možete dokrajčiti protivnike. Kitana ostavlja glave svojih žrtvava lebdeći na lepezi dok Skarlet implodira srca unutar svojih protivnika. Jednako su brutalni i Fatal Blow potezi, specijalni napadi koje možete izvesti kad vam energija padne ispod 30%.

Igra me uspjela impresionirati i s grafikom, kao što je i običaj kad su u pitanju naslovi ovog razvojnog tima. Modeli likova su nevjerojatno detaljni, animacije izgledaju fluidno, a i svaki level ima vlastitu ljepotu.

Dosta je bilo estetike, vrijeme da ispitamo koliko je igra uspješna kad su u pitanju mehanike. Sve u svemu, jako sam zadovoljan dubinom igre. Svaki borac posjeduje kompleksni set raznovrsnih pokreta i sjajan je osjećaj naučiti detalje njihovog načina borbe. Na primjer, s Raidenom sam se morao naučiti mijenjati između direktnih udaraca i pokreta koji se mogu izvesti iz daljine. S druge strane, s Kung Laom sam se isključivo fokusirao na blisku bitku. Uvijek sam se držao blizu protivnika kako bih izveo kompleksne kombinacije moćnih udaraca. Ta dva lika imaju još brojne napade i specijalne pokrete (Raidenova teleportacija, Kung Laovo bacanje šešira).

Od tih poteza možete napraviti vlastite kombinacije za različite situacije u kojima se nalazite. Možda uspijete Kung Laov šešir inkorporirati kao završnicu za neki dulji combo, ili ćete Raidenovu supermenski zalet iskoristiti kao iznenadni početak masakriranja vašeg protivnika. Ima stvarno mnogo mogućnosti za svakog lika, a stanje borbe se konstantno mijenja pa se uvijek morate prilagoditi novim strategijama. Trenutno je u igri 25 likova, stoga biste ovdje trebali naći dovoljno opcija za zanimljivu tabačinu.

Postoji stvarno mnogo poteza za svakoga lika, a stanje borbe se mijenja konstantno pa se uvijek morate prilagoditi novim strategijama.

Mortal Kombat 11 posjeduje još neke zanimljivosti osim klasičnih borbi i story moda. U igri su prisutni Towers of Time, tornjevi koji na svakom katu kriju bitku s novim protivnikom i modifikaciju za tu specifičnu borbu. Tabačine su limitirane na dosta stroga pravila igranja, stoga smatram kako su modifikacije ili bilo kakav drugi stil zapaprivanja borbi dobra ideja. Tjeraju vas da isprobate nove taktike i zbog njih se Towers of Time ne osjećaju samo kao niz nasumičnih bitki. Ovi vam vremenski tornjevi dopuštaju i upotrebu pomagala za vašeg borca. Jedno će vam pomagalo vratiti polovicu života usred bitke, dok će drugu ispaliti raketu na protivnika.

Sve vezano uz Towers of Time zvuči zanimljivo na papiru, ali se ovdje krije veliki problem u pitanju balansiranja. Neke od bitaka su na rubu ludila što se tiče težine, pogotovo kad vam se namjere brutalne modifikacije. U jednoj borbi su me bombardirale gotovo neizbježne rakete od kojih se nije moguće obraniti, dok je moj protivnik primao polovicu regularne štete. A to je bio najlakši od zadanih tornjeva.

Ovo se možda ne čini kao velika stvar, ali je problem u tome što je Towers of Time sekcija usko povezana s progresijom čitave igre. U Mortal Kombatu 11 postoje razne kozmetičke opcije za igrače, a većina ih se mora zaraditi u Towers of Time ili u Kryptu. Međutim, trenutno se jako sporo napreduje do tih modifikacija za borce.

Sve vezano uz Towers of Time zvuči zanimljivo na papiru, ali se ovdje krije veliki problem u pitanju balansiranja.

Već sam spomenuo kako Towers of Time ima dosta teške izazove, a i nagrade se kriju iza zbilja previše borbi. Krypt vam nudi nagrade koje možete otvoriti u škrinjama, ali je problem u tome što nikad ne znate što ćete dobiti. Sve je nasumično, tako da možda dobijete neki komad odjeće za lika kojeg uopće ne igrate. Međutim, tu nije kraj komplikacijama. Mortal Kombat 11 posjeduje i više valuta za različite tipove sadržaja. Jedna valuta služi za otključavanje tornjeva, druga za dobitak rjeđih predmeta u škrinjama itd. O da, i zaboravio sam spomenuti da se u igri krije i crafting proces iz nekog razloga.

Sve što sam spomenuo čini neke dijelove igre previše kompliciranima, do mjere da otključavanje dodatnog sadržaja uopće nije primamljivo. Džabe mi svo moje igranje s Raidenom kad ne mogu otključati ni pišljivi šešir. Nije mi u potpunosti ni jasno čemu sve ove komplikacije. Igrači mogu kupovati neke kozmetičke opcije pravim novcem, ali samo one koje su dostupne u određeno vrijeme. Ekipa iz Netherrealm Studiosa je obećala kako rade na popravku sporog napretka i problema s ekonomijom igre, stoga možda i ima nade.

Na kraju je Mortal Kombat 11 odlična tabačina s poprilično lošom progresijom. Story mod je fantastična zabava za one koji žele iskusiti zanimljive interakcije između likova i apsurdne akcijske scene. Svi borci posjeduju veliku dubinu što se tiče mehanika, a sama tučnjava nikad nije bila bolja. Prava šteta je što je napredak toliko spor i valute previše komplicirane. Stvarno sam htio onaj novi šešir za Raidena. Možda ga i osvojim kad poprave to s nekoliko budućih zakrpa.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PlayStation 4. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Mortal Kombat 11 je izvrsna tabačina s velikim rosterom raznolikih likova. Nažalost, komplikacije na području napredovanja u pojedinim modovima oslabili su brutalnost ovog naslova.

87 Naša ocjena