NBA 2K23

King Kong ispod obruča

Dominik Vadas

Košarkaška franšiza NBA 2K spada u onu kategoriju naslova o kojima je teško nešto napisati i istovremeno sačuvati živu glavu. S jedne strane odgovorno tvrdim kako je NBA 2K23 na parketu jedna od boljih igara u posljednjih nekoliko godina. Osim fino dorađenog gameplayja, u igru su dodani razni sadržaji i segmenti koji će vam osigurati bezbrojne sate kvalitetnog loptaškog sadržaja. S druge strane, gotovo svi problemi ovogodišnje inačice mogli bi se sažeti u jednom pitanju: što ćemo s mikrotransakcijama?

80€ PlayStation 5 Ustupio distributer (CD Media)

Iako na papiru nema ništa revolucionarnog, NBA 2K23 je uveo podosta sitnih poboljšanja koja bi vas mogla ugodno iznenaditi. Praktički već kod prvog skoka za loptu osjetit ćete kako je promijenjen tempo igre na terenu. Ove godine igra se ujednačenija i sporija košarka koja u mnogočemu pokušava simulirati okršaje s televizijskih ekrana. Snagatori ispod koša nakon dugo vremena konačno su došli na svoje pa bezglavo krkanje trica, ala Steph Curry, više nije jedina taktika za pobjedu. Izvan zabave pod koševima, NBA 2K23 ponudit će vam nostalgičan povratak u prošlost, katastrofalnu priču, nepošten sustav napredovanja i slatko-gorak okus u ustima koji ne može isprati ni tona sponzoriranog pića u igri.

LJULJAČKA SIMULATOR

NBA 2K23 stoji na prilično čvrstim nogama kad se radi o borbi na parketu. Nerijetko je posljednjih godina bio slučaj da gameplay previše naginje na jednu stranu, što je znalo uništiti zabavu. Ove godine 2K se posebno pozabavio balansiranjem različitih elemenata košarke i djeluje mi kao da su ovoga puta odlično odradili posao. Prije svega, konačno su odlučili unaprijediti igru ispod koša. Značajno su nadograđeni sustavi polaganja i zakucavanja.

Značajno su nadograđeni sustavi polaganja i zakucavanja.

Zahvaljujući tome imate puno više kontrole na krajnji ishod vašeg zaletavanja na obruč. Pomicanjem pro-sticka (desna gljiva) sada možete lakše izvoditi hop i euro step polaganja ali i mnoge druge varijacije čija će uspješnost ovisiti o brojnim faktorima pod obručem. Ovakav pristup ne pomaže samo gorostasima. Naime, manji i agilniji košarkaši sada mogu preciznije odabrati ona polaganja koja loptu sakrivaju od gramzljivih ruku puno viših suparnika.

Da zakucavanje bude još slađe pobrinuo se novi sustav vješanja po obruču. Nakon svakog zakucavanja sada imate opciju hoćete li odmah pustiti obruč ili ćete svima pokazati koliko ste dominantni tako što ćete ostati visjeti. 2K tvrdi kako sustav ne počiva na pukim animacijama već na fizici koja računa masu svakog igrača i njegovu poziciju na košu. Kako god, cijela stvar iznimno je zabavna i definitivno će vam izmamiti osmijeh na lice. Zbog svega navedenog očito je kako NBA 2K23 želi da još više pažnje posvetite raznim Godzillama poput Antetokounmpa ili Davisa i razvalite taj koš. Figurativno naravno, jer je posljednje razvaljivanje koša pripisano legendarnom Shaqu.

KONTROLIRANI JURIŠ

Promjene nisu zahvatile samo borbu ispod koša. Sustav driblanja također je nadograđen i unaprijeđen. Driblanjem uz pomoć pro-sticka sada možete spajati puno više animacija, a iste je moguće i otkazivati ako se ukaže potreba za brzim djelovanjem. Kako je vječno driblanje do isteka napada već neko vrijeme boljka serijala koja nepotrebno i nerealno usporava igru na terenu, dodatno pojačavanje u vidu novih i responzivnijih kontrola pretvorilo bi svakog boljeg igrača u cirkusanta na parketu. Kako se to ne bi dogodilo, 2K je predstavio mehaniku zvanu adrenalin boost.

Vaš igrač po svakom posjedu lopte ima na raspolaganju tri crte adrenalina. Adrenalin trošite svakom eksplozivnom radnjom, a jednom kada dođe do nule, vaš će igrač ostatak posjeda provesti vidno slabiji i sporiji. Adrenalin boost fantastičan je novitet jer utakmice sada imaju puno ujednačeniji i realniji ritam. Više nije moguće uzeti mašinu poput LeBrona i čitav napad trčati po terenu dok vam se ne ukaže prilika da preko ruke pogodite tricu. Zbog toga napadi su puno razrađeniji. Svaki neuspjeli dribling ili trk u prazno drastično smanjuje vašu šansu za postizanjem poena.

Adrenalin boost je fantastičan novitet jer utakmice sada imaju ujednačeniji i realističniji ritam.

Kad smo već kod trica, treba spomenuti i kako je dorađen sustav pucanja. 2K navodi kako se uspješnost u tricama dosad uglavnom temeljila na sustavu ometanja, pa je tako i slabim šuterima bilo relativno lako postići tri poena ukoliko su bili slobodni. U NBA 2K23 dodane su nove i razrađenije signature jump animacije s različitim statistikama i prednostima i manama ovisno o uvjetima izbačaja.

Najjednostavnije rečeno, ove bi se godine trebala više isticati razlika između vrhunskih šutera i onih koji su zalutali na vanjsku liniju. Zbog svega toga čini mi se da je pucanje trica postalo riskantnije i teže, čemu je svakako pridonijela i agresivnija obrana. Čini mi se kako obrambeni skokovi sada imaju veću ulogu u blokiranju udaraca. Prijašnjih godina imao sam dojam da je dovoljno samo stajati blizu protivnika kako bi ga omeo. Ako je suditi po troznamenkastim brojkama na kraju nekih mojih utakmica, rekao bih da to više nije tako.

Ove bi se godine trebala više isticati razlika između vrhunskih šutera i onih koji su zalutali na vanjsku liniju.

Od ostalih noviteta valja istaknuti dobrodošlo uvođenje Semi-pro podesive težine, pet novih pokazatelja uspješnosti udarca i novu naredbu za eksplozivno otvaranje vaših suigrača držanjem tipke. Sve u svemu, NBA 2K23 napravio je primjetan korak naprijed kada je u pitanju škripa tenisica na parketu. No, baš kao i u pravom sportu, igra na terenu zapravo je samo polovica posla. Muke sportaša izvan dvorane mogli smo iskusiti uz ovogodišnji MyCareer. Uz pritisak slave i gnjev navijača, najveću muku ipak nam je izazvao katastrofalan scenarij.

GATORADE NIJE VODA

Ponajveće zamjerke NBA 2K23 vežu se upravo uz MyCareer. U priči pratimo protagonista MP-ja koji pokušava izgraditi svoju karijeru i poraziti svog najvećeg rivala, miljenika grada. Nitko ne očekuje od ovakvih priča da budu na razini košarkaških drama poput trenera Cartera ili One Tree Hilla, ali totalno je neshvatljivo zašto su bili ovako lijeni. Jako se teško poistovjetiti sa svojim asom dok ga gledate kako telećeg pogleda uporno sipa corny fraze jednu za drugom. Slab scenarij pratit će i brojni glitchevi, pa sam tako nekoliko puta prije utakmica držao taktički govor svojoj momčadi na krivoj strani terena, trideset centimetara od protivničke ekipe😂.

Ako vam se priča nekim čudom i svidi, ostali elementi MyCareera zasigurno neće. MyCareer sada je usko povezan s 2K-jevim gradom. The City tako više nije samo MMO košarkaški hub već aktivan dio glavne kampanje. Igra će neprestano prekidati progresiju vaše priče dosadnim zadacima koji će od vas tražiti redovne posjete gradu. Svaki taj posjet zahtijeva učitavanje. Nakon učitavanja prisiljeni ste hodati do vaše misije. Istina, na raspolaganju su vam različita prijevozna sredstva, no ona su toliko trzava i nemoguća za kontrolirati da vam je bolje ići pješke. Ako je zadatak predaleko, grad ima i opciju brzog putovanja u vidu podzemne željeznice. Srećom pa je grad površinski znatno manji no prošle godine pa to olakšava stvar.

Na radost svih obožavatelja, promijenjen je i sustav znački. Njih sada otključavate u tierovima. Postoje četiri razine, a svaka se nadovezuje na onu prethodnu stoga treba biti oprezan kod odabira. Postoje i posebne core badges koje morate aktivirati odrađivanjem određenih izazova. MyCareer nudi detaljne mogućnosti uređivanja i nadogradnje vašeg MP-ja, no u to ne želim ulaziti jer cijeli sustav zapravo je koncipiran oko neumornih mikrotransakcija. Bezobrazno i jeftino. Da bi bili imalo konkurentni u gradu, pripremite se na sate i sate neumornog grindanja. Ako kojim slučajem pritom poželite nove Nikeove patike – jao si ga vama!

Isto bi se moglo reći i za MyTeam. Od ove godine dodan je Triple Threat. On omogućuje formiranje timova od tri člana te ulazak u međusobne okršaje s drugim momčadima. Dodani su i razni novi promjenjivi izazovi poput onih vezanih za Michaela Jordana, ali i single-player verzija Clutch Timea. Ima tu još pokoji novitet, no svi oni nebitni su jer u osnovi ne mijenjaju filozofiju koja stoji iza MyTeama. O količini reklama i učitavanja koja se događaju svaki puta kada dođete u glavni meni ne treba trošiti riječi. Osobno nisam nimalo sklon takvim praksama niti sam zadovoljan količinom mikrotransakcija koje su sve češće u sportskim igrama, no konačnu odluku prepuštam vama.

BILO JEDNOM U AMERICI

NBA 2K23 ponovno je uveo Jordan Challenge. Izazovi u kojima proživljavate najveće trenutke jednog od najboljih sportaša svih vremena prvi puta predstavljeni su 2011., a sada se u velikom stilu vraćaju nazad. Na raspolaganju imate 15 najvažnijih utakmica legendarnog Air Mikea, počevši od 1982. godine i njegovog prvog trofeja sa Sveučilištem Sjeverne Karoline.

Utakmice su popraćene fantastičnim i autentičnim audiovizualnim efektima Jordanove ere. Zrnatost kamere, drugačiji komentatori, starinska pravila košarke, izmijenjeni stadioni… Jordanovi izazovi pun su pogodak za svakog ljubitelja košarke. Stariji će se sa sjetom prisjetiti sasvim drugačije košarke, a mlađi će moći iskusiti neponovljivi dio američke i svjetske povijesti.

Ovdje valja spomenuti kako vam igra u svakom trenutku nudi opciju gašenja svih retro filtera tako da Jordanovu priču možete iskusiti s prekrasnom i modernom grafikom. Općenito govoreći, prezentacija je standardno na razini i tu se nema što prigovoriti. I da nije jedina, vrlo je vjerojatno da bi svejedno bila najljepša verzija virtualne košarke.

Na moje sveopće oduševljenje, MyNBA Eras također je odlučio uvesti komadić povijesti i dopušta vam da svoju menadžersku karijeru započnete u jednoj od četiri različite ere: Magic vs Bird, Jordan, Kobe i Modern. Kako sam dio svog odrastanja proveo uz Iversona, Nowitzkog, Shaqa i druge, prekrasan je osjećaj bio ponovno iskusiti igranje s takvim legendama. Naravno, svaka era ima pregršt podesivih mogućnosti pa si možete skrojiti vlastito NBA iskustvo.  Spomenimo ovdje i žensku košarku. Premda ni izbliza toliko iscrpna kao muška verzija, WNBA postupno dobiva sve više sadržaja, što je veoma pohvalno. Većinu modova možete zaigrati i u ženskim jordanicama, iako je obično riječ o manje razrađenim verzijama.

Zaista je teško biti pametan na kraju. Uz sve muke koje prate ocjenjivanje sportskih naslova, potrebno je još dodati i to da NBA 2K23 nije isti na svim platformama. Igru smo igrali i recenzirali u verziji za PlayStation 5, koja je sad već toliko različita od one za PS4 da to i nisu iste igre iako se zovu jednako. Napisao bih nešto pametno što bi sumiralo čitav tekst, no mislim da za time nema niti potrebe. Sportske igre kupovat će se neovisno o svojoj kvaliteti. Uostalom, gdje još možete zaigrati virtualnu košarku?

NBA 2K23 je fantastičan kad je na parketu. Nažalost, baš poput svog glavnog junaka, njegove najveće muke započinju kad se maknete s terena.

77 Naša ocjena
  • izvrstan gameplay
  • pregršt sadržaja
  • zgodan dodatak vraćanja u prošlost
  • agresivne mikrotransakcije
  • urnebesno loša priča
  • stalni prekidi s učitavanjem

Dominik Vadas

Beznadni zaljubljenik u naslove koji ga vode u svijet prošlosti ili mašte. Glavni porok u životu su mu sportske igre. Osim gamepada, u rukama često drži knjige, sportske rekvizite, zemljopisne karte i svog mačka.