HCL.HR

Recenzija

Octopath Traveler II

NEKA NOVA DRUŽINA

Ivan Brekalo

Prvi Octopath Traveler je jedan od najzanimljivijih JRPG-ova koje sam imao priliku odigrati. Svojedobno smo za tu igru saznali neposredno nakon predstavljanja Switch konzole, pri čemu je Octopath Traveler poslužio kao jedna od prvih najavljenih ekskluziva za tada nadolazeću Nintendovu konzolu. Nešto kasnije pojavio se i na PC-u što je kolega Hrvoje popratio recenzijom i riječima hvale.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
60€ Nintendo Switch Ustupio distributer (CD Media)

Tada sam se s Hrvojem apsolutno složio da je igra genijalna po pitanju svoje strateške borbe, upečatljivih retro vizuala i predivne orkestralne glazbe. Ali, isto kao i Hrvoja, blago me razočarala nešto slabija priča koja je uglavnom bila predvidiva i nemaštovita. Suprotno od očekivanog, segmenti priče raspoređeni na osam glavnih protagonista nisu bili previše povezani, ako uopće.

Nekoliko godina kasnije, pred nama je nastavak koji u startu kreće kao multiplatformski naslov, donosi nam osam novih priča i vraća vizualni stil koji je Square Enix patentirao pod nazivom “2DHD”. Najjači adut prve igre, strateška borba na poteze, ponovno je tu i nije se mnogo mijenjala, a sve se odvija na dva potpuno nova kontinenta koje je potrebno istražiti. Iako je sve fikcija, lokacije i tematika sugeriraju da bi se moglo raditi o smjeni između 19 i 20. stoljeća.

Bitna informacija za početak. Ako niste imali priliku odigrati prvi dio, možete ga slobodno preskočiti ili odigrati tek nakon ovog nastavka. Razumijevanje priče prethodnika nije nužno za uživanje u avanturama osmero novih protagonista, a to su redom: čarobnjak Osvald, apotekarka Castti, svećenik Temenos, lovkinja Ochette, trgovac Partitio, plesačica Agnea, kradljivica Throné i hrabri ratnik Hikari.

Razumijevanje priče prethodnika nije nužno za uživanje u avanturama novih protagonista.

Lik s kojim odlučite krenuti je dosta bitan jer je to ujedno i jedini lik kojeg neko vrijeme ne možete maknuti iz borbenog sastava. S vremenom ćete naletjeti na svih osam heroja, no istvremeno mogu nastupati svega četiri aktivna lika, bilo da je riječ o borbi ili o istraživanju svijeta. Svaki lik ima svoju osnovnu klasu koju nije moguće izmijeniti, ali je moguće pridružiti sekundarnu klasu, kad za navedeno ostvarite uvjete.

Slično kao i u prethodniku, te u bliskom rođaku istog izdavača – Bravely Defaultu 2, eksperimentiranje s klasama i likovima se itekako isplati, a zahvaljujući brojnim sitnim inovacijama, gotovo je pa nemoguće složiti ekipu od četvero koja neće funkcionirati i koja neće imati neku svoju ludu posebnost. Pogotovo ako u miks uvedete spomenute sekundarne klase i najbolju opremu koju pronađete u ovoj epskoj avanturi.

OCTOPATH BORBA

Ono što stratešku borbu u Octopath Traveler igrama čini posebnom jesu mehanika slamanja štita i mehanika pojačavanja naredbi. Obje mehanike nagrađuju planiranje i korištenje posebnosti svih klasa koje imate u borbenom sastavu. Kako biste “slomili” protivnički štit, prvo morate pronaći slabosti protivnika, te onda udarati određenim vrstama oružja ili pak određenim elementalnim magijama.

Stratešku borbu posebnom čine mehanike slamanja štita i pojačavanja naredbi.

U trenutku kad slomite štit, protivnik neće moći napadati do kraja trenutnog kruga i cijeli idući krug. Protivnik slomljenog štita trpi znatno veću štetu, a kao pripremu za zadavanje štete želite prethodno odraditi sve one akcije koje vašoj družini daju na razornosti. Primjerice, plesač će plesom pojačati potentnost elementalnih magija vašeg čarobnjaka, lopov može protivniku dodatno sniziti defenzivne sposobnosti, dok lovac može povisiti šanse da pogođeni napadi budu kritični.

U nešto sočnijim kombinacijama svećenik može ratniku omogućiti da napada dvaput u jednom krugu dok je neprijateljska obrana slomljena, i kad krenete raditi napade – želite da oni budu što jači i po mogućnosti da to i dalje budu oružja koja neprijatelju predstavljaju slabu točku. Na taj način možete nanijeti gomilu štete u svega jednom krugu aktivnog napadanja.

E sad, u sve to dolazi i mehanika pojačavanja naredbi. Naime, svaki krug u kojem s pojedinim likom odradite obični napad ili standardne napade svojstvene klasi, zaradit ćete jedan bod pojačanja. To pojačanje možete dodati praktički svim mogućim akcijama i možete ga dozirati po levelima (maksimum je level 4). Stoga, trostruko pojačani obični napad (level 4) lupit će protivnika četiri puta umjesto jednom, level 4 magija neće nanijeti 300 bodova štete već 1700, plesačevo podizanje ofenzivnih sposobnosti će umjesto standardnih tri kruga trajati punih šest krugova, itd.

Pobjeđivanjem u bitkama podižete level likova, te paralelno birate nove napade koje želite otključati za klase koje pojedini lik koristi. Učenjem novih napada u klasi automatski otključavate nove pasivne sposobnosti za klasu. Dok se pasivi vežu uz određenu klasu, svaki lik ima određene specijalne napade koje može naučiti u svojoj početnoj, tj. primarnoj klasi.

NOVA DRUŽINA, NOVE MOĆI

Jedna od novina u ovom nastavku je sustav dana i noći. Izmjena dolazi automatski protekom vremena, ili pak jednostavnim pritiskom na R2 tipku. Pri izmjeni dana i noći događa se više stvari. U estetskom smislu dolazi do lagane transformacija glazbe pri čemu glazbena tema zadržava istu melodiju, ali bitno mijenja ugođaj. Drugi efekt utječe na poziciju NPC likova, što zna biti važno kako za neke od obaveznih zadataka, tako i za neke od opcionalnih misija.

Kao i u prvoj igri, svaki lik ima posebni talent, ali on sada ovisi o dobu dana.

Treća, najzanimljivija, tiče se svakog od osam protagonista. Kao i u prvom dijelu, svaki od likova ima posebni talent dok ga koristite pri istraživanju svijeta. Međutim, ovaj put ti talenti ovise o dobu dana, te ih sukladno tome svaki lik ima po dva. Tako će kradljivica Throné po danu neprimjetno krasti vrijedne predmete iz džepova prolaznika, dok će po noći onesposobiti stražare i likove koji blokiraju prolaz. Ratnik Hikari po danu može izazvati druge na dvoboj, dok po noći podmićuje ljude kako bi doznao korisne informacije.

Nove su i takozvane latentne moći koje su karakteristične za lika, a otključavaju se tijekom borbe kad lik dovoljno puta probije protivnički štit ili kad pretrpi određenu količinu štete. Latentne moći su vrlo zanimljive, a s obzirom na to da ovise o liku a ne o klasi – daju dodatan motiv za eksperimentiranje s klasama. Često znaju dati posve novu dimenziju liku. Primjerice svećenik Temenos koji je uglavnom defenzivan i fokusiran na liječenje, koristeći latentnu moć može prijeći u ofenzivu i s lakoćom probiti protivnikov štit bez pogađanja slabe točke protivnika.

Sve u svemu, borba na poteze u ovom je nastavku još zanimljivija. U svakom trenutku igrač ima više opcija i više načina za realizaciju određenih taktika, a svaki put kad vam određeni plan uspije u potpunosti osjećate se kao najlegendarniji strateg u povijesti virtualnog ratovanja. Sastavnice koje se direktno odražavaju na borbu, poput korisne opreme i znatno jačih oružja koje igrač može pronaći, kupiti ili osvojiti, ovdje su brojnije i nagrađuju puno konkretnije nego u prethodniku.

U svakom trenutku igrač ima više opcija i više načina za realizaciju određenih taktika.

Novac je moguće koristiti na još više načina, a sukladno tome moguće ga je i zaraditi na više načina. Dakako, jedan od efikasnijih načina za zaradu je korištenje sposobnosti koje donosi karizmatični trgovac Partitio ako ga odlučite uvrstiti u aktivnu četvorku. Isti taj Partitio novac može koristiti kao obični resurs u borbi i platiti dolazak pomagača koji bossevima nanose ogromnu štetu.

Klase odnosno arhetipi likova koji su prethodnoj igri bile malo teže za koristiti ispravno (lovac i apotekar) sada su pristupačnije i donose dodatnu motivaciju za korištenje tih likova. Lovac je ponovno direktna referenca na serijal Pokemon, pri čemu hvatate zvijeri koje naknadno u borbi možete neograničeno koristiti za napad. Međutim, postoji i defenzivna uloga lovca jer između borbi istu tu lovinu ovaj put može skuhati i njome nahraniti suborce. Hrana vraća zdravlje, a nerijetko privremeno podiže pojedine statistike i osobine.

Developeri su stvarno mislili na sve i učinili su svakog lika zanimljivim i raznovrsnim. Pa tako primjerice plesačica ponovno može šarmirati i zatim u borbi dozvati NPC likove iz gradova, no ovaj put likovi koje šarmira donose dodatne sposobnosti pri izvođenju njenih plesova.

Developeri su stvarno mislili na sve i učinili su svakog lika zanimljivim i raznovrsnim.

Novosti u ovom nastavku nisu možda bombastične kao što je to bilo pri prvoj igri, no doslovce je iskorištena svaka prilika koja može donijeti bilo kakvu inovaciju kako bi igra bila još zabavnija. Cijeli proizvod jednostavno isijava genijalnim dizajnom od početka do kraja i ništa nije slučajno, apsolutno sve u ovoj igri ima smisla!

Generalno iskustvo Octopath Travelera 2 je odlično. Kako u borbi, tako i gradovima, uvijek ćete nešto mozgati, sastavljati i kombinirati. Sve mogućnosti su jako dobro objašnjene, a specifični talenti i akcije pojedinih likova uglavnom su razjašnjene u početnim pričama osam veličanstvenih protagonista.

OSAM PRIČICA

Vratimo se na bolnu točku iz prethodnika – priču. Dobra vijest je da je priča ovaj put puno uvjerljivija i zanimljivija. Sekvenci s dijalozima ima znatno više, glasovna gluma je profesionalnije odrađena, sve je nekako filmski i zapravo je svih osam priča dosta dobro pogođeno. Priče su osjetno mračnije nego u prethodniku, uz dvije iznimke – trgovca i plesačicu.

Jesu li ovaj put priče međusobno povezane? I jesu i nisu. Vidljivi su određeni napori koji pokušavaju približiti osam likova i povezati ih na osobnoj razini. Stoga su se vratila neobavezna čavrljanja u krčmama koja su isključivo tekstualnog karaktera, tj. nisu ozvučena. Konkretniji napor su opcionalna poglavlja koja donose zajedničku priču dvaju putnika. Iako su ta poglavlja zanimljiva, kraća su i manje izazovna od onih redovnih.

Stvorena je konačno i nekakva krovna povezanost kroz detalje priče ili pak kroz određene likove koji se samo spominju u različitih osam priča. Sve u svemu – napredak, no teško je ne poželjeti barem malo više. Vjerojatno je razlog slabijoj međusobnoj povezanosti likova taj što poglavlja možete igrati kojim god redoslijedom želite, odnosno možete ih prelaziti bez da ste otključali sve igrive likove.

8/8

Octopath Traveler 2 osjetno je veći i bogatiji od svog prethodnika. Svega ima više: dodatnih misija, skrivenih bossova, malih tajni, dijaloga popraćenih glasovnom glumom, ma svega što možete zamisliti! Svijet je otvoreniji, ali već u samom početku primijetit ćete da ne možete vrludati baš svim puteljcima na koje naletite jer ćete pri ulasku na svaku novu lokaciju biti upozoreni na poželjni level vaše družine. Ako se precijenite, slijedi ekspresni Game Over i vraćanje na zadnju snimljenu poziciju. Gradovi su veći, ima ih više, raznolikiji su i svaki ima svoj karakter i priču.

Glazba je fantastična, a posebnu pažnju skrenuo bih na zvučne efekte. U borbi je svaki zvuk primjeren akciji koju izvodite, ali ne radi se tu samo o standardnim zvučnim efektima, već i o stvarima poput dodavanja bodova moći i paljenjem latentne moći prije nego što uopće napadnete. Tu su i popratni komentari osmero likova. Apsolutno sve po pitanju zvuka podređeno je tome da vam pruži osjećaj zadovoljstva ako protivnike udarate jače i idete na razornu moć u jednom krugu, koju planski morate pripremiti, bilo sinergijom među likovima ili prethodnim skupljanjem resursa.

Sami napadi popraćeni su lijepim vizualnim efektima, a patentirani 2DHD stil u ovoj se igri snalazi puno bolje sa zumiranjem i rotiranjem kamere nego što smo navikli u Triangle Strategyu i prvom Octopathu. Igra izgleda fantastično, te je ovo najljepša Squareova 2DHD igra do sad. Naravno, grafički stil se možda neće svidjeti baš svakome, ali igrači kojima se svidi će uživati u svim detaljima i vizualnim efektima koje Octopath 2 servira, kako u borbama, tako i izvan njih.

Pogledajte samo slike. Svaka lokacija ima svoju inačicu po noći, detalji poput svjetlećih baklji u pećinama i sva moguća poigravanja s vodom imaju jednu veliku zadaću, a to je da vam izazovu želju da istražite samo još jednu sljedeću lokaciju ili da se kroz manje borbe progurate samo do tog jednog sljedećeg bossa kako bi se uvjerili da ste upravo otkrili nepobjedivu taktiku koja ga uništava u što manje poteza.

Fantastičan nastavak koji je uspio popraviti nedostatke prethodnika i pri tom ga dodatno nadmašiti u kategorijama u kojima je već i original briljirao. Apsolutna preporuka za sve JRPG fanove.

91 Naša ocjena
  • borba još zaraznija nego u prvom Octopathu
  • prelijepa 2DHD grafika i odlična glazba
  • vrlo dobrih osam priča, znatno zanimljivijih nego u prethodniku
  • pametne inovacije svih mogućih razmjera
  • međusobna povezanost likova i njihovih priča još uvijek je manja od priželjkivane

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.

Komentari (32)

  • Monster Tamer

    01.04.2023 - 13:41

    Odlična recenzija Ivane. Uvjerljivo najbolja i najljepša igra za sada u ovoj godini. Vidjeti ćemo kako će Diablo 4 proći, nisam probao Betu ali čujem odlične vijesti o igri.

    • Ivan Brekalo

      @Monster Tamer, 01.04.2023 - 13:51

      Hvala. Slažem se, i meni je GOTY za sad. Ali da, čeka nas još dosta obećavajućih igara do kraja godine

  • LegendaSvjetska

    01.04.2023 - 13:54

    91 za igru koja izgleda kao da je izašla iz 1995?
    Mora da je prvi april.

    • PrydaCro

      @LegendaSvjetska, 01.04.2023 - 14:00

      Nemoj trollat.

    • ihneacho

      @LegendaSvjetska, 01.04.2023 - 14:03

      Ma nema to veze, vazda ce biti takvih igara jer nema 90% studija milionske budzete da prave 3d surround rtx igre da ne nabrajam. Ko voli jrpg za njega je poslastica, ja cu ovo igrati na steam decku kada kupim, jer volim ove na poteze a svidja mi se sto ima priču. Uostalom ocjenjuje se gameplay, užitak a ne grafika i je li 2d ili nije.

    • Agent

      @LegendaSvjetska, 01.04.2023 - 14:17

      Da bi bilo dobro obavezno je imat i dobru grafiku?

    • Monster Tamer

      @Agent, 01.04.2023 - 14:35

      Ovo mu je već treći ili četvrti account, među zločestijim je ovdje na portalu. Takvi poput njega sigurno neće zakoračiti u ovakve igre. Neka se on drži svog Counter Strike-a.

    • Agent

      @Monster Tamer, 01.04.2023 - 14:38

      Ako stvarno igra CSGO čudno, ni on nije vizualno baš najbolji.

    • LegendaSvjetska

      @Agent, 01.04.2023 - 16:22

      Ma ne igram csgo neznam od kud mu to, al csgo izgleda barem kao relativno moderna igra a ne ko space invaders

    • LegendaSvjetska

      @Agent, 01.04.2023 - 16:21

      Naravno da ne, ali potrebno imati ne 30 godina staru grafiku

    • Agent

      @LegendaSvjetska, 01.04.2023 - 17:01

      Vampire survival isto ima 30 godina staru grafiku pa je jedna od najboljih igara prošle godine, po nekima i najbolja. Grafiku nikad ne možeš uzet u obzir. Bitno da je sve ostalo dobro.

    • LegendaSvjetska

      @Agent, 01.04.2023 - 21:24

      Naravno da mogu hoću i trebam uzeti grafiku u obzir. Pogotovo ako je ta grafika nevjerovatno zastarjela

    • Sayan

      @LegendaSvjetska, 01.04.2023 - 23:10

      Sta vrijedi grafika ako je igra uzas i repetetivna.

    • LegendaSvjetska

      @Sayan, 02.04.2023 - 17:59

      Nista, nisam rekao da je samo grafika bitna, ali je treba uzeti u obzir

    • Igor Belan

      @LegendaSvjetska, 02.04.2023 - 19:21

      Svakako grafiku treba uzeti u obzir. Grafika je jako važna u igrama. U ovoj igri je grafika veliki plus.

    • LegendaSvjetska

      @Igor Belan, 03.04.2023 - 13:03

      Veliki plus lol
      igra izleda ko super mario iz 90ih

    • Igor Belan

      @LegendaSvjetska, 03.04.2023 - 13:17

      Pa da, slažemo se onda. Mislim, drugi su to stilovi, ne znam zašto si baš Super Maria izabrao jer je drugi vizualni stil. Ali slažem se – Super Mario iz 90ih isto ima super odrađenu grafiku.

    • LegendaSvjetska

      @Igor Belan, 03.04.2023 - 14:41

      Super mario iz 90tih ima super grafiku, jer je izašao devedesetih.
      Tako bi i ova igra imala super grafiku da je izašla u to doba, ali nije pa je grafika užasna za moderne standarde. Možete izmišljati kakve god isprike i budalaštine hoćete, ali sve se jasno vidi.

    • Igor Belan

      @LegendaSvjetska, 03.04.2023 - 16:55

      Ma lijepo je lijepo, a godine su samo broj. Jel Mona Lisa išta manje impresivna danas?

    • LegendaSvjetska

      @Igor Belan, 05.04.2023 - 12:54

      Mene bi bilo sram napisat ovakav besmislen.

    • Antiesreg

      @Igor Belan, 12.04.2023 - 11:00

      Godine nisu bitne godine su samo brojke, Nije bitno koliko dugo živiš već koliko znaš, nije bitna količina znanja već kvaliteta znanja 🙂

    • Bojko

      @LegendaSvjetska, 01.04.2023 - 23:11

      Brkaš grafiku sa vizualnim stilom, u koji je očigledno uložena enormna količina truda. Prekrasno su odradili posao.

    • LegendaSvjetska

      @Bojko, 02.04.2023 - 17:59

      Ne brkam

    • SanKa

      @LegendaSvjetska, 03.04.2023 - 12:03

      igra ima svoj stil, i moram priznat ,svidja mi se…arty je..ne mora igra nuzno imat unreal 5 engine da bi bila dobra.

  • Nemanjazzz

    01.04.2023 - 14:01

    Nikako da odigram ni prvi deo al drago mi je kad vidim da nastavak ovako nadmasi original. Nekako su mi sistemski zahtevi i za prvi deo bili previsoki. Ima dosta graficki zahtevnih efekata pa mozda zbog toga al mislim da je mogla da bude optimizovanija igra za stariji hardver

  • Motor City Bengals

    01.04.2023 - 15:03

    Alal ti vera Ivane!!! Recenzija i ocjena igre, jednostavno nisam ocekivao ovdje da cu ovo vidjeti.

    • Agent

      @Motor City Bengals, 01.04.2023 - 17:03

      Prvi dio je skoro istu ocjenu dobio ovdje, pa ako su odradili sličan ili bolji posao, treba biti i takva ocjena.

  • johnnykravitz

    01.04.2023 - 21:10

    Iskreno igra mi se, ali prvi dio sam pocinjao igrati 5 puta i nikako zavrsit, postane pre grindy mid-late game.

  • SanKa

    03.04.2023 - 12:04

    btw, jel moram prvi dio odigrat da bih ovo mogao ?

    • Ivan Brekalo

      @SanKa, 03.04.2023 - 12:39

      Ne moraš, priče nisu direktno povezane

  • Cro-K

    03.04.2023 - 16:13

    nikad nisam kužio kaj je posebno u JRPGovima, za mene su jednostavno pregrindy i čudnjikavi

  • Koral

    07.04.2023 - 20:17

    Neki dan sam slučajno naletjela na demo na Steamu i sad sam opsjednuta tom igricom! Ljubav na prvi pogled, divna je.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?