HCL.HR

Recenzija

Resident Evil Village

x-men origins: wolverine

Zoran Žalac

Serijal igara Resident Evil u svojih je 25 godina postojanja prošao kroz brojne tranzicije i promjene, a jedna od najvećih svakako je bila ona u Resident Evilu 7. Ta se igra prebacila u perspektivu prvog lica, no začudo nije slijedila akcijski tempo svojih prethodnika te je samim time bila bliža izvornoj ideji preživljavanja u skučenim interijerima. Nasljednik te igre, zvan Resident Evil Village, ne nastavlja tu tradiciju nego se najvećim dijelom oslanja na akciju napucavanja na otvorenome.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
59,99€ PC Ustupio izdavač

Znam da to nije nešto što okorjeli fanovi Resident Evila žele čuti, ali isto tako nije ni tragedija jer je Village vjerojatno najbolje izbalansirani Resident Evil u zadnjih 15-ak godina. Fokus na akciju ovdje se otvorio iz jednostavnog razloga. Dok je Resident Evil 7 bila igra razvijana i za virtualnu stvarnost, Village je s druge strane posvećen isključivo klasičnom doživljaju. A to se primijeti na širem terenu po kojemu se trčkara, većem broju neprijatelja koji se istovremeno pojavljuju na ekranu, te izraženijem naglasku na mobilnost igrača.

Nije slučajnost ako vas taj prijelaz podsjeća na kultni Resident Evil 4. Ta je igra Villageu bila uzor i u mehaničkom i u tematskom pogledu. Sličnosti idu do te razine da Village koristi iste vrste lokacija – selo, močvara, dvorac i sl. Od četvorke također posuđuje inventory „Tetris tipa“ te sustav skupljanja nagrada i trgovanja s misterioznim trgovcem. Postoji čitav niz migova na RE4, no tu ćemo s usporedbama stati jer Village ipak nije remake te igre. To navodno dolazi tek kasnije.

Ethan Winters, bezlični čovjek

Village je balada Ethana Wintersa, lika kojega smo prvi put upoznali u RE7. Nakon bizarnih događaja na imanju Bakerovih u Lousiani, Ethan i njegova supruga Mia preselili su se u Europu, gdje je on dobio vojnu obuku pod budnim okom Chrisa Redfielda. No bračna idila ubrzo biva prekinuta jer isti taj Chris jednu večer upada u dom Wintersovih, ustrijeli Miju i otme Ethanovu kćer Rose. Ethan se usprotivi, no dobije kundakom u čelo i probudi se u nekoj vuko**bini. I to doslovnoj jer ga u snijegom okovanoj selendri krenu napadati krvoločni vukodlaci.

Intrigantan je to zaplet koji svoju misterioznost uspijeva zadržati sve do završnog dijela igre. Village nas tijekom svoje priče upoznaje s paletom bizarnih mutanata kao što su tri metra visoka vampirica i šarlatan u šeširu koji manipulira metalom. Svaki je lik interesantan svojom pojavom i karakterom – to jest, svaki osim protagonista Ethana Wintersa. On je tip lika s više pitanja nego odgovora i tijekom cijele radnje se samo iščuđava onome što mu se događa.

Pitanja poput: „What the hell, why, what is this, what is going on“ redovito su na repertoaru našeg Ethana i to je otprilike krajnji domet njegove psihološkog previranja u igri. Gluma mu je dobra i glasom uspijeva prenijeti svoju frustriranost, ali teško mi je bilo oteti se dojmu da ga u Capcomu pod svaku cijenu nastoje prezentirati kao junaka kojega bismo trebali pamtiti, premda mu lice nikada ne vidimo.

Igra na silu nastoji prezentirati glavnog lika kao junaka kojega bismo trebali pamtiti, premda mu lice nikada ne vidimo.

Na kraju dramski segment oko Ethana Wintersa djeluje pomalo isforsirano, što i ne čudi jer Village u početku nije bio osmišljen kao nastavak sedmice nego kao Revelations 3. Postoje neki prevrati u radnji koji nisu potpuno predvidivi i dugogodišnjim fanovima serijala vjerojatno će biti zanimljivo otkrivati kako se vukodlaci, vampiri i ostatak kompanije uklapaju u širi univerzum Resident Evila. Međutim, generalno se primijeti da je priča osmišljena u službi lokacije i gameplaya, a ne obratno.

AE, REKO ŠTAE?

Kao što sam ranije spomenuo, Ethan Winters je prije odlaska u selo dobio vojnu obuku i to vam dobrim dijelom objašnjava zašto se gameplay u RE Village „raspištoljio“. Naravno, ne očekujte ovdje punokrvnu pucačinu jer je streljivo i dalje luksuz, a svaki metak ispaljen u prazno može vas itekako koštati. Stvar je u tome što ovaj Resident Evil potiče igrače da pucaju po protivnicima umjesto da od njih bježe. Eliminacija protivnika donosi nagradu u obliku novca kojim možete nadograditi svoja oružja da vam pucanje po protivnicima bude još ugodnije. To je prava suprotnost sustavu u RE7 gdje su se nadogradnje oružja otključavale istraživanjem okoline.

Eliminacija protivnika ovdje donosi nagradu u obliku novca kojim možete nadograditi oružja da vam pucanje po protivnicima bude još učinkovitije.

Što je protivnik veći, to je veća i nagrada, odnosno želja da ga se napadne. Obični protivnici ne ostavljaju streljivo nego materijale kojima sami možete izraditi streljivo, što praktički dođe na isto. Uz to, streljivo uvijek možete kupiti kod trgovca, a to je nešto što nije bilo moguće ni u RE4. Jednostavno rečeno – Resident Evil Village nije igra u kojoj se isplati štedjeti na mecima. To može zvučati zabrinjavajuće u kontekstu horora, ali bez brige – uplašit ćete se u Villageu.

Premda je igra pretežno akcijska, koristi se i različitim strategijama horora. Postoje ovdje protivnici koje ne možete zaustaviti nego od njih morate bježati. Isto tako ima jedan dio igre u kojemu uopće ne koristite oružja i taj je dio neočekivano jeziv, bliži Outlastu nego Resident Evilu. Za razliku od sedmice koristi se u Villageu daleko više „jump scare“ taktika, ali opraštam to igri zbog sveopće raznovrsnosti u zastrašivanju. Svaka lokacija u igri je specifičan pokušaj plašenja. Primjerice, u mračnim tamnicama dvorca isprva ne znate što vas čeka pa ste napeti od neizvjesnosti, dok u tvornici unaprijed vidite što vas čeka i strah vas je okrenuti leđa prijetnji koja bi vas mogla zaskočiti.

Svaka lokacija u igri je specifičan pokušaj plašenja.

Vukodlaci su kao glavni protivnici prilično žilavi i dosta se izmiču dok ih pokušavat pogoditi. Ponekad se koriste i dalekometnim oružjem, ali zbog tehničkih ograničenja uglavnom se ponašaju kao tipični protivnici Resident Evila. Primjerice, u jednoj sceni na početku igre vidite ih kako jašu na konjima, a onda u igri poslije nikad više ne vidite vukodlaka s konjem u galopu. Ipak, raznolikost protivnika daleko je veća nego u RE7. Jedni se dižu iz zemlje, drugi koriste svojevrsni jetpack, itd.

Boss bitke su također vrlo dobre, neke čak i epskog ugođaja. Svaki protivnik ima neki svoj specifični napad ili karakteristiku. Na primjer, jedan protivnik u zrak bljuje kiselinu pa se morate sakriti pod krov od njegove otrovne kiše, drugi ima ogromni malj s ogromnim zamahom, i sl. Dobar dio obračuna s boss protivnicima čak je opcionalan ako se usudite istraživati sporedne putove ili se kasnije vraćati na neke već posjećene lokacije.

Dobar dio obračuna s boss protivnicima čak je opcionalan ako se usudite istraživati sporedne putove.

Jedinu zamjerku kod raznovrsnosti upućujem arsenalu oružja. Tijekom igre baratate sa četiri vrste pištolja, tri sačmarice, jednim snajperom i minobacačem. Ok, tu su još noć, bombe i nagazne mine, ali ništa od egzotičnih oružja poput bacača plamena, samostrela, bacača raketa i sl. Tek na kraju igre dobivate pristup automatskoj pušci te se većina zanimljivih oružja otključava za drugi prelazak.

Michael Bay finale

Pomalo ironično, kad vam igra na kraju da automatsku pušku, da vam i 700 metaka te se pretvara u svojevrsni Call of Duty. U tom dijelu igre protivnike tamanite uz night vision naočale i signalizirate lokaciju za bombardiranje iz zraka. Totalna je to promjena tempa u gameplayu, jedna koju bi netko mogao protumačiti kao pljuvanje na sve ono što je u igri prethodilo. Srećom, taj dio ne traje dugo i igra završava taman kad takve „majklbejovske“ gluposti krenu, prije nego Chris krene šakom udarati kamene gromade.

Govorimo tu o trajnosti od otprilike osam sati. Meni je za prvi prelazak trebalo 8 i pol sati, a istražio sam praktički sve što sam htio. Doduše, igrao sam na standardnoj (normal) postavci težine, što se ispostavilo kao greška jer je Resident Evil  Village daleko zabavnija igra na višoj postavci težine. Neprijatelji su na Hardcore težini znatno žustriji, ne oklijevaju s napadom i više se izmiču. Po završetku igre otključavate i dodatnu težinu na kojoj su predmeti ispremještani, neprijatelji se pojavljuju na drugačijim lokacijama i sl.

Resident Evil Village daleko je zabavnija i napetija igra na Hardcore postavci težine.

Također se otključava Mercenaries mod koji nudi izvrsnu zabavu. Ovdje Resident Evil postaje totalna arkadna pucačina i apsolutno nemam ništa protiv da se takvo što odvija u zasebnom modu. Neprijatelje morate srediti prije isteka vremena, a što ih brže (i efikasnije) sredite to na kraju dobijete više bodova kojima otključavate sljedeću razinu ili egzotična oružja.

Novost je što možete aktivirati posebne vještine, na primjer brže kretanje, obnavljanje zdravlja prilikom korištenja specifičnog oružja i sl. Mercenaries mod je dobar sadržaj koji produžuje trajnost RE Villagea, a uz to bliži single-player tradiciji Resident Evil serijala negoli multiplayer komponenta Re:Verse koja će uslijediti nešto kasnije.

DI SU ŠKRINJE!?

Kad smo već kod tradicije, kratko bih samo prokomentirao neke novitete i stalne boljke oko kojih nemam pozitivno stajalište.

  • magične škrinje su izbacili – u potpunosti, tako da je ovo prvi Resident Evil u kojemu se uopće nisam brinuo oko inventoryja, a nije mi to to bez slatkih muka što ponijeti sa sobom, a što ostaviti
  • više ni zelene biljke nije moguće konzumirati samostalno – čak se ni ne pojavljuju u inventoryju, nego samo kroz crafting; Ethan se pravi fin, a mi kao ne znamo da je konzumirao biljčice u sedmici…
  • baš kao u slučaju RE2 i RE3, otvaranje inventoryja i mape pauzira gameplay, što mi strašno smanjuje napetost prilikom igranja; nedavno sam baš ponovio RE7 u kojemu nema takvog pauziranja i super mi je panika kad po inventoryju tražim ključ za otključavanje brave, a čujem protivnika kako mi se približava

  • umjetna inteligencija protivnika koji vas proganjaju ponovno je ograničena tako da vas ne prate u stopu bilo gdje, a oko stolova se s njima možete naganjati čitav dan bez da skužite kako pravite budale od njih
  • nisam veliki fan sustava koji nagrađuje ubijanje domaćih životinja koje ne napadaju igrača niti se mogu kako braniti; znam da su to samo virtualne životinje i da to nasilje nije stvarno, ali mogli su lako smisliti bilo što drugo – od branja gljiva ili potrage za začinima; nije zamjerka za minus samo mi je smiješno kako se igrača nastoji zaplašiti prizorima zaklanih životinja, a onda ga se potiče i nagrađuje da ih sam ubija

BISER SEOSKOG TURIZMA

Nije skoro pa nikakvo iznenađenje da Resident Evil Village izgleda izvrsno. Baš kao i druge igre na R(each for Moon) E(ngineu) koje izvrsno koriste tehniku fotogrametrije, Village djeluje uvjerljivo do te razine da bi netko određene screenshote iz igre lako mogao zamijeniti za fotografije iz stvarnosti.

Village djeluje uvjerljivo do te razine da bi netko određene slike iz igre lako mogao zamijeniti za fotografije iz stvarnosti.

Doduše, neke teksture jesu muljave kad ih gledate izbliza (npr. trava), a animacije pojedinih objekata i dalje se iz nekog razloga izvode u 30 fps-a ili niže dok se ostatak igre izvodi u 60 fps-a. Nije to problem hardvera – da se razumijemo, nego se to vuče još od RE2 te se na PC-u popravljalo neslužbenim putem – modifikacijama.

Verzija igre koju sam igrao bila je upravo ona za PC i ondje mi je za razliku od RE7 nedostajala opcija podešavanja širine pogleda, odnosno FOV-a. Možda ju ubace kasnije, a za sada je rješenje eksterno, tako da skinete alat koji se pokreće paralelno s igrom. Verzija za PC inače je solidno optimizirana čak i za GTX 1060 (6 GB), a u osam sati igranja imao sam svega jedno rušenje. Od bugova sam tek jednom primijetio da je protivnik zapeo u okolišu, sve ostalo je radilo bez ikakve greške.

SELO ZA PAMĆENJE

Resident Evil Village je vrlo dobra igra. Napeta i strašna kad treba biti, natrpana opcionalnim sadržajima, vizualno očaravajuća i na trenutke iznenađujuće ambiciozna. Uživao sam u igranju otprilike 85% vremena, što se poklapa i s konačnom ocjenom. Većina stvari u igri odrađena je na zavidan način i još uvijek se glavnim dijelom poštuju struktura i tradicija Resident Evil serijala. Tamo negdje do trenutka kad igra počinje sličiti X-Menu ili Call of Dutyju.

Objektivno gledajući, Village je sadržajnija, glomaznija i dorađenija igra nego Resident Evil 7. Znači li to da je ujedno i bolja – e to će si svatko sam protumačiti ovisno o tome koliko dugo prati Capcomov serijal. Osobno mi je RE7 i dalje draži horor naslov, premda Village smatram kvalitetnijom igrom. Sedmica mi je ipak donijela više svježine i najveću promjenu otkako serijal postoji, dok je Village inspiriran idejama još uvijek kultne, možda i nedostižne četvorke. No, kad po strani ostavimo sve te usporedbe, Resident Evil je još uvijek jedinstvena stvar u svijetu videoigara – zato je i poživio ovoliko dugo. Uz tu činjenicu uopće nije upitno treba li Villageu dati šansu ili ne.

Kako god okrenete, posjet selu ovog Resident Evila svakako će vam ostati u sjećanju - i po dobrim i po lošim stvarima.

85 Naša ocjena
  • koristi se više različitih taktika zaplašivanja igrača
  • pristojna raznovrsnost neprijatelja i neke izvrsne boss bitke
  • dobro ukomponirane zagonetke
  • ima dosta opcionalnih sadržaja za istraživanje
  • Mercenaries mod je zabavan dodatak
  • završnica igre pretvori se u Call of Duty
  • stalne boljke nevidljivih zidova za neprijatelje i inventoryja koji pauzira gameplay
  • slaba raznovrsnost oružja u prvom prelasku

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (34)

  • PppPP

    09.05.2021 - 19:31

    atmosfera je fantasična

  • XLBanana

    09.05.2021 - 19:32

    Odlična recenzija.

  • razer1234559

    09.05.2021 - 19:52

    Odlična recenzija Zorane. Odigrao sam sve Resident Evil igre osim sedmice i meni najbolja igra u serijalu je Survivor. Atmosfera, mrak, akcija, lokacije, Soundtrack i sve to još uz jezivo glasanje Zombija. Fantastično. Survivor mi je uvjerljivo na prvom mjestu.

  • Bronson

    09.05.2021 - 20:00

    “Inventory koji pauzira gameplay” pa kakav je to minus, ta mehanika je karakteristicna za RE i bez nje ne bi bio to sto jeste.

    • Tony Ghost 1811

      @Bronson, 09.05.2021 - 20:16

      Kao i slab izbor oruzja u prvom prelasku. Inace RE je poznat kao igra koja ima cijeli arsenal. Bar nije minus nista novo, kao sto je bilo jako dugo po svim recenzijama.

    • Zoran Žalac

      @Bronson, 09.05.2021 - 20:21

      Kao što rekoh, u sedmici je funkcioniralo predivno, podizalo napetost više nego išta drugo.

    • Bronson

      @Zoran Žalac, 09.05.2021 - 20:52

      A ovde to nije slucaj? Bukvalno je isto.. U sedmici se takodje posle nekog vremena ufuras kao da je call of duty, pogotvo pred kraj.

    • Bronson

      @Zoran Žalac, 09.05.2021 - 21:07

      Aham, nekako sam preskocio deo gde objasnjavas taj minus u recenziji i sad vidim da sam skroz zaboravio da je svet okolo bio ziv pri ukljucenom inventory-u iz RE7 i da mislis kako je to stvaralo vise tenzije. Ali ovde ima mnogo vise neprijatelja na ekranu slicnije 4delu i takav sistem ne bi funkcionisao.

    • PppPP

      @Bronson, 10.05.2021 - 22:32

      vjv si “nekako” preskočio cijelu recenziju 🤣

    • Bronson

      @PppPP, 11.05.2021 - 00:07

      Haha citao sam ozbiljno ali ocito nedovoljno dobro, ne znam kako sam to preskocio.. Cak sta vise kada sam stigao do minusa trazio sam da vidim gde u tekstu pise o tome i opet nisam nasao verovao ili ne, al treca sreca, valjda.. Elem i idalje stojim pri svom da je to deo RE i da bi bilo glupo bez njega, niti bi bilo moguce da se izvede kao u 7 delu na koji sam zaboravio da je izveden u real time-u zato sto ima mnogo vise neprijatelja na ekranu.

    • PppPP

      @Zoran Žalac, 10.05.2021 - 22:31

      i da ti smanjuje napetost, to stavit za minus je svakako glupost

    • SanKa

      @Bronson, 10.05.2021 - 09:00

      ja stvarno ne vidim kako je to minus….to spada u tvoj osobni dojam Zorane, to nije nedostatak/minus od same igre

  • Nemanjazzz

    09.05.2021 - 20:10

    Ae reko stae

  • Ki-ya Karate Monster

    09.05.2021 - 20:22

    To što završnica izgleda kao Call of Duty ne mora značiti da je loša stvar. Meni se baš taj dio sviđa.

    • Artyom

      @Ki-ya Karate Monster, 10.05.2021 - 15:23

      Slažem se. Sad kad sam to pročitao, dvostruko mi je porastao interes za igrom. Ali ne zato što toliko volim CoD, već zato što mi se sviđa ideja da je završnica igre FPS raspašoj!

  • Tony Ghost 1811

    09.05.2021 - 20:37

    Sto mrzim ove likove koji ordiniraju po igrama koje ne vole pa daju ove mizerne ocjene.

    • Smike

      @Tony Ghost 1811, 09.05.2021 - 22:37

      To sam ja upravo htio napisati, neki djuro005 dao ocjenu 5. Molim HCL da brišu ovakve ocjene. Ja sam baš bio kritičan prema TLOU2 i opet sam dao ocjenu 70 mislim. Koji konj trebaš biti i dat ocjenu 5..

    • Bronson

      @Smike, 10.05.2021 - 00:44

      Nije bas ni 100 neka realna ocena, nista ne moze biti savrseno pa ni igra.. 🙂

    • Smike

      @Bronson, 10.05.2021 - 02:53

      Nisam mislio dati 100,ali kad sam vidio 5,namerno sam stavio max.

  • drpiga

    09.05.2021 - 20:51

    Znaci “Returnal” bolji od ovoga !?

    sve poludilo…

    • razer1234559

      @drpiga, 09.05.2021 - 21:34

      I Super Mario je bolji od Resident Evil-a Village. Velika razlika je u žanrovima npr. ako se recenzira Returnal TPS žanra, ocjena ide igri koja se deklarira kao TPS bez obzira što je tebi Resident Evil bolji.

    • RickBarry

      @razer1234559, 10.05.2021 - 14:24

      Šta???

  • CrashLP

    09.05.2021 - 21:06

    Jedina zamjerka koju osobno imam je fajt protiv Heisenberga…. Majke ti RE serijal je svasta vidio, ali giant mecha fajt…. svasta…

  • mili1985

    09.05.2021 - 21:11

    Nikada nisam mislio da će itko usporediti RE s COD-om, ali i to se dogodilo. I to vidim u nekoliko recenzija.
    Šteta što su izbacili survival iz horora u vidu inventorya i sl. ali ako je uzor četvorka drugačije i ne može.
    Relativno očekivana ocjena i definitivno se igra.

  • Venom102

    09.05.2021 - 22:46

    Ako se osjećate debilno, ja sam odigrao cijeli Resident Evil 7 ne konzumirajući herbove samostalno jer nisam znao da se to uopće može. Saznao sam tek kasnije na nekom yt videu

  • Pajo Paksu

    10.05.2021 - 05:01

    Ono što sam vidio u video prilogu i pročitao u recenziji meni igra izgleda sasvim OK i jedva čekam da je izigram. Iskreno, RE4 mi nije najbolji Resi. Zadnji sat vremena sam protrčao kroz igru i ubijao samo tamo gdje moram. Samo jedan dio RE4 me podsjetio na prv3 igre iz serijala. Naravno ovo je moje subjektivno mišljenje.

  • Timmy20

    10.05.2021 - 08:32

    Nevezano za igru (za koju čekam da dođe na GP) – napomena za admine – ono kao “sigurnosno pitanje” kad želim komentirati na forumu – uopće vam ne radi potvrda pitanja. Mislim na oba sam nekoliko puta pisao dobar odgovor, no kaže “krivo”. Ispravite to.

    • pleto

      @Timmy20, 11.05.2021 - 17:11

      “dobar odgovor”, lol

    • Timmy20

      @pleto, 12.05.2021 - 07:38

      jedi g.

    • pleto

      @Timmy20, 12.05.2021 - 13:08

      hahaha

  • SanKa

    10.05.2021 - 09:02

    ja sam zasad odigrao 3-4 h, ne znaci da sam toliko i presao, ali igra mi je fantastična. izgleda bas ko punokrvni ps5 naslov , ray tracing je odlicno napravljen. atmosfera, lokacija, neprijatelji…nema mi vece napetosti i straha nego kad se ova gigantska kukčka pojavi od nikud i krene me ganjat 😀

  • Lazy

    10.05.2021 - 10:50

    Dobro izgleda, i cini se ok, sud tek kad odigram.

  • dex19

    10.05.2021 - 22:53

    Jedno pitanje, pošto nemam play station 5 a komp sam nabavio tek sada, dali je demo verzija samo prikaz cjele igre ili je kao što je bio resident evil 7 igra za sebe? Dali ima smisla odigrati demoe ukoliko nabavim full igru?

  • crolink07

    18.11.2021 - 08:33

    Napokon je došla na red,jučer završio,super igra.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?