River City Girls 2

ZA KOL'KO ZVONI?

Ivan Brekalo

Prva River City Girls igra imala je vrlo zanimljivu viziju. Prije svega nekoliko godina, kad je beat ’em up žanr tek počeo proživljavati svojevrsnu renesansu, pojavila se gotovo niotkud i napravila nešto što se druge igre iz žanra tada nisu usudile: presložiti sve što nudi kao beat ’em up kroz neobičnu fuziju s elementima RPG-a. Ideja je to koja se nije često sretala, a u novije se vrijeme viđala samo ako bi žanru pribrojili 3D igre poput Yakuza serijala.

34€ PC Ustupio izdavač

PAS NIJE POJEO DOMAĆU ZADAĆU

Narav ovoga žanra obično naginje nešto arkadnijem pristupu: probijate se kroz bande neprijatelja koje treba pošteno izmlatiti koristeći jednostavan arsenal poteza. Nema puno razmišljanja, zagonetke i platformske sekvence ili su u potpunosti izuzete ili su svedene na minimum, a gubljenje u prostoru je doslovno nemoguće.

Prethodni dio River City Girls posložio je stvari tako da je ponudio otvoreni svijet po uzoru na svijet u stilu starog NES klasika: River City Ransom, a uz unaprjeđivanje lika kroz razne aktivnosti dodao je i zavidnu količinu novih poteza koje je moguće kupiti od majstora borilačkih vještina, Jimmya i Billya (braća iz serijala Double Dragon).

Sve je to u prvom River City Girls bilo servirano s lijepim retro-inspiriranim grafičkim stilom, odličnom glazbenom podlogom i štosnom prezentacijom popraćenom blesavo smiješnim dijalozima. Jedino što je tu nedostajalo bila je dubina borbe te najbizarnije od svega: normalniji kraj. Prvi River City Girls je donio neshvatljivo loš i mrvicu neukusan “pravi” kraj, toliko užasan da su ga developeri odlučili zamijeniti posve novom verzijom završetka priče.

USPJEH NA POPRAVNOM

Sjajna vijest, sve što je valjalo kod originala sada krasi i ovaj odlični nastavak pred nama. Amaterske greške poput slučajnog prelaska između lokacija stvar su prošlosti, a siguran sam da se na kraj igre ovaj put neće nitko žaliti. Što se tiče borbe, Way Forward je uspješno odradio domaću zadaću i u bilježnicu zabilježio sve ono što su žanrovski konkurenti poput Streets of Rage 4 u međuvremenu odradili kako treba.

Borba je ipak nešto jednostavnija nego u gorespomenutom hitu koji smo imali priliku recenzirati, ali unatoč tome djevojke iz River Cityja u svojoj novoj avanturi donose i neke posebnosti. Pa su tako uz ogromnu količinu specijalnih napada prisutne bijesne stvari poput asistencija ranije pošteđenih protivničkih boraca. Asistencije su, ni manje ni više, izvedene u stilu legendarnog serijala Capcom VS.

Skupljanje asistencija odrađeno je pak u stilu Pokemona: protivnika prvo treba oslabiti, nikako ne do kraja onesposobiti i tek je onda moguća regrutacija. Samo treba pripaziti da taj zadnji napad ne bude prejak. Prije nego ih pridobijete na svoju stranu, protivnici će vas moliti za milost što je popraćeno smiješnim animacijama. Animacija likova u River City Girls 2 je fantastična i tvorci su se itekako potrudili kako bi vas oduševili sitnicama poput ove, makar te sitnice često bile i izvan borbe.

Kombinacije udaraca se osim asistencijama mogu produljiti na klasične načine – odbijanjem od zid, skupljanjem s poda, žongliranjem, bacanjima i određenim potezima svojstvenim liku kojeg igrate. No, potpuno shvaćanje combo sustava nipošto nije obavezno. Ako uložite potrebno vrijeme, primjerice eksperimentiranjem u pravom pravcatom “Training” modu koji igra nudi u vidu dvorane nedaleko od mjesta početka avanture, vrlo brzo ćete naučiti izvoditi nešto dulje serije udaraca.

Ako se pak odlučite na ležerniji stil igranja pri kojem se nećete zamarati detaljima combo sustava, taj stil je također validan jer je moguće otključati i serije udaraca koje ne zahtijevaju posebnu preciznost, a samim time ni vježbu. Štoviše, u borbi je nerijetko čak i bitnije suzdržati se od duljih serija,te fokus usmjeriti na pozicioniranje i kontrolu gomile neprijatelja.

Ako poželite nadoknaditi slabije snalaženje u borbi, uvijek možete “odgrindati” koji level više, nakupovati veću količinu hrane ili pak odraditi neku sporednu misiju koja će vas nagraditi predmetima za lakšu borbu. Međutim, ako se suzdržite od rapidnog stiskanja tipki i mrvicu poradite na tajmingu, stvari koje možete izvesti postaju spektakularne.

NEMA POTREBE ZA SAZIVANJE RODITELJSKOG

Stil igranja s vremenom je moguće izdefinirati i po pitanju balansa napredovanja kroz priču i neobaveznog grindanja, a svaki igrač će za sebe odlučiti koliko se želi pozabaviti s borilačkim majstorijama. Likovi imaju bitno drugačije arsenale poteza, tako da i njihove kombinacije funkcioniraju vidno drugačije.

Lika kojeg igrate moguće izmijeniti tijekom avanture pri ulasku u jedno od brojnih skloništa ove nestašne srednjoškolske družine. Družine, koja se, vjerovali ili ne- sukobljava s bandom Yakuza zaslužnom za kaos koji vlada u River Cityu. Priča je totalno otkačena, a dostignuti level svakog od ukupno šest igrivih likova igra prati posebno.

Pri završetku igre tu je i New Game+ koji zadržava levele likova, te čuva skupljeni novac i predmete, a uz to dodaje i nove izazove. Sukladno tome, tek je na New Game+ moguće odraditi stopostotni prelazak.

Jedna od primjedbi koju imam, a možda ujedno i najveći nedostatak ovog naslova je ta što šansu za stopostotni prelazak (bez da rješenje potražite online) umanjuje nekolicina kriptičnih tajni koje teško da će prosječni igrač-perfekcionist ikad pronaći samostalno. Šteta, jer su preostale tajne odlično postavljene i daju se lijepo riješiti nakon malo samostalnog istraživanja.

GULIMO ŠKOLSKU KLUPU, ZAJEDNO

Snage možete udružiti s maksimalno troje prijatelja lokalno, ili pak s jednim suigračem online. S obzirom na to da u online modu oba igrača imaju vlastiti ekran, igra tu dozvoljava međusobno udaljavanje likova sve do granica trenutne lokacije. Spomenuta mogućnost svakom od igrača donosi veću slobodu jer se gube limitacije uzrokovane kamerom.

Na žalost, online iskustva koja sam imao do sad su bila dosta slaba. Unatoč tome što su ponuđene posebnosti kao što su povezivanje s verzijama drugih platformi, filteri po najbližoj regiji i rollback tehnologija – responzivnost igre se znatno smanjuje, već i u onim “zelenim” konekcijama.

Shodno tome postaje jasno zašto je online limitiran na svega dva igrača, jer s tri do četiri igrača sve bi štekalo još i više. Ipak, valja ovu kritiku za sada uzeti s malom zadrškom, jer po pitanju tehničkih detalja, igra ima problem s održavanjem pristojnog broja sličica u sekundi. Srećom, developeri su svjesni problema koji se potkrao u verziji igre na dan izlaska, te su s PC verzijom ponudili dodatnu zakrpu koja bitno popravlja izvedbu. Navedena zakrpa tek treba stići na sve konzole (samo bi Switch verzija mogla ostati na 30 sličica u sekundi). Moguće je da upravo ovaj propust direktno utječe i na samu kvalitetu online igranja. No, za sada – online iskustvo nije sjajno.

PETICA ZA ZALAGANJE

Dakako, kontrole su izvan online okruženja jako responzivne i odlično posložene. Praktički je svaka tipka na kontroleru iskorištena. U borbi konstantno koristite svega pet tipki, dvije dodatne tipke su tu za asistencije preobraćenih negativaca, a na ostale tipke dodijeljene su akcije koje olakšavaju život, poput otvaranja mape ili pak korištenja pametnog telefona koji nudi dodatne opcije. Jedna od opcija je preuzimanje misija s Honkr društvene mreže koja ismijava Twitter.

Uz već nahvaljene animacije likova i visok sveukupni vizualni dojam, posebnu pohvalu zaslužuje glazbena podloga. Gotovo sve pjesme skladala je i izvela talentirana Megan McDuffee, s time da su njene vokalne izvedbe iz prethodne igre sada ponovljene i sviraju na prikladnim lokacijama. Tu je i mnoštvo posve novih pjesama kojih otprilike ima onoliko koliko je i mapa River Cityja ovaj put veća.

Od priče nema smisla očekivati smislenost i neku ozbiljnu dosljednost. Priča je izuzetno blesava, baš kao i u prvoj igri. Međutim, način na koji se sve veže dijalozima, šarm likova, humor, poveznice s drugim igrama, te povremena besramna probijanja četvrtog zida čine River City Girls 2 itekako pamtljivim naslovom.

Iako ovaj nastavak reciklira neke od elemenata iz prethodnika (lokacije, glazba), širok obujam sadržaja, zarazan gameplay i posebnosti igrivih likova opravdavaju nešto višu cijenu od 34 Eura. Zahvaljujući blago naglašenim, ali itekako prisutnim RPG elementima, za prelazak i istraživanje svega što River City Girls 2 nudi potrebno je i do dvadesetak sati igranja. Pa uz to New Game+, te obavezno igranje mutliplayer moda. Ako imate sreće, to će biti lokalno, ako ne – uvijek vam preostaje trenutno i ne baš sjajni, online mod igranja.

Gotovo pa savršen nastavak jedne već vrlo solidne beat 'em up igre. Netipično visoka cijena za ovakav tip igre opravdana je veličinom mape, količinom sadržaja i obaveznim poticanjem na "samo još jedan prelazak", bilo to solo ili u društvu.

84 Naša ocjena
  • uspješno povezivanje beat 'em up i RPG elemenata omogućuje stil igranja po želji
  • odlično lokalno co-op iskustvo
  • produbljen i bolje osmišljen combo sustav u odnosu na prethodnu igru
  • super glazba
  • dobar humor i odlično pogođena doza otkačenosti
  • nekoliko prekriptičnih tajni koje smanjuju mogućnost odigravanja 100% bez da rješenje potražite izvan igre
  • vidjeli smo i bolje mrežne kodove u sličnim igrama

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.