Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge

COWABUNGA 2022

Ivan Brekalo

Nakon što je odlični Streets of Rage 4 oživio žanr i potaknuo lavinu novih beat ’em up igara, na recenziju nam stižu nove nindža kornjače, i to od istog izdavača. Developer je nezavisni studio Tribute Games u kojem se okupio dobar dio ekipe koja je radila na igri Scott Pilgrim vs. the World. Tvorci su se pri odobrenoj Teenage Mutant Ninja Turtles licenci odlučili fokusirati na originalni crtani serijal iz 1987. godine. Kao što možete vidjeti u bilo kojem videu za igru, Shredder’s Revenge izgleda prelijepo i igra je posve vjerna materijalu na kojem se temelji.

25€ PC Ustupio izdavač

KORNJAČE U PRAVIM RUKAMA

Tu vjerodostojnost izvornom materijalu Tribute Games ostvaruje koristeći prekrasan pixel art stil, a likovima su glas dali glumci iz crtića. Glazbenu podlogu najvećim dijelom potpisuje talentirani Tee Lopes (Sonic Mania) uz poneka iznenađenja kao što su Ghostface Killah i Raekwon (Wu-Tang Clan), te Mike Patton koji je otpjevao uvodnu špicu rekreiranu za ovaj projekt. Iako je riječ o indie naslovu, ove zvučne kolaboracije puno govore o kredibilitetu koji su tvorci igre imali pri stvaranju ove igre.

Igra koristi prekrasan pixel art stil, a likovima su glas dali glumci iz crtića.

Svakoj od kornjača pogodili su osobnost i to se očituje kroz njihove smiješne opaske, stil borbe i brojne simpatične animacije likova među kojima su i poze pri završetku levela i unikatna izazivanja koja se odražavaju i na gameplay (o tome nešto kasnije). Uz četiri legendarna zelena ratnika u oklopu, među igrivim likovima su i novinarka April O’Neil, majstor Splinter te Casey Jones kojeg je moguće otključati.

Razlike među likovima su manje izražene nego u nekim drugim igrama iz žanra, ali ipak svaki od likova ima svoje posebne kvalitete. Donatello sa svojim štapom ima najveći domet, dok mudri učitelj Splinter nanosi uvjerljivo najveću štetu protivnicima, itd. Na raspolaganju su dva moda igranja: Story i Arcade. Oba moda sastoje se od ukupno 16 epizoda/levela i moguće je odabrati jedan od tri stupnja težine. Razlika je u tome što Arcade mode treba odigrati u komadu, dok se Story može igrati na mahove, pri čemu se ograničeni broj života resetira za svaki nivo.

VIŠE OD PROSJEČNOG BEAT ‘EM UPA

Story mod također sadrži i skrivene predmete, mogućnost nadogradnje likova, te mini mapu u stilu Super Mario Worlda. Sve levele u bilo kojem od dva moda možete odigrati za otprilike dva sata, a kroz Story ćete se istim levelima vraćati i više puta ako želite nadograditi sve likove, riješiti dodatne izazove unutar levela i skupiti sve skrivene predmete. Do kraja ojačani lik u Story modu je nešto jači od njegove standardne inačice u Arcadeu, te može spremna imati i do tri specijalna napada odjednom.

Tijekom ovog projekta vizija developera bila je ponoviti sve ono što je stare TMNT igre s arkada činilo pamtljivima, te istodobno dodati dašak modernog, kako bi gameplay dosegao nešto veću dubinu. Upravo su tu dubinu uspjeli postići dodavanjem puno većeg arsenala poteza. Uvodni tutorial sadrži ukupno 21 slajd s objašnjenjima, što je izuzetno kompleksno za jednu igru iz ovog žanra. Dakako, svaki od brojnih napada je prelijepo animiran čime se dodatno dočarava karizma naših zelenih nindža junaka i njihovih prijatelja.

Uvodni tutorial sadrži ukupno 21 slajd s objašnjenjima, što je izuzetno kompleksno za jednu igru iz ovog žanra.

Kontrole su izuzetno responzivne, te ih je moguće mapirati po želji. Doduše, PC verzija koju smo dobili za recenziju trenutno iziskuje malu intervenciju u samim postavkama na Steamu. Na gumbe su raspoređeni obični napad, specijalni napad, skakanje, izmicanje, izazivanje i tipka za interakciju s partnerom.

Kombinacije tipki omogućavaju napade iz trčanja, udarce iz skoka, alternativne specijalne napade, te prateći napad koji može voditi u seriju udaraca. Izazivanja služe punjenju mjerača potrebnog za specijalke. Malo je to neobična odluka u dizajnu, ali vjerujem da će izvođenje ovih simpatičnih poza poslužiti kao olakšanje manje iskusnim igračima, jer se nepuni mjerač resetira kad igrač zadobije udarac. Pomalo začuđuje da sustav specijalki nije baš najspretnije izveden, ali ostatak mogućnosti koje igra pruža u borbi je sjajno dizajniran.

Jedna od najboljih odlika je mogućnost igranja do šestero igrača istovremeno.

Jedna od najvećih odlika novog TMNT-a je mogućnost igranja i do 6 igrača istodobno – uživo ili pomoću mrežnog koda (moguće je i kombiniranje igrača uživo s online prijateljima). Iskustvo se drastično mijenja jer je igra poprilično metodična tijekom solo prelazaka. Svaki ekstra igrač u družini junaka povlači za sobom dodatne količine zlikovaca, te puna družina od šestero igrača mora biti spremna na divlju akciju prisutnu na svim dijelovima ekrana.

Zadržimo se na trenutak na nešto pitomijim scenarijima s jednim do dva igrača. Zapravo je na neki način i šteta što je za prebiti jednog neprijatelja najčešće dovoljno svega 4-8 udaraca jer su odlične mogućnosti unutar combo sustava. Otpornije neprijatelje tako možete žonglirati, odbijati od zid, kupiti s poda i na kraju dodati partneru na volej koji će ih strelovito sprašiti van ekrana. Moguće je žonglirati i već pale neprijatelje, te to ima svoju svrhu – punjenje specijalnog mjerača, stoga nikad nije na odmet sprašiti koji udarac više na već poraženim neprijateljima.

Nije tragedija što igra ne pruža više prilika za izvođenje duljih serija jer je naprosto ovdje riječ o takvom tipu beat ’em upa: s manje tehnikalija i većim fokusom na brzom rješavanju gomila zlikovaca koji sa svih strana ulaze u živopisne kadrove iz TNMT univerzuma. Neovisno o količini neprijatelja i grafičkim efektima na ekranu, izvedba ne šteka ni u jednom trenutku, barem ne u PC verziji koju sam igrao.

Među napadima se vraća i ikonično bacanje protivnika u kameru igre. No, same tehnike bacanja nikako nisu u prvom planu, te su manje bitne nego u ostalim igrama iz žanra. Žanru karakteristično korištenje dodatnih predmeta s poda posve je izostalo, te se naši junaci ovdje oslanjaju isključivo na vlastita nindža oružja, dok April udara mikrofonima i drugom novinarskom opremom.

Među napadima se vraća i ikonično bacanje protivnika u kameru igre.

U pregršt je situacija moguće navesti neprijatelje u određenu zamku i šutnuti na njih nekakav veći predmet ili ih pak poklopiti visećim konstrukcijama. Stoga se da zaključiti da TMNT Shredder’s Revenge dosta stvari izvodi na nešto drugačiji način od svojih konkurenata, te tako nudi jedinstveno iskustvo.

Ono što Shredder’s Revenge dodatno izdvaja u moru sličnih igara su prateći napadi lansirani tijekom trajanja akcije izmicanja. Na vašeg se zelenog prijatelja s druge strane ekrana zaletava nekakva mehanička neman iz Technodromea? Zadržite koncentraciju, tempirajte tipku za izmicanje, te kad opasnost prođe izvedite strelovito brzi prateći napad koji može voditi u razne serije nokautirajućih udaraca. Čim riješite jednog protivnika, slijedi novo izmicanje, a zatim još jedan prateći napad koji vodi do sljedećeg protivnika u gomili. Koristeći ovu tehniku moguće je očistiti cijeli ekran prepun protivnika, te sama borba tako dobiva dodatnu dozu fluidnosti.

PIZZA ZA SVE!

Tipka za interakciju s partnerom služi za oživljavanje kad on padne u borbi. I to tako da palom suborcu gurnete komad pizze pod nos da bi ovaj nakon šnjofanja skočio na noge i vratio se u borbu. Ista tipka koristi se kako bi suigraču dali pet. Ova akcija popraćena je još jednom simpatičnom animacijom, a za efekt ima redistribuciju manjeg komada zdravlja između igrača.

Tri stupnja težine sadrže pristojan izazov za sve skupine igrača. Shredder’s Revenge je pristupačan za igrače koji imaju nešto manje iskustva sa žanrom, pogotovo ako se odluče na prelazak Story moda na Chill stupnju težine. TMNT sadrži više boss borbi nego samih levela, te je Tribute Games uspio upotrijebiti sve najpamtljivije zlikovce iz animirane serije.

Shredder’s Revenge je pristupačan za igrače koji imaju nešto manje iskustva sa žanrom tabačina.

Doduše, veći dio bosseva je izuzetno jednostavan i mogu se lako poraziti ako igrači koriste taktiku učestalog izazivanja i lansiranja specijalnih napada. Stoga je veći izazov preživjeti sami level nego poraziti pripadajućeg bossa na kraju levela, što je pogotovo izraženo pri kooperativnom igranju.

Mrežno igranje funkcionira na principu slobodnog ulaska i izlaska iz igre, praktično za jedan podulji beat ’em up. Izdavač Dotemu je osigurao i tzv. rollback tehnologiju za mrežni kod, bez koje igranje u šestero vjerojatno ne bi ni bilo moguće. Samo online iskustvo funkcionira vrlo dobro, uz tek poneki sitniji bug. Manjih bugova se nađe i na najčudnijim mogućim mjestima, primjerice unutar izbornika, ali tu nećemo biti prestrogi jer je igra nova i vjerojatno će ubrzo doći i neka zakrpa koja će se pobrinuti za nešto glađe iskustvo.

Igra podržava rollback tehnologiju za mrežni kod, bez koje igranje u šestero vjerojatno ne bi ni bilo moguće.

Mješavina svih spomenutih gameplay kvaliteta upakiranih u vrhunsku prezentaciju rezultirat će obaveznim višestrukim prelascima i isprobavanju svih likova. Koliko god za pohvalu bila ogromna količina levela, Arcade mod je mrvicu predug za ovaj tip igre. Velika ponuda levela mogla je biti odrađena kroz odabir različitih ruta, koje su već odavno žanrovska praksa. Također čudi i izostanak dodatnih modova kao što su Boss rush, Training ili Versus borbe.

MAJSTOR SPLINTER PREPORUČUJE

Slaveći korijene žanra, developeri su pogodili sve one najosnovnije zadaće koje si jedna beat ’em up igra može postaviti: igrači mogu vrlo brzo pohvatati osnove, težina je pogođena, a zvučna licenca ima veliki potencijal za privlačenje upravo one publike koja se sjeća zlatnog doba ovog žanra. Kontrole su responzivne, koji god napad da igrač izvede, bilo promišljeno ili pak slučajno – efekt nosi neizmjernu satisfakciju i stoga ćete uvijek htjeti pretumbati negativce u barem još jednom nivou.

Po pitanju vizuala i zvuka, igra mami one najnostalgičnije među nama, a za multiplayer s društvom teško je pronaći adekvatniju igru iz žanra koju će moći igrati do šest ljudi čije vještine variraju sve od totalnih početnika pa do veterana žanra. Kakvu god ekipu sastavili – TMNT jamči urnebesnu zabavu za sve uzraste popraćenu nezaobilaznom tonom smijeha karakterističnom za najbolje TMNT produkte s vrha ljestvice. Cowabunga!

Novi TMNT udara žestoko. Vješto rekreiran svijet nindža kornjača iz originalnog crtića donosi pregršt stila i vrhunski gameplay. Dušu daje za multiplayer, a pristupačan je i za početnike.

86 Naša ocjena
  • prelijepi pixel art stil, fantastične animacije i super glazba
  • odličan osjećaj kad nekoga odalamite
  • multiplayer do 6 igrača offline i online
  • izuzetno vjerno originalnom materijalu, mnoštvo sitnih detalja
  • bogat arsenal napada
  • pokoji dodatan mod poput Boss Rusha bi odlično sjeo
  • Arcade Mode mrvicu predug za ovaj tip igre
  • mehanički nemaštovite boss bitke

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.