Wargroove

SITAN, ALI DINAMITAN

Hrvoje Smoljić

Chucklefish je proizvođač i izdavač čiji smo šarmantni logo mogli vidjeti prilikom pokretanja njihovih najprominentnijih igara – Stardew Valleya i Starbounda. Iako su navedene igre „teške“ tek nekoliko stotinjaka megabajta, istovremeno vam mogu pružiti više stotinjaka sati čiste zabave. Nastavlja li Wargroove taj trend? Na prvi pogled radi se o potpunom klonu Advance Wars igara s Gameboy konzole i ako ste voljeli te igre Wargroove ste zasigurno već kupili. No, ako ste skeptični, provjerimo krije li se nešto novo i bolje ispod šarene, pikselizirane površine.

O kakvoj se igri ovdje radi?

Wargroove svoju priču započinje često viđenim zapletom srednjovjekovno-fantastičnih filmova i igara – ubojstvom kralja. Taj čin jednog negativca ostavlja značajan utisak na kraljevu kćer koja u kaosu uspijeva pobjeći. Upravo s njom u tijeku igre pokušavate prikupiti saveznike, sagraditi vojsku i u konačnici ponovno preuzeti kraljevstvo.

Priča sama po sebi nije pretjerano upečatljiva te uglavnom služi kao izgovor da vas igra baci u različite gameplay scenarije tijekom nekih 30 misija u glavnoj kampanji. No, nije i bez svojih pozitivnih strana. Vizualni stil i zanimljivi likovi ipak je donekle izdižu iz prosjeka. “Šarmantno” je riječ kojom bi opisao prezentaciju većine Chucklefish igara, a situacija je i ovdje slična. Grafika je šarena, a 8-bitna glazba i zvučni efekti zabavni i vrlo nostalgični.

Čak je i dijalog donekle zabavan. Sami likovi imaju podosta za reći između svake misije, ali i usred njih. Ponekad su tekstualni paneli popraćeni jednostavnom glasovnom glumom – obično u važnijim trenucima priče. Sve navedeno doprinosi onom „stara škola“ osjećaju zbog kojeg cijelo vrijeme imate blagi osmjeh na licu, čak i kad niste previše investirani u samu priču.

Wargroove vas neće osvojiti pričom, ali bi mogao njenom šarmantnom audiovizualnom prezentacijom.

Međutim, ovakvu igru vjerojatno nećete ni kupiti zbog priče već zbog njezinih strateških mogućnosti. Iako je Wargroove naizgled jednostavna igra, njeni će vam Advance Wars korijeni reći kako je to daleko od istine. A onda će igra na to dodati originalne mehanike i brojna poboljšanja već poznate formule koja će čitav gameplay odnijeti na novu razinu.

Ako niste imali prilike zaigrati Advance Wars ili slične igre, ne brinite. Wargroove vas kroz kampanju polako upoznaje sa svim svojim mehanikama. Svaka od početnih misija koncipirana je na način da ju možete proći korištenjem mehanike ili jedinice koju vam je igra prezentirala. Tek vam se nakon desetak misija igra u potpunosti otvara i pušta vas da sami kombinirate sve naučeno, a tada počinje prava zabava.

Jezgra gameplaya sastoji se od uvelike proširenog papir-škare-kamen sustava začinjenog s nekoliko dodatnih mogućnosti. Svaku igru započinjete s herojem, nekoliko osnovnih jedinica te građevinom koja predstavlja vaše glavno uporište. Iako igra ponekad začini misije drugim uvjetima za pobjedu, uglavnom morate ubiti protivničkog heroja ili uništiti njihovo uporište. Naravno, ukoliko protivnik to napravi vama – izgubili ste. Možda mislite: „Pa zašto ne igrati defenzivno i držati heroja u kutu mape do kraja bitke“, no to je u Wargrooveu obično recept za neuspjeh. Osim što je heroj vaša najmoćnija jedinica, a s tim i ključna za pobjedu – igra nagrađuje nešto agresivniji pristup.

Gameplay se sastoji od uvelike proširenog papir-škare-kamen sustava gdje je vaše poznavanje mehanika presudno za pobjedu.

Rezultat je to kombinacije načina na koje igra pristupa prikupljanju resursa, bonusima za pozicioniranje jedinica te herojima. Svaka mapa ima određeni broj polja, podjeljenih mrežom kvadrata. Svaka jedinica se u jednom potezu može kretati određeni broj polja. Neka od tih polja sadržavaju šume, planine, rijeke i slično koje jedinicama pozicioniranim na njih daju određene defenzivne bonuse ili penale.

Neka polja također sadržavaju sela koja vam, kad ih zauzmete, svakim potezom generiraju jedini resurs – zlato. Iz baraka i nekih drugih građevina ćete zatim, uz pomoć zlata moći „izgraditi“ jednu jedinicu po potezu. Svaka od četiri frakcije ima ih 19, a sačinjene su od kombinacije pješadije te zračnih i pomorskih jedinica. Uz izuzetak spomenutih heroja među-frakcijske razlike su izrazito kozmetičke prirode zbog čega vaš uspjeh ovisi isključivo o vama.

Jednostavnim klikom na svaku jedinicu, bila protivnička ili vaša, igra vam prikazuje njezin domet na mapi, ali i informaciju o tome protiv kojih jedinica je slaba, a kojima će nanositi više štete. Tu je i mehanika „critical hita“ ili nanošenja više štete, koja ne ovisi o sreći ili statistikama, već o zadovoljavanju određenih uvjeta. Tako streličari npr. nanose više štete ukoliko se prilikom napada ne pomaknu niti jedno polje. Kopljanici nanose više štete ako tik do njih stoji drugi kopljanik i slično. Sve će vam navedeno reći kako dobro pozicioniranje jedinica i sposobnost razmišljanja unaprijed nosi pobjedu.

Ono što pomalo umanjuje taktički pristup jest predvidivost umjetne inteligencije neprijatelja koja je izrazito agresivna i gotovo nikad ne koristi mogućnosti liječenja jedinica, a ponekad u potpunosti ignorira zauzimanje građevina. Dodatno, nekoliko misija unutar kampanje uistinu se pretjerano oduži i ubije svaki pojam zabave. Misije su to u kojima sam čak u potpunosti znao isključiti inače zabavne animacije borbe kako bih što prije došao do kraja. Problemi su to koje lako riješite ulaskom u uvijek brz, dinamičan i nepredvidljiv multiplayer. S obzirom na sve mehanike, multiplayer može postati poput napete partija šaha te vam potencijalno pružiti sate zabave.

Što se tiče sadržaja za jednog igrača, povrh pozamašne kampanje tu su i arcade i puzzle modovi, ali i robusan kreator levela. U arcade modu moći ćete svoje strateške mišiće upregnuti protiv AI protivnika, a puzzle mod ubacit će vas u već započetu borbu i dati vam ograničen broj poteza kako bi postigli određeni cilj. Navedeni mod vam može poslužiti kao svojevrsni trening jer će vas često natjerati da jedinice koristite na posve originalan način kojeg se niste dosjetili u slobodnoj igri. Lekcije su to, koje će vam uvelike olakšati kasnije misije u igrinoj priči.

Kreator levela je identičan onome koji su proizvođači koristili u izradi igrine kampanje i iznimno je zabavan.

No, ako vas takvo što zanima – spomenuti kreator levela ima potencijal da vam odnese podjednako, ako ne i više vremena od kampanje i ostalih modova zajedno. Razlog tome leži u činjenici da s njim zapravo možete raditi gotovo sve što i sam proizvođač. Od veličine mapa, terena, građevina pa sve do kreiranja vlastitih pravila, glazbe, skripti, puzli i animacija. To efektivno znači da ćete sami moći stvoriti vlastite priče i kampanje koje vrlo jednostavno možete podijeliti s drugim igračima. Igri navedeno daje gotovo beskrajnu dugovječnost te uopće ne sumnjam kako će maštovita zajednica igrača već za koji tjedan kreirati sadržaj koji će posramiti igrinu glavnu priču.

Ono što je pomalo problematično jest sustav spremanja pozicije. Igra naime „snima“ isključivo prilikom izlaska iz aplikacije te ne poznaje opciju ručnog spremanja kad god vi poželite. U prijevodu, to znači da igra zna biti vrlo nemilosrdna, a ako pogriješite – ne računajte na učitavanje pozicije od prije dva poteza kako bi isprobali drugu, potencijalno bolju strategiju. Srećom, ako vam je razina izazova previsoka, težinu možete prilagoditi u nekoliko kategorija kao što su količina štete koju vam protivnici nanose ili količina zlata koju dobivate po potezu.

Pojedine misije mogu biti vrlo dugotrajne i teške, a poziciju nije moguće spremiti kada vi to želite.

Iako vam se može činiti kako igra ima uistinu previše mehanika koje morate imati na umu, sve se one savršeno stapaju jedna u drugu, a većinu ćete ih već intinuitivno poznavati nakon 20-tak misija. No zabavljat ćete se i daleko prije. Već pri samom početku kampanje sam ušao u ono „još samo jedan potez“ stanje uma zbog kojeg su mi sati letjeli kao od šale.

U konačnici, bojim se kako bi velik broj igrača mogao previdjeti Wargroove u mjesecu prepunom visokoprofilnijih igara s daleko većim budžetima. Iskreno, možda bih i sam bio jedan od njih da nisam igru morao recenzirati, ali mi je nakon svega viđenog iznimno drago da to nije bio slučaj. Unatoč sitnim problemima i činjenici kako ne donosi ništa revolucionarno novo, Wargroove u potpunosti opravdava i nadilazi titulu nasljednika Advance Warsa. Radi se o, prije svega zabavnoj strateškoj igri na poteze upakiranoj u šarmantne pikselirane vizuale kojoj je uistinu teško naći ozbiljnu zamjerku. Ako vas išta iz te rečenice imalo privlači, dajte igri priliku – sigurno nećete požaliti.

Recenzija je rađena na primjerku igre za PC. Primjerak igre za recenziranje ustupio nam je njezin izdavač.

Wargroove je jedna od onih igara koja nadilazi samu sebe te je u svakom smislu veća i bolja nego što na prvi pogled daje naslutiti. Ako ne volite strategije na poteze, zbog Wargroovea bi ih vrlo lako mogli zavoljeti.

84 Naša ocjena
  • napeta, mehanikama duboka borba na poteze
  • vrlo sadržajni i zabavni modovi