HCL.HR

Igramo Hogwarts Legacy – evo dojmova nakon 20 sati igranja

Zoran Žalac 06.02.2023.   •   72 komentara


Navukli smo svoj čarobnjački šešir i zaputili se u poznatu školu za vještice i magove. Avanturu u Hogwarts Legacy još nismo završili, ali nakon više od 20 sati igranja formirali smo neke dojmove.

Putoključ do obećavajućeg Hogwarts Legacya dobio sam prije tri dana i iza mene je prilično zabavan vikend. Neću reći magičan jer je Hogwarts Legacy velika igra i ne znam čaroliju koja bi mi omogućila da za takvu igru dostavim recenziju u tako kratkom roku. Međutim, nakon 20+ sati provedenih u igri mogu vam prenijeti prve dojmove koji će u najvećem dijelom biti ponovljeni u samoj recenziji.

Odigrao sam 32 od 40 obaveznih questova u igri, što znači da s pričom nisam gotov pa ju ovdje neću komentirati. Mogu samo reći da ima više slojeva i da u načelu dobro drži pozornost igrača u relativno dugom trajanju. Imam dojam da igra u svoju statistiku trajanja ne uračunava vrijeme provedeno u menijima, tako da mi je ovih 20 sati igranja djelovalo duže. Ali je svejedno proletjelo jer sam se dobro zabavljao.

Više je razloga zašto Hogwarts Legacy pruža dobru zabavu, ali kao najjači adut igre uvjerljivo se ističe sam svijet u kojemu se radnja odvija. Svijet čarobnjaštva ovdje je dostavljen praktički kao najbolji mogući “servis za fanove Harryja Pottera”. Mnoštvo je sitnih detalja ubačeno u dvorac Hogwarts i njegovu okolicu, sve je pomno i autentično dizajnirano, a spoj svega toga zaista je fantastičan.

Mnoštvo je sitnih detalja ubačeno u dvorac Hogwarts i njegovu okolicu, sve je pomno i autentično dizajnirano, a spoj svega toga zaista je fantastičan.

Zvučat će kao najveći klišej ikada, ali igra baš reprizira osjećaj prvog susreta s Hogwartsom i magijom općenito. Znate ono kad Harry Potter prvi put otkriva čarobnjačke slatkiše pa ga iznenadi čokoladna žaba? Tako je nekako u prvih deset sati Hogwarts Legacyja. Čak i ako ste vrsni poznavatelji franšize, Hogwarts Legacy donosi vam iznenađenja na svakom koraku jer ima do sada najbolje realiziran svijet čarobnjaštva u interaktivnom obliku. Najzanimljiviji dio igre bio mi je otkrivati kako magija utječe na svijet, tj. koje čarolije mogu iskoristiti na nečemu i kakav učinak one imaju na svijet u kojemu se nalazim.

MAGIJA POČINJE!

Na primjer, čarolija Revelio otkriva vam informacije o znamenitostima – izvedete ju pred nekom značajnom statuom i dobit ćete kratak opis što ona predstavlja. Čarolija Lumos koristi se za određenu vrstu zagonetki koje reagiraju na svjetlost. Sve to zvuči logično, ali Hogwarts ima malo drugačija pravila od ostalih fantasy svjetova i upravo je u tome dio čarolije. U jednom trenutku centar sela Hogsmeade bude razrušen napadom jednog protivnika, no već u sljedećoj sceni sve vraćate u početno stanje uz čaroliju popravljanja Reparo.

Hogwarts ima malo drugačija pravila od ostalih fantasy svjetova i upravo je u tome dio čarolije.

Naravno da je korištenje magije u igri kontekstualno – na određenom predmetu koristite određeni skill. I u tom je pogledu Hogwarts Legacy ograničen jer svijet ne reagira na čarolije tamo gdje reakcija za te čarolije nije predviđena. To što ste čarobnjak koji ima sposobnost levitiranja i transformiranja objekata ne znači da ste slobodni rješavati prepreke onako kako vi to zamislite. Uvijek morate slijediti pravila igre i igra je ta koja određuje s kojim predmetima možete vršiti interakciju.

Ne očekujte stoga da ćete, kao npr. u Zeldi BOTW, ovdje spajati različite magije da biste na kreativne načine riješili prepreke ili protivnike. Međutim, računajte da u Hogwarts Legacyju imate dosta široku paletu magičnih sposobnosti i da se dobar dio njih koristi za dvije namjene – rješavanje zagonetki i borbu. Čarolija Accio tako služi za pomicanje objekata, ali i privlačenje protivnika u čarobnjačkim sukobima.

Drago mi je što Hogwarts Legacy nije još jedna od onih fantasy igara u kojima je magija podijeljena na elemente (vatra, led i sl.). Umjesto toga u borbi imate magiju za napad i zaustavljanje, ali se svaka čarolija po nečemu razlikuje – npr. Incendio pali protivnike, a Expeliarmus ih razoružava.

ŠTAPIĆ KAO ORUŽJE

Čarolija je toliko da ih ne možete sve postaviti na četiri dostupna seta (ukupno 16 slotova) koja na kontroleru mijenjate uz kombinaciju R2+D-pad tipki. Iako je katkad gnjavaža prebacivati se između setova, mislim da je sustav izveden najbolje što je mogao biti s obzirom na ograničenost kontrolera. Smatram kako je dobra stvar što u borbi nema pauziranja ili usporavanja vremena jer cijela stvar izgleda vrlo atraktivno, pogotovo u drugoj polovici igre kad otključate snažniju magiju.

Borba se u načelu svodi na slaganje combo poteza i te obrani kroz protunapade i izmicanje. U tom segmentu nema ništa originalno i cijela stvar dobrim dijelom podsjeća na noviji God of War. Jako mi se svidjelo to što u igri ne morate ručno ciljati, iako se borite dalekometno. To jest, imate opciju s L2 zumirati kameru i slobodno ciljati, ali i bez toga je u većini slučajeva lako prebacivati metu s protivnika na protivnika. Gotovo nikad nema one situacije da ne znate kojeg protivnika vam je igra naciljala, a nema ni naglog šaltanja kamere između protivnika.

Jako mi se svidjelo to što u igri ne morate ručno ciljati, iako se borite dalekometno.

Mislim da je sustav borbe ugodan i atraktivan upravo na temelju toga što je automatsko nišanjenje protivnika izvedeno tako dobro. Jest da se uopće ne morate brinuti oko preciznosti jer svaka ispucana čarolija sigurno pogađa protivnika, ali to s druge strane ostavlja prostora za planiranje combo poteza. Nekad protivnici i traže taj combo pa im prvo morate određenim tipom čarolije probiti štit (prepoznate vrstu čarolije po boji), ili kao u slučaju mrtvih Infernusa prvo načeti protivnika vatrom da bi ostali napadi imali učinka.

Još jedna stvar koju bih naglasio kod borbe i čarolija jest to da Hogwarts Legacy nema razvijanje vještina u onom smislu +10 bodova za napad ili 5% bolja obrana od neke vrste protivnika. Većina vještina, tj. talenata, ovdje dodaje neku novu mogućnost u gameplayu. Primjerice, napad odgurivanja Depulso nadogradnjom obuhvaća više protivnika u blizini; nadogradnjom čarolije nevidljivosti dobivate mogućnost sprintanja dok ste skriveni, itd. Svaki napredak na sljedećem levelu djeluje kao značajan pomak, premda vam u suštini i nije prijeko potreban.

Svaki napredak na sljedećem levelu djeluje kao značajan pomak, premda vam u suštini i nije prijeko potreban.

Naime, Hogwarts Legacy ne djeluje mi kao izazovna igra, barem ne na Medium postavci težine (a to je treća najviša od četiri dostupne težine). Protivnički napadi mogu vas brzo onesposobiti (3-4 udarca i gotovi ste), ali brzo ih pročitate te već nakon deset sati znate kako se koji protivnik ponaša. U prilog tome ne ide ni činjenica da ti protivnici nisu ludo raznovrsni. Imate nekoliko životinjskih vrsta, nekoliko varijacija ljudskih protivnika, gobline, trolove i to je otprilike to. Nema čak ni velikih razlika borite li se protiv mračnih čarobnjaka ili lovokradica. Svijet je velik i nemate dojam da igra forsira jednu vrstu protivnika, samo se na sve njih brzo naviknete pa vam ne predstavljaju ozbiljnu prijetnju.

Gore je s boss protivnicima koji nisu osobito maštoviti. Obično su to samo veće verzije već postojećih protivnika, npr. veći ili ružniji trol ili pauk. Reciklaža dolazi do izražaja u jednom tipu glavne misije koji se ponavlja četiri puta. Prošao sam dvije takve misije i oba puta boss je na kraju bio isti – samo mu se proširila paleta napada. I siguran sam da ću se još dva puta boriti protiv istog protivnika do kraja igre.

PRAKTIČNA NASTAVA

Iako je Hogwarts Legacy igra otvorenog svijeta, napredovanje je kroz igru linearno i slijedi predvidivu strukturu questova. Drugim riječima, ništa u igri ne možete otključati prije određenog dijela priče kad je predviđeno da vam se otvori nova mogućnost u igri. S jedne strane to igrača drži okupiranim jer tijekom prvih 15 sati igranja prolazite tutorial fazu i stalno otključavate nove mogućnosti. S druge strane, ponekad dobijete dojam da vas igra namjerno usporava da slijedite njezin ritam.

Najbolje se to vidi na primjeru nadograđivanja opreme. Naime, u igri skupljate razne resurse od kojih pravite napitke i poboljšavate si odjeću. Resurse jednim dijelom možete sami uzgajati, ali od toga ne možete zaraditi novac jer vam je dopušteno prodavati samo dvije stvari: odjeću koja vam ne treba i životinje koje ulovite. Za puno nadogradnji treba vam novac, ali do tog novca ne možete doći tako da prodate višak napravljenih napitaka, uzgojenih biljaka i sl.

Igra ima puno resursa, ali dopušteno prodavati samo dvije stvari: odjeću koja vam ne treba i životinje koje ulovite.

Igra isto tako diktira kad učite koju čaroliju te samim time kad smijete pristupiti određenim dijelovima Hogwartsa i okolice. Čarolije učite ili kroz glavne questove ili tako da prvo obavite zadatke koji pokrivaju sve segmente igre – od borbe, craftinga, skupljanja predmeta, mini-igara i sl. Te zadatke morate kad-tad riješiti da biste mogli pristupiti glavnim questovima, ali ne morate ih riješiti istog trena ako se želite baviti zabavnijim stvarima.

Hogwarts Legacy je dobrim dijelom igra o školovanju mladog čarobnjaka, ali to školovanje uglavnom čini praktična nastava na terenu. U igri pohađate satove herbologije, astronomije, letenja i sl., a pri prvom pohađanju to uključuje neku mini-igru ili upoznavanje drugih učenika. Već u drugom pohađanju dobivate kratku cutscenu nastave i to je to. Nekome se to možda neće sviđati, ali mislim da je stvar dobro odrađena. Ni u Harry Potter serijalu najuzbudljivije stvari nisu imale veze sa školovanjem, a Hogwarts Legacyju nisu trebali školski sat povijesti čarobnjaštva, pisanje zadaće i tome slično.

Hogwarts Legacy je dobrim dijelom igra o školovanju mladog čarobnjaka, ali to školovanje uglavnom čini praktična nastava na terenu.

Osim glavnih questova i obaveznih zadataka imate još opcionalne misije vezane uz učenike s kojima razvijete prijateljstva. Takve misije obično produbljuju priču jer vam pomažu da se bolje upoznate s likovima koji su ionako dio glavne radnje. I zatim imate manje zadatke koji služe za upoznavanje svijeta. Takvi zadaci obično nemaju posebnu priču i najčešće su ona klasika “počisti kamp od neprijatelja”. Sporedne aktivnosti u Hogwarts Legacyju uključuju rješavanje prostornih zagonetki (tzv. Merlinovih izazova), lov na životinje za koje se brinete u svom vrtu, i sl. Neke su aktivnosti više razrađene, dok su neke prilično banalne – npr. razbijanje balona dok letite na metli.

U Hogwarts Legacyju nikad nije dosadno i uvijek ste zaokupljeni nekom zanimacijom. Sve je tu na svom mjestu uz dobar sustav borbe i svijet koji je interesantan za istraživanje. Samo se igra nakon nekih 15-ak sati pretvara u stereotipni primjerak naslova otvorenog svijeta u kojemu stavljate kvačicu na svaki odrađeni zadatak i na mapi unaprijed vidite kakav će to zadatak biti. Rekao sam vam na početku da igra ima sveukupno 40 obaveznih zadataka, a to znam iako ih nisam sve završio jer imam listu ingame izazova na kojoj to piše. I to je jedna u nizu listi pokraj kojih dobijete kvačicu kad završite X stvari koje lista od vas traži.

Nakon nekih 15-ak sati igra se pretvara u stereotipni primjerak naslova otvorenog svijeta, s predvidljivim brojem i vrstama zadataka.

Dobro je poznato da je ovakav sustav dizajniran da bi se igračima ubrizgalo dopamin kroz poruku da su nešto postigli. I kad imamo na desetke listi s postignućima, u Hogwarts Legacyju stalno nešto postižemo, koliko god da je “40 ubijenih goblina” beznačajno postignuće. Nije to ogromna kritika za igru, samo to moram naglasiti da ne očekujete Elden Ring i Zeldu BOTW ludorije. Hogwarts Legacy je u tom pogledu bliži Ubisoftovom naslovu gdje vas igra svakih pet minuta tapša po ramenu i kaže: Bravo, nešto si postigao. Evo ti za nagradu dizajn rukavica za tvog lika. Ne rukavice – to si nabavi sam, nego dizajn rukavica.

Mapa za haranje

Taj sindrom stereotipne igre u otvorenom svijetu vidite i po količini informacija u sučelju. Hogwarts Legacy ima doslovno četiri sustava koji vam govore i pokazuju što trebate raditi i gdje trebate ići. Tu je mini-mapa kao u Witcheru 3, zatim imate ikonice na vratima i likovima kao u Skyrimu, potom indikator u okolišu za smjer kretanja kao u Ghost of Tsushima, te konačno povrh svega toga stalno prikazani opis zadatka. Sve se to može isključiti, ali kad god sam to pokušao uvijek bi završilo time da sam izgubljen u prostoru. Moglo se to riješiti puno elegantnije, npr. da ikone i smjer kretanja budu skriveni dok ih se ne aktivira čarolijom Revelio koja ionako služi kao detektivski mod za gledanje kroz zidove.

Najveća primjedba igri svakako je njezina mapa – ona koju otvorite da vidite gdje se nalazite. Preciznije rečeno, sama je mapa najvećim dijelom dobro izvedena – osim u dijelu gdje je to najvažnije. Dvorac Hogwarts i selo Hogsmeade su odvojeni dijelovi mape, odnosno mape unutar mape. To su dvije lokacije koje najčešće posjećujete u igri i stvarno je iritantno kad prvo morate otvoriti glavnu mapu i onda sporednu mapu neke lokacije. Čak i kad ste unutar Hogwartsa ne možete direktno otvoriti mapu samog dvorca. Još gore, mapa Hogwartsa je nepregledna i komplicirana za snalaženje, obuhvaća nekoliko katova i morate ju rotirati u tri diemnzije da biste shvatili gdje se što nalazi. Nije mapa grozna kao u Cyberpunku 2077, ali je šlampavo izvedena te kao takva odskače od ostatka igre.

Prezentacijska fantazija

Moram reći da je Hogwarts Legacy u prezentaciji igre došao na razinu dorađenosti kakvu obično imaju Sonyjeve igre. Još uvijek je to iz tehničkog pogleda mrvicu manje impresivno nego npr. Horizon Forbidden West, ali grafika ovdje pada u drugi plan pokraj samog dizajna. Nevjerojatno je kako je jedan relativno nepoznati studio uspio dizajnirati svijet Hogwartsa na autentičan i simpatičan način te ga proširiti onako kako to fanovi još nikad nisu vidjeli. Nijedan komad odjeće u igri ne odskače od tematske cjeline, a isto tako nije puka kopija onoga iz filmova. Dvorac je nevjerojatno realiziran s hrpom fascinantnih detalja u obliku arhitekture i umjetnina, ostavlja dojam mjesta duboko ukornijenjene tradicije i bogate povijesti.

Fascinantno mnogo stvari je animirano u samoj igri: od pokretnih portreta na zidovima, viteških oklopa koji reagiraju na vašu prisutnost, stuba koje vam se prostiru pod nogama… Dvorac ne izgleda kao da je pretrpan, ali ne djeluje ni kao da je lišen života kako je to bio slučaj u Harry Potter igrama. Učenike ćete najčešće zateći tamo gdje to ima najviše smisla, u vrijeme kad bi trebali biti na tim lokacijama. Nema neke napredne simulacije da svi učenici idu na nastavu u predviđeno vrijeme i sl., ali to bi bilo teško izvedivo s obzirom da je igrač taj koji upravlja protokom vremena, bilo ručno ili napredovanjem kroz priču.

Hogwarts i okolicu tijekom igre vidite u nekoliko godišnjih doba, uključujući zimu i snježno izdanje. Izgled svijeta se vizualno mijenja, ali tu opet nemojte očekivati neke velike dubine. Svijet je zimi bijel, ali zato što je mapa obojana u bijelo – nema tu snijega s fizikom. Zapravo su meteorološki uvjeti vrlo ograničeni te mi je bilo čudno kako u igri uopće ne pada kiša. Kao da se Hogwarts ne nalazi na području Velike Britanije…

Usprkos sitnijim propustima, igra je vizualno pravi slatkiš. Najbolje se to vidi kad se vinete u zrak na metli ili hipogrifu. Osjećaj letenja je fenomenalan, prvo zbog preglednosti tla pod vama, a zatim i zbog izvrsno pogođenih kontrola. Prvo letenje i na metli i na hipogrifu bio mi je fantastičan doživljaj, uzbudljiv točno onako kako je bilo opisano u knjigama.

Glazba je vrhunska, a i o glasovnoj glumi imam samo riječi hvale. Iako je igra američke produkcije, još uvijek se tu čuje britanski ugođaj, što treba cijeniti. Jedina primjedba po pitanju zvuka jest često ponavljanje nekih rečenica, bilo od strane glavnog lika ili od točaka za brzo putovanje. Da, ovdje fast travel točke pričaju. Nadam se da će ih ušutkati u nekom ažuriranju.

Harry Potter/10

Kao što ste iz gore napisanog mogli primijetiti, Hogwarts Legacy nije savršena igra i ni po čemu ne donosi revoluciju u dizajn videoigara. No, kvalitete su joj baš tamo gdje je to potrebno da se razveseli fanove franšize. Nekako je situacija ove igre baš kao i s Harryjem Potterom kao učenikom – nikad on nije bio najbolji ni po ocjenama najuspješniji učenik svoje generacije, ali je pomagao ljudima i činio dobre stvari o kojima se pričalo.

Tako i Hogwarts Legacy nudi stvari zbog kojih će neki fanovi biti u deliriju. Još važnije od toga, svijet igre toliko je zanimljivo realiziran da može stajati uz bok knjigama i filmovima kao materijal koji će poticati maštu i inspirirati nove generacije publike koja s magičnim svijetom još nije upoznata. Neka to za sada bude privremeni sud o igri – onaj konačni koji obuhvaća kritiku priče i još nekih elemenata gameplaya ostavit ćemo za punu recenziju koja će uslijediti ubrzo.

Komentari (72)

  • CrazyBunnyGuy

    06.02.2023 - 12:22

    U ovom trenu fanove jedino zanima hoće li se JKR predomisliti i proglasiti Hogwarts Legacy kanonom ili ne. 😀 Kao što si rekao, ova igra je prvo i osnovno namijenjena fanovima (kojih IMA masa) koji sigurno neće primijetiti ove stvari koje si naveo kao mane tj. nedostatke kako god ili ako ih primijetimo neće nam niti malo smetati. Ja sam, recimo, ogroman fan Harryja Pottera i već sada mogu reći da mi je igra hit i nema toga što mi se neće svidjeti i bmk iskreno 😀 (naravno ja sam jedan od onih koji neće ići po internetu i uvjeravati druge da je moje mišljenje jedino ispravno).

    S druge strane koliko čitam po netu hrpa ljudi koji nit su fanovi žanra niti tematike su odlučili kupiti igru čisto iz protesta protiv protesta 😛 Tako da HogLeg je svakako probio dosta nekakvih plafona i rekorada, rekao bih.

    Ugl, vidjet ću sutra. Nisam uspio dobiti slobodan dan, ali radim od kuće tako i tako pa ono… 🙂

  • Triksterica

    06.02.2023 - 12:22

    Ma tooo! Drago mi je da igra nije podbacila i da cemo mi HP fanatici biti i vise nego odusevljeni. 🙂 Ceka se ponoc. 😊😊

    • PppPP

      @Triksterica, 06.02.2023 - 14:06

      Kakva ponoć, igra je odgođena za dva tjedna

    • nixon227

      @PppPP, 06.02.2023 - 16:19

      nije odgođena, u ponoć mogu igrati oni koji su kupili Deluxe Edition na PC-u, PS5 i XBbox X/S konzolama

    • PppPP

      @nixon227, 06.02.2023 - 16:43

      Ma malo vas podje*avam 🤣🤣

    • CrazyBunnyGuy

      @PppPP, 06.02.2023 - 16:32

      Nemoj me plašit’! Eno sjedi preloadana na XBX-u već danima, svih 77GB 😀 već sam je probao pokrenuti barem 20 puta bannat će me 😛

    • PppPP

      @CrazyBunnyGuy, 06.02.2023 - 16:42

      Well, I tried 😂😂😂

    • Triksterica

      @PppPP, 06.02.2023 - 16:35

      Bit ću pristojna pa ću ti samo reć da ne seruckaš 😉

  • pinkfloyd94

    06.02.2023 - 12:23

    Iznenadio me broj sati, a skoro si vec pri kraju main storya. Ocekivao sam dosta vise, no nema razloga da se ova igra ne zaigra uskoro. Stavljena je na listu prioriteta.

    • CrazyBunnyGuy

      @pinkfloyd94, 06.02.2023 - 12:26

      Možemo se nadati da je speedrunnao malo ipak 😀 Ali dobro ja ću vjerojatno prvih 10 sati provesti ne radeći ništa spešl nego bauljajući uokolo. I još toliko sati uređujući Sobu potrebe. 🙂

      (to ko svaki put kada sam igrao Simse proveo bih tri mjeseca gradeći “kuću iz snova” i dizajnirajući likove, a kad bi oni krenuli živjeti doslovno bih odustao čim bi prvo zakmečalo da mu se piša…)

    • Zoran Žalac

      @pinkfloyd94, 06.02.2023 - 12:30

      Fokusirao sam se uglavnom na glavne questove, tj. ove obavezne. Na Quest logu mi piše da sam na questovima oko 40% gotov, pa računaj da sporedni questovi donose barem još 15-ak sati, iako ih dobar dio nema neku priču. Imaju zaplet, ali nije sad witcher tip side-questova s preokretima i sl.

    • CrazyBunnyGuy

      @Zoran Žalac, 06.02.2023 - 12:37

      Ma ovo samo vapi za nekoliko DLC-jeva bez brige 😀 😀 To je ko i boardgameovima kada naprave super igru i onda je raseckaju na četiri dijela plus deluxe komponente pa ti moj kupuj. Ne bi me čudilo da se i ovdje dogodi isto, nitko ne ubije kravu nakon što je jednom pomuze 🙂

      Meni osobno je čak i ova količina questova i sati sasvim dovoljno, ali ne bih se naravno bunio ni na još toliko 🙂

    • alan40rt

      @CrazyBunnyGuy, 06.02.2023 - 13:35

      Mislimo isto na kravicu.

    • BeLLicus

      @Zoran Žalac, 06.02.2023 - 13:34

      A + ako ideš i na collectablese još sve ide to 50+ lagano

    • Dragan[MKD]

      @Zoran Žalac, 06.02.2023 - 21:48

      Zorane očito ne su igrao na PC, ali jel možda znaš kakve su kontrole na tipkovnici + mouse, napisao si da ima dosta kombinacije na kontroleru, ali jel se to može mapirati na tipkovnicu zbog lakšu kontrolu i brzi pristup čarolije.

    • siblyx

      @pinkfloyd94, 06.02.2023 - 13:22

      Pa 20h je i više nego dovoljno za SP i glavnu priču.

  • Gebro_gaming891

    06.02.2023 - 12:36

    Kakva je priča, Zoki?

    • Juventino

      @Gebro_gaming891, 06.02.2023 - 12:55

      Zadnja scena, Voldemort ulazi u sobu i ubija roditelje Harija, neka me Zoki ispravi ako griješim?

    • CrazyBunnyGuy

      @Juventino, 06.02.2023 - 13:11

      Teen Dumbledore ulazi i kaže “idem u Ameriku na ljetni semestar, čuo sam da ima neki zgodni frajer tamo koji oće vladati bezjacima pa da vidim što čini plus neke živine nateže…”

    • Gebro_gaming891

      @Juventino, 06.02.2023 - 13:11

      Majstore, igra je smještena 100 godina prije Harry Pottera.

    • cikastojca

      @Gebro_gaming891, 06.02.2023 - 13:25

      Majstore si cuo za satiru?

    • Maki6

      @cikastojca, 06.02.2023 - 13:53

      Satirični prikaz lika kojeg uopće nema u igri je žešći promašaj kao i tvoj komentar.

    • Juventino

      @Maki6, 06.02.2023 - 14:08

      Jesi li ti Zoki, nisi! Ne znam zašto si se uopce javljao kada nisi ti taj koji je igrao ovu igru 20 sati i kome sam postavio pitanje.

    • Gebro_gaming891

      @cikastojca, 06.02.2023 - 15:46

      Doktore, očito ti nemaš blage veze što je satira. Vjerojatno misliš na sarkazam, ali s obzirom na Juventinove ispade, čak me ne bi ni čudilo da je zapravo ozbiljan.

    • Rick Sanchez

      @cikastojca, 07.02.2023 - 10:29

      A ti za razliku između satire i sarkazma? 🙂

  • Moonlight22

    06.02.2023 - 12:46

    Jedva čekam ovo igrati… Riječi ne mogu opisati koliko sam uzbuđena!

  • mirkunjaaa

    06.02.2023 - 13:22

    Da san 10 godina mlađi mozda bi upa u ovi Harry Potter vlak, ovako mi je ovo apsolutno odbojno 🤷‍♂️😁😁

  • MAJSTOR RINGO

    06.02.2023 - 13:58

    Ovo sto si Zoki napisao sve o igri, pa bice ocena ono 80, najmanje kako mi se cini.
    Kazes igra ima reciklirane bosseve, pa i ER ih ima na tonu, isto samo su pojacani sa nekim dodatnim potezima, sto se tice mape, ponovo cu se pozvati na ER, tek tamo mozes da se pogubis, igra pustena sa lanca maksimalno, a side qvestovi su prica za sebe u ER. To nisu bili razlozi da igra ne dobije ocenu ono 10/10 ili 100/100. Slazem se da deo mape gde je Hogwarts zamak i to selo moze biti problematican, ali mislim da se takva moze vremenom skapirat mapa , slicno je bilo kao sa Jedi FO, mislim da zbog toga ocena ne bi smela biti manja.
    Sve u svemu ovo moze biti prioritet za kupovinu, ipak licno sam vise zainteresovan za predstojeci Atomic heart

    • Pajo Paksu

      @MAJSTOR RINGO, 06.02.2023 - 17:07

      Ja idem naslijepo na preorder za Atomic Heart pa što bude bude

    • MAJSTOR RINGO

      @Pajo Paksu, 06.02.2023 - 17:45

      Ah ne znam sta da ti kazem drug, videli smo onaj gameplay od 10-ak minuta, ja cu ipak pricekati rec. Mada taj gameplay zaista je delovao obecavajuce, ipak je to samo mrvica ono sto igra nudi, jos uvek se ne zna mnogo toga. Sto se tice licno nekog preordovanja, ide RE4 rimejk, i Jedy survivor, to sigurno, a u medjuvremu ako bude ponovo na snizenju i plage tale requiem. Ovog Hogwartsa ne verujem da cu ga uzimati pre nekog prvog snizenja, iako igra zaista obecava, licno nisam neki veliki obozavalac Hary Poter univerzuma ni kada sam bio mladji, a kamoli sada, ali na stranu to, bice to prvi prioritet posle gore navedenih naslova.

    • Pajo Paksu

      @MAJSTOR RINGO, 06.02.2023 - 18:17

      Ma ide i RE4 na preorder, a što se tiče plaque tale requiem tu sam ispušio što ga nisam uzeo u pretplati.
      Nisamni ja ljubitelj HP igara. Dobio sam na poklon original igru za PS1 HP i izigrao je. Čak je i bio dobar platformer. Imam je još uvijek u kolekciji.
      Možda I ovu igru kupim jednog dana samo što imam vikenda za igranje. Ne stignem izigrati ni ovo što kupim i želim igrati. Gomilati igre da ti stoje na polici nema smisla

    • kozmos098

      @Pajo Paksu, 06.02.2023 - 21:10

      Izlazi ti na game pass besplatno

    • Ignaccius

      @MAJSTOR RINGO, 06.02.2023 - 17:52

      Jel si uzeo PS5? Nikako da te pitam za utiske ?

    • MAJSTOR RINGO

      @Ignaccius, 06.02.2023 - 18:17

      E jesam druze, prekjuce, pa utisci su fenomenalni, zaista, iako nisam puno igara reinstalirao iz biblioteke, tek nekoliko, pa razlika je nebo i zemlja zaista u odnosu na PS4 pro koji sam imao, bas probao Callisto, upgrejdao ga, ogromna razlika ali stvarno ogromna, na PS4 se nisu ucitavale teksture po par sekundi, cut scene su u 24fps-a, vatra u 10😁, duga ucitavanja, a da ne spominjem da je moj PRO bio u stvari mlazni avion, drago mi je sto cu i neke starije naslove, ekskluzive igrati u 60 fps-a, ono sto mi je posebno vazno je da je konzola zaista tiha, pa skoro necujna, mozda posle bude bucnija kako izlaze sve zahtevniji naslovi, ali za sada pre pre zadovoljan drug👌👌👌

    • sparrowpunk

      @MAJSTOR RINGO, 07.02.2023 - 13:12

      Igraš na 4k tvu? Kupio sam PS5 prošlog rujna ali mi je još zapakiran. Odlučio sam uštediti za 4k tv ali sam u zadnje vrijeme pod kušnjom da konzolu pokrenem na ovom kojeg sada imam. A i taj tv imam već jako dugo pa razmišljam o upgrejdanju. Znam da se petica može igrati i na običnom full hd ali isto tako znam da neće doći konzola doći do izražaja i onda pročitam tvoj komentar i mislim si da bi možda bilo bolje nabaviti 4k tv s pretpostavkom da igraš na 4k tv. Je li stvarno bolje igrati PS5 na 4k tv ili može i onaj obični? Ne patim za takvim stvarima ali ako si mogu priuštiti najbolje gaming iskustvo, zašto ne bih…..

    • MAJSTOR RINGO

      @sparrowpunk, 07.02.2023 - 15:02

      Da, igram na 4K tv-u, nije los Tv, uzeo ga 2019, LG nanocell, ima nizak input lag i ALLm u game modu, ono sto nema je 2.1 hdmi i 120hz ekran, vec 60hz, jbg. Tada je bilo to rezervisano samo za premium modele, LG oled itd… mada sam i ovaj model od 55 inca tada platio blizu1000€. otprilike, za full iskustvo ipak ide OLED ili QD oled samsung, ali su oni jos uvek papreno skupi, meni se neda da sada upgrejdam i tv, puknem jos 1000 i kusur evra za OlED.
      Mozes igrati naravno i u 1080p, mislim da i tu imas benefite u vidu supersamplinga, ipak ti preporucejuem 4k tv. E sada zavisi koliki ti je budzet za tv, ako imas kintu prvo ide OLED, ako ne gledaj neki premium sa 2.1 hdmi i 120hz sa Vrr, i sa pravim HDR-om, mada i takav tv ga tesko mozes naci ispod 1000 evra od 55 inca!

    • CrazyBunnyGuy

      @MAJSTOR RINGO, 06.02.2023 - 18:07

      Mene je Atomic Heart isto jako zaintrigirao, ali srećom eto ne moram kupovati već je preloaded preko Game Passa, vidjet ćemo je li čemu. No sljedeći veliki expense je Jedi Survivor sljedeći mjesec za preorder, to nema šanse da bude flop pa uzimam.

    • MAJSTOR RINGO

      @CrazyBunnyGuy, 06.02.2023 - 18:37

      Da, ipak mislim da je pametnije da se saceka rec. Sto se tice Jedaya mislim da zaista tu nema promasaja, prvi deo je bio zaista TOP NOTCH, a bas se razmisljam da ga ponovo pokrenem.
      Takodje i ja planiram preorder uz pomenuti RE4.

  • Darac83

    06.02.2023 - 14:26

    Iskreno, osobno mi je malo bezveze što ste počeli s ovim prikazima igara bez prethodne recenzije (prvo Forspoken, sad ovo). 😕

    • Pajo Paksu

      @Darac83, 06.02.2023 - 17:09

      Ovo je opširno kolika će tek biti recenzija

    • Duje0506

      @Darac83, 06.02.2023 - 19:17

      A reka bi da triba izbacit neku vijest dok je jos vruce jer vise manje svi mediji danas izbacuju recenzije. Mozda je citanost manja kad recenzija kaska za drugima. Sto je sasvim u redu, da me se krivo ne shvati. Al, ovo izvlacim iz g..ice..Lako moguce da nije tako 😀

    • Darac83

      @Duje0506, 06.02.2023 - 19:42

      A znam, al na kraju ne znam što čitam. Malo opis, malo kao recenzija, ni glave ni repa. Ono najbitnije, jel valja ili ne, ne piše. Hoću znat kakva je igra da bi znao želim li uopće gledat gameplay.

    • Nardev

      @Darac83, 06.02.2023 - 20:46

      Slažem se, i ja smatram da ovi osvrti bi trebali biti samo za igre koje niste stigli recenzirati ili su vam promakle pa ih naknadno obradite. Ovako napišete 50 % recenzije, pa opet pišete recenziju, imate dupli posao i još smanjite pažnju čitanja pune recenzije

    • Rick Sanchez

      @Darac83, 07.02.2023 - 10:35

      Ovo ti je nešto kao ”Before you buy” od Gameranxa. Nije loše čuti prve utiske.

    • Darac83

      @Rick Sanchez, 07.02.2023 - 17:45

      Meni su to recenzije. 😊

    • Rick Sanchez

      @Darac83, 08.02.2023 - 10:30

      Ma jasno, ali nemam ništa protiv ovoga što sam spomenuo. A i općenito mi je ta ekipa super i jako su objektivni…

    • Darac83

      @Rick Sanchez, 08.02.2023 - 14:46

      Ne, sve ok, ali ja sam star i želim prvo pročitat tekstualnu recenziju. Ne video, jer si ne želim spojlat apsolutno ništa. 😊

    • Rick Sanchez

      @Darac83, 08.02.2023 - 15:38

      Ukoliko brojka u tvom nicku ne sugerira godine nego godište, nisi još star 🙂

    • Darac83

      @Rick Sanchez, 08.02.2023 - 16:54

      😊 Što reć, hvala. 😁

  • SanKa

    06.02.2023 - 14:34

    ACG je jako nahvalio igru.

  • CosmicSativa

    06.02.2023 - 15:11

    Kakva je optimizacija?

    • Zoran Žalac

      @CosmicSativa, 06.02.2023 - 15:24

      Ako pitaš za PC, to ne znam. Na PS5 mi se dobro drži u Performance modu, ali čujem da to varira. Najčešći problem je kad naletiš na neka vrata kojima treba tipa 2 sekunde da se otvore, tj. da se učita u pozadini ono što se treba učitati.

    • 312AE

      @Zoran Žalac, 06.02.2023 - 16:54

      Čital nešt da Performance Mode na PS 5 ima problema s pop in- om,kaj ti veliš na to Zorane ?

    • Zoran Žalac

      @312AE, 06.02.2023 - 17:11

      Primijetio sam pop-in prilikom letenja i kad uđeš u Room of Requirement. Nije često i nije mi utjecalo na gameplay. U obranu igre, letenje je ovdje dosta brzo i brzo se možeš spustit iz zraka na tlo, u tom se pogledu igra čak dobro i snalazi kao cross-gen naslov. Zapravo me malo strah kako će to izgledati na PS4, tamo će učitavanja biti češća vjerojatno.

    • 312AE

      @Zoran Žalac, 06.02.2023 - 17:39

      Ohh da, to sigurno. Hvala na odgovoru 😉👍🏽

    • 312AE

      @CosmicSativa, 06.02.2023 - 16:50

      Na internetu se bruji da je optimizacija za PC tak ,tak, ima puno FPS/performance dropova, kak je to često kod bude WB igara. Navodno ray tracing isto još radi probleme,ma bude došel patch.

  • Branc93

    06.02.2023 - 15:34

    Svakih sat vremena palim YT i gledam da nije Igor snimio prvi video iz igre 😉

  • Iceman73

    06.02.2023 - 15:44

    Preordana za Pc…

  • Loser5

    06.02.2023 - 15:53

    Po svemu pročitanom i viđenom, djeluje kao igra za ocjenu od 80 do 85.

  • Ignaccius

    06.02.2023 - 17:47

    Sad se razmisljam dal da je uzmem za ps4 ili za PC minimum requirements ?

    • Delaney

      @Ignaccius, 06.02.2023 - 18:19

      Ps4 pa si nadoplatis malo kad budes i ako budes uzimao ps5 🙂

    • Ignaccius

      @Delaney, 06.02.2023 - 18:40

      U jednom momentu cu sigurno uzeti ps5, ova godina je rezervisana za letovanje, hvala u svakom slucaju

  • Sentiel FH-016

    06.02.2023 - 18:52

    Institucija Wizarding World universea i fandoma je opet uspjela nadmašiti samu sebe… Bojkot martini su ostali u pozadini hvala bogu…. Ova igra će zasigurno biti među favoritima za GOTY

  • VitMeR

    06.02.2023 - 19:42

    Znaci uzet cu nekad kad predjem ove druge igre koje prelazim trenutno

  • Sentinel

    06.02.2023 - 19:51

    meni je trenutno najveci problem s ovom igrom sto sony jos nije implementirao eure u hr trgovinu

    • Triksterica

      @Sentinel, 06.02.2023 - 20:27

      Bonovi brate, nisi jedini. 🙂 Imaš ih i na kioscima.

  • thegod1989father

    07.02.2023 - 07:58

    mene zanima hoće li ps4 moć ovo podnijeti 🙂

  • CrazyBunnyGuy

    07.02.2023 - 09:02

    So far so good 😀 Naučio sam Accio, Levioso, Lumos i Reparo i upravo kupio svoj štapić (tj. confirmao onoga sa Wizarding World accounta). Jedini problem koji sam imao je povezivanje WB accounta sa WW accountom, ali nakon pet-šest pokušaja prošlo je. Kao što sam i očekivao, zabavno je, zakon je i jako lijepo izgleda sve skupa. Igram na fidelity modu na XBX-u, svijet i detalji su fantastični, pogotovo dvorac. Likovi su malo manje realistični ali to mi je sasvim oke.

    Od nekih bugova nema ništa spešl, profesorica Weasly se zaglavila na stepenicama dok smo izlazili iz kule, to je bilo jedino što me zabrinulo, ali odglavila se kada sam backtrackao malo; dok se provrtila na mjestu i sve uspjela je nastaviti hodati. 🙂

    Kamera je malo freaky tijekom penjanja po stepenicama, previše je zoomano u glavu mi, morat ću pogledati u postavke ima li koja opcija što se tiče field of view i sl.

    Inače, kao što rekoh, zabavno i zakon. 🙂 Šteta što moram sada raditi, ali od kuće sam pa eto, konzola se danas neće hladiti 🙂

    • Zoran Žalac

      @CrazyBunnyGuy, 07.02.2023 - 09:50

      Weasleyjevi su oduvijek bili malo smotani.

  • nenad1001

    07.02.2023 - 17:50

    Nisan fan Harry Pottera, ali jesam Bully igrice. Hoce mi igra bit dobra?

  • bpeciko666

    07.02.2023 - 20:22

    HP je klasična iteracija monomita ilitiga junakovo putovanje di imamo borbu dobrog protiv zla i realno nema puno razlike od npr. Star Warsa ili Matrixa, na kojima si i ti pretpostavljam odrasto jer je popularno od pamtivijeka. I nije da fanboyam nego te tih 10 godina nije naučilo ništa osim neukosti. Probaj odigrat i nemoj bit malouman, ko da je mašta i magija samo za glupu, lakovjernu djecu. Sudeći po Zokijevim riječima, ova igra privlači mladež kolko i stare igrače, od kojih smo svi odavno odrasle osobe. Ali ako ti je ugodnije držat se svoje zone komfora i živjet pod staklenim zvonom, niš vrijedno nismo izgubili. Sve su igre za djecu, ne?

  • moordrak

    09.02.2023 - 20:34

    Žalče, samo jedna riječ: Crucio!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?