HCL.HR

Recenzija

Hogwarts Legacy

MAGIJA ULJEPŠAVANJA

Zoran Žalac

U jednoj od knjiga iz serijala Harry Potter postoji zgodna priča o Felix Felicisu, napitku koji čovjeku donosi sreću na jedan dan. Poanta priče je da se čovjek može osjećati kao da ga prati sreća i bez tog napitka – dovoljno je samo da misli kako je popio “tekuću sreću”. Tako je nekako i s igrom Hogwarts Legacy. Nije ona živa esencija zabave, ali vas dobrim dijelom drži u uvjerenju da se u njoj dobro zabavljate.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
60-70€ PlayStation 5 Ustupio distributer (CD Media)

Prvih 15 sati Hogwartsa je doista magično. Igra vam konstantno servira nove stvari, a vi se u čudu pitate kako je moguće da su u igru ubacili toliko toga i usput dostavili fantastičan svijet. Praktički ne znate kamo biste se prije okrenuli i što biste prvo napravili. Pred vama je hrpa čarolija za naučiti, mapa je velika i gle eno mačke koju jednostavno morate podragati! Sve je u početku zanimljivo, svaki kutak donosi neku novu intrigu i cijela se igra čini fantastično posloženom.

Drugih 15 sati Hogwartsa je poput domaće zadaće. Kad otključate i osvojite sve što vam treba da budete veliki čarobnjak, zadaci se počnu ponavljati i igra pokazuje stereotipno lice otvorenog svijeta. Tada jedini izvor pravog zadovoljstva postaje kolekcionarski gameplay gdje ili doslovno skupljate stvari ili skupljate kvačice za 100 eliminiranih protivnika, 50 izvršenih zadataka, 20 riješenih zagonetki, itd.

KORIŠTENJE LOŠEG ZA DOBRO

U Hogwarts Legacyju igrate vlastitog lika i to je s jedne strane dobra stvar. Kreator lika nudi vam dosta opcija u izboru kako će vaš čarobnjak ili vještica izgledati i zvučati. Također imate slobodu izabrati kojoj ćete od četiriju kuća Hogwartsa pripadati (klobuk vam samo sugerira jednu od njih). Svaka kuća ima svoj dio dvorca specifičnog izgleda i zgodno je da su se developeri potrudili oko toga. Ali je u isto vrijeme i beznačajno.

Odabir između Gryffindora, Ravenclawa, Hupllepuffa i Rawenclawa praktički nema nikakav značaj. Dobit ćete tek povremene reference na to kojoj kući pripadate, ali to je sve. Vaš se lik ionako druži s učenicima iz svih drugih kuća i u Hogwarts Legacyju nema izraženih rivalstava među njima. Valjda je rivalstvo nestalo otkazivanjem metloboja, kojega također nema u ovoj igri.

Vaš je čarobnjak novopridošlica u školi i svi ga ondje lijepo prihvaćaju. Hogwarts je u igri predstavljen kao vrlo uključivo mjesto s profesorima iz skoro svih krajeva svijeta. Ne zvuči to baš uvjerljivo s obzirom da se radnja odvija u 19. stoljeću, ali se Hogwarts Legacy baš i ne zamara ozbiljnošću. Centralni zaplet je pobuna goblina Rangoka i njegovih “lojalista”, a cijela stvar svede se na zaključak kako nisu svi goblini loši. Neki jesu, i njih treba tući, ali nisu svi. To je otprilike dubina priče u Hogwarts Legacyju.

Provlači se tu još i dobro poznata tema da s velikom moći dolazi velika odgovornost. Retrospektivno otkrivamo priču jedne žene i taj dio igre djeluje intrigantno. Podsjetio me na to kad se Potter upoznavao s Voldemortovom prošlošću. Nažalost, od tog zapleta ne izađe ništa više od jedne rečenice zaključka. Puno više toga o suočavanju s boli bilo je rečeno u igri Marvel’s Guardians of the Galaxy, na puno impresivniji način.

Centralni zaplet je pobuna goblina, a cijela stvar svede se na zaključak kako nisu svi goblini loši. Neki jesu, i njih treba tući… ali neki su i dobri. To je dubina priče u Hogwarts Legacyju.

Kraj glavne priče također me ostavio ravnodušnim. Ponudi vam se pred kraj nekakav izbor koji u konačnici ništa ne znači ni za koga. Djelovalo mi je kao da je kraj nedorečen i nedovršen. Cijelo vrijeme tijekom igre komunicirate s određenom grupom koja vas vodi do velikog finala i onda poslije toga te likove više uopće ne vidite ni ne čujete. Cijelo vrijeme pripremaju vas za vaš veliki zadatak pa se nekulturno pokupe i nestanu bez pozdrava?

Ono što spašava priču Hogwarts Legacyja jesu simpatični likovi, uglavnom ostali učenici u Hogwartsu. Svaki od njih ima svoje mjesto i ulogu u vašoj avanturi, bilo manju ili veću. Uživao sam razgovarajući s njima i slušajući njihove poglede na svijet čarobnjaštva. Tu se dakako ističe učenik Sebastian Sallow, pravi Slytherin kojega splet životnih okolnosti vodi prema škakljivom terenu zabranjene magije.

Ono što spašava priču Hogwarts Legacyja jesu simpatični likovi, uglavnom ostali učenici u Hogwartsu.

Sve u svemu, priča Hogwarts Legacyja ima početnu intrigu i zanimljive likove, samo u konačnici banalno pojednostavljuje svoju problematiku i ostaje nedorečena u samoj završnici. Dobro služi kao povod za avanturu, ali nije nešto što ostaje u pamćenju.

OMAĐIJAJ ME!

Najjači adut igre uvjerljivo se ističe sam svijet u kojemu se radnja odvija. Svijet čarobnjaštva ovdje je dostavljen praktički kao najbolji mogući „servis za fanove”. Mnoštvo je sitnih detalja ubačeno u dvorac Hogwarts i njegovu okolicu, sve je pomno i autentično dizajnirano i spoj svega toga zaista je fantastičan.

Zvučat će kao najveći klišej ikada, ali igra baš reprizira osjećaj prvog susreta s Hogwartsom i magijom. Znate ono kad Harry Potter prvi put otkriva čarobnjačke slatkiše pa ga iznenadi čokoladna žaba? Tako je nekako u prvih 15 sati Hogwarts Legacyja. Čak i da ste vrsni poznavatelji franšize, Hogwarts Legacy donosi vam iznenađenja na svakom koraku jer ima do sada najbolje realiziran svijet čarobnjaštva u interaktivnom obliku. Najzanimljiviji dio igre bio mi je otkrivati kako magija utječe na svijet, tj. koje čarolije mogu iskoristiti na nečemu i kakav učinak one imaju na svijet u kojemu se nalazim.

Najzanimljiviji dio igre bio mi je otkrivati kako magija utječe na svijet, tj. koje čarolije mogu iskoristiti na nečemu.

Doduše, korištenje magije u igri kontekstualno – na određenom predmetu koristite određenu čaroliju. I u tom je pogledu Hogwarts Legacy ograničen jer svijet ne reagira na čarolije tamo gdje reakcija za te čarolije nije predviđena. To što ste čarobnjak koji ima sposobnost levitiranja i transformiranja objekata ne znači da ste slobodni rješavati prepreke onako kako vi to zamislite. Uvijek morate slijediti pravila igre i igra je ta koja određuje s kojim predmetima možete vršiti interakciju.

Međutim, izvrsno je što vam se ostavlja prostor da sami shvatite koja čarolija rješava pojedine zagonetke. Igra vam kasnije u sklopu glavnog questa pokaže skoro sve primjene magije, ali možete i sami prije toga dokučiti kojom se čarolijom otvaraju kovčezi s očima i sl. Hrpu stvari u igri shvatio sam samostalno, i ne kažem to sad kao hvalu kako sam pametan – jednostavno je osvježavajuće kad ti igra ne daje tutorial za svaku vrstu izazova čim ga prvi put vidiš. Ovakvim pristupom potiče se znatiželja kod igrača, a Hogwarts je ovdje idealan poligon za znatiželjne, jednako kao i u avanturama Harryja Pottera.

Čarolije u igri dijele se na aktivne i kontekstualne. Neke koristite i u borbi i u rješavanju zagonetki, a neke samo u određenim situacijama. Na primjer, čaroliju okamenjivanja možete koristiti samo dok se šuljate među protivnicima. Primjene čarolija su široke: ima tu popravljanja objekata, levitacije, otključavanja lokota i sl. Magiju ćete ipak uglavnom koristiti u borbi, gdje se čarolije dijele na četiri napadačke vrste prezentirane žutom, crvenom ljubičastom bojom. Iako ima više različitih čarolija za svaku vrstu, i one imaju različiti cooldown, najčešće ćete koristiti samo one najsnažnije. Razlog tome je što imate četiri aktivne čarolije u jednom setu. Premda možete imati četiri seta čarolija (znači sveukupno 16 njih), prebacivanje između setova usred borbe nije najjednostavnija stvar.

ON OVDJE KORISTI ŠTAPIĆ KAO ORUŽJE!

Borba se u načelu svodi na slaganje combo poteza i te obrani kroz protunapade i izmicanje. U tom segmentu nema ništa originalno i cijela stvar dobrim dijelom podsjeća na Marvel’s Spider-Man igre. Jako mi se svidjelo to što u igri ne morate ručno ciljati, iako se borite dalekometno. To jest, imate opciju s L2 zumirati kameru i slobodno ciljati, ali i bez toga je u većini slučajeva lako prebacivati metu s protivnika na protivnika. Gotovo nikad nema one situacije da ne znate kojeg protivnika vam je igra naciljala, a nema ni naglog šaltanja kamere između protivnika.

Mislim da je sustav borbe ugodan i atraktivan upravo na temelju toga što je automatsko nišanjenje protivnika izvedeno tako dobro. Jest da se uopće ne morate brinuti oko preciznosti jer svaka ispucana čarolija pogađa protivnika, ali to s druge strane ostavlja prostora za planiranje combo poteza. Nekad protivnici i traže taj combo pa im pravim tipom čarolije morate probiti štit.

Ne morate ovdje brinuti oko preciznosti jer svaka ispucana čarolija pogađa protivnika

Nažalost, baš kao i s ostalim segmentima gameplaya, borba postane suhoparna nakon prvih 15 sati. Glavni krivac za to jest vrlo mala raznovrsnost protivnika s kojima se borite. Imate nekoliko životinjskih vrsta, nekoliko varijacija ljudskih protivnika, gobline, trolove i to je otprilike to. Nemate dojam da igra forsira jednu vrstu protivnika, samo se na sve njih brzo naviknete pa vam ne predstavljaju ozbiljnu prijetnju. Pred kraj igre stvari postanu izazovnije zbog toga što se broj protivnika poveća, ali i dalje ti protivnici koriste jedne te iste napade i vi ih izbjegavate jednako kako ste ih izbjegavali i desetak sati prije.

Raznovrsnosti nema ni u boss bitkama u kojima su protivnici najčešće samo veće verzije neprijatelja koje ste već susreli. Ili kako to igra kaže, to su: infamous foes. Opalio sam se smijati kad je moj lik pred kraj igre izvalio: “Pazi, evo još jednog trola – ovaj je još gori od prošlog!”, ali mi iskreno rečeno nije bilo do smijeha.

PRAKTIČNA NASTAVA

Iako je Hogwarts Legacy igra otvorenog svijeta, napredovanje je kroz igru linearno i slijedi predvidivu strukturu questova. Drugim riječima, ništa u igri ne možete otključati prije određenog dijela priče kad je predviđeno da vam se otvori nova mogućnost. Glavnim misijama ne možete ni pristupiti dok niste na određenom levelu. U početku to ne vidite toliko, ali kasnije dobijete dojam da vas igra namjerno usporava da slijedite njezin ritam.

Iako je Hogwarts Legacy igra otvorenog svijeta, napredovanje je kroz igru linearno i slijedi predvidivu strukturu questova.

Najbolje se to vidi na primjeru nadograđivanja opreme. Skupljate hrpu resursa, a dopušteno vam je prodavati samo dvije stvari: odjeću i ulovljene životinje. Za puno nadogradnji treba vam novac, ali do tog novca ne možete doći tako da prodate višak napravljenih napitaka, uzgojenih biljaka i sl. Namjerno vas usporava i potpuno bespotrebni sustav čekanja da vam se napitci skuhaju, a biljke narastu. Znam da su time pokušali dodati balans tako da igra ne izgubi sav izazov ako farmate resurse. Međutim, ako imam potrebne resurse za napitak i mogu ga pokupiti, čemu proces čekanja 30-90 sekundi za to? Nepotrebna glupost kao da je ovo mobilna igra gdje se to čekanje skrati gledanjem reklame.

Hogwarts Legacy je dobrim dijelom igra o školovanju mladog čarobnjaka, ali to školovanje uglavnom čini praktična nastava na terenu. U igri pohađate satove herbologije, astronomije, letenja i sl., a pri prvom pohađanju to uključuje neku mini-igru ili upoznavanje drugih učenika. Već u drugom pohađanju dobivate kratku cutscenu nastave i to je to. Nekome se to možda neće sviđati, ali mislim da je stvar dobro odrađena. Ionako je ovo igra u kojoj želite istraživati dvorac Hogwarts i njegovu okolicu, a ne pisati zadaću iz povijesti čarobnjaštva i sl.

Igra ima jako dobru mehaniku letenja i bio mi je pravi gušt putovati od jedne točke do druge.

Samo istraživanje svijeta povremeno može biti dezorjentirajuće, ali je isto tako ugodno. Igra ima jako dobru mehaniku letenja i bio mi je pravi gušt putovati od jedne točke do druge. I naravno, usput naići na neke ruševine dvorca, znatiželjno skrenuti ondje i upustiti se u čišćenje protivnika i rješavanje zagonetki. U Hogwarts Legacyju nikad nije dosadno i uvijek ste zaokupljeni nekom takvom zanimacijom. Jedini je problem što se sve to nakon nekog vremena počne ponavljati, kako to u igrama otvorenog svijeta često bude slučaj. Istina je da imate hrpu neprijateljskih kampova za počistiti, ali proces tog čišćenja je svaki put isti, bilo da se radi o goblinima ili mračnim čarobnjacima.

ČAROBNJAČKA SLASTICA

Moram reći da je Hogwarts Legacy u prezentaciji igre došao na razinu dorađenosti kakvu obično imaju Sonyjeve igre. Još uvijek je to iz tehničkog pogleda mrvicu manje impresivno nego npr. Horizon Forbidden West, ali grafika ovdje pada u drugi plan pokraj samog dizajna. Svijet Hogwartsa prezentiran je na autentičan način i proširen onako kako to fanovi još nikad nisu vidjeli. Nijedan komad odjeće u igri ne odskače od tematske cjeline, a isto tako nije puka kopija onoga iz filmova. Dvorac je nevjerojatno realiziran s hrpom fascinantnih detalja u obliku arhitekture i umjetnina, ostavlja dojam mjesta duboko ukorijenjene tradicije i bogate povijesti.

Fascinantno mnogo stvari animirano je u samoj igri, od pokretnih portreta na zidovima, viteških oklopa koji reagiraju na vašu prisutnost, stuba koje vam se pojavljuju pod nogama… Dvorac ne djeluje kao da je lišen života kako je to bio slučaj u Harry Potter igrama. Nema tu neke napredne simulacije da svi učenici u školi idu na nastavu u predviđeno vrijeme i sl., ali uvijek ćete na hodnicima naići na nešto, npr. učenike kako izvode magiju ili kućnog duha Peevesa kako luduje po dvorcu.

Zamjerke u prezentaciji mogu se uputiti tehničkom dijelu igre. Ponekad se osvjetljenje čudno ponaša pa vam neke prostorije po ulasku budu zamračene jednu sekundu iako ne bi trebale biti jer u njima nema velikog izvora svjetlosti. Često se također događa da neka vrata trebaju sekundu-dvije da se otvore dok se novi dio mape učita u pozadini.

Fascinantno mnogo stvari animirano je u samoj igri, od pokretnih portreta na zidovima, viteških oklopa koji reagiraju na vašu prisutnost, stuba koje vam se pojavljuju pod nogama…

Sučelje je također moglo biti brže jer ga se često koristi. Najgori dio je mapa na kojoj su dvije glavne lokacije (dvorac Hogwarts i selo Hogsmeade) odvojeni, tj. mape unutar mape. Prikaz mape dvorca je dosta nepregledan i kompliciran za snalaženje.

Usprkos sitnijim propustima, igra je vizualno pravi slatkiš. Najbolje se to vidi kad se vinete u zrak. Osjećaj letenja je fenomenalan, prvo zbog preglednosti tla pod vama, a zatim i zbog izvrsno pogođenih kontrola. Prvo letenje i na metli i na hipogrifu bio mi je fantastičan doživljaj, uzbudljiv točno onako kako je Harryju bio u knjigama.

Glazba je vrhunska, a i o glasovnoj glumi imam samo riječi hvale. Iako je igra američke produkcije, još uvijek se tu čuje britanski ugođaj, što treba cijeniti. Jedina primjedba po pitanju zvuka jest često ponavljanje nekih rečenica, bilo od protagonista ili drugih likova. Na primjer, svaki put kad dođete u neko malo selo, vaš lik komentira jednu od dvije stvari: ili ga zanima tko tu živi ili kaže da nije siguran bi li mogao tu živjeti. I tako za svako prokleto selo u koje navratite.

Harry Potter/10

Kao što ste iz gore napisanog mogli primijetiti, Hogwarts Legacy nije savršena igra i ni po čemu ne donosi revoluciju u dizajn videoigara. No, kvalitete su joj tamo gdje je to potrebno da se razveseli fanove franšize. Nekako je situacija ove igre baš kao i s Harryjem Potterom kao učenikom – nikad on nije bio najbolji ni po ocjenama najuspješniji učenik svoje generacije, ali je pomagao ljudima i činio dobre stvari o kojima se pričalo.

Tako i Hogwarts Legacy nudi stvari zbog kojih će neki fanovi biti u deliriju. Još važnije od toga, svijet igre toliko je zanimljivo realiziran da može stajati uz bok knjigama i filmovima kao materijal koji će poticati maštu i inspirirati nove generacije publike koja s magičnim svijetom još nije upoznata. Šteta je samo što igra nije više od puke šetnje zabavnim parkom punim atrakcija. Potencijal priče ostao je neispunjen jer niti igrač ima stvaran izbor kakav će čarobnjak biti, niti je ikoga na kraju briga kakav je on i njegova baština.

Hogwarts Legacy prava je poslastica za fanove Harryja Pottera, kojima nudi najbolju virtualnu šetnju po čarobnjačkom svijetu. Samo ne očekujte neku ozbiljnu priču ili veća iznenađenja u strukturi same igre.

85 Naša ocjena
  • fantastično realiziran svijet pun detalja i zanimljivosti
  • dobro pogođen ugođaj, lijepa grafika i prigodan zvuk
  • zanimljive zagonetke i primjene magije
  • odlično izvedene mehanike letenja, atraktivan sustav borbe
  • kronični manjak raznovrsnosti protivnika
  • mlak rasplet priče s nedorečenim završetkom
  • gameplay se u drugoj polovici igre počne ponavljati

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (62)

  • mamojebac

    10.02.2023 - 13:12

    Od mene kao ljubitelja harry pottera, jedva nagrecanih 80.

    • Smike

      @mamojebac, 10.02.2023 - 17:29

      To si je vec igrao i zavrsio?

    • mamojebac

      @Smike, 10.02.2023 - 20:59

      Nisam presao, nego sam htio da mi se svidi vise nego sto je.

    • blacklist0907

      @mamojebac, 11.02.2023 - 10:44

      Što ti je loše u igri?

    • mamojebac

      @blacklist0907, 11.02.2023 - 15:19

      Valjda prevelika očekivanja, jer ništa sad da mogu reci zbog toga i toga mi ne pase. Nego bas mi je mlaka

  • SanKa

    10.02.2023 - 13:19

    “Odabir između Gryffindora, Rawenclawa, Hupllepuffa i Rawenclawa praktički nema nikakav značaj. Dobit ćete tek povremene reference na to kojoj kući pripadate, ali to je sve. Vaš se lik ionako druži s učenicima iz svih drugih kuća i u Hogwarts Legacyju nema izraženih rivalstava među njima. Valjda je rivalstvo nestalo otkazivanjem metloboja, kojega također nema u ovoj igri.”

    moram reci da me ovo jako razocaralo, ovaj dio za kuće..a bome i manjak metloboja..to bi tek bilo fantasticno…jesu pricali mozda o nekim potencijalnim DLCovima ?

    • Sentiel FH-016

      @SanKa, 10.02.2023 - 20:15

      A šta ste vi očekivali za kuće nije mi jasno? Kakav značaj ima kuća jel mi može netko objasniti? Okej u Griffindoru si i što sad? Svaka kuća ima po neki dodatni quest koliko sam čitao zar to nije dovoljno? Ne znam zašto sad izmišljamo nekakva čudesa…

    • symbi0n

      @Sentiel FH-016, 10.02.2023 - 21:38

      Nema nikakvog rivalstva, gledanja ispod oka, svađa, dvoboja, svi su ko bff-ovi. To nema smisla, između kuća, pogotovo Griffyndora i Slytherina je uvijek bilo veliko rivalstvo. I ako se ide na autentičnost, trebali su tu malo truda uložiti. Onima poput mene, koji su odrasli uz HP knjige, takvi detalji su važni.

      Ja nisam igrao, ali sudeći po recenzijama i dostupnom gameplay-u, previše mi je površno. Ubacili su samo hrpu referenci na HP kako bi privukli fanove serijala, ali sama igra nema nikakve dubine u kontekstu priče.

    • SanKa

      @symbi0n, 21.02.2023 - 16:36

      sve si rekao

  • DjokaBA

    10.02.2023 - 13:24

    Od sad necu citati one specijale “Utisci nakon 15h igranja Hogwarts Legacy”, jer je ovu recenziju bilo naporno citati bas zato jer je polovina iskopirana iz toga. Za igru jos nemam komentar, tek cu je zaigrati.

  • MAJSTOR RINGO

    10.02.2023 - 13:25

    Zoki nisi u recenziji rekao kako je igra optimizovana za konzole, predpostavljam da si igrao na PS5, jel ima bugova i pada fps-a, jel si igrao u performance modu, quality ili sa RT?
    Kako je implementiran Ray Tracing u igri?

    • Agent

      @MAJSTOR RINGO, 10.02.2023 - 13:38

      Vjerojatno je stabilan fps jer već bi pisali o tome i Igor rekao u videu.

    • lukakeanu

      @MAJSTOR RINGO, 10.02.2023 - 15:27

      Igram na fidelity with raytracing na ps5. Odlicno.nema fps dropa,RT je fantastocan,pogotovo jer dobar dio dvorca ima neke mramorne podove ili zidove pa refleksija je vrhunska. Zasad preko 10 sati ja 12 sati moja zena. 0 bugova.

    • MAJSTOR RINGO

      @lukakeanu, 10.02.2023 - 15:36

      Ok, iako HL ne planiram da ga kupujem odmah, mozda u skorije vreme, a i iskreno nisam neki veliki obozavalac HP, mozda bude kupovine na nekom snizenju, cisto informativno me zanimalo. Ono sto me zanima izlazi uskoro, to je Atomic Heart, ali to je off topic pa ne bih sada o njemu, u svalo slucaju hvala na odgovoru.

  • pinkfloyd94

    10.02.2023 - 13:36

    Cini se da bi od svega moglo biti – tresla se brda, a rodio se mis.

    • PppPP

      @pinkfloyd94, 10.02.2023 - 13:43

      Ne kužim? 85 je odlična ocjena

    • Monster Tamer

      @PppPP, 10.02.2023 - 14:52

      Ne, nego je vrlo dobra.

    • Sinek

      @PppPP, 10.02.2023 - 14:52

      85 fanovima hp-a, realno 75
      sasvim pristojna, ok igra, nista vise, tako da je komentar sasvim na mjestu

  • MAJSTOR RINGO

    10.02.2023 - 13:51

    Nije losa zaista, u specijalu sam ja prognizirao najmanje 80, tako da se ovo uklapa.
    Tipicne mane i boljke pa za 90 % OW igara, klasika!

  • Rick Sanchez

    10.02.2023 - 13:54

    Nije se čovjek potrudio pogledat ocjenu prije pisanja komentara 🙂

    • pinkfloyd94

      @Rick Sanchez, 10.02.2023 - 14:32

      Aha, znaci prvo moram pogledat ocjenu pa komentirat jer zapravo taj broj oznacava je li nesto dobro ili ne ?

    • Rick Sanchez

      @pinkfloyd94, 10.02.2023 - 14:50

      Pa na temelju čega si zaključio da se radi o ”mišu” ako si pročitao recenziju?

    • pinkfloyd94

      @Rick Sanchez, 10.02.2023 - 15:37

      Moj subjektivni dojam je da se od igre vise ocekivalo. Na kraju recenzije kad pogledas minus kao kronican nedostatak raznovrsnosti protivnika i kao jedna ozbiljna opaska da je prica vrlo mlaka, za mene sasvim dosta da promislim o tom(a dosta osvrta na minuse ima i tokom cijele recenzije). Iskakala je iz pastete, dobro da je nisu objavili u intersparovom katalogu kako izlazi uskoro. Sve vise i vise se ulaze u te najave i kreiranje senzacije, a sama igra zakaze na nekim ozbiljnim mjestima. Igru cu svakako odigrati prije ili kasnije, pa cu onda donjeti konacan sud. Sad ti meni objasni sta tebi znaci broj 85 na kraju recenzije, ultimativni hit?

    • PppPP

      @pinkfloyd94, 10.02.2023 - 17:24

      On je pročitao minuse 😂😂😂😂😂😂😂 u zadnje vrijeme mnogo nelogične ekipe na hcl

    • pinkfloyd94

      @PppPP, 10.02.2023 - 19:31

      I puno tebe na skoro svakom clanku i komentaru 🙂

    • PppPP

      @pinkfloyd94, 10.02.2023 - 19:32

      Ne razumijem? Jel postoji dnevni limit il nešto?

  • Emexs

    10.02.2023 - 16:20

    Da li bi igra bila bolja da je trajala tih 15 – 20 sati koji su intrigantni ? Mozda je greska sto su je samo razvukli repetitivnim gameplayom ?

  • snooker

    10.02.2023 - 17:15

    “gameplay se u drugoj polovici počne ponavljati”… – što nije tako u skoro svakoj igri. u Asassins Creedu novijem 100 sati radiš jedno te isto npr…

  • BozanicJosip

    10.02.2023 - 17:18

    S obzirom na minuse oöekivao bih i nižu ocjenu..

    • Sinek

      @BozanicJosip, 11.02.2023 - 14:14

      ocjene su na hcl-u uvijek “sigurne”, uglavnom je hcl na +-3 boda s mc, tesko da ces tu procitati recenziju koja se kosi sa narativom i onim sto se pise po stranim portalima. jedino znaju malo flexati na objektivno losijim igrama, kao nedavno forspoken pa udare 5/10 kao da je najgora recenzirana igra u godini

    • Renholder

      @Sinek, 11.02.2023 - 21:32

      Witcher 3 je jedino hcl realno ocijenio.

  • Smike

    10.02.2023 - 17:32

    Stvarno se ne podudara ocjena sa tekstom. Znaci kad sam citao ovo sto je Zoki naškrabao imao sam osjećaj da ce ocjena biti 45. Znaci 9 od 10 stvari su negativne. Jedna od losijih recenzija na neku igru. Ja ju definitivno kupujem da nebi opet popušio fazon recenzenti popljuvali ja preskocio igru

    • Picard

      @Smike, 10.02.2023 - 20:43

      Ne kuzim tvoj komentar. Kazes da ju definitivno kupujes a vec dao ocjenu 95?

    • zlakob

      @Picard, 10.02.2023 - 21:08

      khm *fanbwoi” khm

    • symbi0n

      @zlakob, 10.02.2023 - 21:41

      Žalosno je što sam ja HP fanboy i baš zato je neću kupiti. Hrpa jeftinih referenci na HP svijet sa plitkom pričom. To bi zagrižene fanove knjiga trebalo odbiti od ovoga.

    • Demon90

      @Picard, 10.02.2023 - 21:11

      Tako to neki you tube pa ocjena.

    • Smike

      @Picard, 10.02.2023 - 23:41

      Pa kad mogu ostali dati ocjenu na osnovu Youtube-a,mogu i ja. Veliki san fan HP,zezno sam se sto nisam dao 100

    • Picard

      @Smike, 11.02.2023 - 00:40

      Odlicno, pretvara se hcl u Metacritic.
      Btw obozavam HP, ali stvarno mi nije jasan takav stav

    • MAJSTOR RINGO

      @Picard, 11.02.2023 - 01:35

      Nije tacno, na metacriticu je ocena 84 🤣🤣🤣🤣

  • oinotnA

    10.02.2023 - 18:00

    Sve je tocno sto je napisano

  • Nardev

    10.02.2023 - 18:01

    Za mene je ovo dobro napisana reca. Ok, možda se je od igre očekivalo ipak malo više, pa se je malo više napisalo o nedostacima.Igra je prikazala stvarno maštovit svijet sa puno uloženog truda, to je neosporno.

  • Pechorin

    10.02.2023 - 19:53

    Slažem se sa komentarima da je ocjena u totalnoj diskrepanciji sa tekstom.

    Čini mi se da je autor podlegao fanboy glorifikacijama igre, pa nije želio da mu ocjena previše odstupa od onoga što ovih dana slušamo po internetu, iako je razočarenje prisutno u tekstu.

  • Sentiel FH-016

    10.02.2023 - 19:56

    Mene ne brine repetitivnost, svijet je toliko raznolik da u njemu kanim provesti bar 100 sati… Kao obozavatelj HP serijala ovo mi je najbolji poklon koji mi je netko mogao pokloniti, prava HP RPG igra za generacije. Rijetko ce netko napraviti ovakav masterpiece, mislim da je Zoran ipak malo prestrog… sudeći po tome kakve su recenzije dale druge recenzentske kuće, HCL mi se čini među rijetkima da he dao niźu ocjenu od većine (što svakako me iznenadilo jer uvijek budu u cugu sa ostalima + što sam skužio koliko je Zoki zaluđen sa ovim univerzumom). Dakako ne pozivam na subjektivnost, ali ipak mislim da tražimo DLAKU u jajetu, ne znam da li je netko mogao BOLJE od ovoga učiniti nego što je to Avalanche… Ne budimo nezahvalni

    • Ravel

      @Sentiel FH-016, 11.02.2023 - 19:37

      Otkad je ocjena od 85 nezahvalno ponašanje? Ne mora sve biti 100tka.

    • Sentiel FH-016

      @Ravel, 11.02.2023 - 22:42

      Stari, rekao sam samo da je nezahvalno tražiti dlaku u jajetu u igri koja je možda JEDINA ovakvog tipa za ovaj univerzum… Ovo se ne stvara ko glupi COD kojeg štampaju svake godine… (Sad će me napasti COD strastveni igrači, ali govorim istinu, počeli su pretjerivati sa tom franšizom, sve se svelo na mužnju para), ovakav tip igre je sad kreiran i KO ZNA KAD ce opet biti ovakva igra, igra ovakvog kalibra…

    • Ravel

      @Sentiel FH-016, 12.02.2023 - 03:16

      Gdje se tu traži dlaka u jajetu? Bar navedi konkretne primjere iz teksta recenzije da se vidi na što misliš. Stvarno mi nije jasno da ovoliko apologetično reagiraš na recenziju koja je igri dala vrlo dobru ocjenu i u bitnim stvarima je nahvalila.

  • Chaos777

    10.02.2023 - 21:17

    Kad procitas minuse, prosto nekako nelogicno deluje ocena 85, razumem da ima kvalitete i da fanovi serijala sigurno mogu vrhunski uzivati u igri ali bas 85 a navedes ovakve minuse hm…

  • croBilly394

    11.02.2023 - 00:20

    Mislim da se u svakoj igri otvorenog svijeta sadržaj počne ponavljati već nakon 7-8, a kamoli 15 sati igranja. Mislim da je taj minus nepravedan. Igra je simpa, posebno fanovima, odlično izgleda i ima uvjerljiv svijet (što i nije neki kompliment s obzirom na predložak na kojem je nastala, ali ajde neka ga), a to što nije inovativna, od inovativnosti u igrama sam se odviknuo još prije 10 godina.

  • Cone3006

    11.02.2023 - 00:28

    Odlična recenzija Zoki.Mislio sam da će biti manja ocjena ali se definitivno kupuje

  • Loser5

    11.02.2023 - 09:27

    85 za fanove, 80 za običnu populaciju.

  • BeLLicus

    11.02.2023 - 12:15

    Na steamu ogromnih 94% pozitivnih reviuwa. Igrači su jako zadovoljni to je bitno.

    • MaryPoppins

      @BeLLicus, 11.02.2023 - 14:59

      Polako, proci ce “honeymoon” faza…

  • funky0308

    11.02.2023 - 15:29

    Od mene 9/10, jedna odlicna akcijska avantura s elementima RPGa, odlicno pogodjenom atmosferom i igra koja od prvoga dana radi kako treba (barem kod mene nema nikakvih trzanja, rusenja i sl).. Da je najinovativnija igra ikada, da je nesto nikada prije vidjeno – nije i bas radi toga i je ovako dobro primljena kod vecine. igra puno ne fantazira, zna sto je i to odlicno radi. U zadnje vrijeme je previse kompliciranja i na kraju dobijemo nedovrseno smece koje kao ima ambicije.. ‘fala’ na ambiciji dajte nam igru i bas zato mi ovo i stima. Poznate mehanike, poznati RPG sistemi i genijalna Harry Potter atmosfera popracena odlicnom glazbom. Ovakvih igara je po meni potrebno vise, igre koje ce dati onu jednostavnost koje su igre nekada imale, da ne moram doktorat imati da kraftam sjekiru, da se zabavim i uzivam.. Jos kada covjek pogleda tko je napravio ovu igru… pa dao bi im i 20/10 ocjenu 🙂 .. Prihvatiti se ovako necega i radi samih fanova i radi svih onih foliranja oko J.K – svaka cast desvima i nadam se da ce im ovo dati vjetar u ledja da nastave dalje jos bolje, mozda je ovo pocetak jednog serijala adaptacija filmova i crtanih filmova u igre, a ako ce ih oni raditi i ako ce biti ovako kvalitetne – odlicno

  • Zaratino

    11.02.2023 - 16:09

    Kad vidim ove animacije u borbi ne igra mi se. Lik pleše dok baca magije ko da je Kratos. Nit u knjizi nit u filmovima likovi ne plešu dok barataju štapicem…

    • Gebro_gaming891

      @Zaratino, 12.02.2023 - 14:03

      Cjepidlačenje be like…

    • Zaratino

      @Gebro_gaming891, 12.02.2023 - 15:10

      Možda je ali stvarno su to mogli bolje izvesti…

    • Gebro_gaming891

      @Zaratino, 12.02.2023 - 15:27

      Nije možda nego sigurno.

  • Gamingbalkanac

    13.02.2023 - 15:28

    Rekoh sebi ako bude 90 kupujem odmah, ovako cu cekati mesec-dva. I onako se igraju neke druge igre sad….

  • SanKa

    21.02.2023 - 16:39

    zorane, ujednaci tekst sa ocjenom, bas je poprilicna diskrepancija

  • MiZero

    20.04.2023 - 12:34

    Po meni je priča jako dobra, uzivao sam. Ne znam što znači mlak završetak priče, jer priča je jedna od boljih u svijetu igrica. Upravo ce HBO raditi na seriji koja ce biti inspirisana pobunom goblina. Svijet Harry Pottera je franšiza, nemoguce je pogledati samo jedan film ili dio priče i reći da je “mlaka”. Nije pošteno

  • Denny10

    25.06.2023 - 11:50

    Igrica je brutalna.Za nagradu najbolju igru ove godine 100% ova osvaja osim ako ne naidje neka bolja.Hvala studiju i svima koji su radili na njoj.

  • moordrak

    30.12.2023 - 22:04

    Odigrao sam je na PC-u i uživao sam! Prekrasan svijet, bogat i prebogat aktivnostima, likovi za koje se vežeš, misterije vrijedne istraživanja, zapravo, bude ti nakon 75 sati druženja sa svijetom magije žao što je čarolija gotova. Svaka preporuka za igranje!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?