HCL.HR

Zaigrali smo Elden Ring – zajahali kozu i skakali po zračnim trampolinama

Filip Zorić 21.11.2021.   •   28 komentara


Imali smo prilike zaigrati Elden Ring u njegovom zatvorenom testiranju i ostali smo ugodno iznenađeni njegovim neugodnim iznenađenjima.

Za mnoge je Elden Ring jedna od najuzbudljivijih nadolazećih igara. Otkad je po prvi put predstavljen prije više od dvije godine, svi nestrpljivo iščekuju ovaj novi projekt tvoraca Dark Soulsa. Imamo još samo nekoliko mjeseci do službenog izlaska, a ekipa iz From Softwarea je omogućila beta testiranje za pojedine igrače. Imao sam priliku biti jedan od tih koji je ranije zaigrao Elden Ring i tu sam da vam podijelim svoje dojmove iz onoga što sam igrao.

Ako ste zaigrali neku od From Softwareovih igara, vjerojatno ćete se osjećati „kod kuće“ s mehanikama Elden Ringa. Po samom stilu igranja je ovo vjerojatno najsličnije Dark Souls serijalu, s nekoliko promjena. Još uvijek je ritam borbi takav da morate biti strpljivi jer animacije vaših napada oduzimaju dosta vremena. Očekujte da će vam ovdje, kao i u Dark Soulsu, štit biti najbolji prijatelj kad je u pitanju negiranje neprijateljske štete.

Naravno, izbjegavanje napada može biti korisno, ali ovo nije ni blizu agresivan stil igranja kao onaj koji smo vidjeli u Bloodborneu. Vjerujem da se većina ljudi neće razočarati kad je u pitanju raznolikost i količina oružja u igri. Imate svega – od mačeva i sjekira do čekića i koplja. Svaka vrsta oružja ima svoj način izvođenja napada, kao što je to bio u slučaj u svim Souls igrama. Ključne stvari koje su u fokusu kod borbe su razni skillovi koje možete koristiti.

Ključne stvari koje su u fokusu kod borbe su razni skillovi koje možete koristiti.

Skillovi su specijalne moći koje ima svako oružje – to može biti čarobni udar mačem o pod ili povik koji vaš lik napravi za ojačati u borbi. Ove sposobnosti smo već viđali u From Softwareovim igrama, ali čini mi se da su ovdje najbolje implementirani. Svaki od njih je totalno drugačiji i dodaje još jedan način za zapapriti vaše epske borbe. Jedna stvar koja vam stoji kao alternativa sa klasično šamaranje s neprijateljima je stealth segment igre.

Tu je sve poprilično jednostavno – možete se zagrnuti i šuljati kroz travu za izbjeći detekciju, a neprijatelje neće alarmirati ni mrtva tijela njihovih kolega. Ne očekujte sad neke prvoklasne stealth mehanike, ovo je više tu kako bi se omogućilo praktičnije eliminiranje većih skupina neprijatelja. Međutim, moram priznati kako me u nekoliko navrata iritiralo to što se mora izaći iz forme šuljanja kako bi se tiho ubilo protivnika. Nadam se da će takve smotanosti vezane uz stealth biti popravljene do izlaska.

Moram priznati kako me u iritiralo to što se mora izaći iz forme šuljanja kako bi se tiho ubilo protivnika.

Pozabavimo se mi segmentom na koji Elden Ring stavlja možda najviše fokusa, a to je istraživanje svijeta. Iskreno, mislim da bi općenito najbolji opis ove igre bio “spoj Zelde: Breath of the Wild i Dark Soulsa”. Uvodni dio beta testiranja čak dosta podsjeća na onu scenu u kojoj Link baci pogled na Great Plateu. Svakako moram priznati kako me grafički Elden Ringov svijet (zvan The Lands Between) ostavio ugodno iznenađenim.

Gotovo svaka From Software igra je bila spašena od strane svog originalnog stila i isto je istina ovdje. Međutim, Elden Ring se razlikuje od svojih inspiracija uz pomoć pametnog korištenja svjetla i raskošnijih boja. Dao bih si nekoliko sekundi za upiti ljepotu svaki put kad bih bacio pogled na prekrasni Erdtree, stablo koje isijava zlatnom bojom u svijetu Elden Ringa. Općenito obožavam kako se kontrastom izražavaju takve iskre nade i avanture s mračnijom atmosferom igre.

Impresionirao me i pogled u daljinu – imao sam osjećaj kao da mapa ide u nedogled.

Impresionirao me i pogled u daljinu – imao sam osjećaj kao da mapa ide u nedogled kad bih se popeo na neko brdo i pogledao u specifičnom smjeru. Jedino što me razočaralo s tehničkog aspekta jesu padovi u broju sličica po sekundi. Ne bih rekao da se događalo prečesto, ali u više navrata nego što sam očekivao je igra usporila (igrao sam na PlayStationu 5). Međutim, takve stvari mi nisu predstavljale prevelike probleme jer je samo obilaženje ovog svijeta toliki gušt. A i stignu to još ispraviti do izlaska igre u drugom mjesecu.

From Software je u istraživanju svijeta uveo neke ključne novine vezane uz mobilnost. U Elden Ringu vaš lik može skakati te može sazvati moćnu kozu kako bi jahanjem lakše istražio ovaj svijet. Čak možete skakati dok jašete, a postoje i “zračni trampolini” koji će vas poslati ogromnu distancu u zrak. Sve ovo uvodi nevjerojatnu mobilnost u igru i olakšava sam čin istraživanja. Jedna od glavnih stvari zbog koje me Elden Ring podsjeća na Breath of the Wild je način na koji se privlači pozornost igrača.

U Elden Ringu vaš lik može skakati te može sazvati moćnu kozu kako bi jahanjem lakše istražio ovaj svijet.

Svako malo ćete naletjeti na nešto novo i zanimljivo u ovom svijetu, bilo to znatno ili totalno bezazleno. U jednom trenutku sam u daljini vidio neku figuru u pokretu te sam se odlučio približiti i vidjeti o čemu je riječ. Skužio sam da je to neki samotni ratnik koji uživa u svježem zraku, ali sam ubrzo upao u epsku bitku s njim i našamarao ga. U drugom sam trenutku htio provjeriti neku misterioznu građevinu, da bih primijetio kako se ispred iste građevine događaju udari munje.

Još uvijek nemam pojma što znače ti udari munje, ali me jako zaintrigiralo i jedva čekam ponovno zaigrati kako bih saznao što se tu događa. U još jednom ovakvom slučaju odlučio sam posjetiti nepoznati mi dio mape. Nekako sam uspio pasti s litice u potok te sam se ubrzo našao u borbi s ogromnim rakom koji me čekao u zasjedi kao pravo, strpljivo đubre. Sasjekao sam ga te naišao na neku špilju blizu potoka.

Nisam ni slutio kako me u toj špilji čeka čitav rudarski kompleks s novim neprijateljima, tajnama, neprijateljima te boss bitkom. Trošim dosta riječi na objašnjavanje ovog segmenta igra, ali to je zato što mislim da će u ovakvim pričama biti čar Elden Ringa. Gotovo svaku minutu se može dogoditi neka nova dogodovština koja će zapapriti vaš prelazak igre i učiniti ga drugačijim. Jednostavno ne znate što se krije iza ugla i to mislim da će to činiti ovo pravom avanturom. Kako zanimljivo – prije više od deset godina je originalni Dark Souls oživio osjećaj otkrivanja nepoznatog svijeta, a izgleda kako će Elden Ring biti evolucija istog.

Komentari (28)

  • ImeiPrezime

    21.11.2021 - 18:58

    Nisam igrao, al po videnom combat mi najvise baca na ds3 u kojem je dodgeanje bilo puno ucinkovitije od stita. Pogotovo zbog dosta velikih i-framea. Neznam je li tako ode, ali cini mi se. Sve u svemu, igra izgleda malo je rec odlicno. Brojim dane do veljace.

  • darijoman

    21.11.2021 - 19:07

    Filipe gdje je taj gameplay, da vidimo tko je koga sasjekao 😀 😀

  • Duje0506

    21.11.2021 - 19:29

    Usporedba s BOTW me najvise veseli. Koliko god vrhunska igra (BOTW) bila, nakon nekih 50ak sati (ako ne i ranije) postane monotona. Bija sam odusevljen game designom i slobodom, a i nakon 100njak sati me ponekad iznenadi, ali fali joj izazovnosti i sadrzaja. Upravo to bi Elden Ring triba ponudit. Barem se nadam. Samo par igara u 25+ godina staza sam s nestrpljenjem ceka. ER je jedna od njih.

    • ImeiPrezime

      @Duje0506, 21.11.2021 - 19:40

      Samo se nadam boljem istrazivanju svijeta i raznovrsnosti u odnosu na botw. Nije mi botw bio losa igra, ali 900 korok seedova i preko 100 monotonih shrineova stvarno brzo dosadi. Ali s obzirom da je ovo From Software, vrlo sam optimistican.

  • konjspadi

    21.11.2021 - 20:31

    Hidetaka zna radit igre.

  • hexagram

    21.11.2021 - 20:48

    Ovo ce bit cijela 2022a godina

  • 312AE

    21.11.2021 - 22:02

    Ach, Dark Souls me nikad nije previše zanjima, Bloodborn sam zato i igral, Deamons Souls me dosta oduševil, ali isto tak i izfrustriral. Nioh me oduševil, Sekiro me brzo popustil. Na neki način volim Soulsborn igre, ali opet nikad se ne mrcvarim u njima do kraja. Elden Ring bi trebal biti dobar mix, nešt kao best of. Svijet i atmosfera zu mi odlični, te volim taj open world pristup. Utukel budem puno sati u ovo, ako ništ drugo.

  • MAJSTOR RINGO

    21.11.2021 - 22:03

    Iskreno nisam igrao nijednu souls igru jer su mazohisticki teske i generalno igre koje pravi FROM SOFTWER, par puta zamalo da zaigram DS 3 ali nikako, takodje evo vec dve godine gledam da isprobam tj. Kupim Sekira ali i od njega zazirem bogami bas, kazu da je ubitacno tezak, ELDEN RING ne bih bas komentarisao ali ono sto sam video iz prikazanog gamepleya fizika glavnog lika mi je nekako cudna, da ne kazem losa, dok grafika mi se bas svidja taj neki vizuelni art style!

    • Cipelcug

      @MAJSTOR RINGO, 22.11.2021 - 11:28

      Nemoj se obeshrabriti. Igre nisu toliko teške koliko ih moraš naučiti igrati, shvatiti pravila svijeta. Kad ti to klikne, dalje je sve samo pitanje vremena

    • PrydaCro

      @Cipelcug, 22.11.2021 - 13:01

      Upravo to.

    • MAJSTOR RINGO

      @Cipelcug, 22.11.2021 - 17:19

      Da, verujem da je tako, ono kad savladas tu mwhaniku borbe i svega ostalog posle je pravo zadovolkstvo i osecaj igrati takve igre😁😁😁

    • darijoman

      @MAJSTOR RINGO, 22.11.2021 - 21:27

      Tako je, ali opet se gine 😀 😛

    • cile36

      @MAJSTOR RINGO, 24.11.2021 - 19:39

      Sekiro je igretina ,Presao je 20 puta i opet je igram !!!

  • Kols

    21.11.2021 - 22:32

    Treba li ps plus za Trackmaniu Turbo multiplayer.

  • beowulf112

    22.11.2021 - 01:03

    Nema do dark soulsa…dobar je i bloodborne i bit ce vjerojatno i elden ring ali sve su to copy cat dark soulsa/daemon soulsa u velikoj vecini

  • PeTak

    22.11.2021 - 01:52

    Vec prednaruceno 🙂

  • Timmy20

    22.11.2021 - 07:12

    U prijevodu – bit će ovo još jedan tihi prdac iz gameplay industrije, možda će okupirati famoznu vojsku souls manijaka, no ništa od ovoga.

    • bigAl

      @Timmy20, 22.11.2021 - 07:28

      Bolje taj tihi nego onaj glasni koje nam u zadnje vrijeme isporučuju “veliki” igrači pa useru i guzicu i gaće 😀

    • jestersnek

      @Timmy20, 22.11.2021 - 21:03

      Aj molin te navedi jedan RPG koji je bolji od soulsborne serijala, a da neces zaspat za tipkovnicom/jojstickom na oversimplified combat. Cekam.

    • PrydaCro

      @jestersnek, 22.11.2021 - 22:50

      Bloodborne je igra generacije.

    • Timmy20

      @jestersnek, 23.11.2021 - 07:07

      Souls igre nisu igre za svakoga, i kao takve ih igra određeni broj igrača. Prema tome nemogu se uspoređivati na globalnoj ljestvici RPG igara. Prdac, napisao sam. Sve već prožvakano, sve već viđeno, grafika ista, potezi isti, sve c/p.

    • PrydaCro

      @Timmy20, 23.11.2021 - 11:26

      Nemas ti pojma sinko o cemu pricas. Mozes imat svoje misljenje al reci da su souls igre prdac je u najmanju ruku smijesna izjava.

    • Timmy20

      @PrydaCro, 24.11.2021 - 07:06

      ova će biti prdac, jer je već sve viđeno! Čitaj sa razumijevanjem.

    • jestersnek

      @Timmy20, 25.11.2021 - 11:00

      Malo kasnim sa reply, ali – Kao ogromni fan ne ocekivam puno ni ja od ovoga. Izgleda kao malo updated dark souls 3 gameplay u open world igri gdje mozes nac 10001 nacin kako da vecina igre bude extremno lagana…
      Ne slazem se da je sve vec viđeno, ali razumijem odakle dolazis s tom izjavom

    • Timmy20

      @jestersnek, 25.11.2021 - 14:18

      sve je već viđeno, nema smisla kopirati druge, bolje da se prime motike i naprave nešto novo, next gen…Aha da, to predugo traje, treba nabrzaka sklepati poluigre i prodavati hajpovcima.

  • Lazy

    22.11.2021 - 11:16

    Nisam ni znao da ovo čekam, prvi put vidim gameplay i ovo sto sam procitao mi je bas oke.

  • SanKa

    22.11.2021 - 13:03

    jedva cekam

  • Zvonimir Komar

    28.11.2021 - 18:02

    Ovo istraživanje koje opisuje Filip me jako neugodno podsjeća na Elder scrolls i nasumičnosti u njemu. Ova dinamika “ugledao sam ono, pa sam krenuo tome, pa je to bilo nešto nevezano za išta, pa sam to riješio, pa sam pogledao desno i tamo mi je to i to privuklo pažnju, pa sam na putu tamo vidio spilju, pa mi se otvorio taj i taj side-quest…” brrr. Katastrofa gameplay. I čista suprotnost onome što je centralna dobra stvar u dizajnu From-ovih igara, a to je pažljivo dizajnirano iskustvo koje ostaje koherentno u kojem god smjeru da kreneš. Ovi opisi pak djeluju kao Dark Souls disneyland.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?