Call of Duty: Black Ops Cold War

17. po redu

Hrvoje Smoljić

Na što prvo pomislite kad vam netko spomene Call of Duty single-player kampanju? Eksplozije? On-rails segmente s pucanjem? Blockbuster trenutke kakvih se ni Michael Bay ne bi posramio? Franšizi ne nedostaje eksplozivnih filmskih trenutaka i ako ćemo iskreno – meni su se svi polako stopili u jedan. Nisu pretjerano pamtljivi, a više nisam ni siguran koji se odvijao u kojoj igri. Ono što će mi zauvijek ostati u sjećanju su upravo oni trenuci gdje vam igra da dođete do daha. Nešto kreativnije misije sporijeg, ali napetog tempa gdje glavni fokus često nije na Rambo pristupu. Misije poput All Ghillied Up, No Russian, Vorkuta, Suffer With Me te dijelovi Cliffhangera najbolje su što franšiza može ponuditi po meni, a netko je u Raven Softwareu očigledno istog mišljenja.

59,99€ PC Ustupio izdavač igre

Call of Duty: Black Ops Cold War je oda špijunskim filmovima smještenim u doba hladnog rata. Gdje se prošlogodišnji Modern Warfare shvaćao vrlo ozbiljno, Cold War prihvaća sve klišeje svog vremenskog perioda kakvih se ne bi posramio ni stariji James Bond film. Zli Rusi, globalna nuklearna prijetnja, ispiranje mozgova, agenti spavači, neizostavne sunčane naočale i pušenje u interijerima.

Igra od početka uspijeva vrlo dobro prezentirati čitavu priču da sam zaista imao osjećaj kako sam dio nekog napetog špijunskog filma. Kao i uvijek, Cold War ne štedi vrijeme i vrlo brzo definira glavne protagoniste, antagonista Perseusa i njegove motive te igrača baca direktno u akciju. Nakon što svom liku odredite spol i dizajnirate mu psihološki profil koji će donijeti osjetne gameplay bonuse, upoznajete svoj Black Ops tim koji je uvelike zaslužan za kvalitetu kampanje.

Igra od početka uspijeva vrlo dobro prezentirati čitavu priču da sam zaista imao osjećaj kako sam dio špijunskog filma.

Imamo tu opakog, cool vođu Russela Adlera koji liči na Roberta Redforda kojem je netko na licu igrao križić-kružić s nožem, favorite fanova: Alexa Masona i Franka Woodsa, opaku MI6 agenticu Helen Park, Mossadovog agenta Lazara i humorističnog “mogu nabaviti bilo što” Lawrence Simsa. Vrlo šarolika ekipa s kojom je između misija moguće razgovarati, a koji će također reagirati na određene odluke koje donesete tijekom kampanje. Likovi su odlično okarakterizirani u smislu da je kroz dijalog lako shvatiti njihove glavne crte osobnosti, ali i osjetiti kako iza sebe imaju dugu i tajnovitu prošlost punu upitnih odluka u domeni moralnog sivila. Igra s njima odlično prodaje priču jednog Black Ops tima gdje nitko zapravo nikome u potpunosti ne vjeruje i gdje svatko potencijalno ima neki skriveni motiv.

Tijekom kampanje školsku ploču popunjavate dokazima kako bi pronašli Perseusa i njegovu špijunsku mrežu. U tu svrhu imate glavne, kritične misije, ali i par iznenađujuće zanimljivih opcionalnih misija. Primjerice, u jednoj od njih je od desetak agenata potrebno odabrati troje za koje na temelju određenih dokaza smatrate da rade za Perseusa. Spomenute je dokaze pažljivim istraživanjem moguće pronaći u glavnim misijama, te ih samostalno pregledati bez da vas igra pritom drži za ruku i navodi na rješenje.

U single-player kampanji imate glavne misije, ali i nekoliko iznenađujuće zanimljivih opcionalnih misija.

Mape na kojima se odvijaju misije u klasičnom CoD stilu često vizualno izgledaju otvoreno no zapravo su izrazito linearne. Opet je gotovo uvijek s vama neki NPC koji vam govori gdje trebate ići i što raditi. Ima tu klasičnih blockbuster skriptiranih sekvenci s napucavanjem, ali kao što sam rekao u uvodu, Cold War je najbolji kada stvari uspore. Najbolji primjer je misija u kojoj preuzimate ulogu nad dvostrukim agentom koji našem timu mora osigurati ulaz u centralnu zgradu KGB-a koji za to vrijeme provodi opsežnu istragu tražeći krticu. Ova misija ima nekoliko odličnih, strahovito napetih trenutaka na razini dobro režiranog filma.

Napetost raste tijekom čitave kampanje, a stvar kulminira odličnom misijom u Vijetnamu pred sam kraj igre o kojoj neću apsolutno ništa reći kako vam slučajno ne bih pokvario doživljaj. Ozbiljno, toliko je dobra. Pomalo razočara jedino što kraj igre ovisi o samo jednoj velikoj odluci umjesto o kulminaciji odluka koje donosite tijekom igre. Možda ne bi ni ta odluka bila toliko strašna da se ne radi o crno-bijelom “jesi ili nisi”. Nije to nešto što upropaštava iskustvo igre do te točke, ali je pomalo razočaravajuće kada vam nakon svog moralnog sivila i nekoliko teških odluka igra na samom kraju servira nešto tako simplistički.

Napetost raste tijekom čitave kampanje, a kulminira odličnom misijom u Vijetnamu.

Grafički je igra negdje na razini prošlogodišnjeg Modern Warfarea koji je već bio vizualno lijepa igra, a ovdje su naročito impresivne animacije, ekspresivnost i izgled lica likova. Pomalo razočarava doduše što se nema konkretnijeg napretka u vizualima u odnosu na prošlogodišnji Modern Warfare, a za neke scene mogao bih se zakleti da izgledaju i nijansu lošije od razine vizuala kakve smo već vidjeli prije u CoD-u. Moram spomenuti i kako famozni ray tracing nije baš najbolje iskorišten i zapravo je jedva primjetan pa ga na PC-u slobodno možete isključiti i tako si uštediti par frameova.

U svakom slučaju, kampanja nudi svega 15-tak misija i upada u domenu kratkog, ali slatkog iskustva. Nadam se kako će se eventualni nastavak još više osloniti na špijunske elemente i priče gdje vas igra ne drži za rukav, a gdje ultimativni cilj nije samo ubiti sve što se kreće. Za to uvijek možemo skočiti u multiplayer, a za početak ajmo vidjeti kako to izgleda u Zombies modu.

Prošlogodišnji Modern Warfare preskočio je taj popularni kooperativni mod jer se očigledno nije uklapao u njegov potpuno ozbiljan ton. Njegova pojava u ovom nastavku ne čudi ne samo zbog drugačijeg tona Cold Wara nego i zbog činjenice kako je njegov multiplayer razvijao Treyarch koji je taj mod i osmislio. Nažalost, Zombies se ovdje čini kao da je napravljen tek da posluži u marketinške svrhe i da igra odaje dojam kao da je sadržajnija nego što zaista jest. Još uvijek četiri igrača moraju što duže preživjeti protiv hordi zombija čijim ubijanjem zarađuju valutu s kojom postepeno otključavaju oružja i dijelove mape.

Zombies se ovdje čini kao da je napravljen tek da igra odaje dojam kao da je sadržajnija nego što stvarno jest.

Mnogo toga što su igrači voljeli u prošlim iteracijama ovdje je izbačeno te će se vjerojatno dodavati naknadno kroz ažuriranja. Nema Zombie Rusha, prilagodbe težine i intenziteta zombi hordi, ali ni mogućnosti solo igranja s članovima tima kojima upravlja umjetna inteligencija. Trenutno se nudi samo jedna dosadnjikava mapa koja je zapravo svojevrstan remaster mape viđene davne 2008. godine u Call of Duty: World at Waru. Jedina novina ovdje je što Zombies i standardni multiplayer imaju zajedničku progresiju. Ukratko, sva oružja, likovi, i ostali predmeti koje otključate igrajući Zombies bit će vam dostupni i u standardnom multiplayeru i obrnuto.

Unutar Zombiesa moguće je zaigrati i Dead Ops Arcade mod u kojem četiri igrača tamane hrpe zombija – ovog puta iz ptičje perspektive. Čitava stvar izgleda kao kakav twin-stick shooter star 15 godina i još je k tome strahovito neispoliran i dosadan. Zombies na PlayStationu podrazumijeva i ekskluzivni Onslaught mod. Iako je ovo recenzija PC inačice, htio sam biti detaljan i provjeriti jesu li u ovom slučaju vlasnici PlayStationa bolje prošli. Ukratko, u Onslaughtu, dva igrača se moraju držati određene točke na mapi budući da im boravak izvan nje nanosi štetu. Kad izađu na kraj s valom neprijatelja, točka se seli na drugu lokaciju i stvar kreće ispočetka s brojnijim i težim neprijatljima. Stvar zna biti vrlo teška i napeta, a elitni neprijatelji zahtijevaju maksimalni stupanj suradnje i svu silu municije kako bi im se stalo na kraj. Štoviše, Onslaught se odvija na standardnim multiplayer mapama što ga čini svježim i zabavnim na duže staze.

Sve u svemu, ovogodišnji Zombies ogoljen je i ne donosi ništa što bi začinilo njegovu poznatu gameplay formulu. Ne sumnjam kako će ga ažuriranjima dovesti do respektabilne razine sadržaja, ali bojim se kako će do tada pucati po zombijima biti daleko manje zanimljivo nego pucati po drugim igračima. Za taj dio prepustit ću vas Igoru koji je proteklih tjedana potajno među vama puzao kroz rovove.

MULTIPLAYER BY IGOR

Zbog razno raznih glavno-uredničkih obveza i video produkcije morao sam prestati pisati recenzije igara još prije nekoliko godina, ali jednu godišnje sam si ostavio – recenziju multiplayer segmenta novog Call of Dutyja. I kad tako više od desetljeća igraš CoD multiplayer pod recenzentskim povećalom, neke stvari ti se jednostavno izoštre oko cijelog serijala. Dobiješ jedan dublji dojam o Call of Dutyju kao mega-zvijezdi gaminga koja se osvježava svake godine i za koju vrijede drugačija pravila. Slično je to kao sa sportskim igrama – da ih svake godine recenziramo tako da kao glavnu stvar tražimo inovativnost bile bi najgore ocjenjene igre ikada. Ali, to bi bilo krivo jer se obično ne radi o lošim igrama.

Dakle, jasno je da ne treba očekivati velike promjene od serijala koji je uspio naviknuti svoje fanove na novu igru svake godine. Jer na kraju krajeva – istina je da svake godine CoD pruža dosljednu, dobru zabavu u drugoj tematici, s drugim oružjima, mapama i ponekom izmijenjenom mehanikom. Još kad uzmeš u obzir da multiplayer segment nije jedina stvar koju plaćaš kad kupiš novi CoD, već dobiješ i kompletnu SP kampanju te zasebno co-op iskustvo, cijeli taj paket svake godine obično ima smisla kupiti.

I obično čim uđem u novi Call of Duty s povećalom u ruci odmah znam što tražim – na poznatom sam terenu. Već u glavnom meniju vidim što je reciklirano, a što je novo i odmah usmjeravam povećalo baš na te blage novitete. Pa igram i analiziram. Pritom imam na umu što fanovi serijala očekuju od CoD-a i procjenjujem hoće li ovime biti zadovoljni, a otprilike mogu procijeniti i koliko su developeri spremni riskirati s novitetima kada je fanbase toliko velik i lako razdražljiv. Developeri ovakvih mega-zvijezda imaju sasvim razumljive kočnice na kreativnosti i to treba poštovati do neke mjere. Velik je ovo serijal i ne mogu si oni dopustiti previše glupiranja i rizika. Svi se sjećamo kako to može završiti kada te kočnice popuste pa Call of Duty ode u budućnost, a likovi počnu hodati po zidovima. Zajednica kipti od bijesa! No, istina je i da te kočnice moraju barem malo popustiti s vremena na vrijeme – inače dobiješ Call of Duty: Black Ops Cold War.

Ovogodišnje izdanje Call of Dutyja u svom multiplayer segmentu jednostavno djeluje kao rezultat manjka vremena, želje i volje.

Ovogodišnje izdanje Call of Dutyja u svom multiplayer segmentu jednostavno djeluje kao rezultat manjka vremena, želje i volje. Djeluje praznije nego inače, suhoparno i previše poznato. Siguran sam da barem dio krivice za taj dojam leži u samoj tematici Hladnog rata. Vjerojatno problem leži negdje u tome što je Hladni rat tematski vrlo blizu Modern Warfareu pa i Black Ops podserijalima – slični su tu gadgeti, vozila i puške. Nije to prvi put da taj problem “tematske sličnosti” vidim u Call of Dutyju, ali kad se prije znao pojaviti developeri su to prepoznali pa su se potrudili unijeti svježinu i različitost na drugim poljima da balansiraju ukupni dojam. Primjerice, pretvorili su killstreakove u scorestreakove, predstavili create a class sustav i obične igrive likove pretvorili u heroje s posebnim mogućnostima. Daleko od toga da su sve te promjene bile dobro prihvaćene kad su se prvi put pojavile, ali bile su svakako nešto novo, nešto što je bilo zabavno testirati i vidjeti hoće li se zadržati u serijalu.

Call of Duty: Black Ops Cold War nema gotovo ništa takvo. Promjene u ovoj igri su više na razini nijansi i detalja, umjesto da ozbiljnije uzdrmaju bilo koji od već dobro poznatih podsustava gameplaya. Mogao bih sada nepotrebno duljiti i govoriti o tome kako je neka puška previše OP, kako je TTK duži nego inače i kako je registracija pogotka za nijansu drugačija te ponekad frustrirajuća – ali to je meta, to su rani bugovi, to će se riješiti ažuriranjima. Umjesto toga fokusirao bih se baš na ukupni dojam kad kupiš i zaigraš Cold War multiplayer, a dojam je da tu jednostavno nema dovoljno svježine. I to bilo u redu da je ikako balansirano s nečim drugim, da igra zbog manjka svježine ima više sadržaja nego inače ili da očarava grafikom. Ali nažalost – ništa od toga. Dapače, ovo je jedan od najsiromašnijih CoD multiplayera kojih se sjećam, barem na launchu. Tu je svega 8 novih mapa, nema baš ni puno novih modova (op. a. Dirty Bomb mi je super koncept), a i oružja su CoD klasika oko koje se nitko neće previše uzbuditi.

Ovo je jedan od najsiromašnijih CoD multiplayera kojih se sjećam, barem na launchu.

Mogao bi ovo biti dobar CoD multiplayer za one fanove koji broje frameove animacijama reloada, zapamtili su TTK za svaku pušku u milisekundu i kunu se da je baš Black Ops 2 svojevremeno imao najbolji MP u serijalu. Oni ne mare za grafiku i zapravo ne žele velike promjene u serijalu koji su zavoljeli. Oni ujedno znaju cijeniti sve te sitne promjene u gameplayu, ponašanju oružja i dizajnu mapa kakve se u Cold Waru zaista mogu pronaći. Oni gone Prestige levele, razumiju metu i igraju svaki CoD dok se ne izliza. I njima bi se mogao svidjeti nešto suhoparniji, možda i kompetitivniji dizajn mapa u Cold Waru (iako na nekima od njih postoji očiti problem s vidljivošću neprijatelja). Takvi igrači bi se čak mogli i navući na ovu igru, otključavati dodatke za oružja, naviknuti se na i dalje frustrirajuć SBMM i željno iščekivati dolazak najavljenih novih mapa. Ali mislim da će svima ostalima ova igra u multiplayer segmentu jednostavno ostaviti mlak dojam.

Može li stvar spasiti novi sadržaj? Može! Gameplay je čvrst, podsjeća na starije naslove u serijalu i mogao bi mnogima biti po volji. No, tim dobrim temeljima nedostaje nešto više. Više sadržaja u obliku novih mapa i modova svakako bi pomoglo, no pitanje je hoće li ti najavljeni besplatni dodaci doći na vrijeme dok su ljudi još zagrijani za ovu AAA igru koja zapravo ne nudi nešto osobito novo i izgleda tek solidno. Ona stara izreka “tko voli, nek izvoli” nikad nije bolje odgovarala nekoj igri. Jer ako stvarno volite CoD poput ove “Prestige” ekipe koju sam gore opisao, probajte i ovaj – znate i sami da želite, a zapravo nije loš. Samo malo neinovativan i siromašan po izlasku igre.

I to smo dočekali - Call of Duty koji je vrijednije zaigrati zbog eksplozivne single-player kampanje nego zbog multiplayera. Možda se situacija s kompetitivnim modovima popravi s vremenom, ali za sada je i Modern Warfare/Warzone mnogim fanovima sasvim dovoljan.

• zabavna i napeta single-player kampanja
  • smisleni collectiblesi i pristup "prokuži sam" za sporedne misije
  • još bolji gunsmith sustav u multiplayeru